Schwalbe Procore - първи впечатления

За всичко свързано с МТБ, което не е за някой от другите форуми. Например: разкази и преживявания, мнения по различни общи въпроси, интeресни продукти, новости и т.н.

Рейтинг за публикуване на тема / Рейтинг за отговор / Тежест: 1000 / 1000 / 20

Re: Schwalbe Procore - първи впечатления

Мнениеот Alexi » Чет Сеп 01, 2016 8:25 pm

поемането на неравности от гумата се дължи на изместването на обем въздух вътре в нея ,за това и се ползват по обемисти гуми 2.4-2.5 когато искаме да "газим" повече .. слагайки вътре нещо все едно намаляваш размера на балона примерно от 2.2 на 2.0
Аватар
Alexi
 
Мнения: 6309
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Сеп 15, 2015 1:22 pm
Местоположение: Шумен

Re: Schwalbe Procore - първи впечатления

Мнениеот banzai » Чет Сеп 01, 2016 8:40 pm

:bigeyes: :bigeyes: :bigeyes:
Аватар
banzai
 
Мнения: 135
Рейтинг: 1799
Регистриран на: Сря Мар 26, 2014 10:32 am

Re: Schwalbe Procore - първи впечатления

Мнениеот evilzet » Пет Сеп 02, 2016 8:13 am

Не е съвсем така. Налягането е с дименсия кг/кв.см, т.е. по-широката гума стъпвайки на по-голяма площ, ни позволява да караме с по-ниско налягане спрямо по-тясна гума. А промяната на обема въздух втвърдява "компресията" на гумата, става по-прогресивна, подобно на вложките за шокове, които намаляват обема на камерата.
evilzet
 
Мнения: 1484
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Сря Май 17, 2006 2:19 pm
Местоположение: Варна

Re: Schwalbe Procore - първи впечатления

Мнениеот Alexi » Пет Сеп 02, 2016 9:53 am

да ,но крайния резултат според мен ще е ,че гумата ще поддава по малко на неравности при едно и също налягане .. някой да го прави ДИУ и да каже как е :D
Аватар
Alexi
 
Мнения: 6309
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Сеп 15, 2015 1:22 pm
Местоположение: Шумен

Re: Schwalbe Procore - първи впечатления

Мнениеот ЧестоНеадвкватен » Пет Сеп 02, 2016 11:13 am

При положение че материалът от който е изработена тази система е с голямо съдържание на въздух не мисля че ще има някаква осезаема разлика.
ЧестоНеадвкватен
 
Мнения: 901
Рейтинг: 1483
Регистриран на: Сря Юли 30, 2014 10:35 pm

Re: Schwalbe Procore - първи впечатления

Мнениеот thepowerofone » Пет Сеп 02, 2016 9:58 pm

Аз пък се чудя дали въпросното нещо няма да пречи на страничната стена на гумата да поддава навътре при закачане на неравности, което да води до по-лесно срязване - при притискане на стената между остър камък отвън и тва чудо отвъртре.
Аватар
thepowerofone
 
Мнения: 241
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пет Яну 01, 2010 2:15 pm

Re: Schwalbe Procore - първи впечатления

Мнениеот windv » Пет Сеп 02, 2016 11:15 pm

до колкото може да се разбере от филмче и снимки, не изглежда да е толкова твърдо, че да се прещипе гумата м/у него и камик:) По скоро ще се сгъне вътре. .

Ако тръгнете да режете от някакъв дунапрен, как ще определите колко да широко и дебело? Спрямо гумата или шината? Дайте хитроумни идеи че ме сърби да режа вече :D
~~~o)Ѣ(o~~~
Велоделия - заигравки с хвърчалници :spin:
Аватар
windv
 
Мнения: 1288
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Нед Мар 16, 2008 12:28 pm

Re: Schwalbe Procore - първи впечатления

Мнениеот Sartor » Пон Сеп 12, 2016 2:32 pm

В мотокроса има по-ефективни методи, които много наподобавят тази пяна, викат им мусове и струват 140-300лв (колкото въпросната пяна): http://www.motorcycle-superstore.com/51 ... -foam-tube

Този пич добре иска 70евро за R&D-то си, но май не си е направил домашното да провери вече изпитани методи в по-напредналите спортове - аз освен защита против подбивания, не виждам какво повече ще даде Huck Norris-a. :)
Аватар
Sartor
 
Мнения: 1548
Рейтинг: 1995
Регистриран на: Чет Фев 25, 2010 5:30 pm
Местоположение: София

Re: Schwalbe Procore - първи впечатления

Мнениеот Vorac » Пон Сеп 12, 2016 2:45 pm

Sartor написа:В мотокроса има по-ефективни методи, които много наподобавят тази пяна, викат им мусове и струват 140-300лв (колкото въпросната пяна): http://www.motorcycle-superstore.com/51 ... -foam-tube


За такива гуми ми разказваше дядо ми преди 20 години. Било полезно да са ти такива гумите на бронетранспортьора когато лошите имат огнестрелни оръжия.

Подозирам че ще са относително тежки за велосипед, защото има повече материал.
Vorac
 
Мнения: 818
Рейтинг: 1513
Регистриран на: Съб Окт 04, 2008 3:47 pm
Местоположение: София, Дружба

Re: Schwalbe Procore - първи впечатления

Мнениеот Sartor » Пон Сеп 12, 2016 3:02 pm

Vorac написа:Подозирам че ще са относително тежки за велосипед, защото има повече материал.


Най-добрите мусове са около 1кг за кросов мотор (примерно тези на Pirelli), мисля, че при МТВ може да се намали драстично при положение, че цялостното тегло е по-малко на байка + трупа. :beer:

Ще ми е интересно да се види такава технология в МТВ-то.
Аватар
Sartor
 
Мнения: 1548
Рейтинг: 1995
Регистриран на: Чет Фев 25, 2010 5:30 pm
Местоположение: София

Re: Schwalbe Procore - първи впечатления

Мнениеот windv » Пет Сеп 16, 2016 8:44 am

Много вдъхновен, си нарязах шалтето на ленти с ширина 55мм. Понеже не е много дебело, нито много твърдо ми се стори, че би трябвало два пласта да са по-добре за новите нужди, които трябва да покрива:) до колкото видях на клипа, дебелината е към 15-20мм. :magnify: изникна въпроса с лепенето им един за друг. Хелметекса май нещо го разгражда шалтето, че е ацетонов. Пък дори и да не, бозата може да разгради лепилото. Стигнах до идеята да ги зашия леко едно за друго парчетата. Със сигурност има шалтета по-дебели, но не исках да батисвам някое хубаво на първо време. Дайте форумен акъл моля
~~~o)Ѣ(o~~~
Велоделия - заигравки с хвърчалници :spin:
Аватар
windv
 
Мнения: 1288
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Нед Мар 16, 2008 12:28 pm

Re: Schwalbe Procore - първи впечатления

Мнениеот Vuc » Пет Сеп 16, 2016 12:15 pm

windv написа:Много вдъхновен, си нарязах шалтето на ленти с ширина 55мм. Понеже не е много дебело, нито много твърдо ми се стори, че би трябвало два пласта да са по-добре за новите нужди, които трябва да покрива:) до колкото видях на клипа, дебелината е към 15-20мм. :magnify: изникна въпроса с лепенето им един за друг. Хелметекса май нещо го разгражда шалтето, че е ацетонов. Пък дори и да не, бозата може да разгради лепилото. Стигнах до идеята да ги зашия леко едно за друго парчетата. Със сигурност има шалтета по-дебели, но не исках да батисвам някое хубаво на първо време. Дайте форумен акъл моля


Подобни гето идеи и на мен ми се въртят из главата. Струва ми се, че шалтетата се късат лесно, ако няма някаква подсилка около местата за зашиване. По скоро, някаква двойно залепваща лента би свършила работа. Имаше в лидъл 3М, пореста и доста здраво лепи. Също се чудя, дали вместо шалтета не е подходящ разпенен полиетилен, като този дето ползват за уплътняване на опаковки на телевизори и др. техника. Мисля си, че е една идея по твърд от шалте и не би трябвало да пие много бозичка :D . Въпрос на проба.
Аватар
Vuc
 
Мнения: 70
Рейтинг: 1340
Регистриран на: Чет Май 11, 2006 3:53 pm

Re: Schwalbe Procore - първи впечатления

Мнениеот hatamoto » Пет Сеп 16, 2016 12:27 pm

Със зашиване на две ленти една под друга ще получиш по-добър ефект, или поне така си мисля.
Няма да имаш връзка на наставката - там, където двете краища на едната лента се свързват за затваряне на обръча (дано се изразявам правилно, така че да ме разбираш). Когато двете наставки са на различно място, зашиването на двете ленти една за друга (една под друга) ще усили връзката. Това, което ме притеснява е възможността конеца да среже шалтето, щото то си е порест и не много издръжлив материал.
Виж, ако зашиваш само напречно, с няколко шева през определен интервал, мисля ,ще се получи. Но все пак предварително свържи с тиксо (двойнолепещо) двата обръча един в друг, за да можеш при шева да зашиеш кръга, така че след това да няма разместване. В противен случай, ако шиеш надлъжно, при сгъване ще има разместване, при което може конеца да среже шалтето.
Пиши за резултата, ако се заемеш с таз игра.
hatamoto
 
Мнения: 161
Рейтинг: 1230
Регистриран на: Пон Юли 08, 2013 11:45 am

Re: Schwalbe Procore - първи впечатления

Мнениеот windv » Съб Сеп 17, 2016 11:26 am

Днес първият опит завърши наполовина усшешно. Наполовина, защото не успях да го осъществя по план, но пък научих доста неща.

Лепих двете шалтета с PVC лепило, съхна през нощта, прехлупващите се краища залепих с двойно залепващо. И двете се разлепиха след 5 мин престой в гумата с боза. За тиксото го подозирах, но лепилото също сдаде багажа. Дори разлепено, няма къде да ходи вътре в гумата. Предполагам, че щеше да си стои на 1 място. Остава варианта с шиенето...но имаме голямо НО

Шалтето, дето водата се стичаше уж по него и реших набързо че няма да попие, изсмука сериозно количество от бозата. Това го осъзнах като надух гумата( шалтето помага доста гуамта да се издуе лесно, защото я натиска към бордовете) и вътре не се плискаше нищо, а сложих около 100мл гнусотийка. Тогава побързах да се разочаровам и я извадих, опитах се да си изстискам обратно някакво количество от бозата обратно в гумата, което надмина всяко друго омазване с боза, която съм си мислил, че е било много :popcorn: Тогава вече ми беше смешно вече, не съм му се ядосвал.
След като си надух гумата без лентата вътре, започнах да мисля. :lol:
- Може би и оригиналната разработка поема някаква част от бозата!?
В едно филмче казваха да се сипе повече, ама без повече информация си гадая само. Та не ми се сваляше пак гумата , за да го напъхам обратно, но със сигурност ще се оглеждам за дебели шалтета, които привидно не попиват!

От наученото следва, че дори с шиене да е по-добре закрепянето, не е оферта да е на два пласта. Трябва предварително да се провери дали попива и колко.

Направих тест с напълно спаднала гума да я удрям в земята и издаваше много обещаващ глухо-мек звук :8D: На колелото сложена завъртях няколко метра и беше мекичко. Можеше и повече време да отделя на тестове, но друго ми беше в главата тогава...

Каплата ми е 40мм широка и изрязах 55мм ширина лента. Гумата е ноби ник 2.35 от новите. Стори ми се че добре си паснаха, но и 50мм лента щеше да е ок.
Цялата лента тежеше 60гр, при положение че оригиналната я дават около 80гр. при все с отрязани дупки в нея. Това навежда на мисълта, че е доста по плътен оригиналния материал!!!

Добавям няколко снимки на процеса.
Изображение
Изображение
Изображение
ПОСЛЕДСТИВЯТА :smash:
Изображение


Във Фейсбук страничката на изделието има интересни филмчета. Едното описва състоянието на лентата след 2 състезания. Изглеждаше доста зле и беше доста срязана от прещипваниците. Та аз не съм състезател и вервам, че по-дълго ще изкара...или поне се надявам да оправдае количествата боза изляни в гумата, че и тя не е евтина.

https://www.facebook.com/chuck2flat/

Ако не се получат нещата с тази лента, си се връщам на старото решение с вътрешна гума през борда, за да отнеме малко от удара или и двете в комбинация биха били добре...:)

Цялата история може би е за друга тема...Затова ще сложа линк в НАПРАВИ си сам, към този пост. Може да продължим и там. Както искате.

От цялото упражнение, поне си свалих задната гума и разглобих главината да ѝ сменя лагерите:)
~~~o)Ѣ(o~~~
Велоделия - заигравки с хвърчалници :spin:
Аватар
windv
 
Мнения: 1288
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Нед Мар 16, 2008 12:28 pm

Re: Schwalbe Procore - първи впечатления

Мнениеот Pr3d4t0R » Съб Сеп 17, 2016 11:40 am

Евалата за опита - изглежда си на прав път :clap:

Въпросът е по-скоро как изглежда шината след като нориса е бил така разкъсан. Иначе до колкото разбрах поема повече боза, защото имаш освен повърхността на гумата и тази на нориса. След време ще има ревюта и би трябвало да стане ясно.
Аватар
Pr3d4t0R
 
Мнения: 3977
Рейтинг: 1980
Регистриран на: Нед Яну 29, 2006 10:07 am

Re: Schwalbe Procore - първи впечатления

Мнениеот Sartor » Съб Сеп 17, 2016 8:31 pm

windv написа:...
- Може би и оригиналната разработка поема някаква част от бозата!?
В едно филмче казваха да се сипе повече, ама без повече информация си гадая само. Та не ми се сваляше пак гумата , за да го напъхам обратно, но със сигурност ще се оглеждам за дебели шалтета, които привидно не попиват!
...


Да се опитам да помогна с малко инфо, което съм прочел. Някои хора били пробвали такива неща и преди (http://www.pinkbike.com/news/huck-norri ... cid1501680 - надолу коментарите). Може да се ориентираш за конкретния материал и лепило.

Колкото до бозата - точно във филмчето към Pink bike (правено в домашни условия), човека си казва, че лентата поема малко от бозата и за това трябва да се сложи малко повече от обичайното. :beer:
Аватар
Sartor
 
Мнения: 1548
Рейтинг: 1995
Регистриран на: Чет Фев 25, 2010 5:30 pm
Местоположение: София

Re: Schwalbe Procore - първи впечатления

Мнениеот outfaced » Нед Сеп 18, 2016 6:17 pm

Във Вал Ди Сол на световното, кой се пуска последен след Хард не беше ли с прокор ... :dontknow:
http://www.mtb-downhill.net/val-di-sole ... 6-crashes/
4:54
Изображение Изображение
продавам: разни неща
Аватар
outfaced
 
Мнения: 6057
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пет Юли 20, 2007 3:24 pm
Местоположение: Пловдив

Re: Schwalbe Procore - първи впечатления

Мнениеот wheels » Нед Сеп 18, 2016 7:49 pm

Това е Арън Гуин. Отборът им кара с Onza и нещо ме съмнява да ползват прокор. Може да е подобна система все пак...
Аватар
wheels
 
Мнения: 149
Рейтинг: 1303
Регистриран на: Вто Май 10, 2011 9:20 am
Местоположение: Шумен

Re: Schwalbe Procore - първи впечатления

Мнениеот moz » Пон Сеп 19, 2016 3:33 pm

Отборът му е спонсориран от Онза, но той цял сезон върти Максиси с изличени надписи, накрая Онза копираха почти изцяло ДХР2, ама нещо не издържа на това трасе, иначе кара с гето прокор.
moz
 
Мнения: 443
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Сря Авг 20, 2008 7:15 pm

Re: Schwalbe Procore - първи впечатления

Мнениеот wheels » Пон Сеп 19, 2016 3:45 pm

Така де, все пак предполагам, че не 1:1 с прокор. Ясно си се вижда на клипа как се отделя шина, гума и още нещо като вътрешна гума, което ще е някакъв вид прокор изобретение, но какво е точно можем само да гадаем.

Това е малко извън темата, но като каза за ребрандираните максиси ми е много интересно дали Onza дали ще пуснат нова гума, която е почти същата с DHR II. Показаха я, но в техния сайт няма нищо.
Аватар
wheels
 
Мнения: 149
Рейтинг: 1303
Регистриран на: Вто Май 10, 2011 9:20 am
Местоположение: Шумен

Re: Schwalbe Procore - първи впечатления

Мнениеот MacLeod » Пон Фев 20, 2017 2:35 pm

Pr3d4t0R написа:Евалата за опита - изглежда си на прав път :clap:

Въпросът е по-скоро как изглежда шината след като нориса е бил така разкъсан.

До колкото разбирам не е лесно да се направи гето версия на тази лента, заради многото изисквания към материала: да не поема боза, да е пластичен и да е здрав.
За съжаление ако си купим оригинала за 79 евро, въпросът няма да е как изглежда шината, след като лентата се е скъсала, ами как изглежда лентата след удара :)
Аватар
MacLeod
 
Мнения: 882
Рейтинг: 1785
Регистриран на: Съб Авг 02, 2008 3:22 pm

Re: Schwalbe Procore - първи впечатления

Мнениеот Pr3d4t0R » Пон Фев 20, 2017 3:40 pm

Лентата в този случай ще си е свършила работа, ако шината не се огъне - моите шини са доста над 70 евро :banghead: Бих го пробвал, ако някой е навит да делнем, защото на мен ми трябва само за задното колело.
Аватар
Pr3d4t0R
 
Мнения: 3977
Рейтинг: 1980
Регистриран на: Нед Яну 29, 2006 10:07 am

Re: Schwalbe Procore - първи впечатления

Мнениеот Admin » Вто Фев 21, 2017 9:01 am

Това в гумата на Аарън Гуин не е Procore, а е Flat Tire Defender:
http://www.mtb-bg.com/index.php/product ... e-defender
Интелигентният човек има възможност да се държи като такъв или като простак. Простакът няма подобен избор.
Аватар
Admin
 
Мнения: 16374
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пон Май 20, 2002 12:00 am
Местоположение: София

Предишна

Назад към Общ форум

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 57 госта