Подложни шайби за болтовете на курбелите, при преминаване от три, към една плоча.
Предполагам, много от вас са се сблъсквали със следния проблем – махате плочите на курбелите, за да останете само със средната, но болтовете идват дълги и няма как да стегнат добре едната плоча към паяка на десния курбел. Самите болтове се стягат в гайката, но в даден момент инструмента, с който се държи контра, бива избутан от болта и това става невъзможно - плочата или не се е стегнала изобщо, или болтовете се въртят заедно с гайките.
Вариантите са или са се пилят болтовете, или да се сложат някакви шайби или да се купят нови, по-къси болтове, предвидени само за една плоча.
Той като аз исках да си запазя болтовете непокътнати, а не ми се даваха допълнителни пари и за това, реших да мина на варианта с шайбите, които да компенсират по-дългите болтове. Болтовете на курбелите са М8. Стандартна такава шайба няма как да бъде поставена, без да се модифицира (защото външния й диаметър е прекалено голям), да не говорим, че ще е доста грозно.
Докато ровех из кутията с частите, видях че имам всевъзможни шайбички, сваляни от стари калодки за v-brake. За щастие, вътрешния им диаметър се оказа много близък до този на болта (М8). С помощта на цилиндрична пила и клещи, за 5-6 минути изпилих малко от материала на шайбите, така че болта да може свободно да преминава през тях. Дебелината им, в моя случай беше около 3,3 мм – напълно достатъчно за да осигурят стабилно стягане на болта в гайката