Избор на хибрид

Въпроси, коментари и дискусии за велосипеди с цена до 1200 лв. (за твърдаци) и до 1800 лв. (за байкове с двойно окачване), независимо от предназначението им, както и за компоненти, определени от производителя им като начален клас в планинското колоездене.

Рейтинг за публикуване на тема / Рейтинг за отговор / Тежест: 1000 / 1000 / 20

Избор на хибрид

Мнениеот vs » Нед Юли 05, 2015 5:52 pm

Здравейте!

Бихте ли ми дали съвет за велосипед: Ще карам в градски условия и от време на време кратки до средни извънградски преходи, но нищо екстремно. Разгледах темите и разбрах, че масово се препоръчва покупката на хибриден велосипед за този тип употреба. За сега съм се спрял на следните модели, но бих искал да чуя и други мнения:

1. Sprint Sintero
2. Cross AVALON GENT/MAN 24 speed 2015
3. Drag Grand Canyon Comp

Бюджета е около 500-600лв.
vs
 
Мнения: 3
Рейтинг: 1200
Регистриран на: Вто Май 12, 2015 9:56 pm

Re: Избор на хибрид

Мнениеот nikolaysh33 » Нед Юли 05, 2015 6:33 pm

Спринта е 15.2кг., а Драгчето е 13.8 кг. и определено само тази разлика е достатъчна. На Кросчето не видях колко тежи. По-лекото колело има предимства навсякъде.
nikolaysh33
 
Мнения: 40
Рейтинг: 1340
Регистриран на: Пет Мар 13, 2015 4:56 pm

Re: Избор на хибрид

Мнениеот irgnet » Нед Юли 05, 2015 9:16 pm

Аз бих избрал между http://bikesport.bg/bg/products/2197-sp ... %B4%D0%B8_
Новия спринт синтеро и Кроса, вече зависи от цената, която си решил да дадеш.
Кроса е с по хубава-вилка и заден дерайльор, но и цената е по висока.
Аватар
irgnet
 
Мнения: 208
Рейтинг: 1290
Регистриран на: Сря Май 16, 2012 9:22 pm

Re: Избор на хибрид

Мнениеот carmo » Пон Юли 06, 2015 9:31 am

Според мен Кроса е добър избор. Малко по-висока цена , но като цяло по-горен клас компоненти. http://velosiped.bg/pazaruvaj-po-katego ... n-mat.html За тегло пише 14 кг (за не най-ниската рамка + педалите). Не вярвам Драг-ът с тея масивни тръби на предния триъгълник да е по-лек.
carmo
 
Мнения: 1266
Рейтинг: 1930
Регистриран на: Пет Юни 27, 2014 8:28 am

Re: Избор на хибрид

Мнениеот fryer » Пон Юли 06, 2015 1:10 pm

Точно тези три модела гледах и аз,но с разликата,че гледах новото Синтеро(това в линка е старият модел).Трябва да отбележа,че от години карам Спринт и държах на тази марка,но...в крайна сметка взех Крос-а и веднага се обосновавам защо:Драг-а като цяло е с най-ниско оборудване,а това което гледах в един магазин дори беше и без палцови команди,Спринт не предлагат размер на рамката 56см/22 инча(При Синтеро най-голямата възможна рамка е 53см,а аз държах на моя размер 56 см и въпреки настояването ми,от Макском не можаха да гарантират доставка на този размер рамка).Най-накрая отидох да погледна и Авалон-а в един магазин,беше с размер 56см и излязох от магазина с него.Вече близо месец нямам забележки,карам в града,тествах го и на дълго(две карания по 60км и 30км).Извън града върви леко,без усилия се поддържат над 35км/ч при сравнително равен терен.Като избор ти препоръчвам Авалон,няма да сбъркаш.Единствения минус,който намирам в него е,че не му се заключва вилката,но за това пък има реглаж на твърдостта(под дясната капачка на вилката). :beer:
fryer
 
Мнения: 24
Рейтинг: 1200
Регистриран на: Пет Мар 19, 2010 8:32 am

Re: Избор на хибрид

Мнениеот vs » Пон Юли 06, 2015 1:26 pm

Успяхте да ме убедите за Avalon-а. Сега обаче идва въпросът какъв размер да взема. Висок съм 1.90 като разстоянието от вътрешната част на крака до земята е 90 сантиметра. Според калкулаторите в интернет съм за XXL (60см) рамка. Това вярно ли е? Мога ли да разчитам на тези калкулатори при избора на размер?
vs
 
Мнения: 3
Рейтинг: 1200
Регистриран на: Вто Май 12, 2015 9:56 pm

Re: Избор на хибрид

Мнениеот donpeev » Пон Юли 06, 2015 3:27 pm

Да, 60 е твоят размер, но ако можеш пробвай някъде все пак.
Любовта на хората прави един отбор голям!
Аватар
donpeev
 
Мнения: 166
Рейтинг: 1234
Регистриран на: Чет Апр 30, 2015 2:51 pm

Re: Избор на хибрид

Мнениеот fryer » Пон Юли 06, 2015 4:38 pm

Аз съм висок 187см и 56см рамка ми е добре.В сайтовете ми излезе 56см с възможност за 60см.Хубаво е да премериш на място преди да купиш колелото.
fryer
 
Мнения: 24
Рейтинг: 1200
Регистриран на: Пет Мар 19, 2010 8:32 am

Re: Избор на хибрид

Мнениеот carmo » Сря Юли 08, 2015 9:00 am

Тези калкулатори са теоретични и са само ориентировъчни. Най-добре, сигурно и правилно е да пробваш двете съседни височини на живо. Принципно е по-добре да вземеш 56см рамка защото ще е малко по-лека и ще ти е по-удобно обкрачил я да стъпиш на земята. Това са +ове ако не противоречат на други критерии: Важно е да не я усещаш къса защото и без това се продава с дълга лапа, а и най-високата е не само по-дълга (+20мм), но и с по-висока челна тръба (+15мм). Височината на седалката е лесна регулировка, и двете рамки в това отношение ще са ти ОК.
carmo
 
Мнения: 1266
Рейтинг: 1930
Регистриран на: Пет Юни 27, 2014 8:28 am

Re: Избор на хибрид

Мнениеот vs » Пет Юли 10, 2015 2:32 pm

Вече е при мен и му направих първата обиколка. В крайна сметка взех 60 и ми е добре. Единствено седалката не ми е удобна, но може би по-нататък ще я сменя. Благодаря на всички за съветите! :P
vs
 
Мнения: 3
Рейтинг: 1200
Регистриран на: Вто Май 12, 2015 9:56 pm

Re: Избор на хибрид

Мнениеот carmo » Съб Юли 11, 2015 8:22 am

Еми официално - честито и със здраве да си го ползваш и радваш. Цъкни някоя фотка да видим как изглежда модела с най-високата рамка.
carmo
 
Мнения: 1266
Рейтинг: 1930
Регистриран на: Пет Юни 27, 2014 8:28 am

Re: Избор на хибрид

Мнениеот fryer » Нед Юли 12, 2015 1:27 pm

Честито и да ни покажеш красавеца :eyebrow: :agree:
Между другото моята седалка още преди да го подкарам я смених с такава с пружини.Много по-удобна е за дълги преходи.

Ето го моя в размер 56см и с малко модификации от нов :D

Изображение
fryer
 
Мнения: 24
Рейтинг: 1200
Регистриран на: Пет Мар 19, 2010 8:32 am

Re: Избор на хибрид

Мнениеот fryer » Пет Мар 25, 2016 8:26 am

Има ли колега от писалите и чели тази тема да е конвертирал хибрида си от V-брейк към дискови спирачки?Тъй като при карането на дълги преходи има чести,продължителни спускания,което означава продължително спиране и износени капли.Твърдо съм решил на този етап да монтирам задна дискова спирачка на Авалона,която ще се използва точно при тези спускания.Лошото е,че трябва да пренаплитам каплата,която няма и една година от нова...
fryer
 
Мнения: 24
Рейтинг: 1200
Регистриран на: Пет Мар 19, 2010 8:32 am

Re: Избор на хибрид

Мнениеот victortrt » Пет Мар 25, 2016 9:37 am

Рамката май позволява това, което си намислил, но според мен само задна дискова не е логично. Ако ще слягаш дискови спирачки, сложи и предна такава, дори /най-вероятно/ да се налага да се смени и вилката.
Задната спирачка, особено при спускане и при завои може да доведе до много неприятно и дори опасно поднасяне.
Опитай първо смяна на накладките с някакви качествени и тогава мисли за дискови спирачки.
victortrt
 
Мнения: 2130
Рейтинг: 1759
Регистриран на: Пет Май 09, 2014 8:15 am

Re: Избор на хибрид

Мнениеот fryer » Пет Мар 25, 2016 10:28 am

Логиката е правилна,но и сега при дългите и скоростни спускания използвам предимно задната спирачка,тъй като при голяма скорост натискането на предната е още по-опасно,а и започват едни вибрации...Рамката позволява монтаж на дискова спирачка отзад.Отпред обаче,ако искам да монтирам дискова спирачка трябва да сменя и вилката,което означава още разходи,а не мисля,че е оправдано.За това на този етап ще монтирам дискова спирачка само отзад,а отпред ще сменя фабричните накладки Промакс с Куул Стоп.Въпросът е,да очаквам ли проблеми при пренаплитането на каплата?
fryer
 
Мнения: 24
Рейтинг: 1200
Регистриран на: Пет Мар 19, 2010 8:32 am

Re: Избор на хибрид

Мнениеот carmo » Пет Мар 25, 2016 10:37 am

Може да потърсиш от по-дългите версии -нещо такова http://velosiped.bg/pazaruvaj-po-katego ... 2-blk.html На което задната част е удължена. Това ти е най-лесния вариант. Едва ли каплата ти е толкова износена. механичен диск няма да спира много по-добре от V-brake с дълги накладки, а ако минеш на хидравлика, освен главини отиват и командите. наистина ако има 1 диск, той трябва да е отпред -по обясними причини. За него -друга вилка, и то кво остана от колелото -рамка и трансмисия. Пробвай дълги накладки -би трябвало да усетиш ефект. И аз съм правил дълги спускания, та чак пръстите ме заболяват, но през времето съм сменял само накладки. Каплите ми са още оригиналните, на бая години и с почти заличен limit line, но още не е изчезнал напълно.
За пренаплитането на каплата е важно отворите за спиците в главината да са на същия радиус от оста, за да станат твоите спици. Като се почне ще се разбере и ако трябва нови -с друга дължина.
carmo
 
Мнения: 1266
Рейтинг: 1930
Регистриран на: Пет Юни 27, 2014 8:28 am

Re: Избор на хибрид

Мнениеот 2WBGST » Пет Мар 25, 2016 5:56 pm

Ами прав е carmo да си караш с V-brake, предполагам, че неговите шини са поне на едно 5-6 години и са все още годни.
Интересува ме при Авалона, главината joytech дали е надеждна и дали при размерите на fryer не се криви задната капла поне като кара по шосе? Тази капла е и с 32 спици, аз предпочитам да са 36 но това не е болка за умиране.
Ако искаш дискови спирачки, направо си купи CrossTravel Man в пъти по-добър е от Sprint SIntero Man - няма рамки, килната геометрия и т.н.
Авалона ще си го ползваш за предимно за градско каране.
2-Wheels-BG-STreet
2WBGST
 
Мнения: 273
Рейтинг: 1255
Регистриран на: Съб Окт 10, 2015 9:30 pm

Re: Избор на хибрид

Мнениеот victortrt » Пет Мар 25, 2016 6:05 pm

:offtopic: 2WBGST, защо не предложиш направо това - http://velosiped.bg/pazaruvaj-po-katego ... n-mat.html , хем е с твърда вилка. :offtopic:
Сега сериозно. По света и у нас има шосейки, които спират с челюстни спирачки и хибриди, спиращи с ви-брейк, така че трябва да може.
Ако има проблем, той може да е или в спирачките, или в каплите.
Аз с капли Мач 1 и спирачки шимано 422 с оригиналните накладки нямам проблем /но карам със заключена вилка по асфалт и редувам предна и задна спирачка/.
Каплите на крос се славят като тежки и здрави, но спирачките тектро може да не са на нивота на шиманските.
Та според мен трябва да се пробва първо с нови спирачки или поне нови добри накладки и добро регулиране на спирачките / каплите.
Евентуалната смяна на каплите с по-леки и качествени също може да доведе до по-добри резултати, защото теглото на каплата има значение за инерционните моменти /по-леката капла ще ускорява и спира по-лесно от по-тежката/.
Оригиналните гуми на авалона също не са най-подходящите за каране и спиране по асфалт, т.е. при смяната им с по-трекинг модел също може да има подобрение.
victortrt
 
Мнения: 2130
Рейтинг: 1759
Регистриран на: Пет Май 09, 2014 8:15 am

Re: Избор на хибрид

Мнениеот fryer » Пет Мар 25, 2016 6:30 pm

Благодаря на всички за отговорите :beer: .В крайна сметка утре колелото влиза в работилницата за монтаж на задна дискова спирачка,като ще се пренаплита каплата ,няма начин.Нова главина Формула.На задна дискова спирачка ще заложа на Тектро,а отпред ще ъпгрейдна накладките от Промакс към Куул Стоп.
И двата велосипеда,които сте посочили ги бях разглеждал преди да купя Авалона,но пък и цената им е по-висока.Всъщност нямам оплакване от Авалона,нито от спирачките,просто искам да избегна досадното изтъркване на задната ми капла(задната спирачка е тази,която използвам основно,тъй като карам основно по асфалтирани планински участъци,където дългите спускания са неизбежни).Предната е по-скоро за бекъп.
Относно главината Joy Tech,колелото в момента е на 1400 км и няма никакви забележки относно нейната функционалност,нито пък имам крива капла.
fryer
 
Мнения: 24
Рейтинг: 1200
Регистриран на: Пет Мар 19, 2010 8:32 am

Re: Избор на хибрид

Мнениеот 2WBGST » Пет Мар 25, 2016 7:08 pm

[quote="victortrt"]:offtopic: 2WBGST, защо не предложиш направо това - http://velosiped.bg/pazaruvaj-po-katego ... n-mat.html , хем е с твърда вилка. :offtopic: /quote] НЕ МИ ХАРЕСВА ТОЗИ МОДЕЛ ЗАЩОТО СЪБИРА ГУМИ ДО 40 мм ширина.
За другото си прав, няма какво да кажа и не ми се коментира(ти ги чуваш много добре нещата :agree: ).
Но я кажи как са главините joytec и кривиш ли задна капла ако си над 90 кг и евентуално с 32 спици?
2-Wheels-BG-STreet
2WBGST
 
Мнения: 273
Рейтинг: 1255
Регистриран на: Съб Окт 10, 2015 9:30 pm

Re: Избор на хибрид

Мнениеот carmo » Съб Мар 26, 2016 9:49 am

Успех с експеримента. После ще кажеш колко ти е стъпила като пари странната трансплантация. Явно е късно да ти предложа това http://www.bike-discount.de/en/buy/magu ... ger-269060 за феноменална спирачна сила и ефективност. Каплите наистина са консуматив и аз не бих правил замисленото от теб, дори да трябва всеки сезон да си слагам нова шина.
carmo
 
Мнения: 1266
Рейтинг: 1930
Регистриран на: Пет Юни 27, 2014 8:28 am

Re: Избор на хибрид

Мнениеот 2WBGST » Съб Мар 26, 2016 12:20 pm

fryer написа:ще се пренаплита каплата ,няма начин.Нова главина Формула.

То хубаво ама каква ще е задната капла? Crosser(Mach1)? И 21 mm е по-добре от 19 mm. Ако главината ти е с 36 спици по-добре и каплата да е с 36 отвора.
Пък за предните спирачки има голям избор.
2-Wheels-BG-STreet
2WBGST
 
Мнения: 273
Рейтинг: 1255
Регистриран на: Съб Окт 10, 2015 9:30 pm

Re: Избор на хибрид

Мнениеот fryer » Съб Мар 26, 2016 5:42 pm

2WBGST написа:
fryer написа:ще се пренаплита каплата ,няма начин.Нова главина Формула.

То хубаво ама каква ще е задната капла? Crosser(Mach1)? И 21 mm е по-добре от 19 mm. Ако главината ти е с 36 спици по-добре и каплата да е с 36 отвора.
Пък за предните спирачки има голям избор.


Каплата си остава фабричната,просто ще е с нова главина,нови спици и дискова спирачка.
fryer
 
Мнения: 24
Рейтинг: 1200
Регистриран на: Пет Мар 19, 2010 8:32 am

Re: Избор на хибрид

Мнениеот fryer » Съб Апр 09, 2016 7:46 pm

Конверсията е направена.Използваните части са:

1.Нови спици,фабричните за Cross 292/293;
2.Нова главина Formula с 32 броя отвори;
3.Спирачен диск Shimano;
4.Спирачен апарат Shimano BR-M416 (реших да заложа на Shimano вместо на Tektro);
5.Нова броня на жилото за задната част на рамката и ново жило;

Общата сума излезе 130лв.

Изображение
Изображение
fryer
 
Мнения: 24
Рейтинг: 1200
Регистриран на: Пет Мар 19, 2010 8:32 am

Re: Избор на хибрид

Мнениеот Alexi » Съб Апр 09, 2016 7:52 pm

и кво спира ли повече :evil: безсмислена конверсия ,виж ако пускаш камениста пътека където е опасно да удариш предна спирачка и разчиташ предимно на задна - там би помогнало .. то за това и планинските велосипеди са с хидравлики ..
Аватар
Alexi
 
Мнения: 6308
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Сеп 15, 2015 1:22 pm
Местоположение: Шумен

Re: Избор на хибрид

Мнениеот fryer » Съб Апр 09, 2016 8:44 pm

Ако за теб конверсията е безмислена,как реши,че е такава и за мен?Приемам критики принципно,но да се вадят такива генерални заключения...
fryer
 
Мнения: 24
Рейтинг: 1200
Регистриран на: Пет Мар 19, 2010 8:32 am

Re: Избор на хибрид

Мнениеот fryer » Пет Мар 10, 2017 7:40 pm

Пропуснал съм да ви ъпдейтна с прогреса :D

Първо, както писах монтирах само задна дискова спирачка, но много скоро след това дойде ред и на предната :eyebrow:
Ето снимка на завършеното колело след преминаване от Ви-Брейк към механични дискови спирачки (ако на някой колега му се наложи да прави такава конверсия на подобен велосипед). Сменени са шините, като новите са Crosser X12 и с главини Шимано(фабричните бяха Джой Тех) и предната SR Suntour вилка,като новата има и механично заключване,което е много полезно при изкачвания. Крайния резултат е повече от задоволителен, вече имам много по-надеждни спирачки, които използвам с удоволствие. Последната промяна ще е монтиране на 28c или 32c гуми, но след като изтъркам сегашните 38-ци.

Изображение
fryer
 
Мнения: 24
Рейтинг: 1200
Регистриран на: Пет Мар 19, 2010 8:32 am

Re: Избор на хибрид

Мнениеот carmo » Нед Мар 12, 2017 10:03 am

Е, честито за ъпгрейда. Като последен щрих може да развиеш стоманените пивоти за старите В-брейк спирачки от рамката.
carmo
 
Мнения: 1266
Рейтинг: 1930
Регистриран на: Пет Юни 27, 2014 8:28 am

Re: Избор на хибрид

Мнениеот fryer » Нед Мар 12, 2017 3:21 pm

carmo написа:Е, честито за ъпгрейда. Като последен щрих може да развиеш стоманените пивоти за старите В-брейк спирачки от рамката.


Благодаря :beer:
Да, пивотите ще се махат,но търся тапи,които да поставя на тяхно място в рамката.Никъде не мога да намеря такива по магазините :crap:

Купил съм и пълен комплект стикери за шините от Cross Legend Man 2015 в син цвят и оригиналните стикери отново в син цвят за вилката от Cross Avalon 2015(които да са в унисон с цялата визия) защото в началото тъмно червените на шините ме дразнеха.Взех обаче да им свиквам, а и не съм сигурен колко добре ще напасна новите стикери,ако тръгна да ги сменям.
fryer
 
Мнения: 24
Рейтинг: 1200
Регистриран на: Пет Мар 19, 2010 8:32 am

Re: Избор на хибрид

Мнениеот carmo » Пон Мар 13, 2017 12:59 pm

Като разлепиш и почистиш от старите, мокриш джантата с вода и наместваш новите. После я изгонваш през тях с пръст в парцал или някаква гъвкава пластмаса. Тапи едва ли ще намериш, но може нещо да приспособиш. И нищо да не сложиш, е само визуално. Няма отвор в самата рамка.
carmo
 
Мнения: 1266
Рейтинг: 1930
Регистриран на: Пет Юни 27, 2014 8:28 am

Следваща

Назад към Начален клас велосипеди и компоненти

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 8 госта