Смених вилката преди около 10 дни и я карам от тогава.
Като цяло процесът не беше много труден. Най-трудно ми беше да махна короната от старата и да я сложа на новата, но защото нямах необходимите инструменти и не мислех да ги купувам, защото може да не ми трябват до края на живота ми повече.
И така.
Махнах короната от старата вилка като първо зачуках лекичко макетно ножче около целия и диамерър. След като имаше място за отвертка я използвах за да побутна короната нагоре - без чук.
За да сложа короната на новата вилка, използвах тежест от 0.5кг, която имах вкъщи. Оказа се перфектен диаметър. С два удара короната беше на мястото си.
Срязах новата вилка с ножовка.
Оказа се, че старата ми вилка (suntour xct) е била срязана МЕГА криво и не е била и пилена. Имаше стружка. Ужас. хаха.
Запилих маниту. Дължината на стержена напаравих като на старата вилка.
Набих новата пеперуда с малка отвертка.
Новата вилка беше около 71см от горе до долу, а старата 70 или малко отгоре. Не си спомням.
Свалих всички лагери около хедсета, гресирах обилно и я затворих. Отне ми около 5 часа. Но не бързах за никъде. Ако го правя на ново сигурно ще ми отнеме 2 часа.
След това си монтирах предната гума и спирачката - не съм имал проблеми пасна точно.
Но възникна един друг проблем - понеже manitou вилките са с обратна арка, СТАНДАРТНИТЕ ПРЕДНИ КАЛНИЦИ НЕ СТАВАТ.
Имам два комплекта калници - един с болт, един с пеперуда във вилката. И двата не стават. Първият защото няма резба. Вторият се удря в арката. Единственият начин е да го обърнете, но става адски грозно.
Това ме издразни, защото оставам без преден калник. Направих си един от тези късите калници от папка.
Иначе вилката е мега лека сравнение с дървото suntour xct. Когато ги носих нагоре към вкъщи разликата беше осезаема.
Работи мн мазно и заключващият механизъм е много по добър от XCT.
Ето малко снимки: