Страница 1 от 3

Електрически велосипеди

МнениеПубликувано на: Чет Яну 24, 2013 11:41 am
от konstantin_m
Здравейте ,казвам се Константин и от скоро започнах да се занимавам с електрически колелета и се интересувам от мнения и отзиви отностно този нов вид превозни средства .дали някой е карал или мисли да кара .както и какво го е накарало или спряло да си закупи такъв вид

Re: Електрически велосипеди

МнениеПубликувано на: Чет Яну 24, 2013 3:30 pm
от did
Това не е нов вид велосипеди, а хибридно недоразумение, което не нито мотоциклет, нито велосипед, при това с много нисък КПД. Ако искаш такова - има си "скутери". Нито велосипедните рамки са проектирани за монтаж на двигател, нито може с 30 кила желязо да се върти като с велосипед. Тъпня.

Накратко - мнението ми е, че това "нещо" не става за "нищо".

Re: Електрически велосипеди

МнениеПубликувано на: Чет Яну 24, 2013 4:55 pm
от konstantin_m
Да съгласен съм но ако е направен малко практично и с добра визия, а не ниско качествен homemade вариант може да се окаже доста по практичен вариант отколкото някой електрически скутер,най-малко заради разликата в килограмите .Мисля и че даже е по практично от скутера защотото отивайки на работа можеш да не въртиш педали а да си на ток и да не влезеш в офиса целия вир вода ,а след работа да си направиш една хубава тренировка .

Re: Електрически велосипеди

МнениеПубликувано на: Чет Яну 24, 2013 5:29 pm
от Insight
konstantin_m написа:Здравейте ,казвам се Константин и от скоро започнах да се занимавам с електрически колелета и се интересувам от мнения и отзиви отностно този нов вид превозни средства .дали някой е карал или мисли да кара .както и какво го е накарало или спряло да си закупи такъв вид


"Занимавам" какво означава - продавам, купувам, ремонтирам?!
Какъвто и да е отговора, горещо ти препоръчвам първо да се позанимаеш с българския!

konstantin_m написа:Да съгласен съм но ако е направен малко практично и с добра визия, а не ниско качествен homemade вариант може да се окаже доста по практичен вариант отколкото някой електрически скутер,най-малко заради разликата в килограмите .Мисля и че даже е по практично от скутера защотото отивайки на работа можеш да не въртиш педали а да си на ток и да не влезеш в офиса целия вир вода ,а след работа да си направиш една хубава тренировка .


Да "тренираш" с велосипед, накичен с акумулатори и ел.мотори ми се струва тъпо.


Напълно споделям мнението на Дид за въпросните творения!

Re: Електрически велосипеди

МнениеПубликувано на: Чет Яну 24, 2013 5:30 pm
от Plamen_EM
Ти скоро си започнал, но темата е дискутирана нееднократно. А и си толкова вдъхновен сякаш се опитваш да ни ги продаваш, пък не го казваш ... :)

Re: Електрически велосипеди

МнениеПубликувано на: Чет Яну 24, 2013 8:04 pm
от kombo
Като станете на 55-60 и ^ год. или имате някакво заболяване, което не позволява да се напрягате, а ви се кара велосипед друго ще казвате... Аз съм карал електрически велосипед (просто да видя как е...) няма нищо общо със скутер или малко моторче, защото няма опция да "даваш газ". Разликата с обикновения велосипед, е че въртенето на педалите е много по-лесно. Не знам дали всички са така направени, но този, който аз карах беше такъв. Та..., когато стана на 100г. и аз ще си взема един, но до тогава вече ще има летящи :D Както и да е... шегувам се. Не е лошо изобретението, но не е за млади и здрави хора!

Re: Електрически велосипеди

МнениеПубликувано на: Пет Яну 25, 2013 1:21 am
от Admin
kombo написа:Като станете на 55-60 и ^ год. или имате някакво заболяване, което не позволява да се напрягате, а ви се кара велосипед друго ще казвате...

:agree:

Re: Електрически велосипеди

МнениеПубликувано на: Пет Яну 25, 2013 8:31 am
от azzmaster
Прекалено много негативни мнения има тук.....всяко нещо си има добра страна.
Аз имам добро мнение за ел. велосипеди, не за лично ползване, а защото според мен те ще са начина да се разшири използването на велосипеда за придвижване в останалата част от обществото, която е настроена панически против всичко ново и различно :)
Лично в момента си правя триколка, като идеята е да стане хибридна с ел.двигател когато е напълно готова - добър начин да развиваш 40 км/ч постоянна скорост в града, което не е възможно с обикновен велосипед,дори с шосейка е трудно да поддържаш тази скорост постоянно.
Технологията изглежда доста напреднала, което може да се види и в този сайт -
http://elektrovelosipedi.com/ - не че искам да правя реклама, просто това е първият български сайт, който съм намерил да продава подобно оборудване.
самата главина/двигател тежи 4-5 кг, стандарта литиево-фосфофератна батерия още 7, + контролер, т.е. цялата схема ти качва 10-15 кг. върху колелото.
От тренировъчна гледна точка, ако човек е насочен към равномерна кардио тренировка на асфалт,електровелосипеда ще му даде предимство заради много по-равномерното натоварване, независимо от терена.

Re: Електрически велосипеди

МнениеПубликувано на: Пет Яну 25, 2013 9:26 am
от Admin
Не знам защо е посочено толкова високо тегло за мотора и батерията... виждал съм подобни компоненти, които тежат по 3-4 кг и общото добавено тегло е 7.5 - 8 кг с контролер, команда и кабели.
Не че е малко, разбира се, и далеч не агитирам някого да си прави такъв велосипед за каране в планината, но както бе споменато по-горе, има групи от хора, за които може да е доста полезен. Освен това за градско каране има и предимства, отново доста отчетливи за някои трупи хора.

Re: Електрически велосипеди

МнениеПубликувано на: Пет Яну 25, 2013 11:13 am
от Slade
Хора със сърдечни заболявания (например) не могат да си позволят да карат и да се натоварват пълноценно, но не е и нужно да се лишават тотално от колоезденето, ако последното ги влече. Според мен точно такива хора ще имат полза от подобен велосипед.
Един друг аспект обаче е класификацията на тия возила като МПС-та и вече съм попадал на случаи на глобен (и осъден да плати след обжалване) човек с ел. колело БЕЗ книжка и без регистрация в КАТ. Ченгетата го спрели, установили, че се движи с ел. мотор и му треснали акт както си е по ЗДвП, все едно кара мотор без книжка и регистрация (и гражданска разбира се). Та глобата беше главозамайваща.
Параграф 22 в случая е регистрацията в КАТ - за да се регистрира трябва да е от одобрен тип, т.е. производителят трябва да има някакви сертификати за съответствие и т.н., а самоделките сигурно минават на технотест, който също не е евтино приключение.

Re: Електрически велосипеди

МнениеПубликувано на: Пет Яну 25, 2013 11:14 am
от did
Вижте, нека се обединим около едно нещо - това не е велосипед.

Re: Електрически велосипеди

МнениеПубликувано на: Пет Яну 25, 2013 11:16 am
от Slade
did написа:Вижте, нека се обединим около едно нещо - това не е велосипед.


:agree: това е електрически мотопед (елопед?)

Re: Електрически велосипеди

МнениеПубликувано на: Пет Яну 25, 2013 1:22 pm
от APD
Slade написа:Един друг аспект обаче е класификацията на тия возила като МПС-та и вече съм попадал на случаи на глобен (и осъден да плати след обжалване) човек с ел. колело БЕЗ книжка и без регистрация в КАТ. Ченгетата го спрели, установили, че се движи с ел. мотор и му треснали акт както си е по ЗДвП, все едно кара мотор без книжка и регистрация (и гражданска разбира се). Та глобата беше главозамайваща.
Параграф 22 в случая е регистрацията в КАТ - за да се регистрира трябва да е от одобрен тип, т.е. производителят трябва да има някакви сертификати за съответствие и т.н., а самоделките сигурно минават на технотест, който също не е евтино приключение.

Последно като отидох да разгледам цените на ел. велосипеди, ги продаваха без изискване за книжка и регистриране в КАТ. Ония в щатите се сцепват да се движат с електрички, а там законите колкото са либерални, са толково и консервативни. Иначе у нас цените им са по-високи от нормалното, а нормален велосипед не винаги кара собственика му да си каже "Ей ся ще се метна на педалите" ...

did написа:Вижте, нека се обединим около едно нещо - това не е велосипед.

Why so serious? Да не би да е с крила и реактивен двигател?

Re: Електрически велосипеди

МнениеПубликувано на: Пет Яну 25, 2013 10:24 pm
от xcII
konstantin_m написа:.. с електрически колелета и се интересувам от мнения и отзиви отностно този нов вид превозни средства ..


Елегантно решение за града.. тази годиназа първи път видях един мъж да кара такъв и много ми хареса отстрани. :smash: Изглеждаше ми толкова странно как се движи безшумно, равномерно и без да му се налага върти педали, направо сюрреалистично..

P.S. намъжа му нямаше видимо нищо физически, бе с елегантен костюм, типичен еклектичен бастун :P

Re: Електрически велосипеди

МнениеПубликувано на: Съб Яну 26, 2013 1:15 am
от Slade
APD написа:
Slade написа:Един друг аспект обаче е класификацията на тия возила като МПС-та и вече съм попадал на случаи на глобен (и осъден да плати след обжалване) човек с ел. колело БЕЗ книжка и без регистрация в КАТ. Ченгетата го спрели, установили, че се движи с ел. мотор и му треснали акт както си е по ЗДвП, все едно кара мотор без книжка и регистрация (и гражданска разбира се). Та глобата беше главозамайваща.
Параграф 22 в случая е регистрацията в КАТ - за да се регистрира трябва да е от одобрен тип, т.е. производителят трябва да има някакви сертификати за съответствие и т.н., а самоделките сигурно минават на технотест, който също не е евтино приключение.

Последно като отидох да разгледам цените на ел. велосипеди, ги продаваха без изискване за книжка и регистриране в КАТ. Ония в щатите се сцепват да се движат с електрички, а там законите колкото са либерални, са толково и консервативни. Иначе у нас цените им са по-високи от нормалното, а нормален велосипед не винаги кара собственика му да си каже "Ей ся ще се метна на педалите" ...


За момента само колелета с допълнително поставен двигател не подлежат на регистрация, щото няма кой да се занимава да им одобрява типа и да ги "технотества". Вероятно и двигателчетата са твърде слаби за да влязат в категориите от Наредбата за регистрация на МПС-та (искат 4kW и скорост до 45km/h), но като знам каква е чудовищна некомпетентността на някои полицаи по тия въпроси, нищо чудно някой да си докара мощни главоболия с обжалвания на актове за безумни глоби, че ако и съдията реши, че не го харесва...
http://vrs.bg/upload/arhiv/endcases/2008/december/nak/05704508/345b2608.htm
http://web.montana-rs.org/myapps/sas/ACTS/40704512/16342612.htm
http://vrs.bg/upload/arhiv/endcases/2009/february/nak/05704508/60220909.htm

Но ако някой се излъже да си купи по-мощно ел. колело, което си е разработено като такова и има характеристики, километражче, сертификатче за съответствие и прочее като нищо ще го притлъстят към някоя от безбройните категории и хоп - стоп палка с документи за проверка...

Re: Електрически велосипеди

МнениеПубликувано на: Съб Яну 26, 2013 9:42 am
от APD
Я се събуди малко. С 4kW мога да хвръкна с над 100km/h

Re: Електрически велосипеди

МнениеПубликувано на: Съб Яну 26, 2013 11:02 am
от Admin
Мхм, по-мощните електрически двигатели за велосипеди са по 700-1000 вата.
Стандартът за Европа е 250 вата, поне засега.

Re: Електрически велосипеди

МнениеПубликувано на: Съб Яну 26, 2013 11:32 am
от APD
Само ще цитирам част от това решение >> http://vrs.bg/upload/arhiv/endcases/200 ... 5b2608.htm <<

От нея се установявавало, че мотопедът е с електрически мотор с волтаж 500 W, пробег 60 км и скорост 40 км/ч

500W волтаж :evil:

Re: Електрически велосипеди

МнениеПубликувано на: Съб Яну 26, 2013 4:10 pm
от Slade
APD написа:Я се събуди малко. С 4kW мога да хвръкна с над 100km/h


4kW e максималната мощност, която влиза в категорията:

"Из чл. 149 на ЗДвП:
б) (изм. - ДВ, бр. 54 от 2010 г.) категория L1е - мотопеди - моторните превозни средства с две колела и конструктивна максимална скорост не по-голяма от 45 km/h, двигател с вътрешно горене с работен обем не по-голям от 50 cm3 или с 4 kW максимална постоянна номинална мощност в случай на електродвигател;" - тези се регистрират + всички др. досадни задължения

Пропуснал съм думата "максимална", което явно е въвело в смут будните.
Ето я и долната граница на скоростта:
"За определяне правоспособността на водачите моторните превозни средства се делят на следните категории, различни от тези по чл. 149, обозначени с латински букви:
1. категория АМ - мотопеди - двуколесни или триколесни превозни средства с конструктивна максимална скорост не по-висока от 45 km/h, както са определени в чл. 149, ал. 1, т. 1, букви "б" и "г" (категория L1е и категория L2е), с изключение на тези с конструктивна максимална скорост, по-малка или равна на 25 km/h, и леки четириколесни превозни средства, както са определени в чл. 149, ал. 1, т. 1, буква "л" (категория L6e);

Тук ще попаднат почти всички електрички, освен най-слабите и тези направени от велосипед с допълнително поставен двигател, а също и тези с асистиране на педалирането (те и без друго изключват мотора при над 25км/ч).

Вратичката в момента е Наредбата за регистрация на МПС, според която:
(3) (Предишна ал. 2, изм. - ДВ, бр. 57 от 2007 г.) Не подлежат на регистрация по реда на тази наредба:
1. тролейбусите;
2. верижните, строителните, селскостопанските и другите самоходни машини;
3. моторните превозни средства, предназначени за състезания по затворен маршрут;
4. велосипедите с допълнително монтиран двигател;
5. инвалидните колички с двигател.

Re: Електрически велосипеди

МнениеПубликувано на: Съб Яну 26, 2013 9:38 pm
от LyuboKolev
Виждал съм два типа ел. велосипеди. Единия е с ел. мотор в предната главина и можеш да караш без да въртиш педалите. Другия е с "усилвател" на средното и въртиш много леко и караш много бързо. Карал съм и двата, те са на приятели които ми ги дават. Обаче като цяло са си голяма глупост. По никакъв начин това не е колоездене. Тежи 30 кг. и няма вдигане. Ако ти свърши батерията, си дотам защото няма и каране. За качване на етажи и дума не може да става. Много са несигурни поради голямата тежест и возят много твърдо и нестабилно. Адски са опасни. Амортисьорите неслучайно възникват масово чак когато се измисля спускането като стил за да си стабилен на пътеката и по камъняка. Те са повече за стабилност, отколкото за комфорт. Единственото хубаво на ел. колелото е че си го зареждаш вкъщи и не трябва да ходиш до бензиностанция както със скутер. Иначе си взимайте скутери. По удобно, по- бързо и по- стабилно.

Re: Електрически велосипеди

МнениеПубликувано на: Нед Яну 27, 2013 8:21 am
от APD
Slade написа:
APD написа:Я се събуди малко. С 4kW мога да хвръкна с над 100km/h


4kW e максималната мощност, която влиза в категорията:

tl;dr


Сам би трябвало да се усетиш, че ограничението за максимално развивана скорост и това за мощността се изключват взаимно. Вземи един лист, пресметни какви скорости могат да се постигнат с 4kW ел. двигател, пък после пак пиши ...
Преди това ще ми отговориш на въпроса дали трябва да си регистрирам твърдака, след като с него преспокойно мога да прехвърля 45km/h на равно и над 65km/h надолу, при това само с мускулна сила.

Re: Електрически велосипеди

МнениеПубликувано на: Нед Яну 27, 2013 6:55 pm
от Slade
APD написа:
Slade написа:
APD написа:Я се събуди малко. С 4kW мога да хвръкна с над 100km/h


4kW e максималната мощност, която влиза в категорията:

tl;dr


Сам би трябвало да се усетиш, че ограничението за максимално развивана скорост и това за мощността се изключват взаимно. Вземи един лист, пресметни какви скорости могат да се постигнат с 4kW ел. двигател, пък после пак пиши ...
Преди това ще ми отговориш на въпроса дали трябва да си регистрирам твърдака, след като с него преспокойно мога да прехвърля 45km/h на равно и над 65km/h надолу, при това само с мускулна сила.



Преди това ще ти отговоря: чети законите и ще разбереш какво трябва да си регистрираш и какво не - всичко е написано.
Но може би пък трябва да отидеш да налееш малко акъл на некомпетентните хора, които са писали взаимоизключващи се глупости в ЗДвП.

П.П.: С правотоков електромотор с мощност 4kW може да се постигнат и бързи и бавни скорости, в зависимост от оборотите на мотора, предавателните числа и контролерите. Колко оборота и какви скорости ще развива зависи само и единствено от конструкцията на мотора и управлението му. Количките за голф са с 4kW DC двигатели и се движат с до 25км/ч ,а тракторът е 400kW, но е направен така, че да вади чудовищен въртящ момент при сравнително ниски обороти и скорости.

Re: Електрически велосипеди

МнениеПубликувано на: Нед Яну 27, 2013 7:25 pm
от Admin
@LyuboKolev
Ами... не, не е така. Почти всичко, което си написал, е доста преувеличено, гарантирам ти го от личен опит, тъй като баща ми има такъв.
Евтин стоманен велосипед, тежащ оригинално с всички багажници, калници, фарове и т.н. около 17 кг, с електромотор 400 вата в предната главина и литиево-йонна батерия тежи около 25 кг, максимум 26. Само на двигател може да развие на равно скорост от порядъка на 30-35 км/ч, но реално няма никаква причина да го ползваш само на двигател, освен ако не си мързелив. Добавеното тегло наистина го прави по-странен като управление и поведения спрямо моя лек маунтин байк, но за града се свиква и не бих го нарекъл опасен. То ако не може някой да кара колело, ще се пребие еднакво лесно с всякакъв велосипед.
Качването по етажи е трудно, но веднъж-два пъти се е налагало и не е невъзможно. Изобщо, пренасянето и бутането на такъв велосипед е в пъти по-лесно, отколкото на скутер, което го прави много по-проходим и използваем в повече ситуации.
Ако ти свърши батерията, което, за да те изненада, ще си е изцяло твоя грешка, велосипедът може да се кара - е на по-ниски предавки, ама си се кара.

Електрическият велосипед няма почти нищо общо със скутерите/мотопедите, освен че има двигател. Е, от висотата на горди планински колоездачи, пращящи от сила в краката, всякакви такива МПС-велосипеди може и да ви изглеждат презряни, но аз пък познавам както хора, които вече имат такива, така и хора, които мислят да си купуват. Причините за подобен избор са различни, но на никого от тях не му дреме ни най-малко, че ние тук виждаме подобни недостатъци, сравнявайки едно спортно/туристическо пособие с едно градско превозно средство.
Благодарение на двигателя, баща ми кара велосипеда си и в планината от време на време - удоволствие, от което иначе щеше да се е лишил вече напълно. Така че вие не ги зачитайте за велосипеди, пък той да е жив и здрав да си го кара още дълго. :)

Re: Електрически велосипеди

МнениеПубликувано на: Нед Яну 27, 2013 8:15 pm
от hitar_potter
Slade написа:Колко оборота и какви скорости ще развива зависи само и единствено от конструкцията на мотора и управлението му.

Айде бе :D

Re: Електрически велосипеди

МнениеПубликувано на: Нед Яну 27, 2013 8:34 pm
от KUM4o
За мен електровелосипеда си има своите големи +-ве. Давам един пример на приложение на такъв тип велосипед. Представете си, че работата Ви е на 10-тина километра от дома, има голям баир и ако е жега докато се стигне до работата ще плуваш в пот. Ако електровелосипеда се направи с качествен мотор и се използва литоевофосфатна батерия теглото няма да е толкова фрапантно. Естествено, че в планината няма нищо по-хубаво от това да въртиш и да се потиш като говедо, но за града е по-приятно с ел.велосипед. Преди да ме нападнете ще кажа, че всеки ден ходя на работа с МТБ и се чувствам чудесно от това. Вече има готови(фабрично) ел.машини, за пример eROKIT или велосипедите на Stealth, но цената е като на среден по клас автомобил и за сега поне тук не са рентабилно. Ако можех да си позволя един eROKIT бих го ползвал ежедневно.

Пробега на един качествено направен електровелосипед е от порядъка на до 80-90км. Лошото е, че за сега фосфатните батерии и в частност 40Ан са все още много високи.

Re: Електрически велосипеди

МнениеПубликувано на: Нед Яну 27, 2013 8:38 pm
от PtD
Admin написа: баща ми кара велосипеда си и в планината от време на време

И веднъж даже се качи с нас до вр. Мургаш. :bigeyes:

Re: Електрически велосипеди

МнениеПубликувано на: Нед Яну 27, 2013 9:02 pm
от joropc
PtD написа:
Admin написа: баща ми кара велосипеда си и в планината от време на време

И веднъж даже се качи с нас до вр. Мургаш. :bigeyes:

А, Мургаш....
На мен бащата на Любо три четири дни ме потиска :) с въпросният велосипед, на едно супер яко каране над Семково в Рила миналата година, на което присъстваха няколко човека от четящите тук.Значи, въртим си ние нагоре - слънце, зор, зор, а отзад се чува, че някой ни сигнализира, че му пречим по пътеката(пак казвам-нагоре).Ясно е, че се свиваме, а електрическият велосипед "профучава" покрай нас.Това се случи няколко пъти за четири дни...Доколкото си спомням, батерията си му държеше до късният следобяд, при интензивно движение.Тук може малко да бъркам, но ако е така нека Любо, kibikoff, Кроко, Yavkata, hrisim и една купчина габровци :) ....да ме поправят.

Re: Електрически велосипеди

МнениеПубликувано на: Нед Яну 27, 2013 9:13 pm
от LyuboKolev
Admin написа:@LyuboKolev
Ами... не, не е така. Почти всичко, което си написал, е доста преувеличено, гарантирам ти го от личен опит, тъй като баща ми има такъв.
Евтин стоманен велосипед, тежащ оригинално с всички багажници, калници, фарове и т.н. около 17 кг, с електромотор 400 вата в предната главина и литиево-йонна батерия тежи около 25 кг, максимум 26. Само на двигател може да развие на равно скорост от порядъка на 30-35 км/ч, но реално няма никаква причина да го ползваш само на двигател, освен ако не си мързелив. Добавеното тегло наистина го прави по-странен като управление и поведения спрямо моя лек маунтин байк, но за града се свиква и не бих го нарекъл опасен. То ако не може някой да кара колело, ще се пребие еднакво лесно с всякакъв велосипед.
Качването по етажи е трудно, но веднъж-два пъти се е налагало и не е невъзможно. Изобщо, пренасянето и бутането на такъв велосипед е в пъти по-лесно, отколкото на скутер, което го прави много по-проходим и използваем в повече ситуации.
Ако ти свърши батерията, което, за да те изненада, ще си е изцяло твоя грешка, велосипедът може да се кара - е на по-ниски предавки, ама си се кара.

Електрическият велосипед няма почти нищо общо със скутерите/мотопедите, освен че има двигател. Е, от висотата на горди планински колоездачи, пращящи от сила в краката, всякакви такива МПС-велосипеди може и да ви изглеждат презряни, но аз пък познавам както хора, които вече имат такива, така и хора, които мислят да си купуват. Причините за подобен избор са различни, но на никого от тях не му дреме ни най-малко, че ние тук виждаме подобни недостатъци, сравнявайки едно спортно/туристическо пособие с едно градско превозно средство.
Благодарение на двигателя, баща ми кара велосипеда си и в планината от време на време - удоволствие, от което иначе щеше да се е лишил вече напълно. Така че вие не ги зачитайте за велосипеди, пък той да е жив и здрав да си го кара още дълго. :)

Прав сте че преувеличавам, но това е за да е по ясно за по- младите съфорумци. Нека баща Ви е жив и здрав и да си кара ел. колелото. Исках само да изтъкна че не е колоездене. Аз съм горе долу на неговата възраст. Ако караш тъврдак 25 или 30 кг. няма значение според мен с 30 км./ час си е доста опасно. Затова вкарах скутерите в разсъждения.

Re: Електрически велосипеди

МнениеПубликувано на: Нед Яну 27, 2013 10:26 pm
от Slade
hitar_potter написа:
Slade написа:Колко оборота и какви скорости ще развива зависи само и единствено от конструкцията на мотора и управлението му.

Айде бе :D


Еми айде :dontknow: да не е само и единствено от това. Товарът също е от съществено значение :D

Re: Електрически велосипеди

МнениеПубликувано на: Пон Фев 11, 2013 10:03 pm
от MacLeod
Една от основните идей на колелото е да се движиш, докато спортуваш и си раздвижваш кръвообращението. Винаги съм се чудил как може човек да дава пари за подобно нещо като ел. велосипед. Не е ли далеч по - добре да си караш колата или ако не ти се седи по задръстванията един скутер. Или може би някой предпочитат ел. велосипед пред скутер, защото не харчи бензин и е евтино ? Ми тогава не е ли по - добре с рейса просто ? Там е най - евтино, че и гратис се минава. :)