разяснения по въпроса със задните дерейльори Shimano и SRAM

За всичко свързано с МТБ, което не е за някой от другите форуми. Например: разкази и преживявания, мнения по различни общи въпроси, интeресни продукти, новости и т.н.

Рейтинг за публикуване на тема / Рейтинг за отговор / Тежест: 1000 / 1000 / 20

разяснения по въпроса със задните дерейльори Shimano и SRAM

Мнениеот outfaced » Пон Дек 03, 2007 10:55 am

може ли една питанка тука ... малко имам нужда от разяснения по въпроса със задните дерейльори...

Та първо с какво тия шиманските са по добри от Х9 или Х7 на SRAM или да го задам по друг начин въпроса - по какво се различават?

И тия шиманските защо са толкова много видове в тая серия и те самите по какво се различват помежду си ... 770/771/772 ?!?!

Пък после има едни с късо рамо, със средно със дълго ... От какво зависи колко да е дълго рамото и как се отразява дължината на самата работа?

На шифтърите тоя дълъг хоризонтален дисплей как се събира до спирачката? Питам щот на мен SRAM шифтъра ми се пада точно под лостчето.
Изображение Изображение
продавам: разни неща
Аватар
outfaced
 
Мнения: 6057
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пет Юли 20, 2007 3:24 pm
Местоположение: Пловдив

Мнениеот bikerider » Пон Дек 03, 2007 11:09 am

outfaced написа:Пък после има едни с късо рамо, със средно със дълго ... От какво зависи колко да е дълго рамото и как се отразява дължината на самата работа?


Късо - един венец отпред
Средно - два
Дълго - три

Дължината на рамото определя свободното количество верига, което е нужно, за да се поеме разликата (в брой зъби) между различните предавки.
Do or do not. There is no try...
Аватар
bikerider
 
Мнения: 17273
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Окт 07, 2003 10:25 am
Местоположение: Eutropia

Мнениеот jivkonik » Пон Дек 03, 2007 11:15 am

Top Normal Rear Derailleur
RD-M772
Series
Deore XT
Model No.
RD-M772
Pulley Cage
GS/SGS
Speeds
9
Spring Type
Top-Normal
Max Front
Difference
22T
Total Capacity
33T/45T
Max Rear Sprocket
34T
Min. Rear Sprocket
11T
Direct Attachment
Yes
Fluoric Coated
Link Bushings
4

GS (средно рамо)
SGS (дълго рамо)
Разликата - в максимално обслужвания капацитет зъби 33T срещу 45T.
Демек - ако си с 2 плочи отпред ще ти върши работа GS, ако си караш с 3 плочи отпред - SGS.

Low Normal Rear derailleur
RD-M770
Същите спецификации, само пружината му "обратна" (Low Normal)

Top Normal Rear Derailleur
RD-M771
същите характеристика като М772, само воденето на жилото е подобно на старите SHIMANO системи (влиза му точно отзад, не като М772 и М770 отгоре).
ХТ е в класа на SRAM X.9
Индикаторите на командите могат да се махат, приложено е капаче (хитро монтирано отдолу, под индикатора за да не се загуби), което затваря отвора. Това в с лучай, че влизат в конфликт с твоите идеи за разположение спрямо спирачното лостче.
;)
Повече инфо ТУК
Аватар
jivkonik
 
Мнения: 2600
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Юни 29, 2004 9:59 pm
Местоположение: Bulgaria, Sofia

Мнениеот did » Пон Дек 03, 2007 11:21 am

outfaced написа:Та първо с какво тия шиманските са по добри от Х9 или Х7 на SRAM или да го задам по друг начин въпроса - по какво се различават?

Доста са различни. Най-малкото, коефициентът на издърпване е различен, при което работят с различни видове команди. SRAM-ните дераельори имат една става при ухото по-малко, при което се клатят по-малко във вертикална посока. Това за доста хора е предимство, но ... може и да не е. Тази горна става обира доста бой и пази от счупване и ухото, и дераельора. При досегашните шимански наличието на ставата при ухото беше причина дерьельора даже да се удря понякога в рамката. При сенчестите това е на практика невъзможно. Те хем си имат тая става в повече от SRAM-ните, която ги пази, хем ставата е малко по-различна, така че стоят много стабилно и не могат да ударят рамката при никакви условия.

Друг недостатък на класическите шимански пред SRAM беше голямата примка от броня, която се образува зад дераельора. За да се избегне тя, трябваха специални допълнителни джаджи. В shadow серията този проблем е отстранен и бронята влиза напряко в дераельора без разни примки.

За прибраната позиция на дераельора вече се писа доста и тук, има и статия от Admin на сайта по въпроса. Това няма какво да го коментирам.

outfaced написа:И тия шиманските защо са толкова много видове в тая серия и те самите по какво се различват помежду си ... 770/771/772 ?!?!

късо рамо, дълго рамо, класически, shadow... има разнообразие, което не е лошо.

outfaced написа:Пък после има едни с късо рамо, със средно със дълго ... От какво зависи колко да е дълго рамото и как се отразява дължината на самата работа?

С късото рамо е по-прибран, с дългото - виси доста. Но пък ако си с три венеца отпред и 9 отзад, късото рамо няма да ти върши работа. Разрови са какво значи "капацитет на дераельора" и ще ти стане ясно.

outfaced написа:На шифтърите тоя дълъг хоризонтален дисплей как се събира до спирачката? Питам щот на мен SRAM шифтъра ми се пада точно под лостчето.

Виж снимките от подписа ми. Може да ти стане по-ясно.

Моето субективно мнение е че shadow серията на Shimano в момента е най-доброто на пазара, а и цената е повече от изгодна.

Единствените "недостатъци", който съм забелязал до момент, са следните:

1. Сенчестите са прибрани по-навътре под ухото, в посока към колелото, но пък ... висят по-надолу. Особено при тези с дълго рамо, това се вижда много ясно.

2. При сенчестите, позициите на ставите са такива, че когато е под малките зъбчатки, горното колелце стои с една идея по-далече от зъбчатките, отколкото при нормалните шимански. Това, поне при мен, по никакъв начин не се отразява на качеството на превключване, но при износена верига или разлопани компоненти може да се окаже някакъв "проблем".

ЕДИТ:
Малии... колко сте бързи :D
Q. b. f. f. f. s.
Аватар
did
 
Мнения: 16523
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Окт 14, 2003 3:00 pm
Местоположение: Пловдив

Мнениеот outfaced » Пон Дек 03, 2007 11:46 am

мерси много ... поизясни ми се :agree:
дид, трябва да ги поразцъкам твойте, кат се завърнеш ;)

сега да питам Top Normal какво значи ... към по леко въртене могат да се превключват по няколко предавки на веднъж, а към по тежко (по бързо) отпуска един по един с прещтракване ... хм?
или е точно обратното?

и предполагам няма проблем да турна XT само отзад при положение, че всичко останало ми е SRAM нали ?
Аватар
outfaced
 
Мнения: 6057
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пет Юли 20, 2007 3:24 pm
Местоположение: Пловдив

Мнениеот Admin » Пон Дек 03, 2007 11:49 am

@outfaced
Защо не прочетеш 1-2 статии в сайта, примерно тази за реглаж на заден дерайльор - там повечето от въпросите ти имат отговор.

Иначе в съгласие с казаното и от did обособих темата тук, защото онази беше за друго ;)

Edit: линк към статията:
http://www.mtb-bg.com/link.php?articles/ar092.htm
Интелигентният човек има възможност да се държи като такъв или като простак. Простакът няма подобен избор.
Аватар
Admin
 
Мнения: 16374
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пон Май 20, 2002 12:00 am
Местоположение: София

Мнениеот did » Пон Дек 03, 2007 11:55 am

outfaced написа:и предполагам няма проблем да турна XT само отзад при положение, че всичко останало ми е SRAM нали ?


я, марш в ЧЗВ!
Q. b. f. f. f. s.
Аватар
did
 
Мнения: 16523
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Окт 14, 2003 3:00 pm
Местоположение: Пловдив

Мнениеот outfaced » Пон Дек 03, 2007 11:57 am

ахъм :D ... :peace:
Изображение Изображение
продавам: разни неща
Аватар
outfaced
 
Мнения: 6057
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пет Юли 20, 2007 3:24 pm
Местоположение: Пловдив

Мнениеот jivkonik » Пон Дек 03, 2007 11:57 am

Admin написа:@outfaced
Защо не прочетеш 1-2 статии в сайта, примерно тази за реглаж на заден дерайльор - там повечето от въпросите ти имат отговор.

Иначе в съгласие с казаното и от did обособих темата тук, защото онази беше за друго ;)

Edit: линк към статията:
http://www.mtb-bg.com/link.php?articles/ar092.htm

Само ако може в заглавието на обособената нова тема да се поясни, че става въпрос за питане конкретно за XT 2008 иначе малко става много общо заглавието, а вътре дискутираме конкретно ХТ 08 съпоставка със SRAM.
Аватар
jivkonik
 
Мнения: 2600
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Юни 29, 2004 9:59 pm
Местоположение: Bulgaria, Sofia

Мнениеот HepBeH_XaMcTep » Пон Дек 03, 2007 12:10 pm

bikerider написа:Късо - един венец отпред

Дължината на рамото определя свободното количество верига, което е нужно, за да се поеме разликата (в брой зъби) между различните предавки.


е.... също зависи и с колко зъба е единия венец отпред ;)
:beer:
Изображение
Nikon d300 +Nikon 50mm f1.4, Tamron 17-50 2.8 +SB600 +Minolta 5400hs +RF-602
Аватар
HepBeH_XaMcTep
 
Мнения: 7592
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Чет Юли 01, 2004 12:51 pm
Местоположение: 42.697556 N, 23.323638 E

Мнениеот did » Пон Дек 03, 2007 12:12 pm

HepBeH_XaMcTep написа:
bikerider написа:Късо - един венец отпред

Дължината на рамото определя свободното количество верига, което е нужно, за да се поеме разликата (в брой зъби) между различните предавки.


е.... също зависи и с колко зъба е единия венец отпред ;)
:beer:


тц. въобще не зависи от това.

размерът на предния венец се компенсира с дължината на веригата.
Q. b. f. f. f. s.
Аватар
did
 
Мнения: 16523
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Окт 14, 2003 3:00 pm
Местоположение: Пловдив

Мнениеот rarekin » Пон Дек 03, 2007 3:48 pm

@outfaced

Само кратка вметка.

Възможна е комбинация между SRAM команди и дерайльор Shimano (в случая Shimano XT'08 ). Става въпрос за комбинацията:
1.SRAM Attack/Centera/MRX/TRX (последната за задна касета със 7/8 зъбчатки) + high-normal Shimano XT'08
2.SRAM Attack/Centera/MRX/TRX (за 7/8 зъбчатки) + low-normal Shimano XT'08 . В този случай дясната ти команда (т.е. тази за задния дерайльор ще върви наобратно, което (лично според мен) е доста по-удобно ако въртиш повечко нагоре.
rarekin
 
Мнения: 1589
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Нед Сеп 03, 2006 1:25 am
Местоположение: Германия

Мнениеот bikerider » Пон Дек 03, 2007 7:37 pm

HepBeH_XaMcTep написа:
е.... също зависи и с колко зъба е единия венец отпред ;)
:beer:


Хкхм, домашното? ;):beer:
Do or do not. There is no try...
Аватар
bikerider
 
Мнения: 17273
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Окт 07, 2003 10:25 am
Местоположение: Eutropia

Мнениеот TOYAGA » Пон Дек 03, 2007 7:46 pm

Тази тема като такава и нейното съдържание в частност са блестящ пример за ползата от реформите, рейтингите и оптимизациите, внесени от управата на форумите в последно време.

Браво на вас!
Дръж се земьо, шоп те гази!
Аватар
TOYAGA
 
Мнения: 7138
Рейтинг: 1634
Регистриран на: Пон Сеп 29, 2003 5:28 pm
Местоположение: София

Мнениеот outfaced » Пон Дек 03, 2007 8:46 pm

мерсаж на всички ... изчетох и ЧЗВ и статията за настройките ... та вече ми е доста по ясно.

@rarekin, всъшност чак такива комбинации няма да правя ... ако въобще сменям, ще е отзад една сянка, а всичко останало ще си остане SRAM (верига, венец, преден дерейльор, курбел). Командите ще са си, както си се полага - за сянката шиманския, за отпред си остава сегашния.
Всъшност не знам дали и до там ще се стигне ... просто ми стана интересно покрай хвалбите дет ги сипете по тия сенки ;)

От много четене разбрах, че ги рекламират че са и 12мм по компактни (ама никъде не казват от кои ... ) В смисъл, че стърчат 12мм по малко навън от оста. :)
Изображение
това само да допълним темата
Изображение Изображение
продавам: разни неща
Аватар
outfaced
 
Мнения: 6057
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пет Юли 20, 2007 3:24 pm
Местоположение: Пловдив

Мнениеот bikerider » Пон Дек 03, 2007 9:43 pm

outfaced написа:От много четене разбрах, че ги рекламират че са и 12мм по компактни (ама никъде не казват от кои ... ) В смисъл, че стърчат 12мм по малко навън от оста. :)


което хич, ама хич не е малко, особено в техничен и бърз участък - спестява разходи за уши :)
Do or do not. There is no try...
Аватар
bikerider
 
Мнения: 17273
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Окт 07, 2003 10:25 am
Местоположение: Eutropia

Мнениеот TOYAGA » Пон Дек 03, 2007 9:52 pm

outfaced написа:... това само да допълним темата


Ааа, да! Ти направо я напълни! Догоре! :agree:
Дръж се земьо, шоп те гази!
Аватар
TOYAGA
 
Мнения: 7138
Рейтинг: 1634
Регистриран на: Пон Сеп 29, 2003 5:28 pm
Местоположение: София

Мнениеот did » Сря Дек 05, 2007 12:47 pm

did написа:
Единствените "недостатъци", който съм забелязал до момент, са следните:

1. Сенчестите са прибрани по-навътре под ухото, в посока към колелото, но пък ... висят по-надолу. Особено при тези с дълго рамо, това се вижда много ясно.

2. При сенчестите, позициите на ставите са такива, че когато е под малките зъбчатки, горното колелце стои с една идея по-далече от зъбчатките, отколкото при нормалните шимански. Това, поне при мен, по никакъв начин не се отразява на качеството на превключване, но при износена верига или разлопани компоненти може да се окаже някакъв "проблем".


Писал съм глупости. И двете твърдения не са верни. :xmas:
Q. b. f. f. f. s.
Аватар
did
 
Мнения: 16523
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Окт 14, 2003 3:00 pm
Местоположение: Пловдив

Мнениеот jivkonik » Сря Дек 05, 2007 1:50 pm

did написа:
did написа:
Единствените "недостатъци", който съм забелязал до момент, са следните:

1. Сенчестите са прибрани по-навътре под ухото, в посока към колелото, но пък ... висят по-надолу. Особено при тези с дълго рамо, това се вижда много ясно.

2. При сенчестите, позициите на ставите са такива, че когато е под малките зъбчатки, горното колелце стои с една идея по-далече от зъбчатките, отколкото при нормалните шимански. Това, поне при мен, по никакъв начин не се отразява на качеството на превключване, но при износена верига или разлопани компоненти може да се окаже някакъв "проблем".


Писал съм глупости. И двете твърдения не са верни. :xmas:

Тези разстояния между ролката водач и зъбчатките на задната касета са регулируеми с един винт на обтегача, SHIMANO препоръчват кагато е под най-големите венци отзад разстоняието от венеца до ролката водач на обтегача да бъде настроено на 5 до 6 мм.
Аватар
jivkonik
 
Мнения: 2600
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Юни 29, 2004 9:59 pm
Местоположение: Bulgaria, Sofia

Мнениеот bikerider » Сря Дек 05, 2007 6:15 pm

@did: ето и ти да научиш нещо ново :nuts:
Do or do not. There is no try...
Аватар
bikerider
 
Мнения: 17273
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Окт 07, 2003 10:25 am
Местоположение: Eutropia

Мнениеот vladimir.dzhuvinov » Пет Дек 07, 2007 10:32 am

Адаш, мисля че си си добре със сегашния дерайльор, не виждам нужда да го сменяш. Все пак е нов. Ако нещо превключването не върви гладко - трябва само да се донастрои и да се смаже веригата.

did, това подскачане и тракане на шиманските (преди шадоу модела) дерайльори е нек'ъв ужас - моят само за няколко месеца ми разскъса черното маншетче, дето пази рамката, след това издълба боята, и сега джаска навътре в метала...
Аватар
vladimir.dzhuvinov
 
Мнения: 810
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Сря Мар 28, 2007 9:33 am
Местоположение: Plovdiv

Мнениеот jivkonik » Пет Дек 07, 2007 10:38 am

vladimir.dzhuvinov написа:Адаш, мисля че си си добре със сегашния дерайльор, не виждам нужда да го сменяш. Все пак е нов. Ако нещо превключването не върви гладко - трябва само да се донастрои и да се смаже веригата.

did, това подскачане и тракане на шиманските (преди шадоу модела) дерайльори е нек'ъв ужас - моят само за няколко месеца ми разскъса черното маншетче, дето пази рамката, след това издълба боята, и сега джаска навътре в метала...

Сложи лента (от вътрешна гума да речем) на мястото, не е добре да "ти копа рамката" тоя обтегач!!! :nono:
Аватар
jivkonik
 
Мнения: 2600
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Юни 29, 2004 9:59 pm
Местоположение: Bulgaria, Sofia

Мнениеот airborneone » Пет Дек 07, 2007 11:45 am

jivkonik написа:
vladimir.dzhuvinov написа:Адаш, мисля че си си добре със сегашния дерайльор, не виждам нужда да го сменяш. Все пак е нов. Ако нещо превключването не върви гладко - трябва само да се донастрои и да се смаже веригата.

did, това подскачане и тракане на шиманските (преди шадоу модела) дерайльори е нек'ъв ужас - моят само за няколко месеца ми разскъса черното маншетче, дето пази рамката, след това издълба боята, и сега джаска навътре в метала...

Сложи лента (от вътрешна гума да речем) на мястото, не е добре да "ти копа рамката" тоя обтегач!!! :nono:

:agree:
+ Не е толкова трудно, бързо се прави, а и до известна степен се намалява шума.
п.п.
Сейнт Батка :evil:
Аватар
airborneone
 
Мнения: 3689
Рейтинг: 1998
Регистриран на: Нед Авг 07, 2005 7:26 pm
Местоположение: София

Мнениеот kotka12 » Пет Дек 07, 2007 11:54 am

бе и "SRAM, батка" върши работа :D
The best-laid schemes o' mice an' men gang aft a-gley

http://s2.bg.gladiatus.com/game/c.php?uid=54478
Аватар
kotka12
 
Мнения: 3462
Рейтинг: 1980
Регистриран на: Пон Юни 27, 2005 8:02 am
Местоположение: Стара Загора

Мнениеот jivkonik » Пет Дек 07, 2007 12:07 pm

kotka12 написа:бе и "SRAM, батка" върши работа :D

Хъммм, че върши - върши (сигурно), но разхода за смяна на команди плюс заден обтегач?! :dunno:
Аватар
jivkonik
 
Мнения: 2600
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Юни 29, 2004 9:59 pm
Местоположение: Bulgaria, Sofia

Мнениеот bikerider » Пет Дек 07, 2007 12:56 pm

airborneone написа:Сейнт Батка :evil:


:evil:
Do or do not. There is no try...
Аватар
bikerider
 
Мнения: 17273
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Окт 07, 2003 10:25 am
Местоположение: Eutropia

Мнениеот airborneone » Пет Дек 07, 2007 1:06 pm

kotka12 написа:бе и "SRAM, батка" върши работа :D


Никой не твърди обратното, даже много ми се иска да пробвам 1:1 съотношението.
:)

jivkonik написа:
kotka12 написа:бе и "SRAM, батка" върши работа :D

Хъммм, че върши - върши (сигурно), но разхода за смяна на команди плюс заден обтегач?! :dunno:

Всеки си решава какво ще ползва, а и защо човек да не види нещо различно. ;)

@bikerider
:agree:
тия дни трябва да го настроя... обаче дори неработещ изглежда като... Вини Джоунс в Гепи, или по-скоро Семи Шилдс правейки ний кик
Аватар
airborneone
 
Мнения: 3689
Рейтинг: 1998
Регистриран на: Нед Авг 07, 2005 7:26 pm
Местоположение: София

Мнениеот outfaced » Пет Дек 07, 2007 2:52 pm

Никой не твърди обратното, даже много ми се иска да пробвам 1:1 съотношението.

e щооо :dunno: не е ли по добре, да превключва по директно
аз ако сменя SRAM-а ще е именно заради това

иначе ако трябва да съм точен, на другия байк и с шимано алвиво никви ядове съм нямал ... за работенето, всичко работи :)

Всеки си решава какво ще ползва, а и защо човек да не види нещо различно.

анджък ;) докато не пробваш, нама как да знаеш

а да питам, може ли на сенките да се сложи шифтър от по висок клас и има ли смисъл?
и след като сенките са толкос хубави, какво им е би хубавото на сейнт и XTR ... м?
Изображение Изображение
продавам: разни неща
Аватар
outfaced
 
Мнения: 6057
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пет Юли 20, 2007 3:24 pm
Местоположение: Пловдив

Мнениеот Admin » Пет Дек 07, 2007 4:41 pm

outfaced написа:e щооо :dunno: не е ли по добре, да превключва по директно
аз ако сменя SRAM-а ще е именно заради това


Какво имаш предвид с този си въпрос, какво разбираш под по-директно? Ако говорим за усещане при лостчетата на командите, смея да твърдя, че при високия клас компоненти нещата могат да са много близки, освен ако някой не търси умишлено по-различно усещане. Така например командите Х-9 от 2007г имат по-твърдо усещане от тези през 2006, но това е търсен ефект. Иначе, доколкото съм имал възможност да правя сравнение между стария Х-9 на Sram и команди от типа на LX или XT, всички те превключват еднакво приятно и лесно за мен. Но дали е по-директно или не, не съм усетил.
Ако под "по-директно" имаш предвид това, че при Shimano превключването става с по-малко изтегляне на жилото, това според някои е по-скоро недостатък. Има се предвид, че при замърсяване на броните и жилата при 2:1 може да възникнат повече проблеми отколкото при 1:1. Аз не мога да го твърдя от личен опит, тъй като не съм карал достатъчно дълго и в достатъчно лоши условия 9-скоростни системи на Shimano (2:1). Но като се има предвид, че този производител не прави компоненти за планински велосипеди от вчера, предполагам че горните твърдения биха били трудно доказуеми в практиката ;)
Интелигентният човек има възможност да се държи като такъв или като простак. Простакът няма подобен избор.
Аватар
Admin
 
Мнения: 16374
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пон Май 20, 2002 12:00 am
Местоположение: София

Мнениеот bikerider » Пет Дек 07, 2007 4:43 pm

outfaced, според теб като Мерцедесите са толкова добри, какво им е хубавото на Беемветата и Крайслерите???? :confused:

outfaced написа:иначе ако трябва да съм точен, на другия байк и с шимано алвиво никви ядове съм нямал ... за работенето, всичко работи :)


Ама разбира се, те и Алтусите работят, всичко работи.
Do or do not. There is no try...
Аватар
bikerider
 
Мнения: 17273
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Окт 07, 2003 10:25 am
Местоположение: Eutropia

Следваща

Назад към Общ форум

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 142 госта