Помощ за избор на "1-во" колело

Въпроси, коментари и дискусии за велосипеди с цена до 1200 лв. (за твърдаци) и до 1800 лв. (за байкове с двойно окачване), независимо от предназначението им, както и за компоненти, определени от производителя им като начален клас в планинското колоездене.

Рейтинг за публикуване на тема / Рейтинг за отговор / Тежест: 1000 / 1000 / 20

Помощ за избор на "1-во" колело

Мнениеот striking » Чет Сеп 20, 2018 8:56 am

Здравейте,

нов съм във форума и ще се радвам ако получа помощ от ваша страна.

Ще се опитам да ви предоставя максимално полезна информация за това, което търся за да мога да получа съответно и такъв отговор.

Висок съм 188см, 77-80кг, вътрешната част на бедрото ми е около 84см. Колелото основно ще се използва за каране в градски условия, ходене до работа и разходки в парка и т.н.
Но през летния сезон ще правя по-дълги карания, които ще бъдат извънградски. Не е изключено да имам примерно няколко дена каране извънградско с пресписаване. (като това сигурно ще се случи 1 в лятото).
Рядко ще го карам в планината и ако това се случи, то ще бъде на сравнително лесни терени и нищо екстремно. (по-скоро някакви пътечки)
Държа да усещам удобство и лекота при каране. Спирачките трябва да са хидравлични.
Цената трябва да бъде нещо в средния клас, 900-1300лв примерно.

Обобщено, колелото трябва да е добра комбинация за различен тип каране. Наясно съм, че при такива условия ще има минуси, но ще се опитам да избера такива,
които да не представляват проблем за мен.

Надявам се съм бил полезен с предоставената информация и ще можете да ми дадете конкретни предложения. Също така приемам и съвети.

Благодаря ви предварително!
striking
 
Мнения: 3
Рейтинг: 1200
Регистриран на: Пон Сеп 17, 2018 1:54 pm

Re: Помощ за избор на "1-во" колело

Мнениеот victortrt » Чет Сеп 20, 2018 10:17 am

Ами май си за хибрид. Сега вече се намират и с хидравлични спирачки. няма универсално колело обаче. Извънградски преходи по асфалт са нещо много по-различно от ходене на работа и тотално различно от планински преходи по "пътечки".
victortrt
 
Мнения: 2130
Рейтинг: 1759
Регистриран на: Пет Май 09, 2014 8:15 am

Re: Помощ за избор на "1-во" колело

Мнениеот striking » Чет Сеп 20, 2018 12:39 pm

А добре, какви ще са минусите ако взема планинско с 28-29 капла. Защото планинското мога да го карам и на по-кофти месности. Дайте предложения за планинско....
striking
 
Мнения: 3
Рейтинг: 1200
Регистриран на: Пон Сеп 17, 2018 1:54 pm

Re: Помощ за избор на "1-во" колело

Мнениеот victortrt » Чет Сеп 20, 2018 1:54 pm

Няма да има чак такива минуси освен излишно широките и рошави гуми, които не са за асфарт и по-малкото зъби на курбела, което води до теоретично по-ниска максимална скорост по шосе. Иначе планинските май са по-оферта от хибридите. Виж в нета нещо на Крос, на Орикс или на Шокблейз/спринт.
victortrt
 
Мнения: 2130
Рейтинг: 1759
Регистриран на: Пет Май 09, 2014 8:15 am

Re: Помощ за избор на "1-во" колело

Мнениеот carmo » Чет Сеп 20, 2018 2:53 pm

Велосипедите за шосеен туризъм се водят трекинг тип -нещо такова https://velosiped.bg/cross-avalon-man-trekking-28.html стават и за градска "евридейка", както и за сух черен път. Чисто градските колелета обикновено са сити байк и приличат на показаното, но са с вътрешни скорости (по удобни за боравене в градския трафик. Има и ърбън байкове, които са максимално олекотени и биват с вътрешни или външни скорости. Вече МТВ са планински колелета и там силата им е по чукаците, а за ежедневно придвижване по асфалт, или големи шосейни преходи са голям компромис -все едно да си вземеш джип за магистралата. Гледай да не направиш така че вземайки си МТВ за евентуално и някой път планинско каране, да се мъчиш с него всеки ден из града и по шосетата. Не че е голяма мъката, но по-балонните гуми искат повече мускули, трансмисията е по-къса (тоест максималната скорост е 70% от тази на трекингите), а и позата на ездача е различна. Не че няма да се движи, но що да се мъчиш, като може да ти е по-леко и лесно. Тоест -прецени къде, как и колко ще караш и ще изскочи решението. Хибридите са най-универсалния тип, понеже съчетават част от проходимостта на МТВ (заради гумите с по-изявени грайфери) и бързата трансмисия на трекингите, а ергономията е нещо средно между 2-та типа велосипеди. Като за теб мах 52см височина на рамката, а ако е МТВ -мах 50см.
carmo
 
Мнения: 1266
Рейтинг: 1930
Регистриран на: Пет Юни 27, 2014 8:28 am

Re: Помощ за избор на "1-во" колело

Мнениеот victortrt » Чет Сеп 20, 2018 4:07 pm

Колегата както винаги подробно ти е обяснил, че аз имах работа и нямах време за такива дълги обяснения.
Погледни колко теми има за смяна на гуми и на курбели за по-бързо каране с мтб.
Ако ще се кара в града всеки ден, рядко, но много по шосе и рядко и малко по леки планински пътеки, то хибрид е най-универсално решение.
Аз с моя хибрид /Драг Гранд Каньон ТЕ от старите с ви-брейк/ съм карал по черни пътеки, но определено не е за кал /затъва/ и за камъни /друса, тесните гуми се заклещват/. Но моето хибридче е с 35 мм гуми без страничен грайфер.
victortrt
 
Мнения: 2130
Рейтинг: 1759
Регистриран на: Пет Май 09, 2014 8:15 am

Re: Помощ за избор на "1-во" колело

Мнениеот striking » Чет Сеп 20, 2018 4:43 pm

Извинявам се за въпроса, но видях че има велосипеди тип Cross. Мисля, че има такава марка, но само марка ли е или също така това е тип велосипед?
Това ли е Хибриден велосипед или е нещо различно? Защото ми се вижда подходящо за комбинирано каране...
striking
 
Мнения: 3
Рейтинг: 1200
Регистриран на: Пон Сеп 17, 2018 1:54 pm

Re: Помощ за избор на "1-во" колело

Мнениеот kibrorgat » Чет Сеп 20, 2018 5:02 pm

Cross е само марка
kibrorgat
 
Мнения: 95
Рейтинг: 1260
Регистриран на: Сря Юни 27, 2018 3:54 pm

Re: Помощ за избор на "1-во" колело

Мнениеот victortrt » Пет Сеп 21, 2018 11:05 am

striking написа:Извинявам се за въпроса, но видях че има велосипеди тип Cross. Мисля, че има такава марка, но само марка ли е или също така това е тип велосипед?
Това ли е Хибриден велосипед или е нещо различно? Защото ми се вижда подходящо за комбинирано каране...

Крос е марка, но точно тя има и такава линия, в която са включени именно хибридите им - https://velosiped.bg/pazaruvaj-po-kateg ... cross.html
Това е обяснението от електронния им магазин, макар да липсват модели от точно този тип. Иначе са моделите без калници и багажни от тези с едно име и два вида.
В съседната тема се избра Спринт Синтеро.
Това, което Крос наричат Крос за вид велосипед е именно визирания от нас хибрид - велосипед с 28 цолови гуми, без калници, багажник и светлини, с дълги предавки и гуми за смесено каране /повече или по-малко/.
Трекинг са велосипеди от типа на старите градски такива - имат калници и багажник, кормилото е по-извито, стойката е по-изправена и така.
Ърбън са "модерни градски велосипеди" - изчистени от излишните и тежки компоненти, твърда вилка и с идеята да са леки и повратливи.
victortrt
 
Мнения: 2130
Рейтинг: 1759
Регистриран на: Пет Май 09, 2014 8:15 am

Re: Помощ за избор на "1-во" колело

Мнениеот carmo » Нед Сеп 23, 2018 8:04 am

striking написа:Извинявам се за въпроса, но видях че има велосипеди тип Cross. Мисля, че има такава марка, но само марка ли е или също така това е тип велосипед?
Това ли е Хибриден велосипед или е нещо различно? Защото ми се вижда подходящо за комбинирано каране...

cross type bicycles е именно типът велосипеди, на които в БГ им викат "хибриди". Наистина принципно е най-универсалното колело, ако човек трябва да има само 1 велосипед и да му служи (макар и с малки компромиси) за различни терени. Принципно има и 2 марки, носещи това име. Cross е наша, Kross е полска. Казвам го в случай че ти направи впечатление разликата в първите букви на бренда, понеже полският Крос се среща и у нас, но нашенския си има аргументирани предимства (по-добро съотношение цена/качество на моделите и доказана коректност в гаранционното обслужване).
carmo
 
Мнения: 1266
Рейтинг: 1930
Регистриран на: Пет Юни 27, 2014 8:28 am


Назад към Начален клас велосипеди и компоненти

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 20 госта