Електрическите планински велосипеди | Основна информация

За всичко свързано с МТБ, което не е за някой от другите форуми. Например: разкази и преживявания, мнения по различни общи въпроси, интeресни продукти, новости и т.н.

Рейтинг за публикуване на тема / Рейтинг за отговор / Тежест: 1000 / 1000 / 20

Re: Електрическите планински велосипеди | Основна информация

Мнениеот joropc » Пет Дек 07, 2018 2:49 pm

Ivan_NL написа:Карането по магистралата не само че е незаконно , но въпроса ще е не дали а кога някой ще те отнесе. Иначе има т.нар. Speed pedelec - е-байкове които потдържат до 45км/ч. Само че за тях вече се изисква задължитоелно застраховка и каска. Ако искаш да караш 40 км с 40 км/ч и да имаш баир ти трябва задължително здрав акумулатор което те хвърля на доста скъп модел. Дори и да е нормален байк - до 25 км/ч пак ще ти трябва мноого добър акумулатор.
Еtо ти линк за speed pedelec:
https://www.elektrischefietsen.com/type/speed-pedelec/

Всъщност, разликата в повечето случаи не е в батерията, а в това: ;)
https://www.ebike-tuningparts.com/5-spe ... TsQAvD_BwE
Естествено производителят калкулира въпросния чип, когато го монтирара на велосипеда не за 130 евро, а за много повече. Сложат му някоя друга буквичка пред името на модела, вдигнат цената с 1000 евро и...готово. А иначе всичко си е същото. :)
Масова практика в Германия и Австрия е клиентите да си купуват Е колела до 25км/ч за да избегнат регистрации, цената на велосипедите и още куп изисквания към по-бързите такива, после ги чипосват и си ги карат. В последно време обаче полицаите там са се усетили и ги засичат с радар. Ако те хванат с 40+км/ч, а колелото ти е излязло от производителя за 25км/ч, естествено следват зверски глоби. Става въпрос за градските електрички, а информацията я имам от мой приятел, който работи в Рийзе и Мюлер.
Последна промяна joropc на Пет Дек 07, 2018 3:40 pm, променена общо 1 път
Изображение
-------------------------------------------------------------
Сервизът за моя велосипед! http://www.velo09.com
Аватар
joropc
 
Мнения: 1125
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пон Май 04, 2009 9:57 pm
Местоположение: Троян

Re: Електрическите планински велосипеди | Основна информация

Мнениеот Alexi » Пет Дек 07, 2018 3:40 pm

малко ме съмнява точно така да те глобяват ,че то с шосейка можеш и със 70 да минеш покрай радар :D
Аватар
Alexi
 
Мнения: 6276
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Сеп 15, 2015 1:22 pm
Местоположение: Шумен

Re: Електрическите планински велосипеди | Основна информация

Мнениеот joropc » Пет Дек 07, 2018 3:44 pm

Alexi написа:малко ме съмнява точно така да те глобяват ,че то с шосейка можеш и със 70 да минеш покрай радар :D

Можеш, ама шосейката със 70км/ч не я кара 70 годишна баба, а и за нея не се изисква никаква регистрация, както е при E-колелата, които развиват над 25км/ч. За "бързите" електрически колела се карат и специални курсове, които хич не са отбий номер. ;)
А и да ти кажа, понеже жената кара градско чипосано колело Рийзе и Мюлер (модел2018), което ако се развъртиш както трябва си върви като мотопед средна класа, при 27 кила колело, теглото на ездача, две пазарски чанти и още ала-бала, и 4-ри буталните Магура(в случая) започват да се "губят", така че вероятно имат основание полицаите.
Изображение
-------------------------------------------------------------
Сервизът за моя велосипед! http://www.velo09.com
Аватар
joropc
 
Мнения: 1125
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пон Май 04, 2009 9:57 pm
Местоположение: Троян

Re: Електрическите планински велосипеди | Основна информация

Мнениеот Alexi » Пет Дек 07, 2018 4:53 pm

намеквам ,че това изискване е безумно а 25 км/ч е твърде малко .. много знае полицая дали покрай радара минава велосипед ,който подлежи на регистрация или не ,отделно електричката като е ограничена на 25 това не означава ,че вдига само 25 .. и ние сме карали електрички ,макар и без чип .. на 25 изключва асистента ,което не пречи и 50 да си вдигнеш особено лек баир надолу .. за теглото няма да коментирам ,докато има колоездачи 130+ кила теглото на велосипеда сам по себе си не е никакъв фактор
Аватар
Alexi
 
Мнения: 6276
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Сеп 15, 2015 1:22 pm
Местоположение: Шумен

Re: Електрическите планински велосипеди | Основна информация

Мнениеот joropc » Пет Дек 07, 2018 5:19 pm

Alexi написа:намеквам ,че това изискване е безумно а 25 км/ч е твърде малко .. много знае полицая дали покрай радара минава велосипед ,който подлежи на регистрация или не ,отделно електричката като е ограничена на 25 това не означава ,че вдига само 25 .. и ние сме карали електрички ,макар и без чип .. на 25 изключва асистента ,което не пречи и 50 да си вдигнеш особено лек баир надолу .. за теглото няма да коментирам ,докато има колоездачи 130+ кила теглото на велосипеда сам по себе си не е никакъв фактор

Това дали е безумно или не, ще го кажеш на полицая у немско, който като те спре с висока скорост и по свой начин установи, че колелото е с ограничение 45км/ч, а ти му обясняваш, че е с 25. Полицаите там спират, защото:
1. Трябва да имаш застраховка
2. Трябва да имаш регистрационна табела
3. Трябва да караш с каска (това го остави, щото там всички карат с каски)
4.Трябва да си изкарал курс за управление на "бърз" Е-велосипед.
Това всичко за велосипеди, които се водят над 25км/ч.
Как ще проверят какъв е? Ами много лесно. Предполагам, че ще е с нещо дори по-просто от уреда за проверка за алкохол. Бъди сигурен, че те са оборудвани вече с подходяща техника. Няма как електрическите велосипеди да заемат вече огромен процент от колелата на запад, да струват колкото една кола и да няма начин за бързо софтуерна проверка на място кое какво е.
Аз тази цялата информация не си я изсмуквам от пръстите, ей така да си чеша клавиатурата. Това е истината и който иска да вярва. Btw, нито в Шумен, нито в Троян скоро ще проверяват електрическите колела, така че спокойно.
И теглото на велосипедите винаги ще бъде фактор за безопасността. Само след година, повечето елитни марки за градски електрически колела ще бъдат оборудвавни с ABS на спиррачките. Даже вече ги слагат, но още не са ги показали. Причината е теглото - както на байковете, така и на ездачите.
Изображение
-------------------------------------------------------------
Сервизът за моя велосипед! http://www.velo09.com
Аватар
joropc
 
Мнения: 1125
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пон Май 04, 2009 9:57 pm
Местоположение: Троян

Re: Електрическите планински велосипеди | Основна информация

Мнениеот Alexi » Пет Дек 07, 2018 5:25 pm

ама това е български форум ,не е немски ,коментираме ситуацията с електричките тука .. изобщо ми е през оная работа в Германия кой и за какво го глобяват :beer:
Аватар
Alexi
 
Мнения: 6276
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Сеп 15, 2015 1:22 pm
Местоположение: Шумен

Re: Електрическите планински велосипеди | Основна информация

Мнениеот Admin » Пон Дек 10, 2018 1:46 pm

Ами то на теория правилата са същите и тук, разликата е в полицаите. :D
Много е интересно как винаги тълкуваме дадена информация от нашата си, българска гледна точка, т.е. почваме да се обясняваме ама как ще докаже това, ама как ще се сети за онова. На практика, ако полицията си е поставила за цел да хваща нарушители, има много начини да го прави и да го докаже. Просто за целта е нужна адекватна полиция и адекватна съдебна система, т.е. и едните, и другите да не прощават на тарикатите. У нас очевидно и двете липсват, затова като сподели някой подобна информация, почваме да се съмняваме дали е истина, щото сме свикнали да живеем в тарикатска държава.
Интелигентният човек има възможност да се държи като такъв или като простак. Простакът няма подобен избор.
Аватар
Admin
 
Мнения: 16374
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пон Май 20, 2002 12:00 am
Местоположение: София

Re: Електрическите планински велосипеди | Основна информация

Мнениеот Alexi » Пон Дек 10, 2018 1:50 pm

те не могат колите с чиптунинг да хванат ,а те са хиляди ( може и стотици хиляди да са ,отделно присаден китайски ксенон ,махнат катализатор/ДПФ и кво ли не ) какво остава за велосипеди .. изобщо няма смисъл да го мислим това :beer:
Аватар
Alexi
 
Мнения: 6276
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Сеп 15, 2015 1:22 pm
Местоположение: Шумен

Re: Електрическите планински велосипеди | Основна информация

Мнениеот hitar_potar » Вто Яну 15, 2019 11:57 am

Колеги и колежки, някой може ли да изкаже мнение за ето тези хорица и тяхната идея?
https://paradoxkinetics.com/
Make it idiot-proof, and someone will make a better idiot.
Аватар
hitar_potar
 
Мнения: 3701
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Сря Фев 14, 2007 7:04 pm
Местоположение: Русе

Re: Електрическите планински велосипеди | Основна информация

Мнениеот veskoz » Пон Яну 21, 2019 9:49 am

hitar_potar написа:Колеги и колежки, някой може ли да изкаже мнение за ето тези хорица и тяхната идея?
https://paradoxkinetics.com/

Виж, това интересно ;)
Сервизът за моя велосипед! http://www.velo09.com
Аватар
veskoz
 
Мнения: 4508
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Съб Дек 29, 2007 12:30 pm
Местоположение: София

Re: Електрическите планински велосипеди | Основна информация

Мнениеот Admin » Вто Яну 22, 2019 11:33 am

Не знам доколко ще е удобно батерията да е в раницата и да си „вързан“ през цялото време за колелото чрез кабел. Интересно е и какви са теглото/размерите на батерията.
Интелигентният човек има възможност да се държи като такъв или като простак. Простакът няма подобен избор.
Аватар
Admin
 
Мнения: 16374
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пон Май 20, 2002 12:00 am
Местоположение: София

Re: Електрическите планински велосипеди | Основна информация

Мнениеот Gworan » Вто Яну 22, 2019 11:42 am

Ако това е реално, не знам дали си заслужава. Иначе е много интересна идея.
Прикачени файлове
paradox.JPG
paradox.JPG (67.27 KiB) Прегледано 2837 пъти
Аватар
Gworan
 
Мнения: 1018
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пет Окт 27, 2017 10:08 am

Re: Електрическите планински велосипеди | Основна информация

Мнениеот Admin » Вто Яну 22, 2019 12:05 pm

Цената сигурно е тази и не ме учудва, но и тук не се вижда нищо за батерията - поне веднъж да я бяха снимали...

А идеята според мен има немалък потенциал, но аз бих я реализирал по друг начин:
- Компактен и колкото се може по-лек мотор с малка мощност, не повече от 250 вата (тъкмо ще е легален и за ползване в града)
- Компактна батерия с не много голям кпацитет и с форма и размери като на 500 мл бутилка и с поставка, така че да може да се монтира на място за бидон и да стои на велосипеда, когато се ползва. Когато не се ползва, може и в раницата.
Идеята на такава система би могла да бъде човек да добави възможно най-малко тегло и да ползва подпомагане само за най-стръмните наклони, т.е. даже не и през цялото време на изкачването. Но за момента май все още не могат да направят толкова леки мотори - за този горе пише, че тежи 2.8 кг и предполагам това е без батерията. А пък аз си мечтая по-скоро за мотор, тежащ около 1- 1.5 кг + още 2 кг батерия примерно. Нагоре слагам батерията в поставката и с бутон от кормилото включвам подпомагането на стръмните участъци и го изключвам на всяко по-равно място. Надолу батерията в раницата и велосипедът си става стандартен, просто малко по-тежък. Като цяло мисля, че ако такава система може да осигури дори само 15-20 км подпомагане по баир, това ще е достатъчно, за да се направи каране с дължина 30-40 км, като се изключва моторът в по-равните участъци.
Интелигентният човек има възможност да се държи като такъв или като простак. Простакът няма подобен избор.
Аватар
Admin
 
Мнения: 16374
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пон Май 20, 2002 12:00 am
Местоположение: София

Re: Електрическите планински велосипеди | Основна информация

Мнениеот hitar_potar » Вто Яну 22, 2019 4:10 pm

Споделям инфото, до което аз успях да се добера:
Правилно мотора е около 2.8 - 3.0кг, както казва Админ, като отначало прототипа е бил към 3.5кг и е бил с мощност 1000W, а сега крайния продукт е 1.5kW. Не е зле хич това тегло - като се замислите, 1 добър курбел (изключая карбоновите екзотики) заедно със средно, плоча и евентуално водач, клони към 1кг или малко повече - значи разликата е само 1.8 - 2кг, които са центрирани ниско долу в центъра на байка). Батерията - тук малко се бъркам, защото бях останал с впечатление, че е малка, което се и подкрепяше и от вече пробвалите го, които направо не я усещали в раницата, но пък другаде четох за 3-4кг тегло само на батерията, което няма как да не се усети. Може и аз да бъркам. Системата е достатъчно мощна, че да превърне байка в ел-скутер с максимална скорост около 50км/ч - има си спусък на кормилото, който е т.нар. "газ" (в стил АТВ). Отделно на тоя спусък обаче има и бутонче, което го заключва в някакво междинно (избрано от колелокарателя) положение с идеята за подпомагане при въртене, както са оригиналните модерни е-байкове. В ума веднага изниква въпроса "Аджеба, при тая функция кво става, ако натиснеш спирачката, а то си е заключено да подава постоянно примерно 25% мощност? Спирачка и мотор си противодействат..." Е да, ама не - моторчето по някакъв начин засичало спирачката и спирало мощността. Комуникирах си малко с човек, активно ползващ системата - нямаше нещо, което да не му е харесало. Точно както и при всички други - лоша дума не се чува за Парадокса. Идеята за по-малка батерия е зарибителна, принципно на сайта на производителите има форма за запитване както за цена, така предполагам и за общи и по-конкретни въпроси. Батерия с размери като на 500мл бутилка мисля е малка - смятам, че 750-1000мл е идеално. :) Може и да е възможна такава батерия. Но пък за по-малък мотор - едва ли, то и като има функция за "круиз-контрол" с цел леко подпомагане, май няма смисъл - той ще си харчи икономично.
Не знам дали технологиите наистина го позволяват, доколкото успях да разровя из нета, конкуренцията, разработваща такива моторчета, е назад откъм тегло, външен вид, компактност, мощност (само марката, на която Брет Типи е заложил, има по-мощни мотори - 2.4кW и 3.4kW, ама то това е прекалено вече), цени (всички са по толкова горе долу, като всеки друг отстъпва по 2 и повече от гореспоменатите параметри от гърците от Парадокс). :)
Последна промяна hitar_potar на Вто Яну 22, 2019 4:14 pm, променена общо 1 път
Make it idiot-proof, and someone will make a better idiot.
Аватар
hitar_potar
 
Мнения: 3701
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Сря Фев 14, 2007 7:04 pm
Местоположение: Русе

Re: Електрическите планински велосипеди | Основна информация

Мнениеот Alexi » Вто Яну 22, 2019 4:14 pm

като гледам колко е роторчето и каква дебелина е медната тел ( има снимка как пича я навива на сайта ) тоя мотор няма как да е 1.5кВ .. може моментно да ги вдига ,за секунди .. но номинално е много по малко :beer:
Аватар
Alexi
 
Мнения: 6276
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Сеп 15, 2015 1:22 pm
Местоположение: Шумен

Re: Електрическите планински велосипеди | Основна информация

Мнениеот hitar_potar » Вто Яну 22, 2019 4:17 pm

Alexi написа:като гледам колко е роторчето и каква дебелина е медната тел ( има снимка как пича я навива на сайта ) тоя мотор няма как да е 1.5кВ .. може моментно да ги вдига ,за секунди .. но номинално е много по малко :beer:

В крайна сметка е предостатъчно - по-мощната алтернатива е само това, което ползва Брет Типи. И там цените май са още нагоре, теглото също, компактността отива в кофата, външния вид също. И няма смисъл общо взето.
Друг, карал Парадокса, е правил директно сравнение с оригинален е-байк: споделяше, че разликата между Парадокса и оригиналното е като между Тесла и Приус първо поколение... :)
Make it idiot-proof, and someone will make a better idiot.
Аватар
hitar_potar
 
Мнения: 3701
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Сря Фев 14, 2007 7:04 pm
Местоположение: Русе

Re: Електрическите планински велосипеди | Основна информация

Мнениеот Alexi » Вто Яну 22, 2019 4:25 pm

то дори 200-300 вата стигат ,но да е още по лек компактен и икономичен , не знам защо е тоя стремеж към много ватове .. а батерията мястото и е на рамката ,не да ми тежи на гърба ( не вярвам да е под 3-4 кила ,за тия елементи има ограничения за момента освен ако капацитета не е твърде малък )
Аватар
Alexi
 
Мнения: 6276
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Сеп 15, 2015 1:22 pm
Местоположение: Шумен

Re: Електрическите планински велосипеди | Основна информация

Мнениеот hitar_potar » Вто Яну 22, 2019 6:01 pm

Капацитета на различни места е даден различно, но взависимост от това как се кара - пълна електричарка или подпомагане само, е средно 30-50км. Разбира се, зависи и от терена, но това е нещо усреднено. :)
Реално погледнато, една малка батерия само за подпомагане, монтирана вместо бутилка, би била интересна добавка към предложението. :)
Make it idiot-proof, and someone will make a better idiot.
Аватар
hitar_potar
 
Мнения: 3701
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Сря Фев 14, 2007 7:04 pm
Местоположение: Русе

Re: Електрическите планински велосипеди | Основна информация

Мнениеот didonch » Пон Апр 22, 2019 1:44 pm

Да посъживим малко темата с електричките и да попитам има ли тук собственици на новия Specialized Turbo Levo-с новата батерия (M2-500) и мотор Specialized 2.1? За да получим информация от първа ръка по отношение на отзивчивост на мотора, издържливост на батерия...
didonch
 
Мнения: 318
Рейтинг: 1578
Регистриран на: Съб Май 14, 2016 12:09 pm

Предишна

Назад към Общ форум

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 34 госта