Cross или sprint

Въпроси, коментари и дискусии за велосипеди с цена до 1200 лв. (за твърдаци) и до 1800 лв. (за байкове с двойно окачване), независимо от предназначението им, както и за компоненти, определени от производителя им като начален клас в планинското колоездене.

Рейтинг за публикуване на тема / Рейтинг за отговор / Тежест: 1000 / 1000 / 20

Cross или sprint

Мнениеот todor.1953 » Съб Юни 03, 2017 9:43 am

Здравейте, харесал съм велосипеди Cross и Спринт с твърда рамка.Терен на предвижване ще бъде в София и междуградско. Дал съм линкове към по нисък и висок клас. Сравними ли са въобще?
http://koleloto.bg/product/1239/cross-a ... 2017g.html
http://www.bikepointburgas.com/sprint-s ... k17si2501-велосипеди-велочасти-велоаксесоари-байк-пойнт-бургас
http://koleloto.bg/product/1237/cross-q ... 2017g.html
http://www.bikepointburgas.com/sprin-si ... d-28-2017-градски-велосипеди-бургас
todor.1953
 
Мнения: 11
Рейтинг: 1200
Регистриран на: Пон Май 29, 2017 8:47 am

Re: Cross или sprint

Мнениеот 2WBGST » Съб Юни 03, 2017 10:37 am

Ти хубаво си ги дал, но линковете на спринта не се отварят. Предполагам Sprint Sintero man 8/9 speed?
Освен това стана ясно, че Sprint 2017 още не се произвеждат и продават в България поради някакви проблеми с доставката на рамки от Азиатски производители. Все още се предлагат старите им колела от 2016 година при това доста надценени.
За Cross Areal - 2017 знам, че също не е пуснат в производство, но се "продава" по разни сайтове - ясно е че това е модел 2016 г.
Основната разлика между Cross и Sprint е че Cross правят по-къси рамки и на повечето модели жилата и маркучите са монтирани по долната тръба.
Най-важното е размерът да ти е по мярка. Затова което и колело да си вземеш щом е 8 или 9-speed няма да съжаляваш.
2-Wheels-BG-STreet
2WBGST
 
Мнения: 273
Рейтинг: 1255
Регистриран на: Съб Окт 10, 2015 9:30 pm

Re: Cross или sprint

Мнениеот todor.1953 » Съб Юни 03, 2017 11:02 am

http://www.bikepointburgas.com/sprin-si ... d-28-2017-градски-велосипеди-бургас

http://www.bikepointburgas.com/sprint-s ... k17si2501-велосипеди-велочасти-велоаксесоари-байк-пойнт-бургас

Пиша от телефон. Дано сега се отварят.спринта пи евтиният го имаше наличен в максбайк, но малък размер за мен
todor.1953
 
Мнения: 11
Рейтинг: 1200
Регистриран на: Пон Май 29, 2017 8:47 am

Re: Cross или sprint

Мнениеот todor.1953 » Съб Юни 03, 2017 12:07 pm

Има явно проблем като слагам линка от телефона. Става въпрос за sprint sintero man rigid 2017
todor.1953
 
Мнения: 11
Рейтинг: 1200
Регистриран на: Пон Май 29, 2017 8:47 am

Re: Cross или sprint

Мнениеот todor.1953 » Съб Юни 03, 2017 12:57 pm

От чуждите производители
http://www.velosport.bg/cat_podrobno.php?id=11 това съм харесал
todor.1953
 
Мнения: 11
Рейтинг: 1200
Регистриран на: Пон Май 29, 2017 8:47 am

Re: Cross или sprint

Мнениеот carmo » Пон Юни 05, 2017 9:24 am

Бих заложил на някой от 2-та ърбън модела на Крос. рамките са дълги колкото трябва, понеже са с твърди вилки и позата на торса е по-изправена. Качество на компоненти и сглобка -добри, а относно гаранционните ангажименти не съм срещал негативни мнения.
Прегледай и темите около твоята в този раздел. Може да са ти полезни.
carmo
 
Мнения: 1266
Рейтинг: 1930
Регистриран на: Пет Юни 27, 2014 8:28 am

Re: Cross или sprint

Мнениеот 2WBGST » Пон Юни 05, 2017 5:15 pm

Eто го Cross Areal 2017 г.: https://www.youtube.com/watch?v=GYY4Q3HuyeQ
Лек, здрав, с хубави широки гуми. Но спрямо Sprint rigrd при Cross спиците са 32 (36 - Sprint), жилата минават по долната тръба, a задния дерайльор е голям тукмак.
И при двата твърдака за тази висока цена има едни там “главини”. Ще трябва да се сменя поне задната.
При Cross централното движение е много добро VP-BC73C.
Sprinta e с 1 спейсър по-нисък(което е по-добре) от Cross.
При Sprint [BB] е тайна майна…….Трябва да се види на място дали рамката на Sprint-a може да поеме задна гума 50 mm?
Размерите и при двата байка са ОК (може TopTubeReal да поеме 1 см).
Масата също е 13 kg – ОК. Командите са ОК и спирачките също са ОК.
Доколкото знам все още не се продават в България.
ВНИМАНИЕ!!! Ето и едно недоразумение между картинка (9 speed) и спeцификация(8-speed): http://www.sprint-bicycles.com/bg/%D0%B ... 20171.html
Редно е от Sprint да не се “гъбаркат” с клиентелата, ами веднага да покажат актуални снимки(не таз смешна рисунка) на истинския 8-speed Sprint Sintero man 2017 г. Може и видео да пуснат – от Cross го направиха за МТБ моделите.
2-Wheels-BG-STreet
2WBGST
 
Мнения: 273
Рейтинг: 1255
Регистриран на: Съб Окт 10, 2015 9:30 pm

Re: Cross или sprint

Мнениеот todor.1953 » Вто Юни 06, 2017 7:58 am

Аз съм висок 1.87. Височината на крака ми е около 85 +/-. Премерих Ареал 56 размер, но като че ли ми беше голям - допираше се леко чатала. Това може и да е ок, не знам.
Quest-a видях,че има размер 55 см., предполагам ще ми е ок. http://www.bikepointburgas.com/sprin-sintero-plus-man-rigid-28-2017-%D0%B3%D1%80%D0%B0%D0%B4%D1%81%D0%BA%D0%B8-%D0%B2%D0%B5%D0%BB%D0%BE%D1%81%D0%B8%D0%BF%D0%B5%D0%B4%D0%B8-%D0%B1%D1%83%D1%80%D0%B3%D0%B0%D1%81 - това е линкът, който се опитвах да дам предните пъти. При Спринта най - големият размер е 53 см и може би ше ми е малък. От друга страна, Спринт имат по дълги хоризонтални тръби на рамката, а аз обичам да съм по - преведен. Това може вероятно да се постигне с по - дълга лапа при Cross ?
todor.1953
 
Мнения: 11
Рейтинг: 1200
Регистриран на: Пон Май 29, 2017 8:47 am

Re: Cross или sprint

Мнениеот 2WBGST » Вто Юни 06, 2017 1:20 pm

Хе - Спринта при 53 см е по-дълъг поне с 0,5 см от Cross Areal (SeatTube=56 cm)! Освен това Cross Quest 55 cm (TTr=57,6) е още по-къс от Sprint Sintero ST=53 cm, TTr = 58 cm.
От Cross все още правят доста къси, но безсмислено високи рамки. Освен Leader 96, които са лидери в екстремно късите TopTube-real.
Тези хора явно трябва да покарат велосипеда, преди да го произвеждат. Няма как да караш бързо, след като си се изправил на 90 градуса срещу вятъра. Тази тъпотия е много актуална с аргумента - лежерно-пенсионерско каране . :D Хи, ха ха, да ама това са Cross-Hybrids - леки и доста бързи. Значи трябва да си по-приведен, за да намалиш въздушното съпротивление при високи скорости - 36-40 km/h.
Дълга лапа, значи по-слаб контрол над управлението, смешна стойка на карача и т.н. Късата лапа държи "юздите" на байка под контрол - маневреност и управление са ОК! Каквото и да коментирам едно е ясно - трябва да са поне с 1 см по-дълги рамките на сегашните хибриди. А пък по-къси лапи се продават и са по-евтини от една рамка. :)
2-Wheels-BG-STreet
2WBGST
 
Мнения: 273
Рейтинг: 1255
Регистриран на: Съб Окт 10, 2015 9:30 pm

Re: Cross или sprint

Мнениеот todor.1953 » Вто Юни 06, 2017 1:59 pm

Това имах в предвид. Спринта с по - къса вертикална рамка е с по - дълга такава от по - големи размери Cross. Те (Спринта) са най - адекватни в това отношение
todor.1953
 
Мнения: 11
Рейтинг: 1200
Регистриран на: Пон Май 29, 2017 8:47 am

Re: Cross или sprint

Мнениеот carmo » Вто Юни 06, 2017 2:22 pm

Към по-горното мнение: Тука малко бъркаш, понеже се обсъждат не крос/хибриди а ърбъни, при които е важно да имаш добро наблюдение наоколо, а не гърбът ти да е приведен напред, а вратът вирнат нагоре (за да не гледаш изпод вежди) напред и настрани. Специално тези не са от бързите заради гумите си, но и тънки да им бяха, пак няма да са скоростни колкото фитнесите примерно. Градските колелета доста се размиха като понятие и съответно деривати на базовите типове. По северната Европа населението е по-високо и с по-дълги крака (пропорционално спрямо торса) и вътрешната им дължина до чатала е 47 - 50% от общата височина на човека. Вероятно Крос се придържат към тамошните стандарти -по разбираеми причини.

Към автора на темата: Според геометрията http://www.sprint-bicycles.com/bg/%D0%B ... -2017.html на тоя Спринт, рамката му е дългичка, но твърдата вилка видимо е по-къса от на Кросовете. Кормилото му съответно също е по-ниско, а това може и да не ти е удобно. Техните лапи може да обърнеш обратно или да ги сложиш под спейсърите, но на Спринта с нищо няма да можеш да си помогнеш, ако си прекалено приведен. Преди време бях обърнал лапата на моя хибрид и наистина скоростта някак по ми спореше (или си внушавах), но за дълги разстояния някак си ми бе по-неудобно и си я върнах с наклона нагоре. Иначе е абсолютно вярно -относно управляемостта е по-добре дълга рамка и къса лапа, отколкото обратното, а на Кросовете лапите са 80мм -което е усреднена за случая стойност.
Според чертежите Ареала 56см е с почти 2см по-дълга рамка спрямо Куест 55см и ако не държиш на хидравличните дискови спирачки (караш само в сухо време) и по-добрите компоненти, може би е по-добре да заложиш на него. Поне на мен ми допада с функционално достатъчния си минимализъм.
Естественно, най-добре е да пробваш и Куеста, както и въпросния Спринт, но си имай 1 на ум че удобството за 5 минути е различно от удобството за 5 часа.
carmo
 
Мнения: 1266
Рейтинг: 1930
Регистриран на: Пет Юни 27, 2014 8:28 am

Re: Cross или sprint

Мнениеот 2WBGST » Вто Юни 06, 2017 5:41 pm

Не бъркам нищо, защото при Sprint sintero&rirgid става дума за едни и същи РАМКИ(като конструкция и като геометрия). Разликата е само във вилките съответно амортесьорна или твърда.
За 1 см повече, няма кой знае какъв проблем с гледането, при положение, че от Cross правят едни от най-късите и донякъде неудобни рамки. Виждал съм много изгърбени карачи на велосипеди Cross особено с ръст над 180 cm при рамки 51-52 cm.
По отношение на спейсърите(1, 2 или 3 пръстена). Много по-добре е да е по-ниско(по-малко пръстени) защото центъра на тежеста се балансира и контролира по-добре. Особено ако е карал 26 инчово колело - задължително е 1 пръстен по-надолу така велосипеда е с повече URBAN вместо МТВ позиция.
Фактите са, че велосипедите на Cross са високи. Доказват го професионални тест карачи(от Румъния) - https://www.freerider.ro/teste/cross-bi ... 19003.html. Само 1 пръстен е достатъчен за 29-ката Cross big foot - вижда се добре на най-дясната (2-ра по ред) снимка. А това е велосипед с по-висока предница (вилка) - видно е, че не е удобен с много пръстени.
Няма удоволствие от накаляни жила и/или маркучи маркучи минаващи по долната тръба. Да не говорим като влезе вода в бронята на задния дерайльор, жилото задира, превключването се затруднява.......
Но НАЙ-ВАЖНОТО е, че за Тодор53 Cross c ST=56 cm, както и очаквах му е безкрайно висок, но пък му пасва по дължина - колко разочароващо!
Значи от опит(след като е мерил) питащият разбира, че от Cross правят високи и къси рамки.
При Sprint нещата са си на мястото по отношение на размерите.
Лапата (8 или 10 см), за разлика от рамката е нещо евтино и може да се подмени при неубходимост. Питащият нека да мери, да пита карачите от квартала и ако може да покара малко - да тества.
2-Wheels-BG-STreet
2WBGST
 
Мнения: 273
Рейтинг: 1255
Регистриран на: Съб Окт 10, 2015 9:30 pm

Re: Cross или sprint

Мнениеот carmo » Вто Юни 06, 2017 8:41 pm

Целта ми не е да навлизам в дълбокомислено теоретизиране, но пак не внимаваш :) и изказването ти "при Sprint sintero&rirgid става дума за едни и същи РАМКИ(като конструкция и като геометрия). Разликата е само във вилките съответно амортесьорна или твърда" пак не е коректно.
Виж отново двата велосипеда за които говориш ...
хибрида http://www.sprint-bicycles.com/bg/%D0%B ... -2017.html
ърбъна http://www.sprint-bicycles.com/bg/%D0%B ... -2017.html
... отваряйки последователно линковете им (така че байковете да са един под друг). С невъоръжено око се вижда че на второто кормилото е по-ниско, заради по-късата твърда вилка. Това означава че рамките са с различна геометрия, макар и с почти еднаква конструкция (виж пътя на жилата). Така и трябва да е. Отделен въпрос е защо са с еднаква дължина (според публикуваните данни) и коя е грешна, понеже ергономично ниската предница + твърда вилка предразполага по-къса рамка?
Не адвокатствам никому, но моят хибрид е 51см висок, 56см дълъг и си ми е удобен, но кракът ми е 80см, при обща моя височина 165см -тоест почти 50% от общата височина. Почти като "Леонардовия човек". Разбираш ли от къде идва разликата? Всичко е въпрос на стандартизирани атропометрични пропорции, а тези които са отклонение от тях, трябва да лавират с размерите за да им е удобно. Авторът на темата също е в дилема (дали да предпочете висока за чатала си рамка, но добра по дължина, или подходяща по височина, но по-къса) точно по тази причина. Ако мнението ми с нещо ви е полезно, ще приема благодарности, ако не, поне благодаря за вниманието. :D
За Биг фута -добре са постъпили. Местиш лапата под спейсърите и си по-приведен. Ако бяха отрязали стержена на вилката и бе без спейсъри, какъв избор щяха да имат тези които искат да карат по-изправени?
carmo
 
Мнения: 1266
Рейтинг: 1930
Регистриран на: Пет Юни 27, 2014 8:28 am

Re: Cross или sprint

Мнениеот 2WBGST » Вто Юни 06, 2017 10:03 pm

carmo написа:========= дълбокомислено теоретизиране, но пак не внимаваш :) и изказването ти ====

Мерил съм го 9-speed Sprint sintero plus man. Благодаря за препоръките, но на практика и имам нужните измервания, наблюдения и впечатления. :)
Предлагам на Тодор(и на всеки който иска) да запита екипа от Maxcombike дали двете колела (с твърда/амортисьорна вилка, съответно 8- или 9-speed) са с еднакви по конструкция и геометрия рамки?
Сравненията между снимките показват точно разликата във височината на двете вилки.
Тук няма място за теория, понеже това произвеждат от Спринт на практика.
Обаче в Urban&Trekking сегмента Sprint имат велосипеди, чиито рамки наистина са различни от тези два хибрида.
Финалното решение си остава на Тодор53.
2-Wheels-BG-STreet
2WBGST
 
Мнения: 273
Рейтинг: 1255
Регистриран на: Съб Окт 10, 2015 9:30 pm

Re: Cross или sprint

Мнениеот todor.1953 » Сря Юни 07, 2017 9:37 pm

Благодаря за съветите,
Бих си взел спринта ако имаха по-голям размер, но май ще трябва да се спря на Cross-а все пак вертикалнатата тръба на quest-a ми е по мярка. Загледах днес ей това чудо- https://www.bikecenter.bg/velosipedi/gradski-velosipedi/velosiped-28-specialized-sirrus-blk-wht-char/ . Как са в сравнение с бг еквивалентите? Излгежда ми по - леко от Quest-a, нещо като фитнес колело, но с по - големи гуми - такива, които не биха паснали да blade, примерно. Това ми харесва.
todor.1953
 
Мнения: 11
Рейтинг: 1200
Регистриран на: Пон Май 29, 2017 8:47 am

Re: Cross или sprint

Мнениеот carmo » Чет Юни 08, 2017 11:12 am

Добре изглежда и е аналогично на Ареал -ърбъна, само дето е почти 3 стотака по-скъпо -заради марката. Дали си струва заради имиджа -ти си решаваш.
Иначе само рамката му е фитнес тип, понеже гумите трябва да са по-тънки и предния голям венец 52 зъба -монтираният не го пише, но определено е най-много 48Т.
carmo
 
Мнения: 1266
Рейтинг: 1930
Регистриран на: Пет Юни 27, 2014 8:28 am

Re: Cross или sprint

Мнениеот todor.1953 » Чет Юни 08, 2017 11:42 am

Не държа на имидж, определено. Търся лека и твърда рамка, на която могат да се сложат и по големи - гуми. Първоначално гледах fитнес колелата, но Бг производителите ги правят с макс. възможни гуми 25. За това се насочих към Cross/Sprint моделите с твърди рамки. Трябва да го видя на живо Specialized-a, но предполагам си прав, че е аналогичен с Ареал-а.
todor.1953
 
Мнения: 11
Рейтинг: 1200
Регистриран на: Пон Май 29, 2017 8:47 am

Re: Cross или sprint

Мнениеот todor.1953 » Съб Юни 17, 2017 10:33 am

Мерих sintero plus rigid и cross quest urban. Рамката на sinteroto 53 см ми беше малка определено малка на височина, но ми хареса дължината. Рамката на cross 55 см, ми пасна перфектно(ареал 56 ми беше голям). Но дължината е по къса от синтерото с 3 см. Като цяло, както казах, обичам да карам по приведен. Нз как ще ми се отрази по изправената позиция на quest, ако го взема(все пак мога да пробвам с дългата лапа). Стори ми се и по изпипан от синтерото. Или да взема спринта и да карам с по - повдигната седалка и по - ниската рамка. Избора се свежда до ниска и по - дълга рамка или точно на височина но по - къса хоризонтална
todor.1953
 
Мнения: 11
Рейтинг: 1200
Регистриран на: Пон Май 29, 2017 8:47 am

Re: Cross или sprint

Мнениеот 2WBGST » Съб Юни 17, 2017 4:01 pm

Не се чуди много ами купувай, аз вече карам новия си байк(28") ST=52 cm :D. Та говоря от опит - по-къса лапа, да си малко по-приведен е по-добре.
Габаритите ми са 180/80 см, за мен горната тръба трябва да е 58-60 cm.
Също така гледай и кормилната тръба да е по-дълга. Старата ми беше 61, новата е 68,5 см.
Що се отнася до марката няма съществено значение щом байка ти е по мярка.
Категоричен съм, че трябва да си вземеш колело с TT=60-61 cm. Cross Quest Urban е много хубав велосипед, но е къс. Трябва да е в съотношение А/В = 52/58-59; 56/61-62 см.
2-Wheels-BG-STreet
2WBGST
 
Мнения: 273
Рейтинг: 1255
Регистриран на: Съб Окт 10, 2015 9:30 pm

Re: Cross или sprint

Мнениеот todor.1953 » Сря Юни 28, 2017 3:27 pm

Ще взема велосипеда на края на месеца като взема заплата. Засега се спрях на Questa. Видях че drag имат намаления на някои бройки. Това https://dragzone.bg/velosiped-drag-storm-pro-2017 в сравнение с Quest-a ?
todor.1953
 
Мнения: 11
Рейтинг: 1200
Регистриран на: Пон Май 29, 2017 8:47 am

Re: Cross или sprint

Мнениеот 2WBGST » Сря Юни 28, 2017 6:30 pm

Не се излагай Questa е класно колело, драга отстъпва. Тук не става дума за пари, ами за това дали ти е по мярка! Затова внимателно преценяй и пробвай.
2-Wheels-BG-STreet
2WBGST
 
Мнения: 273
Рейтинг: 1255
Регистриран на: Съб Окт 10, 2015 9:30 pm

Re: Cross или sprint

Мнениеот carmo » Чет Юни 29, 2017 7:54 am

todor.1953 написа:Ще взема велосипеда на края на месеца като взема заплата. Засега се спрях на Questa. Видях че drag имат намаления на някои бройки. Това https://dragzone.bg/velosiped-drag-storm-pro-2017 в сравнение с Quest-a ?


Еми снимката е на рамка с височина 53см, а и на екрана да премериш с линийка ще видиш че горната тръба е дълга пак 53см. Просто това е фитнес байк и рамката е къса. Дори следващата височина да вземеш, пак двете тръби ще са почти еднакви, което е доста по-късо от на Куеста -55см, който ти е добре.
Другото което няма да ти хареса в Драг-а е следния ред в спецификацията:
*Забележка Възможни са разлики между компонентите на снимката и тези в описанието .
Тоест -цената е намалена, но какво е сменено???
Вземай си Крос-а и ако не си достатъчно приведен (според твоите разбирания), му обърни лапата надолу. Ако искаш още -сложи я под спейсърите.
carmo
 
Мнения: 1266
Рейтинг: 1930
Регистриран на: Пет Юни 27, 2014 8:28 am


Назад към Начален клас велосипеди и компоненти

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 35 госта