Страница 2 от 3

Re: Съвет за главини

МнениеПубликувано на: Нед Яну 21, 2024 12:14 pm
от Alexi
не е плочата което прави курбела буст ,при шимано всички плочи са еднакви като офсет .. този курбел 7100 не е точно буст ,чейнлайна е 52 което е нещо средно между буст и стандарт ,според шимано може да се ползва за всички видове оси (O.L.D.|Thru (mm) 142, 148 O.L.D.|QR/Nut (mm) 135, 141) ,истинските буст курбели са 55мм ,като шимано го постигат със спейсъри на оста ,модела е 7120 .. курбела 7100 е подходящ за рамка със 135 дропаути ,което съм го пробвал и работи съвсем нормално . 7100 е значително по лек от 6100 и по ниските класове и си заслужава да се купи

Re: Съвет за главини

МнениеПубликувано на: Нед Яну 21, 2024 12:37 pm
от Bi11y
За актуалните модели планински курбели има вече нова дефиниция според линии на веригите . Принципно към момента се ползват 49 мм , 52 мм , 55 мм и 56.5 мм линии на веригите - мери се от центъра на средното навън тази линия. Каква линия на веригата зависи от велосипеда принципно.

Шимано нямат специален курбел с линия на веригата 49 - предлагат само 1 с линия на веригата 52мм за велосипедите с 49 и 52 мм линия на веригата. 55 мм линия на веригата примерно е 7120, a с 56.5 мм е 7130 модела. За Шимано има и неоригинални плочи (абсолютно не отстъпващи по качество ), които имат офсет подобен на SRAM (описан по-долу).


При SRAM курбели стандарт DUB ползват е един и същ курбел и имат плочи с -6мм (за 49мм) , -3 за 52 мм и 0 мм за 55 мм.

Принципно ако ти трябва голяма плоча примерно 36 или 38 при 1х голяма част от boost рамките няма да ги съберат при линия на веригата 52 мм. За това някои слагат курбел за 55 мм

Re: Съвет за главини

МнениеПубликувано на: Нед Яну 21, 2024 12:54 pm
от Pr3d4t0R
Bi11y написа: ХТ дори не си струва парите - няма никаква смислена разлика между ХТ и СЛХ курбел.


100% -> Раменете имат само козметична разлика - теглили сме ги и са еднакви до грам. Разликата идва от плочата.

Най-добрата опция за курбел ти е Shimano SLX с aftermarket плоча -3 мм, за да дойде линията на веригата на 49 мм, каквато е за рамка със 135/142 мм задница.

Re: Съвет за главини

МнениеПубликувано на: Нед Яну 21, 2024 1:23 pm
от Bi11y
Pr3d4t0R написа:
Bi11y написа: ХТ дори не си струва парите - няма никаква смислена разлика между ХТ и СЛХ курбел.


100% -> Раменете имат само козметична разлика - теглили сме ги и са еднакви до грам.


Дали няма разлика в алуминия - 6000 и 7000 примерно ? Карал съм и СЛХ и ХТ и не намирам разлика сякаш...

Re: Съвет за главини

МнениеПубликувано на: Нед Яну 21, 2024 2:18 pm
от Pr3d4t0R
За това нямам идея - моите СЛХ толкова съм ги удрял по камъни и са все още добре та ме съмнява да има съществена разлика в здравината.

Re: Съвет за главини

МнениеПубликувано на: Нед Яну 21, 2024 2:23 pm
от the_rookie
Bi11y написа:
Pr3d4t0R написа:
Bi11y написа: ХТ дори не си струва парите - няма никаква смислена разлика между ХТ и СЛХ курбел.


100% -> Раменете имат само козметична разлика - теглили сме ги и са еднакви до грам.


Дали няма разлика в алуминия - 6000 и 7000 примерно ? Карал съм и СЛХ и ХТ и не намирам разлика сякаш...

Разликата във въпросните курбели може да идва от шпиндела - стоманен срещу алуминиев! Нямам ги пред мен да ги разгледам по-обстойно на живо, но едва ли разликата е само "в козметиката"!

Re: Съвет за главини

МнениеПубликувано на: Нед Яну 21, 2024 2:38 pm
от Boyan1984
Alexi написа:не е плочата което прави курбела буст ,при шимано всички плочи са еднакви като офсет .. този курбел 7100 не е точно буст ,чейнлайна е 52 което е нещо средно между буст и стандарт ,според шимано може да се ползва за всички видове оси (O.L.D.|Thru (mm) 142, 148 O.L.D.|QR/Nut (mm) 135, 141) ,истинските буст курбели са 55мм ,като шимано го постигат със спейсъри на оста ,модела е 7120 .. курбела 7100 е подходящ за рамка със 135 дропаути ,което съм го пробвал и работи съвсем нормално . 7100 е значително по лек от 6100 и по ниските класове и си заслужава да се купи

Я, странно. Сигурен съм , че четох, че не ги дават за qr 135 рамка, сигурно пак не съм разбрал нещо.

Re: Съвет за главини

МнениеПубликувано на: Нед Яну 21, 2024 4:35 pm
от Icemann3016
Супер. Значи M7100 ще е курбела. Гледам продават се и без плоча. Може ли да препоръчате плоча която да направи линията на веригата 49? А мога ли да взема този вариант на 7100 и да махна малката плоча? Защото варианта без плоча е само 3 евро по-евтин...

Re: Съвет за главини

МнениеПубликувано на: Нед Яну 21, 2024 6:05 pm
от Pr3d4t0R
Не, не можеш - двата венеца са в един блок и монтирани към курбела. Ето тези са с офсет като за теб https://r2-bike.com/Kettenblaetter-fuer ... no__1-fach
Само курбелите са на същите пари при тях.

Re: Съвет за главини

МнениеПубликувано на: Нед Яну 21, 2024 6:26 pm
от Alexi
купи си курбела с оригиналната плоча ,можеш да преместиш един спейсър на средното от дясно в ляво и така ще получиш линия на веригата 59.5 ( спейсърите са по 2.5мм )

Re: Съвет за главини

МнениеПубликувано на: Нед Яну 21, 2024 6:39 pm
от Icemann3016
Сега гледам според сайта на Shimano. M7100-2, който е с 2 плочи 26т и 36т има линия 48.8мм. https://bike.shimano.com/en-EU/product/ ... 100-2.html Това към коя плоча се отнася? И въпроса е може ли да се свали да остане само една от двете плочи и ако може предполагам се слага спейсър някакъв? Това и от към цена излиза най-добре понеже е както писах горе само с 3 евро по-скъп от същия курбел но без плочи. Освен ако няма и друга разлика. Иначе към момента категорично ако сменям ще е преход към 1х.

EDIT: сега видях коментарите по-горе. Извинявайте и благодаря!

Re: Съвет за главини

МнениеПубликувано на: Нед Яну 21, 2024 6:51 pm
от Alexi
малката плоча всъщност се маха ,но този чейнлайн се отнася за средата между 2те плочи т.е. голямата пак ще е на 52 .. 2те плочи са на паяк който е същия като на единичната плоча ( с центърлок гайка ) т.е. от 2х можеш да минеш на 1х плоча но няма смисъл да го купуваш този курбел отделно няма вариант за 32 голяма плоча

Re: Съвет за главини

МнениеПубликувано на: Нед Яну 21, 2024 6:58 pm
от Icemann3016
Да, ще взема 7100-1 без плоча. Странно, за мен но го намирам в байк центъра най-евтин, 140лв. В Германия е 78 евра.

Re: Съвет за главини

МнениеПубликувано на: Пон Яну 22, 2024 9:24 am
от Pr3d4t0R
Alexi написа:купи си курбела с оригиналната плоча ,можеш да преместиш един спейсър на средното от дясно в ляво и така ще получиш линия на веригата 59.5 ( спейсърите са по 2.5мм )


Да се играе със спейсъра не е добра идея, защото става асиметричен Q-Factor. По-добре не оптимална линия на веригата от колкото потенциални проблеми със ставите.

Re: Съвет за главини

МнениеПубликувано на: Пон Яну 22, 2024 12:27 pm
от Alexi
той и без това е асиметричен на средно на резба било то 68 или 73 мм ,тъй като се ползват в единия случай 3 ,в другия 1 спейсър .. 2 мм проблем със ставите ? да не би ставите така или иначе да са си проблемни ... :beer:

Re: Съвет за главини

МнениеПубликувано на: Пон Яну 22, 2024 12:58 pm
от Icemann3016
Курбелът вече е на топло. Другите части от драйвтрейна са поръчани. Единствено се чудя дали да поръчам тази главина от байк центъра или тази от Германия. Разлика в цената няма като сложим и доставката за под 100 евро поръчка, въпроса е има ли смисъл да поръчвам главината от Германия или няма осезаема разлика с тази налична тук. QC500 не намирам никъде в България.

Re: Съвет за главини

МнениеПубликувано на: Пон Яну 22, 2024 2:44 pm
от Pr3d4t0R
Alexi написа:той и без това е асиметричен на средно на резба било то 68 или 73 мм ,тъй като се ползват в единия случай 3 ,в другия 1 спейсър .. 2 мм проблем със ставите ? да не би ставите така или иначе да са си проблемни ... :beer:


Не е асимитричен Q-Factor-a, Алекси - винаги разстоянието от центъра на седалковата тръба до курбелите е едно и също. Точно СЛХ курбели съм мерил от пресфит рамка на такава с BSA 73 мм. Може и да не стане проблем, може и да стане - не бих съветвал никой да опитва.


Icemann3016 написа:Курбелът вече е на топло. Другите части от драйвтрейна са поръчани. Единствено се чудя дали да поръчам тази главина от байк центъра или тази от Германия. Разлика в цената няма като сложим и доставката за под 100 евро поръчка, въпроса е има ли смисъл да поръчвам главината от Германия или няма осезаема разлика с тази налична тук. QC500 не намирам никъде в България.


За този ценови клас просто поръчай тази тук, според мен.

Re: Съвет за главини

МнениеПубликувано на: Пон Яну 22, 2024 4:27 pm
от Bi11y
За триене.

Re: Съвет за главини

МнениеПубликувано на: Пон Яну 22, 2024 4:54 pm
от Sprinter
Pr3d4t0R написа:
Alexi написа:той и без това е асиметричен на средно на резба било то 68 или 73 мм ,тъй като се ползват в единия случай 3 ,в другия 1 спейсър .. 2 мм проблем със ставите ? да не би ставите така или иначе да са си проблемни ... :beer:


Не е асимитричен Q-Factor-a, Алекси - винаги разстоянието от центъра на седалковата тръба до курбелите е едно и също. Точно СЛХ курбели съм мерил от пресфит рамка на такава с BSA 73 мм. Може и да не стане проблем, може и да стане - не бих съветвал никой да опитва.

Това не важи ли само ако си с клипсове? С платформените педали, честно казано, не знам дали всеки път като си наместя краката, винаги са на едно и също място, до мм. Поне по следите на обувките не мога да се ориентирам.
Не се заяждам, стана ми интересно :)

Re: Съвет за главини

МнениеПубликувано на: Пон Яну 22, 2024 5:08 pm
от Alexi
клипсовете също можеш да ги настроиш наляво надясно доста повече от 2мм ,ако ги усещаш тия 2 мм

Re: Съвет за главини

МнениеПубликувано на: Пон Яну 22, 2024 5:28 pm
от Sprinter
Alexi написа:клипсовете също можеш да ги настроиш наляво надясно доста повече от 2мм ,ако ги усещаш тия 2 мм

Въпроса ми беше, ако изместването на курбела с 2 мм, води до риск от травма, дали това се отнася само за клип педалите, където стъпалата са гарантирано на една и съща позиция (да кажем, че не си ги коригирал ) или и за платформените, при които няма гаранция до 2 мм къде точно ще стъпиш.

Re: Съвет за главини

МнениеПубликувано на: Пон Яну 22, 2024 8:33 pm
от Alexi
аз не съм на мнение че 2 мм се усещат по какъвто и да е начин но всеки си има виждане по въпроса ..

Re: Съвет за главини

МнениеПубликувано на: Вто Яну 23, 2024 12:15 pm
от the_rookie
Pr3d4t0R, 2 мм на 450мм ( примерно растояние от седалката до ос на средното) и при 170 мм курбели дава отклонение от 25 ъглови минути в горна позиция и 11 минути в долна позиция на педала! При идеална рамка не мисля че здраво човешко тяло не може да компенсира подобно отклонение. Момента с рамките, че те не са отливки (някога са правени и такива!!!), а са съставени от елементи заварени помежду им мисля е коментиран и друг път! Има видеа как рамките се "поизправят" след заварянето, за да влязат в нормите определени от допуска, но нещата почти винаги са различни от идеалната рамка на чертежа. В една друга тема умаловажи възможната вариация на челните ъгли, едно от модерните неща за което тук постояно се тръби, а сега дали 2 мм имат значение!? Да има значение... курбела може да почне да чука в рамката, но за ставите според мен няма да е проблем!
Към автора на темата: правилно в случая беше да си вземеш първо главина и касета, да ги монтираш на рамката и да измериш къде ти идва верижната линия, и тогава да преценяш курбел с какъв офсет би бил най-подходящ. Дори и само заради износването на дропаутите при стара рамка, теорията много често се разминава с практиката.

Re: Съвет за главини

МнениеПубликувано на: Вто Яну 23, 2024 6:25 pm
от Icemann3016
За другия път... ще знам :) Иначе всичко кацна с DHL и само трябва да си взема плоча.

Последен въпрос.. надявам се... кое е по-добре да си взема адаптер от 6 болта към Ц-лок за диска, или да си купя нов диск на Ц-лок. Сега съм със SLX RT-66 диск отзад, чисто нов. Финансово, адаптера излиза по-евтино, въпроса е дали е адекватен вариант. На колата примерно като чуя за фланци и настръхвам, та не знам тук така ли стоят нещата.

Re: Съвет за главини

МнениеПубликувано на: Вто Яну 23, 2024 7:34 pm
от Alexi
адекватен вариант е

Re: Съвет за главини

МнениеПубликувано на: Вто Яну 23, 2024 10:57 pm
от Kkrase
Аз отпред съм със същия диск рт66 на 6 дупки 203мм и съм сложил фланец заради шиманската главина която изиска шлиц диск, кове здраво по спусканията, няма проблеми, здраво държи споко

Re: Съвет за главини

МнениеПубликувано на: Сря Яну 24, 2024 9:57 am
от Bi11y
Icemann3016 написа: ... и само трябва да си взема плоча.


Ако ти трябва зелена 34Т имам нова Blackspire Snaggletooth за продан ... :D Плочата е доста интересна - може да се монтира на обратно и така линията на веригата може да стане 55мм с Shimano курбел 7100/8100, който е с 52 мм линия на веригата... :D (в твоя случай няма нужда от такава линия ).

Re: Съвет за главини

МнениеПубликувано на: Чет Яну 25, 2024 6:29 am
от Icemann3016
Billy, късно видях какво си писал...взех вчера CRM75 :(

Kkrase, Alexi благодаря, ще взема преходник!

Re: Съвет за главини

МнениеПубликувано на: Съб Яну 27, 2024 9:36 pm
от Bi11y
Icemann3016 написа:Billy, късно видях какво си писал...взех вчера CRM75 :(


:beer: Нямаш грижи - този цвят е вечно моя ... :) Може да потърся някоя зелена рамка да сглобя цял велосипед за да я продам ... :rofl: :rofl:

Re: Съвет за главини

МнениеПубликувано на: Вто Фев 06, 2024 8:37 pm
от Icemann3016
Такаа.. пиша с малко ъпдейт. Остана време и, каплата е наплетена с новата главина и монтажа е сложен. Обаче! За първоначален монтаж, заложих на това което пише по спецификации, а именно, сложих си СЛХ плочата за 52мм чейнлайн, средното го монтирах с един спейсър от ляво и два от дясно.. поне така пише за 68мм муфа. Резултатът е че на големите венци веригата пада отпред. Следващото което ще пробвам е спейсърите да са 1 на 1. Поне от дискусията нагоре това разбрах като посока към 49мм чейнлайн. Има достатъчно място до чейнстея, така че ще стане. Въпроса е ако веригата продължи да пада къде да търся проблема. Възможно ли е да е твърде къса? Следвах процедурата да я опъна отпред и на най-големия венец отзад и оставих още 4 съединения. Благодаря :)