От платформи към автомати

За всичко свързано с МТБ, което не е за някой от другите форуми. Например: разкази и преживявания, мнения по различни общи въпроси, интeресни продукти, новости и т.н.

Рейтинг за публикуване на тема / Рейтинг за отговор / Тежест: 1000 / 1000 / 20

Re: От платформи към автомати

Мнениеот Ozzie » Чет Яну 29, 2015 11:01 am

С ъгъла на парчетата, спрямо надлъжната ос занимавал ли си се?
Поне моите ги настройвам до момента в който не усетя нормалната си позиция на ходилото. Без разни усуквания и пр.
По-добре с хубава жена на надуваем матрак, отколкото с надуваема жена на хубав матрак...
Аватар
Ozzie
 
Мнения: 12470
Рейтинг: 1698
Регистриран на: Сря Мар 31, 2004 10:13 pm
Местоположение: Варна

Re: От платформи към автомати

Мнениеот unsigner » Чет Яну 29, 2015 11:09 am

Аз болка не изпитвам, но при дълго каране по-лесно ми измръзват краката - отдавам го на това, че с меки обувки и платформи стъпалото се движи, усуква и изобщо "работи" много повече. С твърда обувка и автомат по-скоро "само се вози", повечето работа я вършат мускулите от глезена нагоре. Оттам и кръвообращението вероятно е по-малко.
unsigner
 
Мнения: 279
Рейтинг: 1667
Регистриран на: Съб Май 26, 2007 7:09 pm

Re: От платформи към автомати

Мнениеот raptor1987 » Чет Яну 29, 2015 7:05 pm

Да не стягаш обувките прекалено много?
Може да не ги чувстваш стегнати, но да са.
Аватар
raptor1987
 
Мнения: 239
Рейтинг: 1390
Регистриран на: Сря Авг 29, 2012 8:05 pm
Местоположение: София

Re: От платформи към автомати

Мнениеот Ивайло » Чет Яну 29, 2015 7:25 pm

mopper написа:Има само един проблем и бих искал да
разбера дали се е появявал при някой друг. Значи когато карам дълго време нагоре ('щото колелото ми го карам почти по всякакъв начин) започвам да усещам
болка в ходилата.


Да, имах същия проблем - при по-продължително каране започвах да усещам много остра болка в ходилата. След като си откопчея крака и променя позицията му за 20 - 30 сек. и болката отминаваше. Мислех, че е от позицията на парчетата, но не беше. Прочетох някъде, че това може да е от много стегната обувка и намалено кръвоснабдяване на ходилото. След като си смених шпайковете с друг модел (по съвсем друга причина) и проблемът изчезна. Така че при мен със сигурност беше от неподходяща и твърде стегната обувка.
Аватар
Ивайло
 
Мнения: 157
Рейтинг: 1482
Регистриран на: Пет Юни 22, 2007 7:52 pm

Re: От платформи към автомати

Мнениеот vpravov » Чет Яну 29, 2015 8:11 pm

Присъединявам се към отговора за прекалено стегнатите обувки. :agree: При обувките за автомати това се дължи на твърдата подметка. Тя обездвижва частично крака при пръстите и това води до лошо кръвоснабдяване и изобщо обездвижване на тази част. Подобен ефект при мен се получава и при продължително ходене зимно време със снегоходки, както и при ски обувките ми, заради сравнително високата твърдост. Специално за байка, старая се да затягам слабо връзките в долната част, за да остава някаква свобода на движение в крака, но пък в горната част си ги стягам нормално, за да "не ми се събуват" :D. Хубаво е при почивки да се свалят за малко. Ако ги отпуснеш прекалено - възможно е да се получи леко хлопане. От там стягаш малко, докато стигнеш "златната среда" и нямаш грижи.
P.S. При снегоходките - свалям ги навсякъде, където това е възможно и разстоянието е достатъчно да има смисъл, а ски обувките ги разкопчавам веднага щом се озова на опашката на лифта.
Изображение
Аватар
vpravov
 
Мнения: 1277
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пон Май 09, 2005 8:51 am
Местоположение: София

Re: От платформи към автомати

Мнениеот Pencho93 » Нед Фев 01, 2015 12:02 pm

Аз реших да пробвам пак с шпайкове, и пак както преди една година започнаха да ме болят коленете, настроих седалката и, парчетата уш по статията, а и не само, от местене и наместване даже едната резба на шпайка се прецака и въпреки това не става работата, дори с едното коляно имам проблем, а точно то не ме боли толкова, колкото здравото ми коляно, получава се една тъпа болка на натъртване, а според зависи как завъртя парчетата ме боли или от ляво или от дясно под капачката, лошото е, че се проявява не веднага а след 10-тия км примерно докато до преди това се чувствам добре, като върна платформите забравям за сякакви болки дори да съм с ниска или висока седалка, този път действам по внимателно, а не като предишния път да си сасипя коленете от първото по-дълго каране.
Pencho93
 
Мнения: 173
Рейтинг: 1428
Регистриран на: Пет Фев 01, 2013 9:30 pm

Re: От платформи към автомати

Мнениеот unsigner » Нед Фев 01, 2015 12:09 pm

А, изобщо недей да се стараеш толкова, не е казано, че ТРЯБВА да караш с автомати, като ти правят проблем. Пази си здравето.
Сума народ от тия дето финишират напред по състезанията кара с платформи :-)
unsigner
 
Мнения: 279
Рейтинг: 1667
Регистриран на: Съб Май 26, 2007 7:09 pm

Re: От платформи към автомати

Мнениеот Pencho93 » Сря Фев 04, 2015 12:36 am

В София дали има магазин в който имат уред с който да ти настроят шпайковете ?
Pencho93
 
Мнения: 173
Рейтинг: 1428
Регистриран на: Пет Фев 01, 2013 9:30 pm

Re: От платформи към автомати

Мнениеот М.Паунов » Сря Фев 04, 2015 11:18 am

Pencho93 написа:В София дали има магазин в който имат уред с който да ти настроят шпайковете ?


Ако не греша преди беше писал за този проблем с колената. Също така беше писал, че със шпайковете се опитваш да дърпаш. Аз съм със здрави колена, но ако се опитам да дърпам, докато карам и мен ме заболяват коленете. Ако ще продължаваш със закопчаването не дърпай. Първо, че е по-неефективно, второ, че колянната става не е направена, за да издържа много на опън.
Ако пък пак продължават проблемите, по-добре остави автоматите.
Аватар
М.Паунов
 
Мнения: 130
Рейтинг: 1550
Регистриран на: Вто Юли 05, 2011 8:13 pm

Re: От платформи към автомати

Мнениеот Pencho93 » Сря Фев 04, 2015 11:24 am

Аз тогава само пробно съм дърпал не постоянно, сега не дърпам, но на голяма баир несъзнателно усещам, че издърпвам.
Pencho93
 
Мнения: 173
Рейтинг: 1428
Регистриран на: Пет Фев 01, 2013 9:30 pm

Re: От платформи към автомати

Мнениеот puleto » Сря Фев 04, 2015 10:09 pm

М.Паунов написа:
Pencho93 написа:В София дали има магазин в който имат уред с който да ти настроят шпайковете ?


Ако не греша преди беше писал за този проблем с колената. Също така беше писал, че със шпайковете се опитваш да дърпаш. Аз съм със здрави колена, но ако се опитам да дърпам, докато карам и мен ме заболяват коленете. Ако ще продължаваш със закопчаването не дърпай. Първо, че е по-неефективно, второ, че колянната става не е направена, за да издържа много на опън.
Ако пък пак продължават проблемите, по-добре остави автоматите.

Здравейте спорещи, тука аз нещо не схвщам. Смисъла на автоматите не е ли точно И да дърпаш?
puleto
 
Мнения: 257
Рейтинг: 1006
Регистриран на: Пет Фев 22, 2013 8:20 pm

Re: От платформи към автомати

Мнениеот bdz43r » Сря Фев 04, 2015 11:02 pm

Дърпането е само малка част от ефекта и съвсем не основната. По-съществено е удобното бутане напред и назад и не само.
Аватар
bdz43r
 
Мнения: 1217
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пет Яну 20, 2006 9:57 pm
Местоположение: Sofia, Bulgaria

Re: От платформи към автомати

Мнениеот М.Паунов » Чет Фев 05, 2015 2:05 am

За мен, може би, най-същественото е, че кракът е постоянно в оптимална позиция. На технични терени и нагоре и надолу кракът остава където му е мястото и не се търси позицията. Същото нещо важи и при каране с по-висок каданс.
Допълнително, че с твърдите шпайкове предаването на движението от крака в педала е доста по-ефективно.

При въртене при мен по-добре се получава, когато се съсредоточа върху натискането. Прилагам кръговото въртене само в участъци с лошо сцепление и други специфични случаи.
Дърпане се използва при спринтиране и тогава без съмнение разликата е голяма.
Аватар
М.Паунов
 
Мнения: 130
Рейтинг: 1550
Регистриран на: Вто Юли 05, 2011 8:13 pm

Re: От платформи към автомати

Мнениеот po_taka » Чет Фев 05, 2015 9:58 am

М.Паунов написа:За мен, може би, най-същественото е, че кракът е постоянно в оптимална позиция....


А тази оптимална позиция намери ли си я ? Аз клипсове карам от години и мога да ти кажа че никога не съм се чувствал точно на място.
Малко повече инфо на когото му е интересно, пдф-а гледайте http://www.bikejames.com/strength/the-f ... at-pedals/
Аватар
po_taka
 
Мнения: 561
Рейтинг: 1692
Регистриран на: Вто Юни 02, 2009 2:21 pm
Местоположение: Пловдив

Re: От платформи към автомати

Мнениеот taurus13 » Чет Фев 05, 2015 10:15 am

Пък и аз карам от години и винаги, още от началото съм си намерил позицията и никога не ми е пречело нищо. Мисля че е въпрос и на крак, на геометрия на крака. Затова човек опитва и ако му допадне добре, ако не опитва друго и така.
Изображение
Аватар
taurus13
 
Мнения: 5727
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пон Дек 17, 2007 10:07 am

Re: От платформи към автомати

Мнениеот М.Паунов » Чет Фев 05, 2015 12:12 pm

po_taka написа:
М.Паунов написа:За мен, може би, най-същественото е, че кракът е постоянно в оптимална позиция....


А тази оптимална позиция намери ли си я ? Аз клипсове карам от години и мога да ти кажа че никога не съм се чувствал точно на място.
Малко повече инфо на когото му е интересно, пдф-а гледайте http://www.bikejames.com/strength/the-f ... at-pedals/


Разбира се, че съм я намерил. За какво са ми иначе автомати?
Аватар
М.Паунов
 
Мнения: 130
Рейтинг: 1550
Регистриран на: Вто Юли 05, 2011 8:13 pm

Re: От платформи към автомати

Мнениеот po_taka » Чет Фев 05, 2015 12:27 pm

Добре, но представи си че преди 2 години не си имал добра техника и си поставял крака "грешно", свикнал си и си добре. Ако беше карал платформи леко полеко щеше да се наместиш на правилното място.
И аз карам клипсове, 2 години бях супер щастлив, после падане, половин година платформа, а като оздравях и се закопчах мръднах около 2-3мм назад закопчалките и ми е по-добре.
Надявам се разбрахте какво се опитвам да кажа :)
Аватар
po_taka
 
Мнения: 561
Рейтинг: 1692
Регистриран на: Вто Юни 02, 2009 2:21 pm
Местоположение: Пловдив

Re: От платформи към автомати

Мнениеот zero knowledge » Чет Фев 05, 2015 2:26 pm

М.Паунов написа:... не дърпай. Първо, че е по-неефективно, второ, че колянната става не е направена, за да издържа много на опън.

М.Паунов написа:Дърпане се използва при спринтиране и тогава без съмнение разликата е голяма.

И последно?
19.6.16.6
Аватар
zero knowledge
 
Мнения: 721
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Окт 29, 2002 10:40 pm
Местоположение: 02139

Re: От платформи към автомати

Мнениеот М.Паунов » Чет Фев 05, 2015 3:02 pm

Заеби
Аватар
М.Паунов
 
Мнения: 130
Рейтинг: 1550
Регистриран на: Вто Юли 05, 2011 8:13 pm

Re: От платформи към автомати

Мнениеот Use.Less » Пет Фев 27, 2015 3:00 pm

Аз отново стъпих на автомат, след като зимата бях изцяло на платформа. Все още по техничните участъци е малко на кантар работата, може би предимно заради страха, че крака е вързан за педала, но определено има разлика в контрола на колелото и начина, по който се педалира. Аз настройх позицията на педалите си от раз, едно-две мърдания и ми пасна екстра, но наистина познавам хора, които опитват постоянно да намерят позицията и все нещо ги дърпа в коленете. Както каза и taurus13 сигурно си е въпрос на крак и геометрия. Това, което при мен се получи също е, че след поставянето на автомата, седалката мръдна леко назад с до около 5-6мм. А дали краката в коленете и респективно долу ще са леко по-отворени или леко по-затворени е и въпрос на таз. Ако човек е с по-широк таз, поне така мисля, кракът е нормално да е малко по-изправен или леко отворен навън. Другото, е че дърпането, за хора с меки стави ще е тегаво, но затова си има упражения за подсилване на ставите, връзките и костите. Плюс това човек никога не дърпа само, освен ако умишлено не си го е поставил за цел, просто защото естествения начин на педалиране е когато крака е на 1 часа да упражни натиск върху педала. Придърпването става едва когато, крака е в позиция да се върне от 7 ч. на 12 ч.
I love the dirt.
Аватар
Use.Less
 
Мнения: 158
Рейтинг: 1823
Регистриран на: Пон Юли 30, 2012 9:43 am
Местоположение: София

Re: От платформи към автомати

Мнениеот moridinbg » Сря Май 06, 2015 8:50 pm

Five Ten-ът след няколко хиляди километра и три континента ходене и каране вече почва да се трансформира към сандал. Без да се замисля бих взел същите, но в момента просто нямам такъв бюджет за вело-обувки.
Какво препоръчвате за АМ каране, което може да е придружено и с бутане и носене, а понякога и просто ходене?

Shimano MT34/МТ44 са г/д на половин цена и ми изглеждат добре? AM45 ми идва скъп май.
661 Filter, ако изскочи на оферта?
Аватар
moridinbg
 
Мнения: 1162
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пет Юли 06, 2012 11:59 pm
Местоположение: София

Re: От платформи към автомати

Мнениеот moridinbg » Пет Май 08, 2015 2:53 pm

Вчера ходих да гледам и меря МТ44 и да го сравня с 34 - подметките са с аналогична твърдост, 44 е малко по-тежък, мрежест и по-проветрив. Връзките също имат нещо като бързо стягане. От друга страна подметката грам не ми пасва - при стъпване, когато се сгъне обувката, точно по средата на стъпалото, нещо ми го притиска отдолу...

О'Neal Тorque май не са лоши, но 1100+ грама за чифт....
Аватар
moridinbg
 
Мнения: 1162
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пет Юли 06, 2012 11:59 pm
Местоположение: София

Re: От платформи към автомати

Мнениеот moridinbg » Вто Май 19, 2015 10:37 am

В крайна сметка си взех Teva Pivot - http://www.pinkbike.com/news/Teva-Pivot ... -2013.html
Обувката е страшна, вече имам към 150км колело с нея и още към 15км пеша ходене и бутане. Значително по-удобна от 5.10, да не говорим от Шиманото.
Парчето не стърчи и не тропа, в същото време закопчавам осезаемо по-лесно, отколкото със стърчащото парче при 5.10
Доста е удобна и за ходене - подметката е твърда, както си трябва, но твърдото свършва точно след парчето и е гъвкава под самите пръсти, което доста помага за правене на стъпки.
Доста е проветрива, с времето през изминалите седмици не ми е било некомфортно.
Като минус - езикът е хванат за обувката само в горната си част и ако се плисне вода от горе може да намокри вътре.
Адски, адски съм доволен и за мое огромно съжаление, Teva излизат от бизнеса с обувки за МТБ и това е последния сезон на обувката. Като покарам още малко ще преценя и вероятно ще си взема още един чифт за резерва.
Взех ги за 170лв от TrueRiders.

Докато търсих, намерих и 5.10 Hellcat на супер цената от 130лв в Outsider на Христо Смирненски. Имат обаче 42 и 44.5. Моят 5.10 Maltese Falcon от 2012-2013 беше 44.5 и ми беше тамън, докато Hellcat-а в същия размер ми оставяше място да си пъхна пръст зад петата.
Аватар
moridinbg
 
Мнения: 1162
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пет Юли 06, 2012 11:59 pm
Местоположение: София

Re: От платформи към автомати

Мнениеот natalito » Пон Юни 08, 2015 12:45 pm

moridinbg написа:В крайна сметка си взех Teva Pivot

Ползваш ли ги, как е състоянието на подметката, по-конкретно синята част с ромбчетата? След малко трамбоване по ронлив камънак взе да се чупи :D . Другата част изглежда доста стабилна. Много удобни, да видим колко време ще са ползваеми :8D:
"I say the sunshine will blow my mind and the wind blow my brain" - BA

Изображение
Аватар
natalito
 
Мнения: 867
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пет Ное 03, 2006 10:20 am

Re: От платформи към автомати

Мнениеот moridinbg » Пон Юни 08, 2015 1:01 pm

Оставих колелото (съответно и обувките) в София :( Края на месеца ще го взема и ще почна да го карам активно.
Иначе за тия 150/15км, които им направих нямаше никакви проблеми. Подметката ли се рони? Това ще е супер тъпо.

Ти как завинти парчетата? Те предлагат някаква система с навиване отвътре, но болтовете, които идват с обувките и тези, които ми бяха с парчетата (шимански) са твърде къси и ги навих по нормалния начин, с болтовете отдолу.
Аватар
moridinbg
 
Мнения: 1162
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пет Юли 06, 2012 11:59 pm
Местоположение: София

Re: От платформи към автомати

Мнениеот natalito » Пон Юни 08, 2015 1:09 pm

Аз съм с тайм, много добре се разбират с педала, отвън са навити болтовете като на снимката
http://blistergearreview.com/gear-revie ... ess-shoe/2
И на едната и на другата са се отчупили малки парчета от синята част на подметката, около отвора за парчето.

п.п. може и да улучих дефектен чифт :look:
"I say the sunshine will blow my mind and the wind blow my brain" - BA

Изображение
Аватар
natalito
 
Мнения: 867
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пет Ное 03, 2006 10:20 am

Re: От платформи към автомати

Мнениеот Admin » Вто Юни 09, 2015 7:03 am

Аз като ги тествах миналата година, а знаеш в какви условия беше това на Перпендикулярната, пък и не само там, нямах никакви проблеми с ронене и отчупване на късчета от подметката. Преди това с Teva Links, които са за платформи, т.е. контактуват дори с по-остри от камъчетата елементи, а и доста пешеходене видяха по Рила, пак не съм имал проблеми. Не знам колко са големи тия парчета, дето ти се чупят, ама дано наистина да не си улучила някакъв дефектен чифт?
Или пък може би възрастта на материала да има значение - нещо, което аз да не съм регистрирал при тестовете, защото са били по-нови тогава... :dontknow:
Интелигентният човек има възможност да се държи като такъв или като простак. Простакът няма подобен избор.
Аватар
Admin
 
Мнения: 16374
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пон Май 20, 2002 12:00 am
Местоположение: София

Re: От платформи към автомати

Мнениеот natalito » Сря Юни 10, 2015 8:53 am

Admin написа: Или пък може би възрастта на материала да има значение -... :dontknow:

Нещо такова предполагам. Те парчетата не са големи 2-3мм, но още на няколко места по този материал са тръгнали да се ронят.
Но така или иначе не се произвеждат и разпространяват вече, така че няма какво да ги обсъждаме.
Само тайм парчето да си седи на мястото :lol:
"I say the sunshine will blow my mind and the wind blow my brain" - BA

Изображение
Аватар
natalito
 
Мнения: 867
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пет Ное 03, 2006 10:20 am

Re: От платформи към автомати

Мнениеот moridinbg » Сря Юни 10, 2015 12:54 pm

Я дай да видим снимка?
Произвеждаха ги до миналото лято, каква възраст на материала...
Аватар
moridinbg
 
Мнения: 1162
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пет Юли 06, 2012 11:59 pm
Местоположение: София

Re: От платформи към автомати

Мнениеот bdz43r » Сря Юни 10, 2015 5:55 pm

Парчетата ми са на привършване и понеже не съм много доволен от надеждността на CB се замислям да сменя и системата.
Има ли някой оплаквания (или да е чувал за такива) от технически проблеми с Shimano XT/XTR - счупвания, разпадания, блокирали лагери и др?
Аватар
bdz43r
 
Мнения: 1217
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пет Яну 20, 2006 9:57 pm
Местоположение: Sofia, Bulgaria

ПредишнаСледваща

Назад към Общ форум

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 37 госта