halfdone написа:Ако е отваряна наистина и са правени опити за отстраняване на повредата, по един или друг начин от неоторизан сервиз/човек, тук претенция за гаранция нямам как да има.
xargs написа:Ами то като ще слагате ограничения за скоростите, на които може да се кара колелото и какво усилие да прилагаме, напишете и по кои пътища може да ги караме тия колела. Не е сериозно това оправдание. За намесата не знам, ако е имала такава сте прави, но не и да казвате дали човек да си кара колелото с клатене? или без клатене.
Insight написа:Ами Тонко, това да ви е за урок, друг път да не разводнявате аргументацията за отказ с разни препоръки за потегляне и предавателни числа.
Констативен протокол:
......
"...При огледа се установи, че главината е отваряна и по компонентите (едикои си) има следи от механична обработка, които не могат да се получат при нормалната експлоатация на продукта...."
Дата / Подпис и печат
Милан Миланов написа:Здравейте,
Нямам идея какви действия са предприемани от оторизираният сервиз.
Милан Миланов написа:Здравейте,
Нямам идея какви действия са предприемани от оторизираният сервиз.
Като цяло не е нормално при потегляне или каране на високи предавки да се повреди главината. На всички е ясно, че при каране има места преминаването на които не може да мине без движение на висока предавка, поне за кратко време. Всички велосипеди се карат в подобни режими, включително и при потегляне.
Моето становище е ясно. Повредата се е получила поради неизправност в главината. Инструкцията за експлоатация не е нарушавана. Независимо какви действия са предприемани в последствие (ако изобщо има такива), дефектната главина следва да бъде заменена гаранционно. Такива са общоприетите международни норми, такива са и изискванията на българското законодателство. Подходът на RAM няма нищо общо с казаното по- горе. По- лесно, удобно и разбира по- евтино е да се намерят всевъзможни причини за отказ.
М. Миланов
mentalhead написа:Оторизираният сервиз за това е оторизиран сервиз, защото един вид представлява обслужващата част към определена марка. Когато един клиент занесе продукт с повреда в гаранция в оторизиран сервиз би следвало неговите мъки да свършват дотам, а сервиза и производителя на базата на техните взаимоотношения и практики да вземат решение дали едно нещо ще се поправя или заменя.
Insight написа:Милан Миланов написа:Здравейте,
Нямам идея какви действия са предприемани от оторизираният сервиз.
Като цяло не е нормално при потегляне или каране на високи предавки да се повреди главината. На всички е ясно, че при каране има места преминаването на които не може да мине без движение на висока предавка, поне за кратко време. Всички велосипеди се карат в подобни режими, включително и при потегляне.
Моето становище е ясно. Повредата се е получила поради неизправност в главината. Инструкцията за експлоатация не е нарушавана. Независимо какви действия са предприемани в последствие (ако изобщо има такива), дефектната главина следва да бъде заменена гаранционно. Такива са общоприетите международни норми, такива са и изискванията на българското законодателство. Подходът на RAM няма нищо общо с казаното по- горе. По- лесно, удобно и разбира по- евтино е да се намерят всевъзможни причини за отказ.
М. Миланов
Има ли шанс да видим документа (сканиран/сниман), с който ти е отказана гаранцията?
Ако там е споменато неоторизирано разглобяване на главината и ти си го премълчал в първия си пост.... е едно.
Ако не е споменато такова нещо ... червен картон за рам (и Тонко)!
Милан Миланов написа:Здравейте,
Както поясних, велосипедът беше предоставен веднага на оторизиран дилър/сервиз. Възможно е и да е отваряна главината. Не зная обаче какви са договореностите между РАМ и сервизът и докъде е обхвата на действие на всяка от страните.
Нямам документи, препратиха ми електронна кореспонденция. В нея нищо не се споменава за предварително отваряне. Не е конфиденциална, това е отговорът на РАМ:
Здравейте …………..,
Благодаря ви за приложената информация и документи.
Вчера привечер пристигна каплата и днес сутринта успяхме да разгледаме подробностите около гаранциония иск.
След разглобяване стана ясно, че шума в свободното движение се поражда от деформация на няколко зъба на тялото му, като един от тях е много деформиран.
За жалост подобна неизправност не се дължи на производствен дефект или дефекти в структурата на материала, а на неправилна експлоатация – използване на прекалено „тежка“ предавка при потегляне или при изкачване (на страница 25 и 26 от ръководството за ползване на велосипеда е описано подробно как да се експлоатира предавателната система и как да се подбират предавките).
За жалост поради преструктуриране на EASTON в световен мащаб, достъпа до резервни части е изключително затруднен и досегашния вносител и обезпечител на гаранцията за България не може да ни предложи резервни части, които да закупите, за да се отстрани този проблем.
След като РАМ разбраха, че няма да мине номера с предавките, се захванаха с (не)оторизираното отваряне. Директно жертваха сервиза само да останат „сухи“. Това е положението. Не им прави чест. Нищо не може да ме накара да променя мнението си за тях.
М. Миланов
mentalhead написа:Оторизираният сервиз за това е оторизиран сервиз, защото един вид представлява обслужващата част към определена марка. Когато един клиент занесе продукт с повреда в гаранция в оторизиран сервиз би следвало неговите мъки да свършват дотам, а сервиза и производителя на базата на техните взаимоотношения и практики да вземат решение дали едно нещо ще се поправя или заменя.
Единствения проблем, който може да предизвика отпадането на гаранцията за мен е, ако потребителя или друго неоторизирано лице са правили опит да отремонтират повредата сами.
Колкото и да го умувам, не виждам причина, на някой да му щукне да си ремонтира сам гаранционен велосипед, освен ако човъркането по разни неща не му е мания.
Това с кой на каква предавка кара, тръгва и спира е нелеп аргумент. Аз от тая тема разбирам,че имало предавки, на които не трябва да се тръгва.
Ми че като съм в планината и си карам не стоя да мисля, дали дадена предавка не е тежка за байка, а се фокусирам върху карането си. В крайна сметка тия велосипеди се правят за това.
Неадекватните размисли на heavymann направо ме изумяват, честно. Карали сме в планината бля-бля, където било нормално велосипедите да се чупят бля-бля.
Другарю heavymann планинските велосипеди за направени именно С ЦЕЛ да се карат в планината и да се експлоатират сериозно. Това е тяхното предназначение.
Нормално е да се чупят велосипеди от Метро за 300 лева. Те за това тия "истинските" велосипеди струват в хиляди, точно защото са направени (или поне би трябвало) да издържат жестоки натоварвания (в рамките на допустимото за стила, естествено).
Това е единствения коз на индустрията, който залага срещу няколкото хиляди лева, които ѝ даваме - качеството.
Това е и единственото хубаво нещо на това, че велосипедите струват колкото човешки орган - имаме пълното право да искаме те да са перфектни, а отношението към нас като към клиенти да е съвършено.
Жалко, че на българските фирми, и то до последната (а и на някои не-български) тези неща редовно трябва да им се напомнят защото не се сещат сами.
Сега, ясно че има и велосипеди и от по-нисък ценови клас - да кажем към 1000 лева, където компонентите са компромисни и естествено не толкова добри, но политиката на производителите не би следвало да се променя на тази база, защото именно в масовия ценови клас най-лесно се гради (и руши) имидж.
Проблемът е че това, което се пише тук съвсем не е изолиран случай, а си е масова практика на българските фирми. Тя е не малка част от причината хората да търсят марки отвън. Защото, ако аз съм потребител, склонен да се раздели с няколко хиляди, то ще очаквам за парите си нещо, което е здраво като танк, а когато този танк все пак се повреди, то да бъде оправян в рамките на гаранционната поддръжка.
В крайна сметка когато индустрията ни дои с баснословни цени за всеки един компонент, то тя трябва да предлага безкомпромисно качество и отношение в замяна.
heavymann написа:mentalhead написа:
PS: Колко струва една такава главина - 100,200,300лв? Имал си пари за колело,са нямаш за една главина ли? Смени я и си карай с кеф, не си трови нервите.Лошото е че нема да ме чуеш,защото вече въпросът е в друго- така или иначе няма да я сменят или ще ти сложат някаква друга, вече зора е на тях да им е гадно , да ги прецакаш за да се чувстваш по-добре.Вече си е от злоба май ....
Tonko написа:heavymann написа:mentalhead написа:
PS: Колко струва една такава главина - 100,200,300лв? Имал си пари за колело,са нямаш за една главина ли? Смени я и си карай с кеф, не си трови нервите.Лошото е че нема да ме чуеш,защото вече въпросът е в друго- така или иначе няма да я сменят или ще ти сложат някаква друга, вече зора е на тях да им е гадно , да ги прецакаш за да се чувстваш по-добре.Вече си е от злоба май ....
Нямаше да се меся повече, ама няма как. Не мисля, че става въпрос за злоба, а за факта, че господина е дал n-пари и очаква услуга в замяна. Няма по нормално нещо от това, да се сезират регулаторите, когато клиента смята, че правата са му нарушени, даже колкото повече клиенти прибягват основателно към такъв инструмент, толкова по-бързо ще се нормализират нещата в общ план. Фокуса на цялата тема малко се измести. Да това е клиент, който е недоволен от получената услуга и има пълното право да действа, както намери за добре (стига да е в рамките на закона естествено ). Колкото повече обратна връзка и по-изчерпателна информация се предоставя толкова по-добре.
Всеки има право да действа както намери за редно стига да не пречи на останалите. Аз лично не бих дал 300 лв за главина ако наистина съм я използвал нормално, тя дефектира и е все още в гаранция-бих си изискал гаранцията по установения ред посочен в гаранционната карта (това важи за всякакъв продукт).
Tonko написа:Моля да поясните, че мейла е изпратен към господата обслужвали велосипеда ви (те предявиха гаранционния иск към нас), а не към Вас (само за протокола) и те имат свободата да ви предадат информацията както сметнат за редно! Отделно въпроса с неправилната експлоатация и породените от това деформации е достатъчен, за да Ви бъде отказана гаранцията. В последващ мейл към Вас (който е публикуван в темата) лично Ви се изяснява поради какви причинИ се отказва гаранцията, да може примера с предавката да не е най-удачния, но повредата е породена от неправилна експлоатация, което е довело до изкъртване на компонентите от движението, които в последствие са манипулирани неясно от кого. До нас информация от дилъра, да са правени ремонти не е стигала по никакъв канал.
Отделно въпроса с неправилната експлоатация и породените от това деформации е достатъчен, за да Ви бъде отказана гаранцията.
mishu_ написа:Отделно въпроса с неправилната експлоатация и породените от това деформации е достатъчен, за да Ви бъде отказана гаранцията.
Ако такива са ви условията за гаранция, никога няма да си купя РАМ! Това си е чисто и просто измъкване. За какво ми е тая гаранция, щом за всяко нещо може да се каже "неправилна експлоатация"?
Тези колела са направени да се напъват в планината. Клатене, предавки, глупости на търкалца
Милан Миланов написа:Като българин винаги съм държал да закупувам произведени в България стоки. Възможно най- голяма част от парите ни трябва да остават в България. Защо трябва да е така е ясно на всички.
М. Миланов
GalinBelos написа: Ако считате че е имало нерегламентирана намеса , това е трябвало да бъде установено от оторизираният сервиз в момента на приемане на велосипеда . След като такава констатация не е направена в момента на постъпване на велосипеда в сервиза , се приема че всичко е било наред и следва гаранцията да бъде уважена .
Потребители, разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 18 госта