Похвали/Порицай веломеханика си!

За всичко свързано с МТБ, което не е за някой от другите форуми. Например: разкази и преживявания, мнения по различни общи въпроси, интeресни продукти, новости и т.н.

Рейтинг за публикуване на тема / Рейтинг за отговор / Тежест: 1000 / 1000 / 20

Re: Похвали/Порицай веломеханика си!

Мнениеот azzmaster » Пон Дек 18, 2017 10:43 am

bdog написа:Главината има или няма гаранция? По закон трябва да има 2 години и ако ти смяташ, че не е така или трябва да спреш да продаваш, или да се приготвиш някой клиент да ти организира среща с КЗП, която предполагам няма да ти допадне.


Естествено че не даваме 2 години гаранция на главини. Гаранция на каквото и да е, се дава от производителя. Няма проблем да издам на който и да е желаещ фактура и с нея да си предяви гаранция към Novatec или Formula, да видим какво ще стане.

Тук е момента колеги механици да споделят, те дали дават 2 години гаранция на всички главини, и при какви условия. Това е последният ми пост по темата.
Аватар
azzmaster
 
Мнения: 272
Рейтинг: 1192
Регистриран на: Чет Юни 18, 2009 2:07 pm
Местоположение: София

Re: Похвали/Порицай веломеханика си!

Мнениеот Alexi » Пон Дек 18, 2017 10:46 am

май някой има магазин ,но не познава българското законодателство .. грешката на клиента е ,че не е искал фактура в момента на закупуването ( а дали си му издал касова бележка ? не ми отговаряй знам отговора ) и сега да ти натресе една жалба в КЗП да видиш как ще му смениш целите капли като поп с нови :D
Аватар
Alexi
 
Мнения: 6276
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Сеп 15, 2015 1:22 pm
Местоположение: Шумен

Re: Похвали/Порицай веломеханика си!

Мнениеот Петър Велков » Пон Дек 18, 2017 10:49 am

Закон за защита на потребителя

Чл. 115. (1) Потребителят може да упражни правото си по този раздел в срок до две години, считано от доставянето на потребителската стока.
...
Чл. 123. (1) Потребителят има право да предяви рекламация на стоката или услугата, независимо от това дали производителят или търговецът е предоставил търговска гаранция на стоката или услугата.
...
Чл. 126. (1) Рекламацията на потребителска стока може да се предяви до две години от доставката на стоката, но не по-късно от два месеца от установяване на несъответствието с договореното. Рекламацията на услуги може да се предяви до 14 дни от откриване на несъответствието на услугата с договореното.


По смисъла на Закона за защита на потребителя, коментираният в последните няколко мнения продавач е нарушил правата на клиента си и подлежи на проверка и глоба от КЗП. Аз не бих му "простил".

Ей такива наглеци трябва редовно да бъдат глобявани, а ако не разбират от "дума" - да им се затварят "магазините".
"В авангарда винаги вървят онези, чиито живот прилича на сигнална ракета. Те светят, докато летят нагоре, и гаснат нависоко по обратния път. За безкрайно целеустремените обратен път няма."

Giant Reign 1.5 (Fox + XT)
Pulse TSA⌁2 custom
Drag Izoard Dura-Ace
Giant Defy Advanced 1 Ultegra
Аватар
Петър Велков
 
Мнения: 507
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пон Юли 30, 2012 10:28 am
Местоположение: х. Червената шапчица

Re: Похвали/Порицай веломеханика си!

Мнениеот azzmaster » Пон Дек 18, 2017 11:17 am

Лов на вещици, в България, винаги. Прочетох доста обстойно закона за защита на потребителите и считам че съм прав. Дори горният цитат е в моя ползва, тъй като сме предоставили услуга "наплитане на капла":

"Рекламацията на услуги може да се предяви до 14 дни от откриване на несъответствието на услугата с договореното" - клиента заявява устно оплакването си след 30 дни.

Относно гаранцията на главина Novatec и шина DT Swiss 533D, няма проблеми, и сега гарантирам, че съответстват на обявата за продажба, която е видял клиента. В какво физическо състояние са от експлоатацията му и примерно 20-те спускания в байк-парка на Боровец, е друг въпрос.

Съветвам Ви добре да прочетете ЗЗП и да не бъркате понятията "несъответстване на стоката с договореното" със нормални следи, проблеми, възникващи от експлоатацията.

Пример: продавам Ви една от най-продаваните вериги Shimano HG53 за 9 скорости, която си идва в картонена опаковка с пин, смазана, както BG Eurotrade - официалният дистрибутор на шимано, ми я е доставил. Слагате си веригата, карате 100 км, смазката изсъхва и се замърсява, при което започват да Ви шумят скоростите. Следва ли аз, две години, да идвам да Ви почиствам и смазвам веригата, за да спазим задължителната гаранция ?

По темата за фактури и касови бележки, по-голямата част от дейността ни е чрез ЕКОНТ, изпращаме от името на фирмата, и всички продажби влизат директно в банковата сметка и се осчетоводяват и се плащат данъци върху тях (няма как да се скрият данъци по този начин). В магазина има касов апарат и се издават касови бележки, естествено. Почти всички търговци - мога да дам примери Баухаус, Техномаркет, който и да е, издават фактури до края на календарен месец - по счетоводни причини. Ние правим същото. Издадени са 26 фактури на клиенти и фирми, които са ги поискали, в последните 3 месецa. Осчетоводени са 411 продажби през ECONT за 3 месеца. Всеки може да проверява каквото си иска, ще му предоставим всички нужни документи и справки.
Аватар
azzmaster
 
Мнения: 272
Рейтинг: 1192
Регистриран на: Чет Юни 18, 2009 2:07 pm
Местоположение: София

Re: Похвали/Порицай веломеханика си!

Мнениеот bdog » Пон Дек 18, 2017 11:32 am

Няма значение какво е видял клиентът или какво пише в обявата за главина - гаранцията на стоки на територията на Европейския съюз е 2 години. Точка. Също така не може да препращаш клиента към производителя, защото той няма отношения с него. Тук си в голяма издънка и явно не успяваш да го проумееш, но както написах по-горе - това е до време..
Аватар
bdog
 
Мнения: 335
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Чет Окт 20, 2011 12:09 pm

Re: Похвали/Порицай веломеханика си!

Мнениеот Alexi » Пон Дек 18, 2017 11:33 am

услуга наплитане на капла е ,ако клиента си донесе шина спици и главина - негови .. а не ваши .. вие му продавате цяла капла - нова и подлежаща на гаранция .. ще ти кажа как правят големите магазини навън ( които аз предимно ползвам по тази и други причини ) - всичко се сменя с ново на момента за тяхна сметка ,включително и спраскани след няколко карания гуми ! без разправии и даже с извинение от тяхна страна .. вече те дали предявяват претенции към производителя - вероятно да ,но това си е тяхна работа ( няма магазин който да произвежда главини :D )
Аватар
Alexi
 
Мнения: 6276
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Сеп 15, 2015 1:22 pm
Местоположение: Шумен

Re: Похвали/Порицай веломеханика си!

Мнениеот Alpina » Пон Дек 18, 2017 11:37 am

На кратко и ако не ги разбирам правилно нещата, ще помоля някой да ме поправи, но до колкото знам:

1) При проблем със стоката продавачът трябва да я приеме и да се свърже с производителя по темата с гаранцията. За това той си слага надценка. Ако е преценил да е по-малка, за да е атрактивен, това не значи че ще е за сметка на някои от задълженията му.
2) При проблем със стоката продавачът може да прати клиента към друго място в района, което е "официалният сервиз" за дадената стока, но АКО това е посочено в гаранционната карта. Т.е. ако продавачът е издал само касова бележка, а продуктът няма гаранционна карта, на която е посочен адресът на официалния сервиз - той си длъжен да приеме стоката за гаранция.
3) Относно наплетените колела - моментът хем е малко спорен, хем не е. Значи ти може да си му ги наплел идеално и той да ги е прецакал с карането си през този един месец. От друга страна може да не е карал, нищо че е било активен сезон и да се е качил на колелото в деня преди да посети сервиза.
Тук вече е според ситуацията и това в какъв вид са. Ако има проблем с главината, който е гаранционен - приемаш я и не се обясняваш. Ако има някакви следи от удари по шината - може да оспориш че това е причината за кривата капла и да поискаш пари за изправянето ѝ, но ако няма следи от употреба - може би по-скоро е трябва да се погрижиш за нея безплатно. В крайна сметка - той не трябва да се обяснява колко я е карал и колко не. Т.е. - ако му откажеш трябва да си достатъчно убеден че той е причинил проблемът, така че да застанеш зад отказа си пред КЗП.

Извинявай azzmaster, но ако си му я продал ти - ти носиш отговорност за гаранцията и разправиите покрай нея.
Това как ги виждаш нещата не е те освобождава от отговорност. Съответно - ако си обявил по-ниски цени си е твой проблем и не трябва да е за сметка на част от услугата.
За това на някои места "цените са високи" - защото са си направили сметката и в това отношение. Така че като отидеш две години и единадесет месеца след покупката, дадеш им гаранционната карта на която са сложили печат 24 месеца и кажеш "вижте, това се счупи преди 5 месеца (на 30-ия месец), но на кутията пише че производителят дава 36 месеца гаранция" - те ще ти приемат стоката и няма да ти се обясняват.
В моя случай ми върнаха парите спрямо касовата бележка, нищо че устройството беше работило средно по 10 часа на ден в продължение на 30 месеца, 5 месеца беше стояло в кутията докато намеря касовата бележка с гаранционния лист и бяха минали 11 месеца "извън" дадената ми от тях гаранция от 2 години. Така се прави, а не "ами ходи се разправяй с производителя", аз какво съм виновен.

Аз лично съм си купувал инструменти и съм ги ползвал за първи път например след 8 месеца. Един беше дефелтирал след няма 2 часа работа за следващата 1 година и така след общо 1 година и 8 месеца го занесох в сервиз и там "Е ти може да си го скъсал от употреба за това време", но дори с този коментар го приеха и сервизираха без да се обясняват повече, защото е мой проблем колко съм го ползвал. Техен е да проверят дали причината е от неправилна експлоатация или не.
C'est la vie
Аватар
Alpina
 
Мнения: 9083
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Нед Юли 03, 2005 12:26 pm
Местоположение: +3596997

Re: Похвали/Порицай веломеханика си!

Мнениеот Alpina » Пон Дек 18, 2017 11:42 am

azzmaster написа:"Рекламацията на услуги може да се предяви до 14 дни от откриване на несъответствието на услугата с договореното" - клиента заявява устно оплакването си след 30 дни.

Да, тук си прав и можеш да му откажеш изправянето на каплата ако си е поръчал като отделни части и си му я наплел ти.
НО не можеш да му откажеш да приемеш главината за гаранционно обслужване. Посочено ли е в предоставените от теб документи че той трябва да я отваря и смазва на определени километри/време и съответно можеш да му поискаш цена за тази услуга? Предупредил ли си го за това?
Ако е цяло колело - трябва да му го приемеш цялото. Ако проблемът е в главината - сервизирате я и ако се наложи подмяна - пренаплитането следва да е безплатно.
Ако главината има такава документация и не си му я предоставил - проблемът е твой.
Ако има и на нея пише какво потребителят е длъжен да прави и не го е направил - негов.
Ако няма документи - значи не би следвало той да трябва да я отваря.

Не случайно като ти продадат лаптоп/компютър искат да го носиш след 6/12 месеца за почистване и смяна на пастата, особено ако има гаранционна лепенка.
На мен като са ми продавали велосипед са ми казвали "ела след 7 или 14 дни да видим дали всичко е наред" именно защото може да се окаже че нещо има нужда от реглаж, понеже няма как да се провери преди някаква употреба.
Точно това е трябвало да направиш и ти - да му кажеш да я покара малко и да дойде да видиш дали някоя спица не е хлабава.
C'est la vie
Аватар
Alpina
 
Мнения: 9083
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Нед Юли 03, 2005 12:26 pm
Местоположение: +3596997

Re: Похвали/Порицай веломеханика си!

Мнениеот mentalhead » Вто Дек 19, 2017 3:29 pm

Моите 5 стинки по темата. Първо продавачът не продава само услуга наплитане, но и главината която наплита. Гаранцията за услуга си е за наплитането, гаранцията за главината си е отделно. И по закон в ЕС не може да е по-малко от 2 години. Забавно е, че много производители не дават 2 години. Не търговци, а производители. Какво правят търговците в този случай аз нямам идея.
Друго интересно е към кого се предявява гаранцията. Някои производители поемат оплакванията сами. Примерно пише си на сайта на производителя какво да правиш и как да се свържеш с тях, търговеца също ти казва да си пишеш директно до тях. Няма лошо, производителите най-често реагират адекватно. Все пак на запад нещата са доста различни.
В други случаи си се оплакваш на търговеца и той се разправя. От гледна точка на закона, съм почти убеден, че може да накараш търговеца във всеки случай да вземе проблема ти присърце, защото е задължен като страна, която продава продукта, но не съм толкова компетентен, че да го твърдя, а и не е толкова важно.
По-важното е конкретиката в случая. Признато е че главините имат фабричен проблем. В този случай няма изобщо какво да коментираме. Новатек със сигурност са наясно с проблема, а ако случайно не са - ваше задължение като дистрибутори е да ги уведомите. Сигурен съм, че те ще приемат рекламацията ви. Нормалните компании го правят, вместо да ги разнасят по форумите. Ако пък не, за жалост проблема си остава при вас като търговци на стока, която е боклук. Клиента не е виновен, че сте му продали нещо, което не става и точно заради това ЕС е въвела тая гаранция. А, дали главината е експлоатирана правилно си има начини да се установи. Отворихте ли главината и видяхте ли вода вътре, че да предполагате че колелото е мито с водоструйка?
Примера с веригата също е тъп, защото всеки продукт си има инструкции за употреба и кое е обект на гаранция - фабричен дефект.
Не се подменят стоки с неправомерна употреба (недостатъчно редовна поддръжка в примера с веригата, което трябва да докажете) или части, подложени на износване (да, да, идеален пример за верига).
В случая говорим не за верига, а за главина, която е с фабрично малко смазка, което пък е фабричен дефект.
Аватар
mentalhead
 
Мнения: 354
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Авг 10, 2010 6:49 pm

Re: Похвали/Порицай веломеханика си!

Мнениеот Yash » Вто Дек 19, 2017 6:15 pm

Според родния Закон за защита на потребителя рекламацията се приема от търговеца, а не от производителя.
Чл. 125. (1) Рекламацията се предявява пред търговеца или пред упълномощено
от него лице.


Закон за защита на потребителя

Хубаво е да се прочете.
Аватар
Yash
 
Мнения: 785
Рейтинг: 1980
Регистриран на: Пет Юли 19, 2013 7:24 pm

Re: Похвали/Порицай веломеханика си!

Мнениеот halfdone » Чет Дек 21, 2017 11:14 am

Ей заради такова отношение на BG търговци от години спрях да купувам каквото и да е от тук.
Снасяш им едни пари и после ти обясняват врели-некипели та добре, че има производител да се обърнеш към него да решиш проблемите.

Щом си продал главината, твое задължение е да съдействаш/обслужваш гаранцията. Може да се развали на първия ден, а може и ден преди да изтече. Както писаха по-горе си има видими белези, ако повредата е по вина на потребителя. Пък и 10 лева искал :crazy:

Единствено си прав за услугата "наплитане", взимаш, тестваш и до там.
Продавам : .
Аватар
halfdone
 
Мнения: 568
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Сря Май 19, 2010 8:14 pm
Местоположение: София о884о974о5

Re: Похвали/Порицай веломеханика си!

Мнениеот Insight » Вто Яну 16, 2018 4:34 pm

Производителите не са длъжни да дават каквато и да е ганарция на нищо, освен ако не продават директно на крайни клиенти, физически лица.
Търговеца си отговаря да си направи сметката как ще си покрие евентуалните загуби, ако дадена стока покаже дефект преди да са изтекли задължителните 2 години, задължителни според ЗЗП, но след като е изтекла дадената му от производителя гаранция..... ако е по-малка от 2 години.
To call each thing
by its right name..
Аватар
Insight
 
Мнения: 526
Рейтинг: 1737
Регистриран на: Нед Ное 01, 2009 7:19 pm
Местоположение: София

Re: Похвали/Порицай веломеханика си!

Мнениеот kalintry » Пон Яну 22, 2018 8:57 pm

Интересна дискусия се е заформила.
Държа да отбележа, че става въпрос за различна, може би поредена, ситуация! Просто уважаемия аззмастер трябваше да прочете внимателно долното:
kalintry написа:Става въпрос за повреден лагер на задна главина, май. Едва ли ще го ремонтира гаранционно - все пак е купена преди повече от два месеца. Пък и някак си не ми се ще да пипа повече по колелото. Затегнал неравномерно гриповете и ги прецака при смяната на командите. Продаде ни капла с незатегнати спици, добре че я хванах овреме и не се изкриви. Толкова бяха хлабави спиците, че при спиране вибрираше цялото колело. Сложил апарата на спирачката, така че да опира в диска. Сложил броните на жилата наобратно. Отделно, колко е качествена тази главина, за да се скапе при толкова кратко и категорично далеч ненатоварващо каране от младеж, дет' няма 50 кила. Накратко #neverPumpmybike

Така или иначе, колелото е ремонтирано и се ремонтира/поддържа другаде. Постовете на аззмастер, само и единствено потвърждават правилността на решението ни #neverPumpmybike
kalintry
 
Мнения: 3
Рейтинг: 1220
Регистриран на: Съб Апр 18, 2015 8:54 pm

Re: Похвали/Порицай веломеханика си!

Мнениеот Boyan1984 » Вто Яну 23, 2018 1:11 am

Искам да си похваля и моя човек - Павел Козарски- за поредното перфектно сглобено колело от него.
Вярвам, че с такива хора българското Вело изкуство има бъдеще :beer: :D :agree:
Let's fucking DIE!
Boyan1984
 
Мнения: 2420
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пон Мар 29, 2010 12:33 pm
Местоположение: Кюстендил

Re: Похвали/Порицай веломеханика си!

Мнениеот scratch » Пет Фев 16, 2018 8:11 pm

Голям плюс за магазин/сервиз Baze (Боби - MAN6). Оставих байка за пълна профилактика, в момента е като нов и всичко работи супер мазно. Отдлено като цена/качество е на топ ниво в София :agree:
Аватар
scratch
 
Мнения: 223
Рейтинг: 1424
Регистриран на: Пет Яну 21, 2011 8:12 pm

Re: Похвали/Порицай веломеханика си!

Мнениеот LiveByTheCode » Пон Фев 19, 2018 5:54 pm

И от мен огромен плюс за Боби/Baze :beer:
LiveByTheCode
 
Мнения: 169
Рейтинг: 1508
Регистриран на: Вто Ное 04, 2014 2:47 pm

Re: Похвали/Порицай веломеханика си!

Мнениеот Mako » Пет Мар 09, 2018 10:28 pm

Още един плюс за Боби/base. Добро отношение и добра работа. Успех
Mako
 
Мнения: 2
Рейтинг: 1200
Регистриран на: Нед Юли 31, 2016 10:36 pm

Re: Похвали/Порицай веломеханика си!

Мнениеот Morewood » Сря Мар 14, 2018 4:44 pm

И от мен един голям плюс за Боби/Baze. Интелигентно момче, което си разбира много от работата! :beer:
Аватар
Morewood
 
Мнения: 29
Рейтинг: 1240
Регистриран на: Пон Авг 04, 2008 4:39 pm
Местоположение: София

Re: Похвали/Порицай веломеханика си!

Мнениеот dviktor » Пет Мар 16, 2018 10:00 am

Миналата седмица се доверих на сервиз Baze. Боби си разбира от работата и обръща внимание на малките детайли, останах много доволен от извършените услуги. :beer:

Успех в начинанието!
YT JEFFSY Pro 29 - GHOSTSHIP GREEN
Аватар
dviktor
 
Мнения: 136
Рейтинг: 1309
Регистриран на: Пон Юни 10, 2013 7:42 pm
Местоположение: София

Re: Похвали/Порицай веломеханика си!

Мнениеот Любо » Пет Мар 16, 2018 11:32 am

scratch написа:Голям плюс за магазин/сервиз Baze (Боби - MAN6). Оставих байка за пълна профилактика, в момента е като нов и всичко работи супер мазно. Отдлено като цена/качество е на топ ниво в София :agree:

Какви пари горе-долу е една пълна профилактика в Baze?
Nicolai Ion 16
Аватар
Любо
 
Мнения: 665
Рейтинг: 1357
Регистриран на: Вто Дек 10, 2013 10:44 am
Местоположение: София

Re: Похвали/Порицай веломеханика си!

Мнениеот enforser » Пет Мар 16, 2018 11:39 pm

Любо написа:
scratch написа:Голям плюс за магазин/сервиз Baze (Боби - MAN6). Оставих байка за пълна профилактика, в момента е като нов и всичко работи супер мазно. Отдлено като цена/качество е на топ ниво в София :agree:

Какви пари горе-долу е една пълна профилактика в Baze?

Имат фейсбук страница и можеш да попиташ там. Едва ли някой тук ще може да ти каже точна цена, защото всеки велосипед е различен. Но аз съм много доволен от Боби/Baze и едва ли има някой, който да не е. Маншона ми сглабя първото колело някъде 2007-8 година когато работеше при Каймата и тогава беше един от най-компетентните в тази сфера, пък какво остава за сега.
Cross Country enthusiast!
Аватар
enforser
 
Мнения: 161
Рейтинг: 1166
Регистриран на: Вто Юни 24, 2008 3:20 pm

Re: Похвали/Порицай веломеханика си!

Мнениеот scratch » Съб Мар 17, 2018 10:18 am

Любо написа:
scratch написа:Голям плюс за магазин/сервиз Baze (Боби - MAN6). Оставих байка за пълна профилактика, в момента е като нов и всичко работи супер мазно. Отдлено като цена/качество е на топ ниво в София :agree:

Какви пари горе-долу е една пълна профилактика в Baze?


Много зависи какво ще имаш за правене. На мен ми излезе 170лв, но имах 6-7 лагера за смяна по окачването и главините.
Най-добре му пиши във фейсбук или му звънни и ще се разберете със сигурност :agree:
Аватар
scratch
 
Мнения: 223
Рейтинг: 1424
Регистриран на: Пет Яну 21, 2011 8:12 pm

Re: Похвали/Порицай веломеханика си!

Мнениеот Любо » Съб Мар 17, 2018 10:59 am

Благодаря :beer:
Nicolai Ion 16
Аватар
Любо
 
Мнения: 665
Рейтинг: 1357
Регистриран на: Вто Дек 10, 2013 10:44 am
Местоположение: София

Re: Похвали/Порицай веломеханика си!

Мнениеот Tenebrvs » Съб Май 19, 2018 5:23 pm

Още една хвалба за Baze - водя второ колело вече и съм изкрючително доволен, както от крайния резултат, така и от цялостното отношение и обстановка в сервиза.
Tenebrvs
 
Мнения: 15
Рейтинг: 1200
Регистриран на: Пет Юли 08, 2016 2:33 pm

Re: Похвали/Порицай веломеханика си!

Мнениеот Xares » Сря Май 30, 2018 4:35 pm

Преди началото на сезона си сервизирах вилката в True Raiders по съвет на приятел.... Ама нещо започна да трака помислих че съм я строшил и я занесох в друг сервиз при познати хора оказа се че са забравили контрата на Въздушния патрон и целия патрон се е движил в ботуша и от там тракането. Скъпи механици преценявайте си времето и не претупвайте нещата, такова претупване може да доведе до много тежки контузии за ползвателя.... Също така Голям минус за Dragzone Младост, не може едни спирачки да и едни скорости да не можете да настройте след като съм ви оставил колелото за 2-3 дни... абсурдно, колкото пъти съм им го носил толкова пъти съм дооправял някакви неща аз ....
Xares
 
Мнения: 108
Рейтинг: 1360
Регистриран на: Чет Сеп 22, 2016 11:34 am

Re: Похвали/Порицай веломеханика си!

Мнениеот moridinbg » Сря Май 30, 2018 6:13 pm

В Trueriders немърливата работа си е традиция още от Теко...
Аватар
moridinbg
 
Мнения: 1162
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пет Юли 06, 2012 11:59 pm
Местоположение: София

Re: Похвали/Порицай веломеханика си!

Мнениеот voda4a71 » Чет Май 31, 2018 3:18 pm

И аз да си изкажа мъката. Преди седмица си закарах колелото за пълно обслужване в магазин Байк център в Бургас, като предния ден се обадих предварително за да се уговоря. Натоварих го на колата и го закарах понеже живея в Айтос. Проблемите по колелото бяха-обезвъздушаване на задна спирачка и центроване на капли и накладки. При приемането момчето каза, че има луфт в средното движение и е за смяна. Имаха вилка на промоция и им казах да сменят старата. На другия ден се обадиха, че колелото е готово и мога да си го взема. При пристигането ми в магазина управителят ми каза, че всичко е наред и колелото е в топ форма. Доверих му се платих и го взех натоварих го на колата и потеглих за Айтос. Изненадата дойде след като го разтоварих. Спирачката отново беше омекнала което ме наведе на мисълта да проверя и другите проблеми. Учудването ми беше голямо понеже освен смяната на средното смяната на вилката друго не беше барано. Роторите си задържаха в накладките каплите си бяха криви и за капак след като го покарах установих че веригата опира в предния дерайльор при положение че отпред беше на средния венец а отзад 4-5 венец. На другия ден се свързах с магазина и от там ми казаха да закарам колелото отново, като ремонта ще е за тяхна сметка. Приемането на другия ден беше от друг човек който ми каза че омекването на спирачката не било от наличието на въздух и, че колелото не трябвало да се обръща с гумите нагоре за което поспорихме но той ми каза доста високомерно че е обиколил половината Европа на колело така, че трябва да му се доверя и, че когато е готово ще се обадят. Обадиха се след 5-6 часа и казаха, че е готово. При получаването си поговорих с механика за кратко и го попитах защо преди това проблемите не бяха отстранени при което той с половин уста ми каза, че сигурно е забравил. Взех колелото отново го качих в колата и отпраших за вкъщи леко бесен. При пробата на другия ден всичко вече си беше нормално но не съвсем. На най малките венци отзад се чуваше един доста неприятен звук който се оказа от разцентровани скорости. Искам да отбележа, че когато им го закарах втория път този проблем го нямаше. Отново се свързах с магазина от там ми казаха да го закарам за трети път но аз отказах. Не ми се губеше вече трети ден отделно пари за пътни и паркинги. Скоростите си ги настроих сам и нещата си заспаха. Свързах се с един от магазините им в София за да попитам за начина по който мога да се оплача от отношението и работата на колегите им в Бургас. Написах им едно дълго писъмце и сега ще видя каква ще я свършат като за това предупредих и колегите им от Бургас. При последния разговор с управителя той спомена , че лично е избирал механика и гарантира за него и, че е най добрия в Бургас а може би и в България. Може и така да е не знам. Ще се радвам ако има и други отзиви за същия магазин.
voda4a71
 
Мнения: 15
Рейтинг: 1200
Регистриран на: Вто Апр 26, 2016 1:49 pm

Re: Похвали/Порицай веломеханика си!

Мнениеот voda4a71 » Чет Май 31, 2018 4:25 pm

Забравих да спомена ,че ми взеха 60лв.за пълното обслужване което включвало дори измиване на велосипеда не , че беше направено. Отделно и 10лв. за смяна на вилка. Пазарлъци за цена не съм правил но да бяха си свършили работата от първия а не от четвъртия път, че за пътни и паркинги си отидоха пари за още едно обслужване отделно пропиляното време и скъсаните нерви.
voda4a71
 
Мнения: 15
Рейтинг: 1200
Регистриран на: Вто Апр 26, 2016 1:49 pm

Re: Похвали/Порицай веломеханика си!

Мнениеот Lucky Loser » Чет Май 31, 2018 5:46 pm

Задължително да споделиш развръзката ! :)
Боря се за мнения - всекоя бройка е изключително важна !
П.С. И аз имам няколко велосипеда, но са тайна !

Komoot профил
Аватар
Lucky Loser
 
Мнения: 1854
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Чет Фев 21, 2013 8:35 pm

Re: Похвали/Порицай веломеханика си!

Мнениеот tihuana » Съб Юни 02, 2018 10:24 pm

Време е да разберете, че на шефовете на магзините и сервизите не им стигат парите и претоварват работниците си. Не си правят труда ги обучат качествено. За Байк-центъра всеки знае как Николай Колев изведнъж стана с толкова магазини и как е крал от федерацията, че и жена му стана заместник -министър на спорта. Ц. Цветанов му е кум, такива случаини работи.

Аз поне не разчитам на сервизи. Купувам или си правя инструменти. В момента работя нещо много различно от велосипеди, но пак съм вид механик и нашите поръчки са спешни или за веднага. Представете си какво качество се постига.
Културата е заключена!
tihuana
 
Мнения: 60
Рейтинг: 1202
Регистриран на: Пон Юли 22, 2013 12:19 am

ПредишнаСледваща

Назад към Общ форум

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 36 госта