разяснения по въпроса със задните дерейльори Shimano и SRAM

За всичко свързано с МТБ, което не е за някой от другите форуми. Например: разкази и преживявания, мнения по различни общи въпроси, интeресни продукти, новости и т.н.

Рейтинг за публикуване на тема / Рейтинг за отговор / Тежест: 1000 / 1000 / 20

Мнениеот rarekin » Пет Дек 07, 2007 5:33 pm

@outfaced

Мииии. Освен, да са различен клас компоненти:

Saint-а е със съвсем друго предназначение (за агресивните дисциплини) в сравнение с XT и поради тази причина e масивен и се монтира директно на специална главина (която пък, по принцип е предвидена да се оборудва с Oversize Centerlock System дискове, каквито произвежда Shimano в серията Saint)
XTR -a e серията на Shimano за XC състезатели. Поради тази причина са предприети някои промени които се отразяват в по-ниското тегло на XTR-a в сравнение с XT средно с 50 грама (за тази цел се прибягва и до "извращения" като титаниеви болтове и пр.). XTR-a работи най добре с RFPlus команди. По-висока прецизност гарантирана от пружина с по-линейно действие от всички монтирани на класовете XTR, XT, LX и по-ниските от тях. Комбинацията от Low-Normal XTR и Dual-Control e супер за прецизното превключване при натоварвания при катерене и по принцип (това важи разбира се и за XT, но в по-малка степен). Иначе капацитета и на двата дерайльора е еднакъв.
rarekin
 
Мнения: 1589
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Нед Сеп 03, 2006 1:25 am
Местоположение: Германия

Мнениеот bikerider » Пет Дек 07, 2007 7:14 pm

rarekin написа: Saint-а ... се монтира директно на специална главина (която пък, по принцип е предвидена да се оборудва с Oversize Centerlock System дискове, каквито произвежда Shimano в серията Saint)


Тоест Сейнт обтегач не може да се използва със задна главина за IS диск, това ли казваш? :)
Do or do not. There is no try...
Аватар
bikerider
 
Мнения: 17273
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Окт 07, 2003 10:25 am
Местоположение: Eutropia

Мнениеот outfaced » Пет Дек 07, 2007 7:58 pm

@rarekin ... мерси :agree:
Изображение Изображение
продавам: разни неща
Аватар
outfaced
 
Мнения: 6057
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пет Юли 20, 2007 3:24 pm
Местоположение: Пловдив

Мнениеот botroid » Пет Дек 07, 2007 9:08 pm

vladimir.dzhuvinov написа:моят само за няколко месеца ми разскъса черното маншетче, дето пази рамката...


Освен текстилни, има и пластмасови протектори за рамка, които издържат повече, но трудно се намират май. Ако не намериш такъв, слагай гума, както са ти казали. Ще изглежда леко аграрно, но ще върши работа :]
Аватар
botroid
 
Мнения: 701
Рейтинг: 1343
Регистриран на: Вто Авг 14, 2007 3:53 pm
Местоположение: Габрово

Мнениеот rarekin » Пет Дек 07, 2007 9:36 pm

@bikerider

Не, не казвам това. Не дай боже да съм разбран по този начин.
Hadley, Hope Pro 2 и някои други са алтернатива (след модификация)
Последна промяна rarekin на Пет Дек 07, 2007 9:40 pm, променена общо 1 път
rarekin
 
Мнения: 1589
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Нед Сеп 03, 2006 1:25 am
Местоположение: Германия

Мнениеот TOYAGA » Пет Дек 07, 2007 9:37 pm

rarekin написа:XTR-a работи най добре с RFPlus команди.


Брех! И щооо? :santa2:
Дръж се земьо, шоп те гази!
Аватар
TOYAGA
 
Мнения: 7138
Рейтинг: 1634
Регистриран на: Пон Сеп 29, 2003 5:28 pm
Местоположение: София

Мнениеот bodo » Пет Дек 07, 2007 10:03 pm

rarekin написа:@bikerider

Не, не казвам това. Не дай боже да съм разбран по този начин.
Hadley, Hope Pro 2 и някои други са алтернатива (след модификация)
RD Saint за 12mm ос може да се монтира директно на задна главина Formula без модификация - пробвано
Аватар
bodo
 
Мнения: 311
Рейтинг: 1995
Регистриран на: Чет Яну 20, 2005 1:49 pm

Мнениеот rarekin » Пет Дек 07, 2007 10:52 pm

@bodo

:) :agree:

@TOYAGA

От чисто потребителска гледна точка. Защото позволяват адски много решения, измежду които можеш да избираш при каране. Защото са най-бързите/прецизните измежду командите на Shimano (които аз съм пробвал). Защото може вече да се превключват по две предавки наведнъж и с "release" палеца, който работи и в двете посоки. Я кажи (ако искаш на ЛС) какво имаш предвид с въпроса си?
rarekin
 
Мнения: 1589
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Нед Сеп 03, 2006 1:25 am
Местоположение: Германия

Мнениеот TOYAGA » Пет Дек 07, 2007 11:01 pm

@ rarekin

Сложи по едно "според мен" в началото, средата и края на всяко от горните твърдения и ще се доближиш повече до истината.


Според мен просто не си пробвал DC 975. :santa2: Весела Коледа!
Дръж се земьо, шоп те гази!
Аватар
TOYAGA
 
Мнения: 7138
Рейтинг: 1634
Регистриран на: Пон Сеп 29, 2003 5:28 pm
Местоположение: София

Мнениеот flex » Пет Дек 07, 2007 11:51 pm

bodo написа:RD Saint за 12mm ос може да се монтира директно на задна главина


С каква ос? При някой положения не-Shimano оста идва прекалено къса. А някой знае ли дали има други производители освен Banshee който да произвеждат преходни оси за монтаж на Saint RD на главина с 6 болта?
Chuck Norris smells what the Rock is cooking... because the Rock is Chuck Norris' personal chef.
Аватар
flex
 
Мнения: 736
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Нед Окт 02, 2005 9:21 am
Местоположение: /dev/zero

Мнениеот bikerider » Съб Дек 08, 2007 11:32 am

flex написа: А някой знае ли дали има други производители освен Banshee който да произвеждат преходни оси за монтаж на Saint RD на главина с 6 болта?


Problem Solvers
Do or do not. There is no try...
Аватар
bikerider
 
Мнения: 17273
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Окт 07, 2003 10:25 am
Местоположение: Eutropia

Мнениеот bikerider » Съб Дек 08, 2007 11:38 am

rarekin написа: Hadley, Hope Pro 2 и някои други са алтернатива (след модификация)


Боя се, че това не е вярно: Сейнт обтегача се монтира на оста, а не на главината. Може да изглежда, че се хващам за думата, но не е така, защото на практика няма никаква връзка между главината и обтегача. Всички стандартни 10/135, 12/135 и 12/150 главини могат да работят в комбинация със съответния модел обтегач Сейнт при наличието на подходяща рамка/ос.
За да не стават недоразумения - говоря от вече почти тригодишен личен опит с комбинация Сейнт М800 + фабрична 12/150 Хадли.

Би ли споделил на какво се основава твърдението ти, че заместителите на Шимано главини искат модификация, за да работят в комбинация със Сейнт? :)

Edit: в тоя ред на мисли - пропуснал си Chris King :evil:

Edit2: айде бе, докарайте ми рейтинга на 1984, откога чакам :roll2:
Do or do not. There is no try...
Аватар
bikerider
 
Мнения: 17273
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Окт 07, 2003 10:25 am
Местоположение: Eutropia

Мнениеот rarekin » Съб Дек 08, 2007 2:00 pm

TOYAGA написа:
Сложи по едно "според мен" в началото, средата и края на всяко от горните твърдения и ще се доближиш повече до истината.


Според мен просто не си пробвал DC 975. :santa2: Весела Коледа!


rarekin написа
Защото са най-бързите/прецизните измежду командите на Shimano (които аз съм пробвал)


Смятам, че сме на едно мнение по този въпрос. :) :agree: Забележката е приета!
Иначе съм се убедил в качествата на комбинацията DC (макар и не ST-M 975) + Low-Normal XTR/XT оптегач:

rarekin написа
Комбинацията от Low-Normal XTR и Dual-Control e супер за прецизното превключване при натоварвания при катерене и по принцип.....


Весела Коледа и на теб! :tophat: :santa:

@bikerider

Имах предвид точно използване на подходяща (за оптегача) ос ( а не на модификация на самата главина). Грешката е моя :thumb:

А Chris King предлагат ли оси за главините си, които да са подходящи за Saint RD? От това, което видях на сайта им - по-скоро "не", или съм се заблудил?
rarekin
 
Мнения: 1589
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Нед Сеп 03, 2006 1:25 am
Местоположение: Германия

Мнениеот bikerider » Съб Дек 08, 2007 2:16 pm

@rarekin: по съвсем разбираеми причини никой производител на главини не предлага оси (освен Шимано заради интегралния подход в Сейнт групата)

имах предвид, че според мен от "подходящите" "заместители" си пропуснал най-подходящия :santa2:
Do or do not. There is no try...
Аватар
bikerider
 
Мнения: 17273
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Окт 07, 2003 10:25 am
Местоположение: Eutropia

Мнениеот jivkonik » Пон Дек 10, 2007 11:10 am

did написа:
did написа:
Единствените "недостатъци", който съм забелязал до момент, са следните:

1. Сенчестите са прибрани по-навътре под ухото, в посока към колелото, но пък ... висят по-надолу. Особено при тези с дълго рамо, това се вижда много ясно.

2. При сенчестите, позициите на ставите са такива, че когато е под малките зъбчатки, горното колелце стои с една идея по-далече от зъбчатките, отколкото при нормалните шимански. Това, поне при мен, по никакъв начин не се отразява на качеството на превключване, но при износена верига или разлопани компоненти може да се окаже някакъв "проблем".


Писал съм глупости. И двете твърдения не са верни. :xmas:


Доста е вярно, поне твърдение 1!
Досегашния ми ХТ модел RD-M750 - (дълго рамо) има разстояние между осите на двете си водещи колеца от 8.5 см, новия RD-772-SGS - цели 10 см!!! От там съвсем видимо и дължината на цялото рамо е по-голяма от досегашните модели в същия клас. :eek3:
Може би това "обездвижване" на късата част на обтегача (с цел да не се люшка нагоре) води до нуждата това рамо да бъде хептен дълго (за да може да обслужва нужния капацитет зъби), но не мога да бъда сигурен ....
Сега долната част на рамото на обтегача, когато го използвам на най-често позваните от мен предавки (средна плоча отпред, отзад на 4-5-ти венец) се движи на 13.5 см от земята, което е ... хъм... близичко.... :bigeyes:
Я някой SRAM-ен Х.9 ползвател да измери моля разстоянието между двете осички на водещите колелца и да го напише в темата моля! Като ще сравняваме, да сравняваме!
Не успях също с болтчето (B-tension) да наглася горното водещо колелце достатъчно близо под най-голямата ми зъбчатка отзад - по предписание трябва да е 5-6 мм, аз под 10 мм не мога да го докарам - това при минимално навито винтче, при развиването му това разстояние се увеличава. ЗА сега това не е никакъв проблем за превключването на предавките, въпреки използването на поизносен верижен тракт (задна касета, средна плоча и 3 вериги) на над 10 000 км.
Аватар
jivkonik
 
Мнения: 2600
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Юни 29, 2004 9:59 pm
Местоположение: Bulgaria, Sofia

Мнениеот zero knowledge » Пон Дек 10, 2007 3:34 pm

Като става въпрос за отношения ...
1:1 е по-скоро 1:1.1
и
1:2 е по-скоро 1:1.7

jivkonik-
Ако ще мерите разстояния, по-добре да са до оста или до ръба на каплата. Така избягвате фактора с размера на гумата
19.6.16.6
Аватар
zero knowledge
 
Мнения: 721
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Окт 29, 2002 10:40 pm
Местоположение: 02139

Мнениеот jivkonik » Пон Дек 10, 2007 3:43 pm

zero knowledge написа:Като става въпрос за отношения ...
1:1 е по-скоро 1:1.1
и
1:2 е по-скоро 1:1.7

jivkonik-
Ако ще мерите разстояния, по-добре да са до оста или до ръба на каплата. Така избягвате фактора с размера на гумата

Прав си тук... аз по-скоро искам да видя дължината на рамото (от ос до ос на ролчиците) на Х.9. Другите фактори, от които зависи положението на обтегача като цяло са доста много и за да ги съпоставяме реално трябва да монтираме Х.9 и ХТ 08 на един и същ велосипед без да променяме нищо друго, освен дясната команда, а това надали на някой ще му се занимава...
Аватар
jivkonik
 
Мнения: 2600
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Юни 29, 2004 9:59 pm
Местоположение: Bulgaria, Sofia

Мнениеот outfaced » Пон Дек 10, 2007 4:17 pm

сенките не са ли в класа по скоро на Х-7 :dunno:
що с Х-9 ги сравняваш?
Аватар
outfaced
 
Мнения: 6057
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пет Юли 20, 2007 3:24 pm
Местоположение: Пловдив

Мнениеот jivkonik » Пон Дек 10, 2007 4:21 pm

outfaced написа:сенките не са ли в класа по скоро на Х-7 :dunno:
що с Х-9 ги сравняваш?

По моята класация са в класа на Х.9, ХТР сравнявам с Х.0, защото иначе Х.0 ще стане "несравним"...... :D
Аватар
jivkonik
 
Мнения: 2600
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Юни 29, 2004 9:59 pm
Местоположение: Bulgaria, Sofia

Мнениеот did » Пон Дек 10, 2007 5:38 pm

Коректното сравнение би било да се измери вертикалното разстояние от оста на задното колело до центъра на долното колелце на обтегача, когато двете колелца на дераельора са точно едно под друго (клетката е вертикална). При мен това разстояние е 18 сантиметра, измерено по скалата на монитора ми в Corel Draw, щото нямам линийка :D
Q. b. f. f. f. s.
Аватар
did
 
Мнения: 16523
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Окт 14, 2003 3:00 pm
Местоположение: Пловдив

Мнениеот jivkonik » Пон Дек 10, 2007 5:46 pm

did написа:Коректното сравнение би било да се измери вертикалното разстояние от оста на задното колело до центъра на долното колелце на обтегача, когато двете колелца на дераельора са точно едно под друго (клетката е вертикална). При мен това разстояние е 18 сантиметра, измерено по скалата на монитора ми в Corel Draw, щото нямам линийка :D

:agree: Става, така ще го измеря и аз, сега чакаме някой от СРАМ-ния лагер и той да мери Х.9 в това положение и да сподели!
:D
Аватар
jivkonik
 
Мнения: 2600
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Юни 29, 2004 9:59 pm
Местоположение: Bulgaria, Sofia

Мнениеот did » Пон Дек 10, 2007 5:51 pm

jivkonik написа:така ще го измеря и аз

ти по-добре го измери с линийка :D
Q. b. f. f. f. s.
Аватар
did
 
Мнения: 16523
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Окт 14, 2003 3:00 pm
Местоположение: Пловдив

Мнениеот jivkonik » Пон Дек 10, 2007 6:18 pm

did написа:
jivkonik написа:така ще го измеря и аз

ти по-добре го измери с линийка :D

Рулетчицата ще играе! ;)
Аватар
jivkonik
 
Мнения: 2600
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Юни 29, 2004 9:59 pm
Местоположение: Bulgaria, Sofia

Мнениеот Ozzie » Пон Дек 10, 2007 10:30 pm

did написа:Коректното сравнение би било да се измери вертикалното разстояние от оста на задното колело до центъра на долното колелце на обтегача, когато двете колелца на дераельора са точно едно под друго (клетката е вертикална). При мен това разстояние е 18 сантиметра, измерено по скалата на монитора ми в Corel Draw, щото нямам линийка :D


SRAM X.7 2005 (дълго рамо) ~152мм. (измерено с рулетка)
Мно'о "по- здрави" от другия лагер.

Не искам да Ви обиждам, амаааа.... маркетингови шаранчета.
:santa2:
По-добре с хубава жена на надуваем матрак, отколкото с надуваема жена на хубав матрак...
Аватар
Ozzie
 
Мнения: 12470
Рейтинг: 1698
Регистриран на: Сря Мар 31, 2004 10:13 pm
Местоположение: Варна

Мнениеот Sky_Knight » Пон Дек 10, 2007 10:40 pm

@Ozzie :D :agree:

SRAM X.9 2007 - дългото рамо. Посоченото от did разстояние е 157 мм. :D

Това сега означава ли, че Шадоу може и да се окажат по-дъългички? И май цялата работа да стане танто за кукуригу? ;) Естествено без да броим значката :D

Edit: Да добавя само, че при мен вертикалното положение е, когато съм на най-малък венец отзад и горен отпред (т.е. 32 зъба в случая - среден за останалите). Във всички други случаи ми се качва нагоре обтегача.
?
Аватар
Sky_Knight
 
Мнения: 480
Рейтинг: 1849
Регистриран на: Вто Апр 13, 2004 9:39 am
Местоположение: София, България

Мнениеот flex » Пон Дек 10, 2007 11:39 pm

bikerider написа:Problem Solvers



Мммммммммм :) :agree:
арна работа

http://www.jensonusa.com/store/product/ ... t+Der.aspx
http://www.4jeri.com/billys/english/gro ... eh1cioi063
Chuck Norris smells what the Rock is cooking... because the Rock is Chuck Norris' personal chef.
Аватар
flex
 
Мнения: 736
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Нед Окт 02, 2005 9:21 am
Местоположение: /dev/zero

Мнениеот jivkonik » Вто Дек 11, 2007 10:22 am

И аз го измерих от центъра на оста на задното колело до оста на долната ролка в положение, когато е отвесно надолу. 180 мм плюс минус 2-3 мм.
Аватар
jivkonik
 
Мнения: 2600
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Юни 29, 2004 9:59 pm
Местоположение: Bulgaria, Sofia

Мнениеот jivkonik » Вто Дек 11, 2007 10:49 am

Ozzie написа:
did написа:Коректното сравнение би било да се измери вертикалното разстояние от оста на задното колело до центъра на долното колелце на обтегача, когато двете колелца на дераельора са точно едно под друго (клетката е вертикална). При мен това разстояние е 18 сантиметра, измерено по скалата на монитора ми в Corel Draw, щото нямам линийка :D


SRAM X.7 2005 (дълго рамо) ~152мм. (измерено с рулетка)
Мно'о "по- здрави" от другия лагер.

Не искам да Ви обиждам, амаааа.... маркетингови шаранчета.
:santa2:

Хъм, нещо са ви ПО-КЪСИ с 28 мм ....Ммммм?! :D Е нашите па висат повече...
Ето каква е окомплектовката на този състезателен ХС велосипед с цена 7 800 ЕВРО

Изображение

Frame Scalpel Carbon System 6 BB30, 100 mm
Fork Lefty Speed Carbon SL, 110 mm
Rear Shock DT Swiss Carbon 190 SSD
Rims Mavic CrossMax SLR UST
Hubs Mavic CrossMax SLR UST
Spokes Mavic CrossMax SLR UST
Tires Maxxis MONORAIL XC UST, 26x2.0"
Pedals CrankBrothers Egg Beater
Crank Cannondale Hollowgram BB30 SL, 29/44
Chain Shimano 9-speed
Rear Cogs Shimano XTR
Bottom Bracket Cannondale Hollowgram BB30, Ceramic
Front Derailleur Shimano XTR
Rear Derailleur SRAM X-0
Shifters SRAM X-0 Trigger

Handlebars FSA K-Force, flat
Stem Cannondale XC3 Si, 31.8 mm
Headset Cannondale HeadShok Si
Brakeset Avid ULTIMATE 160/140mm
Brakelevers Avid ULTIMATE
Saddle Fi'zi:k Gobi Kuim
Seat Post Thomson Elite
Sizes S, M, L, X
Extras Cannondale Morse Grip
Weight* 22.5 lbs

Единственто СРАМ-но нещо в него е задния обтегач и командата му, а микса в монтажа (SHIMANO-SRAM) е интересен подход...
Аватар
jivkonik
 
Мнения: 2600
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Юни 29, 2004 9:59 pm
Местоположение: Bulgaria, Sofia

Мнениеот HepBeH_XaMcTep » Вто Дек 11, 2007 12:42 pm

Можеби оптимално съотношение между работа и тегло???

п.с.
вземи си влзез в ICQ-то ;)
Изображение
Nikon d300 +Nikon 50mm f1.4, Tamron 17-50 2.8 +SB600 +Minolta 5400hs +RF-602
Аватар
HepBeH_XaMcTep
 
Мнения: 7592
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Чет Юли 01, 2004 12:51 pm
Местоположение: 42.697556 N, 23.323638 E

Предишна

Назад към Общ форум

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 146 госта