Страница 13 от 16

Re: От платформи към автомати

МнениеПубликувано на: Чет Юни 11, 2015 6:52 am
от joropc
bdz43r написа:Парчетата ми са на привършване и понеже не съм много доволен от надеждността на CB се замислям да сменя и системата.
Има ли някой оплаквания (или да е чувал за такива) от технически проблеми с Shimano XT/XTR - счупвания, разпадания, блокирали лагери и др?

Аз съм с XTR на два велосипеда. Две години не съм имал ядове. Разликата между XT и XTR май била само в лагерите, които били една идея по-леки при XTR (тук може и да бъркам) , но това не влияело върху здравината, така че и на XT може да "скочиш".
Съветвам те да си вземеш обикновените парчета, а не тези, които отварят и нагоре. Аз лично нещо не се разбрах с тях. :)

Re: От платформи към автомати

МнениеПубликувано на: Чет Юни 11, 2015 8:37 am
от Pr3d4t0R
Аз съм с ХТ (модела с платформичка) и също съм много доволен - в кал и сняг пак можеш да се закопчееш без много зор.

Re: От платформи към автомати

МнениеПубликувано на: Чет Юни 11, 2015 9:20 am
от bio
bdz43r написа:Парчетата ми са на привършване и понеже не съм много доволен от надеждността на CB се замислям да сменя и системата.
Има ли някой оплаквания (или да е чувал за такива) от технически проблеми с Shimano XT/XTR - счупвания, разпадания, блокирали лагери и др?

CrankBrothers не са чак толкова зле. Имат и евтини и скъпи/надеждни системи.
Иначе карам най-евтиното Shimano и си свиркам. Имам и XTR доволен съм!!! На най-харесвам Exustar - много лек и надежден (първите ми SPD).

Re: От платформи към автомати

МнениеПубликувано на: Чет Юни 11, 2015 8:23 pm
от Sartor
Като цяло покрай тази Ендуро мания започнаха да правят клипсове с доста сериозни платформи, например: Funn Mamba и Exustar E-PM823. Цените им са малко като на храна на чийто етикет са сложили ключови думички като "free range", "bio", "organic", което автоматично вдига цената (в случая има актуалното "enduro"). :D

Като цяло отдавна се оглеждах точно за такъв тип педали и само чакам сегашните ми Shimano да сдадат багажа (горките лагерите им са пред заминаване след 4 години блъскане по камъните). :beer:

Re: От платформи към автомати

МнениеПубликувано на: Чет Юни 11, 2015 8:40 pm
от raptor1987
Sartor написа:Като цяло покрай тази Ендуро мания започнаха да правят клипсове с доста сериозни платформи, например: Funn Mamba и Exustar E-PM823. Цените им са малко като на храна на чийто етикет са сложили ключови думички като "free range", "bio", "organic", което автоматично вдига цената (в случая има актуалното "enduro"). :D

Като цяло отдавна се оглеждах точно за такъв тип педали и само чакам сегашните ми Shimano да сдадат багажа (горките лагерите им са пред заминаване след 4 години блъскане по камъните). :beer:


То хубаво са с голяма платформа и пинове, но си мисля, че те ще спъват разкопчаването.
Може би е по-добре да се веземе обувка с по- твърда подметка.
Аз си джиткам с м520, най-евтиното шимано, и само на много дълги спускания усещам леко напрежение в прасците.

Re: От платформи към автомати

МнениеПубликувано на: Пет Юни 12, 2015 12:29 am
от moridinbg
Губи ми се на мене идеята от клипс с платформа. Даже малко по-натам ще разкарам сегашните 530 с платформа за такива без. Може би за някакъв агресивен DH...
И не бих казал, че калта не пречи на шиманските. Влезе ли веднъж, после доста трдуно излиза, особено ако е по-глинеста, но то май само Eggbeater-ите са що годе имунизирани. Преди няколко седмици в кален Лозен -> Пасарел, като стигнахме Пасарел, вече доста трудно закопчавах...

Re: От платформи към автомати

МнениеПубликувано на: Пет Юни 12, 2015 7:05 am
от Friz
Аз имам M520 и M530 и калта наистина им е проблем, стават трудни за закопчаване и за откопчаване. Та въпроса ми е дали XT/XTR в това отношение имат предимство? Или пък някой модел на exustar, ако някой е пробвал.

Re: От платформи към автомати

МнениеПубликувано на: Пет Юни 12, 2015 7:12 am
от natalito
Относно закопчаването в кални и снежни условия, time са абсолютни. Никакви грижи. И преди писах в тази тема четвърти сезон бомбоустойчиви.

Re: От платформи към автомати

МнениеПубликувано на: Пет Юни 12, 2015 7:29 am
от bio
според мен всички SPD (Shimano и Exustar) страдат в кални условия. аз други не съм карал ...
наистина CrankBrothers изглеждат прости и устойчиви на кал.

Re: От платформи към автомати

МнениеПубликувано на: Пет Юни 12, 2015 9:36 am
от Pr3d4t0R
:offtopic:

Бе точно калта покрай Лозен и Пасарел е от най-неприятните. Малко почистване на подметката и винаги е следвало щрак при мен.

Re: От платформи към автомати

МнениеПубликувано на: Пет Юни 12, 2015 11:13 am
от bdz43r
bio написа:CrankBrothers не са чак толкова зле. Имат и евтини и скъпи/надеждни системи.
Не ги обвинявам, че са зле, но исках да проуча въпроса, преди да се преориентирам към Shimano. От два комплекта Mallet, три педала се счупиха от няма нищо - на първите два се откърти по една част от "миксера" след около 5000 км, на третия се счупи пружината след около 2000 км и сложих такава от старите. И иглените лагери нещо не са много сполучливи - всичката гняс влиза свободно, въпреки гумения пръстен, който не върши никаква работа. В резултат имат страхотен луфт и иглите вече изпадат от сепаратора.

Re: От платформи към автомати

МнениеПубликувано на: Съб Юни 27, 2015 2:24 am
от moridinbg
natalito написа:
moridinbg написа:В крайна сметка си взех Teva Pivot

Ползваш ли ги, как е състоянието на подметката, по-конкретно синята част с ромбчетата? След малко трамбоване по ронлив камънак взе да се чупи :D . Другата част изглежда доста стабилна. Много удобни, да видим колко време ще са ползваеми :8D:


Днес се прибрах при обувките и това е положението от долу.
Изображение
Има известно изронване.
Специфичното навиване е, че има една допълнителна пластина, която си върви с обувките и която се слага на парчето и главата на болта е от вътрешната страна на подметката и се навива в нея. Стандартните болтове (и тези към обувките, и тези към парчетата) обаче са къси и ги навих класически.

Тия дни, ако не западат камъни от небето, ще покарам във високата Рила с доволно ходене и бутане по каманаците и ще видим.

Колкото до кранк брадърите, Eggbeater-ите много ми се иска да работят добре, защото са супер прости и леки, но от това, което съм говорил с познати с такива и съм гледал по форумите, нито пружината, нито лагерите са издръжливи и се чупят плашещо масово :( Шиманото, ако не друго, го блъскам вече с години, не съм го пипвал и е безотказно.

Re: От платформи към автомати

МнениеПубликувано на: Съб Юни 27, 2015 9:40 pm
от taurus13
Тая гумичка синя, бърже ще замине на скали.

Re: От платформи към автомати

МнениеПубликувано на: Пет Юли 03, 2015 11:35 pm
от nikolaysh33
Колеги, преминавам на автомати и съм си харесал едни шимански обувки, но имам едно питане. Размера на обувката която мисля, че ще ми пасне най-добре е е 45.5, но поради липса на такъв номер трябва да взема или 45 или 46? В такива моменти кой е правилния избор... леко по-малката или леко по-голямата обувка.

Re: От платформи към автомати

МнениеПубликувано на: Пет Юли 03, 2015 11:45 pm
от spirov92
Имай предвид, че шиманските обувки са 1-2 номера по-големи. Аз нормално нося 42, имам MT60 размер 44 и с по-дебели чорапи са ми точни. Ако са леко по-големи може да се стегнат и са удобни, ако ти стискат е гадно. Най-добре е да се пробва, но ако ще поръчваш от чужбина може да потърсиш в магазините на веломания за проба. ;)

Re: От платформи към автомати

МнениеПубликувано на: Съб Юли 04, 2015 12:57 am
от moridinbg
Ако няма точен номер - по-добре малко по-големи. С по-малките рискуваш болки и падащи нокти.

Аз направих х. Мусала - Мусала - х. Грънчар - Якоруда с Тева-та. Както (може би) знаете, по тоя маршрут има яко хардкор ходене и носене по много и остри скали. Понацепи се подметката само по ръба около дупката, но нищо съществено. Така като гледам, трябва още 20 пъти да го повторя тоя маршрут, за да има значително изронване. За сметка на това, респектът ми към тая обувка, като комфорт и проходимост се увеличава все повече.

Re: От платформи към автомати

МнениеПубликувано на: Съб Юли 04, 2015 7:48 pm
от natalito
moridinbg написа:Аз направих х. Мусала - Мусала - х. Грънчар - Якоруда с Тева-та.

Е, Рила. Отиди в Родопи :D


taurus13 написа:Тая гумичка синя, бърже ще замине на скали.

IMG_1304.jpg
IMG_1304.jpg (125.86 KiB) Прегледано 15680 пъти
IMG_1303.jpg
IMG_1303.jpg (129.16 KiB) Прегледано 15672 пъти

Взимам външна гума с грайфер по избор, ти приготви рапидките :8D:


moridinbg написа:комфорт и проходимост

В това отношение са абсолютни. :agree:
То затова ще ме е яд, ако се разронят бързо, както са тръгнали. :look:

Re: От платформи към автомати

МнениеПубликувано на: Съб Юли 04, 2015 9:08 pm
от nikolaysh33
spirov92 написа:Имай предвид, че шиманските обувки са 1-2 номера по-големи. Аз нормално нося 42, имам MT60 размер 44 и с по-дебели чорапи са ми точни. Ако са леко по-големи може да се стегнат и са удобни, ако ти стискат е гадно. Най-добре е да се пробва, но ако ще поръчваш от чужбина може да потърсиш в магазините на веломания за проба. ;)


Благодаря за мнението на теб и на #moridinbg . Най-вероятно сте прави и леко по-големия размер ще бъде по-подходящ. Така, че смятам да взема 46-ти номер. Ще пиша след някоя друга седмица какви са впечатленията ми.

Re: От платформи към автомати

МнениеПубликувано на: Чет Фев 18, 2016 8:24 pm
от marto_bikeara
Добър ден!
Решил съм да минавам на клипсове и изпаднах в дилема за педалите.Намирам shimano pd-m530 за 50 лв и shimano xt pd-m8020 2016 за 145 лв.Заслужава ли си да дам разликата от 100 лв за хт-то ? Разликата само в теглото ли е ?
Ще се използват предимно за ендуро каране,но понякога и на дх трасета,предполагам няма да имам проблем със здравината ?
И направо да питам и за обувки.За момента съм се спрял на 5.10 Hellcat,като се спрях на тях,защото не са затворени с мрежа,а с кожа,което дава възможност да се карат в почти всякакви условия.Приемам и други предложения :beer:
Мерси! :beer:

Re: От платформи към автомати

МнениеПубликувано на: Чет Фев 18, 2016 10:01 pm
от Ozzie
marto_bikeara написа:Заслужава ли си да дам разликата от 100 лв за хт-то ?


Не.
Поне аз не намирам никаква разлика между PD-M 520 и PD-M 770, каквито имам на двата велосипеда.

Re: От платформи към автомати

МнениеПубликувано на: Съб Юни 18, 2016 8:40 pm
от moridinbg
Изображение

М530 спрямо M8000. Най-после се отървах от безсмислената платформа, която ми спести 115гр.
Безсмислена, защото, както може да се види на снимки по-назад в темата, обувката изобщо не стъпва на платформата.

Механизмът ми изгелждаабсолютно на 100% еднакъв с този на старите. Може би са ползвали някоя по-качествена сплав, може би не са, но пружината е със същия брой навивки и има същата настройка на затягането.

На първо четене, нямам проблеми с нацелването на педалите и липсата на платформа.

ХТ-тата щракат доста по... остро и отчетливо? Пружината е и една идея по-твърда. На една и съща настройка на затягането - 5 клика (оборот и 1/4) от най-крайно - към + ХТ-тата откопчават и закопчават една идея по-трудно. Старите са на 3 години и доста каране, може би им е поомекнала пружината.

Тежат точно по 170гр според везната.

Аз ги взех на 60 евро. М540 струват 40 евро и са 12гр по-тежки. Предполага се, че ХТ-то е с малко по-качествени лагери.

Имах вариант за Eggbeater 3 за 80 евро и доста се колебаех, защото много ми харесва минималистичният им дизайн, а и са още 50гр по-леки, но отзивите от здравината ме отказаха. М530 тази година ги отворих за първи път за гресиреане на лагерите и не са мръднали спрямо нови.

Re: От платформи към автомати

МнениеПубликувано на: Съб Юни 18, 2016 11:11 pm
от taurus13
Нищо...сега ще разбереш че не е безмислена - тя не е да стъпваш на нея, тя е за да насочи лесно педала при поднасяне на крака към педала. С тия без платформата постоянно застава в каквато си иска позиция педала, много често и странично....риташ, въртиш....:)
ОСвен това си има случаи в които наистина не успяваш веднага да се закопчееш - стръмни технични терени, нямаш избор - тръгваш и ако не уцелиш веднага просто единия крак стъпва на платформата и караш докато успееш да се щракнеш...мен ми се случва доста често.
Та в общи линии за XC карания може и да не трябва, но иначе си е доста полезна.

Re: От платформи към автомати

МнениеПубликувано на: Съб Юни 18, 2016 11:22 pm
от moridinbg
Изображение

Още ли смяташ, че стъпваш на тая платформа? Това с Teva-та, абсолютно същото беше и с 5.10

Може би маргинално по-лесно ще си изравняваш педала, но за сега не съм забелязал да ми е осезаемо по-трудно да го изравня, отколкото от тея с платформата.

Re: От платформи към автомати

МнениеПубликувано на: Нед Юни 19, 2016 1:38 pm
от zixs
Moridinbg,колегата ти го написа съвсем ясно, но нека да те просветля съвсем. Платформата служи, за да нацелиш педала когато вече си откопчан и караш на технични участъци. Как, ами много просто гу`сдине- вместо да се опитваш да нацелиш апарата на педала, да си въртиш кракът върху него, просто стъпваш върху платформата и плъзгаш крака си напред, докато не се намести сам и заключи. Анадъмо ?

Re: От платформи към автомати

МнениеПубликувано на: Чет Юни 30, 2016 4:56 pm
от raptor1987
Карам с М520 от... не знам от колко време, над 2 или 3 години.
Правил съм си експеримент, разкачам и закачам, по над 10 пъти подред, на крак!
Обаче! Моя опит показва, че проблема при закачане при технични участаци идва от това, че през това време се опитваш да пазиш равновесие, като опитите за закачане нарушават равновесието.Едното пречи на другото.

Re: От платформи към автомати

МнениеПубликувано на: Чет Юни 30, 2016 6:52 pm
от moridinbg
Покарах 10 дена преди да пиша пак коментар. 530ките с платформата съм ги карал 3 години. Може би първите дни/седмици тая платформа е имала някакво значение, докато се свикне, но в момента упорито твърдя, че е тотално излишна. Чак си направих глупавия експеримент - ляв крак с ХТ без платформа, десен крак с 530 с платформа. Проблеми със закопчаването нямам :agree:

Re: От платформи към автомати

МнениеПубликувано на: Чет Юни 30, 2016 10:54 pm
от taurus13
Абе аз щото на едното колело съм с платформени клипсове а на другото само с клипс и да ти кажа, усещам доста разликата. Ама пък кой както си го кефи , пък и хората е са еднакви, някои са по-ловки явно в закачането.

Re: От платформи към автомати

МнениеПубликувано на: Сря Апр 26, 2017 10:50 am
от XaCkBuTukC
Бях задавал въпроса и в Перпендикулярния спам :) но тук по му е мястото , какви шпайкове използвате за катерене по камъни тъй като моите Шимански не издържаха SH-M089LE е модела им Предложиха ми туристическия им модел но някак си ми е твърде скъпичък :) максимум бюджет 200 лв.. но ако няма хубави такива :) ще се мятаме на туристическия вариант . теглото не ми е фактор
По-важно е да са ми удобни и да не спарват много и ако ме прасне камък да не го усещам като през хартия

Re: От платформи към автомати

МнениеПубликувано на: Сря Апр 26, 2017 3:25 pm
от kawasuna
Преди около 10 дни ми дойдоха М8200 мисля беше модела(платформени)Тия платформи ми помагат доста при стръмни изкачвания,когато тръгвам от място.Почти винаги в такива ситуации се закачам на втория,третия оборот.Опита ми с клипсове е доста малък-5,6кания,затова може би и препочетох платформените пред другите,някакси ми се струва,че прехода ще е по-лек(което може би не е така).

Re: От платформи към автомати

МнениеПубликувано на: Чет Юли 05, 2018 6:04 pm
от Boyan1984
Ето ме и мене тука :) От известно време ми се въртеше в главата да го пробвам, но сега с тая промоция на обувки Тева за 50 лв реших че това е знак свише :D
Та, като напълно невеж, тука един приятел и каза че имало комбинирани педали - хем със закопчаване, хем платформени?
Сигурно ще се пребивам няколко пъти докато свикна (а не трябва, щото наскоро чупих ключица и от два дена карам по асфалт, за щастие без болка или каквото и да е), та не знам и аз какво да ви питам, хахаха :beer:

П.С. А сетих се, колегата Петър препоръча XT 785 педали. Тези новите 8000 струват ли си, че цената им е доста по-висока?