Темата на СтаменЧо!

За всичко свързано с МТБ, което не е за някой от другите форуми. Например: разкази и преживявания, мнения по различни общи въпроси, интeресни продукти, новости и т.н.

Рейтинг за публикуване на тема / Рейтинг за отговор / Тежест: 1000 / 1000 / 20

Re: Темата на СтаменЧо!

Мнениеот zoomaniak » Нед Юни 24, 2018 4:51 pm

https://www.strava.com/activities/1659284250

Днес ви показвам един трак открит от мен. Караме го вече 3 пъти. Нито подлези ни спират нито кръстовища без пешеходни зони. Стигаме до център и централна гара и по малките улички около бул. Сливница към парк Заимов и у дома.

Друго, което открих за Страва е, че работи и офлайн - тоест изключвате смартфона чрез картинката на самолетчето. Пестите много батерия така - но Страва аботи. Даже позволява запазване в офлайн режим трака. За мен това прави Страва номер 1. Даже се отваря и затваря в офлайн режим апликейшъна.

Други App без нет не бачкат. А нета точи много. 2-3% в офлайн режим за 1-2 часа губя чрез Страва и др., фактори.

Офлайн режим наричам = Airplane mode
Не мога да карам - за това махнах спирачките
Аватар
zoomaniak
 
Мнения: 445
Рейтинг: 686
Регистриран на: Сря Апр 18, 2018 9:49 am

Re: Темата на СтаменЧо!

Мнениеот zoomaniak » Нед Юни 24, 2018 7:23 pm

676FF913-586A-4B66-A545-88374AF83F71.jpeg


И открих, че

https://moovit.com/ - за смартфони, където има покритие показва пътя и за колела. Ако е къс директно. Ако е дълъг предлага комбинирано с градски или междуградски транспорт. Скоро ще тествам и ще пиша...
Не мога да карам - за това махнах спирачките
Аватар
zoomaniak
 
Мнения: 445
Рейтинг: 686
Регистриран на: Сря Апр 18, 2018 9:49 am

Re: Темата на СтаменЧо!

Мнениеот zoomaniak » Пон Юни 25, 2018 7:31 pm

didonch написа:За да са ефективни тоя тип продукти трябва да са плътно прилепнали към тялото/торса или казано по друг начин трябва да си плосък кът дъска :evil: , без грам мазнинка, в противен случай ... пак има трептене на картинката. Сега трептенето зависи от терена по който караш: ако караш по асфалт без нито една дупка ще направиш "перфектното видео", но излезеш ли в гората по пътеките с неравностите ...
Една идейка: вземи ластичен бинт и с негова помощ стабилизирай(увий/закрепи) телефона към тялото и виж какъв ще бъде крайния резултат.


Значи Надето ми ще бъде удостоена с тази чест :D
Не мога да карам - за това махнах спирачките
Аватар
zoomaniak
 
Мнения: 445
Рейтинг: 686
Регистриран на: Сря Апр 18, 2018 9:49 am

Re: Темата на СтаменЧо!

Мнениеот zoomaniak » Пон Юни 25, 2018 7:39 pm

Иначе вчера в Неделния трак - аз водех - Надя ме следва и се учи - минавам по наклон за колела с 4 стълби. Надя докато го види ги скача и идва и диша тежко и казва:

- Мило ти не видя - но минах - скочих през 4 стълби и двама с колела спряха да ме гледат :D :D
Аз:
- Давай да намерим 8 стълби и да ги скочиш - пари може да изкараме :D :D на улицата. Да съберем тълпа...
Тя:
- Идиот :D :D но и беше яко кеф :)
Не мога да карам - за това махнах спирачките
Аватар
zoomaniak
 
Мнения: 445
Рейтинг: 686
Регистриран на: Сря Апр 18, 2018 9:49 am

Re: Темата на СтаменЧо!

Мнениеот zoomaniak » Сря Юни 27, 2018 9:48 am

След дълго четене и разговаряне по темата с колеги - реших да вдигна седалката си и тя да е по права линия с кормилото. Тоест за градско педалиране и извънградско да съм с по-висока седалка.

Определено е по-лесно да се педалира така и всичко е по-различно спрямо ниска седалка и педалиране.

Пък ниска седалка е за спускания и т н...

Рано или късно ще взема колче...
Не мога да карам - за това махнах спирачките
Аватар
zoomaniak
 
Мнения: 445
Рейтинг: 686
Регистриран на: Сря Апр 18, 2018 9:49 am

Re: Темата на СтаменЧо!

Мнениеот Boyan1984 » Сря Юни 27, 2018 9:57 am

А стига бе? Ти сериозно ли?
Let's fucking DIE!
Boyan1984
 
Мнения: 2420
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пон Мар 29, 2010 12:33 pm
Местоположение: Кюстендил

Re: Темата на СтаменЧо!

Мнениеот zoomaniak » Сря Юни 27, 2018 10:03 am

Boyan1984 написа:А стига бе? Ти сериозно ли?


Мда... честото спиране на всеки светофар или други препятствия - изискват по-ниска седалка за да стъпиш здраво на стъпалото си. Иначе сега стъпвам на пръсти - което пак е ок - но не се чувства човек "здраво стъпил".

Надя също така - и не иска да си вдигне седалката защото не може да се подпре здраво на крак при спиране :dontknow:
Не мога да карам - за това махнах спирачките
Аватар
zoomaniak
 
Мнения: 445
Рейтинг: 686
Регистриран на: Сря Апр 18, 2018 9:49 am

Re: Темата на СтаменЧо!

Мнениеот skiman » Сря Юни 27, 2018 10:06 am

:popcorn:
Човек не спира да си играе защото остарява, а остарява защото е спрял да си играе.
Аватар
skiman
 
Мнения: 1482
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пет Дек 31, 2004 9:12 am
Местоположение: София

Re: Темата на СтаменЧо!

Мнениеот Lucky Loser » Сря Юни 27, 2018 12:05 pm

zoomaniak написа:
Boyan1984 написа:А стига бе? Ти сериозно ли?
Надя също така - и не иска да си вдигне седалката защото не може да се подпре здраво на крак при спиране :dontknow:

За мен това е крайно неправилно и фалшиво чувство за сигурност.
Боря се за мнения - всекоя бройка е изключително важна !
П.С. И аз имам няколко велосипеда, но са тайна !

Komoot профил
Аватар
Lucky Loser
 
Мнения: 1854
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Чет Фев 21, 2013 8:35 pm

Re: Темата на СтаменЧо!

Мнениеот bdz43r » Сря Юни 27, 2018 12:08 pm

zoomaniak написа:Рано или късно ще взема колче...
:bigeyes:
Аватар
bdz43r
 
Мнения: 1217
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пет Яну 20, 2006 9:57 pm
Местоположение: Sofia, Bulgaria

Re: Темата на СтаменЧо!

Мнениеот zoomaniak » Сря Юни 27, 2018 12:39 pm

IMG_3818.jpg


Попаднах днес на нещо невероятно - чак си го разпечатах :beer: с благодарност към: giro-bikes.com

Написано човешки и разбираемо. :beer:
Не мога да карам - за това махнах спирачките
Аватар
zoomaniak
 
Мнения: 445
Рейтинг: 686
Регистриран на: Сря Апр 18, 2018 9:49 am

Re: Темата на СтаменЧо!

Мнениеот victortrt » Сря Юни 27, 2018 1:02 pm

Boyan1984 написа:А стига бе? Ти сериозно ли?

Е, бива ли така, 15 страници откровения, излияния и философстване и сега ни казваш, че си си фитнал байка, като си вдигнал седалката да ти е удобна за въртене. Давам ти жокер - на светофари се слиза от седалката и при тръгване завърташ прав и сядаш. Малко е изморително, но за другото си има градски колела с друга стойка. Отделно имаш възможността да поставяш крак на бордюра.
Добре поне че преди няколко страници откри вълнените тениски, които се ползват от 30-те години поне /щото е нямало други/.
А като си купува колелото не ти ли го настроиха, не ти ли казаха кое как трябва да е.
Сега с риск да те шокирам, ще споделя, че с гладки гуми в града по асфалт и бетон ще си доста по-бърз и безшумен.
И тука идва въпросът дали си прочел някъде как се комбинират скоростите, че напоследък все повече млади дами си карат на най малко отзад и отпред и максимално отпуснат дерайльор, че и се чудят защо не сменя добре и трака. Ако не си попаднал на тази важна информация и от магазина също не са ти казали, да знаеш, че идеята е да се комбинират малка плоча отпред с големите венци отзад, средната със средните и голямата с малките венци. Ако командите ти са разграфени би трябвало двата индикатора да са горе долу в сходно положение.
А, да и на по лека предавка се минава преди баира /рампата на подлеза/, не като почнеш да го изкачваш. :beer:
victortrt
 
Мнения: 2130
Рейтинг: 1759
Регистриран на: Пет Май 09, 2014 8:15 am

Re: Темата на СтаменЧо!

Мнениеот zoomaniak » Сря Юни 27, 2018 6:43 pm

B0F4D747-08B1-4807-84C9-1D4FE1D613C5.jpeg


Обичам да карам в лошо време. Има толкова много адреналин, екстремност и рискове. Колкото повече се справям - толкова повече всичко става нормално каране за мен.

Трак: https://www.strava.com/activities/1665743442

Бях по тениска и дъждобран. Студеното поетапно изчезна... остана само тотална мокрота. Бях само с една чантичка на кръста.

Щях да мина много повече км, но паднах :D заради едни тъпи релси на трамваите. Минават по диагонал пътя ми и изглежда при мокро време всяка диагонална неравност с ръб е падане. Също и остро завиване ...

Добре, че си имам каска - треснах се яко. Колите спират. Един водач излезна - пита притеснен. Но се надигнах. Байка здрав, само веригата беше паднала - оправих я и газ на педалите :D

Охлузвания 4-5 и подута жила на лакътя - минах метър :love:

Изводи колкото искате. Ще ъпдейтна при първа възможност идеята ми да не съм зависим от времето и пак ще се кара да се уча.

Измих байка в банята - уж заличих всички следи :D интересно ми е след колко време ще има нужда от сервиз за семеринги... ако карам независимо от времето.

Ако имате ПОДВИЖЕН душ и горната част на душа е подвижна - да знаете има резба към маркуча и махате горната част и получавате водо-струйка :bowdown: :bowdown: :bowdown: днес и това открих - научих. :D
Не мога да карам - за това махнах спирачките
Аватар
zoomaniak
 
Мнения: 445
Рейтинг: 686
Регистриран на: Сря Апр 18, 2018 9:49 am

Re: Темата на СтаменЧо!

Мнениеот kibikoff » Сря Юни 27, 2018 10:00 pm

мхммм,
а лявата врътка е за ТОПЛАТА вода!!!
kibikoff
 
Мнения: 1427
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пон Окт 21, 2002 8:29 am
Местоположение: On/Off

Re: Темата на СтаменЧо!

Мнениеот КоlЮ » Чет Юни 28, 2018 1:44 am

kibikoff написа:мхммм,
а лявата врътка е за ТОПЛАТА вода!!!

Toва някаква скрита реклама на топлофикация ли е ? :roll2:
Bin Big Mag , mag mich kein.
Аватар
КоlЮ
 
Мнения: 286
Рейтинг: 1658
Регистриран на: Пон Дек 25, 2017 3:19 am
Местоположение: с.София

Re: Темата на СтаменЧо!

Мнениеот nkc20 » Чет Юни 28, 2018 7:44 am

Добре, аз да попитам, съвсем сериозно и без да ми се сърдиш... След толкова писане и хвалби, така и не разбрах дали поне един път си карал в планината ("ендуро пътеките" около блоковете не се броят за планина)?
nkc20
 
Мнения: 162
Рейтинг: 1474
Регистриран на: Пет Юни 24, 2016 7:28 pm

Re: Темата на СтаменЧо!

Мнениеот zoomaniak » Чет Юни 28, 2018 7:59 am

nkc20 написа:Добре, аз да попитам, съвсем сериозно и без да ми се сърдиш... След толкова писане и хвалби, така и не разбрах дали поне един път си карал в планината ("ендуро пътеките" около блоковете не се броят за планина)?


Кога да карам?
Времето пречи на всички?
Не знам нито една пътека - от тези, които се карат тук?
Сам да отида - всички ми казват ОПАСНО е - поне двама да сте - без значение НИВО?

Витоша 100 също не стана поради време, риск и липса на подготовка в лошо време?

Помолих за търпение? Пътеките между блоковете също имат кал - както пътеките в планината. Калта е еднаква навсякъде - водата също. Щом между блоковете се хлъзгам на ниска скорост и по инерция - оффф защо искаш да обяснявам всичко това.

По тревата е ок...

Докато дойде възможност - си тренирам в лошо време и трупам възприятия?

Кола нямам и няма да купувам заради едно колело - айде две. Нека се пооправи времето и всичко ще се нареди... както виждаш не крия от вас кво правя и как го правя.
Не мога да карам - за това махнах спирачките
Аватар
zoomaniak
 
Мнения: 445
Рейтинг: 686
Регистриран на: Сря Апр 18, 2018 9:49 am

Re: Темата на СтаменЧо!

Мнениеот kulkata » Чет Юни 28, 2018 8:16 am

zoomaniak написа:Витоша 100 също не стана поради време, риск и липса на подготовка в лошо време?


Предният ти пост

zoomaniak написа:Обичам да карам в лошо време. Има толкова много адреналин, екстремност и рискове.

:dontknow:

zoomaniak написа:Калта е еднаква навсякъде - водата също.


Тук си в голяма заблуда, но ще те оставим да откриеш пак топлата вода.

Все пак си тръгнал по пътеката и накрая ще влезеш в правият път.
:beer:
Аватар
kulkata
 
Мнения: 150
Рейтинг: 1354
Регистриран на: Пет Апр 30, 2010 2:58 pm
Местоположение: Провинцията

Re: Темата на СтаменЧо!

Мнениеот zoomaniak » Чет Юни 28, 2018 8:30 am

kulkata написа:Тук си в голяма заблуда, но ще те оставим да откриеш пак топлата вода.

Все пак си тръгнал по пътеката и накрая ще влезеш в правият път.


В никаква заблуда не съм. Казах, че съм НОВАК - не ТЪПАК...

Кое предпочиташ - да се готвя САМ в рискова обстановка - примерно Витоша след дъжд или Витоша по време на Дъжд. Да искам да карам там 5 часа в лошо време и при температура различна от тая в София поне с 5-10 градуса. Да се намокря в първите 30 минути - тоест да подгизна от влага. Да не мога да въртя от КАЛ гумите. И всичко това САМ да го преживея. Това не е ли меко казано самоубийствено. Предполагам, че тук десетки са го правели това - но си имат опит от други места - не им е първата тренировка в лошо време. Или първото каране в кал. Имат коли - връщат се - преобличат се - оцеляват.

Планината крие толкова рискове. Вчера една релсичка ме събори - там по пътеките има много повече опасности. Минах нарочно през семпли кални пътеки - до булеварда - еми то се кара под 2-4 км в час на места едва карах. Гумите се налепиха за секунди.

Не съм в заблуда. Мислех, че знаете всичко това и не е нужно да ви го напомням. Калта може да е навсякъде еднаква - но има десетки още фактори, които трябва да се вземат в предвид.

Прав си, че ще влезна в правия път / не знам какво си мислиш / просто трбва да се подложа на всичко, което ме очаква в планината или в дадена пътека или в лошо време.

Иначе както всички тук - ще карам само лятото. А аз не искам това...........

Ето ти трака от тази сутрин: https://www.strava.com/activities/1666969716

Надя се отказа и дойде пеша. Не иска да си мокри бедрата - не и се сменяват дрехи в офиса и т н...

Комфортната ЗОНА рядко искаме ние хората да я напуснем ДОБРОВОЛНО - а ако това не стане - аз никога няма да знам какво ме чака - в планината - на шосето - на пътека и т н....

Да не намеквам, че КАРАМ и в зимата при -20 градуса. Дори при -30. Сега с новият БАЙК - ще карам всеки ден и няма да чакам снега да се стопи... но като му дойде времето ще пиша.

Днес и без дъждобран карах - с едно старо яке. Съхна за 30 минути. Но обувките ми от вчера са още влажни. Не знам колко дрехи имате вие или колко чифта обувки - но без точната екипировка - карането е МЪКА. Аз лесно излизам от комфортната ЗОНА - но все пак не ми се иска в дъждовният сезон да се мъча в планината без да съм ПОДГОТВЕН.

:beer:
Не мога да карам - за това махнах спирачките
Аватар
zoomaniak
 
Мнения: 445
Рейтинг: 686
Регистриран на: Сря Апр 18, 2018 9:49 am

Re: Темата на СтаменЧо!

Мнениеот victortrt » Чет Юни 28, 2018 8:41 am

"Измих байка в банята - уж заличих всички следи :D интересно ми е след колко време ще има нужда от сервиз за семеринги... ако карам независимо от времето.

Ако имате ПОДВИЖЕН душ и горната част на душа е подвижна - да знаете има резба към маркуча и махате горната част и получавате водо-струйка :bowdown: :bowdown: :bowdown: днес и това открих - научих. :D"
А знаеш ли, че всичко по колелото, което е смазано с грес - главини и средно най-вече, особено не обича да се мие с водоструйка, топла вода и т.н. и трябва да внимаваш с миенето в тези области.
Вариантът влажен парцал е доста по за предпочитане.
А релсите се при мокро трябва да се минават под ъгъл много близък до 90 градуса и никога косо, но това ще го научиш по трудния начин.
victortrt
 
Мнения: 2130
Рейтинг: 1759
Регистриран на: Пет Май 09, 2014 8:15 am

Re: Темата на СтаменЧо!

Мнениеот p360 » Чет Юни 28, 2018 9:09 am

В кално/мокро време по пресечен терен има и друга причина да се чувстваш неуверен и това е най-вероятно неправилната стойка. Предполагам, че именно това е причината, защото съм наясно със ситуацията с болния/слаб крак и почвам да си мисля, че най-вероятно отново караш седнал. Да минеш през каквито и да е препядствия, било то и при сухо време, е преди всичко баланс и респективно позициониране на центъра на тежеста. По-горе си цитирал скорости от 2-4 км/ч и на мен ми се вижда доста трудоемка задача да пазиш баланс с толкова ниска скорост ако си седнал на седалката. Може би си чувал лафа speed defies gravity, който определено е валиден в този случай.
По-горе пък прочетох за каране с ниска седалка, защото си имал затруднения да спираш/стоиш по светофарите. Това пак ме навежда на същите мисли. Не знам в какво състояние ти е крака и дали можеш да седиш изправен на педалите, но ако можеш първото нещо, което трябва да усвоиш е така наречвния track standing - баланс на място. Ако нямаш възможност да се изправяш на педалите определено не се надценявай и колкото и да са изкушаващи разните клипчета с ендуро пътеки и спускания трябва да се започне от тези със заглавия от рода на 5/10 essential begginers skills или нещо подобно.
Постоянно трябва да внимаваш за препядствия като релсите, с които нямаш опит за да си спестиш паданията/болката.
p360
 
Мнения: 31
Рейтинг: 1215
Регистриран на: Пон Яну 02, 2012 8:52 pm

Re: Темата на СтаменЧо!

Мнениеот zoomaniak » Чет Юни 28, 2018 9:43 am

@p360 - Теглото колко е от значение - според прочетеното е от 1-во най-важно значение. Тегло + сила. При 180 см според - цитат:

Както виждате, за да се състезавате на световно ниво, трябва да сте леки. Поо-конкретно: около 0,0357 - 0,0383 кг/см за мъже и 0,0349 - 0,0351 кг/см за жени. Но телесното тегло не е единственият фактор за елитно представяне – да бъдете възможно най-силни като същевременно поддържате ЗДРАВОСЛОВНО ниско тегло е ключът.


Тоест трябва да съм около 65-70 кг за да мога да се изправям на педалите. Или поне 80 кг.

Сега съм 100 кг. Отслабнах от 140 кг до 100 кг.

Според очакванията ми мога да стигна 90-80 кг тоест имам около 10 кг - но все пак колко е важно теглото - цитат:

Сила-тегло е формулата, която се използва, за да се определи силата спрямо телесното тегло и е чудесен критерий при сравняване на колоездачи с различни телосложения. Колкото по-високо е съотношението Сила-тегло, толкова по-бързо ще карате. Съотношението Сила-тегло се изчислява като се раздели теглото в килограми на средните ватове в даден диапазон. Например ако можете да поддържате 300 вата за функционалния си праг (това е около 60 минути каране по часовник) и ако тежите 74 кг, съотношението сила-тегло е 4.05 при функционалния праг. Съотношение сила-тегло между 4 и 4,5 отговаря на състезатели в Категория 2. Съотношение сила-тегло 5-6 означава, че сте Категория 1 елитен професионалист.


Възможно е и да не е от изключително значение ТЕГЛОТО - но все пак не искам само да се спускам. Поради това - карам и по шосе - за да намалявам теглото си и да ставам по жилав и силен - тоест краката ми. Не ми се ходи по фитнес зали - смятам, че на терен ще напредна много повече на ниво СИЛА и издръжливост - жилавост.

За сега такива са ми мислите - всеки може да критикува мислите ми - критиката развива всеки - не похвалите.
Не мога да карам - за това махнах спирачките
Аватар
zoomaniak
 
Мнения: 445
Рейтинг: 686
Регистриран на: Сря Апр 18, 2018 9:49 am

Re: Темата на СтаменЧо!

Мнениеот Gworan » Чет Юни 28, 2018 9:44 am

Ей приказките са ви повече от километрите :spin: (пояснявам, че го казвам на шега, да не вземе някой да се обиди)

Съвет от мен - по-малко сметки, повече каране. Нещата сами ще си дойдат на мястото си.

трябва да съм около 65-70 кг за да мога да се изправям на педалите

Това не го разбирам, може ли някой да ми обясни. Явно аз нещо съм правил грешно до сега. Аз бях 95кг началото на сезона, сега съм 90 (почти незначителна разлика) нямам никакви проблеми да се изправям на педалите. Даже дърт джъмпа си го карам постоянно прав...
Килограмите като число не са определящ фактор според мен. Все пак всеки човек е различен, пък и мускула тежи повече от мазнините. Аз съм 90 сега и съм със нормнално телосложение ( 183 висок )...

За мен няма по-яко от това да грабна колелото и да тръгна на някъде, без джипиеси, без апликации, без километражи, просто аз и колелото... Но разбирам, че на някои им доставя удоволстие да си следят прогреса, по някакъв начин, и това също е ок.
Аватар
Gworan
 
Мнения: 1018
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пет Окт 27, 2017 10:08 am

Re: Темата на СтаменЧо!

Мнениеот zoomaniak » Чет Юни 28, 2018 9:56 am

@Gworan - виж тук: https://www.youtube.com/watch?v=l1xhH8s ... oiyOJWh1cA

90 минути състезание и за да си първи си трябва много повече от това което коментираме.

Но тук не сме състезатели - значи - просто говорим за издръжливост при преходи - примерно 60 км педалиране до точка А - от там 40 км крос кънтри в силно пресечена местност.

Нещо такова... това са часове натоварване за крака - тяло и дух.
Не мога да карам - за това махнах спирачките
Аватар
zoomaniak
 
Мнения: 445
Рейтинг: 686
Регистриран на: Сря Апр 18, 2018 9:49 am

Re: Темата на СтаменЧо!

Мнениеот zoomaniak » Чет Юни 28, 2018 10:15 am

@Gworan

Ето нещо важно за педалирането и килограмите и силата на мускулите и тоест за хора без коли :D

И така, карате си колелото, свиркате си с уста и си въртите педалите с някаква скорост от примерно един оборот в секунда. Тогава за една минута вие ще ги завъртите точно 60 пъти. Това число, което показва колко пълни оборота правят краката ви за една минута, се нарича честота на педалиране или още каданс. Следователно, карайки с каданс 60, всяка секунда изминавате 6.75 м, всяка минута – 60х6.75 = 405 м, а всеки час – 60х405 = 24300 м = 24 километра и 300 метра. Не е никак зле, нали? Карате си, свиркате си и с лекота поддържате скорост от над 24 километра в час.


Тоест за около 5 часа или по-малко при първокласен път или второкласен и с малка денивелация - може да минеш над 100 км... и то без да вложиш много усилие ако уцелиш облачен ден или ден в който ръми - жегата ще е проблем - но ако сме тренирани - не е голям проблем.

Така можеш да педалираш до много точки около София - дори до Петрич и т н.... на връщане с Влак - спиш в хотелче и т н.... може на връщане след каране по пътеките - пак педалиране до София.

Извън България това е начин на живот. В страни със силно развито колоездене - организират общи клубни карания до или над 300 км....
Не мога да карам - за това махнах спирачките
Аватар
zoomaniak
 
Мнения: 445
Рейтинг: 686
Регистриран на: Сря Апр 18, 2018 9:49 am

Re: Темата на СтаменЧо!

Мнениеот Gworan » Чет Юни 28, 2018 10:26 am

Има и други фактори. Примерно, гумите оказват голямо влияние (съпротивление). Каданса го знаем, ама зависи и на какви венци си се закачил.
Ако караме само по пътя междуградско, объркали сме форума. Планинското колело не е най-подходящото (не че не става, но ще израсходиш много повече енергия за да стигнеш някъде).
Бях си взел преди време една шосейка. Кефих се много как си карах заедно с колите, в града 40-50км/ч без никакви проблеми (стига да няма вятър). Извън града съм се движил и с около 70км/ч на равен път. Това на планинско колело никога не съм го стигал, освен на дълго спускане...
А за такива дълги преходи, по няколко дни, наистина трябва физическа подготовка. Тук където жиея и карам има само стръмни пътеки, няма равно. Ако карам един ден, после ми трябват поне два да се възстановя... И за това като си представя, да карам няколко дена подред, ми се струва непосилно. Но пък, винаги съм си мислел, че ако карам само на равен терен, ще мога да си карам постоянно...
Аватар
Gworan
 
Мнения: 1018
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пет Окт 27, 2017 10:08 am

Re: Темата на СтаменЧо!

Мнениеот p360 » Чет Юни 28, 2018 11:33 am

zoomaniak написа:
Тоест трябва да съм около 65-70 кг за да мога да се изправям на педалите. Или поне 80 кг.

Сега съм 100 кг. Отслабнах от 140 кг до 100 кг


Айде малко по-сериозно. Ти още малко ще кажеш, че и прав не можеш да седиш като ходиш или че гравитацията за теб е по-силна. :crazy: Тук става въпрос за секунди, а не за часове въртене прав.

В един момент искаш да се спускаш, в следващия искаш да караш ХС маратони, в третия си готов да преобърнеш изцяло представите ни за планинско колоездене, а всъщност това, което се случва е да се пребиеш на релсите на трамвая по бул. Шипченски проход.

Дори да предположим, че се сдобиеш с така бленуваната издръжливост пак ще свършиш по очи някъде. Няма нужда да търсиш контрааргументи на всяко твърдение, безумни при това само защото не можеш да приемеш, че си има една необходима база от умения, която рано или късно трябва да се покрие до една или друга степен. :dontknow:

До @Gworan: не отричам, че километрите са ми малко и май бая си чеша езика/пръстите и аз, но пък определено смятам, че и малко теоретична база не е излишна. :beer:
p360
 
Мнения: 31
Рейтинг: 1215
Регистриран на: Пон Яну 02, 2012 8:52 pm

Re: Темата на СтаменЧо!

Мнениеот XaCkBuTukC » Чет Юни 28, 2018 11:38 am

В голяма грешка си за килограмите както и за много други неща но това е друга тема. Специално за килограмите как си обясняваш примерно че има хора по 100 110 кг и карат прави, от твоите съждения излиза че само профи състезателите са във форма да карат прави на педалите. При положения че има толкова хора дори с наднормено тегло които карат прави.
Карането в тежки условия няма да го коментирам след като се отказа от Витоша 100 където постоянно има хора покрай теб и никога никога не си сам. Изказването ти сега направо звучи смешно след като беше твърдял че си оцелявал в планина и не те е страх. За мен няма логика човек който може да се справя в планината да се откаже по логично е да се радва че ще оцелява а не да се откаже.
Аватар
XaCkBuTukC
 
Мнения: 461
Рейтинг: 1490
Регистриран на: Чет Май 05, 2005 10:08 am
Местоположение: Варна

Re: Темата на СтаменЧо!

Мнениеот zoomaniak » Чет Юни 28, 2018 11:40 am

XaCkBuTukC написа:В голяма грешка си за килограмите както и за много други неща но това е друга тема


Оки...
Не мога да карам - за това махнах спирачките
Аватар
zoomaniak
 
Мнения: 445
Рейтинг: 686
Регистриран на: Сря Апр 18, 2018 9:49 am

Re: Темата на СтаменЧо!

Мнениеот victortrt » Чет Юни 28, 2018 12:02 pm

Колега, ти няма да се състезаваш на световно ниво. Ти ще караш около София, където има къде, тя е заобиколена от планини - Витоша, Стара планина, Люлин, Плана, Лозенска, че и Вискяр е наблизо.
Отделно на Витоша уикенда и да искаш да останеш сам или само някого, всъщност е доста трудно, защото всички пътеки са като витошка след 5 ч. през делник.
За изправянето. Аз съм 95 кила при 183 см и нямам проблем и на градското и на хибрида да карам прав, особено когато трябва да изкача нещо стръмно или при ускорение преди светофар /включвам на тежка предавка и карам прав/.
Тези кила са за състезатели по шосейно или хсо маратони, нормалните хора можем да караме прави, нищо че не сме 70 кила. Плюс това, колкото и да е готино да се кара колело, е тъпо да си с фигура на тиранозавър рекс или пиле - силни крака, тесни рамена и слаби ръце само заради теглото от 70 кила. А повечето про-та в колоезденето са точно с такива фигури.
victortrt
 
Мнения: 2130
Рейтинг: 1759
Регистриран на: Пет Май 09, 2014 8:15 am

ПредишнаСледваща

Назад към Общ форум

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: http и 32 госта