Аз съм карал и още карам градско колело с шимано нексус 7 /7 скоростна главина с вътрешни скорости/, което е по-старо и по-нисък клас от алфайн, но принципа е същия.
Значи най-общо тези главини са измислени за градски велосдипеди и мястото им е там, защото макар скоростите да са доста /7 са твърде много за града/, те са изчислени, пригодени и измислени за градско каране, тоест за леки наклони или за кратки по-стръмни изкачвания.
Само като пример на 1-ва /най-леката/ предавка, ако спра по изкачването към Кемпински, ми е трудно да потегля и набера, а ако съм набрал каданс мога да изкача Надлез Надежда от надежда към гарата на 4-та /препоръчителната за равно при 7 скоростните главини, еквивалент на сингълспийда/. Тоест стъпката между предавателните числа май е малка и няма достатъчно лека предавка за продължителни изкачвания.
Отделно макар да са здрави, тези главини не са ремонтопригодни и на дълъг път е рисковано да се кара такова колело.
Също така заради тях задната гума не е с QR, а с гайки /носят се 2 ключа 15 или 14/ и самото закрепване на жилото за главината е доста трудно поне за мен /всяка главина си е различна де, на срам 3-скоростните са песен/.
Отделно това колело е единствено и само градско с тези килограми, скорости и спирачки.
За дълъг път извънградско се ползват т.нар Трекинг велосипеди, които са с външни скорости поради по-големия избор от предавки и по-голямата ремонтопригодност. Те са по-скоро с ви-брейк по същите причини /тегло и ремонтопригодност/, защото на Мачу Пикчу в царевичака по има шанс да си оправиш ви-брейка отколкото хидравличната спирачка.
Понеже въпросът беше различен от въведението - струва си за градско, защото при честа смяна на предавките, дори в покой /светофар например/ и каране на къси дистанции този тип задвижване е много подходящо.
Виж това
http://www.mtb-bg.com/images/stories/pr ... tation.pdf, стр. 22-23
Това е единственият модел с по-ниска цена на новия модел при същата окомплектовка, но си струва, защото е мислен точно за градско динамично придвижване. 3 скорости стигат за града, защото така или иначе най-леката предавка не е достатъчно лека и при 3, и при 7 скоростните главини за дълги стръмни баири.