Препоръка за градски велосипед

Въпроси, коментари и дискусии за велосипеди с цена до 1200 лв. (за твърдаци) и до 1800 лв. (за байкове с двойно окачване), независимо от предназначението им, както и за компоненти, определени от производителя им като начален клас в планинското колоездене.

Рейтинг за публикуване на тема / Рейтинг за отговор / Тежест: 1000 / 1000 / 20

Re: Препоръка за градски велосипед

Мнениеот valtera_ » Чет Юни 22, 2017 9:20 am

Ще питам за по-голяма рамка, но мисля че ми казаха, че само 48 см имат от Куриера, но човека ме убеди, че и по-високи от мен карат този вариант, седалката се регулирала и в хоризонтална посока малко и може да се настрои там за разстоянието до кормилото, на височина също малко повече ще се издърпа седалката и така. Ще видя как ще бъде, направо ще поръчам стандартно както си го продават и така.
Благодаря за помощта :)
valtera_
 
Мнения: 12
Рейтинг: 1200
Регистриран на: Пон Юни 19, 2017 1:28 pm

Re: Препоръка за градски велосипед

Мнениеот cnow » Чет Юни 22, 2017 9:53 am

Имай в предвид,че аз съм висок точно колкото теб и колелата, които съм имал или карал са били с 55 см рамка и за мен съм установил,че този размер е най - подходящ (зависи и от производителя. Аз съм имал/имам Drag и Cross) . Наистина за градско колело са ок и по-малки рамки, но 7 см е доста. С кол е трудно да се компенсира такава разлика.
cnow
 
Мнения: 47
Рейтинг: 1200
Регистриран на: Сря Май 24, 2017 9:34 pm

Re: Препоръка за градски велосипед

Мнениеот carmo » Чет Юни 22, 2017 12:06 pm

По-високо изтегления кол натоварва повече рамката, но по-важна е дължината и, а не видях чертеж и геометрия. Питай да ти премерят колко е реалната горна тръба на 48см версията (от оста на седалковата до оста на челната). Ако колчето за седалката е 300мм, питай имат ли по-дълго.
carmo
 
Мнения: 1266
Рейтинг: 1930
Регистриран на: Пет Юни 27, 2014 8:28 am

Re: Препоръка за градски велосипед

Мнениеот valtera_ » Чет Юни 22, 2017 2:43 pm

carmo написа:По-високо изтегления кол натоварва повече рамката, но по-важна е дължината и, а не видях чертеж и геометрия. Питай да ти премерят колко е реалната горна тръба на 48см версията (от оста на седалковата до оста на челната). Ако колчето за седалката е 300мм, питай имат ли по-дълго.


Звъннах, но не вдигна човека и до момента не ми е върнал обаждане, затова спрямо снимката в сайта, знаейки размера на гумите (в случая снимката е в някакъв мащаб) намерих мащаба, измерих с линия и сметнах, че размера от оста на седалковата до оста на челната тръба е приблизително 56 см. Това не може да се приема разбира се за много точно, тъй като зависи дали модела на снимката е наистина с рамка 48 см и т.н., но е горе долу там някъде предполагам +/- някой сантиметър. Аз по-рано бях питал колко е разстоянието от земята до края на тръбата за седалката и ми написаха 76 см. По горния метод на мен също от снимката ми се получава около 76-77 см, така че може получените 56 см за размер на горната тръба да са почти реални. Ако е горе долу така размера добре ли е? Колко трябва да бъде за да ми е ок? Може лапата да е по-дълга, знам ли и аз?
Като се свържа с тях ще ги попитам за точни размери, и за колчето на седалката също.
valtera_
 
Мнения: 12
Рейтинг: 1200
Регистриран на: Пон Юни 19, 2017 1:28 pm

Re: Препоръка за градски велосипед

Мнениеот cnow » Чет Юни 22, 2017 5:15 pm

Наскоро си взех Cross Quest и там на 55 см вертикална рамка, хоризонталната е 58 см. Лично ми се иска да е малко по дълга, но Cross по - принцип са с по - къси рамки. Нз дали на теб ще ти е добре ако реално вертикалната е 48 , а хоризонталната 56. Трябва да мериш.
cnow
 
Мнения: 47
Рейтинг: 1200
Регистриран на: Сря Май 24, 2017 9:34 pm

Re: Препоръка за градски велосипед

Мнениеот carmo » Пет Юни 23, 2017 9:55 am

Добре си се сетил да премериш снимката, но не ползвай гумите за ориентир, понеже не знаеш балона им. За база ползвай вътрешната окръжност на ивицата за спирачките върху джантата. тя е горе долу срещо повърхността на която ляга гумата и за 28" диаметърът и е 622мм. получения мащаб вече ползваш за мерките. Друг ориентир за проверка е курбела, който при тея велосипеди почти винаги е 175мм. Тоест, снимано е колело с рамка 48см и дължината на горната тръба е по-близо до 55см, което ще ти е късичко.
При определяне на подходящата за теб височина може да ползваш следната сметка: Към кракът си прибавяш 5-6см (заради смачкване на седалката и някои особености на човешкото тяло) и от там вадиш 16см за курбелите (когато педала е долу), 20см за седалката и колчето и (за да въртиш с изпънати крака), а остатъка е оптималната височина на твоята рамка. Тоест: 5+85-16-20=54см. Дължината и трябва да е около +10% тоест 59см. 5см разлика в дължината е голяма стойност, монтираната лапата е 90мм, а над 100мм рядко се срещат на пазара и са вече неудобни за управлението. Дръпнатата до край назад седалка -по релсите и (като на снимката), също не е решение, понеже при твоите килограми те ще поддават огъвайки се извън зоната на елестична деформация.
Добре те разбирам че искаш да пробваш без голяма инвестиция и ако имаха по-висока и дълга рамка нямам против, но имай предвид че "апетитът идва с яденето". Ако колелото ти е удобно ще искаш да караш по-често, без значение класът компоненти, ако обаче не е, ще ти е дискомфортно и няма да те влече. При това синдромът често е неосъзнат, независимо от сигнализиращите странични ефекти като болки в гърба, изтръпване на ръцете и т. н. Болките в Д-то от седалката са друга бира, тя се сменя лесно, но рамката е базов елемент, така че умната.
Ако не ти се дават достойни суми за ново колело, огледай и втората употреба. Примерно това http://www.mobile.bg/pcgi/mobile.cgi?to ... ink=3t7515 е добра марка, по-височко е, чарковете му са добри, има регулируемо в 2 равнини колче на кормилото, вилката му "не е стока", но има динамо и светлини, и ще ти върши работа за транспорт в града. Принципно може да гледаш и колелета с вътрешни скорости, които са по-удобни, понеже се превключват на място -водят се сити байкове -като това http://www.mobile.bg/pcgi/mobile.cgi?to ... ink=3t7515 или ърбъни -нещо такова http://www.mobile.bg/pcgi/mobile.cgi?to ... ink=3t7515
Важното е да караш, а за кефа -да ти е по мярка. Надявам се където живееш да има вело магазини -иди и пробвай разни размери за да си прецениш, а ако нищо не ти допадне -вземай от нета.
carmo
 
Мнения: 1266
Рейтинг: 1930
Регистриран на: Пет Юни 27, 2014 8:28 am

Re: Препоръка за градски велосипед

Мнениеот valtera_ » Пет Юни 23, 2017 11:04 am

Разубедихте ме за Куриера 48 см, ще питам дали имат по голяма 50+ рамка, ако не мисля да заложа на B'twin Riverside 120 (все пак го пробвах без да намествам седалки и т.н. и ми допадна), въпреки минусите, които колегата carmo е описал за рамката. Ще го пробвам известно време и ако видя, че не ми е удобно, ще го подаря на бащата, че и той иска колело и чак тогава ще мисля за втора ръка или ново по-скъпо. Единственото, което ме спира донякъде за B'twina е едностенните капли. Дали ще се изкривят бързо под моите килограми, как мислите?
Благодаря отново за съветите и за предложените велосипеди втора ръка, но държа да е ново.
valtera_
 
Мнения: 12
Рейтинг: 1200
Регистриран на: Пон Юни 19, 2017 1:28 pm

Re: Препоръка за градски велосипед

Мнениеот carmo » Пет Юни 23, 2017 12:12 pm

Новото си е най-добре. Аз поради бюджета ти, но пропуснах да спомена че поне във Велосипед БГ може и на лизинг да вземеш. Имат и двустенни капли (ако и когато огънеш твоите). Отделно не знам с какво са боядисани тези на Б-туин, но накладка върху боя ??? :(
carmo
 
Мнения: 1266
Рейтинг: 1930
Регистриран на: Пет Юни 27, 2014 8:28 am

Re: Препоръка за градски велосипед

Мнениеот valtera_ » Пет Юни 23, 2017 12:25 pm

Ами да, странно е с тази боя, ама ще видим как ще бъде :dontknow:
valtera_
 
Мнения: 12
Рейтинг: 1200
Регистриран на: Пон Юни 19, 2017 1:28 pm

Re: Препоръка за градски велосипед

Мнениеот victortrt » Пет Юни 23, 2017 1:36 pm

Моят относително скромен опит сочи, че ако купиш нещо евтино, то ти излиза по-скъпо после.
При мен съм дал за ремонти и нови части на едно старо градско колело повече отколкото за самото него /нова главина отпред, нови педали, курбели, средно, колче, седалка, калници, гуми, верига, кормило и грипове, смяна на жило на скорости/.
Ползва се за градско през работни дни и работи, но се случва нещо да скърца чат - пат.
Взех си е един нов Драг Гранд Каньон ТЕ на промоция за свободното време и при него съм сменил само скапаните педали за 5 лева, късото колче с по-дълго и удобно и гриповете с дунапренени за удобство. Скорости, капли и т.н. си работят нормално и са здрави, а колелото е преживяло едно каране до Ярема и обратно, до Брезник и обратно, няколко пъти до Перник през Суходол и редица градски карания през паркове и велоалеи.
Доста по -леко и бързо върви от другото.
victortrt
 
Мнения: 2130
Рейтинг: 1759
Регистриран на: Пет Май 09, 2014 8:15 am

Re: Препоръка за градски велосипед

Мнениеот valtera_ » Пет Юни 23, 2017 3:07 pm

carmo написа:Добре си се сетил да премериш снимката, но не ползвай гумите за ориентир, понеже не знаеш балона им. За база ползвай вътрешната окръжност на ивицата за спирачките върху джантата. тя е горе долу срещо повърхността на която ляга гумата и за 28" диаметърът и е 622мм. получения мащаб вече ползваш за мерките. Друг ориентир за проверка е курбела, който при тея велосипеди почти винаги е 175мм. Тоест, снимано е колело с рамка 48см и дължината на горната тръба е по-близо до 55см, което ще ти е късичко.


Ок, използвайки посочените размери за размерите на джантата за мащабиране, измерих на Торино-то с 50 см рамка, горната тръба би трябвало да е към 56-57 см. Пак е по-късо от необходимото, но ще е по-добре от Куриера 48 см, а и поне като характеристики е по-добро уж от B'twin. Въпросът е дали пак няма да ми е много късо :dontknow:
valtera_
 
Мнения: 12
Рейтинг: 1200
Регистриран на: Пон Юни 19, 2017 1:28 pm

Re: Препоръка за градски велосипед

Мнениеот carmo » Пет Юни 23, 2017 8:00 pm

За този модел вече писах. Не знам къде си видял 50см рамка. Тази от линка ти е дълга около 56см, но е висока 45см и нямаш шанс да ти стане. Питай дали имат 50см (както пише в данните) и колко е дълга. Заради предната вилка кормилото ще е по-ниско, но поне е колче, а не лапа и може да го изтеглиш малко нагоре -както е на снимката. Принципно и челната тръба трябва да е по-висока за високата рамка, но дали е спазено :dontknow:
carmo
 
Мнения: 1266
Рейтинг: 1930
Регистриран на: Пет Юни 27, 2014 8:28 am

Re: Препоръка за градски велосипед

Мнениеот valtera_ » Пет Юни 23, 2017 8:15 pm

Ами точно, че пише в описанието за Торино модела, че е 50 см и като им писах казаха, че модела е подходящ за моя ръст, т.е. би трябвало да го имат наличен, ще питам за дължината на горната рамка и ако имат ще се чудя между Торино 50 см и B'twin 120 L?
За Торионо 50 ми казах, че от земята до края на тръбата за седалка е 74 см, ако може да се определи нещо по това.
valtera_
 
Мнения: 12
Рейтинг: 1200
Регистриран на: Пон Юни 19, 2017 1:28 pm

Re: Препоръка за градски велосипед

Мнениеот valtera_ » Пет Юни 23, 2017 10:43 pm

carmo написа:Тази от линка ти е дълга около 56см, но е висока 45см и нямаш шанс да ти стане. Питай дали имат 50см (както пише в данните)


Щом тази рамка от линка е висока 45 и дълга около 56 см, би трябвало на тази с височина 50 см рамката да е и по-дълга, а и другите размери да са пропорционално по-големи, но да, докато не ми кажат, не се знае как е.
valtera_
 
Мнения: 12
Рейтинг: 1200
Регистриран на: Пон Юни 19, 2017 1:28 pm

Re: Препоръка за градски велосипед

Мнениеот valtera_ » Пон Юни 26, 2017 8:44 am

Мнение за този спрямо горе коментираните? - http://bikesport.bg/bg/products/2405-%D ... %B4%D0%B8_
valtera_
 
Мнения: 12
Рейтинг: 1200
Регистриран на: Пон Юни 19, 2017 1:28 pm

Re: Препоръка за градски велосипед

Мнениеот carmo » Пон Юни 26, 2017 11:52 am

Еми -не. Ториното е по-евтино, с повече скорости (не че е важно), с палцови команди и със сменяемо ухо на рамката (за задния дерайльор).
carmo
 
Мнения: 1266
Рейтинг: 1930
Регистриран на: Пет Юни 27, 2014 8:28 am

Re: Препоръка за градски велосипед

Мнениеот valtera_ » Пон Юни 26, 2017 12:23 pm

Обадих се в пасати и помолих да измерят реалната дължина на горната тръба (от ос седалкова тръба до ос челна тръба). Човека измери и каза, че и на Куриер 48 и на Торино 50 е еднакво разстоянието - 56 см, даже каза отива повече към 57 см, т.е. е 2 или 3 см под оптималната за мен - 59 см (получена по горе описаната формула). Колчето на седалката е 300 мм и това питах. Това е, което предлагат, като ми каза, че в случая Куриера е по-удобен според него, но го е пробвал само така за малко.
Сега въпросът е, ако се дръпне седалката по хоризонтала със 1-2 см (не докрай, за да не се излезе извън зоната на елестична деформация) и така да се добави още малко дължина и съответно седалката да се издърпа не с 20, а да кажем с 23-24 см за регулиране височината, дали ще може така да достигне приблизително до оптималните за мен размери?
Мислите ли, че за 12-15 км на ден ще ми бъде много неудобно и ще ми развали кефа от карането?
valtera_
 
Мнения: 12
Рейтинг: 1200
Регистриран на: Пон Юни 19, 2017 1:28 pm

Re: Препоръка за градски велосипед

Мнениеот ferrarko » Пон Юни 26, 2017 3:46 pm

Изтормозихте ги горките хорица от Пасати! :)
Хората предлагат колелета за макс 500лв, а им се задават въпроси и претенции като за 1000лв+.
Все пак евала им правя че се хващат да мерят, обясняват и правят предложения. Това определено подобрява авторитета на фирмата.
За тези километри които си посочил, каквото и да вземеш ще ти върши работа, умората и неудобството ще я усетиш след 3хТвоите километри.
Просто си прецени добре точно за какво ти трябва колелото и какви разстояния ще караш. Ако не надминаваш тези километри всяко(освен ако не е детско) ще ти е перфе :) !
Най-добре е отиваш мериш колело на който и да е български производител и яхнал го си тръгваш от магазина.
Най-важното е горната тръба да не ти е много висока, та да не прецакаш кайсиите ;) , а че било малко по късо не е проблем.
Успех с избора.
MTB Cross GRX 9 - 27.5"
ferrarko
 
Мнения: 147
Рейтинг: 1232
Регистриран на: Пон Фев 22, 2016 2:34 pm
Местоположение: на Морето

Re: Препоръка за градски велосипед

Мнениеот valtera_ » Пон Юни 26, 2017 4:26 pm

ferrarko написа:Изтормозихте ги горките хорица от Пасати! :)
Хората предлагат колелета за макс 500лв, а им се задават въпроси и претенции като за 1000лв+.
Все пак евала им правя че се хващат да мерят, обясняват и правят предложения. Това определено подобрява авторитета на фирмата.
За тези километри които си посочил, каквото и да вземеш ще ти върши работа, умората и неудобството ще я усетиш след 3хТвоите километри.
Просто си прецени добре точно за какво ти трябва колелото и какви разстояния ще караш. Ако не надминаваш тези километри всяко(освен ако не е детско) ще ти е перфе :) !
Най-добре е отиваш мериш колело на който и да е български производител и яхнал го си тръгваш от магазина.
Най-важното е горната тръба да не ти е много висока, та да не прецакаш кайсиите ;) , а че било малко по късо не е проблем.
Успех с избора.


Задават им се съвсем нормални въпроси, без никакви претенции (поне от моя страна). Все пак купуваш онлайн, хубаво е да знаеш поне на "хартия" какво купуваш и в случая размерите са едно от основните неща. Според мен без значение дали даден продукт е 100 или 1100+ лв. е нормално продавачът да ти отговори (на въпроси, свързани с конкретния продукт, на които може да отговори), да ти предложи и да те насочи, все пак нали иска да си продаде продукта (без значение на каква стойност е). Иначе наистина са отзивчиви и любезни в Пасати, не се среща навсякъде такова добро отношение :)
Аз също тръгнах с нагласата, че почти всяко колело с горе долу нормални за мен размери ще ми върши работа за това, за което целя да го ползвам, но реших да попитам във форума и то най-вече исках от посочените модели да ме насочат кое най-много си заслужава (като компоненти, здравина и т.н.). Колегите навлязоха в повече подробности, научих много неща, за което съм благодарен и съответно почнах да се замислям и аз, да търся правилните за мен размери и т.н.
И аз исках да отида в някой магазин за български колела, да се метна и да си тръгна, така бях решил и го направих още преди да пиша тук, но уви, отидох до 2 магазина, ами най-евтиното колело беше 460 лв. и колела с подобни характеристики като тези на Пасати в случая почваха от 650 нагоре, което за мен, както казах по-горе, е неоправдана инвестиция, особено за това, за което ми трябва.
Благодаря за съветите, може би точно това исках да прочета :beer:
valtera_
 
Мнения: 12
Рейтинг: 1200
Регистриран на: Пон Юни 19, 2017 1:28 pm

Re: Препоръка за градски велосипед

Мнениеот carmo » Вто Юни 27, 2017 7:49 am

Процесът с информираността е лавинообразен. Колкото повече научаваш, толкова повече разбираш колко не си знаел, а винаги има и още. първата стъпка винаги е "имам едни пари да си взема някакво колело". Втората стъпка е информираният избор -"имам едни пари за колело, какво да не си вземам". :)

Добре е че Пасати отговарят, така поне частично компенсират липсата на публикувана геометрия за моделите си. Нарастващите въпроси към тях ще доведат и до еволюцията им -до където могат да стигнат. Че рамките им са с еднаква дължина (при различни височини) е показателно колко присърце вземат бизнеса и потенциалните си клиенти.

Местенето на седалката по височина и дължина отговаря само за педалирането. Височината се определя от опънатият крак, стъпил с пета на педала. При това не трябва да се изкривяват странично таза и гръбнака. Ако седалката е по-ниско от необходимото -болят колената, а ако е по-високо -сгъвките зад тях. И двете се усещат след 10-ина км. Хоризонталната позиция на седалката компенсира ъгълът на тръбата и колчето и, спрямо дължината на краката и съответната на курбелите. При хоризонтален курбел (сочещ напред) и стъпил крак на педала, оста му трябва да съвпада с капачката на коляното по вертикала. Конец с тежест върши работа. Тоест -първо се регулира седалката по височина, после по дължина, а наклонът и се определя от горната част на тялото. Ако е хоризонтална или с леко наведен "нос", ще избутва тялото напред и то ще тежи повече върху ръцете, уморявайки ги. Ако е с прекалено вирнат "нос", ще има обратен ефект, но и прекалена компресия в слабините, водеща до несъзнато прегърбване и отдалечаване от кормилото.

Дължината на рамката винаги е била важна, а размерите на лапата (офсет и ъгъл) и кормилото (ширина, издигане и кривина назад) са компенсацията която може всеки да си подбере относно своето си тяло. Хората сме с различно телосложение и наглед маловажната разлика (от няколко %) в пропорциите има пряко отношение към ергономията. Едни са с пропорционални крака спрямо общият си ръст, при други те са по-дълги, а при трети -обратното. Геометрията на рамките е само принципна. За средни и високи велосипедни скорости (по твърдо покритие), лапата може да е по-дълга, понеже курсовата устойчивост не предполага резки маневри. Ако обаче колелото е за бавни технични участъци, късата лапа дава по-остър и директен хандлинг. По тази причина каращите МТВ (по предназначение) предпочитат дълга рамка и къса лапа. За трекинг и хибриди с мека вилка това не е обезателно, а ърбъните и сититата са с още по-къси рамки, "изправяйки" торса на ездача.

За това, преди въпроса какво колело да си купя (или да не си купя -бидейки вече относително информиран), е по важно къде и как ще го ползвам.
Геометрията е за относително дълго време, а последиците от некоректността и имат латентен период. Много хора си мислят че "кво толку, нали съм отгоре му за малко", и точно тогава предрешават съдбата на приятното си колоездене. Компоненти се сменят, но рамката е базата на цялото приключение. За съжаление на евтините колелета, освен частите обикновено им куца и същността, не че цената е гаранция за перфектност, а и тя (относно ергономията) е относителна и винаги частен случай.
Малко длъжко стана, но дано е полезно. :)
carmo
 
Мнения: 1266
Рейтинг: 1930
Регистриран на: Пет Юни 27, 2014 8:28 am

Re: Препоръка за градски велосипед

Мнениеот georgievgi76 » Вто Юли 04, 2017 7:05 pm

victortrt написа:Моят относително скромен опит сочи, че ако купиш нещо евтино, то ти излиза по-скъпо после.
При мен съм дал за ремонти и нови части на едно старо градско колело повече отколкото за самото него /нова главина отпред, нови педали, курбели, средно, колче, седалка, калници, гуми, верига, кормило и грипове, смяна на жило на скорости/.
Ползва се за градско през работни дни и работи, но се случва нещо да скърца чат - пат.
Взех си е един нов Драг Гранд Каньон ТЕ на промоция за свободното време и при него съм сменил само скапаните педали за 5 лева, късото колче с по-дълго и удобно и гриповете с дунапренени за удобство. Скорости, капли и т.н. си работят нормално и са здрави, а колелото е преживяло едно каране до Ярема и обратно, до Брезник и обратно, няколко пъти до Перник през Суходол и редица градски карания през паркове и велоалеи.
Доста по -леко и бързо върви от другото.

Важното е да се спортува и кара.Ако няма пари ,човек вкъщи ли да си стои.Аз карам едно старо колело взето от битака.Бяха се разхлабили командите ,тези които са интегрирани на кормилото.За стягането им ,за смяна на педали и накладки на обикновенни спирачки /предни и задни /и нови педали ми взеха в сервиз на bike4you във Варна 27 лева.Вече почнах и по 32 километра да правя.Важното е да се спортува.
georgievgi76
 
Мнения: 16
Рейтинг: 1200
Регистриран на: Нед Апр 30, 2017 7:17 pm

Предишна

Назад към Начален клас велосипеди и компоненти

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 25 госта