Страница 1 от 1

въпрос за "организиране" на кабелите на кокпита

МнениеПубликувано на: Пон Апр 01, 2024 8:36 pm
от to4kata
Въпросът е следния, не зная кабелите по-дълги ли са, по-твърди ли са /вероятно и двете/, но отпред пред кормилото е такава плетеница, че ми вади очите! Стоят като на топка и стърчат някак неестествено нагоре вместо да паднат някъде на нивото на челната тръба. Слагах скоби, щипки, не променят съществено положението. А и тракат в движение и всичко това ме побърква. Ще намряза колелото. Има ли някакъв чалъм да омекнат или да се "организират", че да има по-изчистен вид.

Re: въпрос за "организиране" на кабелите на кокпита

МнениеПубликувано на: Пон Апр 01, 2024 9:03 pm
от Alexi
качи една снимка

Re: въпрос за "организиране" на кабелите на кокпита

МнениеПубликувано на: Вто Апр 02, 2024 5:47 am
от to4kata
Нещо такова виждам, в максимално прибрано състояние ...

Re: въпрос за "организиране" на кабелите на кокпита

МнениеПубликувано на: Вто Апр 02, 2024 5:30 pm
от to4kata
Разгеле, ето за това говорех ...
IMG_20240402_062832521.jpg
(452.42 KiB) 93 пъти

Re: въпрос за "организиране" на кабелите на кокпита

МнениеПубликувано на: Вто Апр 02, 2024 7:13 pm
от Alexi
не са толкова зле ,имат нужда всичките да се скъсят но си е доста занимавка + блийдване и т.н.

Re: въпрос за "организиране" на кабелите на кокпита

МнениеПубликувано на: Вто Апр 02, 2024 7:20 pm
от to4kata
Да, така и предположих. За момент помислих да сложа по-дълго кормило. 800 мм ми е перфектно, но сега е с 780 - едва ли ще се промени нещо съществено. Освен, че ще олекна с още кинти ...

Re: въпрос за "организиране" на кабелите на кокпита

МнениеПубликувано на: Сря Апр 03, 2024 8:52 pm
от to4kata
Понеже кабелите на спирачките са най-дълги ако ги отрежа горе при лостчето, освен масло какво още ще ми е необходимо за обезвъздушаване. Гледах този клип https://www.youtube.com/watch?v=zgz3EoteGRU&t=94s и не ми се струва сложно. Обезвъздушава се от лостчето само като че ли? Само не знам този пластмасов цилиндър намира ли се по магазините. Нещо не го намирам при бързо търсене из нашите онлайн магазини? Със спринцовка става ли номера? Спирачките са Шимано MT201. Извинявам се за лаишките въпроси. А, и минерално масло има ли значение какво да търся?

Re: въпрос за "организиране" на кабелите на кокпита

МнениеПубликувано на: Чет Апр 04, 2024 6:20 am
от Alexi
ако внимаваш даже няма нужда от обезвъздушаване ,но трябва да си подготвен за такова .. трябва ти буре и игла само

Re: въпрос за "организиране" на кабелите на кокпита

МнениеПубликувано на: Чет Апр 04, 2024 6:55 am
от Sprinter
Снимай го и отпред, защото от тази снимка не се вижда чак такъв проблем с кабелите.
По-скоро може да скъсиш жилата на скоростите и дропъра или предния декланшор(не се вижда какво е отляво), но пак казвам от този ъгъл не се вижда добре.
Маркучите на спирачките може да пробваш как биха стояли по-къси - за предния освободи щипката на вилката и го издърпай леко към апарата, задния по същия начин през рамката, колкото да видиш как ще се промени ситуацията.
Ако ще режеш спирачките - вземи си един инструмент за спирачки - има китайски по 20 лева, които вършат страхотна работа за прав срез на маркуча и набиване на иглата. Изображение

Имай предвид, че тракането може да идва и от кабелите вътре в рамката и няма да се оправи със скъсяване. Там варианта е да набуташ някакви уплътнители (ако има откъде) или да я напълниш с монтажна пяна :D (второто е на шега, не го прави наистина!!! )

Re: въпрос за "организиране" на кабелите на кокпита

МнениеПубликувано на: Чет Апр 04, 2024 12:28 pm
от to4kata
Най-проблемни са кабелите на спирачките, особено предната. Сигурно може да се скъси с поне 20-25 см. Дропера е от ляво, шифтъра е отдясно, но жилата им не са толкова дълги. Ще видя, ако мога да си набавя частите /гледам, че чашката не се предлага/. Това че спирачките са шимановски, значи ли че и маслото е шимановско или мога да долея с каквото намеря в магазина? Ако реша да се занимавам изобщо, де!

Re: въпрос за "организиране" на кабелите на кокпита

МнениеПубликувано на: Чет Апр 04, 2024 12:47 pm
от Sprinter
to4kata написа:Най-проблемни са кабелите на спирачките, особено предната. Сигурно може да се скъси с поне 20-25 см. Дропера е от ляво, шифтъра е отдясно, но жилата им не са толкова дълги. Ще видя, ако мога да си набавя частите /гледам, че чашката не се предлага/. Това че спирачките са шимановски, значи ли че и маслото е шимановско или мога да долея с каквото намеря в магазина? Ако реша да се занимавам изобщо, де!

Маслото е хубаво да е Шиманско, фуния оригинална има тук, но ако ще даваш толкова пари за една пластмаса, по-добре направо китайски комплект със спринцовки, фуния, преходници и стопери за буталата. EZMTB е марката, има ги в emag или в aliexpress, имат различни преходници от Shimano та до Hayes (включително и edge на Sram) и с един комплект си решаваш проблема с обезвъздушаването на сегашното и бъдещите колела :)

Re: въпрос за "организиране" на кабелите на кокпита

МнениеПубликувано на: Чет Апр 04, 2024 2:58 pm
от to4kata
Всичко е ясно. Благодаря много!

Re: въпрос за "организиране" на кабелите на кокпита

МнениеПубликувано на: Чет Апр 04, 2024 3:28 pm
от Alexi
тая фунийка е 2Е по големите магазини ,22 лв нещо не е оферта ... ако не ти е спешно има ги в алито

Re: въпрос за "организиране" на кабелите на кокпита

МнениеПубликувано на: Чет Апр 04, 2024 6:27 pm
от to4kata
Видях ги, благодаря. Не ми е спешно, няма за къде да бързам. Пин и буренце - 5 кинта, мамата се трака ...

Re: въпрос за "организиране" на кабелите на кокпита

МнениеПубликувано на: Нед Апр 07, 2024 11:34 am
от to4kata
Така, отрязах кабела на предната спирачка, монтирах ново пинче и буренце. С какво усилие да затегна гайката? Горе-долу? Да не прецакам нещо ... Масло почти не изтече... Абе, що ми се струва, че има и силикон на резбата, оригинално? При развиванета излиза нещо подобно.

Re: въпрос за "организиране" на кабелите на кокпита

МнениеПубликувано на: Чет Апр 11, 2024 7:11 pm
от to4kata
Само да се похваля, че всичко е готово. Обезвъздуших, затегнах и сега положението е доста по-приемливо. Направих и 2 излета - спирачките работят на шест. Благодаря за помощта.