Здравейте,
Нов съм във форума и се регистрирах специално за да задам въпрос и поискам мнение.
Накратко, имам стар Спринт, който навремето купих импулсивно, понеже ми хареса и нищо не разбирах - естествено със заден амортисьор и предно окачване както гледам че му казвате. Да, знам че не е трябвало да го купувам, че евтините с окачвания не струват и т.н.
Но пък иначе колелото си го карах доста време и на мен ми харесваше как върви въпреки че е с доста тежка стоманена рамка.
Проблемът - рамката се разскърца, но не заради амортисьора, а на предната заварка, и в крайна сметка се счупи. Аз съм си тежичък.
Сега търся да си купя нова твърда рамка на която да прехвърля остатъка от старото си колело. Например си харесах Драг C1. Обаче проблемите от тук нататък са 2 - първо не съм сигурен дали всичко от старите ми части е съвместимо, и второ - никъде не мога да намеря тази рамка. Навсякъде по магазините в София, както и онлайн е изчерпана. Също така и всякакви подобни рамки са изчерпани, вероятно защото са евтини. Предлагат ми рамка от 350 лева нагоре, примерно C2. Не ми се дават толкова пари за рамка, а вероятно ще се наложи и други неща да се докупуват. Ако ще вървя на този вариант, по-добре да си купя цял нов велосипед примерно Драг ZX2 за 430 или 460 лева.
Но ще ме е яд за скоростите Шимано, предното и задното колело с нови хубави тесни гуми и всичко останало. Аз съм непретенциозен, и както казах, дори стария Спринт, въпреки че е тежък колкото си иска ме задоволяваше напълно.
Та, на въпроса, как да разбера и какво да гледам и меря. Най-много ме ужасяват тези чашки - изобщо не ми е ясно моите от кои са и дали ще стане да ползвам старата вилка, или трябва и вилка да купувам.
Средното движение горе-долу е ясно. Но за колчето на седалката не ми е ясно къде точно и на коя точно тръба се мери диаметъра. А и на старата ми рамка има уши в които минава болт за стягане, а на новите рамки се вижда просто една тръба за седалката, как се закрепва не ми е ясно при положение, че не ги виждам тези уши заварени.
Може би станах многословен и отегчителен, затова спирам дотук, мисля че е ясен проблема. Съвети да си купувам по-скъпо колело не приемам.
Или ще си купя нова рамка и на нея ще прехвърля старите части с минимално докупуване, като рамката трябва да е под 200 лева, или ще си взема нещо ново до максимум 450 лева.
Съвети и помощ ще приема с благодарност. Също и допълнителна информация ще предоставя при поискване.