Страница 1 от 1

Избор на велосипед

МнениеПубликувано на: Сря Фев 15, 2017 8:41 am
от Konyko9
Здравейте, може ли да помоля за професиоалното ви мнение по въпроса които ме тормози отскоро.Предварително ви благодаря.Дилемата ми е за избор между три велосипеда които ми харесват ,но не мога да преценя окомплектовка- цена дали е реално.Не искам да се чувствам "пълен балък" сред колоездачи на по късен етап.Ето ги и тях, моля погледнете спецификациите им.:
1)
28 Grand Canyon Pro AC-38 17 черн черв 2017
Спирачка зад SH Deore BL-M615(R)+ BR-M615(R) к
Спирачка пр SH Deore BL-M615(L)+BR-M615(F) кут
Команди SH Deore SL-M610 10ск дясна
Команди SH Deore SL-M610 2/3ск лява
Курбели SH Deore FC-M591L 48/36/26 170 CG 2-P
Скорости SH Deore RD-M615 SGS 10ск shadow
Пр. дерайл SH Deore FD-M590 44/48 28.6/31.8/34.9
Венец касета SH Deore CS-HG50-10ск 11/36T
Верига SH Deore CN-HG54-116/10ск за MTB
2)
29 Hardy Pro D-30 17 черен оранж
Гум вън Sch Big Apple Plus GG 28x2.0(50-622)
Рамка: А6+
 Вилка: SR Suntour Raidon DS-RL-R
 Гуми: Schwalbe Smart Sam Kevlar Guard 27.5x2.10
 Капли: Mach1 ER20 32H
 Верига: Shimano CN-HG54
 Педали: VP 565
 Ос касета: Shimano SM-BB51
 Венец-касета: Shimano CS-HG62-10
 Курбели: Shimano Deore FC-M610L 42/32/24T
 Преден дерайльор: Shimano Deore FD-M610
 Заден дерайльор: Shimano Deore RD-M615 SGS
 Команди: Shimano Deore SL-M610 3x10 скорости
 Дръжки: COX VLG-1319
 Спирачки: Shimano BR-M615
 Ръкохватки: Shimano BL-M615
 Седалка: COX Strike Pro
 Колче за седалка: COX Stout 31,6 mm
Кормило: COX Rise Baar 680 mm
 Лапа: COX 6061
 Чашки: COX VP-A68 M-53D
 Цвят: Черен/оранжев
3)
CUBE
ACID 29 GREY
Рамка: Aluminium Lite, AMF, алуминий, 29", интегрирани в рамката брони, възможност за монтаж на степенка
Вилка: Manitou M30 Air 29", настройка на твърдостта, дистанционно заключване от кормилото, 10 мм QR ос, 100 мм ход
Чашки: FSA No:10, полуинтегрирани, 1 1/8
Лапа: Cube Performance, алуминий, 31.8 мм
Кормило: Cube Rise Trail Bar, алуминий, дължина 700 мм, 31.8 мм
Грипове: CUBE Performance Grip
Обтегач: Shimano XT RD-M781-DSSGL, Shadow, 10 скорости, директен монтаж
Декланшор: Shimano Deore FD-M611, 31.8 мм
Команди: Shimano Deore SL-M610, Rapidfire-Plus, 3х10 скорости
Спирачки: Shimano A-M615, хидравлични дискови спирачки, 180/160 мм ротори
Курбели: Shimano Deore FC-M612, алуминий, 40/30/22 зъба, дължина на рамото 175 мм
Венец: Shimano CS-HG50, 11-36 зъба
Шини: Cube ZX24, Disc, 32 дупки
Верига: Shimano CN-HG54
Предна главина: Shimano SLX Disc HB-M675, Centerlock, алуминий, система за бързо сваляне
Задна главина: Shimano SLX Disc FH-M675, Centerlock, алуминий, система за бързо сваляне
Предна гума: Schwalbe Smart Sam Active, 29х2.25"
Задна гума: Schwalbe Smart Sam Active, 29х2.25"
Педали: Cube MTB, алуминий
Седло: Cube Active 1.1
Колче за седалка: Cube Performance, размер 27.2 мм
Скоба за седалка: RFR VarioClose, 31.8 мм
Тегло: 12.6 кг
Аз клоня към CUBE, но искам и вашето мнение.Колелата са цена 1100-1200лв.
Пак ви благодаря за отделеното време.

Re: Избор на велосипед

МнениеПубликувано на: Сря Фев 15, 2017 10:20 am
от 2WBGST
Лично (общо) мнение: 1. Уточни твоите габарити(Ръст - cm; Чатал - cm), типа велосипед(MTB vs Hybrid), стила на каране и бюджета.
Щом клониш към Cube - предпочиташ MTB. Като цяло компонентите са на Shimano и са близки по качество и възможности.
Могат да се подменят стига да е необходимо.
Най-важнa е РАМКАТА: материал; размер; конструкция;
При Drag 1) жилата да минават по горната тръба; 2) курбела е 42/32/24t > 40/30/22t(Cube); 3) рамката е здрава, масивна с 4 размера.
За мен е по-надеждна(липсват излишни отвори) от тази на Cube; 4) маса на Drag .....kg?
Четох отзиви(в чужди форуми) за Cube че рамките им са малко къси за съответния размер. Така че трябва да се мери и да се пробва.

Re: Избор на велосипед

МнениеПубликувано на: Сря Фев 15, 2017 3:57 pm
от Konyko9
170sm 75kg размер до чатала 70см и хибрида и МТБ ще ми вършат работа.не карам много агресивно по скоро искам колело за да карам и да съм в движение.Държа на спирачки и скорости(курбели и гуми и др. консумативи ) за това питам кое не харесвате от окомплектовката на тези колела и бихте сменили веднага за да мога да ги сменя още в магазина и да си приспаднат старите.Извинете ако не съм на правилната тема и пак ви благодаря за съветите.

Re: Избор на велосипед

МнениеПубликувано на: Сря Фев 15, 2017 6:22 pm
от ilia1984
Konyko9 написа:...... и хибрида и МТБ ще ми вършат работа.не карам много агресивно по скоро искам колело за да карам и да съм в движение.


Колега първо реши как и къде ще караш....ако ще е само градско МТБ ще върши работа но по добрият избор ще е е хибрид и обратното ако ще караш само 0ф роуд и по малко градско МТБ е по добре. Като цяло едно колело трудно може да бъде хем градско, хем мтб за това първо реши за какво ще го ползваш и там лесно.

Re: Избор на велосипед

МнениеПубликувано на: Сря Фев 15, 2017 8:40 pm
от 2WBGST
1. За твоя ръст рамката е 46-48 см. Лек си и няма какво да огънеш по рамката и по шините на който и да е байк.
2. Щом не си агресивен карач(няма да катериш връх след връх) 9-speed е долър компромис спрямо 10-speed. Как реши че искаш 10 скорости?
3. При хибрида дисковите спирачки може да са проблем при амортисьорните вилки. Трябва да избереш - твърда вилка с дискови спирачки или V-brake с амортесьорна вилка. Хибрида е предимно за каране по пътища по-бърз е от МТБ и по-леко върви(сцеплението е по-малко поради тънките гуми).
4. Ако искаш да се разхождаш (малки велопоходчета и пр.), поогледай хибридите – но тези с по-спортна(кросова) конструкция и по-дебели гуми.
5. Ако имаш място(гараж) и бюджет, запален си по велосипедите и държиш НЕПРЕМЕННО да караш, както МТБ, така и Hybrid. Можеш да направиш компромис МТБ 9-speed (900 лвl) 8-speed (600 лв).

Re: Избор на велосипед

МнениеПубликувано на: Чет Фев 16, 2017 8:09 am
от Konyko9
Благодаря за съвета, но от окомплектовката да разбирам, че няма крещтяща нужда нещто да се смени.

Re: Избор на велосипед

МнениеПубликувано на: Чет Фев 16, 2017 8:18 am
от Alexi
не си струва да се взима 9 скорости на тия години .. най малкото няма дерайльори шадоу+ ако речеш да ъпгрейднеш след време

Re: Избор на велосипед

МнениеПубликувано на: Чет Фев 16, 2017 12:47 pm
от 2WBGST
Alexi написа:не си струва да се взима 9 скорости на тия години .. най малкото няма дерайльори шадоу+ ако речеш да ъпгрейднеш след време

Щом карача иска само да покара, изобщо не си струва 10-speed. Даже и 8-speed ще му върши работа при по-лежерно каране. Що се отнася до спирачките, на които той държи избора е голям. Добрата рамка може и по-качествена вилка да поеме. Така или иначе РАМКАТА трябва да е №1. Нужно е да покара 1-2 години и така да прецени дали неговия стил изисква някакви супер скъпи и безкомпромисно спиращи дискови спирачки, вилки с пневматика и т.н. За хибрида категорично съм на мнение, че 8-speed, V-brake и дори твърда вилка е напълно достатъчно при неголеми преходи в нормално време.

Re: Избор на велосипед

МнениеПубликувано на: Чет Фев 16, 2017 3:59 pm
от Konyko9
Извинете,но не знам как се ориентирате коя рамка се води за добра (и нагоре).Може ли да ми поясните поне отгоре- отгоре какви са тенденциите за да се мога да знам примерно за MTB и хибрид
, извинете ако въпроса ми е смешен.Благодаря ви.

Re: Избор на велосипед

МнениеПубликувано на: Чет Фев 16, 2017 4:20 pm
от Konyko9
Излезе ми възможност да си направя окомплектовка на базата на Sprint, но предложете ми на коя рамка(SPRINT) да бъде(MTB) според вас?И понеже мисля да го карам предимно в града какъв вид гума да сложа като шарка да не е най-големия таралеж.Мерси.

Re: Избор на велосипед

МнениеПубликувано на: Чет Фев 16, 2017 7:01 pm
от 2WBGST
Рамка за ХИБРИД (бях го писал в предишна тема):
1) водачи на жилата към горната тръба (не по долната търба). Така се запазва чистотата в броните както централния, така и на задния дерайльор. В БГ има поне три фирми(Drag; Sprint; Leader), които правят рамките по този начин. При долния монтаж жилата са малко по-къси от тези с горен монтаж.Целта е да се спестят едни стотинки.
2) Ако все пак избора е за рамка с долен монтаж на жилата, по-добре е те да минават по водачи под нея(но не във нея, както е при повеето модели на Cube, някои на Cross пр.). Чистотата която дават двете странични дупки в рамката е за сметка на здравината. Който не е чупил рамка нека да спори колкото си иска.
3) монтаж на V-brake;
4) монтаж на курбел с плочи 28-38-48 зъба (без смяна на централно движение с по-дълга ос);
5) да побира без проблеми гуми с балон от 1,75 до 2,00;
6) между двете стойки на седалката да има напречна тръба с отвор за монтаж на калник и пр.
7) максимално допустимо(от производителя) натоварване - 140-150 кг.;
(8) да има ухо за монтаж на заден дерайльор;
9 без фабрични отвори около местата за монтаж на задната главина;
10) Материал да е от алуминий (7005 или 6061). Алумиинят е твърд и чуплив, но не кородира. Стомана (Hi-ten) – най-здрава и елестична, но е тежка и кородира. Карбон(въглеродни влакна споени със смоли). Карбона е лек, еластичен, не кородира здравината му е най-слаба особено при силни странични натоварвания и удари.
11) да има пъпки за багажник.
12) При дискови спирачки (както за хибриди така и за МТМ) тенденцията е да се закрепват към лявата стойка на веригата, а не към стойката на седалката.
13) Тегло на рамката – по-тежка рамка (+ 300-500 g) от същия качествен материал е по-здрава.
14) Размер на рамката – по-малката рамка е по-лека и по-здрава.
> За Рамка на МТБ конкретно за Hardtail. Най-общо Маневреност – 27,5“ е по-маневрена от 29“; Рамката трябва да е за дискови спирачки. Днес велопроизводителите са изчислили много добре всичко до последния детайл. Трябва само да се реши 27,5 или 29 да е МТБ. Разнообразието е огромно, всякакви колекции с подходящ монтаж и качество за всякакви нужди.
ПОДРОБНО ОБЯСНЕНИЕ ЗА ГЕОМЕТРИЧНИТЕ ПАРАМЕТРИ НА ЕДНА РАМКА http://en.author.eu/cross/bike-models/a ... rie-modelu
S/T-c-t (SeatTube-center-top) – дължина на седалковата тръба. Колкото е по-къса, рамката е по лека и е по-здрав(стабилен) комплекта от централното движение и курбела. При натискане на педала рамката по-малко се деформира. Горната тръба (T/Tactual) е по-ниско и няма риск за удар на слабините в нея. Налага се обаче изтегляне на колчето на седалката, което може да деформира както него, така и рамката.
W/B(Wheelbase - междуосие) – колесна база на велосипеда. Разстояние между осите на передната и задната главина. Влияе на устойчивостта и маневренността на велосипеда. При по-дълга W/B, трябва по-голям радиус за завиване, по-малка е маневреността, но устойчивостта на прави участъци е по-голяма.
S/T ang. – остър ъгъл между седалковата тръба и хоризонталата по W/B. Колкото е по-голям, толкова по-вертикална е ST, но се скъсява T/T(a;h). Влияе на удобството на педалирането и е 73÷74 градуса. Когато се намалява (<70 град.) нараства натоварването върху задното колело(подобрява се сцеплението с пътя), стойката на карача се разтяга, педалирането е по-неудобно, а при по-голямо нагорнище може да се прекатури назад. Този ъгъл няма смисъл ако се педалира прав!
T/T h (TopTube horizontal) – ефективна горна тръба. Разстояние от центъра челната тръба(Н/Т) до центра седалковата тръба(S/T). Колкото е по-къса, толкова по-вертикална (и по-комфортна) стойка ще има велосипедиста. Колесната база (W/B) се намалява и разпределението на тежестта нараства към предното колело. При педалиране коленете ще опират в кормилото и карането става ад, особено ако късото T/Th е за сметка на по-голям S/T-angle. При каране в планина късото T/Th, намалява динамиката, и управлението при натоварено предно колело става много сложно. Затова при шосейните велосипеди и хибридите T/Th е винаги по-дълго, а S/T-angle е 73-74 градуса и не трябва да е по-малък. Така педалирането при шосейките е по-добро.
T/T a (TopTube actual) – действителна дължина на горната тръба. Колкото е по-дълга от T/T h, толкова по-ниско се разполага(се спуска). От нея в комбинация с дължината на колчето на седалката зависи до колко изгърбена, изправена или изтеглена ще е позицията на карача.
H/T HeadTube – челна тръба. При по-голяма дължина на H/T, винаги съответства по-голям размер на рамката (Frame size). За да стане рамката по-ниска и да се подобри безопасността, трябва да се намали както ST, така и HT. Дължината на вилките за всички размери рамки е еднаква, но е добре рамката да е по-ниска.
При даден диаметър на вилката D-F, съответства опделелен диаметър на челната тръба D-H/T:
На D-F = 1“(2,54 mm), съответства D-H/T ---> a) 1"JIS (28,8 mm); b) 1" ISO (30,0 mm); 1" BMX/OPC(32,5 mm).
На D-F = 1 1/8“(28,575 mm), съответства D-H/T ---> a) 11⁄8" (33,8 mm) standard, threaded and threadless; b) IS 11⁄8"(41,1 mm) integrated 45×36; c) 41,9 mm Campagnolo "Hiddenset" 45×45.
11⁄4”(31,75 mm), съответства D-H/T ---> 36,8 mm
1,5"/ 38,1 mm, съответства D-H/T ----> 49,6 mm
H/T ang. - ъгъл между вилката и хоризонталата на рамата. Колкото е по-голям, по-вертикална ще е вилката спрямо земята. Той определя много фактори:
- Устойчивост – При по-малък(остър) H/Tang, по-голяма е W/B. При завъртане на кормилото нараства момента връщащ велосипеда във вертикално положение. Намалява вероятността от поднасяне на передното колело;
- Безопасност - При по-малък H/Tang, по-добре се кара по пътя. По-ниско слиза кормилната тръба и по-ниска става рамата. Вилката по-добре реагира в дупки и намалява риска за премятане през кормилото;
- Маневреност - при увеличение на ъгъла, намалява колесната база. Велосипеда по лесно влиза в завои, стилът на каране става по-агресивен;
- Динамика - при увеличен ъгъл, намалява спирачния момент при извиване на кормилото и вилката по-малко работи във вертикално положение;
- Равномерно разпределение на теглото – при по-голям ъгъл има по-малко натоварване на предното колело;
- Здравина на рамката - при по-голям ъгъл натоварването на рамката е повече, а на вилката по-малко. Вярно е и обратното.
F/L – Fork length (дължина на вилката). Практически еднаква при всички вилки;
B/B – Bottom braket drop. Процеп между центъра на средното движение и хоризонталата на рамката. Колкото по-ниско е В/В, толкова по-ниско е центъра на тежеста и по-лесно се кара велосипеда. Ако е много ниско ще задира (педал или курбел) в препятствия по терена и безопасността намалява.
C/S – Chain stays.(Стойки на веригата). Влияят на разпределението на теглото. Ако са по-къси, динамиката и маневреността са по-добри (независимо прав или седнал педалира велосипедиста) и сцеплението на задното колело с пътя се подобрява. Но при превоз на товари късите стойки може да доведат до обръщане при изкачване;
F/R - Fork rake. Процеп между оста на въртене на вилката и оста на предното колело. Отговаря за възвръщането на колелото в първоначано положение за сметка на енергията от постъпателното движение. При по-голям, по-лесно се кара без ръца. Еднакво е практически при всички вилки.
P.S. Ако ще купуваш Sprint MTB – Sprint Apolon 9-speed е много добър избор. Гумите са дебели, но ще ги смениш до балон 50 mm с равен грайфер има голям избор за 29".

Re: Избор на велосипед

МнениеПубликувано на: Пет Фев 24, 2017 8:30 am
от Konyko9
Здравейте, може ли мнението ви за Schockblaze Concept Evo http://shockblaze.com/bg/bikes/587.html или Schockblaze R9 Team 2011. http://www.shockblaze.com/bg/bikes/R9-TEAM-2011-Bg.html. Благодаря ви.

Re: Избор на велосипед

МнениеПубликувано на: Пет Фев 24, 2017 8:44 am
от Alexi
и 2та са с много добра окомплектовка за парите си ,ако не те бърка че са 26 са чудесен избор

Re: Избор на велосипед

МнениеПубликувано на: Пет Фев 24, 2017 11:46 pm
от Konyko9
Дали има проблем за частите,защото са модели на 5-6 г.

Re: Избор на велосипед

МнениеПубликувано на: Съб Фев 25, 2017 12:19 am
от Alexi
това да не те притеснява ,части има

Re: Избор на велосипед

МнениеПубликувано на: Пон Фев 27, 2017 9:00 pm
от Konyko9
За добро или за лошо в крайна сметка си купих shockblaze R9 TE.Харесвам си го,но не знам средната касета BB30 дали е ок или ще има проблеми за напред (някъде прочетох нещо подобно.)Ако е за смяна бихте ли ми препоръчали с какъв(висок клас) да е?Курбела ми е FSA comet нещо и той ми е съмнителен.Благодаря ви за съветите.
Още един въпрос:да си сменя ли гумите с без камерни?

Re: Избор на велосипед

МнениеПубликувано на: Пон Фев 27, 2017 9:51 pm
от 2WBGST
Честито за новия МТБ! :beer: Карай го със здраве и ЗДРАВО! Едва след 6(че и повече) месеца ще видиш, че той ще ти служи вярно. Компонентите са много добри и ти ще си прецениш, на практика, кое ще подменяш (вероятно след година). Не бързай да сменяш гумите.

Re: Избор на велосипед

МнениеПубликувано на: Пон Фев 27, 2017 10:16 pm
от Konyko9
Мерси колега просто искам да знам за средното и Курбела.

Re: Избор на велосипед

МнениеПубликувано на: Вто Фев 28, 2017 12:01 am
от Alexi
пресфит е скъпо средно ,и лагерите отделно да ги вземеш са си пари читавите но недей го мисли от сега ,ще мине доста време преди да се спомине

Re: Избор на велосипед

МнениеПубликувано на: Пон Мар 06, 2017 12:23 pm
от Konyko9
Здравейте, имам един проблем и бих искал да ми дадете съвет.Взех си shockblaze R9 всичко е ок ,но не бях карал с два венеца отпред и много е 'куцо" ако мога да се изразя така.Курбела ми е FSA и се чудя как да ги направя 3x10.Не съм на ясно с какви са вариантите,къде могат да ми свършат качественно работата и от къде да си взема части.Моля ако има желание някой да ми поясни как да постъпя.Благодаря предварително

Re: Избор на велосипед

МнениеПубликувано на: Пон Мар 06, 2017 12:34 pm
от Alexi
как ще е куцо идеално е ,тежко ли ти идва или максимална скорост ти липсва ..

Re: Избор на велосипед

МнениеПубликувано на: Пон Мар 06, 2017 12:36 pm
от Konyko9
FSA, COMET COMPACT 386 MEGA EXO, 42x27T L=175mm.Има ли начин да се сложи плоча и колко зъба да е примерно?

Re: Избор на велосипед

МнениеПубликувано на: Пон Мар 06, 2017 12:38 pm
от Konyko9
Ми май тежко или бавно не знам точно.Но сменям непрекъснато.

Re: Избор на велосипед

МнениеПубликувано на: Пон Мар 06, 2017 12:39 pm
от Konyko9
Явно има Голяма разлика между две и три

Re: Избор на велосипед

МнениеПубликувано на: Пон Мар 06, 2017 12:40 pm
от Alexi
големички са ти плочите ( което се компенсира с натрениране :D ) можеш да смениш малката с 24 примерно ,с което ще ти олекне доста на баирите

Re: Избор на велосипед

МнениеПубликувано на: Пон Мар 06, 2017 1:07 pm
от carmo
Konyko9 написа:Явно има Голяма разлика между две и три

Сегашната ти малка плоча е междинна спрямо стандартните малка и средна (примерно 22т и 32т, при твоя 27т). За това ти е тегаво по наклони които преди си вземал на малката. Може да се върнеш в магазина от който си взел колелото и да видиш какво могат да ти предложат. Нали е ново.

Re: Избор на велосипед

МнениеПубликувано на: Пет Мар 10, 2017 10:47 pm
от Admin
Той сигурно го е взел онлайн, нали за Shockblaze става дума. 42-27 е доста състезателна комбинация, от това вероятно ти идват проблемите, а не че са само два венеца. Моят съвет също е да смениш само венците - например с 22-36 (ако искаш да ти е много леко нагоре) или по-скоро 24-38 (доста универсална комбинация). Няма как да сложиш трети венец на курбелите за два венеца.

Re: Избор на велосипед

МнениеПубликувано на: Пон Мар 13, 2017 3:54 pm
от Konyko9
Мерси колеги за мненията,а може ли да ми кажете дали е възможно на моето колело да се сложи 3x11 (серията 9000 на shimano) и какво е нужно да се смени за целта.Откъде поръчвате online видях че ги има.Сегашните ще ги пусна за продаване,те и без това са чисто нови.Курбел с 3 венеца,верига, задните 11,и др не знам май изпускам нещо.Мерси

Re: Избор на велосипед

МнениеПубликувано на: Пон Мар 13, 2017 4:05 pm
от Alexi
9000 е шосеен групсет ,вероятно имаш предвид 8000 .. ще имаш нужда от курбел със средно ,касета ,верига,дерайльор и команда ,евентуално преден дерайльор за 3х с команда - доста неща са и не са никак евтини