Страница 14 от 18

Re: Похвали/Порицай веломеханика си!

МнениеПубликувано на: Пон Дек 18, 2017 10:43 am
от azzmaster
bdog написа:Главината има или няма гаранция? По закон трябва да има 2 години и ако ти смяташ, че не е така или трябва да спреш да продаваш, или да се приготвиш някой клиент да ти организира среща с КЗП, която предполагам няма да ти допадне.


Естествено че не даваме 2 години гаранция на главини. Гаранция на каквото и да е, се дава от производителя. Няма проблем да издам на който и да е желаещ фактура и с нея да си предяви гаранция към Novatec или Formula, да видим какво ще стане.

Тук е момента колеги механици да споделят, те дали дават 2 години гаранция на всички главини, и при какви условия. Това е последният ми пост по темата.

Re: Похвали/Порицай веломеханика си!

МнениеПубликувано на: Пон Дек 18, 2017 10:46 am
от Alexi
май някой има магазин ,но не познава българското законодателство .. грешката на клиента е ,че не е искал фактура в момента на закупуването ( а дали си му издал касова бележка ? не ми отговаряй знам отговора ) и сега да ти натресе една жалба в КЗП да видиш как ще му смениш целите капли като поп с нови :D

Re: Похвали/Порицай веломеханика си!

МнениеПубликувано на: Пон Дек 18, 2017 10:49 am
от Петър Велков
Закон за защита на потребителя

Чл. 115. (1) Потребителят може да упражни правото си по този раздел в срок до две години, считано от доставянето на потребителската стока.
...
Чл. 123. (1) Потребителят има право да предяви рекламация на стоката или услугата, независимо от това дали производителят или търговецът е предоставил търговска гаранция на стоката или услугата.
...
Чл. 126. (1) Рекламацията на потребителска стока може да се предяви до две години от доставката на стоката, но не по-късно от два месеца от установяване на несъответствието с договореното. Рекламацията на услуги може да се предяви до 14 дни от откриване на несъответствието на услугата с договореното.


По смисъла на Закона за защита на потребителя, коментираният в последните няколко мнения продавач е нарушил правата на клиента си и подлежи на проверка и глоба от КЗП. Аз не бих му "простил".

Ей такива наглеци трябва редовно да бъдат глобявани, а ако не разбират от "дума" - да им се затварят "магазините".

Re: Похвали/Порицай веломеханика си!

МнениеПубликувано на: Пон Дек 18, 2017 11:17 am
от azzmaster
Лов на вещици, в България, винаги. Прочетох доста обстойно закона за защита на потребителите и считам че съм прав. Дори горният цитат е в моя ползва, тъй като сме предоставили услуга "наплитане на капла":

"Рекламацията на услуги може да се предяви до 14 дни от откриване на несъответствието на услугата с договореното" - клиента заявява устно оплакването си след 30 дни.

Относно гаранцията на главина Novatec и шина DT Swiss 533D, няма проблеми, и сега гарантирам, че съответстват на обявата за продажба, която е видял клиента. В какво физическо състояние са от експлоатацията му и примерно 20-те спускания в байк-парка на Боровец, е друг въпрос.

Съветвам Ви добре да прочетете ЗЗП и да не бъркате понятията "несъответстване на стоката с договореното" със нормални следи, проблеми, възникващи от експлоатацията.

Пример: продавам Ви една от най-продаваните вериги Shimano HG53 за 9 скорости, която си идва в картонена опаковка с пин, смазана, както BG Eurotrade - официалният дистрибутор на шимано, ми я е доставил. Слагате си веригата, карате 100 км, смазката изсъхва и се замърсява, при което започват да Ви шумят скоростите. Следва ли аз, две години, да идвам да Ви почиствам и смазвам веригата, за да спазим задължителната гаранция ?

По темата за фактури и касови бележки, по-голямата част от дейността ни е чрез ЕКОНТ, изпращаме от името на фирмата, и всички продажби влизат директно в банковата сметка и се осчетоводяват и се плащат данъци върху тях (няма как да се скрият данъци по този начин). В магазина има касов апарат и се издават касови бележки, естествено. Почти всички търговци - мога да дам примери Баухаус, Техномаркет, който и да е, издават фактури до края на календарен месец - по счетоводни причини. Ние правим същото. Издадени са 26 фактури на клиенти и фирми, които са ги поискали, в последните 3 месецa. Осчетоводени са 411 продажби през ECONT за 3 месеца. Всеки може да проверява каквото си иска, ще му предоставим всички нужни документи и справки.

Re: Похвали/Порицай веломеханика си!

МнениеПубликувано на: Пон Дек 18, 2017 11:32 am
от bdog
Няма значение какво е видял клиентът или какво пише в обявата за главина - гаранцията на стоки на територията на Европейския съюз е 2 години. Точка. Също така не може да препращаш клиента към производителя, защото той няма отношения с него. Тук си в голяма издънка и явно не успяваш да го проумееш, но както написах по-горе - това е до време..

Re: Похвали/Порицай веломеханика си!

МнениеПубликувано на: Пон Дек 18, 2017 11:33 am
от Alexi
услуга наплитане на капла е ,ако клиента си донесе шина спици и главина - негови .. а не ваши .. вие му продавате цяла капла - нова и подлежаща на гаранция .. ще ти кажа как правят големите магазини навън ( които аз предимно ползвам по тази и други причини ) - всичко се сменя с ново на момента за тяхна сметка ,включително и спраскани след няколко карания гуми ! без разправии и даже с извинение от тяхна страна .. вече те дали предявяват претенции към производителя - вероятно да ,но това си е тяхна работа ( няма магазин който да произвежда главини :D )

Re: Похвали/Порицай веломеханика си!

МнениеПубликувано на: Пон Дек 18, 2017 11:37 am
от Alpina
На кратко и ако не ги разбирам правилно нещата, ще помоля някой да ме поправи, но до колкото знам:

1) При проблем със стоката продавачът трябва да я приеме и да се свърже с производителя по темата с гаранцията. За това той си слага надценка. Ако е преценил да е по-малка, за да е атрактивен, това не значи че ще е за сметка на някои от задълженията му.
2) При проблем със стоката продавачът може да прати клиента към друго място в района, което е "официалният сервиз" за дадената стока, но АКО това е посочено в гаранционната карта. Т.е. ако продавачът е издал само касова бележка, а продуктът няма гаранционна карта, на която е посочен адресът на официалния сервиз - той си длъжен да приеме стоката за гаранция.
3) Относно наплетените колела - моментът хем е малко спорен, хем не е. Значи ти може да си му ги наплел идеално и той да ги е прецакал с карането си през този един месец. От друга страна може да не е карал, нищо че е било активен сезон и да се е качил на колелото в деня преди да посети сервиза.
Тук вече е според ситуацията и това в какъв вид са. Ако има проблем с главината, който е гаранционен - приемаш я и не се обясняваш. Ако има някакви следи от удари по шината - може да оспориш че това е причината за кривата капла и да поискаш пари за изправянето ѝ, но ако няма следи от употреба - може би по-скоро е трябва да се погрижиш за нея безплатно. В крайна сметка - той не трябва да се обяснява колко я е карал и колко не. Т.е. - ако му откажеш трябва да си достатъчно убеден че той е причинил проблемът, така че да застанеш зад отказа си пред КЗП.

Извинявай azzmaster, но ако си му я продал ти - ти носиш отговорност за гаранцията и разправиите покрай нея.
Това как ги виждаш нещата не е те освобождава от отговорност. Съответно - ако си обявил по-ниски цени си е твой проблем и не трябва да е за сметка на част от услугата.
За това на някои места "цените са високи" - защото са си направили сметката и в това отношение. Така че като отидеш две години и единадесет месеца след покупката, дадеш им гаранционната карта на която са сложили печат 24 месеца и кажеш "вижте, това се счупи преди 5 месеца (на 30-ия месец), но на кутията пише че производителят дава 36 месеца гаранция" - те ще ти приемат стоката и няма да ти се обясняват.
В моя случай ми върнаха парите спрямо касовата бележка, нищо че устройството беше работило средно по 10 часа на ден в продължение на 30 месеца, 5 месеца беше стояло в кутията докато намеря касовата бележка с гаранционния лист и бяха минали 11 месеца "извън" дадената ми от тях гаранция от 2 години. Така се прави, а не "ами ходи се разправяй с производителя", аз какво съм виновен.

Аз лично съм си купувал инструменти и съм ги ползвал за първи път например след 8 месеца. Един беше дефелтирал след няма 2 часа работа за следващата 1 година и така след общо 1 година и 8 месеца го занесох в сервиз и там "Е ти може да си го скъсал от употреба за това време", но дори с този коментар го приеха и сервизираха без да се обясняват повече, защото е мой проблем колко съм го ползвал. Техен е да проверят дали причината е от неправилна експлоатация или не.

Re: Похвали/Порицай веломеханика си!

МнениеПубликувано на: Пон Дек 18, 2017 11:42 am
от Alpina
azzmaster написа:"Рекламацията на услуги може да се предяви до 14 дни от откриване на несъответствието на услугата с договореното" - клиента заявява устно оплакването си след 30 дни.

Да, тук си прав и можеш да му откажеш изправянето на каплата ако си е поръчал като отделни части и си му я наплел ти.
НО не можеш да му откажеш да приемеш главината за гаранционно обслужване. Посочено ли е в предоставените от теб документи че той трябва да я отваря и смазва на определени километри/време и съответно можеш да му поискаш цена за тази услуга? Предупредил ли си го за това?
Ако е цяло колело - трябва да му го приемеш цялото. Ако проблемът е в главината - сервизирате я и ако се наложи подмяна - пренаплитането следва да е безплатно.
Ако главината има такава документация и не си му я предоставил - проблемът е твой.
Ако има и на нея пише какво потребителят е длъжен да прави и не го е направил - негов.
Ако няма документи - значи не би следвало той да трябва да я отваря.

Не случайно като ти продадат лаптоп/компютър искат да го носиш след 6/12 месеца за почистване и смяна на пастата, особено ако има гаранционна лепенка.
На мен като са ми продавали велосипед са ми казвали "ела след 7 или 14 дни да видим дали всичко е наред" именно защото може да се окаже че нещо има нужда от реглаж, понеже няма как да се провери преди някаква употреба.
Точно това е трябвало да направиш и ти - да му кажеш да я покара малко и да дойде да видиш дали някоя спица не е хлабава.

Re: Похвали/Порицай веломеханика си!

МнениеПубликувано на: Вто Дек 19, 2017 3:29 pm
от mentalhead
Моите 5 стинки по темата. Първо продавачът не продава само услуга наплитане, но и главината която наплита. Гаранцията за услуга си е за наплитането, гаранцията за главината си е отделно. И по закон в ЕС не може да е по-малко от 2 години. Забавно е, че много производители не дават 2 години. Не търговци, а производители. Какво правят търговците в този случай аз нямам идея.
Друго интересно е към кого се предявява гаранцията. Някои производители поемат оплакванията сами. Примерно пише си на сайта на производителя какво да правиш и как да се свържеш с тях, търговеца също ти казва да си пишеш директно до тях. Няма лошо, производителите най-често реагират адекватно. Все пак на запад нещата са доста различни.
В други случаи си се оплакваш на търговеца и той се разправя. От гледна точка на закона, съм почти убеден, че може да накараш търговеца във всеки случай да вземе проблема ти присърце, защото е задължен като страна, която продава продукта, но не съм толкова компетентен, че да го твърдя, а и не е толкова важно.
По-важното е конкретиката в случая. Признато е че главините имат фабричен проблем. В този случай няма изобщо какво да коментираме. Новатек със сигурност са наясно с проблема, а ако случайно не са - ваше задължение като дистрибутори е да ги уведомите. Сигурен съм, че те ще приемат рекламацията ви. Нормалните компании го правят, вместо да ги разнасят по форумите. Ако пък не, за жалост проблема си остава при вас като търговци на стока, която е боклук. Клиента не е виновен, че сте му продали нещо, което не става и точно заради това ЕС е въвела тая гаранция. А, дали главината е експлоатирана правилно си има начини да се установи. Отворихте ли главината и видяхте ли вода вътре, че да предполагате че колелото е мито с водоструйка?
Примера с веригата също е тъп, защото всеки продукт си има инструкции за употреба и кое е обект на гаранция - фабричен дефект.
Не се подменят стоки с неправомерна употреба (недостатъчно редовна поддръжка в примера с веригата, което трябва да докажете) или части, подложени на износване (да, да, идеален пример за верига).
В случая говорим не за верига, а за главина, която е с фабрично малко смазка, което пък е фабричен дефект.

Re: Похвали/Порицай веломеханика си!

МнениеПубликувано на: Вто Дек 19, 2017 6:15 pm
от Yash
Според родния Закон за защита на потребителя рекламацията се приема от търговеца, а не от производителя.
Чл. 125. (1) Рекламацията се предявява пред търговеца или пред упълномощено
от него лице.


Закон за защита на потребителя

Хубаво е да се прочете.

Re: Похвали/Порицай веломеханика си!

МнениеПубликувано на: Чет Дек 21, 2017 11:14 am
от halfdone
Ей заради такова отношение на BG търговци от години спрях да купувам каквото и да е от тук.
Снасяш им едни пари и после ти обясняват врели-некипели та добре, че има производител да се обърнеш към него да решиш проблемите.

Щом си продал главината, твое задължение е да съдействаш/обслужваш гаранцията. Може да се развали на първия ден, а може и ден преди да изтече. Както писаха по-горе си има видими белези, ако повредата е по вина на потребителя. Пък и 10 лева искал :crazy:

Единствено си прав за услугата "наплитане", взимаш, тестваш и до там.

Re: Похвали/Порицай веломеханика си!

МнениеПубликувано на: Вто Яну 16, 2018 4:34 pm
от Insight
Производителите не са длъжни да дават каквато и да е ганарция на нищо, освен ако не продават директно на крайни клиенти, физически лица.
Търговеца си отговаря да си направи сметката как ще си покрие евентуалните загуби, ако дадена стока покаже дефект преди да са изтекли задължителните 2 години, задължителни според ЗЗП, но след като е изтекла дадената му от производителя гаранция..... ако е по-малка от 2 години.

Re: Похвали/Порицай веломеханика си!

МнениеПубликувано на: Пон Яну 22, 2018 8:57 pm
от kalintry
Интересна дискусия се е заформила.
Държа да отбележа, че става въпрос за различна, може би поредена, ситуация! Просто уважаемия аззмастер трябваше да прочете внимателно долното:
kalintry написа:Става въпрос за повреден лагер на задна главина, май. Едва ли ще го ремонтира гаранционно - все пак е купена преди повече от два месеца. Пък и някак си не ми се ще да пипа повече по колелото. Затегнал неравномерно гриповете и ги прецака при смяната на командите. Продаде ни капла с незатегнати спици, добре че я хванах овреме и не се изкриви. Толкова бяха хлабави спиците, че при спиране вибрираше цялото колело. Сложил апарата на спирачката, така че да опира в диска. Сложил броните на жилата наобратно. Отделно, колко е качествена тази главина, за да се скапе при толкова кратко и категорично далеч ненатоварващо каране от младеж, дет' няма 50 кила. Накратко #neverPumpmybike

Така или иначе, колелото е ремонтирано и се ремонтира/поддържа другаде. Постовете на аззмастер, само и единствено потвърждават правилността на решението ни #neverPumpmybike

Re: Похвали/Порицай веломеханика си!

МнениеПубликувано на: Вто Яну 23, 2018 1:11 am
от Boyan1984
Искам да си похваля и моя човек - Павел Козарски- за поредното перфектно сглобено колело от него.
Вярвам, че с такива хора българското Вело изкуство има бъдеще :beer: :D :agree:

Re: Похвали/Порицай веломеханика си!

МнениеПубликувано на: Пет Фев 16, 2018 8:11 pm
от scratch
Голям плюс за магазин/сервиз Baze (Боби - MAN6). Оставих байка за пълна профилактика, в момента е като нов и всичко работи супер мазно. Отдлено като цена/качество е на топ ниво в София :agree:

Re: Похвали/Порицай веломеханика си!

МнениеПубликувано на: Пон Фев 19, 2018 5:54 pm
от LiveByTheCode
И от мен огромен плюс за Боби/Baze :beer:

Re: Похвали/Порицай веломеханика си!

МнениеПубликувано на: Пет Мар 09, 2018 10:28 pm
от Mako
Още един плюс за Боби/base. Добро отношение и добра работа. Успех

Re: Похвали/Порицай веломеханика си!

МнениеПубликувано на: Сря Мар 14, 2018 4:44 pm
от Morewood
И от мен един голям плюс за Боби/Baze. Интелигентно момче, което си разбира много от работата! :beer:

Re: Похвали/Порицай веломеханика си!

МнениеПубликувано на: Пет Мар 16, 2018 10:00 am
от dviktor
Миналата седмица се доверих на сервиз Baze. Боби си разбира от работата и обръща внимание на малките детайли, останах много доволен от извършените услуги. :beer:

Успех в начинанието!

Re: Похвали/Порицай веломеханика си!

МнениеПубликувано на: Пет Мар 16, 2018 11:32 am
от Любо
scratch написа:Голям плюс за магазин/сервиз Baze (Боби - MAN6). Оставих байка за пълна профилактика, в момента е като нов и всичко работи супер мазно. Отдлено като цена/качество е на топ ниво в София :agree:

Какви пари горе-долу е една пълна профилактика в Baze?

Re: Похвали/Порицай веломеханика си!

МнениеПубликувано на: Пет Мар 16, 2018 11:39 pm
от enforser
Любо написа:
scratch написа:Голям плюс за магазин/сервиз Baze (Боби - MAN6). Оставих байка за пълна профилактика, в момента е като нов и всичко работи супер мазно. Отдлено като цена/качество е на топ ниво в София :agree:

Какви пари горе-долу е една пълна профилактика в Baze?

Имат фейсбук страница и можеш да попиташ там. Едва ли някой тук ще може да ти каже точна цена, защото всеки велосипед е различен. Но аз съм много доволен от Боби/Baze и едва ли има някой, който да не е. Маншона ми сглабя първото колело някъде 2007-8 година когато работеше при Каймата и тогава беше един от най-компетентните в тази сфера, пък какво остава за сега.

Re: Похвали/Порицай веломеханика си!

МнениеПубликувано на: Съб Мар 17, 2018 10:18 am
от scratch
Любо написа:
scratch написа:Голям плюс за магазин/сервиз Baze (Боби - MAN6). Оставих байка за пълна профилактика, в момента е като нов и всичко работи супер мазно. Отдлено като цена/качество е на топ ниво в София :agree:

Какви пари горе-долу е една пълна профилактика в Baze?


Много зависи какво ще имаш за правене. На мен ми излезе 170лв, но имах 6-7 лагера за смяна по окачването и главините.
Най-добре му пиши във фейсбук или му звънни и ще се разберете със сигурност :agree:

Re: Похвали/Порицай веломеханика си!

МнениеПубликувано на: Съб Мар 17, 2018 10:59 am
от Любо
Благодаря :beer:

Re: Похвали/Порицай веломеханика си!

МнениеПубликувано на: Съб Май 19, 2018 5:23 pm
от Tenebrvs
Още една хвалба за Baze - водя второ колело вече и съм изкрючително доволен, както от крайния резултат, така и от цялостното отношение и обстановка в сервиза.

Re: Похвали/Порицай веломеханика си!

МнениеПубликувано на: Сря Май 30, 2018 4:35 pm
от Xares
Преди началото на сезона си сервизирах вилката в True Raiders по съвет на приятел.... Ама нещо започна да трака помислих че съм я строшил и я занесох в друг сервиз при познати хора оказа се че са забравили контрата на Въздушния патрон и целия патрон се е движил в ботуша и от там тракането. Скъпи механици преценявайте си времето и не претупвайте нещата, такова претупване може да доведе до много тежки контузии за ползвателя.... Също така Голям минус за Dragzone Младост, не може едни спирачки да и едни скорости да не можете да настройте след като съм ви оставил колелото за 2-3 дни... абсурдно, колкото пъти съм им го носил толкова пъти съм дооправял някакви неща аз ....

Re: Похвали/Порицай веломеханика си!

МнениеПубликувано на: Сря Май 30, 2018 6:13 pm
от moridinbg
В Trueriders немърливата работа си е традиция още от Теко...

Re: Похвали/Порицай веломеханика си!

МнениеПубликувано на: Чет Май 31, 2018 3:18 pm
от voda4a71
И аз да си изкажа мъката. Преди седмица си закарах колелото за пълно обслужване в магазин Байк център в Бургас, като предния ден се обадих предварително за да се уговоря. Натоварих го на колата и го закарах понеже живея в Айтос. Проблемите по колелото бяха-обезвъздушаване на задна спирачка и центроване на капли и накладки. При приемането момчето каза, че има луфт в средното движение и е за смяна. Имаха вилка на промоция и им казах да сменят старата. На другия ден се обадиха, че колелото е готово и мога да си го взема. При пристигането ми в магазина управителят ми каза, че всичко е наред и колелото е в топ форма. Доверих му се платих и го взех натоварих го на колата и потеглих за Айтос. Изненадата дойде след като го разтоварих. Спирачката отново беше омекнала което ме наведе на мисълта да проверя и другите проблеми. Учудването ми беше голямо понеже освен смяната на средното смяната на вилката друго не беше барано. Роторите си задържаха в накладките каплите си бяха криви и за капак след като го покарах установих че веригата опира в предния дерайльор при положение че отпред беше на средния венец а отзад 4-5 венец. На другия ден се свързах с магазина и от там ми казаха да закарам колелото отново, като ремонта ще е за тяхна сметка. Приемането на другия ден беше от друг човек който ми каза че омекването на спирачката не било от наличието на въздух и, че колелото не трябвало да се обръща с гумите нагоре за което поспорихме но той ми каза доста високомерно че е обиколил половината Европа на колело така, че трябва да му се доверя и, че когато е готово ще се обадят. Обадиха се след 5-6 часа и казаха, че е готово. При получаването си поговорих с механика за кратко и го попитах защо преди това проблемите не бяха отстранени при което той с половин уста ми каза, че сигурно е забравил. Взех колелото отново го качих в колата и отпраших за вкъщи леко бесен. При пробата на другия ден всичко вече си беше нормално но не съвсем. На най малките венци отзад се чуваше един доста неприятен звук който се оказа от разцентровани скорости. Искам да отбележа, че когато им го закарах втория път този проблем го нямаше. Отново се свързах с магазина от там ми казаха да го закарам за трети път но аз отказах. Не ми се губеше вече трети ден отделно пари за пътни и паркинги. Скоростите си ги настроих сам и нещата си заспаха. Свързах се с един от магазините им в София за да попитам за начина по който мога да се оплача от отношението и работата на колегите им в Бургас. Написах им едно дълго писъмце и сега ще видя каква ще я свършат като за това предупредих и колегите им от Бургас. При последния разговор с управителя той спомена , че лично е избирал механика и гарантира за него и, че е най добрия в Бургас а може би и в България. Може и така да е не знам. Ще се радвам ако има и други отзиви за същия магазин.

Re: Похвали/Порицай веломеханика си!

МнениеПубликувано на: Чет Май 31, 2018 4:25 pm
от voda4a71
Забравих да спомена ,че ми взеха 60лв.за пълното обслужване което включвало дори измиване на велосипеда не , че беше направено. Отделно и 10лв. за смяна на вилка. Пазарлъци за цена не съм правил но да бяха си свършили работата от първия а не от четвъртия път, че за пътни и паркинги си отидоха пари за още едно обслужване отделно пропиляното време и скъсаните нерви.

Re: Похвали/Порицай веломеханика си!

МнениеПубликувано на: Чет Май 31, 2018 5:46 pm
от Lucky Loser
Задължително да споделиш развръзката ! :)

Re: Похвали/Порицай веломеханика си!

МнениеПубликувано на: Съб Юни 02, 2018 10:24 pm
от tihuana
Време е да разберете, че на шефовете на магзините и сервизите не им стигат парите и претоварват работниците си. Не си правят труда ги обучат качествено. За Байк-центъра всеки знае как Николай Колев изведнъж стана с толкова магазини и как е крал от федерацията, че и жена му стана заместник -министър на спорта. Ц. Цветанов му е кум, такива случаини работи.

Аз поне не разчитам на сервизи. Купувам или си правя инструменти. В момента работя нещо много различно от велосипеди, но пак съм вид механик и нашите поръчки са спешни или за веднага. Представете си какво качество се постига.