Орикса е по-добрия вариант заради вилката - по-качествена и здрава е. Спринта има предимството, че рамката е с tapered (конусовидна) тръба за вилката, което прави възможността за ъпгрейд далеч по-голяма. Та, ако си доволен на велосипед със здрава вилка от все пак нисък клас, то Орикса е за теб. Ако имаш сериозни намерения за смяна на вилката, то ще ти е по-лесно в бъдеще с Аполон-а.
Ето едно ревю от админ за по-скъпия вариант на Аполон-а:
http://www.mtb-bg.com/index.php/product ... apolon-proИма някои общи компоненти, например спирачките са като на избрания от теб Аполон, а пък вилката - като на Орикса. Отделно рамката е същата, а отзивите в ревюто за нея са ласкави. Факт е, че тя изглежда доста добре. Лично аз гледам на вътрешното окабеляване като на затруднение при сервизиране на задната спирачка, а не като плюс, но тенденциите са такива, мнозинството го обожава и е безспорно, че визията се подобрява значително. За мен лично не е важно, но си е плюс за рамка от такъв ценови клас.
Челния ъгъл на Спринта е горе-долу в нормата, а за този на Орикса не намирам инфо - сигурно е някоя строго пазена тайна или ги е срам (шегувам се)
За мен е обидно, че 8 години след като си взех първия байк и 8 скоростните системи вече излизаха от мода, производителите масово продължават да ги набиват в колела за близо 1000 лева, но това e реалността и практиката е съвсем масова. Успокоението идва от Скот, които в този ценови диапазон вече дори предлагат 7 скоростни системи и спирачки Тектро, което за мен е подсъдно.
Не си написал защо не ти се е получила пробата на Орикса, но ако има шанс за такава не се отказвай. Може да има осезаема разлика в това, кое колело ти е по-удобно, а и на живо колелата изглеждат по съвсем различен начин от снимките - линии, детайли, абе дет се вика може да се влюбиш.
Иначе накратко, ако Орикса беше с tapered чело, изобщо нямаше да се замислям - вилката му е достатъчен плюс. Ако няма да се прави ъпгрейд и да се излиза от града/парка - също. Ако обаче се взима колелото с идеята да му се прави ъпгрейд на вилката, там опциите пред Аполона ще са в пъти повече.