Избор на велосипед

Въпроси, коментари и дискусии за велосипеди с цена до 1200 лв. (за твърдаци) и до 1800 лв. (за байкове с двойно окачване), независимо от предназначението им, както и за компоненти, определени от производителя им като начален клас в планинското колоездене.

Рейтинг за публикуване на тема / Рейтинг за отговор / Тежест: 1000 / 1000 / 20

Избор на велосипед

Мнениеот Konyko9 » Сря Фев 15, 2017 8:41 am

Здравейте, може ли да помоля за професиоалното ви мнение по въпроса които ме тормози отскоро.Предварително ви благодаря.Дилемата ми е за избор между три велосипеда които ми харесват ,но не мога да преценя окомплектовка- цена дали е реално.Не искам да се чувствам "пълен балък" сред колоездачи на по късен етап.Ето ги и тях, моля погледнете спецификациите им.:
1)
28 Grand Canyon Pro AC-38 17 черн черв 2017
Спирачка зад SH Deore BL-M615(R)+ BR-M615(R) к
Спирачка пр SH Deore BL-M615(L)+BR-M615(F) кут
Команди SH Deore SL-M610 10ск дясна
Команди SH Deore SL-M610 2/3ск лява
Курбели SH Deore FC-M591L 48/36/26 170 CG 2-P
Скорости SH Deore RD-M615 SGS 10ск shadow
Пр. дерайл SH Deore FD-M590 44/48 28.6/31.8/34.9
Венец касета SH Deore CS-HG50-10ск 11/36T
Верига SH Deore CN-HG54-116/10ск за MTB
2)
29 Hardy Pro D-30 17 черен оранж
Гум вън Sch Big Apple Plus GG 28x2.0(50-622)
Рамка: А6+
 Вилка: SR Suntour Raidon DS-RL-R
 Гуми: Schwalbe Smart Sam Kevlar Guard 27.5x2.10
 Капли: Mach1 ER20 32H
 Верига: Shimano CN-HG54
 Педали: VP 565
 Ос касета: Shimano SM-BB51
 Венец-касета: Shimano CS-HG62-10
 Курбели: Shimano Deore FC-M610L 42/32/24T
 Преден дерайльор: Shimano Deore FD-M610
 Заден дерайльор: Shimano Deore RD-M615 SGS
 Команди: Shimano Deore SL-M610 3x10 скорости
 Дръжки: COX VLG-1319
 Спирачки: Shimano BR-M615
 Ръкохватки: Shimano BL-M615
 Седалка: COX Strike Pro
 Колче за седалка: COX Stout 31,6 mm
Кормило: COX Rise Baar 680 mm
 Лапа: COX 6061
 Чашки: COX VP-A68 M-53D
 Цвят: Черен/оранжев
3)
CUBE
ACID 29 GREY
Рамка: Aluminium Lite, AMF, алуминий, 29", интегрирани в рамката брони, възможност за монтаж на степенка
Вилка: Manitou M30 Air 29", настройка на твърдостта, дистанционно заключване от кормилото, 10 мм QR ос, 100 мм ход
Чашки: FSA No:10, полуинтегрирани, 1 1/8
Лапа: Cube Performance, алуминий, 31.8 мм
Кормило: Cube Rise Trail Bar, алуминий, дължина 700 мм, 31.8 мм
Грипове: CUBE Performance Grip
Обтегач: Shimano XT RD-M781-DSSGL, Shadow, 10 скорости, директен монтаж
Декланшор: Shimano Deore FD-M611, 31.8 мм
Команди: Shimano Deore SL-M610, Rapidfire-Plus, 3х10 скорости
Спирачки: Shimano A-M615, хидравлични дискови спирачки, 180/160 мм ротори
Курбели: Shimano Deore FC-M612, алуминий, 40/30/22 зъба, дължина на рамото 175 мм
Венец: Shimano CS-HG50, 11-36 зъба
Шини: Cube ZX24, Disc, 32 дупки
Верига: Shimano CN-HG54
Предна главина: Shimano SLX Disc HB-M675, Centerlock, алуминий, система за бързо сваляне
Задна главина: Shimano SLX Disc FH-M675, Centerlock, алуминий, система за бързо сваляне
Предна гума: Schwalbe Smart Sam Active, 29х2.25"
Задна гума: Schwalbe Smart Sam Active, 29х2.25"
Педали: Cube MTB, алуминий
Седло: Cube Active 1.1
Колче за седалка: Cube Performance, размер 27.2 мм
Скоба за седалка: RFR VarioClose, 31.8 мм
Тегло: 12.6 кг
Аз клоня към CUBE, но искам и вашето мнение.Колелата са цена 1100-1200лв.
Пак ви благодаря за отделеното време.
Konyko9
 
Мнения: 15
Рейтинг: 1200
Регистриран на: Вто Фев 14, 2017 9:00 am

Re: Избор на велосипед

Мнениеот 2WBGST » Сря Фев 15, 2017 10:20 am

Лично (общо) мнение: 1. Уточни твоите габарити(Ръст - cm; Чатал - cm), типа велосипед(MTB vs Hybrid), стила на каране и бюджета.
Щом клониш към Cube - предпочиташ MTB. Като цяло компонентите са на Shimano и са близки по качество и възможности.
Могат да се подменят стига да е необходимо.
Най-важнa е РАМКАТА: материал; размер; конструкция;
При Drag 1) жилата да минават по горната тръба; 2) курбела е 42/32/24t > 40/30/22t(Cube); 3) рамката е здрава, масивна с 4 размера.
За мен е по-надеждна(липсват излишни отвори) от тази на Cube; 4) маса на Drag .....kg?
Четох отзиви(в чужди форуми) за Cube че рамките им са малко къси за съответния размер. Така че трябва да се мери и да се пробва.
2-Wheels-BG-STreet
2WBGST
 
Мнения: 273
Рейтинг: 1255
Регистриран на: Съб Окт 10, 2015 9:30 pm

Re: Избор на велосипед

Мнениеот Konyko9 » Сря Фев 15, 2017 3:57 pm

170sm 75kg размер до чатала 70см и хибрида и МТБ ще ми вършат работа.не карам много агресивно по скоро искам колело за да карам и да съм в движение.Държа на спирачки и скорости(курбели и гуми и др. консумативи ) за това питам кое не харесвате от окомплектовката на тези колела и бихте сменили веднага за да мога да ги сменя още в магазина и да си приспаднат старите.Извинете ако не съм на правилната тема и пак ви благодаря за съветите.
Konyko9
 
Мнения: 15
Рейтинг: 1200
Регистриран на: Вто Фев 14, 2017 9:00 am

Re: Избор на велосипед

Мнениеот ilia1984 » Сря Фев 15, 2017 6:22 pm

Konyko9 написа:...... и хибрида и МТБ ще ми вършат работа.не карам много агресивно по скоро искам колело за да карам и да съм в движение.


Колега първо реши как и къде ще караш....ако ще е само градско МТБ ще върши работа но по добрият избор ще е е хибрид и обратното ако ще караш само 0ф роуд и по малко градско МТБ е по добре. Като цяло едно колело трудно може да бъде хем градско, хем мтб за това първо реши за какво ще го ползваш и там лесно.
Аватар
ilia1984
 
Мнения: 11
Рейтинг: 1220
Регистриран на: Вто Мар 18, 2014 10:44 pm
Местоположение: Пловдив

Re: Избор на велосипед

Мнениеот 2WBGST » Сря Фев 15, 2017 8:40 pm

1. За твоя ръст рамката е 46-48 см. Лек си и няма какво да огънеш по рамката и по шините на който и да е байк.
2. Щом не си агресивен карач(няма да катериш връх след връх) 9-speed е долър компромис спрямо 10-speed. Как реши че искаш 10 скорости?
3. При хибрида дисковите спирачки може да са проблем при амортисьорните вилки. Трябва да избереш - твърда вилка с дискови спирачки или V-brake с амортесьорна вилка. Хибрида е предимно за каране по пътища по-бърз е от МТБ и по-леко върви(сцеплението е по-малко поради тънките гуми).
4. Ако искаш да се разхождаш (малки велопоходчета и пр.), поогледай хибридите – но тези с по-спортна(кросова) конструкция и по-дебели гуми.
5. Ако имаш място(гараж) и бюджет, запален си по велосипедите и държиш НЕПРЕМЕННО да караш, както МТБ, така и Hybrid. Можеш да направиш компромис МТБ 9-speed (900 лвl) 8-speed (600 лв).
2-Wheels-BG-STreet
2WBGST
 
Мнения: 273
Рейтинг: 1255
Регистриран на: Съб Окт 10, 2015 9:30 pm

Re: Избор на велосипед

Мнениеот Konyko9 » Чет Фев 16, 2017 8:09 am

Благодаря за съвета, но от окомплектовката да разбирам, че няма крещтяща нужда нещто да се смени.
Konyko9
 
Мнения: 15
Рейтинг: 1200
Регистриран на: Вто Фев 14, 2017 9:00 am

Re: Избор на велосипед

Мнениеот Alexi » Чет Фев 16, 2017 8:18 am

не си струва да се взима 9 скорости на тия години .. най малкото няма дерайльори шадоу+ ако речеш да ъпгрейднеш след време
Аватар
Alexi
 
Мнения: 6276
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Сеп 15, 2015 1:22 pm
Местоположение: Шумен

Re: Избор на велосипед

Мнениеот 2WBGST » Чет Фев 16, 2017 12:47 pm

Alexi написа:не си струва да се взима 9 скорости на тия години .. най малкото няма дерайльори шадоу+ ако речеш да ъпгрейднеш след време

Щом карача иска само да покара, изобщо не си струва 10-speed. Даже и 8-speed ще му върши работа при по-лежерно каране. Що се отнася до спирачките, на които той държи избора е голям. Добрата рамка може и по-качествена вилка да поеме. Така или иначе РАМКАТА трябва да е №1. Нужно е да покара 1-2 години и така да прецени дали неговия стил изисква някакви супер скъпи и безкомпромисно спиращи дискови спирачки, вилки с пневматика и т.н. За хибрида категорично съм на мнение, че 8-speed, V-brake и дори твърда вилка е напълно достатъчно при неголеми преходи в нормално време.
2-Wheels-BG-STreet
2WBGST
 
Мнения: 273
Рейтинг: 1255
Регистриран на: Съб Окт 10, 2015 9:30 pm

Re: Избор на велосипед

Мнениеот Konyko9 » Чет Фев 16, 2017 3:59 pm

Извинете,но не знам как се ориентирате коя рамка се води за добра (и нагоре).Може ли да ми поясните поне отгоре- отгоре какви са тенденциите за да се мога да знам примерно за MTB и хибрид
, извинете ако въпроса ми е смешен.Благодаря ви.
Konyko9
 
Мнения: 15
Рейтинг: 1200
Регистриран на: Вто Фев 14, 2017 9:00 am

Re: Избор на велосипед

Мнениеот Konyko9 » Чет Фев 16, 2017 4:20 pm

Излезе ми възможност да си направя окомплектовка на базата на Sprint, но предложете ми на коя рамка(SPRINT) да бъде(MTB) според вас?И понеже мисля да го карам предимно в града какъв вид гума да сложа като шарка да не е най-големия таралеж.Мерси.
Konyko9
 
Мнения: 15
Рейтинг: 1200
Регистриран на: Вто Фев 14, 2017 9:00 am

Re: Избор на велосипед

Мнениеот 2WBGST » Чет Фев 16, 2017 7:01 pm

Рамка за ХИБРИД (бях го писал в предишна тема):
1) водачи на жилата към горната тръба (не по долната търба). Така се запазва чистотата в броните както централния, така и на задния дерайльор. В БГ има поне три фирми(Drag; Sprint; Leader), които правят рамките по този начин. При долния монтаж жилата са малко по-къси от тези с горен монтаж.Целта е да се спестят едни стотинки.
2) Ако все пак избора е за рамка с долен монтаж на жилата, по-добре е те да минават по водачи под нея(но не във нея, както е при повеето модели на Cube, някои на Cross пр.). Чистотата която дават двете странични дупки в рамката е за сметка на здравината. Който не е чупил рамка нека да спори колкото си иска.
3) монтаж на V-brake;
4) монтаж на курбел с плочи 28-38-48 зъба (без смяна на централно движение с по-дълга ос);
5) да побира без проблеми гуми с балон от 1,75 до 2,00;
6) между двете стойки на седалката да има напречна тръба с отвор за монтаж на калник и пр.
7) максимално допустимо(от производителя) натоварване - 140-150 кг.;
(8) да има ухо за монтаж на заден дерайльор;
9 без фабрични отвори около местата за монтаж на задната главина;
10) Материал да е от алуминий (7005 или 6061). Алумиинят е твърд и чуплив, но не кородира. Стомана (Hi-ten) – най-здрава и елестична, но е тежка и кородира. Карбон(въглеродни влакна споени със смоли). Карбона е лек, еластичен, не кородира здравината му е най-слаба особено при силни странични натоварвания и удари.
11) да има пъпки за багажник.
12) При дискови спирачки (както за хибриди така и за МТМ) тенденцията е да се закрепват към лявата стойка на веригата, а не към стойката на седалката.
13) Тегло на рамката – по-тежка рамка (+ 300-500 g) от същия качествен материал е по-здрава.
14) Размер на рамката – по-малката рамка е по-лека и по-здрава.
> За Рамка на МТБ конкретно за Hardtail. Най-общо Маневреност – 27,5“ е по-маневрена от 29“; Рамката трябва да е за дискови спирачки. Днес велопроизводителите са изчислили много добре всичко до последния детайл. Трябва само да се реши 27,5 или 29 да е МТБ. Разнообразието е огромно, всякакви колекции с подходящ монтаж и качество за всякакви нужди.
ПОДРОБНО ОБЯСНЕНИЕ ЗА ГЕОМЕТРИЧНИТЕ ПАРАМЕТРИ НА ЕДНА РАМКА http://en.author.eu/cross/bike-models/a ... rie-modelu
S/T-c-t (SeatTube-center-top) – дължина на седалковата тръба. Колкото е по-къса, рамката е по лека и е по-здрав(стабилен) комплекта от централното движение и курбела. При натискане на педала рамката по-малко се деформира. Горната тръба (T/Tactual) е по-ниско и няма риск за удар на слабините в нея. Налага се обаче изтегляне на колчето на седалката, което може да деформира както него, така и рамката.
W/B(Wheelbase - междуосие) – колесна база на велосипеда. Разстояние между осите на передната и задната главина. Влияе на устойчивостта и маневренността на велосипеда. При по-дълга W/B, трябва по-голям радиус за завиване, по-малка е маневреността, но устойчивостта на прави участъци е по-голяма.
S/T ang. – остър ъгъл между седалковата тръба и хоризонталата по W/B. Колкото е по-голям, толкова по-вертикална е ST, но се скъсява T/T(a;h). Влияе на удобството на педалирането и е 73÷74 градуса. Когато се намалява (<70 град.) нараства натоварването върху задното колело(подобрява се сцеплението с пътя), стойката на карача се разтяга, педалирането е по-неудобно, а при по-голямо нагорнище може да се прекатури назад. Този ъгъл няма смисъл ако се педалира прав!
T/T h (TopTube horizontal) – ефективна горна тръба. Разстояние от центъра челната тръба(Н/Т) до центра седалковата тръба(S/T). Колкото е по-къса, толкова по-вертикална (и по-комфортна) стойка ще има велосипедиста. Колесната база (W/B) се намалява и разпределението на тежестта нараства към предното колело. При педалиране коленете ще опират в кормилото и карането става ад, особено ако късото T/Th е за сметка на по-голям S/T-angle. При каране в планина късото T/Th, намалява динамиката, и управлението при натоварено предно колело става много сложно. Затова при шосейните велосипеди и хибридите T/Th е винаги по-дълго, а S/T-angle е 73-74 градуса и не трябва да е по-малък. Така педалирането при шосейките е по-добро.
T/T a (TopTube actual) – действителна дължина на горната тръба. Колкото е по-дълга от T/T h, толкова по-ниско се разполага(се спуска). От нея в комбинация с дължината на колчето на седалката зависи до колко изгърбена, изправена или изтеглена ще е позицията на карача.
H/T HeadTube – челна тръба. При по-голяма дължина на H/T, винаги съответства по-голям размер на рамката (Frame size). За да стане рамката по-ниска и да се подобри безопасността, трябва да се намали както ST, така и HT. Дължината на вилките за всички размери рамки е еднаква, но е добре рамката да е по-ниска.
При даден диаметър на вилката D-F, съответства опделелен диаметър на челната тръба D-H/T:
На D-F = 1“(2,54 mm), съответства D-H/T ---> a) 1"JIS (28,8 mm); b) 1" ISO (30,0 mm); 1" BMX/OPC(32,5 mm).
На D-F = 1 1/8“(28,575 mm), съответства D-H/T ---> a) 11⁄8" (33,8 mm) standard, threaded and threadless; b) IS 11⁄8"(41,1 mm) integrated 45×36; c) 41,9 mm Campagnolo "Hiddenset" 45×45.
11⁄4”(31,75 mm), съответства D-H/T ---> 36,8 mm
1,5"/ 38,1 mm, съответства D-H/T ----> 49,6 mm
H/T ang. - ъгъл между вилката и хоризонталата на рамата. Колкото е по-голям, по-вертикална ще е вилката спрямо земята. Той определя много фактори:
- Устойчивост – При по-малък(остър) H/Tang, по-голяма е W/B. При завъртане на кормилото нараства момента връщащ велосипеда във вертикално положение. Намалява вероятността от поднасяне на передното колело;
- Безопасност - При по-малък H/Tang, по-добре се кара по пътя. По-ниско слиза кормилната тръба и по-ниска става рамата. Вилката по-добре реагира в дупки и намалява риска за премятане през кормилото;
- Маневреност - при увеличение на ъгъла, намалява колесната база. Велосипеда по лесно влиза в завои, стилът на каране става по-агресивен;
- Динамика - при увеличен ъгъл, намалява спирачния момент при извиване на кормилото и вилката по-малко работи във вертикално положение;
- Равномерно разпределение на теглото – при по-голям ъгъл има по-малко натоварване на предното колело;
- Здравина на рамката - при по-голям ъгъл натоварването на рамката е повече, а на вилката по-малко. Вярно е и обратното.
F/L – Fork length (дължина на вилката). Практически еднаква при всички вилки;
B/B – Bottom braket drop. Процеп между центъра на средното движение и хоризонталата на рамката. Колкото по-ниско е В/В, толкова по-ниско е центъра на тежеста и по-лесно се кара велосипеда. Ако е много ниско ще задира (педал или курбел) в препятствия по терена и безопасността намалява.
C/S – Chain stays.(Стойки на веригата). Влияят на разпределението на теглото. Ако са по-къси, динамиката и маневреността са по-добри (независимо прав или седнал педалира велосипедиста) и сцеплението на задното колело с пътя се подобрява. Но при превоз на товари късите стойки може да доведат до обръщане при изкачване;
F/R - Fork rake. Процеп между оста на въртене на вилката и оста на предното колело. Отговаря за възвръщането на колелото в първоначано положение за сметка на енергията от постъпателното движение. При по-голям, по-лесно се кара без ръца. Еднакво е практически при всички вилки.
P.S. Ако ще купуваш Sprint MTB – Sprint Apolon 9-speed е много добър избор. Гумите са дебели, но ще ги смениш до балон 50 mm с равен грайфер има голям избор за 29".
2-Wheels-BG-STreet
2WBGST
 
Мнения: 273
Рейтинг: 1255
Регистриран на: Съб Окт 10, 2015 9:30 pm

Re: Избор на велосипед

Мнениеот Konyko9 » Пет Фев 24, 2017 8:30 am

Здравейте, може ли мнението ви за Schockblaze Concept Evo http://shockblaze.com/bg/bikes/587.html или Schockblaze R9 Team 2011. http://www.shockblaze.com/bg/bikes/R9-TEAM-2011-Bg.html. Благодаря ви.
Konyko9
 
Мнения: 15
Рейтинг: 1200
Регистриран на: Вто Фев 14, 2017 9:00 am

Re: Избор на велосипед

Мнениеот Alexi » Пет Фев 24, 2017 8:44 am

и 2та са с много добра окомплектовка за парите си ,ако не те бърка че са 26 са чудесен избор
Аватар
Alexi
 
Мнения: 6276
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Сеп 15, 2015 1:22 pm
Местоположение: Шумен

Re: Избор на велосипед

Мнениеот Konyko9 » Пет Фев 24, 2017 11:46 pm

Дали има проблем за частите,защото са модели на 5-6 г.
Konyko9
 
Мнения: 15
Рейтинг: 1200
Регистриран на: Вто Фев 14, 2017 9:00 am

Re: Избор на велосипед

Мнениеот Alexi » Съб Фев 25, 2017 12:19 am

това да не те притеснява ,части има
Аватар
Alexi
 
Мнения: 6276
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Сеп 15, 2015 1:22 pm
Местоположение: Шумен

Re: Избор на велосипед

Мнениеот Konyko9 » Пон Фев 27, 2017 9:00 pm

За добро или за лошо в крайна сметка си купих shockblaze R9 TE.Харесвам си го,но не знам средната касета BB30 дали е ок или ще има проблеми за напред (някъде прочетох нещо подобно.)Ако е за смяна бихте ли ми препоръчали с какъв(висок клас) да е?Курбела ми е FSA comet нещо и той ми е съмнителен.Благодаря ви за съветите.
Още един въпрос:да си сменя ли гумите с без камерни?
Konyko9
 
Мнения: 15
Рейтинг: 1200
Регистриран на: Вто Фев 14, 2017 9:00 am

Re: Избор на велосипед

Мнениеот 2WBGST » Пон Фев 27, 2017 9:51 pm

Честито за новия МТБ! :beer: Карай го със здраве и ЗДРАВО! Едва след 6(че и повече) месеца ще видиш, че той ще ти служи вярно. Компонентите са много добри и ти ще си прецениш, на практика, кое ще подменяш (вероятно след година). Не бързай да сменяш гумите.
2-Wheels-BG-STreet
2WBGST
 
Мнения: 273
Рейтинг: 1255
Регистриран на: Съб Окт 10, 2015 9:30 pm

Re: Избор на велосипед

Мнениеот Konyko9 » Пон Фев 27, 2017 10:16 pm

Мерси колега просто искам да знам за средното и Курбела.
Konyko9
 
Мнения: 15
Рейтинг: 1200
Регистриран на: Вто Фев 14, 2017 9:00 am

Re: Избор на велосипед

Мнениеот Alexi » Вто Фев 28, 2017 12:01 am

пресфит е скъпо средно ,и лагерите отделно да ги вземеш са си пари читавите но недей го мисли от сега ,ще мине доста време преди да се спомине
Аватар
Alexi
 
Мнения: 6276
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Сеп 15, 2015 1:22 pm
Местоположение: Шумен

Re: Избор на велосипед

Мнениеот Konyko9 » Пон Мар 06, 2017 12:23 pm

Здравейте, имам един проблем и бих искал да ми дадете съвет.Взех си shockblaze R9 всичко е ок ,но не бях карал с два венеца отпред и много е 'куцо" ако мога да се изразя така.Курбела ми е FSA и се чудя как да ги направя 3x10.Не съм на ясно с какви са вариантите,къде могат да ми свършат качественно работата и от къде да си взема части.Моля ако има желание някой да ми поясни как да постъпя.Благодаря предварително
Konyko9
 
Мнения: 15
Рейтинг: 1200
Регистриран на: Вто Фев 14, 2017 9:00 am

Re: Избор на велосипед

Мнениеот Alexi » Пон Мар 06, 2017 12:34 pm

как ще е куцо идеално е ,тежко ли ти идва или максимална скорост ти липсва ..
Аватар
Alexi
 
Мнения: 6276
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Сеп 15, 2015 1:22 pm
Местоположение: Шумен

Re: Избор на велосипед

Мнениеот Konyko9 » Пон Мар 06, 2017 12:36 pm

FSA, COMET COMPACT 386 MEGA EXO, 42x27T L=175mm.Има ли начин да се сложи плоча и колко зъба да е примерно?
Konyko9
 
Мнения: 15
Рейтинг: 1200
Регистриран на: Вто Фев 14, 2017 9:00 am

Re: Избор на велосипед

Мнениеот Konyko9 » Пон Мар 06, 2017 12:38 pm

Ми май тежко или бавно не знам точно.Но сменям непрекъснато.
Konyko9
 
Мнения: 15
Рейтинг: 1200
Регистриран на: Вто Фев 14, 2017 9:00 am

Re: Избор на велосипед

Мнениеот Konyko9 » Пон Мар 06, 2017 12:39 pm

Явно има Голяма разлика между две и три
Konyko9
 
Мнения: 15
Рейтинг: 1200
Регистриран на: Вто Фев 14, 2017 9:00 am

Re: Избор на велосипед

Мнениеот Alexi » Пон Мар 06, 2017 12:40 pm

големички са ти плочите ( което се компенсира с натрениране :D ) можеш да смениш малката с 24 примерно ,с което ще ти олекне доста на баирите
Аватар
Alexi
 
Мнения: 6276
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Сеп 15, 2015 1:22 pm
Местоположение: Шумен

Re: Избор на велосипед

Мнениеот carmo » Пон Мар 06, 2017 1:07 pm

Konyko9 написа:Явно има Голяма разлика между две и три

Сегашната ти малка плоча е междинна спрямо стандартните малка и средна (примерно 22т и 32т, при твоя 27т). За това ти е тегаво по наклони които преди си вземал на малката. Може да се върнеш в магазина от който си взел колелото и да видиш какво могат да ти предложат. Нали е ново.
carmo
 
Мнения: 1266
Рейтинг: 1930
Регистриран на: Пет Юни 27, 2014 8:28 am

Re: Избор на велосипед

Мнениеот Admin » Пет Мар 10, 2017 10:47 pm

Той сигурно го е взел онлайн, нали за Shockblaze става дума. 42-27 е доста състезателна комбинация, от това вероятно ти идват проблемите, а не че са само два венеца. Моят съвет също е да смениш само венците - например с 22-36 (ако искаш да ти е много леко нагоре) или по-скоро 24-38 (доста универсална комбинация). Няма как да сложиш трети венец на курбелите за два венеца.
Интелигентният човек има възможност да се държи като такъв или като простак. Простакът няма подобен избор.
Аватар
Admin
 
Мнения: 16374
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пон Май 20, 2002 12:00 am
Местоположение: София

Re: Избор на велосипед

Мнениеот Konyko9 » Пон Мар 13, 2017 3:54 pm

Мерси колеги за мненията,а може ли да ми кажете дали е възможно на моето колело да се сложи 3x11 (серията 9000 на shimano) и какво е нужно да се смени за целта.Откъде поръчвате online видях че ги има.Сегашните ще ги пусна за продаване,те и без това са чисто нови.Курбел с 3 венеца,верига, задните 11,и др не знам май изпускам нещо.Мерси
Konyko9
 
Мнения: 15
Рейтинг: 1200
Регистриран на: Вто Фев 14, 2017 9:00 am

Re: Избор на велосипед

Мнениеот Alexi » Пон Мар 13, 2017 4:05 pm

9000 е шосеен групсет ,вероятно имаш предвид 8000 .. ще имаш нужда от курбел със средно ,касета ,верига,дерайльор и команда ,евентуално преден дерайльор за 3х с команда - доста неща са и не са никак евтини
Аватар
Alexi
 
Мнения: 6276
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Сеп 15, 2015 1:22 pm
Местоположение: Шумен


Назад към Начален клас велосипеди и компоненти

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 22 госта