Страница 3 от 4

Re: Електрическите планински велосипеди | Основна информация

МнениеПубликувано на: Сря Окт 10, 2018 8:56 pm
от outfaced
moridinbg написа:Не си (:
20кг, но с асист се върти МНОГО по-лесно нагоре от 11кг твърдак сам. Казвам го като човек почнал с 10.8 килограмов твърдак, в момента с 15кг ендуро и пробвал 20кг електричка нагоре.


Нагоре ясно ... надолу не мож ма убеди, че е по яко да се спуска с 20+кг обаче. Количеството не компенсира качеството :)
За мен това може да е само ерзатц или допълнение към истинското спускане - друг тип емоция или за когато няма време да въртиш нагоре.
За някои може пък точно тоя тип да е по истинската емоция ... хора сякви.

Re: Електрическите планински велосипеди | Основна информация

МнениеПубликувано на: Чет Окт 11, 2018 9:10 am
от Петър Велков
evilzet написа:За теб прогрес, за мен - просто поредната мода. Но в случая не мога да трая, защото вече се смесват принципни неща и се налага като велосипед, докато е по-близо до мотор. Тва е симсонка с педали :clap: :clap: :rofl: :rofl: .


Нали имаше едни, на които им викат "педалетки" ;)

А с мотор можеш да сравняваш незаконните евтинджоси, които можеш да караш "на спусък" и развиват над 25 км/ч, "истинските" е-байкове са с pedal assist и не могат да се движат без ти да въртиш педалите. Това, дето не може да се движи нагоре без да му въртиш педалите, може да е "близо" до всичко друго, но не и мотор.

Re: Електрическите планински велосипеди | Основна информация

МнениеПубликувано на: Чет Окт 11, 2018 9:59 am
от didonch
Мода или не, на запад има голямо раздвижване на пазара на електрички. Факт е че като влезеш в някой байкшоп първа линия вече е заменена с електрички. Цените не виждам да падат :dontknow: , ама за в бъдеще знае ли човек.
Като човек карал електрички (не лични), мога да кажа, че карането нагоре е доста приятно, без капчица пот. Моторите на ямаха са доста агресивни, но за сметка на това не толкова интуитивни като шиманото(в един момент имах чувството че ми чете мислите :D ). За градско, едно/двучасово горско... качване на вр. Ботев е готино. Ама някак си остава една празнина, че не си преодолял тази деневилация сам. Спускането ... малко по трудно но може да е въпрос на свикване. Някак си свикнах прекалено много с леката мекица.

Re: Електрическите планински велосипеди | Основна информация

МнениеПубликувано на: Пон Окт 15, 2018 7:51 am
от hitar_potar
Колеги, а възможно ли е човек да си сглоби електричка сам? В смисъл, както някои подхождат със събирането на обикновен байк - част по част - така да се подходи и с един електрически ендуро-байк примерно??? Има ли нещо по-различно в стандартите, свързани с рамката? Или ако примерно съм смъкнал всички части от 1 обикновен ендуро-байк, мога ли да ги прехвърля на ел-ендуро рамка, стига примерно задната главина да пасва? За курбела ми е ясно, че може и да не се ползва, тъй като модерните електрички си ползват там някакви концепции, свързани с моторите.
И също така някой производител предлага ли само фреймсет, а не цял байк? :)

Re: Електрическите планински велосипеди | Основна информация

МнениеПубликувано на: Пон Окт 15, 2018 9:42 am
от outfaced
hitar_potar написа:Колеги, а възможно ли е човек да си сглоби електричка сам? В смисъл, както някои подхождат със събирането на обикновен байк - част по част - така да се подходи и с един електрически ендуро-байк примерно??? Има ли нещо по-различно в стандартите, свързани с рамката? Или ако примерно съм смъкнал всички части от 1 обикновен ендуро-байк, мога ли да ги прехвърля на ел-ендуро рамка, стига примерно задната главина да пасва? За курбела ми е ясно, че може и да не се ползва, тъй като модерните електрички си ползват там някакви концепции, свързани с моторите.
И също така някой производител предлага ли само фреймсет, а не цял байк? :)


Рамка с мотор + батерия + управление ти трябват поне да са комплект и мислени заедно. Иначе има DIY китове но с мотор в главината, което не е оферта за извън асфалта.
А пък индустрията хвърля някакви абсурди как спирчаките трябвало да са специални за Е, как шините трябвало да са специални за Е ... али бали. Интересно как шината прави разлика дали +7кг идват от байка, от колоездача или от раницата му и не е като да няма 100кг-ови карачи на ХЦ бегачки, ама ай ... щом Е за ендуро трябва всичко да му е с Е. :D

Re: Електрическите планински велосипеди | Основна информация

МнениеПубликувано на: Пон Окт 15, 2018 10:28 am
от Петър Велков
outfaced написа:Рамка с мотор + батерия + управление ти трябват поне да са комплект и мислени заедно. Иначе има DIY китове но с мотор в главината, което не е оферта за извън асфалта.

Има и комплекти за монтаж при средното. Въпреки че аз не бих си взел такъв...

outfaced написа:А пък индустрията хвърля някакви абсурди как спирчаките трябвало да са специални за Е, как шините трябвало да са специални за Е ... али бали. Интересно как шината прави разлика дали +7кг идват от байка, от колоездача или от раницата му и не е като да няма 100кг-ови карачи на ХЦ бегачки, ама ай ... щом Е за ендуро трябва всичко да му е с Е. :D

Никак не защитавам "тренда" за Е-части, но пропускаш един много важен фактор - че в много ситуации Е-тата се карат значително по-бързо от не-Е-та и, съответно, трябва да могат и да спрат по-добре. Друг въпрос е че за тая работа е достатъчно да минеш от 2 на 4 бутала, дори и без "Е" в модела на спирачките, ама.... все пак. Освен това, при катерене ако аз с моите крака мога да вкарам 500W, добавяйки 300-те W (примерно) от мотора, това са над 50% разлика в приложеното натоварване. Все нЕкой требе да го издържи ;) Та от там шините не, но спиците се натоварват доста повече. FYI, за 800 км. пробег с Елка, вече два пъти ходя да изправям задна капла - нещо, което никога не ми се е случвало с нито един друг мой велосипед.

Колкото до изначалния въпрос дали може човек да си сглоби Е-ндуро велосипед (тъй да се каже), отговорът клони към "не". За ендуро трябва читав мотор (комплект с управление, батерия и сензори), читава рамка (съвместима с ТОЗИ мотор) и изборът на сглобяващия колелото се свежда кажи-речи до вилка, капли, касета, спирачки, колче, седалка и кормило.

Re: Електрическите планински велосипеди | Основна информация

МнениеПубликувано на: Пон Окт 15, 2018 12:57 pm
от veskoz
hitar_potar написа:Колеги, а възможно ли е човек да си сглоби електричка сам?

https://www.eljoybikes.com/kit-bafang-bbs-750

п.п видях късно, че вече има линк. Сори! :peace:

Петър Велков написа:Колкото до изначалния въпрос дали може човек да си сглоби Е-ндуро велосипед (тъй да се каже), отговорът клони към "не". За ендуро трябва читав мотор (комплект с управление, батерия и сензори), читава рамка (съвместима с ТОЗИ мотор) и изборът на сглобяващия колелото се свежда кажи-речи до вилка, капли, касета, спирачки, колче, седалка и кормило.


Общо взето това е истината. ;)

Re: Електрическите планински велосипеди | Основна информация

МнениеПубликувано на: Пон Окт 15, 2018 1:49 pm
от Pr3d4t0R
В тази връзка (е-мтб е цялостна система) една доста интересна статия: https://www.pinkbike.com/news/history-a ... inion.html

Re: Електрическите планински велосипеди | Основна информация

МнениеПубликувано на: Пон Окт 15, 2018 2:37 pm
от outfaced
Петър Велков написа:Никак не защитавам "тренда" за Е-части, но пропускаш един много важен фактор - че в много ситуации Е-тата се карат значително по-бързо от не-Е-та и, съответно, трябва да могат и да спрат по-добре. Друг въпрос е че за тая работа е достатъчно да минеш от 2 на 4 бутала, дори и без "Е" в модела на спирачките, ама.... все пак. Освен това, при катерене ако аз с моите крака мога да вкарам 500W, добавяйки 300-те W (примерно) от мотора, това са над 50% разлика в приложеното натоварване. Все нЕкой требе да го издържи ;) Та от там шините не, но спиците се натоварват доста повече. FYI, за 800 км. пробег с Елка, вече два пъти ходя да изправям задна капла - нещо, което никога не ми се е случвало с нито един друг мой велосипед.


Глей и ти как сам си се заблуждаваш ... DH и ендуро колелата да не се карат бавно и само от леки карачи? Че и там масово си карат гайдове, ХТ-та и т.н.
А че един як XC карач може да си вдигне 600+ вата без проблем без мотор и да ги приложи върху 8 кг колело да не говорим.

Re: Електрическите планински велосипеди | Основна информация

МнениеПубликувано на: Пон Окт 15, 2018 3:20 pm
от Петър Велков
outfaced написа:Глей и ти как сам си се заблуждаваш ... DH и ендуро колелата да не се карат бавно и само от леки карачи? Че и там масово си карат гайдове, ХТ-та и т.н.
А че един як XC карач може да си вдигне 600+ вата без проблем без мотор и да ги приложи върху 8 кг колело да не говорим.

Бидейки 110-килограмов шАфьор на е-байк, тотално нямам желание да споря с онлайн професори ;)

Re: Електрическите планински велосипеди | Основна информация

МнениеПубликувано на: Пон Окт 15, 2018 3:32 pm
от outfaced
Петър Велков написа:
outfaced написа:Глей и ти как сам си се заблуждаваш ... DH и ендуро колелата да не се карат бавно и само от леки карачи? Че и там масово си карат гайдове, ХТ-та и т.н.
А че един як XC карач може да си вдигне 600+ вата без проблем без мотор и да ги приложи върху 8 кг колело да не говорим.

Бидейки 110-килограмов шАфьор на е-байк, тотално нямам желание да споря с онлайн професори ;)


Индустрията така или иначе се интересува от мнозинството, не от изключенията :D

Pr3d4t0R написа:В тази връзка (е-мтб е цялостна система) една доста интересна статия: https://www.pinkbike.com/news/history-a ... inion.html

брех ... това инетерсно :magnify: :deal:

Re: Електрическите планински велосипеди | Основна информация

МнениеПубликувано на: Вто Окт 16, 2018 8:55 am
от Gvt333
За да не пускам нова тема, ще попитам тук. E-Bike 28ца трекинг\градско , колко може да е в полза за минаване на 40км до работата с изкачване на магистрала Люлин посока София. За около час и половина дали ще мога да мина тези 40км?!

Re: Електрическите планински велосипеди | Основна информация

МнениеПубликувано на: Вто Окт 16, 2018 10:03 am
от Петър Велков
Gvt333 написа:За да не пускам нова тема, ще попитам тук. E-Bike 28ца трекинг\градско , колко може да е в полза за минаване на 40км до работата с изкачване на магистрала Люлин посока София. За около час и половина дали ще мога да мина тези 40км?!


Карането по магистралата е незаконно. Иначе - законните е-байкове асистират до 25 км./ч., километри ги знаеш, S = V.t ;)

Re: Електрическите планински велосипеди | Основна информация

МнениеПубликувано на: Вто Окт 16, 2018 12:43 pm
от Ivan_NL
Карането по магистралата не само че е незаконно , но въпроса ще е не дали а кога някой ще те отнесе. Иначе има т.нар. Speed pedelec - е-байкове които потдържат до 45км/ч. Само че за тях вече се изисква задължитоелно застраховка и каска. Ако искаш да караш 40 км с 40 км/ч и да имаш баир ти трябва задължително здрав акумулатор което те хвърля на доста скъп модел. Дори и да е нормален байк - до 25 км/ч пак ще ти трябва мноого добър акумулатор.
Еtо ти линк за speed pedelec:
https://www.elektrischefietsen.com/type/speed-pedelec/

Re: Електрическите планински велосипеди | Основна информация

МнениеПубликувано на: Вто Окт 16, 2018 9:39 pm
от evilzet
За България ли говориш ? Струва ми се - не.

Re: Електрическите планински велосипеди | Основна информация

МнениеПубликувано на: Сря Окт 17, 2018 8:44 am
от Pulse
Понеже нямам личен профил, пиша от името на Pulse...

Любо, не знам как Е-байковете се вписват в идеята на МТБ-БГ, но според мен трябва да направиш такава част във форума ( както има Ендуро, Крос кънтри и т.н.) Сигурен съм, че ще стане една от най-популярните, тъй като има много теми за коментиране.

Не знам дали тази тема е "за" или "против" Е-байковете, но ще кажа моите "за" или по-скоро моя коментар на някои генерализации, които съм чувал през времето (предимно от хора, които не са се качвали на е-байк):
-"Е-байка е за мързеливци". Нищо подобно! Пак си се напъваш, просто защото катеренето се случва с такава скорост, че е не по-малко забавно от спускането. Също така преминаваш през някакви места, които с нормално колело не би имал никакъв шанс. А докато ги преминаваш е много трудно да държиш предната гума на земята, което го прави адски технично и забавно!
-"Е-байка не става за спускане". Пак нищо подобно. Освен личното ми впечетление може да гледате това видео. https://www.youtube.com/watch?v=AF97lV798iM. Както при нормалните колела всичко зависи от геометрията, но самата тежест на е-байка надолу не е проблем, даже ниския център на тежеста (заради мотора) според мен го прави доста игриво.
-"Е-байковете нямат място на пътеките защото ги рушат". Колкото пешеходците, безмоторните велосипеди, моторите, космическите кораби, подводниците, толкова и е-байковете имат място навсякъде, където това не е изрично забранено.
- Най-положителното обаче е, че ще вкарат нови хора в карането на велосипед (бил той е-байк), които до момента не биха могли да го правят. Дали заради напреднала възраст, слаба мускулатура, наднормено тегло или каквото и да е. Може би ще има и не чак толкова читави измежду тях, но... нека пак не генерализираме.
И последно: В никакъв случай не твърдя, че нормалните колела не са ОК. Разбира се, че са! Но е-байковете дават още повече възможности, от които могат да се възползват много различни групи хора. Избора е ваш!

Re: Електрическите планински велосипеди | Основна информация

МнениеПубликувано на: Сря Окт 17, 2018 9:35 am
от Gworan
Аз, обикнвено, се сдържам да коментирам нещо, като нямам личен опит.
Редовното ми каране се състои първо от изкачване, за да стигна до някоя от пътеките за спускане. Изкачването може да е 4, или 8, или 10, или повече километра, в зависимост с колко време разполагам, като най-високата точка до която съм стигал е с над 1000м разлика в надморкста височина от старта на изкачването, и на горе има и още...
За да си държа пулса до 130 удара в минута, се движа с изключително бавната скорост от средно 5км/ч.
Ако карам е-байк, предполагам, ще се съкрати времето за изкачване двойно, или тройно, като си държа пулса в същите граници. Съотвено ще мога да стигна по-далеч и да мина през повече пътеки за едно каране, със същото физическо натоварване. Ето това аз мисля, че е най-важното, като се говори за е-байкове...

Re: Електрическите планински велосипеди | Основна информация

МнениеПубликувано на: Сря Окт 17, 2018 10:02 am
от Петър Велков
Gworan написа:За да си държа пулса до 130 удара в минута, се движа с изключително бавната скорост от средно 5км/ч.

Имах една щура идея, но ще почакам търпеливо да ми изтече гаранцията на Елка - всичко подлежи на хакване. Моторите на е-байковете се управляват от софтуер, а софтуерът се хаква лесно ;) Та, идеята ми беше свързана именно с тренировките, базирани на определен пулс - комбинацията от пулсомер, е-байк и подходящ софтуер може да коригира степента на асистиране с цел поддържането на определен пулс. Очаквайте в не много далечното бъдеще подобни "екстри" да бъдат вкарани и от производителите - не е далеч от акъла да се сети човек за това нещо, нито пък е трудно за реализиране.

Колкото до коментарът, че с е-байк можеш да караш там, където с обикновено колело не можеш - и да, и не. Там, където преди си носил, с електричката не искаш и да стъпваш ;) Но там, където ти е кеф с нормалното колело да караш надолу, с е-то е много вероятно да ти е кеф да караш и нагоре. Пример - пътеката от Черни връх към Конярника малко след като си купих електричка се превърна в пътека от Конярника към Черни връх. В най-дъждовния период на лятото, когато по тази пътека течеше една малка река, с електричка с балон 2.8 на гумите и налягане 1 бар, тази пътека се караше нагоре. По-технично катерене от това никога не съм правил, а по принцип имам сериозен афинитет към катеренето - преминаването на всеки камък и корен е предпоставка за "back flip" и именно след това каране си спомних какво е да имаш мускулна треска на краката - състояние, до което стигам наистина много рядко.
И не на последно място - адмирирам идеята за електричарски раздел, най-малкото хейтърите ще знаят от къде да започват форумния преглед всяка сутрин :beer:

Re: Електрическите планински велосипеди | Основна информация

МнениеПубликувано на: Сря Окт 17, 2018 2:20 pm
от LiveByTheCode
Gworan написа:Аз, обикнвено, се сдържам да коментирам нещо, като нямам личен опит.
Редовното ми каране се състои първо от изкачване, за да стигна до някоя от пътеките за спускане. Изкачването може да е 4, или 8, или 10, или повече километра, в зависимост с колко време разполагам, като най-високата точка до която съм стигал е с над 1000м разлика в надморкста височина от старта на изкачването, и на горе има и още...
За да си държа пулса до 130 удара в минута, се движа с изключително бавната скорост от средно 5км/ч.
Ако карам е-байк, предполагам, ще се съкрати времето за изкачване двойно, или тройно, като си държа пулса в същите граници. Съотвено ще мога да стигна по-далеч и да мина през повече пътеки за едно каране, със същото физическо натоварване. Ето това аз мисля, че е най-важното, като се говори за е-байкове...

Каква е причината да задържаш пулса до 130?

Re: Електрическите планински велосипеди | Основна информация

МнениеПубликувано на: Сря Окт 17, 2018 2:30 pm
от Pr3d4t0R
Явно иска да се изморява бавно: https://keyassets.timeincuk.net/inspire ... -zones.jpg

Re: Електрическите планински велосипеди | Основна информация

МнениеПубликувано на: Сря Окт 17, 2018 3:32 pm
от didonch
Или да топи мазнини. Не виждам смисъл от едно такова обвързване на пулс с асистенция. Пулса ти се качва в следствие на повишаване на натоварването а това е свързано с увеличаване на мощността която отдават краката към курбелите. Сензорите в моторите отчитат това натоварване и процесора-софтуера коригира мощността на асистента. Сега ако обвържеш по някакъв начин промяната на височината-денивелацията с предварително коригиране на мощността това ни се струва че би довело до по-бавно натрупване на умора....само идея :dontknow:

Re: Електрическите планински велосипеди | Основна информация

МнениеПубликувано на: Пет Окт 26, 2018 8:24 am
от hitar_potar
outfaced написа:Рамка с мотор + батерия + управление ти трябват поне да са комплект и мислени заедно. Иначе има DIY китове но с мотор в главината, което не е оферта за извън асфалта.


Петър Велков написа:...

veskoz написа:...

Pr3d4t0R написа:...

Благодаря ви за включванията. Предложения кит обаче не е това, което на мен ми се върти в главата.
Да кажем, че имам налични вилка, скорости, кокпит, спирачки, капли с гуми. Липсва само рамката с шока, съответно с батерия, мотор и управление. Точно това питам - някой предлага ли Е-фреймсетове в стил ендуро, точно както е описан по-горе - рамка, шок, мотор, батерия, управление? Няма смисъл от цяла сглобка, след като са наринати 1 кофа пари в изброените части, които имам налични.
Относно това дали въпросните части трябва да са Е-специфични (като по-тежки шини или задължително 4-бутални спирачки) - това не ми е на дневен ред. Идеята за електрифициране на настоящата сглобка е, че ще се кара от жена, но по баирите нагоре тя не може да поддържа моето темпо, което пък я изнервя, щото си пада малко перфекционистка-надъхвачка. :) Темпото на равно й е идеално, дори смея да твърдя, че е високо, за надолу не го коментираме, понеже тя не се е занимавала активно като мен с планинско велосипедиране и техниката й на спускане е минимална.

Re: Електрическите планински велосипеди | Основна информация

МнениеПубликувано на: Пон Окт 29, 2018 12:42 pm
от Da Nail
Такава опция официално не съществува при нито един от сериозните производители на електрически колелета. Това е защото, според европейските закони велосипедът трябва да се сертифицира в завършен вид.

Re: Електрическите планински велосипеди | Основна информация

МнениеПубликувано на: Сря Окт 31, 2018 9:14 am
от moz
Електрическо ДХ колело, налазвайте: https://www.pinkbike.com/photo/16516871/

Re: Електрическите планински велосипеди | Основна информация

МнениеПубликувано на: Сря Дек 05, 2018 2:31 pm
от Insight
Как точно си дефинирате разликата между "КАРАМ КОЛЕЛО" и "ВОЗЯ се на ЕЛЕКТРОПЕД"?

Re: Електрическите планински велосипеди | Основна информация

МнениеПубликувано на: Пет Дек 07, 2018 12:55 am
от Петър Велков
Insight написа:Как точно си дефинирате разликата между "КАРАМ КОЛЕЛО" и "ВОЗЯ се на ЕЛЕКТРОПЕД"?

А как точно се "возиш" на нещо, на което ако не му въртиш педалите, не върви? :dontknow:

Re: Електрическите планински велосипеди | Основна информация

МнениеПубликувано на: Пет Дек 07, 2018 6:01 am
от Gworan
Аз е-байк не съм карал, ама в ютюба ги гледам от време на време как катерят, и пак си е доста изморително. Разликата е главно в това, че катерят където много от другите другите бутат, и като цяло се движат много по-бързо, и пак се изисква усилие. Изглежда забавно, бих си купил когато имам възможност.
Едно нещо ми е неясно, някои ебайкове са със нормална плоча отпред (30+ зъба), други са с малко венче 15-16 зъба, а отзад касетата нормална 11-46 или дори 11-50. Как се движат тези с малкия венец отпред? Да не е това за да им лимитират максималната скорост, излиза че треябва да въртиш с каданс 130+ за да се движиш с 25км/ч...

Re: Електрическите планински велосипеди | Основна информация

МнениеПубликувано на: Пет Дек 07, 2018 8:44 am
от Alexi
по съвременните са с редуктор х2.5 обикновено и 16 плоча отговаря на 40 т.е. тя се върти много бързо - идеята е че високите обороти на мотора пестят ток

Re: Електрическите планински велосипеди | Основна информация

МнениеПубликувано на: Пет Дек 07, 2018 8:58 am
от Gworan
Значи всъщност плочата се върти по-бързо от курбелите, т.е. не е дирекно хваната за курбела?

Re: Електрическите планински велосипеди | Основна информация

МнениеПубликувано на: Пет Дек 07, 2018 9:32 am
от Alexi
точно така :beer: