Увеличаване на спирачна сила

За всичко свързано с МТБ, което не е за някой от другите форуми. Например: разкази и преживявания, мнения по различни общи въпроси, интeресни продукти, новости и т.н.

Рейтинг за публикуване на тема / Рейтинг за отговор / Тежест: 1000 / 1000 / 20

Увеличаване на спирачна сила

Мнениеот Katana » Чет Юни 15, 2017 5:56 pm

Здравейте отново! От скоро ми се върти една мисъл в главата, а именно да засиля по някакъв начин спирачната сила на задната спирачка, тъй като ми се струва недостатъчна.Спирачките са сравнително нови ( на около 3 месеца ) SHIMANO BL-M506L.Реално при спускане доста загряват ( особенно задната ), лостчето започва да потъва почти до кормилото.Не ми се дават пари за цяла спирачка в момента.
Какво бихте ме посъветвали да направя ?
1. Други накладки (нямам идея моите какви са, но мога да го проверя по-късно).
2. Нов адаптор...нещо от сорта на Zee примерно.
3. Направо нова ,по-добра цяла спирачка.
4. Или нещо друго за което не се сещам.
Благодаря предварително! :beer:
Аватар
Katana
 
Мнения: 409
Рейтинг: 1343
Регистриран на: Вто Юли 12, 2016 10:22 pm

Re: Увеличаване на спирачна сила

Мнениеот Alexi » Чет Юни 15, 2017 6:29 pm

нова спирачка поне деоре 615 с метални накладки с радиатори и icetech дискове и ще се родиш
Аватар
Alexi
 
Мнения: 6308
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Сеп 15, 2015 1:22 pm
Местоположение: Шумен

Re: Увеличаване на спирачна сила

Мнениеот emo_gp » Чет Юни 15, 2017 7:38 pm

Колега какви са ти дисковете? Аз ползвам същите спирачки, но при по-продължително спускане започват да се надървят. Моите дискове са RT56 !
Boardman Fs Pro 27.5
Аватар
emo_gp
 
Мнения: 392
Рейтинг: 1430
Регистриран на: Вто Май 29, 2012 5:58 pm
Местоположение: Гр. Стара Загора

Re: Увеличаване на спирачна сила

Мнениеот Katana » Чет Юни 15, 2017 8:18 pm

Ротора ми е sr-mт-66 180mm.Ако реша да сменя само диска и накладките с метални дали ще усетя разлика?
Аватар
Katana
 
Мнения: 409
Рейтинг: 1343
Регистриран на: Вто Юли 12, 2016 10:22 pm

Re: Увеличаване на спирачна сила

Мнениеот Alexi » Чет Юни 15, 2017 8:21 pm

ако има метални накладки за твоя модел пробвай с такива
Аватар
Alexi
 
Мнения: 6308
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Сеп 15, 2015 1:22 pm
Местоположение: Шумен

Re: Увеличаване на спирачна сила

Мнениеот taurus13 » Чет Юни 15, 2017 8:23 pm

Абе.....нова спирачка ти трябва.....не знам колко ти е диска, но при мен със 180 мм имаше недостиг на спирачна сила - спирачката ми е сейнт 800. Сложих 203 и вече нямам проблем. Но феномени като омекване или одървяне на спирачката се дължат на прегряване на течността, което не мисля че би се повлияло значително от накладки и диск.
Изображение
Аватар
taurus13
 
Мнения: 5727
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пон Дек 17, 2007 10:07 am

Re: Увеличаване на спирачна сила

Мнениеот Alexi » Чет Юни 15, 2017 8:38 pm

повлиява се от накладки с радиатори и диск от висок клас с алуминиева вложка като примерно RT-98/99 ,но си е инвестиция и то немалка ..
Аватар
Alexi
 
Мнения: 6308
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Сеп 15, 2015 1:22 pm
Местоположение: Шумен

Re: Увеличаване на спирачна сила

Мнениеот outfaced » Чет Юни 15, 2017 9:50 pm

1. Други накладки (нямам идея моите какви са, но мога да го проверя по-късно).
2. Нов адаптор...нещо от сорта на Zee примерно.
3. Направо нова ,по-добра цяла спирачка.
4. Или нещо друго за което не се сещам.

5. По-добра техника на спиране

Няма спирачка, която да не прегрее ако я стискащ постоянно.
Не се разбра колко тежиш ... Освен ако не си 100+кг то 200 диск отзад не карат дори и на ендуро-състезанията.
Омекването на лоста означава въздух в системата.
Изображение Изображение
продавам: разни неща
Аватар
outfaced
 
Мнения: 6057
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пет Юли 20, 2007 3:24 pm
Местоположение: Пловдив

Re: Увеличаване на спирачна сила

Мнениеот Katana » Чет Юни 15, 2017 9:54 pm

Гледам примерно в Chainreaction XT М-8000 излиза около 200 лева.http://www.chainreactioncycles.com/bg/e ... prod135839
Обаче не видях никъде в описанието дали влизат и накладките.Ако е така какви метални накладки са добре да се сложат на XT-to.Пише че е препоръчано да се ползват с Ice tech ротор.
Ако и ротот ще взимам държа да НЕ е Central Lock.Примерно този http://www.chainreactioncycles.com/bg/e ... -prod67197
И като драсна чертатаа.... излиза доста солено . Предполагам накладките (метални) са около 30 лв. ...около 300 лв. излиза всичко.
И за това ми се искаше нещо компромисно.Дайте моля някаква идея за метални накладки съвместими с XT калипера , съвместим с лостчето. :beer: Ротора да речем че е горепосочения.
Лостчето на Xt-то мога и по натам да го взема..стига другото да е съвместимо с моето...
А междодругото какво ще е следствието от сегашния ми ротор mt-66 със метални накладки?
Аватар
Katana
 
Мнения: 409
Рейтинг: 1343
Регистриран на: Вто Юли 12, 2016 10:22 pm

Re: Увеличаване на спирачна сила

Мнениеот Katana » Чет Юни 15, 2017 9:59 pm

outfaced написа:5. По-добра техника на спиране

Няма спирачка, която да не прегрее ако я стискащ постоянно.
Не се разбра колко тежиш ... Освен ако не си 100+кг то 200 диск отзад не карат дори и на ендуро-състезанията.
Омекването на лоста означава въздух в системата.

Лек съм...72 кг.Все още нямам достатъчната техника на спиране и съответно станах пръв приятел на дясното лостче :)
След като паднах преди 2 дена спирачката като че ли глътна малко въздух и спря да работи за 2..3 минути , но след припомпване се пооправи.
Сега задната си остана малко по-потъваща от предната...какво се прави в този случай...смяна на масло и обезвъздушаване ли?
Аватар
Katana
 
Мнения: 409
Рейтинг: 1343
Регистриран на: Вто Юли 12, 2016 10:22 pm

Re: Увеличаване на спирачна сила

Мнениеот Alexi » Чет Юни 15, 2017 10:14 pm

може да си поръчаш спирачката направо с метални накладки ,предлагат аз взех СЛХ така от тях ( поотделно са скъпички към 30 лв са ) модела им е j04c
Аватар
Alexi
 
Мнения: 6308
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Сеп 15, 2015 1:22 pm
Местоположение: Шумен

Re: Увеличаване на спирачна сила

Мнениеот Pr3d4t0R » Чет Юни 15, 2017 10:52 pm

Със 72 кг нямаш нужда от нова спирачка за този проблем. Пробвай с метални накладки и с подобряване техниката на спиране - отпускай я за момент, за да дадеш шанс на течността да отдели топлина, а не да продължава да трупа. Много малко са местата, където наистина е необходимо постоянно да се кара на спирачка.

Тежа колкото теб и доста време карах с 203 диск, като вече не си спомням защо така съм бил решил :D Като стил на спиране използвам много повече време задната спирачка от колкото предната. С големият диск постоянно забивах задната гума, въпреки че не ми е било цел. Сега със 180 диск имам отлична модулация и контрол над задницата.
Аватар
Pr3d4t0R
 
Мнения: 3973
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Нед Яну 29, 2006 10:07 am

Re: Увеличаване на спирачна сила

Мнениеот Katana » Чет Юни 15, 2017 11:08 pm

Аз че съм новак новак съм :) ама и колелото го олекотих доста на 13.5 кг. стъпи.Докато се усетя вече набира и лети...Ще тренирам над техниката..а спирачката ще я сервизирам.На този етап явно няма смисъл от нова, а само нови накладки.И все пак...как ще се чустват новите метални с НЕ Ice Tech ротора ми? :)
"Като стил на спиране използвам много повече време задната спирачка от колкото предната." само това не го разбрах...не е ли нормално да ползваш главно задната спирачка а предната лееееееко да си държи...
Аватар
Katana
 
Мнения: 409
Рейтинг: 1343
Регистриран на: Вто Юли 12, 2016 10:22 pm

Re: Увеличаване на спирачна сила

Мнениеот kawasuna » Пет Юни 16, 2017 6:48 am

Металните накладки до колкото съм чувал(не съм карал с такива)започват да работят по-добре когато загреят,съответно ако са студени са по-зле от органичните.И били шумни(скърцат)Иначе и аз много преди се замислях за метални,но след чутото се отказах,дали е така хората с такива да кажат.Някой кара ли Saint спирачки друг стил,не ДН?
Аватар
kawasuna
 
Мнения: 492
Рейтинг: 1240
Регистриран на: Пон Апр 04, 2016 9:22 pm
Местоположение: Стара Загора

Re: Увеличаване на спирачна сила

Мнениеот Alexi » Пет Юни 16, 2017 6:52 am

не е вярно това .. спират по добре от органични винаги ,за шум малко по шумни са но това е бял кахър ( чак силно скърцане няма ).. а и изкарват 2-3 пъти повече ,не им е проблем ако ги омазниш случайно ,все плюсове ..
Аватар
Alexi
 
Мнения: 6308
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Сеп 15, 2015 1:22 pm
Местоположение: Шумен

Re: Увеличаване на спирачна сила

Мнениеот Pr3d4t0R » Пет Юни 16, 2017 9:54 am

Органичните накладки имат една идея по-добра модулация (не са хапливи) - само това им е предимството. Аз лично карам с органични на Сейнта отпред и метални на SLX-a отзад.

Katana написа:"Като стил на спиране използвам много повече време задната спирачка от колкото предната." само това не го разбрах...не е ли нормално да ползваш главно задната спирачка а предната лееееееко да си държи...

Имам приятели, които ползват много повече предната спирачка, а могат да карат и не са бавни - за това смятам, че е индивидуално с кой начин на спиране човек се чувства комфортно. Няма да имаш проблем с метални накладки на твоя ротор - имам от същата серия, но предна генерация пак отзад.

kawasuna написа:Някой кара ли Saint спирачки друг стил,не ДН?

Да, взех си Сейнт (втора ръка), защото има много по-добра модулация от ХТ/SLX. Спирачната му сила също е впечатляваща и човек трябва да внимава с нея. Бях готов да купя ново Zee, но тогава нямаше налично в България - по чуждите форуми пишат, че разликата между Сейнт и Зии е минимална.
Аватар
Pr3d4t0R
 
Мнения: 3973
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Нед Яну 29, 2006 10:07 am

Re: Увеличаване на спирачна сила

Мнениеот 4getcredo » Пет Юни 16, 2017 10:19 am

Това със спирането чрез предимно задната е повече сензитивна измама отколкото реален факт. От чисто физическа гледна точка няма как да спреш предимно със задната, особено когато караш надолу. Усеща се така, защото 1) голяма част от тежестта при спиране отива при предната => увеличава се триенето и сцеплението => предната гума се блокира/приплъзва по-трудно => поглъща по-ефективно натрупаната енергия от спирането. 2) човек си мисли, че като стиска повече задната, спира повече, защото се случва точно обратното на онова с предната = задната гума олеква, понижава се сцеплението, тя губи сцепление и спира да се върти/блокира, което значи, че не спира толкова ефективно. Всичко това важи в най-голяма сила при идеални условия на спиране = каране направо и спиране направо, без неравности (което, чисто статистически, е по-голямата част от времето на спиране). Т.е. Katana, ти може да си мислиш, че спираш повече със задната, ама то не е така. Просто не използваш напълно капацитета на предната, а възможностите на задната са доста по-ограничени, оттам и по-лошия резултат спрямо вложените усилия => прегряване. Като свикнеш да го правиш (да разчиташ поне толкова и на предната), ще можеш да спираш много по-ефективно, с по-малко спирачен път. Накратко, да караш по-бързо, без да рискуваш да се блъснеш или да излезеш от завоя.

Мога да дам един хинт, как да свиквате да разчитате повече на предната. Като тръгнете да спирате с предната (а и със задната), си представете, че трябва да бутнете колелото напред, а не че вие трябва да се изтеглите назад. Различно е. Не да отстъпвате, а да атакувате, да бутате върху кормилото и върху педалите. Преди спирането се заема атакуваща позиция и като натиснете спирачките, започвате да изправяте крайниците, ама не назад да отивате, а нагоре и леко назад в зависимост от наклона. Все едно се стремите да избутате колелото напред.

Обаче задната спирачка все пак има много важна роля и всеки го е разбрал, когато по някаква причина му се наложи да кара само с предна. Тя (задната) стабилизира траекторията на велосипеда, както прави парашута при скок, и това важи най-вече при завиване и при неравен терен. Аз си спомням, когато Pr3d4t0R обясняваше защо иска 200 м. диск отзад и как държеше на своето. Вече го е разбрал от собствения си опит :).

Пиша това, за да подкрепя outfaced относно техниката на спиране. Тя даже трябва да отиде на първо място. На първо време опитвай да не държиш нон стоп спирачката, а постоянно да припомпваш, като ABS система. Гледай да спираш преди препядствието и/или завоя, а не върху него.
Последна промяна 4getcredo на Пет Юни 16, 2017 11:12 am, променена общо 7 пъти
Изображение Аз си поддържам колелото при Пацо!:)
Аватар
4getcredo
 
Мнения: 3174
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Юли 08, 2003 2:53 pm
Местоположение: София

Re: Увеличаване на спирачна сила

Мнениеот bdog » Пет Юни 16, 2017 10:22 am

Металните предават значително повече топлина към апарата. В някои случаи това може да е недостатък - например, ако има лош навик да се дължи спирачката леко стисната на дълги спускания.
Аватар
bdog
 
Мнения: 335
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Чет Окт 20, 2011 12:09 pm

Re: Увеличаване на спирачна сила

Мнениеот 4getcredo » Пет Юни 16, 2017 10:26 am

bdog написа:Металните предават значително повече топлина към апарата. В някои случаи това може да е недостатък - например, ако има лош навик да се дължи спирачката леко стисната на дълги спускания.

:agree: и износват диска повече. Накладките в случая не са толква важен елемент от решението на проблема.
Изображение Аз си поддържам колелото при Пацо!:)
Аватар
4getcredo
 
Мнения: 3174
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Юли 08, 2003 2:53 pm
Местоположение: София

Re: Увеличаване на спирачна сила

Мнениеот psixopat » Пет Юни 16, 2017 10:39 am

Ето няколко клипа, относно техниката на спиране, които може да са от полза.
https://www.youtube.com/watch?v=u1RexDMdbK4
https://www.youtube.com/watch?v=s0wtDMGF0u0
https://www.youtube.com/watch?v=l6xaEz_kjcA
https://www.youtube.com/watch?v=BWX8D0aPrcQ&t=376s
:beer:
taurus13 написа:в планината също има 4 посоки, но те са различни от световните. Тук те са: Нагоре, Надоле, Насам и Натам.
:)
Аватар
psixopat
 
Мнения: 1211
Рейтинг: 1867
Регистриран на: Сря Май 16, 2007 8:11 pm
Местоположение: Габрово

Re: Увеличаване на спирачна сила

Мнениеот Pr3d4t0R » Пет Юни 16, 2017 12:00 pm

@4getcredo

Така е - не съм уточнил явно, че много повече време използвам задната сравнено с предната.

4getcredo написа:Мога да дам един хинт, как да свиквате да разчитате повече на предната. Като тръгнете да спирате с предната (а и със задната), си представете, че трябва да бутнете колелото напред, а не че вие трябва да се изтеглите назад. Различно е. Не да отстъпвате, а да атакувате, да бутате върху кормилото и върху педалите. Преди спирането се заема атакуваща позиция и като натиснете спирачките, започвате да изправяте крайниците, ама не назад да отивате, а нагоре и леко назад в зависимост от наклона. Все едно се стремите да избутате колелото напред.

Бих добавил и пети надолу - много помага да се свали тежестта.

4getcredo написа:Аз си спомням, когато Pr3d4t0R обясняваше защо иска 200 м. диск отзад и как държеше на своето

Бре как помниш - отдавна беше и съм забравил вече :D Реално го смених по неволя 203-та, защото го размазах в един камък.
Аватар
Pr3d4t0R
 
Мнения: 3973
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Нед Яну 29, 2006 10:07 am

Re: Увеличаване на спирачна сила

Мнениеот Katana » Пет Юни 16, 2017 12:09 pm

Благодаря на всички за отзивите!
Това със "избутването" напред ми изглежда доста странно, но все пак ще го пробвам.Явно трябва да свикна с по-високата скорост.Като пусна спирачката и се изтрелвам направо.При последното пускане всичко ми беше пълна индия.Общо взето не мислех толкова над текниката.Даже в някои моменти усещах че държа и двете спирачки до дупка, а тялото леко вдървено.Успявам да избегна част от неравностите с предната, но явно поради липса на техника с тялото, задната гума си поемаше всичко и нищо не правя, а си газя всичко!Сега ще изгледам клипчетата които сте ми пратили и започвам работа на това.
Малко излезнах от темата, но какво да се прави.За сега поне не мисля да не сменям спирачката , а да вкарвам малко повече мисъл и техника при спускане.
Иначе в най-скоро време ще сложа метални накладки да видим тогава как ще е!
И друго исках да ви попитам.При вираж.... преди него намалям, после гледам да не използвам спирачка, обаче след това някакси при излизане предната гума се вдика и ставам супер нестабилен.Като това се случва на тренирано трасе...в планината острите виражи ги взимам като малките деца...
Аватар
Katana
 
Мнения: 409
Рейтинг: 1343
Регистриран на: Вто Юли 12, 2016 10:22 pm

Re: Увеличаване на спирачна сила

Мнениеот Sartor » Пет Юни 16, 2017 12:25 pm

Да се включа и аз - понеже съм в твоите килограми. Наистина е добре да поработиш върху спирачната техника. Шиманските лостчета поне позволяват да ги отпуснеш напълно - аз така правя и спирачките доста си почиват. Ако така си ги загрявал няколко пъти, добре е да им смениш изцяло течността - това аз си го правя вкъщи всяка година или на шест месеца (според зависи колко съм карал).

Използвам Shimano XTR BR 988 (това е trail версията), от една седмица съм изцяло с метални накладки - доста по-хапливи са. Роторите ми са IceTec.
Аватар
Sartor
 
Мнения: 1548
Рейтинг: 1995
Регистриран на: Чет Фев 25, 2010 5:30 pm
Местоположение: София

Re: Увеличаване на спирачна сила

Мнениеот 4getcredo » Пет Юни 16, 2017 12:43 pm

Katana написа: Това със "избутването" напред ми изглежда доста странно, но все пак ще го пробвам...


Отстрани като го гледаш не изглежда като избутване, но това е усилието от страна на твоето тяло/центъра на тежестта да остане равномерно разпределено върху колелото (да не отидеш прекалено напред = да прескочиш кормилото и/или да не отидеш прекалено назад = да изгубиш контрол над предницата). Отстрани изглежда като изтегляне назад, но реално не е. По-скоро избутваш колелото напред. Това си представяй и тялото ще започне да го прави. Като казваме "изтегляне", много често начинаещият заема тази позиция и тогава натиска спирачките. Напротив, евентуално се озоваваш в тази изтеглена позиция (или както на клиповете е показано с опънати крайници и пети долу) едва в края на спирането, това е финалната му фаза, така да се каже.

За виражите, в идеалния случай, ако си успял да го изпомпаш добре, се получава точно това. Случва се нещо като хвърлячите на чук (само че няма пълно завъртане). Хвърлячът се върти, върти и използва натрупаната от центробежните сили енергия да изхвърли чука надалеч. Така е и с виража/завоя, само че за една част от "завъртането". Колоездачът нагнетява центробежни сили в завоя (благодарение на виража, който осигурява допълнително сцепление) и на изхода на завоя ги освобождава. Тогава колелото литва напред в посоката, която искаш, защото колоездачът е освободил колелото от тежестта си, пуснал го е (както правят с чука хвърлячите). В зависимост от виража и какво следва след него, колоездачът трябва да прецени дали да "пусне" напълно или да остане сравнително в неутрална позиция и да убие част от тази инерция за погасяване на неравност или нещо друго. Разгледай клипове с пъмптракове и ще видиш как, част от забавата е, след виража да прескочиш следващите две бабуни, използвайки бабуната на изхода на виража... 1) Това се случва, защото колоездачът е нагнетявал докрай и използва горната висока точка на изходната бабуна, за да се изстреля нагоре. 2) Има и друг вариант... да използва нагнетената от завоя инерция, за да погаси изходната бабуна (да освободи колелото от тежестта си в началото на бабуната, т.е. да я прескочи) и така да спечели повече линейна скорост (напред), а не и нагоре, както при първия вариант.

https://www.youtube.com/watch?v=O_PGsEs1yyE В повечето случаи, докато кара на пъмпа/помпи, карачът прави второто (2), изпомпва, за да спечели линейна скорост/напред. Като усети, че има достатъчно скорост, прави първото (1), т.е. освобождава енергията в горната част на бабуната, не преди нея, за да излети и нагоре, и да "скочи".
Изображение Аз си поддържам колелото при Пацо!:)
Аватар
4getcredo
 
Мнения: 3174
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Юли 08, 2003 2:53 pm
Местоположение: София

Re: Увеличаване на спирачна сила

Мнениеот taurus13 » Пет Юни 16, 2017 1:04 pm

абе...аз избягвам да блокирам задна спирачка при спускане, но със 180 диск и да исках не ставаше толкова лесно.По принцип би трябвало да е достатъчна за човек докъм 90 кила, ама на практика само когато е ново всичко е така - малко се поизносил диска, малко се оцапали накладки....евентуално някое въздушно мехурче в системата и вече нямаш бърза спирачка, когато ти трябва....аз затова съм заложил на преоразмеряване на силата, та и да не са идеални условията пак да имам нужното...
Изображение
Аватар
taurus13
 
Мнения: 5727
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пон Дек 17, 2007 10:07 am

Re: Увеличаване на спирачна сила

Мнениеот 4getcredo » Пет Юни 16, 2017 1:17 pm

Само да обясня, че "пускането" на колелото е всъщност, ако сме във финална фаза на изправяне върху колелото, както при спиране, и след това рязко се свием, колелото олеква от тежестта на колоездача, все едно чукът е пуснат от хвърляча, и тогава колелото не носи нашата тежест, съответно свободно прелита, прегазва неравността. На върха на бабуната, колоездачът пак хваща колелото/чука, и от най-свито положение на тялото започва да се изправя... до следващата бабуна. Това се случва при помпането. Дали ще летиш напред или напред и нагоре зависи в коя точка от завъртането на чука ще "пуснеш", ще се свиеш.
Изображение Аз си поддържам колелото при Пацо!:)
Аватар
4getcredo
 
Мнения: 3174
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Юли 08, 2003 2:53 pm
Местоположение: София

Re: Увеличаване на спирачна сила

Мнениеот Pr3d4t0R » Пет Юни 16, 2017 2:20 pm

Мен ми изглежда, че на Katana ще му е доста полезно едно такова обучение, за да усвои и практикува основните техники:
http://www.mtb-bg.com/index.php/events/ ... -july-2017
Аватар
Pr3d4t0R
 
Мнения: 3973
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Нед Яну 29, 2006 10:07 am

Re: Увеличаване на спирачна сила

Мнениеот Katana » Пет Юни 16, 2017 10:15 pm

4getcredo написа:
Katana написа: Това със "избутването" напред ми изглежда доста странно, но все пак ще го пробвам...


Отстрани като го гледаш не изглежда като избутване, но това е усилието от страна на твоето тяло/центъра на тежестта да остане равномерно разпределено върху колелото (да не отидеш прекалено напред = да прескочиш кормилото и/или да не отидеш прекалено назад = да изгубиш контрол над предницата). Отстрани изглежда като изтегляне назад, но реално не е. По-скоро избутваш колелото напред. Това си представяй и тялото ще започне да го прави. Като казваме "изтегляне", много често начинаещият заема тази позиция и тогава натиска спирачките. Напротив, евентуално се озоваваш в тази изтеглена позиция (или както на клиповете е показано с опънати крайници и пети долу) едва в края на спирането, това е финалната му фаза, така да се каже.

Това да не е нещо от сорта на внезапно натискане на колелото едновременно напред и надоло без спирачка, след което тялото леко се накланя назад без да е прекалено много, след което ръцете се опъват и придърпват кормилато назад с което скоростта се убива.
Колкото до потъването на спирачката ....днес ходих до сервиза и се оказа че задния калипер на спирачката се беше разместил.След настройката сега спира ПЕРФЕКТНО.От както съм си купил байка не е спирала така. :D
Това с обучението на Пампорово е суууупер идея стига да има средства и време.Друго си е на практика да ти обесни човек как стоят нещата.
Днес остана някакво свободно време и успях да потренирам виражите.Мисля че ми се получават нещата...малко Бъни Хоп...малко завои...абе получават се нещата.Колкото и по детски да звучи вече и на задна гума успявам да го вдигам и карам.До скоро ми се виждаше дълко и тежко колелото.Това е като с фитнеса..в началото няма резултат, но като видиш първите малки промени ти се струват вече големи.
Аватар
Katana
 
Мнения: 409
Рейтинг: 1343
Регистриран на: Вто Юли 12, 2016 10:22 pm

Re: Увеличаване на спирачна сила

Мнениеот Ozzie » Пет Юни 30, 2017 11:39 am

taurus13 написа:...не знам колко ти е диска, но при мен със 180 мм имаше недостиг на спирачна сила - спирачката ми е сейнт 800. Сложих 203 и вече нямам проблем.

'щот си дебел! :P
По-добре с хубава жена на надуваем матрак, отколкото с надуваема жена на хубав матрак...
Аватар
Ozzie
 
Мнения: 12470
Рейтинг: 1698
Регистриран на: Сря Мар 31, 2004 10:13 pm
Местоположение: Варна


Назад към Общ форум

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: emo_gp и 50 госта