evilzet написа:Първия има 3 вътрешни скорости, които ще са ти недостатъчни.
Това е въпрос на желана скорост и на възможности, все пак.
Аз съм карал в София както велосипед със 7 вътрешни скорости, така и такъв без никакви скорости /който е откраднат, но това е друга тема/.
Доколкото съм проверявал, 3-те вътрешни скорости са с малко по-малък диапазон като крайни съотношения в сравнение с 7 такива, но и при 7-те де факто ползвам средната, най-бързата и най-бавната.
Та въпросът е дали ще се качват големи наклони - стръмни улици, рампи на подлези и т.н. За най-тежката предавка не е драма с такава визия, защото няма как да летиш с 45-50 км/ч с това колело по бързите булеварди на никой град /заради позицията на тялото върху такъв велосипед си като платно на него и аеродинамиката е много зле за високи скорости/.
Аз съм голям фен на вътрешните скорости заради тяхната издръжливост и възможността да се сменя скорост в покой /на светофар например/.
Ако става въпрос за София, с колелото с 3 вътрешни скорости е крайно неудачно да изкачваш Богатица, ул. Теодосий Търновски и малката монца в южния парк, но за стандартно каране би трябвало да става, ако не искаш да караш с колите, когато и те вървят.
По принцип едно по-право кормило е по-добре, за да ти придаде по-аеродинамична позиция и да натоварва малко повече ръцете и гърба. При градския тип велосипеди се натоварва основно задника и има проблеми след това. Но гледам моделите имат раздвижна лапа, тоест може да се наклони напред кормилото.
Ако избереш външните скорости, гледай задната касета да е на шлици, тоест да има поне 8 венеца отзад и имай предвид, че се сменят при движение /въртене на педалите, но по-бавно, за да е без напрежение/. Спазването на това правило в градски условия е малко сложно и изисква предварително планиране - преди спиране да подготвиш адекватна скорост за тръгване например.
Отделно обхватът на скоростите се регулира, но само в една посока чрез смяна на венец/курбел и задно венче.