Страница 1 от 1

Изпробвано: Shimano SLX 2017 - пълна серия

МнениеПубликувано на: Сря Окт 18, 2017 11:08 am
от Admin
Изображение
Преди две години вносителят на Shimano за България ни предостави за тестване пълна серия компоненти Deore. През 2017 г. дойде ред това да се случи и със серията SLX, чието ново поколение бе представено през 2016 г. и влезе в продажба за настоящия сезон. Това също е една от най-важните групи на Shimano по отношение на българския пазар, защото обикновено предлага достъпна цена, но при нея новостите от горните класове идват по-бързо. Така например тестваните тук компоненти за скоростната система са с 11 предавки, докато при Deore те все още са десет, дори и при най-новото поколение, което бе представено за 2018 г. Така че SLX е ориентирана към планинските колоездачи, които хем искат да оптимизират максимално харчовете си, хем държат да са в крак с повечето най-нови технологии, макар и с известно изоставане спрямо XTR и Deore XT.
http://www.mtb-bg.com/index.php/product ... himano-slx

Re: Изпробвано: Shimano SLX 2017 - пълна серия

МнениеПубликувано на: Сря Окт 18, 2017 7:13 pm
от Torero
Как би сравнил SLX спирачките спрямо Deore и Sram DB5 ?

Re: Изпробвано: Shimano SLX 2017 - пълна серия

МнениеПубликувано на: Чет Окт 19, 2017 6:21 am
от Admin
Спрямо Deore може би са с една идея по-силни (спорно е доколко всеки ще усети тази разлика) и като че ли с малко по-добра модулация, т.е. Deore-то са с една идея по-хапливи като че ли. Но разликата е малка. Може би има по-съществена разлика в охлаждането (доколкото SLX май стандартно идват с радиатори на накладките), но и Deore-то не съм го прегрявал.
Спрямо Sram DB5 разликата е доста по-отчетлива - най-вече в хапливостта, т.е. казано най-разговорно, при SLX лостчетата сякаш задействат спирачката по-бързо и по-рязко, докато при DB5 е по-плавно и постепенно. Като сила не бих казал, че се различават съществено, но описаната разлика в хапливостта създава впечатление за повече сила при SLX. Самите лостчета като форма също са различни.
Аз лично доста бързо свиквам с различни спирачки, поради което и SLX, и DB5 ми харесват и са ми удобни. Просто едните ги усещам по-твърди (т.е. „галя“ ги повече и ги стискам по-плавно), а другите са ми по-меки (т.е. стискам ги по-решително). Има хора, които твърдо предпочитат спирачките им да са от първия тип, както и такива, които предпочитат от втория тип. Както казах, аз лесно се приспособявам и нямам твърди предпочитания в това отношение.