Като карач на
Cross Areal модел 2017 (ST=52 cm, 8-speed) бих споделил следното:
1. Дебелите гуми (и конкретно Schwalbe Big Apple) газят през пясък, черен път, скапани тротоари(
начертани като велоалеи), мокри настилки и пр. На мен не ми са тежки, имат много добър амортизационен ефект, но ги карам на 4,5 atm. Носят големи товари и няма риск да се изкриви капла.
2. Твърдата вилка - не я заменям за никакви пружини. Скачам и се качвам на бордюри (няма проблеми). За шосе, черен път и велопоходи е №1.
3. Рамка. Ще ми се да е 1 см по-дълга. При №52 е оптимален вариант за ръст 180 см.
4. Спирачки. Не ми трябват дискови. Карам предимно в сухо време. Дори с багаж по 15-16 кг. и спирачките си държат при по-дълго спускане. Все пак съм ги пробвал и на дъжд - ами карам по-бавно и внимателно. През зимата също нямат проблеми спират добре. Като цяло при извънградско каране доста рядко ми се налага да ползвам спирачките.
5. Главини. Не се оказаха на ниво, но пък може да се подменят. С JoyTech-FH802 (RareHub -
http://www.joy-tech.com.tw/joytech/) трябва да се кара много внимателно за да издържат 1 година интензивно каране.
*Предпочитам задните главини на
Shimano или
Formula(3,5 години издържаха на предишния ми байк).
6. Команди за скоростите. . Shimano ST-EF 510-8 - много отзивчиви и надеждни(подобрени са спрямо старите модели). Работят без забележки.
8-скорости са ми предостатъчни за туристическо каране.
7. Централно движение(BB) - VP-BC73. Класика няма мърдане поне 5-6 години (карал съм с такова).
8. Капли CROSSER X14 с 32 отвора. Надеждни, относително(за мен) леки и здрави. Очаквах да се кривят и пр. понеже са 32 вместо с 36 спици. Няма такова нещо здрави и надеждни. Скачам от бордюри с тях и са КУЧЕ МАРКА!!! Жалко, че не се продават конкретно този модел шини (622х21 mm).
9. Дерайльора. . Безпроблемно работи - все още не съм му правил никакви настройки.
10. Друго. Много удобни ръкохватки. Седалката я смених за дълги преходи е твърда.