Капли, скачания и бордюри

За всичко свързано с МТБ, което не е за някой от другите форуми. Например: разкази и преживявания, мнения по различни общи въпроси, интeресни продукти, новости и т.н.

Рейтинг за публикуване на тема / Рейтинг за отговор / Тежест: 1000 / 1000 / 20

Капли, скачания и бордюри

Мнениеот kojuharov » Сря Юни 21, 2017 9:45 am

Здравейте,

ще задам един вероятно много тъп въпрос, но възникна спор и искам да съм сигурен, че не бъркам.

Вярно е, че моето колело е нисък клас - Cross GRX7 29". Та спора се породи м/у мен и колега по повод слизането от бордюри по софийските улици. Аз си пердаша и си слизам от бордюра в движение. Все пак карам MB. Въпросният колега ми развива теотията, че каплите ставали 8-ци от това ми слизане. Детски спор, но все пак не ми звучи логично подобно твърдение. Те тия капли, ако се кривят от слизане от бордюр, то тогава трябва да ги събирам на части по козите пътеки.

Предварително благодаря на споделилите мнение !
"И тия дето гледат все в небето, свършват под земята."
Аватар
kojuharov
 
Мнения: 27
Рейтинг: 1225
Регистриран на: Пет Юни 09, 2017 11:06 am
Местоположение: София - Варна

Re: Капли, скачания и бордюри

Мнениеот Admin » Сря Юни 21, 2017 10:22 am

Бордюрите по принцип са елементарно препятствие в сравнение с повечето трудни терени, които човек може да срещне в планината. Освен това самото слизане не поставя никакви предизвикателства към колелата на велосипеда.
Каплата може да пострада при качване на бордюр, ако се използва неправилна техника и ниско налягане в гумите, т.е. може да се спука гума в ръба, да се подбие каплата, такива неща. За да стане на осмица обаче, трябва направо да се забиеш в бордюра, вероятно под лек ъгъл, съпроводено и с падане, а тогава ще си късметлия, ако си се разминал само с изкривена капла. ;)
Изобщо, правилно си се ориентирал, че планинските велосипеди не са направи от стъкло. :D
Интелигентният човек има възможност да се държи като такъв или като простак. Простакът няма подобен избор.
Аватар
Admin
 
Мнения: 16374
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пон Май 20, 2002 12:00 am
Местоположение: София

Re: Капли, скачания и бордюри

Мнениеот evilzet » Сря Юни 21, 2017 11:02 am

Админ, недей така, сигурен ли си как слиза колегата?
Я си представи както си караш и слизаш без да си надигнеш задника - няма да е много трудно да направиш на овал каплата. Друго си е да си надигнеш задника, даже аз имам и навика леко да се тласна нагоре преди задницата да е напуснала бордюра. Така отлагам момента на най-голяма тежест от тялото и удара на самото колело в по-ниската част. Дано се разбра какво имам предвид, но усещам, че има ефект.
evilzet
 
Мнения: 1483
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Сря Май 17, 2006 2:19 pm
Местоположение: Варна

Re: Капли, скачания и бордюри

Мнениеот Admin » Сря Юни 21, 2017 11:06 am

ОК, съгласен съм, че правилна техника е необходима и при слизането. Но дори да седи на седалката, това ще е най-лошо първо за него и доста бързо ще го разбере. И дори тогава не мисля, че каплата ще стане току-така на осморка - бая слизания в седнало положение, и то от високи бордюри, ще трябват, за да се постигне такъв ефект. :)
Интелигентният човек има възможност да се държи като такъв или като простак. Простакът няма подобен избор.
Аватар
Admin
 
Мнения: 16374
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пон Май 20, 2002 12:00 am
Местоположение: София

Re: Капли, скачания и бордюри

Мнениеот kojuharov » Сря Юни 21, 2017 11:09 am

Ставането е ясно, все пак карам твърдак :). Не мога да повярвам, че ще стане 8-ца от слизане на 10 см бордюри. В планината да не би да няма височини, каманак и прочие ? За техниката не коментирам, защото съм начинаещ и не мога да кажа, че все още я имам.
"И тия дето гледат все в небето, свършват под земята."
Аватар
kojuharov
 
Мнения: 27
Рейтинг: 1225
Регистриран на: Пет Юни 09, 2017 11:06 am
Местоположение: София - Варна

Re: Капли, скачания и бордюри

Мнениеот THEZOGGO » Сря Юни 21, 2017 12:00 pm

Aко налягането в гумите ти е достатачно високо, не би трябвало да имаш проблем. Но каквото и налягане да имаш в гумите, ако при качаване с висока скорост прегазиш остър бордюр тогава е много вероятно да направиш снейк байт и може да подбиеш каплата. Е зависи каква е шината на каплата и как е наплетена. Ако е Sуntace e малко вероятно да я подбиеш през бордюр, но тук става въпрос за цена на уил сет колкото цялото ти колело.

https://www.youtube.com/watch?v=GuUkASfGOwo

Но в твоя случай с кросовските капли предполагам, че първия проблем след време, който ще срешнеш е омекване на спиците. И оттам ще започне да бие да речем задната капла.
Canyon Ultimate AL SLX *Ultegra, Mavic / Grand Canyon AL SLX 9.0 * DEORE XT, Fox Performance, Mavic / SCRAPPER XC 3.7 LTD
Tief im Herz - Canyon Radfahrer
Аватар
THEZOGGO
 
Мнения: 5618
Рейтинг: 1840
Регистриран на: Съб Авг 26, 2006 9:30 am
Местоположение: 664 km nordwestlich vom Paradies

Re: Капли, скачания и бордюри

Мнениеот carmo » Сря Юни 21, 2017 4:13 pm

Има значение и къде е приложена тежестта на тялото. Ако е на седалката е зле за гръбнака и Д-то, но на байка и уилсовете им е поносимо. Ако си се повдигнал на 2-та педала (така че курбелите да са хоризонтално) е най-добре и за двама ви. Но ако единият ти крак е долу (примерно левият), колелото под теб е наклонено (в случая надясно), тогава силата е изместена встрани, спиците действат не само на опън, но и на изкълчване и ако има удар -ето ти склонност към изкривяване на шината.
Принципно Кросовите шини са преоразмерени, но и съответно по-тежички.
carmo
 
Мнения: 1266
Рейтинг: 1930
Регистриран на: Пет Юни 27, 2014 8:28 am

Re: Капли, скачания и бордюри

Мнениеот ajaxxx » Сря Юни 21, 2017 4:38 pm

Провери дали на са ви разхлабени спиците. Хващаш 2по2 и стискаш леко, не трябва да мърда т повече от 1-2мм. Ако са прекалено меки може и да изкривиш шината, но за 8морка трябва да слезеш от бордюра с 360. Ето ти едно видео на какво и колко издържа един кофти байк: https://www.youtube.com/watch?v=Vtbj4V5x4U8
0:58 :)
ajaxxx
 
Мнения: 40
Рейтинг: 1185
Регистриран на: Нед Апр 03, 2011 8:33 pm

Re: Капли, скачания и бордюри

Мнениеот kojuharov » Сря Юни 21, 2017 4:47 pm

Като цяло е на 5 дена :)
От фирменият магазин на Cross казаха, че трябва да ида на 10-тото каране, за да натегнат каквото има за натягане.
Гумите, момчето каза, че са в правилното налягане. Още не е излизало на пресечен терен, за сега само до работа и обратно 15-20 км на ден.

А аз слизам от бордюр с макс 20-30 км в час. Това е най-високата скорост, която мога да си позволя предвид всички пешеходци - баби, кучета, опънати кайшки и т.н.
"И тия дето гледат все в небето, свършват под земята."
Аватар
kojuharov
 
Мнения: 27
Рейтинг: 1225
Регистриран на: Пет Юни 09, 2017 11:06 am
Местоположение: София - Варна

Re: Капли, скачания и бордюри

Мнениеот ajaxxx » Сря Юни 21, 2017 4:56 pm

Карай смело нищо няма да му стане.
ajaxxx
 
Мнения: 40
Рейтинг: 1185
Регистриран на: Нед Апр 03, 2011 8:33 pm

Re: Капли, скачания и бордюри

Мнениеот cyclopz » Сря Юни 21, 2017 10:00 pm

моя първи велосипед беше крос 29, със обикновените стандартни крос-ер шини, тежа 100+ кг, към края преди да го сменя бях взел да карам на скорост по ръбести камъни с размер 20-30 см, бордюри качвах и слизах, съвсем накрая няколко пъти късах спици (по 1-2), но каплите си бяха ок. Има все пак малко техника - примерно, всяко подобно действие не може да правиш с дупе на седалката - седи се прав на педалите. Абе ще го усетиш с времето, но не му се плаши. Налягане на гумите за градско поне 2- 2.3 атм, и си ок. Ако си много джаста-праста, може да си срежеш задната вътрешна гума при дървено качване на бордюр, но ако я напомпиш на 2.5, може и да се опазиш.
Аватар
cyclopz
 
Мнения: 179
Рейтинг: 1372
Регистриран на: Пон Авг 05, 2013 10:29 pm

Re: Капли, скачания и бордюри

Мнениеот kojuharov » Пет Юни 23, 2017 9:05 am

За сега няма проблем, следващата седмица ще отида на контролен преглед.
Прави единствено впечатление, че на по-големи задни венци се чува едно леко притракване. Надявам се да обърнат внимание и да решат проблема без да се суетят.
"И тия дето гледат все в небето, свършват под земята."
Аватар
kojuharov
 
Мнения: 27
Рейтинг: 1225
Регистриран на: Пет Юни 09, 2017 11:06 am
Местоположение: София - Варна


Назад към Общ форум

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 45 госта