Нов Drivetrain на евтин байк

Въпроси, коментари и дискусии за велосипеди с цена до 1200 лв. (за твърдаци) и до 1800 лв. (за байкове с двойно окачване), независимо от предназначението им, както и за компоненти, определени от производителя им като начален клас в планинското колоездене.

Рейтинг за публикуване на тема / Рейтинг за отговор / Тежест: 1000 / 1000 / 20

Нов Drivetrain на евтин байк

Мнениеот АБВ потребител » Пет Сеп 15, 2023 12:11 am

Здравейте,

От 6 години имам един DRAG ZX4 PRO който ползвам предимно като транспорт в града и около вилна зона със черен път така че ми е свършил много работа. Също често се спускам downhill градско и не ми достига 42/11 частично защото drivetrain-a изглежда се е износил и не превключва адекватно около 11/13, но и бих могъл да се възползвам от по голямо gear ratio.

Не съм сменял компоненти освен типичните гуми, накладки, верига. Та ъпдейта на цял нов drivetrain ми идва в много и питам за съвет и обратна връзка мисля да сменя:

Заден Дерайльор - SH RD-M3020 7/8ск
Венец Касета - SHIMANO АCERA CS-HG400 8СК 11/40T
Верига - SHIMANO CN-HG40 6/7/8
Курбели - SHIMANO TOURNEY FC-TY501/48-38-28T/ -175

Та това ще ми даде 48 зъба но не знам дали ще е необходимо да сменя сегашния преден дерайльор за нещо такова Shimano Tourney FD-TX800-TS3 7/8 Аз сега съм със Shimano FD-M190. За командите не смятам да ги пипам.
АБВ потребител
 
Мнения: 12
Рейтинг: 1200
Регистриран на: Нед Ное 06, 2016 9:17 am

Re: Нов Drivetrain на евтин байк

Мнениеот Xares » Сря Дек 20, 2023 3:20 pm

АБВ потребител написа:Здравейте,

От 6 години имам един DRAG ZX4 PRO който ползвам предимно като транспорт в града и около вилна зона със черен път така че ми е свършил много работа. Също често се спускам downhill градско и не ми достига 42/11 частично защото drivetrain-a изглежда се е износил и не превключва адекватно около 11/13, но и бих могъл да се възползвам от по голямо gear ratio.

Не съм сменял компоненти освен типичните гуми, накладки, верига. Та ъпдейта на цял нов drivetrain ми идва в много и питам за съвет и обратна връзка мисля да сменя:

Заден Дерайльор - SH RD-M3020 7/8ск
Венец Касета - SHIMANO АCERA CS-HG400 8СК 11/40T
Верига - SHIMANO CN-HG40 6/7/8
Курбели - SHIMANO TOURNEY FC-TY501/48-38-28T/ -175

Та това ще ми даде 48 зъба но не знам дали ще е необходимо да сменя сегашния преден дерайльор за нещо такова Shimano Tourney FD-TX800-TS3 7/8 Аз сега съм със Shimano FD-M190. За командите не смятам да ги пипам.


Разлика няма да усетиш между тия част и това което си имал все са нисък клас... ако си го търкаляш из града и идеята ти е да не се притесняваш че ще ти го гепят давай смело. Колкото до Даунхила не знам какво точно спускаш с този байк , ама всичко от вида на стълби и камъни бих го избягвал ако си ценях здравето :)
Xares
 
Мнения: 108
Рейтинг: 1360
Регистриран на: Чет Сеп 22, 2016 11:34 am

Re: Нов Drivetrain на евтин байк

Мнениеот motomarzel » Сря Дек 20, 2023 3:33 pm

Няма нужда да сменяш задния дерайльор, пробвай като за начало да смениш само жила и брони и да регулираш дерайльора. По всяка вероятност ще започне да превключва.
Ако касетата, веригата и курбела са износени - смени само тях.
Ако смениш курбела с 48Т, ще трябва да смениш и предния дерайльор.
Аватар
motomarzel
 
Мнения: 654
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пон Мар 14, 2011 11:33 pm
Местоположение: Пловдив


Назад към Начален клас велосипеди и компоненти

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 95 госта