Страница 480 от 600

Re: Тема за кратки въпроси

МнениеПубликувано на: Сря Юли 18, 2018 3:45 pm
от marsa
Вземи парк тула. При качествена изработка, този тип ДТ има потенциала да е много по-точен, но дори това е спорно с китайското копие. Най-малкото липсват лагерите като при ДТ, движенията са на триещи втулки. Отделно не се знае още с какви проблеми свързани с качеството ще се сблъскаш. Другото - за нуждата от проверка на калибровката вече си се досетил и сам, аз бих направил същото. Другото голямо предимство на Парк-а е че има активна поддръжка, вкючително има онлайн програма с която може да създадеш таблица и за специфични спици с различно сечение от дадените в таблицата от комплекта.

Лично за мен супер прецизната точност с която да сравняваш отделните спици една спрямо друга е второстепенна, това с доста голям успех може да се постигне и без тенсиометър, или с некалибриран такъв. По-важно е да имаш добра база за оценка на усреднения опън, което вече няма как да го получиш без калибриран измервателен уред. Това е ценното на този уред.

Представи си го като да имаш задача да отрежеш 32 летви по 1 метър с толеранс 10%. Ако имаш маркировка на тезгяха измерена с метър, но отбелязана с дебели по 2см черти, това все пак ще ти свърши работа. Ако обаче ти дадат една "мостра", за която се знае само че е между 0.5 и 1.5м, ама "на пипане е като около 1м", ще е просто случайност ако резултатът е добър, макар и да направиш всичи летви еднакво дълги.

Re: Тема за кратки въпроси

МнениеПубликувано на: Сря Юли 18, 2018 6:22 pm
от cls6666
Някой по-вещ да каже нормално ли е ако карам по терен с лек страничен наклон или завой с вираж каплата (предната) да се ''усуква'' -чувам диска как закача в накладките,каплите са нови центровани ,главина джойтек алуминиева с обикновенни лагери(не са машинни),и ако не е нормално какво трябва да се подмени.благодаря предварително.

Re: Тема за кратки въпроси

МнениеПубликувано на: Сря Юли 18, 2018 7:21 pm
от Alexi
трябва да се смени вилката с такава с 15 ос ,и адекватна капла ..

Re: Тема за кратки въпроси

МнениеПубликувано на: Сря Юли 18, 2018 8:03 pm
от cls6666
Alexi написа:трябва да се смени вилката с такава с 15 ос ,и адекватна капла ..

Алекси тоест нормално е за каплите с 9мм ос да са податливи на усукване?

Re: Тема за кратки въпроси

МнениеПубликувано на: Сря Юли 18, 2018 8:05 pm
от Alexi
то зависи от много неща .. вилка главина ,каплата ок ли е кой я е плел читава ли е и т.н. .. но може да се каже ,че е нормално

Re: Тема за кратки въпроси

МнениеПубликувано на: Сря Юли 18, 2018 8:14 pm
от cls6666
Alexi написа:то зависи от много неща .. вилка главина ,каплата ок ли е кой я е плел читава ли е и т.н. .. но може да се каже ,че е нормално

Яснооо ..ще ъпгрейдваме.,,тези 15мм са кухи оси или греша ...благодарско Алекси.

Re: Тема за кратки въпроси

МнениеПубликувано на: Сря Юли 18, 2018 10:22 pm
от Pr3d4t0R
Вилката се суче и заради това чуваш пристъргване на дискът към накладките.

Каплите имат податливост (не се сещам за по-подходяща дума) по време на каране и това е съвсем нормално.

Re: Тема за кратки въпроси

МнениеПубликувано на: Чет Юли 19, 2018 10:04 am
от damon
marsa написа:Вземи парк тула. При качествена изработка, този тип ДТ има потенциала да е много по-точен, но дори това е спорно с китайското копие. Най-малкото липсват лагерите като при ДТ, движенията са на триещи втулки. Отделно не се знае още с какви проблеми свързани с качеството ще се сблъскаш. Другото - за нуждата от проверка на калибровката вече си се досетил и сам, аз бих направил същото. Другото голямо предимство на Парк-а е че има активна поддръжка, вкючително има онлайн програма с която може да създадеш таблица и за специфични спици с различно сечение от дадените в таблицата от комплекта.

Лично за мен супер прецизната точност с която да сравняваш отделните спици една спрямо друга е второстепенна, това с доста голям успех може да се постигне и без тенсиометър, или с некалибриран такъв. По-важно е да имаш добра база за оценка на усреднения опън, което вече няма как да го получиш без калибриран измервателен уред. Това е ценното на този уред.

Представи си го като да имаш задача да отрежеш 32 летви по 1 метър с толеранс 10%. Ако имаш маркировка на тезгяха измерена с метър, но отбелязана с дебели по 2см черти, това все пак ще ти свърши работа. Ако обаче ти дадат една "мостра", за която се знае само че е между 0.5 и 1.5м, ама "на пипане е като около 1м", ще е просто случайност ако резултатът е добър, макар и да направиш всичи летви еднакво дълги.


Да, благодаря за съвета. Просто не знаех какво е качеството на китайското копие. Парк туул е сравнително приемлив откъм цена, идва калибриран и би трябвало да е добре. И както казваш имат хубава апликация, която да показва усреднен опън и разни други неща. Колкото до прекалибрацията - може да се направи импровизирана такъв - слага се една спица и се опъва с електронен кантар.
Иначе за ползата от уреда - това, което чета на теория, че трябва да се следи общия опън и да няма голяма разлика между спиците. С тенсиометъра може да се направи тоя баланс по-точно (макар, че и тука си прав, че няма нужда за това да е калибриран уред). Опитния wheelbuilder (май няма дума на български :) ) евентуално може да направи здрави колела и на усет знаейки кое е добре опъната спица, а другите може да ги балансира пак на пипане и почукване, или с гледане накъде е изплесната шината. Но пък за неопитния, колкото повече хубав инструмент, толкова по-добре. :)

didonch написа:Освен тенсиометър ще имаш нужда и от други инструменти, съпътстващи наплитането на нова капла.


Посъбрал съм каквото трябва (естествено home grade), единствено тенсиометърът остана, и явно ще е Park. :)

Re: Тема за кратки въпроси

МнениеПубликувано на: Чет Юли 19, 2018 11:00 am
от moridinbg
Аз бях тръгнал да си правя тенсиометъра описан в тази тема - http://forums.roadbikereview.com/genera ... 14852.html
Displacement gauge (Български???) се продават тук по 10-20лв. Имах разчертан и самия инструмент, но малко след това, след като наплетох няколко капли реших, че тази работа ми е твърде пипкава и занимателна, при положение че хора, чието ниво много трудно ще стигна, взимат по 15-20лв за това.
Та ако някой иска, може да изтъгуваме един индикатор с точност 0.01мм.

Re: Тема за кратки въпроси

МнениеПубликувано на: Чет Юли 19, 2018 3:30 pm
от damon
Много интересно, това е дизайнът на Jobst Brandt, който се води за един от най-добрите уреди. Тоя човек е от Македония и ги изработва. Ще го питам дали все още ги прави. Явно има качествена фреза и може да си го направи добре.

Re: Тема за кратки въпроси

МнениеПубликувано на: Нед Юли 22, 2018 4:06 pm
от freak_vn
Здравейте,
правилно ли разбирам, че с този кит --> https://www.alltricks.com/F-185014-patt ... uct-review
рамката ми която е ----> https://www.bikeradar.com/mtb/gear/cate ... -13-47307/ според този сайт със задна главина 135x10mm, ще може да се промени да побира главина с размери 142x12мм ?
А дали този хедсет ---> https://www.planetx.co.uk/i/q/HSFSDXPT/ ... b-bearings) ще пасне и добър избор ли е като качество и здравина ?
Благодаря! :beer:

Re: Тема за кратки въпроси

МнениеПубликувано на: Нед Юли 22, 2018 9:50 pm
от damon
Човекът от Македония даде следните цени за тенсиометрите: 135 евро за най-евтиния с нормален слайдер и аналогова скала. 220 евро за този с ролков слайдер и аналогова скала. Смятам цената му за доста добра, особено ако е за професионална работа. За домашна употреба - park tool все още е наполовина, но като точност е доста далече. Изобщо от това, което видях по снимки и клипчета, вероятно този човек в момента прави най-добрия тенсиометър по оригиналния дизайн на Йобст Бранд.

Re: Тема за кратки въпроси

МнениеПубликувано на: Вто Юли 24, 2018 9:50 am
от stoyancha
Едната ми гума губи налягане с времето. Свалих я, огледах я и нямаше никъде изтичане на боза или забите тръни. От какво може да е това? Вентилът?

Re: Тема за кратки въпроси

МнениеПубликувано на: Вто Юли 24, 2018 10:31 am
от Hell_Man
stoyancha написа:Едната ми гума губи налягане с времето. Свалих я, огледах я и нямаше никъде изтичане на боза или забите тръни. От какво може да е това? Вентилът?

Може да е вентил - имаш ли капачка с ключе за развиване на вентили?
Също потопи ли я в корито да видиш за балончета? Трябва да е добре напомпена като я потопяваш, за да се виждат по-лесно.

Re: Тема за кратки въпроси

МнениеПубликувано на: Вто Юли 24, 2018 2:20 pm
от Pr3d4t0R
Може и някъде през бандажната лента.

Re: Тема за кратки въпроси

МнениеПубликувано на: Вто Юли 24, 2018 2:23 pm
от bdog
Може дори е през самата гума. Някои от компонентите на бозата също преминава през някои гуми. (всичко това става доста бавно)

Re: Тема за кратки въпроси

МнениеПубликувано на: Вто Юли 24, 2018 2:35 pm
от Петър Велков
bdog написа:Може дори е през самата гума. Някои от компонентите на бозата също преминава през някои гуми. (всичко това става доста бавно)


При пропускане през гумата (обикновено през бордовете ѝ) се образуват влажни петна. Ако няма петна - не е от гумата. На мен наскоро ми се случи безкамерна гума да изпуска между двата застъпващи се слоя на лентата.

Re: Тема за кратки въпроси

МнениеПубликувано на: Вто Юли 24, 2018 2:44 pm
от Alexi
освен изброеното ,може самата боза да е поостаряла/намаляла

Re: Тема за кратки въпроси

МнениеПубликувано на: Сря Юли 25, 2018 1:50 pm
от didonch
Разглеждам снимчици от ⊥ ∞ и ми прави впечатление че по лагерите/биваците, масово се обръщат велосипедите с колелата нагоре за през нощта. Това с каква цел се прави?

Re: Тема за кратки въпроси

МнениеПубликувано на: Сря Юли 25, 2018 2:34 pm
от evilzet
Да се омаслят втулките на вилките и да си смажеш веригата сам и без подпори ;) . Аааа и да може да правиш такива снимки
pu12.jpg
(328.25 KiB) 117 пъти

Re: Тема за кратки въпроси

МнениеПубликувано на: Пет Юли 27, 2018 11:19 am
от Lucky Loser
Другари, предполагам всички таксита, каращи към Витоша, са за максимум за 3 велосипеда.. или има и такива за 4 ? :spiny:

Re: Тема за кратки въпроси

МнениеПубликувано на: Пет Юли 27, 2018 12:29 pm
от moridinbg
Чичо Веско вози ли още? С него сме качвали по 5 колела.

Снощи в Бояна видях бус на Balkan PMS Travel с ремарке пълно с колела. Информация за това има ли? Може ли да се ползва?

Re: Тема за кратки въпроси

МнениеПубликувано на: Пет Юли 27, 2018 7:24 pm
от stoyancha
Поръчах си ново ухо за рамката и се оказа, че това, което са ми пратили си пасва на мястото, но било за Shimano дерайльор... Проблем ли ще е това при каране със Sram дерайльор
https://i.imgur.com/mR2AE5j.jpg

Re: Тема за кратки въпроси

МнениеПубликувано на: Пет Юли 27, 2018 8:20 pm
от marsa
То е за Direct-Mount захващане, което само Shimano го имат в някои модели.
Shimano Direct-Mount Rear Derailleur.JPG
Shimano Direct-Mount Rear Derailleur.JPG (31.18 KiB) Прегледано 3325 пъти


За да се ползва се маха от дерайльора пластината в червено на картинката, но захващащият болт не е същият като този към стандартно ухо, така че класически обтегач няма акак да се монтира (отделно, че и позицията е различна).

Re: Тема за кратки въпроси

МнениеПубликувано на: Пет Юли 27, 2018 8:31 pm
от stoyancha
marsa написа:То е за Direct-Mount захващане, което само Shimano го имат в някои модели.
Shimano Direct-Mount Rear Derailleur.JPG


За да се ползва се маха от дерайльора пластината в червено на картинката, но захващащият болт не е същият като този към стандартно ухо, така че класически обтегач няма акак да се монтира (отделно, че и позицията е различна).



Благодаря.
ПС: К*р за Giant

Re: Тема за кратки въпроси

МнениеПубликувано на: Пет Юли 27, 2018 10:20 pm
от Alexi
тука да внеса едно уточнение ,че единия ми велосипед е с такова ухо - той болта не е стандартния ,но се ползва болта ,който държи елемента в червено ,като реално можеш да монтираш произволен стандартен шадоу/+ дерайльор на такова ухо ,аз примерно съм монтирал Аливио 4000 без проблем и си работи отлично ; срам нямат такава опция и за съжаление ако си със срам дерайльор ще трябва да си поръчаш правилното ухо за него

Re: Тема за кратки въпроси

МнениеПубликувано на: Пет Юли 27, 2018 10:23 pm
от stoyancha
Alexi написа:тука да внеса едно уточнение ,че единия ми велосипед е с такова ухо - той болта не е стандартния ,но се ползва болта ,който държи елемента в червено ,като реално можеш да монтираш произволен стандартен шадоу/+ дерайльор на такова ухо ,аз примерно съм монтирал Аливио 4000 без проблем и си работи отлично ; срам нямат такава опция и за съжаление ако си със срам дерайльор ще трябва да си поръчаш правилното ухо за него


Да, зачетох се в нета по темата и е така. Проблемът е, че това ухо бе сложено в сайта им за моя модел колело. Разгледах им след това всички модели уши и се оказа, че моето ухо е посочено за съвсем други модели. :censored:

Re: Тема за кратки въпроси

МнениеПубликувано на: Съб Юли 28, 2018 7:03 am
от nkc20
Какъв би бил ефекта от това да се сложи по-дълга лапа на АМ/трейл колело със сравнително агресивна геометрия?
Освен за намаляване на стабилността при спускания...
Ако трябва да съм конкретен - става въпрос за смяна на лапа от 55мм на 75мм (което вече си отива към XC лапа).

Re: Тема за кратки въпроси

МнениеПубликувано на: Съб Юли 28, 2018 7:33 am
от Alexi
важното е да ти е удобно .. аз примерно на моя байк първо сложих 50 каквато е и оригиналната лапа ( понеже аз съм си го сглобявал от гола нова рамка ) после пробвах 70 и си оставих нея ,обичам да карам по приведен

Re: Тема за кратки въпроси

МнениеПубликувано на: Съб Юли 28, 2018 10:18 am
от headhead
Може ли да ми препоръчате леки крос кънтри алуминиеви педали с пинове от Алиекспрес. Ако някой е имал досег определен модел разбира се. Цена около 50лв.

П.С Продавача обявява ли по ниска цена на пакета,за да не минава митница, или това се договаря предварително с него ?