Страница 7 от 25

Re: Dropper Seatpost (впечатления, сервизиране и т.н.)

МнениеПубликувано на: Сря Ное 09, 2016 3:51 pm
от iPop
Някой може ли да ми препоръча механик за сервизиране на KS eTen?
Благодаря.

Re: Dropper Seatpost (впечатления, сервизиране и т.н.)

МнениеПубликувано на: Сря Ное 09, 2016 5:07 pm
от Sartor
Както по-горе са казали, бих ти препоръчал Jester, като те имат най-много опит (до колкото знам) със сервизирането на тези колци. Също така мога да дам добри отизиви и за Любо Бирата (в Драгзоната на бул. България). :beer:

Re: Dropper Seatpost (впечатления, сервизиране и т.н.)

МнениеПубликувано на: Вто Ное 15, 2016 11:35 pm
от bio
така оправих тъпияТ REVERB. след като го разглобих целият мога да кажа, че е адски добра конструкция ... просто много ми хареса как е измислен. недостатък за мен е, че едната втулкита е комплект с горната тапа. ще търся решение и на това някой ден.
процедурата по ремонта е тази -> http://t3mppu.kapsi.fi/2016/01/04/rocks ... eed-tools/
много хитро го е измислил човека, успява да го обезвъздуши без специалните инструментите на RockShox.
понеже нямах shaft clamp си направих такава от две парчета дъбов паркет 2см и пробих отвор 9mm за да хвана 10mm ос.
за уплътненията съм чел на тези места:
http://www.peterverdone.com/reverb-o-rings-made-easy/
http://forum.velomania.ru/showthread.ph ... hox+reverb
http://crconsulting.dyndns.org/images/R ... ize_sm.jpg
има ги в Хубата.
как работи:
http://forums.mtbr.com/all-mountain/roc ... 29224.html
друга интересна информация:
http://forums.mtbr.com/components/rocks ... ost8907680
http://iloveenduro.blogspot.bg/2013/04/ ... nance.html

ако нямате хубави/качествени инструменти и мегеме въобще не се занимавайте. накрайните за спринцовките са М5 (като на повечето спирачки), но трябва да проверите дали вашите стават на самото колче. там трябва малко по тънък накрайник (диаметъра след резбата трябва да е ф6).
добре е да имате ключ 23. на другите места може да ползвате раздвижен, но там ви препоръчвам точен размер. аз дори при развиването бях хванал капачката на патрона на менгемето и въртях самото колче.
ВНИМАНИЕ !!! Ако колчето ви има голямо пропадане (2-3см), имате смесване на маслото и въздуха. Дори след спадане на налягането от вентила от другата страна на буталото има налягане и трябва да внимавате при развиването на капачката на масления патрон.

Re: Dropper Seatpost (впечатления, сервизиране и т.н.)

МнениеПубликувано на: Вто Дек 13, 2016 1:01 pm
от dviktor
Доста ядове ми създава Reverb Stealth -та, лятото имаше потъване с около 2 см. Оправиха го и изкара 4 месеца и пак почна да потъва този път с по малко 1 см, но почти съм сигурен че ще почне да пропада с повече! Вече се чудя какво да го правя, ако това се случва през 4-5 месеца на право не си е работа. :banghead:

Re: Dropper Seatpost (впечатления, сервизиране и т.н.)

МнениеПубликувано на: Сря Яну 11, 2017 4:18 pm
от galileo
Здравейте аз съм с ks lev integra.
Понякога се случва след като колелото ми е седяло обърнато(със седлката надолу) като го обърна да не ми работи понижаващото колче. След това като поблъскам малко по седалката или поскачам с колелото нещата се оправят. Имам съмнения, че жилото запецва някъде. Някой имал ли е подобен проблем?

Re: Dropper Seatpost (впечатления, сервизиране и т.н.)

МнениеПубликувано на: Пет Яну 20, 2017 7:33 pm
от Admin
Ревю на Fox Transfer Factory (благодарности към Sartor!):
http://www.mtb-bg.com/index.php/product ... er-factory

Re: Dropper Seatpost (впечатления, сервизиране и т.н.)

МнениеПубликувано на: Чет Фев 02, 2017 9:51 pm
от Admin
9point8 Fall Line - регулируемият кол, за който всички говорят
http://www.mtb-bg.com/index.php/product ... 17-9point8

Re: Dropper Seatpost (впечатления, сервизиране и т.н.)

МнениеПубликувано на: Чет Фев 02, 2017 10:10 pm
от THEZOGGO
Admin написа:9point8 Fall Line - регулируемият кол, за който всички говорят
http://www.mtb-bg.com/index.php/product ... 17-9point8


Положението на палеца отдолу определено е сериозен плюс. За съжаление, повечето билднати колела идват с Рок Шок Ревърб.

Искам да попитам, при ползване на Dropper Seatpost, какви чантички използвате за под седалката? Снимки и линкчета към чантички ще са ми много от полза. Предварително благодаря. : )

Re: Dropper Seatpost (впечатления, сервизиране и т.н.)

МнениеПубликувано на: Пет Фев 03, 2017 12:54 am
от Pr3d4t0R
BikeYoke ако не се лъжа са направили кит за конвенция на ревърб към спусък с жило ;)

Re: Dropper Seatpost (впечатления, сервизиране и т.н.)

МнениеПубликувано на: Нед Фев 05, 2017 10:25 am
от taurus13
Конверсия вероятно искаш да кажеш :)

Re: Dropper Seatpost (впечатления, сервизиране и т.н.)

МнениеПубликувано на: Нед Фев 05, 2017 10:48 am
от xargs
THEZOGGO написа:
Admin написа:9point8 Fall Line - регулируемият кол, за който всички говорят
http://www.mtb-bg.com/index.php/product ... 17-9point8


Положението на палеца отдолу определено е сериозен плюс. За съжаление, повечето билднати колела идват с Рок Шок Ревърб.

Искам да попитам, при ползване на Dropper Seatpost, какви чантички използвате за под седалката? Снимки и линкчета към чантички ще са ми много от полза. Предварително благодаря. : )


аз имам една specialized мини или нещо такова - от байкцентъра и става. Swat лепенката на спеш също става.

Re: Dropper Seatpost (впечатления, сервизиране и т.н.)

МнениеПубликувано на: Нед Фев 05, 2017 8:56 pm
от MacLeod
Здравейте, търся си понижаващ кол,
който да е съвместим с рамка, която няма дупка в седалковата тръба, за кол с маркуч отдолу. Не ми се иска да дупча рамката, пък и предполагам няма да е много лесно - титанова е.
Задължително е колът да има поне 150мм ход, препоръчително 200. Не е нужно да има управление на кормилото, може да е и под седалката.
За сега съм се спрял на електрическия модел на магура:
http://www.chainreactioncycles.com/bg/en/magura-vyron-elect-wireless-dropper-seatpost/rp-prod144485
Много ми харесват тези на 9point8, но не виждам как ще паснат на рамка без дупка в седалковата тръба. Умишлено избягвам моделите на ревърб с маркуч отвън, защото мисля че са им старите модели, които са доста проблемни. Та в заключение освен магурата друго подходящо не виждам.
Ще се радвам на предложения, ако някой знае нещо...

Re: Dropper Seatpost (впечатления, сервизиране и т.н.)

МнениеПубликувано на: Нед Фев 05, 2017 9:29 pm
от Yash
Погледни тези.

В този ред на мисли дали се намира кол с диаметър 27,2мм с повече от 100мм ход или заради малкия диаметър не ги правят с по-голям ход?

Re: Dropper Seatpost (впечатления, сервизиране и т.н.)

МнениеПубликувано на: Пон Фев 06, 2017 12:02 pm
от MacLeod
Yash написа:Погледни тези.

В този ред на мисли дали се намира кол с диаметър 27,2мм с повече от 100мм ход или заради малкия диаметър не ги правят с по-голям ход?


Трудна работа ми се вижда да намериш такъв кол. 27.2 понижаващи колове май са голяма рядкост като цяло така като ги гледам.

Иначе за моето питане видях че и фокс имат подходящ модел, не е само електронния на магура:
https://www.bike-components.de/en/Fox-Racing-Shox/Transfer-External-Factory-150-mm-Seatpost-with-Remote-2017-Model-p51032/

Няма нужда от дупка на рамката, 150 ход, но цената е минус. Доста е соленичък.

Този не мога да го схвана от картинката:
https://www.bike-discount.de/en/buy/kind-shock-lev-dx-435mm-seatpost-259481/wg_id-369
С вътрешен или външен маркуч е ? Никъде не пише. Изглежда уж да е с външен...

Re: Dropper Seatpost (впечатления, сервизиране и т.н.)

МнениеПубликувано на: Пон Фев 06, 2017 12:43 pm
от Pr3d4t0R
Външно жило, което се хваща в основата - на снимката е червената капачка KS. По този начин жилото е фиксирано и не се движи заедно с колчето както е при решението на Фокс, където е захванато за главата.

Имам Lev 2 години вече и съм много доволен. Единствено направи малък луфт (наляво-надясно), който е нормален и не се усеща при каране.

DX версията е от ОЕМ и не съм сигурен дали е достатъчно надеждна. Това е "истинският" Lev:
https://www.bike-discount.de/en/buy/kin ... 5mm-211414

Бая солен е сега - моя го издебнах за 210 евро навремето, но и цената на долара беше 1.45. Ето това ще ти е полезно:
http://www.pinkbike.com/news/dropper-po ... -2015.html

Не си вземай Reverb :D Чел съм добри отзиви и за колчето на Specialized.

Re: Dropper Seatpost (впечатления, сервизиране и т.н.)

МнениеПубликувано на: Пон Фев 06, 2017 3:42 pm
от THEZOGGO
Pr3d4t0R написа:Не си вземай Reverb


Aко на човек колелото му идва базово с Reverb, трябва да си купи и обикновен кол, за да може след като му се преебе Reverb-а и го прати да го сервизират (ако е в гаранция), да може да кара в следващите от 2 до 8 месеца. В противен случай, оставаш без каране. : )

Re: Dropper Seatpost (впечатления, сервизиране и т.н.)

МнениеПубликувано на: Пон Фев 06, 2017 7:08 pm
от Yash
Хвърлил съм око на този, но тези 10см ми се свиждат прекалено малко. Привлече ме точно това, че жилото с управлението е в горния край на долната тръба.

Re: Dropper Seatpost (впечатления, сервизиране и т.н.)

МнениеПубликувано на: Пон Фев 06, 2017 7:34 pm
от Admin
Регулируем кол за седалка и от DVO:
http://www.mtb-bg.com/index.php/product ... dvo-garnet

Re: Dropper Seatpost (впечатления, сервизиране и т.н.)

МнениеПубликувано на: Пон Фев 06, 2017 9:42 pm
от MacLeod
Pr3d4t0R написа:Външно жило, което се хваща в основата - на снимката е червената капачка KS. По този начин жилото е фиксирано и не се движи заедно с колчето както е при решението на Фокс, където е захванато за главата.

Жилото при фокса също е захванато за основата: http://www.mtb-bg.com/index.php/products/test/4789-test-2017-fox-transfer-factory
Не говорим за Fox D.O.S.S. ами за fox transfer factory.
Ще се почудя между лев и фокс като тръгна да взимам напролет. По - добре ми е лев да взема, ако фокса няма съществено предимство. Лев е по - евтин със 100-тина евра.

Re: Dropper Seatpost (впечатления, сервизиране и т.н.)

МнениеПубликувано на: Сря Фев 08, 2017 3:59 pm
от iPop
Моят KS Eten е официално мъртъв. След като го занесох в байк центъра ми казаха, че патрона е капсулован и няма как да се напомпи, за да има налягане в него. И се чудя какво да правя...
Дали има откъде да се намери патрон, който да не струва повече от колчето :D
Или да го пиша тоя дропър бегал вовеки...

Re: Dropper Seatpost (впечатления, сервизиране и т.н.)

МнениеПубликувано на: Сря Фев 08, 2017 5:10 pm
от Sartor
MacLeod написа:
Pr3d4t0R написа:Външно жило, което се хваща в основата - на снимката е червената капачка KS. По този начин жилото е фиксирано и не се движи заедно с колчето както е при решението на Фокс, където е захванато за главата.

Жилото при фокса също е захванато за основата: http://www.mtb-bg.com/index.php/products/test/4789-test-2017-fox-transfer-factory
Не говорим за Fox D.O.S.S. ами за fox transfer factory.
Ще се почудя между лев и фокс като тръгна да взимам напролет. По - добре ми е лев да взема, ако фокса няма съществено предимство. Лев е по - евтин със 100-тина евра.


Копирам отговора ми от личното съобщение, което ти пратих, за да може и други да го видят:

Колът може да се обърне с Transfer логото назад и логото на FOX напред като така се сменя и позицията на закачането - според зависи как искаш да ти минава жилото на рамката (отляво или отдясно. Също така, може да се променя ъгълът над излизане на жилото (самата "раковина", която го държи) на 45 градуса, тъй че да имаш оптимален излаз за пътя на жилото.

В моя случай, ако видите на снимките съм сложил от дясната страна захвата на жилото и съм оставил оригиналната позиция, която сочи прави надолу.

Re: Dropper Seatpost (впечатления, сервизиране и т.н.)

МнениеПубликувано на: Сря Мар 15, 2017 3:45 pm
от MacLeod
Здравейте,
от днес и аз имам този продукт - fox transfer dropper post с външно окабеляване. Още ми е твърде рано да пиша мнение, но за сега твърдо не съм доволен. За по - натам ще видим.
Разопаковах кола, външният вид е безупречен. В това 2 мнения няма. Дойде време за монтаж и там започнаха проблемите. Монтирах кола, стегнах скоба с болт на 7 NM. В спецификацията на фокс пише, че максималната стойност е 7.3 NM и аз мислех, че всичко е наред, но се появи смазка по семерингите на кола. В ревюто, писано от @Sartor също пише за този проблем, но мислех, че става при стягане на скобата на повече NM от колкото е обявено в спецификацията на фокс: http://www.ridefox.com/help.php?m=bike&id=687 Тук пише: Tighten your seat collar binder bolt to 45-65 in-lb (5.1-7.3 Nm)
При стягане на 7 NM, не само се появи омасляване при семеринга, но и колът тотално отказа да работи. Явно му беше прекалено стегнато и не искаше да връща. Да вярно още не съм инсталирал командата и му натискам директно раковината, където влиза жилото с палец. Може да не съм го донатиснал, защото не е лесно, а и убива, но ме съмнява. Според мен си го натиснах докрай. Разхлабих скобата на 6.8, после на 6.6 NM, омасляването изчезна, но колът все още отказваше да върне докрай. Даже се уплаших, че съм го счупил. Махнах скобата с болтче и сложих такава с quick release. Понеже монтирам кола на титаниева рамка, която от вътре е доста гладка, много добре знам че скоби с quick release не стягат достатъчно колът, за да не се плъзга в рамката. Затова сложих и грип паста. Така успях да монтирам фокса със скоба с qr, без да се плъзга. Сега колът успя да се върне докрай при натискането на раковината. Обаче пак ми се струва, че не работи мазно. Когато е свален от колелото, работи по - мазно. Имам чувството, че запира някъде отвътре и няма да изкара дълго така, но ще видим.
Въпросът ми най вече към @Sartor, понеже подозирам че друг няма такъв кол, колко точно му стягаш скобата за да нямаш проблеми ? Използваш ли грип паста ? Колът върви ли мазно ?

Re: Dropper Seatpost (впечатления, сервизиране и т.н.)

МнениеПубликувано на: Сря Мар 15, 2017 5:18 pm
от Pr3d4t0R
Изглежда, че ти трябва нещо подобно щом изваден от рамката работи ОК, а в нея не:
https://shop.vecnum.com/7-sattelklemme

По този начин притискането е разпределено равномерно. При теб явно се сгъва твърде много тръбата при стягане. Можеш да пробваш да завъртиш скобата така, че цепката й да е на 180 градуса от цепката на рамката. Моята рамка е алуминиева и на скобата пише даже 6 Nm - пробвай с колко най-малко затягане колчето стои на място.

Re: Dropper Seatpost (впечатления, сервизиране и т.н.)

МнениеПубликувано на: Сря Мар 15, 2017 5:48 pm
от MacLeod
Pr3d4t0R написа:пробвай с колко най-малко затягане колчето стои на място.

Това е доста трудна задача. Означава постоянно да развивам и да тествам чрез каране дали потъва. Иначе колът влиза без луфт в седалковата тръба. Не знам как точно рамката се огъва много и му пречи.

Re: Dropper Seatpost (впечатления, сервизиране и т.н.)

МнениеПубликувано на: Сря Мар 15, 2017 7:51 pm
от Sartor
Използвам грип паста - такава за монтаж на карбонови части с болтове против приплъзгване. На quick release съм, понеже за моята рамка няма други скоби освен оригиналната (38mm). Бих препоръчал да пробваш с по-малко затягане и да инсталираш командата. Ако не помогне - support към FOX. Наистина неприятно за такъв скъп продукт - не откривам по чуждите форуми (английско говорящите) подобни проблеми..

Re: Dropper Seatpost (впечатления, сервизиране и т.н.)

МнениеПубликувано на: Сря Мар 15, 2017 9:04 pm
от Pr3d4t0R
Скобата може да стяга тръбата на рамката така, че тя (тръбата) да не е вече овална. Заради това Vecnum признават гаранция само със скоба като тази от линка, който дадох - което е екстремно, но явно има и други колчета, които са чувствителни на тази тема.

Re: Dropper Seatpost (впечатления, сервизиране и т.н.)

МнениеПубликувано на: Сря Мар 15, 2017 9:54 pm
от MacLeod
Възможно е. Аз сега реших проблема с нормална скоба с qr и грип паста. Не се свлича и изглежда бачка. Но да, бих обмислил да пробвам с една такава скоба в един момент. Има ли ги в Бг или само онлайн ? Ако ги има в Бг бих могъл да пробвам на място и ако не свърши работа да я върна.

Re: Dropper Seatpost (впечатления, сервизиране и т.н.)

МнениеПубликувано на: Пет Мар 17, 2017 1:45 pm
от outfaced
Pr3d4t0R написа:Скобата може да стяга тръбата на рамката така, че тя (тръбата) да не е вече овална. Заради това Vecnum признават гаранция само със скоба като тази от линка, който дадох - което е екстремно, но явно има и други колчета, които са чувствителни на тази тема.

На фона на гениалното им колче това с тая скоба направо ме закопа.
Ефекта на неравномерното притискане може да се избегне и без да се слагат два болта, ама айде няма да се заяждаме на дребно :D
Живот и здраве скоро един moveLOC 170 ще ми е в ръчичките :eyebrow:

MacLeod написа:Възможно е. Аз сега реших проблема с нормална скоба с qr и грип паста. Не се свлича и изглежда бачка. Но да, бих обмислил да пробвам с една такава скоба в един момент. Има ли ги в Бг или само онлайн ? Ако ги има в Бг бих могъл да пробвам на място и ако не свърши работа да я върна.

Нищо няма в БГ ... тия за мега закостенели шваби ... искат при регистрация да въведеш немски стационарен телефон и се плаща само с банков превод :crazy:

Re: Dropper Seatpost (впечатления, сервизиране и т.н.)

МнениеПубликувано на: Пет Мар 17, 2017 9:49 pm
от MacLeod
Какво му е толкова гениалното ? Може и да е хубаво, но какво го отличава толкова от другите ?
Аз съм фен на 9Point8, но понеже са единствено стелт, няма как да сложа такова на титановата рамка. А титанова рамка хич не ми се дупчи. Най - вероятно няма и да е лесно.
Както и да е, със скоба с qr и грип паста фокса засега работи добре. Единствено ме издразниха, че на сайта им пише, че може да се стегне скоба с болт до 7.3 nm, но така твърдо не работи. На 7 nm почва да избива масло от семеринга. Дори на 6.5 nm не работи. Никъде не пише да ползвам скоба с 2 болта, дори не съм сигурен, че ако сложа такава ще работи. Чудно ми е тия хора като ги продават тези неща за по 1000 лева парчето, не ги ли тестват ? Никога не съм бил фен на фокс, затвърждавам си мнението. Ще видим този кол, колко ще изкара.

Re: Dropper Seatpost (впечатления, сервизиране и т.н.)

МнениеПубликувано на: Пет Мар 17, 2017 11:26 pm
от outfaced
На 9Point8 системата също е хитра ... но сам каза - само стелт ... и са по тежки и са по скъпи.
Vecnom са нещо като еволюция на гравити дропъра, които пък си остават еталон за прост и надежден механизъм за колче. Дизайна и механиката им е почти непроменена от как е на пазара. А бяха едни от първите. Е Vecnom са по сложни, но пак по семпли като дизайн от което и да е решение с масло в него.