от Admin » Чет Окт 19, 2017 6:21 am
Спрямо Deore може би са с една идея по-силни (спорно е доколко всеки ще усети тази разлика) и като че ли с малко по-добра модулация, т.е. Deore-то са с една идея по-хапливи като че ли. Но разликата е малка. Може би има по-съществена разлика в охлаждането (доколкото SLX май стандартно идват с радиатори на накладките), но и Deore-то не съм го прегрявал.
Спрямо Sram DB5 разликата е доста по-отчетлива - най-вече в хапливостта, т.е. казано най-разговорно, при SLX лостчетата сякаш задействат спирачката по-бързо и по-рязко, докато при DB5 е по-плавно и постепенно. Като сила не бих казал, че се различават съществено, но описаната разлика в хапливостта създава впечатление за повече сила при SLX. Самите лостчета като форма също са различни.
Аз лично доста бързо свиквам с различни спирачки, поради което и SLX, и DB5 ми харесват и са ми удобни. Просто едните ги усещам по-твърди (т.е. „галя“ ги повече и ги стискам по-плавно), а другите са ми по-меки (т.е. стискам ги по-решително). Има хора, които твърдо предпочитат спирачките им да са от първия тип, както и такива, които предпочитат от втория тип. Както казах, аз лесно се приспособявам и нямам твърди предпочитания в това отношение.
Интелигентният човек има възможност да се държи като такъв или като простак. Простакът няма подобен избор.