Страница 1 от 1

Въпрос относно избор на електрически планински велосипед

МнениеПубликувано на: Пон Сеп 17, 2018 11:22 am
от niki.yocov
Привет,
Интересувам се от планински електрически велосипед, който да има функции за подпомагане и изцяло електрически режим (който се надявам да не ползвам често). Идеята е да ходя с него на работа и обратно като малко по малко да избягвам електро движението и да свикна да се изкчвам само с педалите. Искам да има режим за подпомагане, понеже не съм тренирал от доста време и ще ми дойде много тежко нагорнището до мястото където живея. Искам да попитам някой има ли опит с електрически велосипеди и каква батерия, електромоторче или каквото и да е там трябва да гледам при избора си на закупуване?
Целта е да изкача нагорнището от МОЛ парадайз (Черни Връх) до площада на кв. Драгалевци. Общо взето е доста нагорнището и за това си мисля, че в началото ще ми дойде доста тежко само на въртене да го изкарам и ще съм щастлив ако има режим подпомагане. 85кг съм в момента (ако това е от значение също).
Конкретни линкове с идеи и цени също бих оценил положително.
Благодаря предварително!

(извинявам се ако темата не е за този раздел, но не можах да намеря за електрически велосипеди)

Re: Въпрос относно избор на електрически планински велосипед

МнениеПубликувано на: Пон Сеп 17, 2018 11:34 am
от didonch
Тенденцията при електричките е да имаш ел подпомагане при въртене на педалите (колко % и нм, зависи от конкретния ел двигател). Или казано по друг начин без да въртиш педалите няма кой да завърти гумите на велосипеда. Другите ги водят електрически скутери и май за тях имаш нужда от регистрация, книжка ... По отношение на цени и разновидности, консултация ... отскочи до фабриката на пулс(имат си и ел моделчета). Има в предвид че един такъв велосипед гони 20кг, което може да се окаже лек проблем пренасянето му из стълбите (ако нямаш място за съхранение-гараж).

Re: Въпрос относно избор на електрически планински велосипед

МнениеПубликувано на: Пон Сеп 17, 2018 11:50 am
от niki.yocov
didonch написа:Тенденцията при електричките е да имаш ел подпомагане при въртене на педалите (колко % и нм, зависи от конкретния ел двигател). Или казано по друг начин без да въртиш педалите няма кой да завърти гумите на велосипеда. Другите ги водят електрически скутери и май за тях имаш нужда от регистрация, книжка ... По отношение на цени и разновидности, консултация ... отскочи до фабриката на пулс(имат си и ел моделчета). Има в предвид че един такъв велосипед гони 20кг, което може да се окаже лек проблем пренасянето му из стълбите (ако нямаш място за съхранение-гараж).


Благодаря! Имам гараж в къщата да. Няма да е проблем теглото, като на една торба цимент :).

Re: Въпрос относно избор на електрически планински велосипед

МнениеПубликувано на: Пон Сеп 17, 2018 12:39 pm
от Pr3d4t0R
Другата ти опция е от Байк Център и марките, които предлагат там.

Re: Въпрос относно избор на електрически планински велосипед

МнениеПубликувано на: Пон Сеп 17, 2018 1:56 pm
от hardybg
Здравей,
Практически всички е-байкове имат търсените от теб режими. Разликите са в окачване, двигател, батерия и всички функционални характеристики, произтичащи от тях.
Прегледай внимателно този сайт - https://www.ekolelo.bg/
Има различни класове в смисъл начин и място на експлоатация.
Като закачка - гледай да не изразходваш батерията изцяло, защото с 22 кг се върти доста весело :)
Бъди здрав!! :beer:

Re: Въпрос относно избор на електрически планински велосипед

МнениеПубликувано на: Пон Сеп 17, 2018 4:02 pm
от ЕAngel
Здравей,

За да бъде електро-велосипед (pedelec) има две задължителни изисквания - да бъде помага само когато въртиш педалите и да спира при достигането на 25км/ч. Всичко останало е извън това понятие и подлежи на различна от велосипеда регулация...

Относно избора на марка и модел - вариантите са безкрайни, всяка голяма световна марка вече има богата гама от такива велосипеди. Най-популярните системи са основно Shimano и Bosch, като разликите едва ли вълнуват нормалните потребители. Интересуват те общо взето капацитета на батерията и гаранцията която ти дава съответния търговец.

Re: Въпрос относно избор на електрически планински велосипед

МнениеПубликувано на: Вто Сеп 18, 2018 4:11 pm
от carmo
Прави са колегите. От няколко години концепцията е централен мотор -при оста на педалите, а не в някоя от главините, и само 2 марки са се доказали като качествени и сигурни. Тоест -гледай системата да е цялостна (а не сбирщайн) и да е на Бош или Шимано. Техните се вграждат в байка (не се монтират допълнително) и рамката му е първоначално проектирана за една от 2-те. Изборът наистина е голям, но гледай за вече споменатото. Имаш късмет (по световно икономически причини) че солидна част от Е-байковете се произвеждат в БГ. Примерно Крос правят годишно по около 100 000 Е-байка за Скот, Бергамонт и др. като имат и своя си моделна гама. Може да и хвърлиш 1 око тук http://www.crosscycle.com/bg/catalog/e-bike-13.html или да отскочиш до магазина им в София. Гаранцията им е стандартните 2 години, но капацитетът на батерията е 3000 цикъла (пълен разряд и заряд), като и след това е функционална, но вече не зарежда на 100%, а спада по малко през годините. Знам че си тачат клиентите и ако нещо -няма да те оставят в беда. :) Първом обаче си прецени дали ти трябва оф-роуд велосипед за асфалт, или ще избереш по-адекватен тип колело, освен ако няма да атакуваш и чукаците с него.

Re: Въпрос относно избор на електрически планински велосипед

МнениеПубликувано на: Сря Сеп 19, 2018 10:02 am
от ЕAngel
carmo написа:Прави са колегите. От няколко години концепцията е централен мотор -при оста на педалите, а не в някоя от главините, и само 2 марки са се доказали като качествени и сигурни. Тоест -гледай системата да е цялостна (а не сбирщайн) и да е на Бош или Шимано. Техните се вграждат в байка (не се монтират допълнително) и рамката му е първоначално проектирана за една от 2-те. Изборът наистина е голям, но гледай за вече споменатото. Имаш късмет (по световно икономически причини) че солидна част от Е-байковете се произвеждат в БГ. Примерно Крос правят годишно по около 100 000 Е-байка за Скот, Бергамонт и др. като имат и своя си моделна гама. Може да и хвърлиш 1 око тук http://www.crosscycle.com/bg/catalog/e-bike-13.html или да отскочиш до магазина им в София. Гаранцията им е стандартните 2 години, но капацитетът на батерията е 3000 цикъла (пълен разряд и заряд), като и след това е функционална, но вече не зарежда на 100%, а спада по малко през годините. Знам че си тачат клиентите и ако нещо -няма да те оставят в беда. :) Първом обаче си прецени дали ти трябва оф-роуд велосипед за асфалт, или ще избереш по-адекватен тип колело, освен ако няма да атакуваш и чукаците с него.


Хубаво е, че и родните марки почнаха да предлагат избор на вътрешният пазар. Все пак 100 000 е силно преувеличено число :)

По това което видях в онлайн магазина на Крос имам следната забележка:

http://koleloto.bg/product/1206/cross-element-27-5-plus-mtb-e-bike-2017g.html

Предвид значително по-високото тегло на велосипеда и очаквано по-високите средни скорости - заден ротор 160мм е малък, добре е да е 180мм.

Re: Въпрос относно избор на електрически планински велосипед

МнениеПубликувано на: Сря Сеп 19, 2018 11:26 am
от carmo
Не знам дали е силно преувеличено, но е възможно да е леко закръглено. Знам че имат специален цех с конвейр, а тези мощности трябва да се натоварват. Едва ли е билднат безпричинно.
Иначе на Елемента винаги може да се смени диск и адаптор, стига от това да има нужда. Мисля че на версията за 2019-та е по-голям.

Re: Въпрос относно избор на електрически планински велосипед

МнениеПубликувано на: Сря Дек 05, 2018 2:42 pm
от Insight
niki.yocov написа:Привет,
Интересувам се от планински електрически велосипед, който да има функции за подпомагане и изцяло електрически режим (който се надявам да не ползвам често). Идеята е да ходя с него на работа и обратно като малко по малко да избягвам електро движението и да свикна да се изкчвам само с педалите. Искам да има режим за подпомагане, понеже не съм тренирал от доста време и ще ми дойде много тежко нагорнището до мястото където живея. Искам да попитам някой има ли опит с електрически велосипеди и каква батерия, електромоторче или каквото и да е там трябва да гледам при избора си на закупуване?
Целта е да изкача нагорнището от МОЛ парадайз (Черни Връх) до площада на кв. Драгалевци. Общо взето е доста нагорнището и за това си мисля, че в началото ще ми дойде доста тежко само на въртене да го изкарам и ще съм щастлив ако има режим подпомагане. 85кг съм в момента (ако това е от значение също).
Конкретни линкове с идеи и цени също бих оценил положително.
Благодаря предварително!

(извинявам се ако темата не е за този раздел, но не можах да намеря за електрически велосипеди)



По моя (може би стара) информация, за да се впише едно возило в графа "електрически велосипед", то не би трябвало да може да потегли само без помощ от педалите... возилото, което има "изцяло електрически режим" вече няма общо с "велосипед".

... почти съм сигурен, че това коментира Драгомир Кузов, гостувайки в студиото на Евроспорт по време на обиколка на Франция преди няколко години.... контекста беше "митническо облагане", ама на мен разделението ми хареса.

електрически твърдак, за града

МнениеПубликувано на: Съб Май 06, 2023 1:59 pm
от hakama
Здравейте,
Започнах да се оглеждам за електрифициран вариант.
За нов цялостен байк ми се струва пресилено, особено за второстепено средство. Но предвид трудното паркиране пред блока се замислям (ще може и брат ми да го ползва). Вторичния ни пазар е много ограничен, въпреки че сме производители?
- режими: асистиращ и чисто електрически? До колкото четох само първите няколко метра въртиш и после може да си само на ток - при асистиращия ли е това?
Може ли да се събере това в един готов или ще трябва сглобяване?
1. сравнително леко; до/около 20кг
2. Возията; мекица-със задно, ще утежни ли конструкцията?
Вариант 2: 28" гуми + аморт. колче мисля че ще компенсират, все пак ще се кара основно из София. Предна вилка с хубави амортисьори ще е задължително. Може би твърда рамка с преден ще е оптимално - ще може и дисаги да се сложат отзад. :8D:
2. Скорост (поне 30- 35км/ч), заради междуселския маршрут, а и кефа :D 25км/ч ми се струва много ограничаващо.

3. Системи за предпазване от кражба - ако възлезе на над 1000-1500лв; и ще явно в мазето (няма асансьор), и пред обществено място - трябва първо това да се помисли. В работата ми има къде дори на сянка да се остави, но...

ПП: Как е положението с влаковете и метрото в София?
Батерията може и да се сваля? Добре ще е ако се зарежда с часове.
Гледам на елмотив, сгъваеми, това е готино, но са с малки гуми...20"... Търси се по-универсален вариант.
Явно ще се сглобява. :beer:
ПП 2: Има ли в София къде да се тества нещо, за добиване на представа, без ангажимент? А, видях по-горе линка, но най-евтиният е 5 бона :bigeyes:
Също и 28ца, понеже ми се струва, на теория с по-лош център на тежестта...дано се лъжа.

Re: Въпрос относно избор на електрически планински велосипед

МнениеПубликувано на: Съб Май 06, 2023 6:45 pm
от fu4ko
Ако имаш велосипед си вземи кит за електрифициране.Кеф ти да го караш на асистенция,кеф ти само на газ.

Re: електрически твърдак, за града

МнениеПубликувано на: Пет Юни 02, 2023 6:53 am
от v85
hakama написа:Привет,
Брат ми ми вкара мухата... тъй като стана сложно с паркирането а и понякога трябва за къси разстояния....
Дали може да се включите в темата, ако имате идеи?
viewtopic.php?f=3&t=193942&p=1129757#p1129757 :beer: .

Иначе моя сглобяван хардтейл с предна вилка отдавна го продадох, поради здрав. причини. Остана ми само седалката и аморт. колче. :crap: :praying:

Съжалявам, видях чак днес видях че си ми писал да се включа в темата.
hakama написа:Здравейте,
Започнах да се оглеждам за електрифициран вариант.
За нов цялостен байк ми се струва пресилено, особено за второстепено средство. Но предвид трудното паркиране пред блока се замислям (ще може и брат ми да го ползва). Вторичния ни пазар е много ограничен, въпреки че сме производители?
- режими: асистиращ и чисто електрически? До колкото четох само първите няколко метра въртиш и после може да си само на ток - при асистиращия ли е това?
Може ли да се събере това в един готов или ще трябва сглобяване?
1. сравнително леко; до/около 20кг
2. Возията; мекица-със задно, ще утежни ли конструкцията?
Вариант 2: 28" гуми + аморт. колче мисля че ще компенсират, все пак ще се кара основно из София. Предна вилка с хубави амортисьори ще е задължително. Може би твърда рамка с преден ще е оптимално - ще може и дисаги да се сложат отзад. :8D:
2. Скорост (поне 30- 35км/ч), заради междуселския маршрут, а и кефа :D 25км/ч ми се струва много ограничаващо.

3. Системи за предпазване от кражба - ако възлезе на над 1000-1500лв; и ще явно в мазето (няма асансьор), и пред обществено място - трябва първо това да се помисли. В работата ми има къде дори на сянка да се остави, но...

Не съм спец по темата, а и моя ентусиазъм с TSDZ2 започна да се изпарява след като го взех.Проблеми със слабо зарядно (не ще да зарежда, а си мислех със слънчев панел да го зареждам лол), проблеми с дефектна клетка на батерията (15S 48V LiFePO4 сглобих), а и теглото да го мъкна нагоре-надолу (+5кг батерия, +5кг мотор)
1-ако е леко няма да има мощност и ще е със слаба батерия, а отделно моя алуминиев сгъваем "твърдак" е 14кг с нормални чаркове и пак ми е тежък
2-да
2-за скорост трябва мощност, а за нея трябва батерия като и двете добавят тегло
3-със сгъваем - карам и прибирам не го "връзвам" никъде