Миналата година на ендурото в Пампорово унищожих задната си шина по време на тренировките - за състезанието закрепих нещата като сложих вътрешна и увеличих много налягането, но возията и сцеплението бяха доста различни. От тогава се чудя как да си предпазя шината, за да мога да карам на налягането, което искам - 1.8 за задна (75-6 кг съм с екипировка). Гледах Huck Norris и като цяло ми допадна, но пък гълта доста повече боза от колкото официално твърдят и ми изглежда, че би искал по-честа смяна:
Преди няколко седмици ми попадна информация за Flat tire defender (FTD):
https://www.pinkbike.com/news/downhills ... -look.htmlи CushCore:
https://www.singletracks.com/blog/mtb-g ... ps-bounce/ProCore на Швалбе не ме привлича, тъй като налягането е твърде голяма и малко или много увеличава натоварването върху шината, а не това търся.
Та FTD и CushCore ми харесаха като решения, но не и цената им
И тогава ми попадна този пичага съвсем случайно, като той си е направил решение ала HuckNorris от "closed cell foam" (не знам как е на български) и тук го тества доста успешно:
https://www.youtube.com/watch?v=tScdgSSSO80&t=1sПри него остава минусът с попиване на бозата. Заради това реших да пробвам следното решение:
Гумена изолация за тръби:
http://www.praktiker.bg/bg/Insulation/% ... I/p/444359и в нея полипропиленова изолация:
http://www.praktiker.bg/bg/Insulation/% ... I/p/444356Получи се следния резултат:
Формата е сплескана елипса, точно каквато целях и е широка 5.5 см (гумата е с 61 мм балон);
Тук направих тест под чешмата:
Издържа го успешно - гумената изолация не попива вода. Усещането е много приятно - гумените стени са меки, но когато стигне до вътрешната изолация се втвърдява значително, бордовете също стоят доста твърди след определена деформация. Карам с 27.5 капли и уцелих дължината от първият път - 185 см като затворих обръча с горила тейп. Много добре заспа на шината, като се опъна по нея сравнително плътно, а гумата се изду с крачна помпа без да махам вентила (винаги съм го махал досега за издуване). Ще трябва да си пробия вентилите, за да изглеждат като този
примерно, защото сега не мога да спадна гумата без да махна главата на вентила и да натисна с нещо дълго обръча да се отмести (явно ляга плътно), иначе гумата се помпи и с ръчна помпичка. Нямам везничка да го претегля, но ме съмнява да е по-леко от 300 грама - плюсовете и цената на такъв гето вариант за мен си струват допълнителното тегло. Хубавото е, че не усетих нагоре допълнителното тегло - явно не е много тежко.
Тествах го на бордюри (не като трайлджията по-горе) и не удари на шина, а усещането беше гумено точно както очаквах. Бордът стои много стабилно, а возията и сцеплението се подобриха много. В предната мисля да сложа само гумена изолация, тъй като там много по-рядко ми се е случвало да ударя на шина. Сега остава да го потествам по-продължително на още по-ниски налягания и по-сериозни пътечки