По-леко колело с два венеца или по-тежко с три?

За всичко свързано с МТБ, което не е за някой от другите форуми. Например: разкази и преживявания, мнения по различни общи въпроси, интeресни продукти, новости и т.н.

Рейтинг за публикуване на тема / Рейтинг за отговор / Тежест: 1000 / 1000 / 20

По-леко колело с два венеца или по-тежко с три?

Мнениеот boriskostoff » Нед Мар 25, 2018 2:16 pm

Здравейте, не мога да избера между две колела.
Принципно се бях спрял на едно десеткилограмово. После обаче мой приятел ми препоръча едни други, с три венци, защото според него с три венци се карало по-лесно. Заради снега още не съм успял да пробвам неговото как вози, тъй като и то е с три, всъщност той ми препоръча същото като неговото. От друга страна то е пак леко, но 15кг.

Въпросът ми е според вас коя комбинация е по-"лека" и то най-вече при каране по баир - живея в хълмист регион, а и смятам да ходя всеки ден на работа с колелото и си има бая баир до там?
boriskostoff
 
Мнения: 6
Рейтинг: 1200
Регистриран на: Сря Мар 14, 2018 4:30 pm

Re: По-леко колело с два венеца или по-тежко с три?

Мнениеот didonch » Нед Мар 25, 2018 3:03 pm

Тия килограми търговците ги пишат малко .... както им изнася, та не се вглеждай много по тях, че като добавиш педали, седалка по твой вкус, гуми според стила ти на каране, някой друг аксесоар и ще останеш неприятно изненадан. По отношение на същинския въпрос: с три венеца се кара по леко по простата причина че имаш голям избор избор на предавателни числа (понякога има дублиране, но не е болка за умиране), печелиш по-голяма максимална скорост, теглото се увеличава пренебрежимо малко. Ако не гониш максимална скорост а ползваш байка само за черни пътеки, баири .... трети венец не ти трябва
didonch
 
Мнения: 318
Рейтинг: 1578
Регистриран на: Съб Май 14, 2016 12:09 pm

Re: По-леко колело с два венеца или по-тежко с три?

Мнениеот Lucky Loser » Нед Мар 25, 2018 3:04 pm

Трети венец не ти трябва за баир и гора. Всъщност, ако няма да въртиш с километри на прав път с по-висока скорост, изобщо не ти трябва.
П.С. 15 кг не е особено лек велосипед.

Колегата ме изпревари даже :)
Боря се за мнения - всекоя бройка е изключително важна !
П.С. И аз имам няколко велосипеда, но са тайна !

Komoot профил
Аватар
Lucky Loser
 
Мнения: 1858
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Чет Фев 21, 2013 8:35 pm

Re: По-леко колело с два венеца или по-тежко с три?

Мнениеот Alexi » Нед Мар 25, 2018 3:19 pm

15 кг е тежък велосипед с нисък клас части .. с колкото и венци да е ще върви тежко .. 10кг е в друго измерение ( но ме съмнява тоя който си гледал да е 10 кг ,това е много лек и вероятно доста скъп велосипед )
Аватар
Alexi
 
Мнения: 6308
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Сеп 15, 2015 1:22 pm
Местоположение: Шумен

Re: По-леко колело с два венеца или по-тежко с три?

Мнениеот boriskostoff » Нед Мар 25, 2018 10:40 pm

Ами, хора, аз имам по-ниски изисквания от вас, даже се двоумя между два хибрида, тъй като ще карам по шосета, но с баири.

Ето тези са:
https://dragzone.bg/velosiped-drag-storm-comp-2017 -тъй като Pro е 10.7кг и рамката е същата с един приятел тук смятаме, че този да е максимум 11 и нещо

и

https://www.shockblaze.com/bg/%D0%B2%D0 ... -2017.html

Карам по шосета с баири, но се спрях на тези заради изправената стойка
boriskostoff
 
Мнения: 6
Рейтинг: 1200
Регистриран на: Сря Мар 14, 2018 4:30 pm

Re: По-леко колело с два венеца или по-тежко с три?

Мнениеот Alexi » Нед Мар 25, 2018 11:13 pm

тва горното не е планински велосипед .. става за леки пътечки но е предимно за шосе
Аватар
Alexi
 
Мнения: 6308
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Сеп 15, 2015 1:22 pm
Местоположение: Шумен

Re: По-леко колело с два венеца или по-тежко с три?

Мнениеот Lucky Loser » Нед Мар 25, 2018 11:17 pm

boriskostoff написа:...даже се двоумя между два хибрида...

Alexi написа:тва горното не е планински велосипед .. става за леки пътечки но е предимно за шосе
- >
Боря се за мнения - всекоя бройка е изключително важна !
П.С. И аз имам няколко велосипеда, но са тайна !

Komoot профил
Аватар
Lucky Loser
 
Мнения: 1858
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Чет Фев 21, 2013 8:35 pm

Re: По-леко колело с два венеца или по-тежко с три?

Мнениеот iL_Diavolo » Нед Мар 25, 2018 11:39 pm

за хасвалт е Драг-а , но изчакай да пуснат пак някоя промоция 15-20 % и направо си вземи Pro :)
Аватар
iL_Diavolo
 
Мнения: 144
Рейтинг: 1291
Регистриран на: Съб Мар 03, 2018 10:28 pm

Re: По-леко колело с два венеца или по-тежко с три?

Мнениеот boriskostoff » Пон Мар 26, 2018 10:48 am

iL_Diavolo написа:за хасвалт е Драг-а , но изчакай да пуснат пак някоя промоция 15-20 % и направо си вземи Pro :)

именно за хасвалт го исками бързам за ново колело, а пък ако кандисам за про-то бих го взел и на сегашната цена :)

Въпросът ми е с кое от двете, които съм постнал, ще ми е по-леко на баир или понеже са по-нисък клас все в гъз? :)

А като отваряш дума за про, тъй като съм напълно бос в материята, какво толкова му е по-хубавото на про освен, че е леко? (макар че като гледам рамките на комп и про са едни и същи)
boriskostoff
 
Мнения: 6
Рейтинг: 1200
Регистриран на: Сря Мар 14, 2018 4:30 pm

Re: По-леко колело с два венеца или по-тежко с три?

Мнениеот ЕAngel » Пон Мар 26, 2018 11:19 am

boriskostoff написа:
iL_Diavolo написа:за хасвалт е Драг-а , но изчакай да пуснат пак някоя промоция 15-20 % и направо си вземи Pro :)

именно за хасвалт го исками бързам за ново колело, а пък ако кандисам за про-то бих го взел и на сегашната цена :)

Въпросът ми е с кое от двете, които съм постнал, ще ми е по-леко на баир или понеже са по-нисък клас все в гъз? :)

А като отваряш дума за про, тъй като съм напълно бос в материята, какво толкова му е по-хубавото на про освен, че е леко? (макар че като гледам рамките на комп и про са едни и същи)


За баир определено вторият. ДРАГ е със шосейкаджисйки курбел 50х34 и 11-30 касета. Шокблейз е с 48X38X28T курбел и 11-34 касета.
Т.е. имаш 34/30 предавка при ДРАГ и 28/34 при Шокблейз.

Тук може да си разиграеш комбинациите http://ritzelrechner.de/
ЕAngel
 
Мнения: 178
Рейтинг: 1380
Регистриран на: Сря Юни 19, 2013 8:58 am

Re: По-леко колело с два венеца или по-тежко с три?

Мнениеот victortrt » Пон Мар 26, 2018 11:25 am

Да де ама няколко кила отгоре и по-тежките гуми също дават значение. По леко шосейно колело към които се доближава драга, е по удачно за асфалт от хибрид от типа на шокблейза, който е за черни пътища и разбит асфалт.
Какви са тези баири толкова. За къде става въпрос. Отделно ако са пусти, изкачването може да става и със засилка от предходното спускане.
victortrt
 
Мнения: 2130
Рейтинг: 1759
Регистриран на: Пет Май 09, 2014 8:15 am


Назад към Общ форум

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 43 госта


cron