darki написа:carmo написа:Вероятно заради дъждовните етапи, а с модерните технологии масата на калиперите не е много по-голяма от тази на стандартния за рейсингите тип -работещ върху каплата. Отделно вилките са твърди и няма опасност от разлуфтването им.
Съвременните карбонови шини на шосейните велосипеди съчетани с калодки за карбонови шини спират превъзходно, сравнено в която и да е дискова спирачка, независимо атмосферните условия и време.
И аз от това, което съм чел, знам, че спират перфектно с v-br и не заради дъжда, а просто производителите искат да накарат състезателите (а и от там любителите) масово да дадат едни пари..
2WBGST написа:cnow написа:Предишният (аз и сега го карам от време на време) е Drag ZX 2 с v-br. Не може да се сравнява с Quest-a естествено (то и предназначението им е различно), но за цената си е перфектен.
Щом го караш само по шосе вече имаш мнение за поведението на хидравличните спирачки със 160 мм ротори. Може би в сухо време ще са аналогични на моите V-brake. Моя Cross Areal е с V-brake, но рядко ги ползвам на извънградско каране. Както казва Виктор карам на любителски-max с изключение на някои много стръмни наклони със завои. Спират си много добре. Спрямо стария ми Драг Онтарио(вече е на скраб) Ареала спира по-добре заради по-големите шини 622 мм. Поддръжката и настройките в полеви условия са безпроблемни за V-brake. Трябва да си вземам и втори байк и доста се двоумя (предвид 90% извънградското каране) какви да са му спирачките, та за това беше и питането.
Ами може би дисковете са с една идея по - добри от v-brake (да се има в предвид, че дори не знам каква марка са v-br на Drag-а). Още не съм го карал(съвсем малко) в дъждовно време, за да ги сравня. Предполагам тогава вече ще се усети осезаема разлика.
П.С Когато си взимах Quest-a, Areal-a също ми беше харесал. Той, мисля, че е и по лек (не съм сигурен), основно заради v-br. Направих няколко прехода от по 30 40 км с Quest-a по шосе и си беше супер. Та идеята ми е, защо не използваш Areal-а за извънградско или смяташ за по - начупени терени да го ползваш? Или пък за по - продължително каране?