Страница 1 от 2

Твърда или заключваща се вилка за градски велосипед

МнениеПубликувано на: Сря Юни 28, 2017 12:05 pm
от Mindless
Здравейте,

Поредна тема на същата тема - градски велосипед в бюджет 700-800-900лв. Извинявайте за повторението, но моделите м/у които се колебая не са пряко сравнявани и имам нужда от общ поглед.

Велосипеда ми трябва за в града (София). В момента карам 26" Спринт Legend със сликове Коджак. Насочил съм се към сравнително лек велосипед с твърда вилка, бърз, но същевременно и що-годе издържлив на бордюри и дупки. Предполагам балони 1.5-1.8 ще осигурят това. Карам не повече от 15-20км на ден, предимно във хубаво време. Няма да използвам ресурса на висок клас компоненти, за това търся оптимален компромис цена/качество. Разглеждам следните модели. Не виждам съществена разлика в класа на окомплектовката им, ако греша - моля поправете ме:

Cross AREAL 28", Urban, 2017г. - твърда вилка и VB - 620лв

Drag Storm Comp 2017 - твърда вилка, дискови спирачки, което не знам дали е плюс, предполагам е по-лек и бърз от Кроса - 800лв

CROXER Race Man 2013 - заключваща се вилка, дискови спирачки. Предполагам по-високо тегло от другите 2, вилката е SUNTOUR, NCX, 700C AIR. Чета, че тези въздушните са по-надеждни, конкретно мнение за тази? Мога ли да разчитам, че ако е заключена ще е без ход и без произлизащи проблеми? - 769лв.

Благодаря предварително. Поздрави!

Re: Твърда или заключваща се вилка за градски велосипед

МнениеПубликувано на: Сря Юни 28, 2017 12:28 pm
от 2WBGST
"Насочил съм се към сравнително лек велосипед с твърда вилка, бърз, но същевременно и що-годе издържлив на бордюри и дупки."
По бързина и лекота Драга е №1, освен това при дъждовно време имаш предимство с дисковите спирачки.
Аз карам Cross Areal Urban 2017, но курбела е максимално до 48 зъба и е с три плочи, а при Драга е с две - т.е. по-лек. Драга е и с по-тесни гуми и ще можеш да караш колкото си искаш градско и извънградско. Драга е без пъпки за багажник и не знам колко е дълга горната му тръба при размери 53 см и 55 см? Тази горна тръба трябва да е поне 58-59 см за височина >180.
Шокблейза не си заслужава 44-зъба курбел, амортесьорна вилка за в града не не нужно.
Най-добре ходи на място и мери. :)

Re: Твърда или заключваща се вилка за градски велосипед

МнениеПубликувано на: Сря Юни 28, 2017 1:42 pm
от carmo
Кратък отговор: Ареал ърбън.
Дълъг отговор:-дори името е достатъчно показателно и е създаден точно за такъв периметър. Гумите са достатъчно (и не прекалено) балонни и при умерено налягане хем носят на бой, хем возят комфортно. Тройният венец отпред не е много по-тежък от двойния (на Драг-а), но дава доста по-голям обхват на предавки. На равно двата велосипеда ще са с почти еднаква мах. скорост, понеже по-големият външен диаметър на балонните гуми ще компенсира разликата -2 зъба в най-външните венци. При изкачване обаче третия (най-вътрешен) венец отпред е огромно предимство -заедно с най-големия отзад -който е 34 зъба (спрямо 30 на Драг-а). Дисковите спирачки са механични, което означава че ще ти трябва по-голяма сила на стискане върху лостчетата, но за сметка на това ще спират по-бавно, понеже "работната им окръжност е много по-близко до главината, отколкото при Ареала -където е максимално до гумата. В сухо Ви-брейка е по-добър като спирачна сила и модулация, отделно компонентите са в пъти по-леки и безпроблемни отколкото мех. дискови спъначки. На мокро те имат някои предимства, но само ако гумите са в дълбоки локви. Ти решаваш колко % от времето караш в обилен дъжд и колко % по сухо. При еднакви височини на рамките, тази на Драг-а ще е по-къса и по-неудобна за обкрачване, заради иначе интересната гърбица на горната тръба, точно върху която ще се нахендриш, слизайки "аварийно" от седалката. Иначе Драга "хваща окото", но и Крос-а е красавец, просто от далеч изглежда утилитарен, но отблизо е стилен и лаконичен: https://www.youtube.com/watch?v=GYY4Q3HuyeQ Цените на двата байка са ти ясни.
Кроксера не е удачен за градско, понеже е хибрид и силата му е в компромисите. Удачен е по черните пътища и горски пътеки (ако излизаш лек офроуд), за сметка на което има излишни неща по асфалтови шосета и улици. Голям венец 44 зъба е далеч от скоростта на горе обсъжданите, а да имаш "мека" вилка и да я караш заключена е "нон сенс". Макар и заключена, ще има малък ход и ще "размазва" леко траекторията, отделно си тежи. Иначе правилно е намалена цената му, но тея хидравлики Промах ???
Най-добре естествено огледай и 3-те на живо, и най-вече си избери правилен размер рамка, понеже това е по-важно от компонентите.

Re: Твърда или заключваща се вилка за градски велосипед

МнениеПубликувано на: Сря Юни 28, 2017 2:29 pm
от Mindless
2WBGST написа:Аз карам Cross Areal Urban 2017


Благодаря за съвета, колко тежи Кроса и ако не е тайна от къде го взе/на каква цена?

Re: Твърда или заключваща се вилка за градски велосипед

МнениеПубликувано на: Сря Юни 28, 2017 2:39 pm
от Mindless
carmo написа:Кратък отговор: Ареал ърбън.


Благодаря за изчерпателния отговор. Реално ще карам само в града. Ако имам някакви извънградски забежки ще са с приятели каращи МТБ... т.е. няма да има скоростни изпълнения. Драг-а ме блазни обаче, заради гаранцията им за доживотно настройване на скорости/спирачки, което за мен е голям плюс...

Иначе съм 185/88кг, вътрешна дължина на крака 86 - смятах че съм за 56-58 рамка...

Re: Твърда или заключваща се вилка за градски велосипед

МнениеПубликувано на: Сря Юни 28, 2017 2:58 pm
от 2WBGST
Mindless написа:Благодаря за съвета, колко тежи Кроса и ако не е тайна от къде го взе/на каква цена?

Не съм го теглил, но е около 13 кг при рамка 52 см. Спрямо твоя спринт е около 2 кг по-лек. Поръчах го по интернет.
Колелото е много добро и надеждно с максимално евтина подръжка. Държи се като 29" МТБ-твърдак. За пръв път карам с твърда вилка и съм с много приятни впечатления. Драга си е една шосейка с право кормило, докато Кроса си урбан но с як МТБ уклон.
Значи на мокро за малко време го пробвах и поиздишва, но пък ако се кара по-бавно ще се прибереш по живо по здраво.
Главините са добре, малко свирят в завоите, но ще ги видя до 3-4 месеца. Смятам здраво да го натоваря 3х50 км на седмица.
Скоро ще му пусна снимки, тоя видеоклип ми омръзна вече. Ако някой се интересува може да му прасна и едно ревю.

Re: Твърда или заключваща се вилка за градски велосипед

МнениеПубликувано на: Сря Юни 28, 2017 4:45 pm
от Mindless
И още един кандидат, на добра цена - 600лв:

Drag Blade 2016

Изглежда ми една идея по-добре окомплектовано от другите варианти, предполагам и ще е по-леко? Въпросите:

1. Може ли спокойно да се кара в града, без да се страхувам от всеки бордюр/дупка
2. евентуално на тези капли мога ли да сложа малко по-широки гуми?

Благодаря ви!

Re: Твърда или заключваща се вилка за градски велосипед

МнениеПубликувано на: Сря Юни 28, 2017 5:01 pm
от victortrt
Добре е, че са го намалили, така е на добра цена за предлаганото.
Тежи около 11-12 кг.
Може да се кара спокойно в града, но трябва да се страхуваш от всеки бордюр и изобщо да не качваш или слизаш от бордюри с него, освен ако не са съвсем ниски. Дупките също са притеснителни, но и трамвайните релси са опасни при косо пресичане.
По спомен от коментари на самия производител, каплите събират гуми 25 мм, но не и 28 мм.
Разбира се може да смениш каплите с по-широки, но идеята на колелото е да е шосейка с право кормило /фитнес велосипед/ и спирачкитне му са за тесни гуми и капли. Дори да станат на по-широки, вече няма да спират така добре, предполагам, защото има някаква зависимост между ширината на гумите и адекватния вид спирачка.
Ако караш предимно по асфалт или равни велоалеи с такова покритие /по Борис ІІІ напр./ това е добър вариант.
Ако обаче сменяш асфалт с павета и не много равни велоалеи /такива от плочки напр. при успореден равен булевард като по канала/, вместо да си само на асфалта заради трафика например, не е удачен вариант заради друсането.
Принципно ако от Вардар до Булбанк имаше нормална алея, това колело би било чудесно точно за ежедневно каране от западните квартали до центъра и обратно, но сега има такива дупки и пропадания, че си е направо опасно да се минава на скорост, не че нямаш алтернативен вариант по Симеон например.
Дано си схванал идеята ми - лек, бърз велосипед за каране по асфалт, но в града.

Re: Твърда или заключваща се вилка за градски велосипед

МнениеПубликувано на: Сря Юни 28, 2017 5:24 pm
от cnow
Аз също наскоро си взех ново колело - като едни от обмисляните вариантите бяха тези, които си посочил. Спрях се на това - http://www.crosscycle.com/bg/catalog/urban-4/quest-urban-162.html ( подобно е на ареал-а, но с малко по - добри компоненти). Много съм доволен ! Иначе аз съм малко по - висок от теб и със същата височина на крака и 56 см Ареал-а ми идваше малко висок. Предният размер 52 см ми беше малък, докато Quest-a 55 см. заспа.
Велосипедът е лек и бърз. Определено не съжалявам за твърдата вилка. Гледах и драговете и те не са лоши, но някак си Quest-a беше най изпипан от всички и направо го взех. Иначе на Storm-a може да се сложат по - големи гуми и май е по - добре за София от Blade-a.

Re: Твърда или заключваща се вилка за градски велосипед

МнениеПубликувано на: Сря Юни 28, 2017 6:33 pm
от 2WBGST
Веднъж карах с Драг Блейд байкер - отнесе ме като куцо пиле домат :D! Наистина е лек и бърз велосипед. Друг е въпроса, че само това са му предимствата. Аз подкрепям Carmo за всичко казано за моя байк и след време може да му направя малко ревю.

Re: Твърда или заключваща се вилка за градски велосипед

МнениеПубликувано на: Сря Юни 28, 2017 11:39 pm
от carmo
[/quote]

Драг-а ме блазни обаче, заради гаранцията им за доживотно настройване на скорости/спирачки, което за мен е голям плюс...

Иначе съм 185/88кг, вътрешна дължина на крака 86 - смятах че съм за 56-58 рамка...[/quote]

Ако кракът ти бе стандартните 50% от общата ти височина 56-58 рамка щеше да ти е ок, но специално за теб 52см смятам е максимума за комфорт на 00.
За въпросната гаранция на Драг чувам за пръв път. Ако купиш колелото в жегите, покараш и го прибереш за 5-6 месеца, изкарвайки го зимъска -спокойно може да им го върнеш. Жилото за задния дерайльор е над 2м дълго и от студа се свива достатъчно за да усетиш че "има нещо нередно". При настройка на задна механична дискова спирачка с максимална ефективност на хода на ръкохватката (когато накладките са на 0.3мм от диска) само завъртането на кормилото на 90 градуса води до опиране на накладката в диска. Жилото и също е над 2м. Как ги пишат (и продават) тея работи??? :rofl:
Блейда е чудесно колелце (особено намален), но е фитнес тип, тоест за равно и за малко. Конструиран е за "поддържане на формата" по белите държави и си е жив "рейсинг", но с право кормило и адекватни за него команди. Наистина е бърз, но първата шахта (с капак) която не видиш ще е последното нещо което ще забравиш. А като срещнеш онези канали покрити с редица от оребрени капаци 00000000 , ще трябва да ги минаваш не перпендикулярно, иначе пак боли (много боли).

Re: Твърда или заключваща се вилка за градски велосипед

МнениеПубликувано на: Чет Юни 29, 2017 8:48 am
от 2WBGST
Шосейкта Драг блейд е много тясно ориентирано колело. Аз не бих катерил стръмни баири, без венец 28 зъба! За твоите цели си вземи №56 см на Cross Areal Urban или по-скъпия Urban - Quest - леки, здрави, бързи, надеждни, маневрени, може да им се сложи багажник, както и по-тънки гуми!
Рамките на Драг за хибриди са едни от най-късите, затова не си падам по Драг. Поддръжката на Cross-a е символична спрямо качествата, които има и възможностите които предлага. Все пак ти си решаваш :beer:

Re: Твърда или заключваща се вилка за градски велосипед

МнениеПубликувано на: Чет Юни 29, 2017 5:00 pm
от Mindless
Благодаря на всички за мненията и препоръките. Огледах няколко варианта "на живо" и почвам леко да се разколебавам в посока, вместо да купувам нов велосипед, да постегна стария + ъпгрейд с твърда вилка отпред. Искаше ми се да мина към 28', но 400-500лв (разликата до 200-250лв за стягане) май не се заслужават. Отделно, предполагам на есен ще има добри намаления, а нещата не са спешни. Благодаря отново - ако имате съвет от къде да намеря твърда вилка с axle-to-crown близо до 480мм, моля свиркайте :)

Re: Твърда или заключваща се вилка за градски велосипед

МнениеПубликувано на: Чет Юни 29, 2017 6:41 pm
от Alexi
най изгодно в Aliexpress

Re: Твърда или заключваща се вилка за градски велосипед

МнениеПубликувано на: Чет Юни 29, 2017 6:58 pm
от Mindless
Alexi написа:най изгодно в Aliexpress


Тази ми изглежда прилична RST RF-M6, обаче нещо няма инфо за размера. В магазина имат още една алуминиева за 26", малко по-евтина (94лв), за съжаления и за нея няма информация. Чакам ги, да потвърдят, но имам съмнение че ще са прекалено къси... Гледах в Алито - има Моссо, което също е късо. В пост тук видях, че колега си е взел от тук - 485мм, но пък неговата е за 28", а на мен ми трябва 26" с В-брейкс. Писах им - ще видим, какво ще отговорят и така...търся варианти :)

Re: Твърда или заключваща се вилка за градски велосипед

МнениеПубликувано на: Пет Юни 30, 2017 6:12 am
от carmo
Тези (от сайта на мега-байк) които са по-височки (от 68Евро) си пише че заместват "меки" вилки с височина 450мм. Такива вилки се правеха като заместител на "меките" за тези които искат да си преоборудват МТВ-то, но откак станаха масови ърбъните, пазарният им дял намаля и са рядкост.
Не разбрах финансовите ти сметки от предишния пост, но ми се видя странно да решиш че не заслужаваш подходящо и ново колело. Така ми прозвуча -че парите са по-важни от теб. Те са си твои де, но с посочения бюджет (900лв) спокойно може да си вземеш Ареала и да върнеш старото си Спринтче към оф-роуд терени. Универсално колело няма и с течение на годините имам вече 3 броя -градско, извънградско и планинско, като всяко от тях ползвам по предназначение. Е, фактор е и мястото им за съхранение, но решението е по-лесно от неадекватната функционалност на МТВ за града.
Есенните намаления (ако въобще ги има) са на байкове които са останали -тоест не са били достатъчно добри и вече купени.

Re: Твърда или заключваща се вилка за градски велосипед

МнениеПубликувано на: Пет Юни 30, 2017 9:09 am
от Mindless
carmo написа:Не разбрах финансовите ти сметки от предишния пост, но ми се видя странно да решиш че не заслужаваш подходящо и ново колело. Така ми прозвуча -че парите са по-важни от теб.


Привет,
Реално карам само в града и нямам употреба за повече от един велосипед. Отделно, не виждам смисъл да трупам велосипеди, които не ги ползвам активно - едно разхищавам природни ресурси (за направата им), две разхищавам мои ресурси, три лишавам някой друг, от това да се радва на стоящия при мен велосипед... Та така...

Струва ми се, че с една твърда вилка отпред в сегашния ми сетъп (с Коджак отзад и лек грайфер отпред), няма да имам голяма разлика с нов ърбън за 7-800лв. Естествено оставам на 26', огромна ли е разликата с 28' в крайна сметка?

Re: Твърда или заключваща се вилка за градски велосипед

МнениеПубликувано на: Пет Юни 30, 2017 10:05 am
от carmo
За ресурсите си прав. Вещоманията е мащеха на консуматорското общество, и съм грешник, но пусто -обичам колелетата и съм пристрастен.
Разликата 26" срещу 28" далеч не е само диаметър и балон на гумите. Те са "видимата част на айсберга", но газенето на препятствия и управляемостта са различни. Геометрията на рамките също, понеже оста на курбелите им е под линията на главините, но стойностите са различни. При 26" е около 30мм, а при 28" -двойно. Тоест -педалите са сравнително на еднакво разстояние от земята, но изместването от базовата линия води до по-стабилна траектория. Най-големият преден венец на МТВ е 40 или 42 зъба (рядко 44), а на 28" хибрид (или ърбън-а който обсъждаме) е 48 зъба. Това при еднакви задни зъбчатки е добра разлика в скоростта + идващата от различните диаметри гуми. 28" вървят по-лесно и по-бързо, а не рядко са и по-леки от твърдак МТВ.
Обаче това е теоретично и ако си мислиш (четейки го) -кво пък толкоз -просто пробвай. Вероятно (както на много други) ще ти хареса повече от планински байк за града.

Re: Твърда или заключваща се вилка за градски велосипед

МнениеПубликувано на: Пет Юни 30, 2017 11:33 am
от Mindless
carmo написа:Разликата 26" срещу 28" далеч не е само диаметър и балон на гумите. Те са "видимата част на айсберга", но газенето на препятствия и управляемостта са различни.


Благодаря за съветите. Пак ме вкарваш в размисли - къде да търся нов дом на МТБто :)

Сравнено с горните неща - това не е ли по-добро съотношение цена/окомплектовка:

Sprint Sintero Plus Man Rigid 28'' - 780лв и тук за 740. Имат хидравлични дискове и главините са Шимано, за разлика от вариантите нагоре...

А тук (пак Спортен свят) е 640 - на снимката с В-брейкс, в описанието - същия, явно трябва да се види на място.

Re: Твърда или заключваща се вилка за градски велосипед

МнениеПубликувано на: Пет Юни 30, 2017 2:17 pm
от Mindless
В Спортен свят не знаят, къде се намират - описанията им са объркани, цените също :)

Re: Твърда или заключваща се вилка за градски велосипед

МнениеПубликувано на: Пет Юни 30, 2017 3:18 pm
от carmo
"Мисленето е трудна работа, за това малцина я практикуват" -Хенри Форд. Понеже си питаш, но ако ти е трудно -да спирам с писаниците? :)

Тоя модел някъде бе коментиран и се оказа че още го няма в производство. То и картинките на 2-та от линковете ти са всъщност компютърна графика. Другото което си личи е че предната част на рамката е длъжка, но и кормилото е доста по-ниско, което е допълнително неудобство за градско. Проблема не е че гърбът е полегат и ръцете изпънати, а че първото води до изтръпване на врата, заради опитите да се държи главата по-изправена. За скоростните колелета наведената глава е норма, макар че "гледаш из под вежди", но е само направо. В градската гмеж и движение от всякъде, това не е удобно. Трябва да си пробваш (ако го намериш някъде) и принципно този с дисковите спирачки не е лош за цената си, но имаш ли нужда от тях за сухо и градско? Иначе "хваща окото" (дано въпросното е доброжелателно).

Главините Джой-тек не са проблемни, макар че съм срещал подобни мнения, но вероятно са друга серия. Едното ми колело е с такива и 8-ма година нищо им няма. Ако пък нещо -нали си има 2 г. гаранция.

Re: Твърда или заключваща се вилка за градски велосипед

МнениеПубликувано на: Пет Юни 30, 2017 3:32 pm
от Mindless
carmo написа:"Мисленето е трудна работа, за това малцина я практикуват" -Хенри Форд.


Явно да :)

Сега говорих с "MAXBIKE", които са явно официалния магазин на Макском в София. Казаха ми, че цената е 780 на 2017та модела (9 скорости и хидравлични спирачки) и 640 на стария модел - 8 скорости и В-брейкс. Вероятно има и други разлики, ще ги видя на живо как са... Все пак, изглежда този модел е по-добре окомплектован от Сторма например, за същата цена. Ще видя за стойката на място - надявам се да е подобна на сегашния ми Спринт Legend...

Re: Твърда или заключваща се вилка за градски велосипед

МнениеПубликувано на: Пет Юни 30, 2017 3:43 pm
от cnow
Така, има два модела Sintero Rigid - Man и Plus. Plus е с дискови спирачки и малко по - добри компоненти. Man e по-евтин. Има ги по магазините. До преди няколко седмици (вече не съм сигурен). Конкретно в Maxbike в Пловдив преди 2 седмици Plus беше на промоция (идваше под 700 лева, Man под 600). Колелетата са хубави. В цената влизат и дребни неща като звънче, светлоотразители, фар. Има 2 размера - 48 см и 53 см. Аз ги пробвах, но 53ката ми се стори ниска, въпреки че ми допадна дългата хоризонтална рамка (мисля че е над 60 см), с която си по - приведен. Както казах по - горе, аз си взех Cross Quest, просто защото ми хареса как ми пасна като височина, а и някак си ми се стори по - изпипан от Спринта. Все пак ако ти са ок тези размки като височина и цената те устройва, според мен това е много добър избор.

Re: Твърда или заключваща се вилка за градски велосипед

МнениеПубликувано на: Сря Юли 12, 2017 10:53 am
от Mindless
Привет отново, търсенето продължава - в момента оглеждам и 2ра употреба предложенията. Това изглежда на добра (съмнително добра) цена - как ви се струва. Рамката е 53см - тук намерих и някакво инфо за геометрията - http://www.2009.cuberussia.ru/models-sl_cross_comp/? Като цяло продавачът се занимава с коли и мотори - казва, че е сервизиран, но няма как да знаем кое-как е.

https://www.olx.bg/ad/cube-sl-cross-hib ... b996996410

Re: Твърда или заключваща се вилка за градски велосипед

МнениеПубликувано на: Сря Юли 12, 2017 11:50 am
от Alexi
взимай го добро е

Re: Твърда или заключваща се вилка за градски велосипед

МнениеПубликувано на: Чет Юли 13, 2017 3:10 pm
от Mindless
Взех го, след смяна на задната касета, вече е в прилично работещо състояние. За съжаление една идея ми малее. Сложих ново по-дълго колче. Въпросът сега е - мога ли да сложа малко по-дълга лапа и това ще компенсира ли за по-късата хоризонтална тръба?

Re: Твърда или заключваща се вилка за градски велосипед

МнениеПубликувано на: Чет Юли 13, 2017 5:06 pm
от Alexi
може да подобри нещата ,но размера на рамката по принцип не се компенсира и за това се избира да е точно

Re: Твърда или заключваща се вилка за градски велосипед

МнениеПубликувано на: Пет Юли 14, 2017 7:49 am
от carmo
Поне на снимката лапата е достатъчно дълга, но пробвай как ще се чувстваш ако я обърнеш надолу. Дано не се окаже че си си купил изгодни обувки, но по-малък номер.

Re: Твърда или заключваща се вилка за градски велосипед

МнениеПубликувано на: Нед Юли 16, 2017 2:44 pm
от 2WBGST
Ами Cube, KTM, Stevens и пр. дойче компания правят много къси рамки при голяма височина. Трябвало е преди да купуваш, да видиш в сайта на производителя геометрията и размерите.
Сега просто ще свикнеш на по-късата горна тръба, а лапата нищо няма да промени - колкото е по-дълга маневреността се влошава.
Интересно предложение за около 550 лв е Ram CT.2 28`` 2017 - http://www.ram-bikes.com/bikes/ct-2/

Re: Твърда или заключваща се вилка за градски велосипед

МнениеПубликувано на: Пон Юли 17, 2017 8:37 am
от carmo
Това изглежда прилично, но дали го имат, щом дори данните за геометрията не са попълнили? Поне по снимките се вижда че челната и седалковата тръби са успоредни, което не е добре, но пък заради паралелността им горната е по-длъжка. :clap: