Дойде и моят ред да споделя гаранционните ми приключения с CANYON с на когото му се чете дълъг пост
.
След не повече от 300-400 км. каране, от задното колело започна да се чува следния звук -
видео. Звукът от видеото е при стисната задна спирачка и разклащане на колелото. Веднага елиминирах възможността да е от спирачките, защото същия звук се чуваше и при педалиране без спирачен апарат -
видео 2.
Веднага писах на Canyon
(09.06.2016), като им казах, че мисля, че проблема е в главината, тъй като звука се проявява, като се приложи сила от която и да е страна на въпросната главина Mavic Crossone. Естествено от там въпреки обясненията ми, започнаха да ми казват какво да направя, сякаш съм пълен индианец. Първо от спирачките е - почисти ги. После от окачването било и как трябвало едва ли не да разглобя и гресирам почти всичко - цитирам: (Please check following parts by cleaning and lubricate ( grease ): Pedal scew crankset, chainring screws, rd hanger, and main pivot from the triangle, rear shock bolt).
След като категорично отказах да си разглобявам колелото, което пак казвам е почти чисто ново, и след като взех на заем от приятел друго задно колело с което им пратих видео, че звука го няма, най-накрая приеха да им изпратя задното колело за инпекция. Казаха ми, че
ще ми върнат парите за транспорт ако проблема е гаранционен. Изпратих колелото на 20.06.2016, защото толкова време отне цялото писане на мейли и пробите за да се изключат всички възможности. Пристигна при тях на 23-ти. На
30-ти юни реших да попитам какво става с колелото и дали поне са констатирали проблема, защото още никой не се беше свързал с мен. Това беше отговора - The repair of the rear wheel is currently in process, you get a info or the tracking number probably
next week. След това, пълно мълчание...
На
11-ти юли аз им пиша да ги питам какво стана с "next week". Мълчание. На
14-ти юли пак им пиша, обаче вече малко изоставих любезния тон. Получавам отговор чак на
19-ти юли, като ми се извиняват за забавянето и ми обясняват, че ми пратили колелото в Мавик и затова станало бавно. Сега вече им го били върнали и в момента го сглобявали. На следващия ден щели да ми го пратят за БГ, другата седмица щяло да е при мен и ако имам въпроси, да питам.
Питах
Какъв е бил проблема на колелото и как ще стане работата по връщането на парите за транспорт. Отговориха ми, че не знаят какъв е проблема, тъй като Мавик са заменили целия wheelset с нов и не са се обяснявали
До тук добре, обаче за парите ми обясниха, че щели да издадат някаква кредитна бележка към акаунта ми при тях за съответната сума, която ще мога да ползвам при бъдещи ремонти
. Т.е. пари - друг път. Тук вече не издържах и ги нахраних много, като цитирах и условията на сайта им за Warranty claims, и техния мейл, в който казаха, че ще ми върнат парите. На
25-ти юли получавам кратък и ясен мейл, че ще ми пуснат парите по банковата сметка. И тоя проблем се разреши, ама колелото не пристига. И най- накрая днес -
01.08.2016 си получих задното колело. Wheelset-a е заменен с Mavic Crossride, като естествено вече стикерите по него не съответсват с цветовете на колелото, но това е бял кахър, като си стоял половин лято без колело. Парите още ги няма, но предполагам, че това е нормално за международни, банкови трансфери.
Та обобщено, цялата работа отне
52 дни и 22 мейла.