Помощ при избор на велосипед

Въпроси, коментари и дискусии за велосипеди с цена до 1200 лв. (за твърдаци) и до 1800 лв. (за байкове с двойно окачване), независимо от предназначението им, както и за компоненти, определени от производителя им като начален клас в планинското колоездене.

Рейтинг за публикуване на тема / Рейтинг за отговор / Тежест: 1000 / 1000 / 20

Помощ при избор на велосипед

Мнениеот toshkobg » Чет Юни 29, 2017 7:11 pm

Здравейте,
искам да си купя велосипед но се оказа че съвсем не била толкова проста работа, та затова реших да се допитам до хора с опит.
Висок съм 200см и тежа около 105кг крака ми е 100см. Решил съм да е втора употреба с алуминиева рамка с вградени скорости по възможност с амортесьори поне отпред евентуално и виждал съм седалки с амортесьор, Предвид килограмите ми някой ми беше казал че за предпочитане е да нямам амортесьори тъй като бързо ще дадат фира това вярно ли е или са само легенди? Харесах ви едно колело което ще ходя да тествам другата седмица от нещо като склад за велосипеди втора ръка и доколкото разбрах спирачките му били (не съм сигурен дали правилно съм запомнил) ролкови или нещо такова, Има ли такива спирачки и те в сравнение с ви брейк по добри ли са или не са? Също ме интересува тези вградени скорости (в конкретния случай) shimano nexus проблемни ли са предвид че са втора употреба трябва ли да внимавам за нещо като си купувам колело с такива скорости може ли за в бъдеще да ми създадат някъкви ядове? Другото което ме притеснява е тези вградени скорости (допускаме че са 7) достатъчни ли са за градски условия дали по баирите ще виждам зор и на равно ще мога ли да развивам скорост къси ли са дълги ли са нека някой да каже който кара колело в града с такива скорости как е. За какво друго да гледам при покупката на подобен велосипед втора употреба може ли тук да иам някъкви скрити дефекти които да не забележа от пръв поглед?
Предварително благодаря на всички отзовали се
toshkobg
 
Мнения: 9
Рейтинг: 1200
Регистриран на: Вто Юни 27, 2017 10:41 pm

Re: Помощ при избор на велосипед

Мнениеот Speedmaster™ » Чет Юни 29, 2017 8:00 pm

http://www.crosscycle.com/bg/index.html
Да започна от някъде, имам близки до вашите данни но съм 199см висок с чатал 93см и тегло от 110 до 122кг според сезона и карам шосейни велосипеди със седалкова 59-60 и хоризонтала 58, mtb ми е 29" и рамката му е 56см седалкова и 63см хоризонтала, за града имам два с вътрешни 3 и 8 скорости и единия е с запитваните от вас roller brake които са безпроблемни но си изискват смазване с грес защото не хващат, рамките им са с подобна на шосейните ми велосипеди геометрия. Погледнете велосипедите от сайта от линка, има много велосипеди от тази марка за вашите мерки, примерно ако е само за града се насочете към размери 60-61 седалкова и 58+ хоризонтала според това как ще ви застанат тялото и ръцете при педалиране, не трябва да сте разпънат на повече от 90°.
Аватар
Speedmaster™
 
Мнения: 570
Рейтинг: 1448
Регистриран на: Вто Юли 01, 2014 9:07 pm
Местоположение: България

Re: Помощ при избор на велосипед

Мнениеот toshkobg » Чет Юни 29, 2017 8:54 pm

Благодаря колега за бързия отговор. Тези ролкови спирачки не разбрах спрямо ви брейк по добре ли спират или е същото, какво трябва да им се смазва за да спират добре те не са ли с челюсти вътре, жилото ли се смазва?
toshkobg
 
Мнения: 9
Рейтинг: 1200
Регистриран на: Вто Юни 27, 2017 10:41 pm

Re: Помощ при избор на велосипед

Мнениеот Speedmaster™ » Чет Юни 29, 2017 9:18 pm

https://youtu.be/fduTd-1iDPU
Лично за мен са здрави но не спират достатъчно добре за моето тегло и трябва да предвиждам по от рано когато спирам велосипеда или моя модел от клипа се справя трудно, според мен всеки вид спирачки си има "+-". По темата до какъв бюджет сте се насочили на покупка, лично нямам голям опит със амортисьорните вилки защото съм ползвал само три и две от тях се разлуфтиха за период от 4-6 години и при спиране буквално тресът ботушите. Ако имате повече възможност погледнете този модел или по-изгоден подобен, може да добавите амортисьорно седалково колче както запитвахте в темата и това ще повиши конфорта на возене и ще щади гръбначния стълб ако това е целта, загубата на енергия при педалиране е минимална.
http://www.crosscycle.com/bg/catalog/ur ... e-161.html
Аватар
Speedmaster™
 
Мнения: 570
Рейтинг: 1448
Регистриран на: Вто Юли 01, 2014 9:07 pm
Местоположение: България

Re: Помощ при избор на велосипед

Мнениеот toshkobg » Чет Юни 29, 2017 10:23 pm

След като разгледах клипа вече ми се изясни що е туй roller brake.
Ами бюджетът който планирам е около 300лв, наясно съм че е скромен но предвид факта че няма да го карам ежедневно а максимум 1-2 пъти в седмицата не мисля да заделям повече а и все пак търся велосипед втора употреба.
toshkobg
 
Мнения: 9
Рейтинг: 1200
Регистриран на: Вто Юни 27, 2017 10:41 pm

Re: Помощ при избор на велосипед

Мнениеот carmo » Пет Юни 30, 2017 5:32 am

Принципно roller brake е северно европейска спирачка. При влага и студ е по-защитена и функционалността и се доближава до тази на Ви-брейка и дисковата, но по нашите ширини им отстъпва значително. На 2 пъти съм карал такива велосипеди и трябва да се спира от предното кръстовище, а ти си и тежък.
Евтините "меки" вилки се разлуфтват по-осезаемо, ако на тях е монтирана дискова спирачка, понеже "рамото на усилието" е по-голямо и далеч от втулките на водачите, докато Ви-брейкът е срещу тях и няма такъв проблем.
Амортесьорните колчета за седалката са много удобни, но и капризни за настройка, понеже стерженът работи под ъгъл и ако ергономично настроената седалка е изместена по релсите назад, той заклинва повече. Правилната поза е по-важна от омекотяването. Друг проблем е че пружината му не е особено твърда и за 105кг човек (особено в по-изправена поза -какъвто ще е твоят случай заради ръст и тип велосипед), ще е почти винаги смачкана. Карам такова колче и ми е удобно, но аз съм 77кг и седалката ми е максимално изтеглена напред по релсите си. Идеята е добра, но спецификите я компрометират и е капризна в настройките. За теб по-добре седалка с еластомери или пружини, вградени директно между нея и релсите и.
Вътрешните скорости са с нормален обхват на предавките, но не са нито по-бързи от "шосейките", нито по-мощни и къси от МТВ-тата. За равно и нормални баири обаче са добри, много удобни за града и достатъчно безпроблемни, но ремонтът им (ако се наложи) си е за "разбирачи". Някои от задните главини (където са предавките) са оборудвани и с контра. Ще познаеш дали е така по рамото (около 12см) което е от ляво на главината и е хванато напред за рамката. Има велосипеди с контра и 2 Ви-брейк спирачки -препоръчвам ти такъв.
carmo
 
Мнения: 1266
Рейтинг: 1930
Регистриран на: Пет Юни 27, 2014 8:28 am

Re: Помощ при избор на велосипед

Мнениеот toshkobg » Пет Юни 30, 2017 7:54 pm

Много благодаря за изчерпаелният отговор,
а да попитам по какво се отличава "разлуфтената" вилка ще има луфт около оста си предполагам? Това ремонтира ли се или се купува нова? Ако го харесам това колело с roller brake допустимо ли е в последствие да сменя тези спирачки с ви брейк или ще имам друг тип проблеми в последствие поради това че колелото е предвидено да бъде само с ролкови спирачки?
toshkobg
 
Мнения: 9
Рейтинг: 1200
Регистриран на: Вто Юни 27, 2017 10:41 pm

Re: Помощ при избор на велосипед

Мнениеот carmo » Пет Юни 30, 2017 8:25 pm

Ролер брейка работи слабо и ако е на "мека" вилка вероятно тя е в добро състояние. Вилката се разлуфтва не в оста си (тоест стержена който влиза в рамката), а от втулките които се намират между водачите (страничните лъскави тръби) и тялото (ботушитедвете в които влизат тези тръби).
Тества се като стиснеш последователно предната и задната спирачки и натискаш колелото да се търкаля напред. Ще усетиш че леко се мести на импулси при всяко сменяне на работещата от двете спирачки. Луфт и съответно ход не може да няма, но ако при всеяка смяна колелото се мести с няколко мм е поносим. Ако приближава сантиметър вече е много. На някои вилки втулките се сменят, на други -заедно с вилката. :)
От ролер на Ви-брейк може да минеш само в случай че на вилката и рамката има гнезда за пивотите на Ви-брейка. Това е рядкост и само ако рамката и вилката са универсални и пригодени за 2-та типа спирачки. Естествено и страничните бордове на джантите трябва да имат съответни повърхности, но нови с подходящи главини има. Друг е въпросът доколко такава трансплантация е рентабилна. Пробвай как спира и виж спрямо Ви-брейка как ти се струва.
carmo
 
Мнения: 1266
Рейтинг: 1930
Регистриран на: Пет Юни 27, 2014 8:28 am

Помощ при избор на велосипед

Мнениеот toshkobg » Пон Юли 10, 2017 11:18 pm

Здравейте бъдещи колеги,

днес си харесах велосипед с вградени скорости, но с т.нар ролер брейк, които съвсем не ми допаднаха и веднага ми хрумна идеята да ги заменя с ви брейк, но ми се иска да се допитам до Вашите съвети.
1. Каплите с които е въпросният велосипед бяха с нещо като нарези точно в часта където се предполага че ще се притиска триещата повърхност на спирачките и ме притеснява дали при това положение ще спира по-добре или трябва да сменям и каплите?
2. Тези вградени скорости първата скорост ми се стори малко тежка, чувал съм че това може да се реши със смяна на венеца, но продавача каза че по-добре било да ми смени отзад зъбчатката, това правилно ли е така няма ли да има проблем с втората скорост?
3. Ако предната ми спирачка е вибрейк а задната ролкова ще имам ли затруднения със спирането предвид факта че едната спира леко и бързо а другата с голямо усилие и трудно?
4. При натискане на спирачката отпред ми се стори че има лек луфт, а продавача взе да ми обяснява че с ролкови спирачи това било илюзия понеже вътре барабана на спирачката еди как си опирали челюстите и ала бала и затва така се клатело има ли някъкви такива теории или ме баламосва?

Благодаря Ви предварително
toshkobg
 
Мнения: 9
Рейтинг: 1200
Регистриран на: Вто Юни 27, 2017 10:41 pm

Re: Помощ при избор на велосипед

Мнениеот carmo » Вто Юли 11, 2017 2:28 pm

Лъскавите работни повърхности за ви-брейка (отстрани на каплите) са всъщност ситно струговани и вероятно никога не са работили (щом е с ролер брейк), така че са ок. Както вече казах Ви-брейк може да сложиш само ако има къде да се монтира (на рамката и вилката), но това може да не е достатъчно, имайки предвид и други особености.
carmo
 
Мнения: 1266
Рейтинг: 1930
Регистриран на: Пет Юни 27, 2014 8:28 am


Назад към Начален клас велосипеди и компоненти

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Teodor89 и 14 госта