Здравейте, подобна тема не намерих
Имах възможността да се спусна няколко пъти по трасе, на което тренират състезатели по DH. Горска пътека с не голям наклон, няколко скока с издигане около 60-70 см. и дължина колкото един велосипед, няколко виража, малко скалисти препятствия и доста близки до пътеката дървета, някои от които са доста опасни, ако не успееш да влезеш в завоя хубаво.
Като разгледах пътеката не ми се стори нещо сложно. Дропенето от 7-8 стъпала в града не ми е проблем - приземявам се на две гуми. Бях сигурен, че и в гората ще се справя. Е, справих се, но не съвсем.
1. Скачането - Не е като в дропенето в града - от равно на равно. Както сами се досещате, карал съм по-бавно и предпазливо, с известно количество страх. В момента на достигане на скока и изкачването по него усещането беше за рязко и силно издигане на велосипеда, при което краката ми се свиха още повече и едва не седнах на задната гума, а приземяването беше на предницата, вместо на двете гуми. Не беше забиване, но бях близо. При разгъването на вилката след приземяване почти загубих контрол над велосипеда. Забавих ребаунда още, почти до край - на вилката и шока. При следващо скачане отново се приземих на предницата, въпреки изнасянето на тежестта назад при изкачване на скока и излитане.
Как да го избегна това кофти приземяване и по какъв начин мога да вдигна скил в тази насока - по-малко страх, повече сигурност, контрол преди и след полета ...
2. Завиването - Винаги ми е било слабичко, но този път липсата на опит беше фрапираща. Слаб контрол при виражите и още по-слаб при местата без вираж. Местата изглеждат лесни, но на практика се оказва друго. Много спирачки и на моменти изтърване на линията в завоя, граничещо с възможност за спиране в дърво. (Между другото, точно по този повод имам един въпрос - как точно става това рязко преплъзване на задницата в завоите, което се вижда по доста клипчета из нета?).
Всъщност, това са двете основни пречки за вдигането на скоростта като цяло. Тук въпросите ми отново са свързани с настройките на байка и възможностите за придобиване на повече сигурност. Усещам, че има сцепление, но въпреки това изтървам линията в завоя. Нямам възможност за посещаване на курсове
Гумите са Hans Dampf 2,35, безкамерни, напомпани на 1,8 атм. Велосипедът е със 160мм ход на окачването. Каската е по-скоро за XC. Наколенките и ръкавиците са хубави. Налакътници и протекция за тялото не съм си купил (но сега щеше да е хубаво да си ги имам)