Страница 6 от 8

Re: Направи си сам

МнениеПубликувано на: Вто Фев 17, 2015 5:21 pm
от MacLeod
Да, вече ми е напълно ясно на мен. Тоест ти използваш ръкохватката единствено да прибереш вътрешната гума, така че да има пространство, въздухът да стигне до дупчицата и да отиде във външната камера.
Само не разбирам защо на задната си го направил ? Аз до сега каквото съм падал от коня, винаги е било като ми се подхлъзне предната гума. Не е ли нуждата от по - голямо сцепление точно там ?
Задната може да е обикновен тюблес примерно. Вярно, че ако го сложиш на задната, щадиш шината от удари, но въпрос на приоритети.

Re: Направи си сам

МнениеПубликувано на: Вто Фев 17, 2015 8:59 pm
от MacLeod
Между другото си мисля, че тази procore система на швалбе, съответно и гето вариантът и имат един недостатък. Много често ми се е случвало в тюблес гумата да се забие трънче или нещо остро, за чието съществуване да разбирам, чак като сваля гумата. С опипване от вътрешната страна разбирам, че има нещо остро забито в гумата. Обаче при procore системата ако се забие нещо такова, то ще атакува директно вътрешната камера при неравностите, когато външната гума опира в нея. Според мен това хич няма да е малък проблем, като се има предвид колко пъти съм намирал забити остри неща по тюблес гумите ми и въобще не съм и разбирал за тях. А даже мисля, че не карам много. Този сезон по - сериозно.

Re: Направи си сам

МнениеПубликувано на: Сря Фев 18, 2015 9:29 am
от X_NRG
MacLeod написа:Само не разбирам защо на задната си го направил ? Аз до сега каквото съм падал от коня, винаги е било като ми се подхлъзне предната гума. Не е ли нуждата от по - голямо сцепление точно там ?
Задната може да е обикновен тюблес примерно. Вярно, че ако го сложиш на задната, щадиш шината от удари, но въпрос на приоритети


Вече се отклоняваме от "Направи си сам.", но съм го сложил на задната, защото с моето каране блъскам задницата в някакви ръбове постоянно и това в повечето случаи резултира в разцепена външна гума, защото не ползвам DH гуми, ами по-леки. Дори да ползвам DH гуми, при по-агресивно влизане в завои и страничен удар точно тогава, вече 2 пъти ми се отлепя задната гума и изплюва налягане и боза. С тази система решавам и 2та проблема. В един момент ще го сложа и отпред, но засега ме мързи.

MacLeod написа:Обаче при procore системата ако се забие нещо такова, то ще атакува директно вътрешната камера при неравностите, когато външната гума опира в нея.

За това си прав, но засега нямам такива поражения.

Re: Направи си сам

МнениеПубликувано на: Сря Фев 18, 2015 10:13 am
от windv
Човек, помислих си го още след първия ти пост, ама това си има нужда от отделна тема:) :agree:

Re: Направи си сам

МнениеПубликувано на: Чет Фев 19, 2015 9:36 am
от zasada
Още по тема гетто Schwalbe ProCore система: на немски и на английски

Re: Направи си сам

МнениеПубликувано на: Сря Мар 04, 2015 10:32 am
от n3tk0
Моята версия на водача за веригата, като се чудя дали няма да сменям веригата на водача с по-малка и съответно да намаля разстоянието към рамката.
Водача все още не е пробван на 100% с хубаво спускане. Затова и не съм сигурен дали ще ми е нужен 3-тия канал за захващане, когато съм сигурен, белите миши опашки, ще минат със черни. :D
Изображение Изображение
Изображение Изображение Изображение

Черната пластмаса е попипропилен 500 или 1000, които е по-здрав от полипропилена за тръбите.

Re: Направи си сам

МнениеПубликувано на: Сря Мар 04, 2015 2:33 pm
от windv
с различни неща може да се направи такъв водач, за мен беше ключово да не издава никакъв звук. Много тръбички пробвах и докато всички вършеха работата да държат веригата, то само няколко бяха безшумни и са предимно гумени маркучи, които си имат други недостатъци. Късат се и им трябва мазничко. Но през няколко месеца ги смнеям. Моят се състои само от две свински и малко маркуче. На принципа съм - LESS IS MORE :agree:
В твоя случай освен, че си представям че трака, то със сигурност и парчето верига потропва допълнително. според мен можеш да направиш доста по-тих и лек вариант без тази верига. иначе евала за Железния вид :8D:
Изображение

Re: Направи си сам

МнениеПубликувано на: Сря Мар 04, 2015 2:51 pm
от n3tk0
Идеята на моята изработка е за дългосрочност, иначе си прав трака. Но по-интересното е че тракаше по-малко, преди да смажа веригата със мократа смазка. Шефа го нямаше и реших да си почистя колелото, да издухам всичко на компресора и да го смажа от край до край. Тъй като съм си леко бай-ганьо, реших и дерайльорите да смажа със същата смазка, която е за вилката. Мазното е в плюс. За веригата в момента със мокра смазка. Плюса ми, че по асфалта, не ми трябва и тогава ще е махнато, а за поставяне е супер бързо. От към водача болта е залепен с гайката със лепило на локтайт, баси кефа да имаш някакви такива дреболийки под ръка. Иначе ще си поиграя аз със фаските, да го направя по-тихо. Чудех се дали да не взема едно зъбно колело от дерайльор и да го направя така, тогава ще го направя много по-безшумно, ама поставянето и цялата философия е още по-голяма. :crazy: Иначе трябва да започна тестове на дължината на веригата, чудех се дали да не го направя като колегата с парче верига, но не ми се занимаваше. да правя болтовете. :D

Имам следното питане, отпред си с 1 плоча, или поне това виждам на снимката, има ли смисъл от такъв водач и тогава? Дали само водачите, който ги продават по 100-тина лева, като плочи, не са достатъчни? :idea:

Re: Направи си сам

МнениеПубликувано на: Пет Мар 06, 2015 9:18 am
от windv
n3tk0 написа:Идеята на моята изработка е за дългосрочност, иначе си прав трака. Но по-интересното е че тракаше по-малко, преди да смажа веригата със мократа смазка. Шефа го нямаше и реших да си почистя колелото, да издухам всичко на компресора и да го смажа от край до край. Тъй като съм си леко бай-ганьо, реших и дерайльорите да смажа със същата смазка, която е за вилката. Мазното е в плюс. За веригата в момента със мокра смазка. Плюса ми, че по асфалта, не ми трябва и тогава ще е махнато, а за поставяне е супер бързо. От към водача болта е залепен с гайката със лепило на локтайт, баси кефа да имаш някакви такива дреболийки под ръка. Иначе ще си поиграя аз със фаските, да го направя по-тихо. Чудех се дали да не взема едно зъбно колело от дерайльор и да го направя така, тогава ще го направя много по-безшумно, ама поставянето и цялата философия е още по-голяма. :crazy: Иначе трябва да започна тестове на дължината на веригата, чудех се дали да не го направя като колегата с парче верига, но не ми се занимаваше. да правя болтовете. :D

Имам следното питане, отпред си с 1 плоча, или поне това виждам на снимката, има ли смисъл от такъв водач и тогава? Дали само водачите, който ги продават по 100-тина лева, като плочи, не са достатъчни? :idea:


Държи веригата по-опъната и я насочва да не се клати, точно преди да се качи на венеца от долната страна. Смисъл си има.
Това , което имаш предвид ти като плоча му викат Bashguard и целта му е предимно да не удряш венците в камъни и дървя. Функцията му като "водач" е по-скоро вторична и работи само за дясната страна на венеца. Преди години във форума някой беше сложил и снимка как от лявата страна на предния венец се монтира сложил стар ротор от спирачка, захванат на мястото на най-малкия преден с болтовете за курбела, така че и от двете страни на венеца да има "подпиралки".... :agree: Аз не съм го изпробвал.

Вариант за долен водач с ролка, вместо тръбичка има отдавна на пазара, приятели си правиха и алуминиеви, но какватато и ролка да сложиш там, винаги ще издава доста звук, когато веригата минава през зъбното колелце. :agree:

Re: Направи си сам

МнениеПубликувано на: Пет Мар 06, 2015 11:19 am
от taurus13
От опит установих, че малко по-дългата верижка на водача, води до тракане и клатене на веригата когато се зацапа. Затова аз скъсих моя до едно звено и леко го затегнах в нита, така че ограничих движението на тръбичката. Това не доведе до проблеми с превключването при две плочи отпред, но направи системата по-стабилна и тиха. Дефакто аз не си откачам вече водача когато въртя нагоре, не съм забелязал някакъв шум особен да издава. Все още съм с първата муфа която изработих, леко се е поизтрила отзад но има още доста живот в нея. Между другото това прибиране на веригата по-високо към чейнстея води и до друг ефект - намалява вероятността да влизат клечки и къпинови храсти, там дето не трябва да влизат и да правят неща с дерайльора, дето не трябва да правят. :) Това разбира се, когато човек кара през къпинови храсти и гора.
Сега в момента тествам самоделна боза за вътрешни гуми, която направих - като запушване се справя страхотно и моментално, ще я тествам в следващите месеци за дълготрайност и устойчивост и тогава ще споделя.

Re: Направи си сам

МнениеПубликувано на: Пон Мар 09, 2015 6:34 pm
от skulboy
Както казва @taurus13 във едно свое видео: Икономията-майка на мизерията!
При мен е нещо подобно :D . Измайсторих горен водач на верига със 2 планки. Материалите са:
1. Дистанцираща скоба ф32 от 2 части, със гумичка - 0,70 лева
2. 2 планки, изрязани от стара дъска за пластелин - 0,00 лева
3. Болт М5 със гайка, чисто нов! - 0,05 лева
4. Ръждясал болт от шкафа със гайка (не му знам размера) - 0,00 лева
5. Един метален и един пластмасов импровизирани спейсъри, за между планките - 0,00 лева
Всичко ми излезе 2,05 като за 1,30 взех друга скоба, която не ползвах, питайте ме 'що я взех...Изработка:
Чертежа на планките е лесен. Приложих лист към монитора и пречертах това(благодаря на @SpoileR за линка), понеже чертежа от файла е 1:1. Прилагам на пластмасовата дъска и следва ножовката и менгемето. Много мамата отнесе дъската докато изрежа двете парчета и след това със груба шкурка ги оформя. Пластмасова е, със дебелина 5мм. Дупките ги пробих като за болта М5, въртях една плоска отверка като ненормален (нямам дрелка! :crazy: ), а другата я стопих (буквално) със нагорещена метална пръчка, излизаща от котела. Всичко останало се вижда на снимката. Следва задължителна черна боичка и е годен за ползване. По-нататък сигурно ще пиша и за долен обтегач на веригата със ролка.
Общото тегло е към 120-30 грама. На снимките изтеглих всичко без скобата, мързеше ме да я сваля. Малко снимки:
http://prikachi.com/images.php?images/108/7972108L.jpg
http://prikachi.com/images.php?images/109/7972109e.jpg
http://prikachi.com/images.php?images/111/7972111H.jpg
http://prikachi.com/images.php?images/112/7972112I.jpg
http://prikachi.com/images.php?images/113/7972113O.jpg
http://prikachi.com/images.php?images/123/7972123d.jpg
http://prikachi.com/images.php?images/124/7972124S.jpg
http://prikachi.com/images.php?images/125/7972125K.jpg

Re: Направи си сам

МнениеПубликувано на: Вто Мар 10, 2015 11:57 pm
от n3tk0
Естетически по-добре ще изглежда със скобите за маркучи[цък]. Пак да ползваш уплътнението, само не съм сигурен в момента как да направиш захващането. :D

Re: Направи си сам

МнениеПубликувано на: Вто Мар 10, 2015 11:59 pm
от skulboy
n3tk0 написа:Естетически по-добре ще изглежда със скобите за маркучи[цък]. Пак да ползваш уплътнението, само не съм сигурен в момента как да направиш захващането. :D

В крайна сметка, важна е ефикасноста на водача, пък като се спускаш, кой ще те гледа у скобата.

Re: Направи си сам

МнениеПубликувано на: Сря Мар 11, 2015 9:10 am
от BlackSwan
Тъй като спирачката, която си поръчах дойде със бял маркуч, а не ми се даваха пари за нов, който да е черен се справих сам. Отделно че трябваше да ходя в сервиз за пълнене и обезвъздушаване, а в нашия град нямаме такъв. Направих следното: по време на скъсяването на маркуча, преди да закача маркуча за лостчето нанизах 5 мм термосвиваем шлаух и сега вече съм със черен маркуч за около 40ст. Същото може да се направи и със броните за жилата със подходящ размер и желания цвят.

Re: Направи си сам

МнениеПубликувано на: Сря Мар 11, 2015 9:32 am
от bio
@BlackSwan четеш ли темата ?!?
bio написа:ако искате да имате евтини цветни брони и маркучи - може да използвате цветен термошлаух. диаметъра си го подберете според този на бронята и маркуча.

Re: Направи си сам

МнениеПубликувано на: Пет Мар 13, 2015 11:03 pm
от BlackSwan
bio написа:@BlackSwan четеш ли темата ?!?
bio написа:ако искате да имате евтини цветни брони и маркучи - може да използвате цветен термошлаух. диаметъра си го подберете според този на бронята и маркуча.

Не, не съм чел цялата тема. Просто споделих своя опит с някой на когото ще му е интересно или полезно. Извинявай ако си останал обиден.

Re: Направи си сам

МнениеПубликувано на: Пон Мар 16, 2015 8:48 pm
от sonscp
Идея за дръжка (или както се казва) на малка гидория.
Стара дръжка за врата, пасва идеално и без преработка.
Изображение Изображение
Изображение

Re: Направи си сам

МнениеПубликувано на: Вто Мар 17, 2015 10:36 pm
от gosh6o
Трябваше ми врътка за ребаунда на дурото и реших да си направя. Една стара отвертка, шестогран, дрелка, ножовка и пила. Явно малко съм блял с дрелката. Може да направя нова дупка и да запълня старата с лепило.

Изображение
Изображение

https://www.youtube.com/watch?v=yh01n5g ... e=youtu.be
Да.. клипа малко не беше предвиден за тук.

Re: Направи си сам

МнениеПубликувано на: Вто Мар 17, 2015 11:20 pm
от zafirovp
Идеята на sonscp ми оправи вечерта.

За врътката, може да огънеш съвсем малко шестограна, за да не падне отново докато караш.

Re: Направи си сам

МнениеПубликувано на: Вто Мар 17, 2015 11:22 pm
от gosh6o
Аз май ще го оставя така. Създава напрежение това, че е под ъгъл и изглежда се държи добре. Вече врътката е червена :^:

Re: Направи си сам

МнениеПубликувано на: Сря Мар 18, 2015 8:24 am
от windv
И двете последни идеи са яки:) Дръжката от врата определено заслужава повече публичност и яки снимки хаха. :8D:

Re: Направи си сам

МнениеПубликувано на: Пон Май 18, 2015 6:10 pm
от jungleraver
Сиромах човек - жив дявол :eyebrow:
Ето как се прави декланшор от 28.6 на 31.8. Пасва повече от перфектно даже със заводския си болт. И олекна :rofl:
Използвани инструменти - пила за метал от триъгълните и малко шкурка 150.

Изображение
Изображение

Re: Направи си сам

МнениеПубликувано на: Сря Май 27, 2015 1:44 pm
от sonscp
Цветни болтове за плоча? Лак за нокти върши перфектна работа! 5-6 пъти съм ги мил на автомивка, няма мърдане! :agree:
Изображение

Re: Направи си сам

МнениеПубликувано на: Пон Юни 22, 2015 11:56 pm
от nofear921
Водач за маркуч на вилка Marzocchi 55R 2008г. Всеки който иска може да намери парче тънка ламарина и да направи дупките за винтчетата. А винтчетата са М3х0.5
Изображение

Re: Направи си сам

МнениеПубликувано на: Нед Авг 16, 2015 10:33 pm
от m30b25
Ето как аз и един приятел (n0thing) направихме уше за рамчето докато стругар ми направи.Деня на счупването беше Петък а много ми се караше в Събота и Неделя (по магазините няма уше,а заварчика ти вика имам много работа мини след 1 седмица) и ето го решението.В гаража догледах,че имам планка от форд (правоъгълно парче метал) Пробиваме малко дупки с бормашината и с шлайфа оформяме ушето според рамката.Получи се ушето с което карах 1 седмица и то при сериозно блъскане.
11850859_910275739046893_657720950_n.jpg
11850859_910275739046893_657720950_n.jpg (153.74 KiB) Прегледано 18432 пъти

.png
.png (12.67 KiB) Прегледано 28743 пъти
Ето това е обаче иска оформяне според рамката
11868781_910275699046897_1898935802_n.jpg
11868781_910275699046897_1898935802_n.jpg (133.59 KiB) Прегледано 18437 пъти

Re: Направи си сам

МнениеПубликувано на: Сря Май 04, 2016 4:39 pm
от ludaka331
taurus13 написа:Един бърз водач за верига от вида на C-guide, който направих набързо вчера - https://www.youtube.com/watch?v=timL2zTjwOM

Взаимнствах идеята за водача при доста критична ситуация в гората, а именно скъсано ухо. Разбира се, направихме колелото на една скорост, но веригата се местеше по касетата от сътресенията. Вместо показаната муфа, използвах гърло от бутилка. Направихме срез, така че да може да мине веригата. Среза на гърлото го вкарахме в чейнстея, така че да се затоври. Прикрепихме всичко с 3 бр свински опашки. Противно на очакваното, системата издържа около 80 км каране. Възможно е да издържи и повече, но стигнахме до колите и карането приключи. Надявам се да съм помогнал.

Re: Направи си сам

МнениеПубликувано на: Съб Сеп 17, 2016 11:28 am
от windv
Гето вариант на Huck Norris Лентата проив snake bite-ове при безкамерни гуми:

http://www.mtb-bg.com/forum/viewtopic.php?f=3&t=177162&p=1060673#p1060673

Re: Направи си сам

МнениеПубликувано на: Вто Сеп 27, 2016 8:40 am
от did

Re: Направи си сам

МнениеПубликувано на: Вто Сеп 27, 2016 2:17 pm
от Kobeto
did написа:http://www.excellentdesign.tv/home-hack-diy-how-to-remove-the-broken-screw-1458.html
В мека дървесина може и да става. В корава дървесина видата влиза с разкарване на 2-3-4 пъти и превърти ли в опита за затягане още малко или при работа с неподходящ инструмент, няма вадене от там. Примерно в бяла акация, габър, дрян, дъб, бук и т.н. Вадил съм пирони от дъбови греди с кози крак, ако може да се нарече вадене - Малкият кози крак (около 70-80см.) се спука, а с големия (домашно правен) от 10 пирона излизаха 3-4. Другите се късаха и оставаха в дървото. Виждал съм първо да топят видите/пироните в някаква смазка и след това да навиват/коват. Но този мурафет с гумичката ще го пробвам. Преди съм се спрявал, като правя разрез на главата с ножовка (ако се вижда главата поне малко) и после развивам с голяма отвертка. При по-големи резби и непретенциозна повърхност, позволяваща да бъде наранена, може да се прави разрез с малък флекс и много тънка шайба. После пак с голяма отвертка.

Пък ако някой знае как да развия заоблена пластмасова гайка, наподобяваща зъбно колело, може да сподели мнение. Причина - липса на подходящ инструмент и прекалено мека пластмаса. :banghead: Изпробван метод - плат на гайката и опит за развиване със самозатягащ се тръбен ключ. После се сетих, че е можело да пробвам с ключ тип "звезда", като при свободните места в звездата сложа по едно пиронче с подходяща дебелина за уплътнение, за да намаля възможността за превъртане ... Сега ми минава през ума за инструмент тип "камшик", но това е само някакъв лек проблясък

Re: Направи си сам

МнениеПубликувано на: Пон Май 29, 2017 2:57 pm
от Pr3d4t0R
Миналата година на ендурото в Пампорово унищожих задната си шина по време на тренировките - за състезанието закрепих нещата като сложих вътрешна и увеличих много налягането, но возията и сцеплението бяха доста различни. От тогава се чудя как да си предпазя шината, за да мога да карам на налягането, което искам - 1.8 за задна (75-6 кг съм с екипировка). Гледах Huck Norris и като цяло ми допадна, но пък гълта доста повече боза от колкото официално твърдят и ми изглежда, че би искал по-честа смяна:
Изображение

Преди няколко седмици ми попадна информация за Flat tire defender (FTD):
https://www.pinkbike.com/news/downhills ... -look.html
Изображение

и CushCore:
https://www.singletracks.com/blog/mtb-g ... ps-bounce/
Изображение


ProCore на Швалбе не ме привлича, тъй като налягането е твърде голяма и малко или много увеличава натоварването върху шината, а не това търся.

Та FTD и CushCore ми харесаха като решения, но не и цената им :D И тогава ми попадна този пичага съвсем случайно, като той си е направил решение ала HuckNorris от "closed cell foam" (не знам как е на български) и тук го тества доста успешно:
https://www.youtube.com/watch?v=tScdgSSSO80&t=1s

При него остава минусът с попиване на бозата. Заради това реших да пробвам следното решение:
Гумена изолация за тръби:
http://www.praktiker.bg/bg/Insulation/% ... I/p/444359
и в нея полипропиленова изолация:
http://www.praktiker.bg/bg/Insulation/% ... I/p/444356

Получи се следния резултат:
Изображение

Формата е сплескана елипса, точно каквато целях и е широка 5.5 см (гумата е с 61 мм балон);
Изображение

Тук направих тест под чешмата:
Изображение

Издържа го успешно - гумената изолация не попива вода. Усещането е много приятно - гумените стени са меки, но когато стигне до вътрешната изолация се втвърдява значително, бордовете също стоят доста твърди след определена деформация. Карам с 27.5 капли и уцелих дължината от първият път - 185 см като затворих обръча с горила тейп. Много добре заспа на шината, като се опъна по нея сравнително плътно, а гумата се изду с крачна помпа без да махам вентила (винаги съм го махал досега за издуване). Ще трябва да си пробия вентилите, за да изглеждат като този примерно, защото сега не мога да спадна гумата без да махна главата на вентила и да натисна с нещо дълго обръча да се отмести (явно ляга плътно), иначе гумата се помпи и с ръчна помпичка. Нямам везничка да го претегля, но ме съмнява да е по-леко от 300 грама - плюсовете и цената на такъв гето вариант за мен си струват допълнителното тегло. Хубавото е, че не усетих нагоре допълнителното тегло - явно не е много тежко.

Тествах го на бордюри (не като трайлджията по-горе) и не удари на шина, а усещането беше гумено точно както очаквах. Бордът стои много стабилно, а возията и сцеплението се подобриха много. В предната мисля да сложа само гумена изолация, тъй като там много по-рядко ми се е случвало да ударя на шина. Сега остава да го потествам по-продължително на още по-ниски налягания и по-сериозни пътечки :evil: