Страница 2 от 2

Re: Твърда или заключваща се вилка за градски велосипед

МнениеПубликувано на: Пон Юли 17, 2017 10:13 pm
от Mindless
Смених оригиналната лапа (90мм), с тази от старото ми колело (110мм), като също и "завъртях" кормилото напред, като извивката му реално отдалечи хвата. Не знам дали това пречи на нещо, но така мисля ми е доста по-удобно - точно както съм свикнал на старото ми колело. На него пък му завъртях кормилото назад и с по-късата лапа пасна чудесно на жена ми. Неочакван бонус :))

Самата рамка много ми харесва - всички жила влизат в нея, няма никой по тръбите - доста приятно за носене.

Като управление - не виждам някаква разлика с преди промяната. Върви чудесно (сравнено със Спринта), въпреки че е с 44-32-22 отпред, а модела според сайта на Кюб е с 48-36-26. На самото колело отдолу има надпис, че е за 44-32-22 - не знам, явно има различни варианти). Тежи 11.7 кг с новото 40см колче, рогцата и светлините отпред/отзад). 3кг под Спринта - усеща се.

В момента е с гуми 32мм широки. Колко спокойно мога да карам с тях (90кг) по дупки и бордюри - има ли риск от кривене на каплите? От друга страна - колко по-дебели гуми мога да сложа, без да променям сегашната динамика? 37-42? Мисля, да сложа отново слик отзад и малко грайфер отпред. Благодаря за съветите :))

Re: Твърда или заключваща се вилка за градски велосипед

МнениеПубликувано на: Вто Юли 18, 2017 7:58 pm
от 2WBGST
Рамката и вилката не позволяват да му сложиш гуми повече от 42 сm (optimal). Но не става да минаваш по бордюри, лоши пътища и пр.
Аз карам с балон на гумите 50 см и гази като БТР.
Този Cube не е градско, по скоро шосейка с право кормило.
Нямаш възможност за багажник. Даже и да му сложиш, рамката ти е слаба(макс. олекотена).
Имаш в рамката отвори за жилата. За мен е неудобно при аварийна смяна на терен и крие риск от кракове.
Курбела е малък и при настоящите гуми нямаш скорост. За тези гуми трябва курбел с 50 зъба, но трябва да сменяш дерайльора.
От снимките се вижда, че колелото наистина е късо и това с възможно най-дългата лапа си е компромис - важното е да те кефи и ти да се чувстваш добре.
Аз карам с 80 см лапа и е по-стабилно и маневрено, спрямо стария 26" с 100 лапа.

Re: Твърда или заключваща се вилка за градски велосипед

МнениеПубликувано на: Сря Юли 19, 2017 12:54 pm
от carmo
За извънградско, където траекторията е без резки и остри завои, става и с тази лапа. Силата на това колелце е лекотата с която може да върви, но наистина е жалко че не е с по-големите предни венци. Гледам че на снимката е с различен балон на предната и задната гуми (то и джантите са различни), така че виж какви са и нещо средно ще ти върши работа. Примерно 32 / 35, мах. 38 е биващ размер, но каквото и да обуеш си внимавай за стърчащи шахти и други ръбати неравности, а за бордюрите -забрави.

Re: Твърда или заключваща се вилка за градски велосипед

МнениеПубликувано на: Сря Юли 19, 2017 12:54 pm
от evilzet
2WBGST написа: балон на гумите 50 см

80 см лапа

Тия сантиметри за нищо ги нямаш :lol:

Re: Твърда или заключваща се вилка за градски велосипед

МнениеПубликувано на: Сря Юли 19, 2017 1:27 pm
от Mindless
carmo написа:а за бордюрите -забрави.


В какъв смисъл забрави за бордюрите - какъв е проблема с бордюрите? Ще се кривят каплите ли? Иначе за комфорта нямам притеснения.

Насочил съм се към следните гуми:

- предна: CONTINENTAL SPEED RIDE 700x42C или CONTINENTAL TOWN RIDE 700x42C
- задна: CONTINENTAL SPORT CONTACT 2 28 x 1.60

С надеждата да не е прекалено нестабилно отпред на случайните минавания през не-асфалтиран терен. Вероятно ще влязат и 47 широки гуми, но трябва да се прецени на място, а и нещо не виждам интересни предложения в този размер - слик отзад и леко грайфер отпред.

Относно предните венци - честно казано не знам колко по-различно би било с 48/50+ зъба отпред. В момента на най-високата комбинация 3-9 се върти трудно на равен терен, съответно и достатъчно за моите цели бързо.

Re: Твърда или заключваща се вилка за градски велосипед

МнениеПубликувано на: Сря Юли 19, 2017 7:39 pm
от 2WBGST
evilzet написа:
2WBGST написа: балон на гумите 50 см 80 см лапа
Тия сантиметри за нищо ги нямаш :lol:
Ммм да :D, валяк на 2 гуми не съм карал още :rofl: , грешката е вярна 50х622 mm.

Re: Твърда или заключваща се вилка за градски велосипед

МнениеПубликувано на: Сря Юли 19, 2017 7:52 pm
от 2WBGST
Mindless написа:
carmo написа:а за бордюрите -забрави.
В какъв смисъл забрави за бордюрите - какъв е проблема с бордюрите? Ще се кривят каплите ли?
Ми лагеруването на вилката ще се раздрънка, а и тънките гуми не действат като демпфери - така, както дебелите.
Въпреки, че съм с дебели гуми, не си позволявам да скачам от (или да се качвам на) големи бордюри.
Гумите, които посочваш са много хубави - колкото по-гладки по-добре, нали караш в града и по шосе.
Аз вече съм фен на 50 mm дебели гуми (повтарям 50 mm :D) за каране извънградско по шосе и бг раздрънкани пътища.
Курбела е според карача и терена. На мен 48 зъба са ми ОК. Карам предимно 90 % извънградско 25 km нагоре, и после 25 km надолу.
Този Кюб няма да има проблеми с 48-38-28 зъба, карането не е само по нагорнище.

Re: Твърда или заключваща се вилка за градски велосипед

МнениеПубликувано на: Сря Юли 19, 2017 8:07 pm
от carmo
Проблема не е точно в размера на балона, а в налягането с което го караш. Между другото, погледнах 4-те спецификации от линка ти и навсякъде е с 48 зъба голям преден венец, а за да върви добре и леко с по-висока скорост, гумите са с балон 35/36. Това не е случайно, а че твоето е с разлики от стандартните 4 версии, е вече друг въпрос. Щом нямаш сили за повече, карай си го с 44-ката. За да върви колелцето лесно ще искаш гумите да са 4 атмосфери (при стандартния за модела балон). Слизането от бордюр няма да е проблем, но безопасното качване ще зависи от скоростта и от умението ти да вдигаш последователно (с отскок) задната и предната гуми. Ако се справяш -няма да имаш ядове, а ако имаш съмнения -спирай преди качването. По-големия балон (42) ще ти даде възможност да ги караш на 3 атмосфери, но пък ще върви малко по-трудно -за сметка на малко по-комфортната возия. Рискът обаче да отсечеш някоя гума в каплата леко се повишава (ако не улучиш момента или скоростта на атаката на бордюра), а човек не винаги е 100% концентриран. Гумите с балон 30 и под него, вече трябва да помпиш над 5 атмосфери (при 23 шосейните 7 атм.) и там вече всеки сблъсък може да скъса спица, защото локалното динамично натоварване при "гума на камък" се предава не следващото най-слабо място. Така че, сложи си 35 (за да не мъчиш себе си и колелцето) -примерно тези https://velosiped.bg/pazaruvaj-po-kateg ... ter-3.html -които са с универсален грайфер, а и няма нужда да са различни. Не забравяй че рамката ти е къса (а и по принцип модела е с къса база), така че тежиш по-равномерно на 2те гуми. Капла се криви при неравномерно натегнати спици, или ако някоя / и се скъсат, или им прескочат резбите. Спиците действат на опън, не на натиск.

Re: Твърда или заключваща се вилка за градски велосипед

МнениеПубликувано на: Пет Юли 21, 2017 12:46 pm
от Mindless
carmo написа: -примерно тези https://velosiped.bg/pazaruvaj-po-kateg ... ter-3.html


Привет, наистина хубави гуми, взех ги, сложих ги и - греда. Задната опира в скобата, която държи дерайльора към вертикалната тръба. Не опира, когато е на най-големия венец, когато се сменят скоростите надолу - опира. Дайте предложения за прилична гума, по възможност слик на 32-622.

Re: Твърда или заключваща се вилка за градски велосипед

МнениеПубликувано на: Пет Юли 21, 2017 1:48 pm
от carmo
Е, ти не премери ли предварително и там? Тези гуми ги има и вариант х40 -какъвто линк ти бе пуснал. Какви са точно твоите 40 или 35? Както вече споменах -предните ти венци и курбели не са от това колело. Вероятно и централното не е. Що не скокнеш до някои майстор да премери дължината на оста му (има различни) и да изнесеш навън "линията на веригата". Дерайльора се настройва. Колелцето е добро, може да му сложиш и "по-бързи" предни венци -както е по спецификация.

Re: Твърда или заключваща се вилка за градски велосипед

МнениеПубликувано на: Пет Юли 21, 2017 2:23 pm
от Mindless
Преди да ги взема, пробвах със замяна на предната и задната, с които дойде. То предната беше и оригиналната за модела де - шлаубле ци-екс комп. Нямаше проблем - тя е е 700х35ц (35-622). Тези обаче са 700х35ц (37-622) и съответно с малко по-голям балон. Иначе да - интересен е случая с курбелите/венците. Модела го дават на всякъде с 48х36х26, а отдолу на рамката има лепенка с текст на немски и 44-32-22. Лепенка от онези метализираните, в сми изглежда, като да е сложена във фабриката. Иначе курбелите също имат лепенка на тях и са модела, който е описан по спецификация. Дерайльора не съм му намерил отличителен знак, но също изглежда, като да е оригиналния - деоре. Та си мисля, че не е сменяно нищо (освен самите венци, но по горните данни изглежда, като да са сменени в правилния размер). Ако ти представлява интерес, ще ти пратя и снимки.

И така ... насочвам се към задна 32-622 - по възможност слик. Иначе мерси за предложението, тези гуми са много добри - за моите цели - перфектна предна.

Re: Твърда или заключваща се вилка за градски велосипед

МнениеПубликувано на: Пет Юли 21, 2017 3:33 pm
от Mindless
Тази изглежда доста прилично: Schwalbe Marathon GreenGuard - доста позитивно ревю тук. Някой да ползва?

Re: Твърда или заключваща се вилка за градски велосипед

МнениеПубликувано на: Пон Юли 24, 2017 1:34 pm
от Mindless
Кратък разбор:

Комбинацията Континентал дабъл-файтър 37-662 (на 5 бара) и Шлаубле Маратон 32-662 (на 6 бара) е много добра за моите цели. Колелото върви супер и на асфалт и на пътека, нагоре и надолу. Доволен съм.

За съжаление ми се появи едно скърцане, което не мога да хвана от къде е. Всичко е затегнато, но на неравности и при по-силно натискане на педалите го има. Все едно е от рамката, но не разбирам от къде. Има го ако съм на седалката, без да съм стъпил на педалите. Има го и ако съм прав на педалите. Някакви идеи?

Re: Твърда или заключваща се вилка за градски велосипед

МнениеПубликувано на: Пон Юли 24, 2017 1:44 pm
от evilzet
Спици, нипли, лапа ?

Re: Твърда или заключваща се вилка за градски велосипед

МнениеПубликувано на: Пон Юли 24, 2017 2:26 pm
от Mindless
evilzet написа:Спици, нипли, лапа ?


Благодаря за предположенията.

Спиците - не мисля, че е от тях - каплите са прави, спиците изглеждат опънати...

Нипли - за съжаление не знам какво е.

Лапа - лапата я смених от предното ми колело, даже сега я завъртях и наобратно - добре стегната е, не мисля че може да е от нея. Също така, скрибуцането ми се струва, че е от задната страна (въпреки, че е трудно да се прецени и може просто да минава по рамката...)

Re: Твърда или заключваща се вилка за градски велосипед

МнениеПубликувано на: Пон Юли 24, 2017 3:01 pm
от Alexi
средно/педали също могат да скърцат

Re: Твърда или заключваща се вилка за градски велосипед

МнениеПубликувано на: Пон Юли 24, 2017 4:32 pm
от Mindless
Alexi написа:средно/педали също могат да скърцат


Педалите са току-що сменени, средното няма луфтове, но както писах и по-горе - скърцането го има и когато не съм стъпил на педалите.

Re: Твърда или заключваща се вилка за градски велосипед

МнениеПубликувано на: Вто Юли 25, 2017 1:09 pm
от MacLeod
Щом пукането го има, без да си стъпил дори на педалите изключваме средното и курбела. Щом го има без да си седнал, изключваме колчето и седалката.
Прегледай за спукана рамка, прекалено хлабави чашки, кормило, лапа, нипли, quick releasa на колелата, може и роторите на спирачките и самите апаратчета също.

Re: Твърда или заключваща се вилка за градски велосипед

МнениеПубликувано на: Сря Юли 26, 2017 9:53 am
от Mindless
Оказа се quick-release-a на задната капла. Благодаря на всички, за съветите.