въпрос за движение на градско колело

За всичко свързано с МТБ, което не е за някой от другите форуми. Например: разкази и преживявания, мнения по различни общи въпроси, интeресни продукти, новости и т.н.

Рейтинг за публикуване на тема / Рейтинг за отговор / Тежест: 1000 / 1000 / 20

въпрос за движение на градско колело

Мнениеот MacLeod » Пет Фев 13, 2015 10:07 pm

Здравейте,
в последно време се оглеждам за хубаво градско колело, което да става и за пътуване на по - дълго по път или шосе.
Гледам това тук и на пръв поглед доста ми допада:

http://www.ghost-bikes.com/bikes-2015/bike-detail/panamao-c-7/

Въпросът ми е свързан най - вече за движението на колелото. Такова капсуловано движение с алфайн главина би трябвало да издържа доста повече от стандартните движения с обтегач, защото не влиза мръсотия. Но това е само на теория. Някой карал ли е подобно движение на практика, за да сподели впечатления ? Колко издържа преди да се изхабят зъбчатките или да се строши нещо по главината ? Струва ли си да се мине на такова при градски велосипед или да си карам на класиката - обтегач, касета ?
Аватар
MacLeod
 
Мнения: 882
Рейтинг: 1785
Регистриран на: Съб Авг 02, 2008 3:22 pm

Re: въпрос за движение на градско колело

Мнениеот Speedmaster™ » Съб Фев 14, 2015 7:31 am

m.youtube.com/watch?v=pebS1TXG6jw

Малко клипче за системата alfine,аз съм карал такъв но с 8 скорости и нямах проблеми но го продадох защото трудно се сменяше задна капла ако спукам гума.Ушите на рамката бяха подобно на пистовите рамки и с стандарт 135мм.Повечето майстори ми споделяха че ако нещо ми се развали по главината не биха се спрвили с ремонта,но по добре разпитайте в различни велосервизи преди покупка.Мисля cross имат подобен велосипед но с deore xt.
Аватар
Speedmaster™
 
Мнения: 570
Рейтинг: 1448
Регистриран на: Вто Юли 01, 2014 9:07 pm
Местоположение: България

Re: въпрос за движение на градско колело

Мнениеот nikant » Съб Фев 14, 2015 10:05 am

MacLeod написа:което да става и за пътуване на по - дълго по път или шосе.


За дълго каране не става това колело и не е предназначено за такова каране.
Колелото е тежко и с тези предавки не знам как ще се взимат баирите
Ако спориш с идиот, вероятно точно същото прави и той.
nikant
 
Мнения: 170
Рейтинг: 1340
Регистриран на: Сря Ное 27, 2013 8:26 pm
Местоположение: Европа

Re: въпрос за движение на градско колело

Мнениеот victortrt » Пон Фев 16, 2015 3:29 pm

Аз съм карал и още карам градско колело с шимано нексус 7 /7 скоростна главина с вътрешни скорости/, което е по-старо и по-нисък клас от алфайн, но принципа е същия.
Значи най-общо тези главини са измислени за градски велосдипеди и мястото им е там, защото макар скоростите да са доста /7 са твърде много за града/, те са изчислени, пригодени и измислени за градско каране, тоест за леки наклони или за кратки по-стръмни изкачвания.
Само като пример на 1-ва /най-леката/ предавка, ако спра по изкачването към Кемпински, ми е трудно да потегля и набера, а ако съм набрал каданс мога да изкача Надлез Надежда от надежда към гарата на 4-та /препоръчителната за равно при 7 скоростните главини, еквивалент на сингълспийда/. Тоест стъпката между предавателните числа май е малка и няма достатъчно лека предавка за продължителни изкачвания.
Отделно макар да са здрави, тези главини не са ремонтопригодни и на дълъг път е рисковано да се кара такова колело.
Също така заради тях задната гума не е с QR, а с гайки /носят се 2 ключа 15 или 14/ и самото закрепване на жилото за главината е доста трудно поне за мен /всяка главина си е различна де, на срам 3-скоростните са песен/.
Отделно това колело е единствено и само градско с тези килограми, скорости и спирачки.
За дълъг път извънградско се ползват т.нар Трекинг велосипеди, които са с външни скорости поради по-големия избор от предавки и по-голямата ремонтопригодност. Те са по-скоро с ви-брейк по същите причини /тегло и ремонтопригодност/, защото на Мачу Пикчу в царевичака по има шанс да си оправиш ви-брейка отколкото хидравличната спирачка.
Понеже въпросът беше различен от въведението - струва си за градско, защото при честа смяна на предавките, дори в покой /светофар например/ и каране на къси дистанции този тип задвижване е много подходящо.
Виж това http://www.mtb-bg.com/images/stories/pr ... tation.pdf, стр. 22-23
Това е единственият модел с по-ниска цена на новия модел при същата окомплектовка, но си струва, защото е мислен точно за градско динамично придвижване. 3 скорости стигат за града, защото така или иначе най-леката предавка не е достатъчно лека и при 3, и при 7 скоростните главини за дълги стръмни баири.
victortrt
 
Мнения: 2130
Рейтинг: 1759
Регистриран на: Пет Май 09, 2014 8:15 am

Re: въпрос за движение на градско колело

Мнениеот jungleraver » Пон Фев 16, 2015 5:14 pm

Наскоро разучавах за тези главини, има интересни неща, ето ви малко линкове с инфо за главините с вътрешни скорости - определено последните серии Alfine са доста интересни, затворена маслена баня, 11 скорости и 409% gear range :bowdown: Nexus са смазани с грес, изискват по-честа поддръжка, и дават доста ядове при влажен климат, но са доста по-евтини.
http://sheldonbrown.com/nexus-mech.html
http://www.rideyourbike.com/internalgears.shtml
Иначе ето това е истината, но цената е :crazy:
http://www.rohloff.de/en/products/speedhub/index.html
Изображение
jungleraver
 
Мнения: 366
Рейтинг: 1725
Регистриран на: Чет Май 09, 2013 9:14 pm

Re: въпрос за движение на градско колело

Мнениеот victortrt » Пон Фев 16, 2015 6:05 pm

Сега поначало е очевидно, че няма универсално колело.
Градско такова и такова за дълги пътувания по шосе имат нещо общо само в "трекинг" вариантите /добър пример са тези в каталога на крос за 2015 г./- външни скорости, калници, багажник и широки гуми /30-40 мм/, които правят карането и в града и по шосетата горе-долу приемливо комфортно. Те обаче нито са бързи и леки за града, нито достатъчно леки и бързи за шосе, но могат да носят багаж /важно е, когато се кара бавно/ и пазят от кал и веригата.
Иначе и един хибрид ще свърши работа, както за града, така и за дълъг път като му се монтират багажник /то зависи и какво се разбира по дълъг път, но багаж с раница на шосе не си е работа/ и евентуално калници.
В другата крайност са велосипедите от типа "фитнес" като например - http://www.dragbicycles.com/?menu=product&id=323 или http://bikesport.bg/bg/products/2207-%D ... %BD%D0%B8_ - леки и бързи де факто шосейни велосипеди с право кормило, но много тънки гуми.
Те возят твърдо, но на шосе се карат с доста по-голяма лекота и с такъв велосипед по-лесно, бързо и неусетно се изминава по-голямо разстояние. Правото кормило тук се явява малък недостатък, защото не позволява смяна на хвата, а ръцете се натоварват заради ниската стойка, но с едни рога нещата се оправят
За типичния софийски асфалт, да не говорим за павета обаче този тип велосипеди са напълно неудачни и затова и за градско са компромисен вариант, водещ до необходимостта да си подбираш маршрута.
victortrt
 
Мнения: 2130
Рейтинг: 1759
Регистриран на: Пет Май 09, 2014 8:15 am

Re: въпрос за движение на градско колело

Мнениеот victortrt » Вто Фев 17, 2015 10:18 am

Ще помоля този, който ми е сложил минуса, да се изкаже и той по темата, защото явно не го е сторил, след като всички писали по темата са с рейтинг под 1 600.
Не питам защо имам минус, защото ми е все тая, не държа да давам аз оценки на другите.
victortrt
 
Мнения: 2130
Рейтинг: 1759
Регистриран на: Пет Май 09, 2014 8:15 am

Re: въпрос за движение на градско колело

Мнениеот MacLeod » Нед Дек 03, 2017 11:05 pm

Нещо интересно за главините с вътрешни скорости,
което според мен си е сериозен минус: http://sheldonbrown.com/twist-internal.html

Интересно дали и pinion базираните системи имат същия проблем.
Аватар
MacLeod
 
Мнения: 882
Рейтинг: 1785
Регистриран на: Съб Авг 02, 2008 3:22 pm


Назад към Общ форум

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Google [Bot] и 27 госта