Енергийна автономност при многодневни преходи

За всичко свързано с МТБ, което не е за някой от другите форуми. Например: разкази и преживявания, мнения по различни общи въпроси, интeресни продукти, новости и т.н.

Рейтинг за публикуване на тема / Рейтинг за отговор / Тежест: 1000 / 1000 / 20

Re: Енергийна автономност при многодневни преходи

Мнениеот Daniel Panev » Съб Май 28, 2011 6:50 am

За колко време пристига? Т.е. ще имам ли време да си поръчам и аз едно таквоз преди ПВ5?
TheAnimal написа:Абе друго си е да го "забелиш" :evil:
Аватар
Daniel Panev
 
Мнения: 1934
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пон Апр 21, 2008 3:47 pm
Местоположение: София

Re: Енергийна автономност при многодневни преходи

Мнениеот outfaced » Съб Май 28, 2011 7:41 am

Daniel Panev написа:За колко време пристига? Т.е. ще имам ли време да си поръчам и аз едно таквоз преди ПВ5?

Не са ви жизнено необходими тия тамагочита за ПВ ;)
Аватар
outfaced
 
Мнения: 6057
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пет Юли 20, 2007 3:24 pm
Местоположение: Пловдив

Re: Енергийна автономност при многодневни преходи

Мнениеот sailman » Съб Май 28, 2011 9:44 am

outfaced написа:
Daniel Panev написа:За колко време пристига? Т.е. ще имам ли време да си поръчам и аз едно таквоз преди ПВ5?

Не са ви жизнено необходими тия тамагочита за ПВ ;)

Стига бе! Нека да ги пробват тогава, та да има време да се реагира преди голЕмото :paperba: хм, каране... :evil:
ВЕЛО 2009 Sus scrofa domestica
Аватар
sailman
 
Мнения: 1443
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Нед Май 25, 2008 11:10 am
Местоположение: София

Re: Енергийна автономност при многодневни преходи

Мнениеот joropc » Вто Май 31, 2011 2:24 pm

Така, въпросната джаджа дойде.Хубава изработка, качествена пластмаса, абе... изглежда добре.Батерията беше напълно заредена.Вчера си включих телефона и за около 3 часа го зареди напълно(HTC HD2-1230mAh).После "подкарах" велосипедният GPS(GARMIN Edge 705), който от състояние без ток, беше готов за около три часа и половина.Неговата батерия знам, че е литиево полимерна, но не знам мощност, защото е вградена и никъде не пише капацитет.Иначе, GPS-ът издържа между 11 и 12 часа, постоянно тракващ.След тези зареждания, дисплеят на джаджата не отчиташе никакво падане на заряда на батерията, така че има вероятност описанието относно броя зареждания да е вярно.Подчертавам, че въобще не съм включвал соларите, а "карах" само на акумулаторната батерия.
Направих и няколко "замервания" :) , които може да видите в снимките:
http://joropc.snimka.bg/other/power-mon ... 707322.big
Разцъкайте ги и прочетете обяснението под всяка една.
Не съм снимал адаптерът за зареждане от мрежата, защото остана в къщи, но има накрайници за повечето световни стандарти.
Когато се включат соларите към батерията, само да види малка светлина, джаджата започва да зарежда.За колко време ще напълни акумулаторите...нямам представа, защото те са си все още заредени, но като гледам колко са големи соларите в разпънато положение, вероятно ще е бързо.Това ще го тестваме съвсем скоро. ;)
На първо четене, за мен устройството е повече от перфектно!
Цената, която платих за него е 116 пауна(включва транспорта) и пристигна тук за три работни дни с UPS.
Изображение
-------------------------------------------------------------
Сервизът за моя велосипед! http://www.velo09.com
Аватар
joropc
 
Мнения: 1125
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пон Май 04, 2009 9:57 pm
Местоположение: Троян

Re: Енергийна автономност при многодневни преходи

Мнениеот PtD » Вто Май 31, 2011 3:39 pm

joropc написа:За колко време ще напълни акумулаторите...нямам представа, защото те са си все още заредени, но като гледам колко са големи соларите в разпънато положение, вероятно ще е бързо.Това ще го тестваме съвсем скоро. ;)


Чакаме резултати :magnify:
Дреболия, обикновено нещо!
Аватар
PtD
 
Мнения: 10901
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пон Ное 17, 2003 3:36 pm

Re: Енергийна автономност при многодневни преходи

Мнениеот Ozzie » Вто Май 31, 2011 4:10 pm

joropc написа:@Ozzie
К'ва е тая турбосапунерка, дето хАби 4xАА за 150 снимки, бре?Да не би да има вграден електрожен..? :D

Послушай Камен и мини на литиеви ENERGIZER.Сигурен съм, че ще ти държат два пъти повече.По-скъпи са, но сметката с тях излиза.Убедил съм се лично. ;)

'ми NIKON COOLPIX L100 (няма да казвам кой ми го препоръча, след като старото ми CANON-че PS A 430 сдаде багажа)
електрожен няма, ама има един телевизор ~ 3 инча диагонал и едно ейййй такова голямо оЧо отпреде :lol:

Добре го казваш за литиевите... Предполагам визираш тези, ноооо... 2х10 лв. на 20 лв. и после на боклука. А аз търся нещо, което да е за многократна употреба.

рс написа:
Ozzie написа:Молодци, кажете съществува ли такова нещо като акумулаторна Li-ion или Li-polymer батерия, размер "AA"?

Съществuва, казва се CRV3, в battery shop (български електронен магазин) имаше такива по 20 лв със зарядното заедно.
Има и други батерии, по 50$ 4 бройки с истинско зарядно, което следи какво става с батериите.

хммм... ще трябва да я проверя тази информация, 10х :beer:
По-добре с хубава жена на надуваем матрак, отколкото с надуваема жена на хубав матрак...
Аватар
Ozzie
 
Мнения: 12470
Рейтинг: 1698
Регистриран на: Сря Мар 31, 2004 10:13 pm
Местоположение: Варна

Re: Енергийна автономност при многодневни преходи

Мнениеот subritual » Вто Май 31, 2011 7:02 pm

Ozzie, не, че ще ти е много от полза,но според мен проблема е в това,че апарата недолюбва много ниското напрежение от 4.8 в.
Така и батериите не се разреждат достатъчно.
Един проятел още преди години ми говореше за някакви акумулатори с напрежение от 1.5в, но не мога да се сетя какви бяха...
Аватар
subritual
 
Мнения: 1362
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Юли 01, 2008 2:02 pm
Местоположение: Джебел

Re: Енергийна автономност при многодневни преходи

Мнениеот milestone » Сря Юни 01, 2011 11:08 am

subritual написа:Един проятел още преди години ми говореше за някакви акумулатори с напрежение от 1.5в, но не мога да се сетя какви бяха...

За това става въпрос предполагам, гледал съм ги и по електронни магазини, но сега нямам време да търся. Това е леко спорното все още решение, за което споменах в предния пост.
Аватар
milestone
 
Мнения: 244
Рейтинг: 1771
Регистриран на: Пет Сеп 02, 2005 4:37 pm

Re: Енергийна автономност при многодневни преходи

Мнениеот sailman » Съб Юли 09, 2011 4:57 pm

Я малко да ъпна темата... :wavey:
Такаааам! Малце преди Пенпендикулярната, попаднах на съблазнително предложение в магазините на Фотопавилион. Говоря за това соларно зарядно устройство, за съжаление изчерпано към настоящия момент. Предвид цената му от 40 лв. реших, че няма да ме заболи сериозно ако не става за нищо и се сдобих с една бройка. Използвах го през времето на гореписаното мероприятие, както и след туй на морето. Общо взето впечатленията ми са положителни.

Общо взето, нещата се случиха тъй:
Закачено на раницата ми, за два дни каране ( приблизително 12 - 13 часа пряка слънчева светлина), зарядното зареди 4 бр. акумулатори Powerex Imedion 2400 mAh. Без да съм му създавал нарочно някакви специални условия - просто си карах, а при почивките оставях раницата на слънце. Акумулаторите бяха разредени до степен, при която уредите захранвани с тях почнаха да индикират за недостатъчна енергия, но преди момента на самоизключване.

При морските тестове не съм дебнал точното време за зареждане, но пък ми направи впечатление, че устройството индикира заряд намирайки се под тентата. Демек при дифузна светлина. Как обаче зарежда... :dontknow:

С две думи - доволен съм за сега. :)
ВЕЛО 2009 Sus scrofa domestica
Аватар
sailman
 
Мнения: 1443
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Нед Май 25, 2008 11:10 am
Местоположение: София

Re: Енергийна автономност при многодневни преходи

Мнениеот whili225 » Пон Юли 11, 2011 11:00 am

Като цяло Телефон,ГПС,Фотоапарат ми звучи доста непрактичко.... Идеята е заделиш някой друг лев ( към 400-500 ) за Телефон с добра камера и ГПС, така ще пестиш и от батерии :)) .А соларното зарядно е добър вариант :)),но е добре да се търси такъв който има собствена батерия, например слагаш зарядното на слънце, то зарежда собствената си батерия, и вече когато ти се изтощи батерията на телефона свързваш с кабелче и тела се зарежда :))) Дано да съм помогнал :beer:
Аватар
whili225
 
Мнения: 227
Рейтинг: 1122
Регистриран на: Пет Май 20, 2011 5:39 pm
Местоположение: Бургас

Re: Енергийна автономност при многодневни преходи

Мнениеот did » Пон Юли 11, 2011 12:01 pm

whili225 написа:Като цяло Телефон,ГПС,Фотоапарат ми звучи доста непрактичко.... Дано да съм помогнал :beer:


М... не. Не си помогнал, просто си наприказвал глупости.
Q. b. f. f. f. s.
Аватар
did
 
Мнения: 16523
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Окт 14, 2003 3:00 pm
Местоположение: Пловдив

Re: Енергийна автономност при многодневни преходи

Мнениеот Сашо » Пон Юли 11, 2011 11:23 pm

И според мен са глупости, обаче не така мислят едни пичове от Нова Зеландия, които са тръгнали за Китай през България с колелета. С това слънчево зарядно Изображение
и този телефон с джипиес, Нокия мапс и камера качват снимки, тракове и информация в техния блог почти всеки ден.
Изображение
Ако ви е интересно можете да следите техния прогрес. Сега са в Казахстан и изглежда са постигнали енергийната автономия. http://danubetobeijing.com/category/adventure-updates
Аватар
Сашо
 
Мнения: 308
Рейтинг: 1660
Регистриран на: Сря Фев 27, 2008 10:13 am

Re: Енергийна автономност при многодневни преходи

Мнениеот Alpina » Вто Юли 12, 2011 10:44 am

Да, само че трябва да споменем за предвижване през урбанизирани територии ли говорим, или за планинско каране?
Защото техният случай май няма много общо с този за който става дума в тази тема, освен това че прехода е многодневен...

Освен това всичко е въпрост на това какви цели гониш - то и с велосипед от Метро на практика може да "караш" в планината...
C'est la vie
Аватар
Alpina
 
Мнения: 9083
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Нед Юли 03, 2005 12:26 pm
Местоположение: +3596997

Re: Енергийна автономност при многодневни преходи

Мнениеот joropc » Вто Юли 12, 2011 10:48 pm

PtD написа:
joropc написа:За колко време ще напълни акумулаторите...нямам представа, защото те са си все още заредени, но като гледам колко са големи соларите в разпънато положение, вероятно ще е бързо.Това ще го тестваме съвсем скоро. ;)


Чакаме резултати :magnify:

Ами вече има резултати.При хубаво време соларите зареждат батерията напълно за 17-18 часа, това са си точно два дни.
Това е повече от перфектно, при условие, че батерията е 9000mAh и с нея зареждаш ПОНЕ 5-6 пъти различни устройства.
Изображение
-------------------------------------------------------------
Сервизът за моя велосипед! http://www.velo09.com
Аватар
joropc
 
Мнения: 1125
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пон Май 04, 2009 9:57 pm
Местоположение: Троян

Re: Енергийна автономност при многодневни преходи

Мнениеот Sartor » Сря Юли 27, 2011 6:57 pm

Днес един колега ме зариби за нещо подобно:

http://www.goalzero.com/tv/

http://www.solarjoos.com/tech-specs/

Като гледам са под 200лв, едното е доста компактно, но според мен слабо, а другото е доста фунционално, мощно, по-леко, но за сметка на това обемисто.
Аватар
Sartor
 
Мнения: 1548
Рейтинг: 1995
Регистриран на: Чет Фев 25, 2010 5:30 pm
Местоположение: София

Re: Енергийна автономност при многодневни преходи

Мнениеот 80286 » Пет Апр 27, 2012 12:16 pm

Привет, добри хора! Извинете ме ако не съм уцелил подходящата тема, тъкмо се регистрирах.

Кажете, моля ви, откъде (в София) да си намеря олд скуул динамо, дето се върти по гумата (и се включва в движение с ритник :D) и фар?(като този например http://www.motorbike-bg.com/products/7167-B01255.jpg )

Сума ти магазини обиколих, навсякъде като попитам и ме гледат като извънземно. И почват да ме убеждават как не ми трябва и да си взема ЛЕД с батерии, последния път чак се изнервих, такъв... абе не ща ви лед-а с батерии, бе хора, искам динамо с халоген... :)

Мерси предварително, бъдете здрави и попътен вятър!
80286
 
Мнения: 6
Рейтинг: 1220
Регистриран на: Вто Апр 24, 2012 9:01 am

Re: Енергийна автономност при многодневни преходи

Мнениеот veno » Пет Апр 27, 2012 1:08 pm

Нещо интересно:

http://www.xcosports.com/index.php?section=store&prg=43

Въпреки, че за мен лично е екзотика на тази цена, но за хора които правят често сериозни повече от 2-3 дневни преходи в планината може би си струва.
Аз си поддържам колелото във www.velo09.com

Изображение
Аватар
veno
 
Мнения: 577
Рейтинг: 1692
Регистриран на: Пет Май 28, 2004 12:05 am
Местоположение: София

Re: Енергийна автономност при многодневни преходи

Мнениеот Ozzie » Пет Апр 27, 2012 3:19 pm

80286 написа:абе не ща ви лед-а с батерии, бе хора, искам динамо с халоген... :)

А защо искаш да се затормозяваш излишно? Не знам, дали си се качвал, и най- вече дали си карал велосипед с такова динамо, но това което помня аз е, че усилието за въртене нарастваше чувствително, освен това се губеше и инерцията.
Ако толкова държиш да си с динамо, има предни главини с вградено такова. Никакво съпротивление при търкаляне, а в същото време постоянен източник на електричество.
По-добре с хубава жена на надуваем матрак, отколкото с надуваема жена на хубав матрак...
Аватар
Ozzie
 
Мнения: 12470
Рейтинг: 1698
Регистриран на: Сря Мар 31, 2004 10:13 pm
Местоположение: Варна

Re: Енергийна автономност при многодневни преходи

Мнениеот PtD » Пет Апр 27, 2012 3:35 pm

Ozzie написа:Никакво съпротивление при търкаляне, а в същото време постоянен източник на електричество.


Това нали се сещаш, че няма как да е вярно в нашата част от вселената ;)
Дреболия, обикновено нещо!
Аватар
PtD
 
Мнения: 10901
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пон Ное 17, 2003 3:36 pm

Re: Енергийна автономност при многодневни преходи

Мнениеот Ozzie » Пет Апр 27, 2012 6:57 pm

добре де, ще допълним "докато велосипеда е в движение"
:P
По-добре с хубава жена на надуваем матрак, отколкото с надуваема жена на хубав матрак...
Аватар
Ozzie
 
Мнения: 12470
Рейтинг: 1698
Регистриран на: Сря Мар 31, 2004 10:13 pm
Местоположение: Варна

Re: Енергийна автономност при многодневни преходи

Мнениеот spirov92 » Пет Апр 27, 2012 7:15 pm

И съпротивлението при движение няма как да е никакво, особено като част от енергията се превръща в електричество ;)

Иначе съм виждал такава главина, и наистина съпротивлението не е голямо. Със сигурност е по-ефективно от динамото, опиращо в гумата - там при самото предаване на въртенето май се губи доста енергия.
spirov92
 
Мнения: 1334
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Нед Юни 07, 2009 4:05 pm
Местоположение: София

Re: Енергийна автономност при многодневни преходи

Мнениеот 80286 » Пет Апр 27, 2012 8:08 pm

@Ozzie: Не да съм се качвал и карал, ами говорим за стотици и стотици километри. Още като хлапе, тогава стандарта беше балканче. Не ни пречеше да въртим по цял ден. Стига да има мерак човек... Знам много добре каква е разликата със и без динамо. Разлика, естествено, има. Но в никакъв случай не е толкова преувеличена, колкото ми я изкарат търговците. Тях ако питаш едва ли не колелото спира като си с динамо - което просто не е вярно. И с динамо се наемаш надолу по баира. Главина не искам по две причини - първо гледам предното ми движение да е колкото се може по-леко (а главината си понатежава) и второ (и основно) - защо да я търкалям през деня, например? Съпротивлението е по-малко но го има, няма как да няма щом правиш ток. Това, което няма е он/офф.

Дано някой изскочи с някое магазинче в София. Не че няма да се разкарам, ако това е единствения вариант... колелото си взех и докарах от Перник, халогените си ги купих от eBay, та до един Пазарджик ли няма да отида. Но все пак предпочитам нещо тук ако има. Затова и се регистрирах, с надеждата някой да помогне, ако може.

Благодаря предварително.
Последна промяна 80286 на Пет Апр 27, 2012 8:24 pm, променена общо 1 път
80286
 
Мнения: 6
Рейтинг: 1220
Регистриран на: Вто Апр 24, 2012 9:01 am

Re: Енергийна автономност при многодневни преходи

Мнениеот Ozzie » Пет Апр 27, 2012 8:24 pm

Щом имаш желание да се мъчиш...
Ще разровя кашоните, пък току виж изскочило някое старовремско динамо. Имаш го подарък от мен! :thumb:

P.S. Транспорта обаче си го поемаш ти.
По-добре с хубава жена на надуваем матрак, отколкото с надуваема жена на хубав матрак...
Аватар
Ozzie
 
Мнения: 12470
Рейтинг: 1698
Регистриран на: Сря Мар 31, 2004 10:13 pm
Местоположение: Варна

Re: Енергийна автономност при многодневни преходи

Мнениеот taurus13 » Пет Апр 27, 2012 9:01 pm

Съпротивлението на динамо-главината зависи и от електрическото натоварване на динамото. Ако не светиш и ще се върти по-леко - един вид, работа не върши.
Изображение
Аватар
taurus13
 
Мнения: 5727
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пон Дек 17, 2007 10:07 am

Re: Енергийна автономност при многодневни преходи

Мнениеот 80286 » Пет Апр 27, 2012 9:56 pm

taurus13 написа:Съпротивлението на динамо-главината зависи и от електрическото натоварване на динамото.
Абсолютно прав си, но не можеш да го сведеш до нула.
Освен това, имам и друга причина да търся такова за гума - science project :) - включва токоизправител, стабилизатор на напрежение (това, въпреки дългите думи се събира в кутийка от зарядно за телефон) и еднo Pb/acid акумулаторче 6V Panasonic под седалката. И тях вече ги правят доволно компактни. Кило и половина тежи, храни 6 вата халоген за около 4-5 часа нонстоп (говорим яко ярка, хубава светлина, иначе е доста по-дълго времето). Замисъла е следният: като хванеш баира надолу - риташ динамото да зарежда. Като дойде нагорнището и/или ти стане зор - махаш динамото. Има и едно друго, не маловажно преимущество в това "усложнение" - светиш еднакво без значение дали караш с 5 или с 50 км/ч.
80286
 
Мнения: 6
Рейтинг: 1220
Регистриран на: Вто Апр 24, 2012 9:01 am

Re: Енергийна автономност при многодневни преходи

Мнениеот taurus13 » Пет Апр 27, 2012 11:31 pm

За това си прав -само замени халогена с един Cree диод и ще имаш още по-икономична светлина.
Изображение
Аватар
taurus13
 
Мнения: 5727
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пон Дек 17, 2007 10:07 am

Re: Енергийна автономност при многодневни преходи

Мнениеот APD » Съб Апр 28, 2012 3:00 am

80286 написа:Кило и половина тежи, храни 6 вата халоген за около 4-5 часа нонстоп


Зависи от това каква консумация е написал производителят на халогенната крушка.
APD
 
Мнения: 462
Рейтинг: 977
Регистриран на: Нед Юли 17, 2011 1:42 pm

Re: Енергийна автономност при многодневни преходи

Мнениеот M1010X » Съб Апр 28, 2012 5:12 am

А не е ли възможно динамото да не опира в гумата (където съпротивлението е относително голямо), а да се върти от каплата (или спиците)? Най-доброто от двата свята, един вид :)

П.П. Мислех си, че аз съм зле (6:12), ама APD ме би :D
Above and beyond
Аватар
M1010X
 
Мнения: 1272
Рейтинг: 1980
Регистриран на: Пон Окт 28, 2002 11:06 pm
Местоположение: София

Re: Енергийна автономност при многодневни преходи

Мнениеот did » Съб Апр 28, 2012 9:02 am

80286 написа:
taurus13 написа:Съпротивлението на динамо-главината зависи и от електрическото натоварване на динамото.
Абсолютно прав си, но не можеш да го сведеш до нула.
Освен това, имам и друга причина да търся такова за гума - science project :) - включва токоизправител, стабилизатор на напрежение (това, въпреки дългите думи се събира в кутийка от зарядно за телефон) и еднo Pb/acid акумулаторче 6V Panasonic под седалката. И тях вече ги правят доволно компактни. Кило и половина тежи, храни 6 вата халоген за около 4-5 часа нонстоп (говорим яко ярка, хубава светлина, иначе е доста по-дълго времето). Замисъла е следният: като хванеш баира надолу - риташ динамото да зарежда. Като дойде нагорнището и/или ти стане зор - махаш динамото. Има и едно друго, не маловажно преимущество в това "усложнение" - светиш еднакво без значение дали караш с 5 или с 50 км/ч.



Всичко това става и с динамо-главина. Чисто технически тя е по-чистото решение. Ozzie пише глупости - щом имаш генератор на електрическа енергия, със сигурност той взема тази енергия от механичната, т.е. "спъва" карането. Обаче може връзката с токоизправителя да стане през едно ключе на кормилото, което да цъкваш при спускане и после да изключваш. Така самата динамо-главина ще ти е нещо като леека спирачка надолу, но като цяло няма да те натоварва с нищо. Пък и самата динамо-главина тежи по-малко от обикновена главина плюс динамо и е в пъти по-ефективна като механично КПД.


Обаче... аз си направих труда да взема един средностатистически трак и да видя, колко ВРЕМЕ от карането преминава в спускане. Хич не е много. Елементарната сметка не ми излиза. Само от спускания няма как да направиш качествен заряд на това чудо под седалката. Ще трябва да го включваш и на равното, пък и на нагорното ;)

Трябва доста смятане. Може да откраднеш идеи от хибридните системи във F1 :D

С удоволствие бих помогнал с теоретични съвети, ако някой иска да ги чуе.
Q. b. f. f. f. s.
Аватар
did
 
Мнения: 16523
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Окт 14, 2003 3:00 pm
Местоположение: Пловдив

Re: Енергийна автономност при многодневни преходи

Мнениеот subritual » Съб Апр 28, 2012 9:19 am

То класическото динамо изчезна,изчезнаха и гумите за него.Като ги накаляш-проблеми.Като остарее-пак проблеми.Вътре оста на 2 места се трие.В гумата също.Прескача,не се върти еднакво.
Може да се каже, че е и чуплива част.
Иначе пък за експерименти е страхотно. Аз на около 8 годишна възраст го минах тоя материал, тогава нямаше акумулатори Panasonic,но пък имаше кондензатори :D
Аватар
subritual
 
Мнения: 1362
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Юли 01, 2008 2:02 pm
Местоположение: Джебел

ПредишнаСледваща

Назад към Общ форум

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: parushev и 36 госта