Съвет за хибрид

Въпроси, коментари и дискусии за велосипеди с цена до 1200 лв. (за твърдаци) и до 1800 лв. (за байкове с двойно окачване), независимо от предназначението им, както и за компоненти, определени от производителя им като начален клас в планинското колоездене.

Рейтинг за публикуване на тема / Рейтинг за отговор / Тежест: 1000 / 1000 / 20

Re: Съвет за хибрид

Мнениеот Speedmaster™ » Сря Дек 14, 2016 11:06 am

Начинаещият написа:Човека от магазина ми даде да покарам неговото колело за шосе - това е ненормална работа

Изображение
При ползване само в града не е наложително да слагате рога,кой знае може да се запалите и по шосеен велосипед в бъдеще.Макском имат десетина модела подходящи за целта според бюджета.Честито за покупка та и да ви носи радост.
Аватар
Speedmaster™
 
Мнения: 570
Рейтинг: 1448
Регистриран на: Вто Юли 01, 2014 9:07 pm
Местоположение: България

Re: Съвет за хибрид

Мнениеот victortrt » Сря Дек 14, 2016 11:24 am

Честито и от мен :beer:
Няма универсален велосипед, но хибридът се явява най-добрия компромис между бързина по асфалт и проходимост по черен път.
Бързината на шосейните не идва само от 53-те зъба отпред, а и от други неща като тънките гуми и т.н., но тези велосипеди носят удоволствие от карането само по равен асфалт.
Мисля, че и твоето колело ще ти позволи да караш бързо по асфалт, особено с по-гладки гуми от трекинг тип, напр. - http://koleloto.bg/product/436/guma-vit ... uring.html които все пак стават за леки черни пътеки.
victortrt
 
Мнения: 2130
Рейтинг: 1759
Регистриран на: Пет Май 09, 2014 8:15 am

Re: Съвет за хибрид

Мнениеот carmo » Сря Дек 14, 2016 11:49 am

Честито и тук :) Първом свикни с байка като скорост и управляемост, прогони си го по себе си и ще усетиш има ли нужда от промени. Виктор е прав за универсалността му, а границите и ще изследваш сам. Този балон на гумите ти дава възможност да ги пробваш с по-голям диапазон на налягането. 2.5 - 3 атм. ще вози комфортно и на дълъг преход няма да ти "тръпне" в ръцете и на Д-то, а на 3.5 - 4 атм. ще върви по-леко. Приоритет на тези крайности ще си избереш сам и според конкретния за деня терен / преход. Рогата ще са полезни за алтернативен захват на дланите при монотонни асфалтови преходи или ако качваш дълъг баир и ставаш прав на педалите, понеже тялото се изнася напред и за ръцете същата посока е логична. За ежедневно градско (както вече бе споменато по-горе) са излишни.
carmo
 
Мнения: 1266
Рейтинг: 1930
Регистриран на: Пет Юни 27, 2014 8:28 am

Re: Съвет за хибрид

Мнениеот Начинаещият » Сря Дек 14, 2016 11:54 am

Значи наистина не са ми нужни рога /при условията в които ще го карам/ :beer: Е сега смятам да покарам малко, че изгря слънце, че да посвикна малко с него. :eyebrow:
А шосейното беше и много леко...но засега ще си карам хибрида :8D:
Благодаря на всички за пожеланията и помощта, която ми беше много необходима! :beer:
Начинаещият
 
Мнения: 67
Рейтинг: 1200
Регистриран на: Чет Ное 03, 2016 11:01 am

Re: Съвет за хибрид

Мнениеот Alexi » Сря Дек 14, 2016 12:14 pm

ако те успокоява ,подобен шосеен велосипед 8 кила е около 3000 лв :D
Аватар
Alexi
 
Мнения: 6276
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Сеп 15, 2015 1:22 pm
Местоположение: Шумен

Re: Съвет за хибрид

Мнениеот Speedmaster™ » Сря Дек 14, 2016 12:37 pm

http://bikesport.bg/bg/products/140-
Те цените паднаха на повечето леки модели,понякога този го пускат на промоция.Като нещо универсално може cyclocross?
https://youtu.be/gWY7rRxIs8s
Аватар
Speedmaster™
 
Мнения: 570
Рейтинг: 1448
Регистриран на: Вто Юли 01, 2014 9:07 pm
Местоположение: България

Re: Съвет за хибрид

Мнениеот Alexi » Сря Дек 14, 2016 12:41 pm

е тва е мазохизъм с тоя велосипед в кал и пясък :D шокблейза не е лош но малко нисък монтаж ,105 инак бива
Аватар
Alexi
 
Мнения: 6276
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Сеп 15, 2015 1:22 pm
Местоположение: Шумен

Re: Съвет за хибрид

Мнениеот Начинаещият » Сря Дек 14, 2016 3:00 pm

Alexi написа:ако те успокоява ,подобен шосеен велосипед 8 кила е около 3000 лв :D

:D Доста успокоителна сума :eyebrow:
Иначе покарах около час, малко в града и малко извън. Ами доставих си голямо удоволствие в интерес на истината :agree:
По-равно и хубаво шосе дори покарах на най-големия венец отпред и най-малкия отзад и си развих някаква скорост, но още нямам скоростомер :dontknow: Като цяло най-удобно ми беше по извън града на най-голям отпред и на 4-5 отзад, а в града отпред свалях на втория венец и беше добре. Рога сам се убедих, че не са ми нужни :beer: Всичко работи добре ...и скорости и спирачки :eyebrow: Вилката само не разбрах как е по-добре да се кара - отключена или заключена - честно да си кажа, не усетих разлика :D Може би при отключена да губиш малко повече енергия при ускорение, карайки примерно прав...
Начинаещият
 
Мнения: 67
Рейтинг: 1200
Регистриран на: Чет Ное 03, 2016 11:01 am

Re: Съвет за хибрид

Мнениеот vencil » Сря Дек 14, 2016 3:20 pm

Айде честито и от мен и да караш, много да караш и най-важното безаварийно до колкото е възможно де :D . За рогата пробвай (задължително) аз лично сума ти време четох мнения чудих се и накрая реших да пробвам сам да се убедя за какво става дума. Лятото си взех едни малки за проба и да ти кажа колко пъти съм си хукал акъла що чак сега съм ги сложил, навсякъде в градът извън него и т.н. ги използвам. Много пози ти добавят към захвата на кормилото, вярно рядко ги хващам целите но пък да си подпираш длан пръсти са страхотни. Не знам дали можеш да си представиш точно по описанието ми но си струва пробата не са милиони. Това са моите първо така ги монтирах след 2-3 седмици ги сложих в края на кормилото(като хората :D ), но изкарах едно каране и ги върнах както са си на снимката.
Изображение
Пробвай за да не те е яд после, ако не ти хареса винаги можеш да ги махнеш ама ме съмнява ;) .
http://www.decathlon.bg/p/8203954_roga- ... #/11-235-_
Аватар
vencil
 
Мнения: 186
Рейтинг: 1245
Регистриран на: Чет Май 28, 2015 6:05 am

Re: Съвет за хибрид

Мнениеот Speedmaster™ » Сря Дек 14, 2016 3:57 pm

http://jtekengineering.com/wp-content/u ... /36472.jpg
Една идея за дълги преходи с цел drop bar и удобство и аеродинамика при спускане,размера е за 22,2mm.
Аватар
Speedmaster™
 
Мнения: 570
Рейтинг: 1448
Регистриран на: Вто Юли 01, 2014 9:07 pm
Местоположение: България

Re: Съвет за хибрид

Мнениеот evin » Сря Дек 14, 2016 4:00 pm

Честито и от мен. Подобен хибрид е нещо изключително разумно като покупка за смесено градско/извънградско/леко-черно каране. Моят велосипед е подобна концепция. Съвсем спокойно можеш да се лишиш от много венци отпред и да избереш 1, който ти пасва като скорост и съотношение. Мисли за следващ апгрейд - хубава вилка. Можеш да си поиграеш и с по-дълга лапа за по-наведена позиция, която е удобна за шосе.
Аватар
evin
 
Мнения: 535
Рейтинг: 1542
Регистриран на: Чет Юли 07, 2011 3:12 pm
Местоположение: на село до Божурище, някъде около София

Re: Съвет за хибрид

Мнениеот 2WBGST » Сря Дек 14, 2016 7:22 pm

Щом ще караш по шосе и извън него – слагай си (отляво) едно огледало на CATEYE
BM-300G – 10.50лв. (има го в магазина на http://koleloto.bg).
Ето ти съпоставки съобразно каданса за 11-та(12) зъбчатка.
Според каданса грубо пресмяташ скоростта, с която караш при съответна зъбна комбинация. (Тук не се взема предвид насрещен, денивелация, вятър, тегло на велосипеда, грайфер, балон и атмосфери на гумите и т.н.). Това е най-обща съпоставка:

inch T ----- 40---50---60 --70 -- 80 -- 90 --100- 110 Cadence
29” 52/11 26,3 32,8 39,4 45,9 52,5 59,1 65,6 72,2 km/h
28” 52/11 25,3 31,7 38 44,4 -50,7 - 57- 63,4 -69,7
27,5”52/11 24,9 31,1 37,3 43,6 49,8 56 62,2 68,4
26” 52/11 23,5 29,4 35,3 41,2 47,1 53 58,9 64,7
29” 48/11 24,2 30,3 36,4 42,4 48,5 54,5 60,6 66,7
28” 48/11 23,4 29,3 35,1 41 46,8 52,7 58,5 64,4
27,5”48/11 23 28,7 34,5 40,2 46 51,7 57,5 63,2
26” 48/11 21,7 27,2 32,6 38 43,4 48,9 54,3 59,7
29” 44/11 22,2 27,8 33,3 38,9 44,4 50 55,6 61,1
28” 44/11 21,5 26,8 32,2 37,5 42,9 48,3 53,6 59
27,5”44/11 21,1 26,3 31,6 36,9 42,1 47,4 52,7 57,9
26” 44/11 19,9 24,9 29,9 34,9 39,8 44,8 49,8 54,8
29” 42/11 21,2 26,5 31,8 37,1 42,4 47,7 53 58,3
28” 42/11 20,5 25,6 30,7 35,8 40,9 46,1 51,2 56,3
27,5”42/11 20,1 25,1 30,2 35,2 40,2 45,3 50,3 55,3
26” 42/11 19 23,8 28,5 33,3 38 42,8 47,5 52,3
29” 40/11 20,2 25,2 30,3 35,3 40,4 45,4 50,5 55,5
28” 40/11 19,5 24,4 29,2 34,1 39 43,8 48,7 53,6
27,5”40/11 19,2 23,9 28,7 33,5 38,3 43,1 47,9 52,7
26” 40/11 18,1 22,6 27,1 31,7 36,2 40,7 45,2 49,8
28” 52/12 23,2 29 34,8 40,7 46,5 52,3 58,1 63,9
2-Wheels-BG-STreet
2WBGST
 
Мнения: 273
Рейтинг: 1255
Регистриран на: Съб Окт 10, 2015 9:30 pm

Re: Съвет за хибрид

Мнениеот victortrt » Чет Дек 15, 2016 10:10 am

Вилката е добре да се кара заключена по хубав път и отключена по разбит или черен.
Това, че не усещаш разлика е добре, ако се е случило по асфалт, защото добрата вилка за хибрид не трябва да си личи, че работи по равен път, а да действа само при неравности, слизания, качвания от тротоари и т.н.
Моята а такава и при бързо каране по неравен път си работи добре, а отключена по асфалт не се сгъва излишно, ако съм на седалката.
Отделен е въпросът, че може да се заключва в движение
victortrt
 
Мнения: 2130
Рейтинг: 1759
Регистриран на: Пет Май 09, 2014 8:15 am

Re: Съвет за хибрид

Мнениеот Начинаещият » Пет Дек 16, 2016 10:41 am

Взех си един вело компютър и в него има фукция за каданс и ще видя какво показва...Лошото е, че заваля силен сняг :smash:
Иначе ще си взема и огледало, че е добре да се вижда какво става зад мен...
Начинаещият
 
Мнения: 67
Рейтинг: 1200
Регистриран на: Чет Ное 03, 2016 11:01 am

Re: Съвет за хибрид

Мнениеот carmo » Пет Дек 16, 2016 1:55 pm

15621751_755075697988524_51700938599483125_n.jpg
15621751_755075697988524_51700938599483125_n.jpg (39.2 KiB) Прегледано 6755 пъти

Слагай греблото :)
Колите се чуват, ако не надуваш музиката в слушалките. Принципно пазят и заобикалят, но има и такива дето само на велосипедист могат да покажат колко им бега колата :( Гледам в линка на колегата има и такива за каска. Ако имаш, ги смятам за по-удачни (спрямо тези за кормилото или лакътя), па макар и с някои "странични ефекти" :) За протокола -сега нямам никакви огледала.
carmo
 
Мнения: 1266
Рейтинг: 1930
Регистриран на: Пет Юни 27, 2014 8:28 am

Re: Съвет за хибрид

Мнениеот Speedmaster™ » Пет Дек 16, 2016 2:52 pm

https://youtu.be/-HXKiUKO3fg :look:
Ползвах модела за каска но от вибрациите постоянно се разстройва и изисква да се наглася наново и отделно трудна работа да погледнеш на бързо какво се случва за теб и аз вече не го ползвам.Може би нещо подобно се случва и с моделите за кормило,главно разчитам на шума на автомобилите и без много да кривулича из пътя.Когато слушам музика ползвам спортни слушалки и със тях чувам и другите звуци зад мен по пътя от автомобилите,моделите са...Panasonic RP-HS34E и JVC HA-EB75
Аватар
Speedmaster™
 
Мнения: 570
Рейтинг: 1448
Регистриран на: Вто Юли 01, 2014 9:07 pm
Местоположение: България

Re: Съвет за хибрид

Мнениеот Vorac » Пет Дек 16, 2016 3:33 pm

Аз имам тъжен опит и с двата вида. Огледалото за каска трепери, заради закрепянето си е нужно да е малко, много лесно се огъва стойката като метнеш каската в купчина с дрехи. Огледалото за кормило също беше малко, и безполезно по завои.

Ако трябва да пробвам отново, бих си взел максимално голямо огледало за кормилото.
Vorac
 
Мнения: 818
Рейтинг: 1513
Регистриран на: Съб Окт 04, 2008 3:47 pm
Местоположение: София, Дружба

Re: Съвет за хибрид

Мнениеот vencil » Пет Дек 16, 2016 6:24 pm

Аз съм с Zefal Dooback, няма какво повече да се желае от едно огледало.
Аватар
vencil
 
Мнения: 186
Рейтинг: 1245
Регистриран на: Чет Май 28, 2015 6:05 am

Re: Съвет за хибрид

Мнениеот Начинаещият » Нед Дек 18, 2016 7:29 pm

Днес забелязах, че ми е леко крива предната капла :confused: Така съм си взел колелото, защото нито съм друсал, нито нищо. Утре ще ида до сервиза да питам дали може да си карам така или трябва някаква настройка. Не, че съм перфекционист, но леко ме дразни този дефект...
ПС Задната си е идеално права.
Начинаещият
 
Мнения: 67
Рейтинг: 1200
Регистриран на: Чет Ное 03, 2016 11:01 am

Re: Съвет за хибрид

Мнениеот nikant » Нед Дек 18, 2016 8:03 pm

Няма страшно, ще ти я центроват каплата.
Eдно ново колело (капла) tрябва да се покара малко, за да се "понамачкат" спиците и като поомекнат да ги натегнат колкото трябва.
Това става на нисък клас и среден клас колела.
Може да видят и задната капла, ако са меки спиците да ги натегнат и тях.
Ако спориш с идиот, вероятно точно същото прави и той.
nikant
 
Мнения: 170
Рейтинг: 1340
Регистриран на: Сря Ное 27, 2013 8:26 pm
Местоположение: Европа

Re: Съвет за хибрид

Мнениеот Начинаещият » Нед Дек 18, 2016 8:25 pm

Трябва ли да мина определени километри и да ходя в сервиза?
Сега съм минал 30-40 някъде...
Начинаещият
 
Мнения: 67
Рейтинг: 1200
Регистриран на: Чет Ное 03, 2016 11:01 am

Re: Съвет за хибрид

Мнениеот carmo » Пон Дек 19, 2016 10:37 am

Едни 100-тина км ще се отразят добре за напасването на детайлите, макар че сега в студа този ефект ще е ограничен. Скоростите напролет и в летните жеги неминуемо ще се припипват отново, понеже температурата влияе на дължината на жилата :( За изправянето на джантата няма да е проблем. Едва ли е много крива и така или иначе ще се прави на стайна температура.
carmo
 
Мнения: 1266
Рейтинг: 1930
Регистриран на: Пет Юни 27, 2014 8:28 am

Re: Съвет за хибрид

Мнениеот Начинаещият » Пон Дек 19, 2016 10:52 am

Не е много крива - около два милиметра отклонение /на око/. Мисля, че няма какво да стане, ако покарам още така?
ПС Ще взема да изчакам до напролет. Като завали сняг едва ли ще се возя...
Начинаещият
 
Мнения: 67
Рейтинг: 1200
Регистриран на: Чет Ное 03, 2016 11:01 am

Re: Съвет за хибрид

Мнениеот carmo » Пон Дек 19, 2016 10:58 am

Нали не те подвежда "танцуването" на гумата? Понякога има такова. Ако общото отклонение за цял оборот на каплата е 2мм -не е много. Важното е да не е в зоната само на няколко спици, а останалата част да си върви добре.
carmo
 
Мнения: 1266
Рейтинг: 1930
Регистриран на: Пет Юни 27, 2014 8:28 am

Re: Съвет за хибрид

Мнениеот Начинаещият » Пон Дек 19, 2016 11:09 am

Колелото е на стойка на стената и ми е удобно да направя следния тест:
Слагам примерно молив/четох, че се закрепят фулмастери и се определя къде е кривината, но това е друга тема/ залепен за вилката на 2-3 мм от каплата и виждам, че при завъртане, каплата/в дадена зона/ се приближава повече към молива / като да речем дори може и да го докосне, ако по-близо съм го доближил до каплата/...
За съжаление не мога да определя зоната на кривината, колко спици обхваща...
Начинаещият
 
Мнения: 67
Рейтинг: 1200
Регистриран на: Чет Ное 03, 2016 11:01 am

Re: Съвет за хибрид

Мнениеот victortrt » Пон Дек 19, 2016 12:26 pm

Нали си с дискови спирачки. Въобще да не ти пука за 2 мм.
victortrt
 
Мнения: 2130
Рейтинг: 1759
Регистриран на: Пет Май 09, 2014 8:15 am

Re: Съвет за хибрид

Мнениеот Начинаещият » Вто Дек 20, 2016 6:41 pm

victortrt написа:Нали си с дискови спирачки. Въобще да не ти пука за 2 мм.

Да.
Днес имах странен проблем. Връщах се с кучето от разходка и около километър преди блока, нещо започна зловещо да прещраква веригата, като се запъваше в дерайльора през определен оборот. Превключвах нагоре-надолу - нямах проблем с превключването, но пък и тракането си оставаше, независимо от предавката... Карайки лекичко се прибрах/трябваше да бутам/, оглеждах, но нищо не видях. Натоварих колелото в колата и в сервизния магазин. Там завъртяхме и ...не ще да трака :banghead: Човека ми размести скорости, центрова ги и хоп добре, че пак се появи проблема. Огледа майстора и го видя! Не са занитили добре веригата/най-вероятно в завода/и нита тръгнал да излиза :smash: С машинката го вкара на мястото му, центрова ми скоростите и всичко е наред. Работи си идеално.
Дано не съм потрошил нещо само по курбелите и венците, като го карах така :dontknow:
Имам и още 1 питане - много се лепи мръсотия по верига и венци. Човека от магазина каза, че си чисти и смазва веригата през месец :bigeyes:
Може ли да я чистя без да я свалям - ще намеря машинка, като от тези в лидъл и с какво да я смазвам - четох и за масло за шевни машини можело, но и със някакви сухи смазки май ще е добре. Някакви предложения?
И още нещо се сетих, че четох, че се сменя веригата на около 6000 км или дори, че се кара с 2-3 вериги за по равномерно износване. Вярно ли е това нещо?
Начинаещият
 
Мнения: 67
Рейтинг: 1200
Регистриран на: Чет Ное 03, 2016 11:01 am

Re: Съвет за хибрид

Мнениеот 2WBGST » Вто Дек 20, 2016 10:54 pm

1. За ползата от странично огледало. В БГ на 30-40 водача ВИНАГИ има джигит дето кара необозначен(няма червен флаг, просто нищо) извънгабаритен товар(маса, плоскости, тръби, винкели и т.н.)! Колкото и шум да вдига колата, като нищо те насмита - или в рамото или в главата. Няколко "изживявания" съм имал - просто си е отврат.
2. Щяла е да се скъса веригата, няма опасност да си изкривил някой зъб. Ти си усетил проблема навреме. За износване и дума не може да става на този етап.
3. Трябва да почистваш, ако е било кално и замърсено трасето - дори след всяко каране. Понеже пясъчните частици са абразив и ти износват венците и веригата. Като цяло минимално смазка щото по нея си полепва абразив. Ако ще ползаш масло от шевна машина трябва по-редовно да цъкаш с масльонката и след като смажеш се налага добро обезмасляване на външните части с парцал.
4. Смяната на веригата - проверяваш с инструмент разтягането. Също така гледаш доколко са износени предните и задните венци. Понеже при 10-скоростните курбела и зъбчатките са доста скъпи, се прибягва до ползване на 2-3 вериги. Но пък ако имаш пари направо сменяй всичко накуп(както се казва кефа цена няма :D ).
5. Твоите капли са 17 мм, дано да са достатъчно здрави. Надявам се при твоето тегло да не се кривят при каране по раздрънкани пътища.
2-Wheels-BG-STreet
2WBGST
 
Мнения: 273
Рейтинг: 1255
Регистриран на: Съб Окт 10, 2015 9:30 pm

Re: Съвет за хибрид

Мнениеот Начинаещият » Сря Дек 21, 2016 9:10 am

2WBGST написа:...Понеже при 10-скоростните курбела и зъбчатките са доста скъпи, се прибягва до ползване на 2-3 вериги...
5. Твоите капли са 17 мм, дано да са достатъчно здрави. Надявам се при твоето тегло да не се кривят при каране по раздрънкани пътища.


Магазинера ми каза цена на курбела и зъбчатките :praying:- дано изкарат по-дълго, но при такива цени се замислям да си взема още една верига и през определени километри да ги сменям.
Иначе съм 74-75 кила / нещо съм се вталил :D / покрай разходките с кучето :D Уж внимателно карам, но пък и пътищата са едни...
Иначе за веригата си прав - все едно съм я ръсил с пясък :bigeyes: и това нещо полепва навсякъде - зъбчатки, верига... :boggled: Хем сега не е толкова прашно, а мога да си представя лятото...
Бях се засилил да си взема една такава машинка за сваляне на веригата, но 57 лв някак си не ми се понравиха преди новогодишните празници :D
Ще разгледам сухите смазки да видя какво се предлага, че ми е непонятно на този етап.
Начинаещият
 
Мнения: 67
Рейтинг: 1200
Регистриран на: Чет Ное 03, 2016 11:01 am

Re: Съвет за хибрид

Мнениеот Alexi » Сря Дек 21, 2016 1:01 pm

не прекалявай със смазката за верига - има обратен ефект лепи много прахоляк който става като шлайф паста и износва зъбите .. веригата трябва да е почти суха ,можеш да ползваш и "суха" смазка която като изсъхне става като грес и не лепи много боклуци .. 2 вериги поне трябва да имаш и да си ги въртиш през определен пробег като демонтираната се изчиства основно и се смазва качествено преди да я сложиш
Аватар
Alexi
 
Мнения: 6276
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Сеп 15, 2015 1:22 pm
Местоположение: Шумен

ПредишнаСледваща

Назад към Начален клас велосипеди и компоненти

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 15 госта