Страница 3 от 5

Re: Съвет за хибрид

МнениеПубликувано на: Сря Дек 14, 2016 11:06 am
от Speedmaster™
Начинаещият написа:Човека от магазина ми даде да покарам неговото колело за шосе - това е ненормална работа

Изображение
При ползване само в града не е наложително да слагате рога,кой знае може да се запалите и по шосеен велосипед в бъдеще.Макском имат десетина модела подходящи за целта според бюджета.Честито за покупка та и да ви носи радост.

Re: Съвет за хибрид

МнениеПубликувано на: Сря Дек 14, 2016 11:24 am
от victortrt
Честито и от мен :beer:
Няма универсален велосипед, но хибридът се явява най-добрия компромис между бързина по асфалт и проходимост по черен път.
Бързината на шосейните не идва само от 53-те зъба отпред, а и от други неща като тънките гуми и т.н., но тези велосипеди носят удоволствие от карането само по равен асфалт.
Мисля, че и твоето колело ще ти позволи да караш бързо по асфалт, особено с по-гладки гуми от трекинг тип, напр. - http://koleloto.bg/product/436/guma-vit ... uring.html които все пак стават за леки черни пътеки.

Re: Съвет за хибрид

МнениеПубликувано на: Сря Дек 14, 2016 11:49 am
от carmo
Честито и тук :) Първом свикни с байка като скорост и управляемост, прогони си го по себе си и ще усетиш има ли нужда от промени. Виктор е прав за универсалността му, а границите и ще изследваш сам. Този балон на гумите ти дава възможност да ги пробваш с по-голям диапазон на налягането. 2.5 - 3 атм. ще вози комфортно и на дълъг преход няма да ти "тръпне" в ръцете и на Д-то, а на 3.5 - 4 атм. ще върви по-леко. Приоритет на тези крайности ще си избереш сам и според конкретния за деня терен / преход. Рогата ще са полезни за алтернативен захват на дланите при монотонни асфалтови преходи или ако качваш дълъг баир и ставаш прав на педалите, понеже тялото се изнася напред и за ръцете същата посока е логична. За ежедневно градско (както вече бе споменато по-горе) са излишни.

Re: Съвет за хибрид

МнениеПубликувано на: Сря Дек 14, 2016 11:54 am
от Начинаещият
Значи наистина не са ми нужни рога /при условията в които ще го карам/ :beer: Е сега смятам да покарам малко, че изгря слънце, че да посвикна малко с него. :eyebrow:
А шосейното беше и много леко...но засега ще си карам хибрида :8D:
Благодаря на всички за пожеланията и помощта, която ми беше много необходима! :beer:

Re: Съвет за хибрид

МнениеПубликувано на: Сря Дек 14, 2016 12:14 pm
от Alexi
ако те успокоява ,подобен шосеен велосипед 8 кила е около 3000 лв :D

Re: Съвет за хибрид

МнениеПубликувано на: Сря Дек 14, 2016 12:37 pm
от Speedmaster™
http://bikesport.bg/bg/products/140-
Те цените паднаха на повечето леки модели,понякога този го пускат на промоция.Като нещо универсално може cyclocross?
https://youtu.be/gWY7rRxIs8s

Re: Съвет за хибрид

МнениеПубликувано на: Сря Дек 14, 2016 12:41 pm
от Alexi
е тва е мазохизъм с тоя велосипед в кал и пясък :D шокблейза не е лош но малко нисък монтаж ,105 инак бива

Re: Съвет за хибрид

МнениеПубликувано на: Сря Дек 14, 2016 3:00 pm
от Начинаещият
Alexi написа:ако те успокоява ,подобен шосеен велосипед 8 кила е около 3000 лв :D

:D Доста успокоителна сума :eyebrow:
Иначе покарах около час, малко в града и малко извън. Ами доставих си голямо удоволствие в интерес на истината :agree:
По-равно и хубаво шосе дори покарах на най-големия венец отпред и най-малкия отзад и си развих някаква скорост, но още нямам скоростомер :dontknow: Като цяло най-удобно ми беше по извън града на най-голям отпред и на 4-5 отзад, а в града отпред свалях на втория венец и беше добре. Рога сам се убедих, че не са ми нужни :beer: Всичко работи добре ...и скорости и спирачки :eyebrow: Вилката само не разбрах как е по-добре да се кара - отключена или заключена - честно да си кажа, не усетих разлика :D Може би при отключена да губиш малко повече енергия при ускорение, карайки примерно прав...

Re: Съвет за хибрид

МнениеПубликувано на: Сря Дек 14, 2016 3:20 pm
от vencil
Айде честито и от мен и да караш, много да караш и най-важното безаварийно до колкото е възможно де :D . За рогата пробвай (задължително) аз лично сума ти време четох мнения чудих се и накрая реших да пробвам сам да се убедя за какво става дума. Лятото си взех едни малки за проба и да ти кажа колко пъти съм си хукал акъла що чак сега съм ги сложил, навсякъде в градът извън него и т.н. ги използвам. Много пози ти добавят към захвата на кормилото, вярно рядко ги хващам целите но пък да си подпираш длан пръсти са страхотни. Не знам дали можеш да си представиш точно по описанието ми но си струва пробата не са милиони. Това са моите първо така ги монтирах след 2-3 седмици ги сложих в края на кормилото(като хората :D ), но изкарах едно каране и ги върнах както са си на снимката.
Изображение
Пробвай за да не те е яд после, ако не ти хареса винаги можеш да ги махнеш ама ме съмнява ;) .
http://www.decathlon.bg/p/8203954_roga- ... #/11-235-_

Re: Съвет за хибрид

МнениеПубликувано на: Сря Дек 14, 2016 3:57 pm
от Speedmaster™
http://jtekengineering.com/wp-content/u ... /36472.jpg
Една идея за дълги преходи с цел drop bar и удобство и аеродинамика при спускане,размера е за 22,2mm.

Re: Съвет за хибрид

МнениеПубликувано на: Сря Дек 14, 2016 4:00 pm
от evin
Честито и от мен. Подобен хибрид е нещо изключително разумно като покупка за смесено градско/извънградско/леко-черно каране. Моят велосипед е подобна концепция. Съвсем спокойно можеш да се лишиш от много венци отпред и да избереш 1, който ти пасва като скорост и съотношение. Мисли за следващ апгрейд - хубава вилка. Можеш да си поиграеш и с по-дълга лапа за по-наведена позиция, която е удобна за шосе.

Re: Съвет за хибрид

МнениеПубликувано на: Сря Дек 14, 2016 7:22 pm
от 2WBGST
Щом ще караш по шосе и извън него – слагай си (отляво) едно огледало на CATEYE
BM-300G – 10.50лв. (има го в магазина на http://koleloto.bg).
Ето ти съпоставки съобразно каданса за 11-та(12) зъбчатка.
Според каданса грубо пресмяташ скоростта, с която караш при съответна зъбна комбинация. (Тук не се взема предвид насрещен, денивелация, вятър, тегло на велосипеда, грайфер, балон и атмосфери на гумите и т.н.). Това е най-обща съпоставка:

inch T ----- 40---50---60 --70 -- 80 -- 90 --100- 110 Cadence
29” 52/11 26,3 32,8 39,4 45,9 52,5 59,1 65,6 72,2 km/h
28” 52/11 25,3 31,7 38 44,4 -50,7 - 57- 63,4 -69,7
27,5”52/11 24,9 31,1 37,3 43,6 49,8 56 62,2 68,4
26” 52/11 23,5 29,4 35,3 41,2 47,1 53 58,9 64,7
29” 48/11 24,2 30,3 36,4 42,4 48,5 54,5 60,6 66,7
28” 48/11 23,4 29,3 35,1 41 46,8 52,7 58,5 64,4
27,5”48/11 23 28,7 34,5 40,2 46 51,7 57,5 63,2
26” 48/11 21,7 27,2 32,6 38 43,4 48,9 54,3 59,7
29” 44/11 22,2 27,8 33,3 38,9 44,4 50 55,6 61,1
28” 44/11 21,5 26,8 32,2 37,5 42,9 48,3 53,6 59
27,5”44/11 21,1 26,3 31,6 36,9 42,1 47,4 52,7 57,9
26” 44/11 19,9 24,9 29,9 34,9 39,8 44,8 49,8 54,8
29” 42/11 21,2 26,5 31,8 37,1 42,4 47,7 53 58,3
28” 42/11 20,5 25,6 30,7 35,8 40,9 46,1 51,2 56,3
27,5”42/11 20,1 25,1 30,2 35,2 40,2 45,3 50,3 55,3
26” 42/11 19 23,8 28,5 33,3 38 42,8 47,5 52,3
29” 40/11 20,2 25,2 30,3 35,3 40,4 45,4 50,5 55,5
28” 40/11 19,5 24,4 29,2 34,1 39 43,8 48,7 53,6
27,5”40/11 19,2 23,9 28,7 33,5 38,3 43,1 47,9 52,7
26” 40/11 18,1 22,6 27,1 31,7 36,2 40,7 45,2 49,8
28” 52/12 23,2 29 34,8 40,7 46,5 52,3 58,1 63,9

Re: Съвет за хибрид

МнениеПубликувано на: Чет Дек 15, 2016 10:10 am
от victortrt
Вилката е добре да се кара заключена по хубав път и отключена по разбит или черен.
Това, че не усещаш разлика е добре, ако се е случило по асфалт, защото добрата вилка за хибрид не трябва да си личи, че работи по равен път, а да действа само при неравности, слизания, качвания от тротоари и т.н.
Моята а такава и при бързо каране по неравен път си работи добре, а отключена по асфалт не се сгъва излишно, ако съм на седалката.
Отделен е въпросът, че може да се заключва в движение

Re: Съвет за хибрид

МнениеПубликувано на: Пет Дек 16, 2016 10:41 am
от Начинаещият
Взех си един вело компютър и в него има фукция за каданс и ще видя какво показва...Лошото е, че заваля силен сняг :smash:
Иначе ще си взема и огледало, че е добре да се вижда какво става зад мен...

Re: Съвет за хибрид

МнениеПубликувано на: Пет Дек 16, 2016 1:55 pm
от carmo
15621751_755075697988524_51700938599483125_n.jpg
15621751_755075697988524_51700938599483125_n.jpg (39.2 KiB) Прегледано 6765 пъти

Слагай греблото :)
Колите се чуват, ако не надуваш музиката в слушалките. Принципно пазят и заобикалят, но има и такива дето само на велосипедист могат да покажат колко им бега колата :( Гледам в линка на колегата има и такива за каска. Ако имаш, ги смятам за по-удачни (спрямо тези за кормилото или лакътя), па макар и с някои "странични ефекти" :) За протокола -сега нямам никакви огледала.

Re: Съвет за хибрид

МнениеПубликувано на: Пет Дек 16, 2016 2:52 pm
от Speedmaster™
https://youtu.be/-HXKiUKO3fg :look:
Ползвах модела за каска но от вибрациите постоянно се разстройва и изисква да се наглася наново и отделно трудна работа да погледнеш на бързо какво се случва за теб и аз вече не го ползвам.Може би нещо подобно се случва и с моделите за кормило,главно разчитам на шума на автомобилите и без много да кривулича из пътя.Когато слушам музика ползвам спортни слушалки и със тях чувам и другите звуци зад мен по пътя от автомобилите,моделите са...Panasonic RP-HS34E и JVC HA-EB75

Re: Съвет за хибрид

МнениеПубликувано на: Пет Дек 16, 2016 3:33 pm
от Vorac
Аз имам тъжен опит и с двата вида. Огледалото за каска трепери, заради закрепянето си е нужно да е малко, много лесно се огъва стойката като метнеш каската в купчина с дрехи. Огледалото за кормило също беше малко, и безполезно по завои.

Ако трябва да пробвам отново, бих си взел максимално голямо огледало за кормилото.

Re: Съвет за хибрид

МнениеПубликувано на: Пет Дек 16, 2016 6:24 pm
от vencil
Аз съм с Zefal Dooback, няма какво повече да се желае от едно огледало.

Re: Съвет за хибрид

МнениеПубликувано на: Нед Дек 18, 2016 7:29 pm
от Начинаещият
Днес забелязах, че ми е леко крива предната капла :confused: Така съм си взел колелото, защото нито съм друсал, нито нищо. Утре ще ида до сервиза да питам дали може да си карам така или трябва някаква настройка. Не, че съм перфекционист, но леко ме дразни този дефект...
ПС Задната си е идеално права.

Re: Съвет за хибрид

МнениеПубликувано на: Нед Дек 18, 2016 8:03 pm
от nikant
Няма страшно, ще ти я центроват каплата.
Eдно ново колело (капла) tрябва да се покара малко, за да се "понамачкат" спиците и като поомекнат да ги натегнат колкото трябва.
Това става на нисък клас и среден клас колела.
Може да видят и задната капла, ако са меки спиците да ги натегнат и тях.

Re: Съвет за хибрид

МнениеПубликувано на: Нед Дек 18, 2016 8:25 pm
от Начинаещият
Трябва ли да мина определени километри и да ходя в сервиза?
Сега съм минал 30-40 някъде...

Re: Съвет за хибрид

МнениеПубликувано на: Пон Дек 19, 2016 10:37 am
от carmo
Едни 100-тина км ще се отразят добре за напасването на детайлите, макар че сега в студа този ефект ще е ограничен. Скоростите напролет и в летните жеги неминуемо ще се припипват отново, понеже температурата влияе на дължината на жилата :( За изправянето на джантата няма да е проблем. Едва ли е много крива и така или иначе ще се прави на стайна температура.

Re: Съвет за хибрид

МнениеПубликувано на: Пон Дек 19, 2016 10:52 am
от Начинаещият
Не е много крива - около два милиметра отклонение /на око/. Мисля, че няма какво да стане, ако покарам още така?
ПС Ще взема да изчакам до напролет. Като завали сняг едва ли ще се возя...

Re: Съвет за хибрид

МнениеПубликувано на: Пон Дек 19, 2016 10:58 am
от carmo
Нали не те подвежда "танцуването" на гумата? Понякога има такова. Ако общото отклонение за цял оборот на каплата е 2мм -не е много. Важното е да не е в зоната само на няколко спици, а останалата част да си върви добре.

Re: Съвет за хибрид

МнениеПубликувано на: Пон Дек 19, 2016 11:09 am
от Начинаещият
Колелото е на стойка на стената и ми е удобно да направя следния тест:
Слагам примерно молив/четох, че се закрепят фулмастери и се определя къде е кривината, но това е друга тема/ залепен за вилката на 2-3 мм от каплата и виждам, че при завъртане, каплата/в дадена зона/ се приближава повече към молива / като да речем дори може и да го докосне, ако по-близо съм го доближил до каплата/...
За съжаление не мога да определя зоната на кривината, колко спици обхваща...

Re: Съвет за хибрид

МнениеПубликувано на: Пон Дек 19, 2016 12:26 pm
от victortrt
Нали си с дискови спирачки. Въобще да не ти пука за 2 мм.

Re: Съвет за хибрид

МнениеПубликувано на: Вто Дек 20, 2016 6:41 pm
от Начинаещият
victortrt написа:Нали си с дискови спирачки. Въобще да не ти пука за 2 мм.

Да.
Днес имах странен проблем. Връщах се с кучето от разходка и около километър преди блока, нещо започна зловещо да прещраква веригата, като се запъваше в дерайльора през определен оборот. Превключвах нагоре-надолу - нямах проблем с превключването, но пък и тракането си оставаше, независимо от предавката... Карайки лекичко се прибрах/трябваше да бутам/, оглеждах, но нищо не видях. Натоварих колелото в колата и в сервизния магазин. Там завъртяхме и ...не ще да трака :banghead: Човека ми размести скорости, центрова ги и хоп добре, че пак се появи проблема. Огледа майстора и го видя! Не са занитили добре веригата/най-вероятно в завода/и нита тръгнал да излиза :smash: С машинката го вкара на мястото му, центрова ми скоростите и всичко е наред. Работи си идеално.
Дано не съм потрошил нещо само по курбелите и венците, като го карах така :dontknow:
Имам и още 1 питане - много се лепи мръсотия по верига и венци. Човека от магазина каза, че си чисти и смазва веригата през месец :bigeyes:
Може ли да я чистя без да я свалям - ще намеря машинка, като от тези в лидъл и с какво да я смазвам - четох и за масло за шевни машини можело, но и със някакви сухи смазки май ще е добре. Някакви предложения?
И още нещо се сетих, че четох, че се сменя веригата на около 6000 км или дори, че се кара с 2-3 вериги за по равномерно износване. Вярно ли е това нещо?

Re: Съвет за хибрид

МнениеПубликувано на: Вто Дек 20, 2016 10:54 pm
от 2WBGST
1. За ползата от странично огледало. В БГ на 30-40 водача ВИНАГИ има джигит дето кара необозначен(няма червен флаг, просто нищо) извънгабаритен товар(маса, плоскости, тръби, винкели и т.н.)! Колкото и шум да вдига колата, като нищо те насмита - или в рамото или в главата. Няколко "изживявания" съм имал - просто си е отврат.
2. Щяла е да се скъса веригата, няма опасност да си изкривил някой зъб. Ти си усетил проблема навреме. За износване и дума не може да става на този етап.
3. Трябва да почистваш, ако е било кално и замърсено трасето - дори след всяко каране. Понеже пясъчните частици са абразив и ти износват венците и веригата. Като цяло минимално смазка щото по нея си полепва абразив. Ако ще ползаш масло от шевна машина трябва по-редовно да цъкаш с масльонката и след като смажеш се налага добро обезмасляване на външните части с парцал.
4. Смяната на веригата - проверяваш с инструмент разтягането. Също така гледаш доколко са износени предните и задните венци. Понеже при 10-скоростните курбела и зъбчатките са доста скъпи, се прибягва до ползване на 2-3 вериги. Но пък ако имаш пари направо сменяй всичко накуп(както се казва кефа цена няма :D ).
5. Твоите капли са 17 мм, дано да са достатъчно здрави. Надявам се при твоето тегло да не се кривят при каране по раздрънкани пътища.

Re: Съвет за хибрид

МнениеПубликувано на: Сря Дек 21, 2016 9:10 am
от Начинаещият
2WBGST написа:...Понеже при 10-скоростните курбела и зъбчатките са доста скъпи, се прибягва до ползване на 2-3 вериги...
5. Твоите капли са 17 мм, дано да са достатъчно здрави. Надявам се при твоето тегло да не се кривят при каране по раздрънкани пътища.


Магазинера ми каза цена на курбела и зъбчатките :praying:- дано изкарат по-дълго, но при такива цени се замислям да си взема още една верига и през определени километри да ги сменям.
Иначе съм 74-75 кила / нещо съм се вталил :D / покрай разходките с кучето :D Уж внимателно карам, но пък и пътищата са едни...
Иначе за веригата си прав - все едно съм я ръсил с пясък :bigeyes: и това нещо полепва навсякъде - зъбчатки, верига... :boggled: Хем сега не е толкова прашно, а мога да си представя лятото...
Бях се засилил да си взема една такава машинка за сваляне на веригата, но 57 лв някак си не ми се понравиха преди новогодишните празници :D
Ще разгледам сухите смазки да видя какво се предлага, че ми е непонятно на този етап.

Re: Съвет за хибрид

МнениеПубликувано на: Сря Дек 21, 2016 1:01 pm
от Alexi
не прекалявай със смазката за верига - има обратен ефект лепи много прахоляк който става като шлайф паста и износва зъбите .. веригата трябва да е почти суха ,можеш да ползваш и "суха" смазка която като изсъхне става като грес и не лепи много боклуци .. 2 вериги поне трябва да имаш и да си ги въртиш през определен пробег като демонтираната се изчиства основно и се смазва качествено преди да я сложиш