От платформи към автомати

За всичко свързано с МТБ, което не е за някой от другите форуми. Например: разкази и преживявания, мнения по различни общи въпроси, интeресни продукти, новости и т.н.

Рейтинг за публикуване на тема / Рейтинг за отговор / Тежест: 1000 / 1000 / 20

Re: От платформи към автомати

Мнениеот natalito » Пет Апр 25, 2014 9:39 am

Pr3d4t0R написа:Този луфт между парчето и закопчаващия механизъм нарочно го има, за да може кракът да има малко толеранс за ъгъла на позицията си. Ако не се лъжа е наличен при всички производители включително и Time.

Наличен е и при Time, даже е една идея по-голям в сравнение с Shimano. И това е едно от всичките неща, които ми допадат повече. Друг е въпроса, че неволно откопчаване няма, даже си трябва воля :D. В този смисъл не са много подходящи като първи клипс педали. Нямат настройка за напрежението, при което се освобождава крака. Ама няма и кал, няма сняг, бомоустойчиви.

А това с дърпането не мога да го разбера. В натискането е играта. При запецване на по-тегав терен да си помогнеш малко с дърпане да кажем. Но идеята на клипса не е да теглиш през цялото време при педалирането. Не знам, състезателите да кажат те как действат. Аз не дърпам. :agree:
"I say the sunshine will blow my mind and the wind blow my brain" - BA

Изображение
Аватар
natalito
 
Мнения: 867
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пет Ное 03, 2006 10:20 am

Re: От платформи към автомати

Мнениеот LIL » Пет Апр 25, 2014 10:26 am

Пичове! Има си SPD парчета при, които е предвиден ''свободен ход'' на стъпалото преди откачане и такива, които стъпалото седи максимално фиксирано.
Аватар
LIL
 
Мнения: 286
Рейтинг: 1789
Регистриран на: Пет Мар 20, 2009 10:40 am
Местоположение: София

Re: От платформи към автомати

Мнениеот taurus13 » Пет Апр 25, 2014 11:32 am

Всички шимански имат лек луфт, но има два модела парчета - едни отварят малко по-леко, щото са с изпилен ръб, водят ги за по-начинаещи. Луфта мен ми харесва, позволява на крака да се донастрои на ъгъл на завъртане, щото само с парчето е трудна работа. Освен това краката не са идеално прави и при педалиране те се усукват леко наляво или надясно, което ако парчето няма луфт, ще причини натоварване в ставата. На практика карането с парчета, дава повече свобода от карането с платформа с пинове - там съвсем нямаш луфт, като потънат тия пинове в подметката.
За опасни спускания, по тесни криви пътеки със силен наклон, твърдо препоръчвам само много хлабави автомати - има ли нужда от усилие за отваряне, ще берете ядове с кофти падания, поради закъсняло или грешно излизане от велосипеда. Почиствайте си редовно автоматките и ги смазвайте, за да не запецват във важни моменти. Ако автоматите ви се отваярт сами по време на спускане, значи все още не владеете добре колелото си и трябва да си подобрите ездата, а не да си затягате автоматите. Автоматът не отваря на дърпане и натиск - той отваря само на усукване, което е ненормална ситуация.
Профи спускачите, които карат по трасета с голяма скорост са друга работа, те карат с една идея по-стегнати, но при тях карането е друго, терена също. Също така каращите по-скоро XC, по леки пътеки пътища, си затягат малко повече автоматите.
Изображение
Аватар
taurus13
 
Мнения: 5727
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пон Дек 17, 2007 10:07 am

Re: От платформи към автомати

Мнениеот Admin » Пет Апр 25, 2014 12:08 pm

natalito написа:А това с дърпането не мога да го разбера. В натискането е играта. При запецване на по-тегав терен да си помогнеш малко с дърпане да кажем. Но идеята на клипса не е да теглиш през цялото време при педалирането. Не знам, състезателите да кажат те как действат. Аз не дърпам. :agree:

Е то и друг път сме коментирали, че под дърпане обикновено не се разбира буквално дърпане нагоре, а по-скоро провлачването на крака в долно положение, за да се получи по-плавно и продължително прилагане на сила, преди да поеме другият крак с натискане. Това е нещо, което може да се прави и с платформи, но с автомати е по-ефективно. На мен в много редки случаи ми се налага да прилагам директно дърпане нагоре с автоматите при педалиране.
Интелигентният човек има възможност да се държи като такъв или като простак. Простакът няма подобен избор.
Аватар
Admin
 
Мнения: 16374
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пон Май 20, 2002 12:00 am
Местоположение: София

Re: От платформи към автомати

Мнениеот natalito » Пет Апр 25, 2014 12:24 pm

Admin написа:под дърпане обикновено не се разбира буквално дърпане нагоре, а по-скоро провлачването на крака в долно положение

Нямам идея какво разбират под "дърпане" хората, които смятат, че това може да е причина за болки в колената при преминаване от платформи на клипс.
Възможни причини може да са примерно: справка коментарите на @marsa на предишната страница в тази тема.
"I say the sunshine will blow my mind and the wind blow my brain" - BA

Изображение
Аватар
natalito
 
Мнения: 867
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пет Ное 03, 2006 10:20 am

Re: От платформи към автомати

Мнениеот Pr3d4t0R » Пет Апр 25, 2014 12:29 pm

taurus13 написа:... Ако автоматите ви се отваярт сами по време на спускане, значи все още не владеете добре колелото си и трябва да си подобрите ездата, а не да си затягате автоматите. Автоматът не отваря на дърпане и натиск - той отваря само на усукване, което е ненормална ситуация...


Само да допълня, че при мен се реши със затягане заради следните причини:
- откопчаваха се лесно, ако педала или обувката са леко побуднати от препятствие;
- откопчаваха се лесно, когато съм в бързи завои и трябва да изнеса коляното към вътрешността на завоя.

Та ситуацията е индивидуална ; - )
Аватар
Pr3d4t0R
 
Мнения: 3977
Рейтинг: 1980
Регистриран на: Нед Яну 29, 2006 10:07 am

Re: От платформи към автомати

Мнениеот N.i.k.o.l.a » Нед Апр 27, 2014 5:32 pm

Днес направих първото спускане с новите SPD педали и бих казал на тези, които още се колебаят , да не се чудят, а да се закачат за педалите. :beer: Въртенето се улеснява в пъти, а при спускане се чувстваш много по-стабилен. В началото бях малко скептичен към клипсовете, но сега с две ръце съм за тях. Един път свикне ли се, после и откопчаването става без проблем (при мен това стана с няколко неуспешни опита). :beer:
Riding makes you feel free!
N.i.k.o.l.a
 
Мнения: 230
Рейтинг: 1173
Регистриран на: Пон Ное 11, 2013 9:11 pm
Местоположение: Велико Търново

Re: От платформи към автомати

Мнениеот moridinbg » Нед Апр 27, 2014 6:20 pm

Неуспешните опити в първите 1-2 дни понякога са изключително зрелищни :) Стигаш до светофар, спираш и в паника установяваш, че не можеш да си отделиш крака от педала. Ако не съобразиш да извъртиш крака в краткия миг преди да паднеш се стоварваш на земята с все още закачено колело за себе си, което размахваш с крака :D Околните минувачи, които в 90% от случаите не са чували за концепцията да си закачаш краката за педалите са поразени :D

Разбира се в рамките на дни се свиква откопчаването да става рефлекс и да си откопчаваш крака при нужда преди да осъзнаеш че го правиш.
Аватар
moridinbg
 
Мнения: 1162
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пет Юли 06, 2012 11:59 pm
Местоположение: София

Re: От платформи към автомати

Мнениеот taurus13 » Нед Апр 27, 2014 9:59 pm

Туй лято бях на гости на сестра ми в Германия в едно градче алпийско. Та взех един велосипед под наем да покарам из планината, но те тия дето ги даваха там, бяха по-бюджетни и само с платформи. Примолихме се на механика, да сложи едни СПД педали, но се оказа, че имало само едностранни. Викам, си, давай, пак е нещо.
Та тия автомати обаче нещо бяха фалшиви и така както хубаво си откачат, току изведнъж нещо им стане и кат хване, та не може си извади крака с никво завъртане. Та седя си аз на главната улица и чакам сестра ми, и току нещо залитнах. Опит за откачане....мне, автомата блокира. Ръчкам яко, въртя...не става...и така лека полека бам странично на улицата като талпа и кракът ми още на педала. В този момент два мотоциклета набиха спирачките до главата ми. Добре, че там спазват ограниченията и карат с 30-40 из градчето. Мотористите явно не можаха да си обяснят защо паднах така като талпа настрани и решиха, че съм получил инфаркт или нещо съм припаднал, та скочиха да ми оказват първа помощ...а мен нищо ми няма, обаче закопчаният крак е отдолу под мен и не мога да го откача за да се измъкна....
Ама все пак си казвам, добре че не ме сгази някой. Та така с тъпия евтин педал.
Обаче го имайте предвид това, като започвате да карате с автомати - ако залитнете и паднете към шосето у нас може да е много опасно. Докато свикнете, избягвайте натоварени улици и не се подпирайте с един откопчан крак по колчета и кошчета, докато чакате светофара.
Изображение
Аватар
taurus13
 
Мнения: 5727
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пон Дек 17, 2007 10:07 am

Re: От платформи към автомати

Мнениеот Ozzie » Нед Апр 27, 2014 10:16 pm

Относно откопчаването - проверявайте от време на време, болтовете които фиксират скобите към обувките.
Разхлабените такива могат да предизвикат интересни и неприятни изненади. Като това да извъртате петата и да се чудите, що чепика не се откопчава от педала. :lol:

P.S. Преди няколко дни, сестра ми ме пита:
- Къде са ти пеалите?
- 'ми там са си- отговарям аз. :8D:
(Гледала платформите на младши и ги сравнявала с моите педали)
По-добре с хубава жена на надуваем матрак, отколкото с надуваема жена на хубав матрак...
Аватар
Ozzie
 
Мнения: 12470
Рейтинг: 1698
Регистриран на: Сря Мар 31, 2004 10:13 pm
Местоположение: Варна

Re: От платформи към автомати

Мнениеот Use.Less » Сря Май 07, 2014 1:49 pm

moridinbg написа:Неуспешните опити в първите 1-2 дни понякога са изключително зрелищни :) Стигаш до светофар, спираш и в паника установяваш, че не можеш да си отделиш крака от педала. Ако не съобразиш да извъртиш крака в краткия миг преди да паднеш се стоварваш на земята с все още закачено колело за себе си, което размахваш с крака :D Околните минувачи, които в 90% от случаите не са чували за концепцията да си закачаш краката за педалите са поразени :D

Разбира се в рамките на дни се свиква откопчаването да става рефлекс и да си откопчаваш крака при нужда преди да осъзнаеш че го правиш.
:rofl:

Много болезнен смях ме хваща... Аз падане на светофар не е като да не съм правила и то по един бая кретенски начин, но това е друга история, която е по-добре да не споделям тук и сега. :D

Я кажете по нещо за и против шпайк VS по-"туристическа" обувка. Тоя шпайк ми се струва безкрайно твърд, студен и неудобен... :dontknow:
Имам предвид нещо такова: http://www.bike-discount.de/media/org/o ... 254960.jpg
I love the dirt.
Аватар
Use.Less
 
Мнения: 158
Рейтинг: 1823
Регистриран на: Пон Юли 30, 2012 9:43 am
Местоположение: София

Re: От платформи към автомати

Мнениеот Admin » Сря Май 07, 2014 6:38 pm

Ами то ти е ясна разликата, сигурен съм. :D
С шпайк е по-ефективно педалирането, ама куца (понякога буквално) ходенето. По-леки са самите обувки.
С по-туристически/all mountain тип обувка, а също и с такива, приличащи на кецове, ходенето е нормално, но се губи ефективност при педалирането заради по-меката подметка, освен това са и по-тежки. Аз лично за лежерно каране (с по-бавно темпо, а да не говорим пък, ако има вероятност и от ходене) не бих карал със шпайкове. То затова не съм и пробвал де, защото спортното ми каране до момента клони към нула. :lol:
Интелигентният човек има възможност да се държи като такъв или като простак. Простакът няма подобен избор.
Аватар
Admin
 
Мнения: 16374
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пон Май 20, 2002 12:00 am
Местоположение: София

Re: От платформи към автомати

Мнениеот mrdaka » Сря Май 07, 2014 9:50 pm

Недостатиците на планинският тип обувка с по-мека подметка се компесират с комбирани педали, т.е. нещо от този тип:
Изображение

Платформата около закопчаването разпределя напрежението и то вече не се усеща в точка ( както е при изчистените spd педали в комбинация с мека подметка ) Друг сериозен плюс на комбинираните педали, е че намалява вероятността за принудено разкопчаване, когато нещо ти удари обувката (клон, камък и т.н. ) докато се суркаш надолууууу

Естесвено тежат повече :beer:
Изображение
Аватар
mrdaka
 
Мнения: 632
Рейтинг: 1865
Регистриран на: Пон Авг 23, 2010 2:45 pm
Местоположение: София

Re: От платформи към автомати

Мнениеот taurus13 » Чет Май 08, 2014 5:51 am

Абе опита показва, че тая платформа не опира в обувката, та пак си на една точка. Само че точката не следва да се усеща като точка, защото обувките имат твърда пластмасова кора в подметката си, но и там всяка обувка е различна като твърдост. Всъщност тая платформа доста помага преди да успееш да се закачиш, когато тръгваш по някой по-техничарски терен, пък и моят опит показва, че помага да се позиционира правилно педала, за да се закачи по-бързо автомата. Та има полза и не случайно шимано започнаха да си правят педалите за подобни терени и карания с лека платформа. Относно откачането - то колкото ти е по-голяма обувката ,толкоз повече ще се закача в страничните препятствия. Ей тия тесните пътеки, вкопани в терена с хвойна отстрани, много откачат педалите, че все те удрят разни коренища, но не е проблем това особен - щрак, щрак и готово, пак си закопчан. Все пак за високопланинските карания, по-високата обувка си е по-добра - то вода, то иглички, но змии :evil:
Основен проблем за мен си остава пластината на обувката, която прави много опасно ходенето по скали. Кога ли ще направят обувки с прибиращи се пластини- като трябва да походиш, врътваш врътката отзад на петата и прибираш навътре пластините . :D
Изображение
Аватар
taurus13
 
Мнения: 5727
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пон Дек 17, 2007 10:07 am

Re: От платформи към автомати

Мнениеот Use.Less » Чет Май 08, 2014 8:19 am

@taurus13: идеята ти е супер, предлагам да разработиш и патентоваш, а ние да сме опитните ти зайчета :clap:

Да, да ... май наистина ще следвам максимата "бързай бавно" и ще оставя (евентуално) шпайка за по-късен етап, ако изобщо... :D
Купих шимански педали - PD-M520 (http://atownbikes.com/images/library/la ... k_07_m.jpg) и от прочетеното, започвам да си мисля, че може би не са най-удачния избор за по-меката обувка, а ми трябва лека платформа, за да разпредели тежестта.

Данке шон :peace:
I love the dirt.
Аватар
Use.Less
 
Мнения: 158
Рейтинг: 1823
Регистриран на: Пон Юли 30, 2012 9:43 am
Местоположение: София

Re: От платформи към автомати

Мнениеот bio » Чет Май 08, 2014 9:48 am

Use.Less написа:@taurus13: идеята ти е супер, предлагам да разработиш и патентоваш, а ние да сме опитните ти зайчета :clap:

Да, да ... май наистина ще следвам максимата "бързай бавно" и ще оставя (евентуално) шпайка за по-късен етап, ако изобщо... :D
Купих шимански педали - PD-M520 (http://atownbikes.com/images/library/la ... k_07_m.jpg) и от прочетеното, започвам да си мисля, че може би не са най-удачния избор за по-меката обувка, а ми трябва лека платформа, за да разпредели тежестта.

Данке шон :peace:

да, проблем с пластината има и на по-остри скали започва да се къса подметката, но не това е решението.
тези дни ще си наглася твърдите шпайкове и ще ти кажа как е.
М520 са много добри педали и въобще не ти трябва платформа. карай си и си свиркай.
успех !!!
анти-каски !!!
Аватар
bio
 
Мнения: 2512
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Съб Сеп 27, 2003 9:54 pm
Местоположение: Пловдив, България

Re: От платформи към автомати

Мнениеот moridinbg » Чет Май 08, 2014 6:08 pm

moridinbg написа:Изображение

Ето я шиманската платформа на М530 и ХТ. Не дава никаква опора, но я намирам за много полезна за нацелване на педала или късо педалиране без закопчаване.

За сметка на това Crank Brothers Mallet си е истинска платформа с опора:
Изображение
Аватар
moridinbg
 
Мнения: 1162
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пет Юли 06, 2012 11:59 pm
Местоположение: София

Re: От платформи към автомати

Мнениеот N.i.k.o.l.a » Чет Май 08, 2014 7:40 pm

Аз наскоро си взех тези шаманки и съм много доволен. Предимството е, че дори и след разкопчаване няма вариант да изтървеш педала. Също така за кратки разстояния могат да се ползват и с нормални обувки. аз лично съм много доволен. Препоръчвам! :beer:
Прикачени файлове
47a9ec0a2078898027d98820c7021feb.jpg
47a9ec0a2078898027d98820c7021feb.jpg (33.33 KiB) Прегледано 15523 пъти
Riding makes you feel free!
N.i.k.o.l.a
 
Мнения: 230
Рейтинг: 1173
Регистриран на: Пон Ное 11, 2013 9:11 pm
Местоположение: Велико Търново

Re: От платформи към автомати

Мнениеот unsigner » Чет Май 08, 2014 10:54 pm

Някой пробвал ли е сандалите на Шимано?
Странно ми е как се връзва идеята за стегнато фиксиране на крака към педала, твърда подметка и т.н., с хлабавите, гъвкави "нормални" сандали, които иначе нося.
unsigner
 
Мнения: 279
Рейтинг: 1667
Регистриран на: Съб Май 26, 2007 7:09 pm

Re: От платформи към автомати

Мнениеот bio » Пет Май 09, 2014 7:54 am

unsigner написа:Някой пробвал ли е сандалите на Шимано?
Странно ми е как се връзва идеята за стегнато фиксиране на крака към педала, твърда подметка и т.н., с хлабавите, гъвкави "нормални" сандали, които иначе нося.

за града бих пробвал, в планината ... твърдо НЕ!!!
цената е "ОЛЕ, МАЙКО"
анти-каски !!!
Аватар
bio
 
Мнения: 2512
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Съб Сеп 27, 2003 9:54 pm
Местоположение: Пловдив, България

Re: От платформи към автомати

Мнениеот Use.Less » Пет Май 09, 2014 8:06 am

bio написа:
unsigner написа:Някой пробвал ли е сандалите на Шимано?
Странно ми е как се връзва идеята за стегнато фиксиране на крака към педала, твърда подметка и т.н., с хлабавите, гъвкави "нормални" сандали, които иначе нося.

за града бих пробвал, в планината ... твърдо НЕ!!!
цената е "ОЛЕ, МАЙКО"


И си представих един цъфнал палец... :D
I love the dirt.
Аватар
Use.Less
 
Мнения: 158
Рейтинг: 1823
Регистриран на: Пон Юли 30, 2012 9:43 am
Местоположение: София

Re: От платформи към автомати

Мнениеот vvvaaal » Пет Май 09, 2014 2:46 pm

Това джапанките с клипс си е пълен мазохизъм. :D
Кажете мнение за shimano XT(модела с платформата). До скоро карах с такива, но заминаха със старото колело, та се чудя да си взема ли пак такива. Има ли нещо еквивалентно с това тегло на тази цена?
Аватар
vvvaaal
 
Мнения: 1731
Рейтинг: 1239
Регистриран на: Пет Апр 29, 2011 9:53 am
Местоположение: София

Re: От платформи към автомати

Мнениеот papinu » Пет Май 09, 2014 3:06 pm

vvvaaal написа:...Кажете мнение за shimano XT(модела с платформата). До скоро карах с такива, но заминаха със старото колело, та се чудя да си взема ли пак такива. Има ли нещо еквивалентно с това тегло на тази цена?

Аз карам със същите (Shimano XT PD-M785) вече почти две години. Работят безотказно въпреки, че много камъни са срещали.
Както бе писано по-горе платформата няма контакт с обувката след като се закопчееш. Предимството им, което съм писал в предишни постове, е в това, че по-лесно се нацелва педала и тази 'платформа' (аз бих го нарекъл борд) предпазва механизма от удар по камъните, което е голям плюс за мен.
В превъзходството ти над другите няма нищо благородно. Истинското благородството се състои в това да превъзхождаш предишния си аз.
Аватар
papinu
 
Мнения: 393
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пон Мар 26, 2012 12:51 pm
Местоположение: София

Re: От платформи към автомати

Мнениеот limpSTARFISH » Пон Юни 02, 2014 8:56 pm

Хора... някои има ли впечатление от тия педали - Shimano PD-MT50 SPD Pedal (http://www.bike-discount.de/en/buy/pd-m ... edal-85353)
и тия обувки Mavic Alpine (http://www.bike-discount.de/en/buy/alpine-white-21085)

Прочетох цялата тема... но останах все така объркан и раздвоен. Все пак съм решен да взема въпросните обувки и педали, но ми се ще да прочета някакви отзиви защото все пак не са малко парите за една такава гъзария
limpSTARFISH
 
Мнения: 10
Рейтинг: 1200
Регистриран на: Вто Мар 04, 2014 4:59 pm

Re: От платформи към автомати

Мнениеот spirov92 » Пон Юни 02, 2014 10:59 pm

Карах стария модел на тези обувки. Като цяло са добре изработени, здрави и удобни, макар да ми бяха леко малки. Някак нестабилни ги усещах при ходене, особено по камънаци. Също и подметката не беше много хубава... тая новата изглежда по-добре. Сега съм с Shimano MT-60, взех ги с голямо намаление за 140 лв. и съм много доволен. Gore-Tex-а си е голяма гъзарийка, макар и някои хора да не харесват мембранни обувки за спортуване, на мен са ми перфектни. Иначе са удобни, ама и те не са с много добра подметка. То с тотално твърдата конструкция, трудно ще се направи да има добро сцепление. Та огледай и предложенията на Shimano. :)
spirov92
 
Мнения: 1334
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Нед Юни 07, 2009 4:05 pm
Местоположение: София

Re: От платформи към автомати

Мнениеот rarekin » Сря Юни 04, 2014 5:25 am

vvvaaal написа:Това джапанките с клипс си е пълен мазохизъм. :D
Кажете мнение за shimano XT(модела с платформата). До скоро карах с такива, но заминаха със старото колело, та се чудя да си взема ли пак такива. Има ли нещо еквивалентно с това тегло на тази цена?


"Джапанките" (предполагам имаш предвид сандали с възможност за монтиране на парчета) си имат целева аудитория и тя не е планинските колоедачи.

Има хора (при това немалко), които правят турове от по няколко стотици/хиляди километри с туристически велосипеди по относително равни и леки като препиятствия пътища. За тях клипса също носи предимства, но отворените обувки от типа сандал имат също такива поради естеството на карането им.

Това, че някой не може да си представи нещо не означава, че това нещо няма смисъл или здрава логика.

За другото, трябва да кажеш на каква цена намираш ХТ тата, за да ти кажем дали ние намираме нещо "на тази цена".
Планинското колоездене може да бъде опасен спорт! Винаги карайте с каска! Никоя екипировка не може да гарантира колоездача срещу падане и тежко нараняване!
rarekin
 
Мнения: 1589
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Нед Сеп 03, 2006 1:25 am
Местоположение: Германия

Re: От платформи към автомати

Мнениеот unsigner » Вто Юли 08, 2014 5:46 pm

"Израстнах" си педалите за начинаещи (Т420), и искам да сменя с нещо друго.
Проблемите са ми два: първо, едностранни са; и второ, страната без автомат е съвършено хлъзгава, няма никаква идея за пин, само лееееко грапава пластмаса.

Искам новите да са SPD (за да не сменям обувки) и да са двустранни.

Вариантите са ми:

М520 - най-евтините, на цена на която може почти да ги купя "за проба" (особено ако ги чакам от Германия); изглеждат обаче като съвършено да не стават за каране без специалната обувка, или преди да съм успял да се закопчая в планината - което последното ми звучи като проблем
М530 - имат нещо като платформа, но едва ли дава много повече възможност за разкопчано каране. Плюс: все още сравнително евтини. И изглеждат най-добре от всичките :-)
М545 - изглежда много солидно, сякаш може да караш без закопчаване без да се пребиеш. Минуси: доста скъпички, и доста тежки.
М424 - М545 с пластмасова външна част (вместо алуминий). Приемлива цена, но дали тази пластмаса не се хлъзга?

Някой да има опит с тия варианти?
unsigner
 
Мнения: 279
Рейтинг: 1667
Регистриран на: Съб Май 26, 2007 7:09 pm

Re: От платформи към автомати

Мнениеот bio » Вто Юли 08, 2014 6:35 pm

виж мнението на moridinbg малко по-горе.
от изброените падали бих взел отново М520. за няколко метра мога да го карам и откопчан. дори на доста стръмен терен.
анти-каски !!!
Аватар
bio
 
Мнения: 2512
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Съб Сеп 27, 2003 9:54 pm
Местоположение: Пловдив, България

Re: От платформи към автомати

Мнениеот hitar_potter » Вто Юли 08, 2014 7:02 pm

Аз също съм начинаещ с автоматите, но директно си купих M520 (а не Click'R модел). Въпреки, че нямам достатъчен опит, предпочитам да сменям педали с автомат / педали с платформа според карането, вместо да търся компромисен комбиниран вариант.
Изображение
Аватар
hitar_potter
 
Мнения: 3461
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пет Фев 01, 2008 9:25 pm
Местоположение: София

Re: От платформи към автомати

Мнениеот unsigner » Вто Юли 08, 2014 8:53 pm

bio: Ама ти казваш 520, а моридин - по-скоро 530 :-) Кое сега?

hitar_potter: И за този вариант си мислех, но дали резбата на курбелите няма да сдаде багажа? На евтините колела това им е едно от традиционните слаби места, и макар че моите курбели не са от най-евтините, не съм готов да ги сменям примерно всяка седмица.
unsigner
 
Мнения: 279
Рейтинг: 1667
Регистриран на: Съб Май 26, 2007 7:09 pm

ПредишнаСледваща

Назад към Общ форум

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: satzata и 127 госта


cron