Електрическите планински велосипеди | Основна информация

За всичко свързано с МТБ, което не е за някой от другите форуми. Например: разкази и преживявания, мнения по различни общи въпроси, интeресни продукти, новости и т.н.

Рейтинг за публикуване на тема / Рейтинг за отговор / Тежест: 1000 / 1000 / 20

Re: Електрическите планински велосипеди | Основна информация

Мнениеот outfaced » Сря Окт 10, 2018 8:56 pm

moridinbg написа:Не си (:
20кг, но с асист се върти МНОГО по-лесно нагоре от 11кг твърдак сам. Казвам го като човек почнал с 10.8 килограмов твърдак, в момента с 15кг ендуро и пробвал 20кг електричка нагоре.


Нагоре ясно ... надолу не мож ма убеди, че е по яко да се спуска с 20+кг обаче. Количеството не компенсира качеството :)
За мен това може да е само ерзатц или допълнение към истинското спускане - друг тип емоция или за когато няма време да въртиш нагоре.
За някои може пък точно тоя тип да е по истинската емоция ... хора сякви.
Изображение Изображение
продавам: разни неща
Аватар
outfaced
 
Мнения: 6057
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пет Юли 20, 2007 3:24 pm
Местоположение: Пловдив

Re: Електрическите планински велосипеди | Основна информация

Мнениеот Петър Велков » Чет Окт 11, 2018 9:10 am

evilzet написа:За теб прогрес, за мен - просто поредната мода. Но в случая не мога да трая, защото вече се смесват принципни неща и се налага като велосипед, докато е по-близо до мотор. Тва е симсонка с педали :clap: :clap: :rofl: :rofl: .


Нали имаше едни, на които им викат "педалетки" ;)

А с мотор можеш да сравняваш незаконните евтинджоси, които можеш да караш "на спусък" и развиват над 25 км/ч, "истинските" е-байкове са с pedal assist и не могат да се движат без ти да въртиш педалите. Това, дето не може да се движи нагоре без да му въртиш педалите, може да е "близо" до всичко друго, но не и мотор.
"В авангарда винаги вървят онези, чиито живот прилича на сигнална ракета. Те светят, докато летят нагоре, и гаснат нависоко по обратния път. За безкрайно целеустремените обратен път няма."

Giant Reign 1.5 (Fox + XT)
Pulse TSA⌁2 custom
Drag Izoard Dura-Ace
Giant Defy Advanced 1 Ultegra
Аватар
Петър Велков
 
Мнения: 507
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пон Юли 30, 2012 10:28 am
Местоположение: х. Червената шапчица

Re: Електрическите планински велосипеди | Основна информация

Мнениеот didonch » Чет Окт 11, 2018 9:59 am

Мода или не, на запад има голямо раздвижване на пазара на електрички. Факт е че като влезеш в някой байкшоп първа линия вече е заменена с електрички. Цените не виждам да падат :dontknow: , ама за в бъдеще знае ли човек.
Като човек карал електрички (не лични), мога да кажа, че карането нагоре е доста приятно, без капчица пот. Моторите на ямаха са доста агресивни, но за сметка на това не толкова интуитивни като шиманото(в един момент имах чувството че ми чете мислите :D ). За градско, едно/двучасово горско... качване на вр. Ботев е готино. Ама някак си остава една празнина, че не си преодолял тази деневилация сам. Спускането ... малко по трудно но може да е въпрос на свикване. Някак си свикнах прекалено много с леката мекица.
didonch
 
Мнения: 318
Рейтинг: 1578
Регистриран на: Съб Май 14, 2016 12:09 pm

Re: Електрическите планински велосипеди | Основна информация

Мнениеот hitar_potar » Пон Окт 15, 2018 7:51 am

Колеги, а възможно ли е човек да си сглоби електричка сам? В смисъл, както някои подхождат със събирането на обикновен байк - част по част - така да се подходи и с един електрически ендуро-байк примерно??? Има ли нещо по-различно в стандартите, свързани с рамката? Или ако примерно съм смъкнал всички части от 1 обикновен ендуро-байк, мога ли да ги прехвърля на ел-ендуро рамка, стига примерно задната главина да пасва? За курбела ми е ясно, че може и да не се ползва, тъй като модерните електрички си ползват там някакви концепции, свързани с моторите.
И също така някой производител предлага ли само фреймсет, а не цял байк? :)
Make it idiot-proof, and someone will make a better idiot.
Аватар
hitar_potar
 
Мнения: 3701
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Сря Фев 14, 2007 7:04 pm
Местоположение: Русе

Re: Електрическите планински велосипеди | Основна информация

Мнениеот outfaced » Пон Окт 15, 2018 9:42 am

hitar_potar написа:Колеги, а възможно ли е човек да си сглоби електричка сам? В смисъл, както някои подхождат със събирането на обикновен байк - част по част - така да се подходи и с един електрически ендуро-байк примерно??? Има ли нещо по-различно в стандартите, свързани с рамката? Или ако примерно съм смъкнал всички части от 1 обикновен ендуро-байк, мога ли да ги прехвърля на ел-ендуро рамка, стига примерно задната главина да пасва? За курбела ми е ясно, че може и да не се ползва, тъй като модерните електрички си ползват там някакви концепции, свързани с моторите.
И също така някой производител предлага ли само фреймсет, а не цял байк? :)


Рамка с мотор + батерия + управление ти трябват поне да са комплект и мислени заедно. Иначе има DIY китове но с мотор в главината, което не е оферта за извън асфалта.
А пък индустрията хвърля някакви абсурди как спирчаките трябвало да са специални за Е, как шините трябвало да са специални за Е ... али бали. Интересно как шината прави разлика дали +7кг идват от байка, от колоездача или от раницата му и не е като да няма 100кг-ови карачи на ХЦ бегачки, ама ай ... щом Е за ендуро трябва всичко да му е с Е. :D
Изображение Изображение
продавам: разни неща
Аватар
outfaced
 
Мнения: 6057
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пет Юли 20, 2007 3:24 pm
Местоположение: Пловдив

Re: Електрическите планински велосипеди | Основна информация

Мнениеот Петър Велков » Пон Окт 15, 2018 10:28 am

outfaced написа:Рамка с мотор + батерия + управление ти трябват поне да са комплект и мислени заедно. Иначе има DIY китове но с мотор в главината, което не е оферта за извън асфалта.

Има и комплекти за монтаж при средното. Въпреки че аз не бих си взел такъв...

outfaced написа:А пък индустрията хвърля някакви абсурди как спирчаките трябвало да са специални за Е, как шините трябвало да са специални за Е ... али бали. Интересно как шината прави разлика дали +7кг идват от байка, от колоездача или от раницата му и не е като да няма 100кг-ови карачи на ХЦ бегачки, ама ай ... щом Е за ендуро трябва всичко да му е с Е. :D

Никак не защитавам "тренда" за Е-части, но пропускаш един много важен фактор - че в много ситуации Е-тата се карат значително по-бързо от не-Е-та и, съответно, трябва да могат и да спрат по-добре. Друг въпрос е че за тая работа е достатъчно да минеш от 2 на 4 бутала, дори и без "Е" в модела на спирачките, ама.... все пак. Освен това, при катерене ако аз с моите крака мога да вкарам 500W, добавяйки 300-те W (примерно) от мотора, това са над 50% разлика в приложеното натоварване. Все нЕкой требе да го издържи ;) Та от там шините не, но спиците се натоварват доста повече. FYI, за 800 км. пробег с Елка, вече два пъти ходя да изправям задна капла - нещо, което никога не ми се е случвало с нито един друг мой велосипед.

Колкото до изначалния въпрос дали може човек да си сглоби Е-ндуро велосипед (тъй да се каже), отговорът клони към "не". За ендуро трябва читав мотор (комплект с управление, батерия и сензори), читава рамка (съвместима с ТОЗИ мотор) и изборът на сглобяващия колелото се свежда кажи-речи до вилка, капли, касета, спирачки, колче, седалка и кормило.
"В авангарда винаги вървят онези, чиито живот прилича на сигнална ракета. Те светят, докато летят нагоре, и гаснат нависоко по обратния път. За безкрайно целеустремените обратен път няма."

Giant Reign 1.5 (Fox + XT)
Pulse TSA⌁2 custom
Drag Izoard Dura-Ace
Giant Defy Advanced 1 Ultegra
Аватар
Петър Велков
 
Мнения: 507
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пон Юли 30, 2012 10:28 am
Местоположение: х. Червената шапчица

Re: Електрическите планински велосипеди | Основна информация

Мнениеот veskoz » Пон Окт 15, 2018 12:57 pm

hitar_potar написа:Колеги, а възможно ли е човек да си сглоби електричка сам?

https://www.eljoybikes.com/kit-bafang-bbs-750

п.п видях късно, че вече има линк. Сори! :peace:

Петър Велков написа:Колкото до изначалния въпрос дали може човек да си сглоби Е-ндуро велосипед (тъй да се каже), отговорът клони към "не". За ендуро трябва читав мотор (комплект с управление, батерия и сензори), читава рамка (съвместима с ТОЗИ мотор) и изборът на сглобяващия колелото се свежда кажи-речи до вилка, капли, касета, спирачки, колче, седалка и кормило.


Общо взето това е истината. ;)
Сервизът за моя велосипед! http://www.velo09.com
Аватар
veskoz
 
Мнения: 4508
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Съб Дек 29, 2007 12:30 pm
Местоположение: София

Re: Електрическите планински велосипеди | Основна информация

Мнениеот Pr3d4t0R » Пон Окт 15, 2018 1:49 pm

В тази връзка (е-мтб е цялостна система) една доста интересна статия: https://www.pinkbike.com/news/history-a ... inion.html
Аватар
Pr3d4t0R
 
Мнения: 3970
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Нед Яну 29, 2006 10:07 am

Re: Електрическите планински велосипеди | Основна информация

Мнениеот outfaced » Пон Окт 15, 2018 2:37 pm

Петър Велков написа:Никак не защитавам "тренда" за Е-части, но пропускаш един много важен фактор - че в много ситуации Е-тата се карат значително по-бързо от не-Е-та и, съответно, трябва да могат и да спрат по-добре. Друг въпрос е че за тая работа е достатъчно да минеш от 2 на 4 бутала, дори и без "Е" в модела на спирачките, ама.... все пак. Освен това, при катерене ако аз с моите крака мога да вкарам 500W, добавяйки 300-те W (примерно) от мотора, това са над 50% разлика в приложеното натоварване. Все нЕкой требе да го издържи ;) Та от там шините не, но спиците се натоварват доста повече. FYI, за 800 км. пробег с Елка, вече два пъти ходя да изправям задна капла - нещо, което никога не ми се е случвало с нито един друг мой велосипед.


Глей и ти как сам си се заблуждаваш ... DH и ендуро колелата да не се карат бавно и само от леки карачи? Че и там масово си карат гайдове, ХТ-та и т.н.
А че един як XC карач може да си вдигне 600+ вата без проблем без мотор и да ги приложи върху 8 кг колело да не говорим.
Изображение Изображение
продавам: разни неща
Аватар
outfaced
 
Мнения: 6057
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пет Юли 20, 2007 3:24 pm
Местоположение: Пловдив

Re: Електрическите планински велосипеди | Основна информация

Мнениеот Петър Велков » Пон Окт 15, 2018 3:20 pm

outfaced написа:Глей и ти как сам си се заблуждаваш ... DH и ендуро колелата да не се карат бавно и само от леки карачи? Че и там масово си карат гайдове, ХТ-та и т.н.
А че един як XC карач може да си вдигне 600+ вата без проблем без мотор и да ги приложи върху 8 кг колело да не говорим.

Бидейки 110-килограмов шАфьор на е-байк, тотално нямам желание да споря с онлайн професори ;)
"В авангарда винаги вървят онези, чиито живот прилича на сигнална ракета. Те светят, докато летят нагоре, и гаснат нависоко по обратния път. За безкрайно целеустремените обратен път няма."

Giant Reign 1.5 (Fox + XT)
Pulse TSA⌁2 custom
Drag Izoard Dura-Ace
Giant Defy Advanced 1 Ultegra
Аватар
Петър Велков
 
Мнения: 507
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пон Юли 30, 2012 10:28 am
Местоположение: х. Червената шапчица

Re: Електрическите планински велосипеди | Основна информация

Мнениеот outfaced » Пон Окт 15, 2018 3:32 pm

Петър Велков написа:
outfaced написа:Глей и ти как сам си се заблуждаваш ... DH и ендуро колелата да не се карат бавно и само от леки карачи? Че и там масово си карат гайдове, ХТ-та и т.н.
А че един як XC карач може да си вдигне 600+ вата без проблем без мотор и да ги приложи върху 8 кг колело да не говорим.

Бидейки 110-килограмов шАфьор на е-байк, тотално нямам желание да споря с онлайн професори ;)


Индустрията така или иначе се интересува от мнозинството, не от изключенията :D

Pr3d4t0R написа:В тази връзка (е-мтб е цялостна система) една доста интересна статия: https://www.pinkbike.com/news/history-a ... inion.html

брех ... това инетерсно :magnify: :deal:
Изображение Изображение
продавам: разни неща
Аватар
outfaced
 
Мнения: 6057
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пет Юли 20, 2007 3:24 pm
Местоположение: Пловдив

Re: Електрическите планински велосипеди | Основна информация

Мнениеот Gvt333 » Вто Окт 16, 2018 8:55 am

За да не пускам нова тема, ще попитам тук. E-Bike 28ца трекинг\градско , колко може да е в полза за минаване на 40км до работата с изкачване на магистрала Люлин посока София. За около час и половина дали ще мога да мина тези 40км?!
Gvt333
 
Мнения: 193
Рейтинг: 1362
Регистриран на: Съб Апр 14, 2012 3:47 pm

Re: Електрическите планински велосипеди | Основна информация

Мнениеот Петър Велков » Вто Окт 16, 2018 10:03 am

Gvt333 написа:За да не пускам нова тема, ще попитам тук. E-Bike 28ца трекинг\градско , колко може да е в полза за минаване на 40км до работата с изкачване на магистрала Люлин посока София. За около час и половина дали ще мога да мина тези 40км?!


Карането по магистралата е незаконно. Иначе - законните е-байкове асистират до 25 км./ч., километри ги знаеш, S = V.t ;)
"В авангарда винаги вървят онези, чиито живот прилича на сигнална ракета. Те светят, докато летят нагоре, и гаснат нависоко по обратния път. За безкрайно целеустремените обратен път няма."

Giant Reign 1.5 (Fox + XT)
Pulse TSA⌁2 custom
Drag Izoard Dura-Ace
Giant Defy Advanced 1 Ultegra
Аватар
Петър Велков
 
Мнения: 507
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пон Юли 30, 2012 10:28 am
Местоположение: х. Червената шапчица

Re: Електрическите планински велосипеди | Основна информация

Мнениеот Ivan_NL » Вто Окт 16, 2018 12:43 pm

Карането по магистралата не само че е незаконно , но въпроса ще е не дали а кога някой ще те отнесе. Иначе има т.нар. Speed pedelec - е-байкове които потдържат до 45км/ч. Само че за тях вече се изисква задължитоелно застраховка и каска. Ако искаш да караш 40 км с 40 км/ч и да имаш баир ти трябва задължително здрав акумулатор което те хвърля на доста скъп модел. Дори и да е нормален байк - до 25 км/ч пак ще ти трябва мноого добър акумулатор.
Еtо ти линк за speed pedelec:
https://www.elektrischefietsen.com/type/speed-pedelec/
Аватар
Ivan_NL
 
Мнения: 95
Рейтинг: 1490
Регистриран на: Съб Сеп 13, 2008 9:48 am
Местоположение: Холандия

Re: Електрическите планински велосипеди | Основна информация

Мнениеот evilzet » Вто Окт 16, 2018 9:39 pm

За България ли говориш ? Струва ми се - не.
evilzet
 
Мнения: 1479
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Сря Май 17, 2006 2:19 pm
Местоположение: Варна

Re: Електрическите планински велосипеди | Основна информация

Мнениеот Pulse » Сря Окт 17, 2018 8:44 am

Понеже нямам личен профил, пиша от името на Pulse...

Любо, не знам как Е-байковете се вписват в идеята на МТБ-БГ, но според мен трябва да направиш такава част във форума ( както има Ендуро, Крос кънтри и т.н.) Сигурен съм, че ще стане една от най-популярните, тъй като има много теми за коментиране.

Не знам дали тази тема е "за" или "против" Е-байковете, но ще кажа моите "за" или по-скоро моя коментар на някои генерализации, които съм чувал през времето (предимно от хора, които не са се качвали на е-байк):
-"Е-байка е за мързеливци". Нищо подобно! Пак си се напъваш, просто защото катеренето се случва с такава скорост, че е не по-малко забавно от спускането. Също така преминаваш през някакви места, които с нормално колело не би имал никакъв шанс. А докато ги преминаваш е много трудно да държиш предната гума на земята, което го прави адски технично и забавно!
-"Е-байка не става за спускане". Пак нищо подобно. Освен личното ми впечетление може да гледате това видео. https://www.youtube.com/watch?v=AF97lV798iM. Както при нормалните колела всичко зависи от геометрията, но самата тежест на е-байка надолу не е проблем, даже ниския център на тежеста (заради мотора) според мен го прави доста игриво.
-"Е-байковете нямат място на пътеките защото ги рушат". Колкото пешеходците, безмоторните велосипеди, моторите, космическите кораби, подводниците, толкова и е-байковете имат място навсякъде, където това не е изрично забранено.
- Най-положителното обаче е, че ще вкарат нови хора в карането на велосипед (бил той е-байк), които до момента не биха могли да го правят. Дали заради напреднала възраст, слаба мускулатура, наднормено тегло или каквото и да е. Може би ще има и не чак толкова читави измежду тях, но... нека пак не генерализираме.
И последно: В никакъв случай не твърдя, че нормалните колела не са ОК. Разбира се, че са! Но е-байковете дават още повече възможности, от които могат да се възползват много различни групи хора. Избора е ваш!
Pulse
 
Мнения: 155
Рейтинг: 1860
Регистриран на: Чет Апр 07, 2016 8:27 am

Re: Електрическите планински велосипеди | Основна информация

Мнениеот Gworan » Сря Окт 17, 2018 9:35 am

Аз, обикнвено, се сдържам да коментирам нещо, като нямам личен опит.
Редовното ми каране се състои първо от изкачване, за да стигна до някоя от пътеките за спускане. Изкачването може да е 4, или 8, или 10, или повече километра, в зависимост с колко време разполагам, като най-високата точка до която съм стигал е с над 1000м разлика в надморкста височина от старта на изкачването, и на горе има и още...
За да си държа пулса до 130 удара в минута, се движа с изключително бавната скорост от средно 5км/ч.
Ако карам е-байк, предполагам, ще се съкрати времето за изкачване двойно, или тройно, като си държа пулса в същите граници. Съотвено ще мога да стигна по-далеч и да мина през повече пътеки за едно каране, със същото физическо натоварване. Ето това аз мисля, че е най-важното, като се говори за е-байкове...
Аватар
Gworan
 
Мнения: 1018
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пет Окт 27, 2017 10:08 am

Re: Електрическите планински велосипеди | Основна информация

Мнениеот Петър Велков » Сря Окт 17, 2018 10:02 am

Gworan написа:За да си държа пулса до 130 удара в минута, се движа с изключително бавната скорост от средно 5км/ч.

Имах една щура идея, но ще почакам търпеливо да ми изтече гаранцията на Елка - всичко подлежи на хакване. Моторите на е-байковете се управляват от софтуер, а софтуерът се хаква лесно ;) Та, идеята ми беше свързана именно с тренировките, базирани на определен пулс - комбинацията от пулсомер, е-байк и подходящ софтуер може да коригира степента на асистиране с цел поддържането на определен пулс. Очаквайте в не много далечното бъдеще подобни "екстри" да бъдат вкарани и от производителите - не е далеч от акъла да се сети човек за това нещо, нито пък е трудно за реализиране.

Колкото до коментарът, че с е-байк можеш да караш там, където с обикновено колело не можеш - и да, и не. Там, където преди си носил, с електричката не искаш и да стъпваш ;) Но там, където ти е кеф с нормалното колело да караш надолу, с е-то е много вероятно да ти е кеф да караш и нагоре. Пример - пътеката от Черни връх към Конярника малко след като си купих електричка се превърна в пътека от Конярника към Черни връх. В най-дъждовния период на лятото, когато по тази пътека течеше една малка река, с електричка с балон 2.8 на гумите и налягане 1 бар, тази пътека се караше нагоре. По-технично катерене от това никога не съм правил, а по принцип имам сериозен афинитет към катеренето - преминаването на всеки камък и корен е предпоставка за "back flip" и именно след това каране си спомних какво е да имаш мускулна треска на краката - състояние, до което стигам наистина много рядко.
И не на последно място - адмирирам идеята за електричарски раздел, най-малкото хейтърите ще знаят от къде да започват форумния преглед всяка сутрин :beer:
"В авангарда винаги вървят онези, чиито живот прилича на сигнална ракета. Те светят, докато летят нагоре, и гаснат нависоко по обратния път. За безкрайно целеустремените обратен път няма."

Giant Reign 1.5 (Fox + XT)
Pulse TSA⌁2 custom
Drag Izoard Dura-Ace
Giant Defy Advanced 1 Ultegra
Аватар
Петър Велков
 
Мнения: 507
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пон Юли 30, 2012 10:28 am
Местоположение: х. Червената шапчица

Re: Електрическите планински велосипеди | Основна информация

Мнениеот LiveByTheCode » Сря Окт 17, 2018 2:20 pm

Gworan написа:Аз, обикнвено, се сдържам да коментирам нещо, като нямам личен опит.
Редовното ми каране се състои първо от изкачване, за да стигна до някоя от пътеките за спускане. Изкачването може да е 4, или 8, или 10, или повече километра, в зависимост с колко време разполагам, като най-високата точка до която съм стигал е с над 1000м разлика в надморкста височина от старта на изкачването, и на горе има и още...
За да си държа пулса до 130 удара в минута, се движа с изключително бавната скорост от средно 5км/ч.
Ако карам е-байк, предполагам, ще се съкрати времето за изкачване двойно, или тройно, като си държа пулса в същите граници. Съотвено ще мога да стигна по-далеч и да мина през повече пътеки за едно каране, със същото физическо натоварване. Ето това аз мисля, че е най-важното, като се говори за е-байкове...

Каква е причината да задържаш пулса до 130?
LiveByTheCode
 
Мнения: 169
Рейтинг: 1508
Регистриран на: Вто Ное 04, 2014 2:47 pm

Re: Електрическите планински велосипеди | Основна информация

Мнениеот Pr3d4t0R » Сря Окт 17, 2018 2:30 pm

Явно иска да се изморява бавно: https://keyassets.timeincuk.net/inspire ... -zones.jpg
Аватар
Pr3d4t0R
 
Мнения: 3970
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Нед Яну 29, 2006 10:07 am

Re: Електрическите планински велосипеди | Основна информация

Мнениеот didonch » Сря Окт 17, 2018 3:32 pm

Или да топи мазнини. Не виждам смисъл от едно такова обвързване на пулс с асистенция. Пулса ти се качва в следствие на повишаване на натоварването а това е свързано с увеличаване на мощността която отдават краката към курбелите. Сензорите в моторите отчитат това натоварване и процесора-софтуера коригира мощността на асистента. Сега ако обвържеш по някакъв начин промяната на височината-денивелацията с предварително коригиране на мощността това ни се струва че би довело до по-бавно натрупване на умора....само идея :dontknow:
didonch
 
Мнения: 318
Рейтинг: 1578
Регистриран на: Съб Май 14, 2016 12:09 pm

Re: Електрическите планински велосипеди | Основна информация

Мнениеот hitar_potar » Пет Окт 26, 2018 8:24 am

outfaced написа:Рамка с мотор + батерия + управление ти трябват поне да са комплект и мислени заедно. Иначе има DIY китове но с мотор в главината, което не е оферта за извън асфалта.


Петър Велков написа:...

veskoz написа:...

Pr3d4t0R написа:...

Благодаря ви за включванията. Предложения кит обаче не е това, което на мен ми се върти в главата.
Да кажем, че имам налични вилка, скорости, кокпит, спирачки, капли с гуми. Липсва само рамката с шока, съответно с батерия, мотор и управление. Точно това питам - някой предлага ли Е-фреймсетове в стил ендуро, точно както е описан по-горе - рамка, шок, мотор, батерия, управление? Няма смисъл от цяла сглобка, след като са наринати 1 кофа пари в изброените части, които имам налични.
Относно това дали въпросните части трябва да са Е-специфични (като по-тежки шини или задължително 4-бутални спирачки) - това не ми е на дневен ред. Идеята за електрифициране на настоящата сглобка е, че ще се кара от жена, но по баирите нагоре тя не може да поддържа моето темпо, което пък я изнервя, щото си пада малко перфекционистка-надъхвачка. :) Темпото на равно й е идеално, дори смея да твърдя, че е високо, за надолу не го коментираме, понеже тя не се е занимавала активно като мен с планинско велосипедиране и техниката й на спускане е минимална.
Make it idiot-proof, and someone will make a better idiot.
Аватар
hitar_potar
 
Мнения: 3701
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Сря Фев 14, 2007 7:04 pm
Местоположение: Русе

Re: Електрическите планински велосипеди | Основна информация

Мнениеот Da Nail » Пон Окт 29, 2018 12:42 pm

Такава опция официално не съществува при нито един от сериозните производители на електрически колелета. Това е защото, според европейските закони велосипедът трябва да се сертифицира в завършен вид.
Аватар
Da Nail
 
Мнения: 217
Рейтинг: 1409
Регистриран на: Сря Мар 19, 2014 6:40 pm
Местоположение: Шумен

Re: Електрическите планински велосипеди | Основна информация

Мнениеот moz » Сря Окт 31, 2018 9:14 am

Електрическо ДХ колело, налазвайте: https://www.pinkbike.com/photo/16516871/
moz
 
Мнения: 443
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Сря Авг 20, 2008 7:15 pm

Re: Електрическите планински велосипеди | Основна информация

Мнениеот Insight » Сря Дек 05, 2018 2:31 pm

Как точно си дефинирате разликата между "КАРАМ КОЛЕЛО" и "ВОЗЯ се на ЕЛЕКТРОПЕД"?
To call each thing
by its right name..
Аватар
Insight
 
Мнения: 526
Рейтинг: 1737
Регистриран на: Нед Ное 01, 2009 7:19 pm
Местоположение: София

Re: Електрическите планински велосипеди | Основна информация

Мнениеот Петър Велков » Пет Дек 07, 2018 12:55 am

Insight написа:Как точно си дефинирате разликата между "КАРАМ КОЛЕЛО" и "ВОЗЯ се на ЕЛЕКТРОПЕД"?

А как точно се "возиш" на нещо, на което ако не му въртиш педалите, не върви? :dontknow:
"В авангарда винаги вървят онези, чиито живот прилича на сигнална ракета. Те светят, докато летят нагоре, и гаснат нависоко по обратния път. За безкрайно целеустремените обратен път няма."

Giant Reign 1.5 (Fox + XT)
Pulse TSA⌁2 custom
Drag Izoard Dura-Ace
Giant Defy Advanced 1 Ultegra
Аватар
Петър Велков
 
Мнения: 507
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пон Юли 30, 2012 10:28 am
Местоположение: х. Червената шапчица

Re: Електрическите планински велосипеди | Основна информация

Мнениеот Gworan » Пет Дек 07, 2018 6:01 am

Аз е-байк не съм карал, ама в ютюба ги гледам от време на време как катерят, и пак си е доста изморително. Разликата е главно в това, че катерят където много от другите другите бутат, и като цяло се движат много по-бързо, и пак се изисква усилие. Изглежда забавно, бих си купил когато имам възможност.
Едно нещо ми е неясно, някои ебайкове са със нормална плоча отпред (30+ зъба), други са с малко венче 15-16 зъба, а отзад касетата нормална 11-46 или дори 11-50. Как се движат тези с малкия венец отпред? Да не е това за да им лимитират максималната скорост, излиза че треябва да въртиш с каданс 130+ за да се движиш с 25км/ч...
Аватар
Gworan
 
Мнения: 1018
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пет Окт 27, 2017 10:08 am

Re: Електрическите планински велосипеди | Основна информация

Мнениеот Alexi » Пет Дек 07, 2018 8:44 am

по съвременните са с редуктор х2.5 обикновено и 16 плоча отговаря на 40 т.е. тя се върти много бързо - идеята е че високите обороти на мотора пестят ток
Аватар
Alexi
 
Мнения: 6276
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Сеп 15, 2015 1:22 pm
Местоположение: Шумен

Re: Електрическите планински велосипеди | Основна информация

Мнениеот Gworan » Пет Дек 07, 2018 8:58 am

Значи всъщност плочата се върти по-бързо от курбелите, т.е. не е дирекно хваната за курбела?
Аватар
Gworan
 
Мнения: 1018
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пет Окт 27, 2017 10:08 am

Re: Електрическите планински велосипеди | Основна информация

Мнениеот Alexi » Пет Дек 07, 2018 9:32 am

точно така :beer:
Аватар
Alexi
 
Мнения: 6276
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Сеп 15, 2015 1:22 pm
Местоположение: Шумен

ПредишнаСледваща

Назад към Общ форум

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 38 госта