въпрос за ъпгрейд или нов велосипед

Въпроси, коментари и дискусии за велосипеди с цена до 1200 лв. (за твърдаци) и до 1800 лв. (за байкове с двойно окачване), независимо от предназначението им, както и за компоненти, определени от производителя им като начален клас в планинското колоездене.

Рейтинг за публикуване на тема / Рейтинг за отговор / Тежест: 1000 / 1000 / 20

въпрос за ъпгрейд или нов велосипед

Мнениеот Tomcat » Нед Сеп 25, 2016 9:56 pm

Здравейте,
Нов съм във форума и се регистрирах специално за да задам въпрос и поискам мнение.
Накратко, имам стар Спринт, който навремето купих импулсивно, понеже ми хареса и нищо не разбирах - естествено със заден амортисьор и предно окачване както гледам че му казвате. Да, знам че не е трябвало да го купувам, че евтините с окачвания не струват и т.н.
Но пък иначе колелото си го карах доста време и на мен ми харесваше как върви въпреки че е с доста тежка стоманена рамка.

Проблемът - рамката се разскърца, но не заради амортисьора, а на предната заварка, и в крайна сметка се счупи. Аз съм си тежичък.

Сега търся да си купя нова твърда рамка на която да прехвърля остатъка от старото си колело. Например си харесах Драг C1. Обаче проблемите от тук нататък са 2 - първо не съм сигурен дали всичко от старите ми части е съвместимо, и второ - никъде не мога да намеря тази рамка. Навсякъде по магазините в София, както и онлайн е изчерпана. Също така и всякакви подобни рамки са изчерпани, вероятно защото са евтини. Предлагат ми рамка от 350 лева нагоре, примерно C2. Не ми се дават толкова пари за рамка, а вероятно ще се наложи и други неща да се докупуват. Ако ще вървя на този вариант, по-добре да си купя цял нов велосипед примерно Драг ZX2 за 430 или 460 лева.
Но ще ме е яд за скоростите Шимано, предното и задното колело с нови хубави тесни гуми и всичко останало. Аз съм непретенциозен, и както казах, дори стария Спринт, въпреки че е тежък колкото си иска ме задоволяваше напълно.

Та, на въпроса, как да разбера и какво да гледам и меря. Най-много ме ужасяват тези чашки - изобщо не ми е ясно моите от кои са и дали ще стане да ползвам старата вилка, или трябва и вилка да купувам.
Средното движение горе-долу е ясно. Но за колчето на седалката не ми е ясно къде точно и на коя точно тръба се мери диаметъра. А и на старата ми рамка има уши в които минава болт за стягане, а на новите рамки се вижда просто една тръба за седалката, как се закрепва не ми е ясно при положение, че не ги виждам тези уши заварени.

Може би станах многословен и отегчителен, затова спирам дотук, мисля че е ясен проблема. Съвети да си купувам по-скъпо колело не приемам.
Или ще си купя нова рамка и на нея ще прехвърля старите части с минимално докупуване, като рамката трябва да е под 200 лева, или ще си взема нещо ново до максимум 450 лева.

Съвети и помощ ще приема с благодарност. Също и допълнителна информация ще предоставя при поискване.
Tomcat
 
Мнения: 14
Рейтинг: 1200
Регистриран на: Сря Сеп 14, 2016 9:41 pm

Re: въпрос за ъпгрейд или нов велосипед

Мнениеот kawasuna » Нед Сеп 25, 2016 10:34 pm

Незнам братле,доста е сложна твойта.Според мен си купи байк 2ра употреба за около 400-500 кинта.Така бих направил аз.А иначе кажи какъв модел е Спринта да кажат по вещите колеги за съвместимост на частите
Аватар
kawasuna
 
Мнения: 492
Рейтинг: 1240
Регистриран на: Пон Апр 04, 2016 9:22 pm
Местоположение: Стара Загора

Re: въпрос за ъпгрейд или нов велосипед

Мнениеот Tomcat » Пон Сеп 26, 2016 9:04 pm

Моделът е Sprint Safari generation 2000 - доста старо, дори не намерих снимка в нета, която да е на същия велосипед за илюстрация.
На старо може би бих си купил ако разбирах достатъчно, за да не ме излъжат. Затова предпочитам нова рамка или нов велосипед.
Tomcat
 
Мнения: 14
Рейтинг: 1200
Регистриран на: Сря Сеп 14, 2016 9:41 pm

Re: въпрос за ъпгрейд или нов велосипед

Мнениеот Tomcat » Нед Окт 02, 2016 3:01 pm

Явно няма да намеря рамка, сега дилемата е какъв велосипед да взема.
Дилемата е между Драг zx2 pro, не знам кой размер, има L-19 26'' ето тук http://www.technopolis.bg/bg/Bicycles/B ... E/p/770121
или
Драг GR Canyon Comp L-20 28" http://www.technopolis.bg/bg/Bicycles/B ... R/p/770113
Като не знам доколко 28 инчовите гуми променят и в каква посока нещо.
Висок съм 184 см.
Tomcat
 
Мнения: 14
Рейтинг: 1200
Регистриран на: Сря Сеп 14, 2016 9:41 pm

Re: въпрос за ъпгрейд или нов велосипед

Мнениеот Alexi » Нед Окт 02, 2016 3:55 pm

издавай го за желязо ( и без това е безбожно тежък ) и си вземи нещо ново около 500 лв или колкото ти се дават ,БЕЗ заден амортисьор задължително
Аватар
Alexi
 
Мнения: 6308
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Сеп 15, 2015 1:22 pm
Местоположение: Шумен

Re: въпрос за ъпгрейд или нов велосипед

Мнениеот Tomcat » Нед Окт 02, 2016 5:56 pm

Alexi написа:издавай го за желязо ( и без това е безбожно тежък ) и си вземи нещо ново около 500 лв или колкото ти се дават ,БЕЗ заден амортисьор задължително

Това е ясно, въпросът беше какво да взема за тези 500 лева.
Tomcat
 
Мнения: 14
Рейтинг: 1200
Регистриран на: Сря Сеп 14, 2016 9:41 pm

Re: въпрос за ъпгрейд или нов велосипед

Мнениеот bb_king » Нед Окт 02, 2016 7:15 pm

Тези дни имах задача да намеря колело за брат ми с най-добро съотношение цена-качество с което да замени старото стоманено,като бюджета е около 450-500лв,с което шанса да се намери нещо ново читаво с алуминиева рамка ,27.5/29 гуми,хидравлични дискови спирачки и поне 24скорости реално е нулев.Масово са с 21 скорости и ви-брейк спирачки,което едва ли има смисъл да коментирам :nono: ..В крайна сметка обаче намерих и поръчах сиво Ferrini R3 от сайта на шокблейз с хидравлични спирачки Avid DB1(само те са към 200лв с дисковете :bowdown: ),сносна 24скоростна система като за бюджета.Колелото не само оправда очакванията ми,но и се оказа доста по-красиво на живо от илюстративната снимка в сайта.Дойде напълно сглобено в огромен запечатан кашон на shockblaze ,само завъртях и затегнах кормилото с шестограна и както се казва "качваш се и караш" :D
Има го във варианти 29 и 27.5цола

R3 27.5" HDB ACERA 24V 2016
R3 29" HDB ACERA 24V 2016
Изображение Изображение
bb_king
 
Мнения: 270
Рейтинг: 1345
Регистриран на: Съб Мар 20, 2010 6:57 pm

Re: въпрос за ъпгрейд или нов велосипед

Мнениеот Tomcat » Пон Апр 09, 2018 10:43 pm

Знам, че темата е стара, но сега влязох, и видях, че bb_king ми е отговорил в същия ден, когато съм писал за последно, а не съм го видял.
Най-напред да благодаря на bb_king за отговора, макар и със закъснение, и да кажа, че в крайна сметка си купих cross 721 GRX 29". За малко под 500 лв. Само му смених гумите с по-тесни и с по-малък грайфер. Да, вярно, че е със V - спирачки и 21 скорости, но като цяло съм много доволен. Нямам грижи с колелото, вече повече от година го карам. Аз лично за себе си не виждам смисъл от дискови спирачки, и тези ми вършат чудесна работа.
Купих си и от Декатлон някои аксесоари, не знам тук какво е мнението за тях, но според мен предлагат както боклуци, така и хубави неща.

Всъщност влязох във форума за друго, исках да споделя и попитам, защо според вас хората масово карат вечер без светлини, особено без предна светлина?
Ето преди малко за няма и 2 минути двама велосипедисти минаха по улицата, напълно тъмни. Нищо не се вижда по тях, ни светлини, ни светлоотражатели.
За мен това е много опасно, луда работа направо, защото съм и шофьор, и се ужасявам да не налетя на някой такъв, без да го видя в тъмното. Да, колата има фарове, но понякога просто не се вижда хубаво, и забелязваш велосипедиста късно. Слава богу досега не съм имал проблеми, да се надяваме и за в бъдеще, но защо хората подценяват светлината? Аз дори не разбирам как успяват да карат в тъмното, улиците (софийските) далеч не са добре осветени, а и дупки има доста коварни, които може да не се забележат от велосипедиста.
Друго, което не разбирам е тези, които си слагат предна мигаща светлина. Това за мен е толкова дразнещо, направо човек може да си развали очите и да се побърка. Защо го правят? Нима да пестят батерия? При сегашните светодиодни светлини това далеч не е нужно. Аз си взех фар на фирмата sigma, и го ползвам доста активно, налага ми се да зареждам батериите веднъж на 2 месеца. Толкова е икономичен. Но дори да не беше така, безопасност и живот цена нямат.
За задната червена светлина да е мигаща няма проблем, но това отпред... не го разбирам.
Tomcat
 
Мнения: 14
Рейтинг: 1200
Регистриран на: Сря Сеп 14, 2016 9:41 pm

Re: въпрос за ъпгрейд или нов велосипед

Мнениеот valsbak » Вто Апр 10, 2018 12:21 pm

Може би не е тук мястото на въпроса ти, а трябваше да откриеш нова тема.
Въпросът ти е резонен и ще ти отговоря така:
Защото сме тарикати, как ще му развалям албиниса на велосипеда с някви фарчета, нищо че двата струват в Лидл 6 лв. Само ще ми нарушат обтекаемостта. :rofl: Освен това виждаме в тъмното като котки, нищо че автомобилистите няма да ни видят. :nono: Освен това да си видял катаджия да спира велосипедист затова, че няма светлоотразители или фарове или жилетка. Те с гамените с коли по пътя не могат да се оправят, пък чакай за тези с колелета. Всичко е въпрос на култура, а в БГ е доказано, че я няма. :V:
valsbak
 
Мнения: 100
Рейтинг: 1280
Регистриран на: Пон Май 09, 2016 9:50 am

Re: въпрос за ъпгрейд или нов велосипед

Мнениеот Petar_stoychev » Вто Апр 10, 2018 12:39 pm

Tomcat написа:Друго, което не разбирам е тези, които си слагат предна мигаща светлина. Това за мен е толкова дразнещо, направо човек може да си развали очите и да се побърка. Защо го правят? Нима да пестят батерия? При сегашните светодиодни светлини това далеч не е нужно. Аз си взех фар на фирмата sigma, и го ползвам доста активно, налага ми се да зареждам батериите веднъж на 2 месеца. Толкова е икономичен. Но дори да не беше така, безопасност и живот цена нямат.
За задната червена светлина да е мигаща няма проблем, но това отпред... не го разбирам.


А защо тогава слагат задна мигаща?Мигащите се забелязват много по-лесно според мен,а това че някои хора си ги вирват нагоре да вадят очи е друг въпрос... :beer:
Аватар
Petar_stoychev
 
Мнения: 526
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Нед Авг 28, 2016 2:48 pm
Местоположение: Sofia

Re: въпрос за ъпгрейд или нов велосипед

Мнениеот Tomcat » Вто Апр 10, 2018 1:59 pm

Petar_stoychev написа:
А защо тогава слагат задна мигаща?Мигащите се забелязват много по-лесно според мен,а това че някои хора си ги вирват нагоре да вадят очи е друг въпрос... :beer:


Не е съвсем същото. Всъщност и задната може да не е мигаща, и пак ще се забелязва. Ако беше толкова важно за забелязването, и на колите щяха да ги направят мигащи.
Предната светлина е по-ярка, защото има за цел и да осветява пътя, не само да бъде забелязвана. Нямам научни доказателства, но моето усещане е, че бяла мигаща, е по-дразнеща. Може би защото е по-ярка. А и аз имам предвид, че е най-вече дразнеща за велосипедиста, който кара с предна мигаща. Аз не мога да си представя да карам по този начин. Направо ще стана разноглед, както се казва.
Задната не я виждам, тя е мигащо червено петно за автомобилистите и също не би трябвало да е огромен проблем. Но предната мигаща е просто убийствена за зрението. И все пак виждам хора, които карат по този начин и дори за няколкото секунди докато се разминем ми разказва играта на очите, а те как карат така не мога да разбера.
Tomcat
 
Мнения: 14
Рейтинг: 1200
Регистриран на: Сря Сеп 14, 2016 9:41 pm

Re: въпрос за ъпгрейд или нов велосипед

Мнениеот Tomcat » Вто Апр 10, 2018 2:08 pm

valsbak написа:Може би не е тук мястото на въпроса ти, а трябваше да откриеш нова тема.
Освен това да си видял катаджия да спира велосипедист затова, че няма светлоотразители или фарове или жилетка. Те с гамените с коли по пътя не могат да се оправят, пък чакай за тези с колелета. Всичко е въпрос на култура, а в БГ е доказано, че я няма. :V:


Може би наистина трябваше нова тема, но аз не познавам добре форума и не се чувствам съвсем в свои води тук, така че моля да ме извините.

Не не съм видял катаджия да спира велосипедист. А може би трябва. Защото ако стане беля, едва ли е от значение на какво точно си се возил.
Жилетките мисля са задължителни, според закона за движение по пътищата само извън населени места през тъмната част от денонощието. Но много други неща не се спазват.
Светлоотразители, фарове, задна светлина. Също така масово се кара по тротоарите, а по тротоарите е забранено за лица над 12 годишна възраст.
Всъщност трагедията е и че няма читави велоалеи, а където ги има никой не ги зачита - както автомобилистите, които карат върху тях или паркират на тях, така и пешеходците. Виждал съм неведнъж разни баби да правят проблем на велосипедисти за това, че си карат по велоалеята, защото нито разбират, нито могат да проумеят, че това е именно велоалея, и че бабата не е на мястото си там, а не велосипедиста.

Колкото до обтекаемостта - не съм сигурен, че това е причината. Повечето от тези, които карат без светлини нямат вид на такива, които ги интересува обтекаемостта, нито велосипедите им са такъв клас, че подобно нещо да изглежда логично. Струва ми се, че просто подценяват, или дори изобщо не разбират, че подобно нещо е нужно. А и къде ще се занимават да дават пари за фар, че и да го поддържат, да му зареждат батерии, или да купуват батерии. Всичко това изисква твърде много усилие и нарочно занимание, а те просто си карат колелото.
Tomcat
 
Мнения: 14
Рейтинг: 1200
Регистриран на: Сря Сеп 14, 2016 9:41 pm


Назад към Начален клас велосипеди и компоненти

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Google [Bot] и 23 госта