Енергийна автономност при многодневни преходи

За всичко свързано с МТБ, което не е за някой от другите форуми. Например: разкази и преживявания, мнения по различни общи въпроси, интeресни продукти, новости и т.н.

Рейтинг за публикуване на тема / Рейтинг за отговор / Тежест: 1000 / 1000 / 20

Re: Енергийна автономност при многодневни преходи

Мнениеот KiselotoMliako » Съб Апр 28, 2012 9:52 am

Ако толкова си се заял, че искаш да ти търка в гумата нещо - виж на женския пазар - дядовците с тротоарните сервизи все ще ти намерят някое олд скуул динамо.
Като цяло за твоите мераци динамо-главината е много по-елегантно решение, ама щом си решил да си ретро - кефи си се :lol:
Аватар
KiselotoMliako
 
Мнения: 630
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Сря Авг 11, 2010 1:25 pm

Re: Енергийна автономност при многодневни преходи

Мнениеот 80286 » Съб Апр 28, 2012 10:29 am

@APD: Консумираната мощност е 6W max, както написах. Крушката свети ярко 4-5 часа, изпробвано и доказано.
@M1010X: Веднъж съм виждал динамо (всъщност по-правилно е алтернатор, защото прави променлив ток, но нейсе), което се движи от веригата, но беше отдавна... и само веднъж.
@did: Верно ли главината да е по-лека от динамото? Възможно е тези, които съм виждал всичките да са някакви стари, но, честно, тежат повече от кило със сигурност. Освен това ти е на предното колело. Виж, ако можеше отзад да се монтира би било по-добре. И пак, дори никаква консумация да няма, не може съпротивлението да е нула. Няма офф. Относно надолнището - казах го само за примера, какво пречи да въртиш и по равното. И това въобще ако ти се налага, имам предвид, че щом очакваш да караш нощем естествено е да тръгнеш от вас с пълни батерии, не с празни, нали? На теория, ако си подбереш маршрута и тайминга, може и въобще да не го пускаш това динамо никога, а да се зареждаш само вкъщи. Също така, относно елевацията, тръгваш си от вас, ходиш където ходиш и после се връщаш пак у вас. Елевация = 0. Т.е. точно колкото си се качвал, точно толкова и ще се спускаш, винаги, откъдето и да минеш.
@subritual: Голяма играчка е да го настроиш да се върти равномерно, това е вярно, но на акумулатора много не му пука от това, след стабилизатора. Въпроса е да не си изядеш гумата, както става като не му обърнеш внимание. Пружината му като се напълни с боклуци и почва да натиска по-малко. Също е вярно, че не на всяка гума става. Аз ползвам гладки, не такива с яко грайфери (Рррр-РрРрр-ррРР-рРрр!!), та затова имам надежда, че ще успея. Оф, дано не си прав, че са изчезнали напълно, че така като гледам още никой не ми е отговорил конкретно има ли ги въобще някъде в София тези аксесоари или не. В общи линии дискусията пак се измести в посока "За к'во ти е това динамо" - точно като в магазина.
@KiselotoMliako: Не съм останал с впечатление да съм се "заял" с някого, дано си имал предвид "заинатил" :) Та, казваш, на женския да потърся... ще хвърля едно око, мерси.
80286
 
Мнения: 6
Рейтинг: 1220
Регистриран на: Вто Апр 24, 2012 9:01 am

Re: Енергийна автономност при многодневни преходи

Мнениеот taurus13 » Съб Апр 28, 2012 11:06 am

Sos(Добри) все още продава динамо главина :D
Изображение
Аватар
taurus13
 
Мнения: 5727
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пон Дек 17, 2007 10:07 am

Re: Енергийна автономност при многодневни преходи

Мнениеот did » Съб Апр 28, 2012 11:22 am

80286 написа:@did: Верно ли главината да е по-лека от динамото? Възможно е тези, които съм виждал всичките да са някакви стари, но, честно, тежат повече от кило със сигурност.


http://www.dimibike.com/velosipedi-kolo ... dh3d72.htm

Има и мнооооого по-леки, има и втора употреба... Забрави за това динамо! По-скоро (ако си истински експериментатор) мисли за електромагнитни спирачки. :D
Q. b. f. f. f. s.
Аватар
did
 
Мнения: 16523
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Окт 14, 2003 3:00 pm
Местоположение: Пловдив

Re: Енергийна автономност при многодневни преходи

Мнениеот taurus13 » Съб Апр 28, 2012 11:27 am

Най-атрактивно е да вържеш един голем реостат на кормилото и като искаш да спираш буташ ръчката напред.
Изображение
Изображение
Аватар
taurus13
 
Мнения: 5727
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пон Дек 17, 2007 10:07 am

Re: Енергийна автономност при многодневни преходи

Мнениеот did » Съб Апр 28, 2012 11:36 am

:D
Q. b. f. f. f. s.
Аватар
did
 
Мнения: 16523
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Окт 14, 2003 3:00 pm
Местоположение: Пловдив

Re: Енергийна автономност при многодневни преходи

Мнениеот Morpher » Съб Апр 28, 2012 12:15 pm

:offtopic: Трябва да е като на трамвайте - с въртене... Ще е по-ефектно така! :)
Аватар
Morpher
 
Мнения: 988
Рейтинг: 1888
Регистриран на: Вто Яну 04, 2005 7:03 pm
Местоположение: София

Re: Енергийна автономност при многодневни преходи

Мнениеот hop » Съб Апр 28, 2012 10:26 pm

Динамо от едновремешните продават в Практикер и Кауфланд, при колелата, като цена май бяха 6-10 лв. Английски форум - питаш и ти се отговаря, руски форум - питаш и теб те питат, български форум - питаш и всички ти обясняват колко си тъп... :D
hop
 
Мнения: 53
Рейтинг: 1325
Регистриран на: Чет Апр 09, 2009 9:19 pm
Местоположение: София

Re: Енергийна автономност при многодневни преходи

Мнениеот sailman » Нед Апр 29, 2012 8:40 am

@hop: Не виждам, някой да е обяснявал на питащия "колко е тъп"....Иначе, добре си направил, че ни светна къде продават динам-а и прочее негодни дивотии, ама за другите ти преписани сентенции... :disagree:
Настрана оставям въпроса, как ми омазахте темата, в която (вярвам видно е от заглавието и) има за цел да се обсъждат методи за енергийно задоволяване при многодневни преходи в планината, а не чаркалаци от времето на дедо ми.... :xx(:
ВЕЛО 2009 Sus scrofa domestica
Аватар
sailman
 
Мнения: 1443
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Нед Май 25, 2008 11:10 am
Местоположение: София

Re: Енергийна автономност при многодневни преходи

Мнениеот 80286 » Нед Апр 29, 2012 5:58 pm

@saliman: Извинявам се още веднъж (както и в абсолютно първото ми изречение), ако не съм уцелил правилната тема. Нямал съм за цел да "омазвам" каквото и да е. Сърди се на търсачката на форума, че изкарва твоята тема. Не намерих по-подходяща от "Енергийна автономност", това са твои думи, нали? Аз зададох простичък въпрос и не съм виновен, че ми вадят от девет дола вода.

Да, никой не ми е казал още колко съм тъп... в прав текст. Само дето се интересувам от "негодни дивотии", нали? Та виж сега какво ще ти кажа, щом си толкоз гневен: "чаркалаците от времето на дедо ти" все още осигуряват тока и у вас, а не соларните ти фантазии. Освен ако не караш с една като тези, абсолвентските шапки, с половин квадратен метър панел на главата, не те виждам "енергийно автономен". Уроци по физика няма да давам, сам виж колко са ефективни соларките спрямо площта си, и това при положение, че слънцето само теб е чакало за да се покаже. Искаш ли да се хванем на бас кой е по-автономния начин? Нека това, че тепърва съм се регистрирал тук не те заблуждава колко, как, и откога карам колело! Ако само динамото е това, което ти пречи да въртиш, се сещам за една много хубава българска поговорка за калпавите неща и какво им пречи.

П.С. Само"акъли" ми даваха и докато си купя Пежо-то. То не беше за спирачки, не беше за скорости, не беше за капли.
.. въобще акъли да искаш. И на тях толкова внимание обърнах.
Зададох си въпроса, получих си отговора, благодаря на всички. Бъдете здрави и попътен вятър.
80286
 
Мнения: 6
Рейтинг: 1220
Регистриран на: Вто Апр 24, 2012 9:01 am

Re: Енергийна автономност при многодневни преходи

Мнениеот hop » Вто Май 01, 2012 1:16 am

По страничния въпрос, който повдигнах и беше важно най-накрая някой да забележи и повдигне, мисля, че с последните две мнения го приключихме?

По основния - решението е в соларите. Но да са качествени, в лека и компактна и здрава сглобка, и с някаква схемка с изправителче, а не с вградена батерия - ако ще нося и мисля и още една батерия, освен тези на техниката, зааеби. Да не говорим, че от надеждността на тази една батерия зависи ВСИЧКО, де що ще се зарежда, което може да се окаже най-големия проблем, при това - неочаквано. По-добре още един комплект батерии и с пестене приключвам въпроса за седмица напред, бързо и лесно. За седмица време, хайде да ви свършат хранителните запаси преди енергийната автономност, пък в магазина за храна продават и автономност. Автономност, особено пък в планината, означава за мен две неща: надеждност и простота. Надеждност е, когато имаш гпс с 5 зарядни и батерии, но имаш и карта и компас и отлично боравиш с тях. Простота е, когато гпс-ът ти е със стандартни батерии. Солар с батерия хем не е просто, а хем е доста ненадеждно. И тежко, което пък е в тотален разрез с многодневността. Динамото също го изключвам - тежко, шумно и непостоянно като източник. Колко часа днес ще го въртиш по пресечения терен, за да зарежда? С достатъчна скорост, при това? Ако ще го въртиш и утре, ми то соларите за 2 дена правят същото, по-леки и най-важното - не изразходват твоята енергия. Нея и след седмица, като слезнеш за храна, пак не можеш да си я купиш наготово, щото не се продава. Качествените солари зареждат и в облачно време, т.е. имат по-голяма надеждност, защото слънцето изгрява гарантирано, а дали гарантирано ще въртиш и утре?

Абе, хора, вие да не карате електрокари? Какви са тия енергийни автономности, какво толкова захранвате - електрожени ли има портативни?! Колегите от кемпер форума карат по една отпуска време с акумулатора на колата и без солари, тук в последните години взеха да ги слагат по кемпери и каравани, че много се крадат и са скъпи. Аз не се заяждам, ама направо съм силно учуден какво толкова захранвате по вашите многодневни преходи?! Телефоните държат по 2 седмици на стендбай - не сме с А1018, осветлението забравяш кога си му сменил батериите - със светодиоди сме, гпс-ите държат по 2-3 дена с един комплект (имаме гпс-и!), ми то два комплекта са за 4-6 дена, вие за повече ли си носите храна? И тия гпс-и, като спите, изключвате ли ги и постоянно ли ви трябват? И въобще какво носите и какво ви трябва? :bigeyes: Инак, ясно е - енергийна автономност означава соларче, ама...
hop
 
Мнения: 53
Рейтинг: 1325
Регистриран на: Чет Апр 09, 2009 9:19 pm
Местоположение: София

Re: Енергийна автономност при многодневни преходи

Мнениеот boriss13 » Вто Май 01, 2012 7:30 am

80286 написа:@saliman:

Нещо не си схванал поста на sailman. :) А!Кой е Салиман? :look:
Най-дългите пътешествия най-често започват с думите: "Зная по-кратък път!!!"Изображение
Аватар
boriss13
 
Мнения: 2884
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пет Ное 25, 2005 12:08 pm
Местоположение: София

Re: Енергийна автономност при многодневни преходи

Мнениеот vafi » Сря Май 02, 2012 10:33 am

Топлата вода е открита :idea:
POWERTREKK
Amsterdam is like the Tour de France. Just a lot of people on drugs riding bikes!!!
Аватар
vafi
 
Мнения: 289
Рейтинг: 1412
Регистриран на: Чет Мар 08, 2012 3:38 pm

Re: Енергийна автономност при многодневни преходи

Мнениеот did » Сря Май 02, 2012 1:11 pm

vafi написа:Топлата вода е открита :idea:
POWERTREKK

Той и самолетът е открит преди доста десетилетия, ама и сега падат самолети ;)
Q. b. f. f. f. s.
Аватар
did
 
Мнения: 16523
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Окт 14, 2003 3:00 pm
Местоположение: Пловдив

Re: Енергийна автономност при многодневни преходи

Мнениеот subritual » Сря Май 02, 2012 3:07 pm

hop написа:Но да са качествени, в лека и компактна и здрава сглобка, и с някаква схемка с изправителче, а не с вградена батерия

Да не би да има променлив ток в соларните клетки, че да трябва изправителче? Тея платки дето си ги виждал вътре вършат друга работа,обикновенно DC to DC конвертор и са неефективни.Друго се прави. Купуват се качествени клетки (ето това е големия проблем, щото китайците продават в нета,но 2 пъти вече купих боклуци) и то толкова на брой,че да могат да зареждат 2 батерии в облачно време.Слага се един диод против разряд и евентуално схемка с брояч,която да мери колко ток се е пъхнал в батериите.Цялото това нещо се вакуумира в нещо като тия дюшеци дето са за плуване на морето и го опваш на раницата.
Ако на някой му допадне тая идея и му се занимава, бих се включил, тъй като вече 2 години сам не я подхванах.
Аватар
subritual
 
Мнения: 1362
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Юли 01, 2008 2:02 pm
Местоположение: Джебел

Re: Енергийна автономност при многодневни преходи

Мнениеот 80286 » Съб Май 05, 2012 12:30 pm

subritual написа:...Купуват се качествени клетки (ето това е големия проблем, щото китайците продават в нета, но 2 пъти вече купих боклуци)...
Както казват в Минута е много - "Що не ръкопляскате!" Точно в десятката, това е проблема. Евтинджосите са с успоредни клетки, като решетка, навързани последователно. И нямат фокусираща оптика. Затова са яко зависими от ъгъла, под който се осветяват, и от всякакви сенки. С думи прости - работят идеално ако ги опулиш на 90* срещу слънцето. Например: Ако с пръст или клечка хвърлиш сянка, перпендикулярна на решетката - ефективността спада незначително (до 20-тина %). Ако, обаче, хвърлиш сянка успоредна на решетката - само гледай какво става с волтажа... направо я убиваш. Който не вярва, нека пробва с един мултицет. Хубав, шестостенен солар (като тротоарни плочки) с оптика, ей това е истината. Но вече и цените стават съвсем други. За някой, на който колелото му е 3 бона това може и да не е проблем, но аз не съм от тоя вид. Затова и си взех от гаража в къщи динамцето, изправителя и регулатора са завършени, халогена е купен, батерията я чакам да пристигне и... това е. Ще си го въртя, нали затова съм на колело, не на скутер. :)
80286
 
Мнения: 6
Рейтинг: 1220
Регистриран на: Вто Апр 24, 2012 9:01 am

Re: Енергийна автономност при многодневни преходи

Мнениеот hitar_potter » Чет Авг 16, 2012 4:52 pm

Не знам дали точно тук е правилното място да пиша това, но не мисля, че си заслужава нова тема.
Войната на батериите: колко наистина тичка зайчето на Duracell (ревю)

Потребителят anrieff в hardwareBG.com е решил да се наеме да тества различни марки алкални (и известен брой презареждаеми) батерии, които можем да намерим тук (че и от чужбина). Изследва капацитетът на една батерия и после ги съпоставя по аболютен капацитет, единици капацитет за един лев и също е дал разрядните криви. Изследвал е по 4 батерии в комплект наведнъж, т.е. в известен смисъл е включен и факторът „бъгава клетка съсипва цялата група“, изобщо материалът е интересен. Изводът? Народе, отивайте в Carrefour, да си купите батерии с едноименната марка. Капацитетът е като на Duracell, а тая седмица струват по левче четирите бройки.

Благодаря на jawsbg, че ми показа въпросната тема.
Изображение
Аватар
hitar_potter
 
Мнения: 3461
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пет Фев 01, 2008 9:25 pm
Местоположение: София

Re: Енергийна автономност при многодневни преходи

Мнениеот LyuboKolev » Нед Авг 19, 2012 7:30 am

За динамо-главина мисля, че ще е по-добре да забравим... Говоря, пак да натвърдя, не за велотуризъм а за сериозно планинско колоездене по често неизвесни терени.

Като си с GPS не знам какво е толкова неизвестното. За такива преходи си носиш каска, челник, батерии за челника и алкохол. Огъня отдавна е открит. Може и 20м. въже за всеки случай, нож на всяка цена и никога не забравяй презервативи.
Аватар
LyuboKolev
 
Мнения: 192
Рейтинг: 920
Регистриран на: Чет Апр 23, 2009 5:54 am

Re: Енергийна автономност при многодневни преходи

Мнениеот APD » Пон Авг 20, 2012 5:20 pm

hitar_potter написа:Не знам дали точно тук е правилното място да пиша това, но не мисля, че си заслужава нова тема.
Войната на батериите: колко наистина тичка зайчето на Duracell (ревю)

Потребителят anrieff в hardwareBG.com е решил да се наеме да тества различни марки алкални (и известен брой презареждаеми) батерии, които можем да намерим тук (че и от чужбина). Изследва капацитетът на една батерия и после ги съпоставя по аболютен капацитет, единици капацитет за един лев и също е дал разрядните криви. Изследвал е по 4 батерии в комплект наведнъж, т.е. в известен смисъл е включен и факторът „бъгава клетка съсипва цялата група“, изобщо материалът е интересен. Изводът? Народе, отивайте в Carrefour, да си купите батерии с едноименната марка. Капацитетът е като на Duracell, а тая седмица струват по левче четирите бройки.

Благодаря на jawsbg, че ми показа въпросната тема.


Глупости на търкалета. Попаднал е на бройки от лоша партида, иначе за да са чисто статистически коректни резултатите, трябва да тества толкова бройки от всеки модел, колкото ще са нужни за 1kWh тест.
Самите батерии (случайни бройки от всяка серия на определен времеви интервал) минават тестове още в цеховете. Лошите бройки 140% влизат в статистиката на производителя, ако ще батериите да са правени наистина в гараж, собственост на чичо Ли.
APD
 
Мнения: 462
Рейтинг: 977
Регистриран на: Нед Юли 17, 2011 1:42 pm

Re: Енергийна автономност при многодневни преходи

Мнениеот hitar_potter » Вто Авг 21, 2012 8:08 pm

Честно казано, не разбрах какво каза...

Ако твърдиш, че резултатите от тестовете не могат да бъдат особено достоверни - да, вярно е. Все пак, вероятно батериите се представят по различен начин при бърз и бавен разряд. Също така 4 батерии от модел не могат да се считат за статистика. Но колкото и „мижава“ да е статистиката, мога с голяма степен на сигурност да твърдя, че едно 60-70% цената на Duracell идва е просто така, заради името им, и че никога не бих си купил батерии TOSHIBA примерно. Сега съм налазил 2х4бр. карфурски батерии и ще ги видя как се справят на челника, когато ми се наложи да ползвам непрезареждаеми. Duracell-ите не ме очароваха когато ги ползвах..
Изображение
Аватар
hitar_potter
 
Мнения: 3461
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пет Фев 01, 2008 9:25 pm
Местоположение: София

Re: Енергийна автономност при многодневни преходи

Мнениеот mishu_ » Чет Окт 17, 2013 4:22 pm

Решението е USB външна батерия. Зареждаш каквото решиш GSM, GPS, фотоапарат, GoPro и др.
Ето тук има: http://www.tokzatelefona.com
Аз имам голямата и досега не съм свалял повече от 1 точица (от 4) при агресивно ползване на телефона с постоянно включен GPS тракер, Google Maps и интернет цял ден.
Аватар
mishu_
 
Мнения: 40
Рейтинг: 1220
Регистриран на: Чет Яну 24, 2013 1:21 pm

Re: Енергийна автономност при многодневни преходи

Мнениеот Sartor » Пон Фев 10, 2014 2:15 pm

Искам да споделя малко личен опит с GoalZero - соларен панел модел Nomad 7 + зарядно за батерии Guide 10. Уточнявам, че преди време не се намираха в България, но вече се внасят официално (няма да споменавам кой магазин, за да не става реклама - мисля, че хората са достатъчно интелигентни, за да го намерят с малко ровене). Доволен съм, че цената в Америка и тук в България се различава с около 50лв - не е много (от официалния онлайн магазин на фирмата може да се вземе за около 185лв по днешен курс, а в България го взех за около 235лв, което реално е ДДС-то).

Тези дни бях оставил да зарежда батерии - докато нямаше слънце, доста бавно зареждаше (има си индикатор на зарядното до колко % са заредени батериите).

След като изпече за 2 часа хубаво слънце, веднага зареди на макс 4 броя ААА батерии + дистанционното за GoPro-то. Днес от 9:00 до около 10:30 зареди от 30% до макс 2 АА батерии (Sony). 4 АА батерии на макс слънце ги зареди за около 2:00 часа, при закаченa GoPro камера (при 0 заряд). Колкото повече устройства закачате, толкова по-бавно се зареждат. Специално към модела, който имам, може да закачите едновременно 3 устройства без допълнителни накрайници (1 USB интерфейс, 1 за зареждане на Guide 10 и един тип запалка на автомобил).

Самия соларен панел няма собствени акумулатори, но след края на слънчевата част от денонощието, поддържаше още до 5 мин зареждане на устройствата, които му бях закачил (има индикатор - зелена лампа до изходите). За сметка на това може да зареждате презареждащи батерии в Guide 10 и да ги използвате за зареждане на други устройства - там има 3 режима: за "складиране" на батерии, зареждане на други устройства (през USB изход) и фенерче (като ходим нощем извън палатката за разни нужди, примерно). От соларния панел се зареждат батериите и в трите режима. Има и входящ изход за зареждане през USB (например, ако сте вкъщи да го заредите от зарядно / компютър).

Недостатък, който открих (е и после прочетох в ръководството), беше че някои устройства имали нужда от постоянна мощност за да зареждат (иначе им се включвала защитата) и трябвало да се наглеждат (т.е. да ги вадиш и слагаш пак да се зареждат). Този случай се получи с GoPro-то - като цяло трябва да нагласяш панелите да са макс изложени на слъчева светлина.
Аватар
Sartor
 
Мнения: 1548
Рейтинг: 1995
Регистриран на: Чет Фев 25, 2010 5:30 pm
Местоположение: София

Re: Енергийна автономност при многодневни преходи

Мнениеот nikant » Пон Фев 10, 2014 4:28 pm

За Garmin има готов комплект http://www.garmin.bg/?s=8&i=436 . Само дето няма много инфо

Иначе има много предложения със соларни зареждалки :) www.aliexpress.com
Ако спориш с идиот, вероятно точно същото прави и той.
nikant
 
Мнения: 170
Рейтинг: 1340
Регистриран на: Сря Ное 27, 2013 8:26 pm
Местоположение: Европа

Re: Енергийна автономност при многодневни преходи

Мнениеот bdz43r » Пон Фев 10, 2014 6:15 pm

Sartor написа:Искам да споделя малко личен опит с GoalZero
Малко тежко идва обаче. 363 g за панела и 180 g за зарядното с батериите, общо над 0,5 kg.
Аватар
bdz43r
 
Мнения: 1217
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пет Яну 20, 2006 9:57 pm
Местоположение: Sofia, Bulgaria

Re: Енергийна автономност при многодневни преходи

Мнениеот marsa » Пон Фев 10, 2014 8:04 pm

bdz43r написа:Малко тежко идва обаче. 363 g за панела и 180 g за зарядното с батериите, общо над 0,5 kg.
Ми тези неща са за хора, които тръгват с преносимата си покъщнина на разходка за седмица-две примерно. Не за зареждане на Айфон в парка.

Просто ако става дума за каране в рамките на 24ч, каквито и електроники да се ползват е по-прагматично да се носят само резервни батерии.
Кучетата си Изображение, колелото си Изображение.
Аватар
marsa
 
Мнения: 3601
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Съб Фев 02, 2008 4:27 pm
Местоположение: София

Re: Енергийна автономност при многодневни преходи

Мнениеот subritual » Пон Фев 10, 2014 8:54 pm

Остави ти, цената е висока.Търсенето е малко.Направи си сам е по-леко и евтино,ама ей на..да направиш, да покажеш, иначе- голи приказки...
Аватар
subritual
 
Мнения: 1362
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Юли 01, 2008 2:02 pm
Местоположение: Джебел

Re: Енергийна автономност при многодневни преходи

Мнениеот NeNo » Вто Фев 11, 2014 12:33 am

Да се включа и аз в темата. Очаквам доставка на един слънчев панел и разни други неща от alixpress.com и след това мисля да сътворя едно зарядно. Ако има някакъв успех ще споделя резултата с вас.
Дано ти се счупи climber-a докато караш DH или ФР лайно :finger:
Изображение
Аватар
NeNo
 
Мнения: 289
Рейтинг: 1455
Регистриран на: Чет Юни 11, 2009 6:53 pm

Re: Енергийна автономност при многодневни преходи

Мнениеот Daniel Panev » Вто Фев 11, 2014 10:59 am

nikant написа:За Garmin има готов комплект http://www.garmin.bg/?s=8&i=436 . Само дето няма много инфо

Иначе има много предложения със соларни зареждалки :) www.aliexpress.com

Ребрандиран PowerMonkey Explorer
TheAnimal написа:Абе друго си е да го "забелиш" :evil:
Аватар
Daniel Panev
 
Мнения: 1934
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пон Апр 21, 2008 3:47 pm
Местоположение: София

Re: Енергийна автономност при многодневни преходи

Мнениеот Ozzie » Нед Яну 04, 2015 11:03 am

Нещо което може би си струва да се следи, как ще се развие.
http://www.greentech.bg/archives/58032
По-добре с хубава жена на надуваем матрак, отколкото с надуваема жена на хубав матрак...
Аватар
Ozzie
 
Мнения: 12470
Рейтинг: 1698
Регистриран на: Сря Мар 31, 2004 10:13 pm
Местоположение: Варна

Re: Енергийна автономност при многодневни преходи

Мнениеот taurus13 » Нед Яну 04, 2015 12:42 pm

Туй май си е просто батерия, опакована в картонче.
Изображение
Аватар
taurus13
 
Мнения: 5727
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пон Дек 17, 2007 10:07 am

ПредишнаСледваща

Назад към Общ форум

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 77 госта