Защо няма да си купя велосипед от Ram-Bikes

За всичко свързано с МТБ, което не е за някой от другите форуми. Например: разкази и преживявания, мнения по различни общи въпроси, интeресни продукти, новости и т.н.

Рейтинг за публикуване на тема / Рейтинг за отговор / Тежест: 1000 / 1000 / 20

Re: Защо няма да си купя велосипед от Ram-Bikes

Мнениеот halfdone » Пет Май 29, 2015 10:55 am

Ако е отваряна наистина и са правени опити за отстраняване на повредата, по един или друг начин от неоторизан сервиз/човек, тук претенция за гаранция нямам как да има. :agree:
Продавам : .
Аватар
halfdone
 
Мнения: 570
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Сря Май 19, 2010 8:14 pm
Местоположение: София о884о974о5

Re: Защо няма да си купя велосипед от Ram-Bikes

Мнениеот xargs » Пет Май 29, 2015 11:00 am

Ами то като ще слагате ограничения за скоростите, на които може да се кара колелото и какво усилие да прилагаме, напишете и по кои пътища може да ги караме тия колела. Не е сериозно това оправдание. Има места, които без голямо усилие не може да се преминат.

За намесата не знам, ако е имала такава сте прави, но не и да казвате дали човек да си кара колелото с клатене? или без клатене.
Последна промяна xargs на Пет Май 29, 2015 11:03 am, променена общо 1 път
Аватар
xargs
 
Мнения: 454
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Нед Фев 19, 2012 12:01 am
Местоположение: София

Re: Защо няма да си купя велосипед от Ram-Bikes

Мнениеот Tonko » Пет Май 29, 2015 11:02 am

halfdone написа:Ако е отваряна наистина и са правени опити за отстраняване на повредата, по един или друг начин от неоторизан сервиз/човек, тук претенция за гаранция нямам как да има. :agree:

Г-н Миланов е човека, който ще даде най-пълна информация къде е станала манипулацията и дали е станала с негово съгласие и знание. Ние анализираме състоянието на цялата система на база на състоянието в което е пристигнала при нас.
Аватар
Tonko
 
Мнения: 113
Рейтинг: 1482
Регистриран на: Съб Юни 04, 2005 8:37 pm
Местоположение: Eindhoven, The Netherlands

Re: Защо няма да си купя велосипед от Ram-Bikes

Мнениеот Tonko » Пет Май 29, 2015 11:07 am

xargs написа:Ами то като ще слагате ограничения за скоростите, на които може да се кара колелото и какво усилие да прилагаме, напишете и по кои пътища може да ги караме тия колела. Не е сериозно това оправдание. За намесата не знам, ако е имала такава сте прави, но не и да казвате дали човек да си кара колелото с клатене? или без клатене.


Ограничения няма, има препоръки описани в инструкцията на потребителя. А за препоръките не съм съгласен, защото има случаи в които 90 кг натренирани мъжаги се опитват да потеглят на тежка предавка изправени и изкъртват цялото движение, отделно има и момиченца, които се чудят как да тръгнат на толкова тежка предавка. Това са препоръки и са цитирани, не като аргумент за отказа, а като пример как е нормално да се ползва велосипеда. Никъде няма цитирани конкретни предвателни числа, или някакви стриктни стойности на натоварвания.
:)
Аватар
Tonko
 
Мнения: 113
Рейтинг: 1482
Регистриран на: Съб Юни 04, 2005 8:37 pm
Местоположение: Eindhoven, The Netherlands

Re: Защо няма да си купя велосипед от Ram-Bikes

Мнениеот Insight » Пет Май 29, 2015 11:32 am

Ами Тонко, това да ви е за урок, друг път да не разводнявате аргументацията за отказ с разни препоръки за потегляне и предавателни числа.

Констативен протокол:
......
"...При огледа се установи, че главината е отваряна и по компонентите (едикои си) има следи от механична обработка, които не могат да се получат при нормалната експлоатация на продукта...."


Дата / Подпис и печат
To call each thing
by its right name..
Аватар
Insight
 
Мнения: 526
Рейтинг: 1737
Регистриран на: Нед Ное 01, 2009 7:19 pm
Местоположение: София

Re: Защо няма да си купя велосипед от Ram-Bikes

Мнениеот Tonko » Пет Май 29, 2015 11:58 am

Insight написа:Ами Тонко, това да ви е за урок, друг път да не разводнявате аргументацията за отказ с разни препоръки за потегляне и предавателни числа.

Констативен протокол:
......
"...При огледа се установи, че главината е отваряна и по компонентите (едикои си) има следи от механична обработка, които не могат да се получат при нормалната експлоатация на продукта...."


Дата / Подпис и печат


Благодаря за предложението, ще го прибавя към вътрешните ни правила за гаранционно обслужване.
Аватар
Tonko
 
Мнения: 113
Рейтинг: 1482
Регистриран на: Съб Юни 04, 2005 8:37 pm
Местоположение: Eindhoven, The Netherlands

Re: Защо няма да си купя велосипед от Ram-Bikes

Мнениеот victortrt » Пет Май 29, 2015 12:44 pm

:popcorn:
victortrt
 
Мнения: 2130
Рейтинг: 1759
Регистриран на: Пет Май 09, 2014 8:15 am

Re: Защо няма да си купя велосипед от Ram-Bikes

Мнениеот Милан Миланов » Пет Май 29, 2015 3:15 pm

Здравейте,

Запознахте се и със становището на RAM-Bikes. Цитирана е инструкцията която е неточна и прекалено обща. Отново уточнявам – велосипедът е експлоатиран съгласно инструкцията. Винаги е избирана подходяща предавка. Потеглянето е ставало без „клатене“ както се препоръчва в инструкцията.

Искам само да поясня, че не съм предприемал никакви действия за разглобяване и ремонтиране на главината. След установяване на повредата велосипедът беше незабавно предоставен на оторизиран сервиз откъдето каплата беше изпратена на RAM.

От становището на RAM става ясно, че се опитват да излязат безнаказано от ситуацията, като използват всякакви аргументи – инструкция, неоторизирано отваряне и така нататък.

Смятам, че е достатъчно ясно на всички какво може да се очаква от RAM. Надявам се моето предупреждение да стигне до всички.

ИЗБЯГВАЙТЕ ДА КУПУВАТЕ ОТ RAM. Очаквайте проблемите да бъдат повече отколкото удоволствието от карането .

М. Миланов
Милан Миланов
 
Мнения: 8
Рейтинг: 1300
Регистриран на: Сря Май 27, 2015 10:48 pm

Re: Защо няма да си купя велосипед от Ram-Bikes

Мнениеот Pr3d4t0R » Пет Май 29, 2015 3:36 pm

А оторизирания сервиз да не би да са пипали нещо без РАМ да знаят и сега да си мълчат?
Аватар
Pr3d4t0R
 
Мнения: 3985
Рейтинг: 1980
Регистриран на: Нед Яну 29, 2006 10:07 am

Re: Защо няма да си купя велосипед от Ram-Bikes

Мнениеот Милан Миланов » Пет Май 29, 2015 4:00 pm

Здравейте,

Нямам идея какви действия са предприемани от оторизираният сервиз.

Като цяло не е нормално при потегляне или каране на високи предавки да се повреди главината. На всички е ясно, че при каране има места преминаването на които не може да мине без движение на висока предавка, поне за кратко време. Всички велосипеди се карат в подобни режими, включително и при потегляне.
Моето становище е ясно. Повредата се е получила поради неизправност в главината. Инструкцията за експлоатация не е нарушавана. Независимо какви действия са предприемани в последствие (ако изобщо има такива), дефектната главина следва да бъде заменена гаранционно. Такива са общоприетите международни норми, такива са и изискванията на българското законодателство. Подходът на RAM няма нищо общо с казаното по- горе. По- лесно, удобно и разбира по- евтино е да се намерят всевъзможни причини за отказ.

М. Миланов
Милан Миланов
 
Мнения: 8
Рейтинг: 1300
Регистриран на: Сря Май 27, 2015 10:48 pm

Re: Защо няма да си купя велосипед от Ram-Bikes

Мнениеот halfdone » Пет Май 29, 2015 4:26 pm

Милан Миланов написа:Здравейте,
Нямам идея какви действия са предприемани от оторизираният сервиз.


Ами значи си търсиш сметка и от оторизирания сервиз (ако е такъв), в който си оставил велосипеда. От там нататък те да си се оправят по веригата и да се разбират кой крив, кой прав, кой разглобявал, модифицирал, правил опити и тн. Ако са предприели действия по тяхно усмотрение, те да си поемат замяната/ремонта и така.
Продавам : .
Аватар
halfdone
 
Мнения: 570
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Сря Май 19, 2010 8:14 pm
Местоположение: София о884о974о5

Re: Защо няма да си купя велосипед от Ram-Bikes

Мнениеот mentalhead » Пет Май 29, 2015 8:48 pm

Оторизираният сервиз за това е оторизиран сервиз, защото един вид представлява обслужващата част към определена марка. Когато един клиент занесе продукт с повреда в гаранция в оторизиран сервиз би следвало неговите мъки да свършват дотам, а сервиза и производителя на базата на техните взаимоотношения и практики да вземат решение дали едно нещо ще се поправя или заменя.
Единствения проблем, който може да предизвика отпадането на гаранцията за мен е, ако потребителя или друго неоторизирано лице са правили опит да отремонтират повредата сами.
Колкото и да го умувам, не виждам причина, на някой да му щукне да си ремонтира сам гаранционен велосипед, освен ако човъркането по разни неща не му е мания.
Това с кой на каква предавка кара, тръгва и спира е нелеп аргумент. Аз от тая тема разбирам,че имало предавки, на които не трябва да се тръгва.
Ми че като съм в планината и си карам не стоя да мисля, дали дадена предавка не е тежка за байка, а се фокусирам върху карането си. В крайна сметка тия велосипеди се правят за това.
Неадекватните размисли на heavymann направо ме изумяват, честно. Карали сме в планината бля-бля, където било нормално велосипедите да се чупят бля-бля.
Другарю heavymann планинските велосипеди за направени именно С ЦЕЛ да се карат в планината и да се експлоатират сериозно. Това е тяхното предназначение.
Нормално е да се чупят велосипеди от Метро за 300 лева. Те за това тия "истинските" велосипеди струват в хиляди, точно защото са направени (или поне би трябвало) да издържат жестоки натоварвания (в рамките на допустимото за стила, естествено).
Това е единствения коз на индустрията, който залага срещу няколкото хиляди лева, които ѝ даваме - качеството.
Това е и единственото хубаво нещо на това, че велосипедите струват колкото човешки орган - имаме пълното право да искаме те да са перфектни, а отношението към нас като към клиенти да е съвършено.
Жалко, че на българските фирми, и то до последната (а и на някои не-български) тези неща редовно трябва да им се напомнят защото не се сещат сами.
Сега, ясно че има и велосипеди и от по-нисък ценови клас - да кажем към 1000 лева, където компонентите са компромисни и естествено не толкова добри, но политиката на производителите не би следвало да се променя на тази база, защото именно в масовия ценови клас най-лесно се гради (и руши) имидж.
Проблемът е че това, което се пише тук съвсем не е изолиран случай, а си е масова практика на българските фирми. Тя е не малка част от причината хората да търсят марки отвън. Защото, ако аз съм потребител, склонен да се раздели с няколко хиляди, то ще очаквам за парите си нещо, което е здраво като танк, а когато този танк все пак се повреди, то да бъде оправян в рамките на гаранционната поддръжка.
В крайна сметка когато индустрията ни дои с баснословни цени за всеки един компонент, то тя трябва да предлага безкомпромисно качество и отношение в замяна.
Аватар
mentalhead
 
Мнения: 354
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Авг 10, 2010 6:49 pm

Re: Защо няма да си купя велосипед от Ram-Bikes

Мнениеот Insight » Пет Май 29, 2015 9:22 pm

Милан Миланов написа:Здравейте,

Нямам идея какви действия са предприемани от оторизираният сервиз.

Като цяло не е нормално при потегляне или каране на високи предавки да се повреди главината. На всички е ясно, че при каране има места преминаването на които не може да мине без движение на висока предавка, поне за кратко време. Всички велосипеди се карат в подобни режими, включително и при потегляне.
Моето становище е ясно. Повредата се е получила поради неизправност в главината. Инструкцията за експлоатация не е нарушавана. Независимо какви действия са предприемани в последствие (ако изобщо има такива), дефектната главина следва да бъде заменена гаранционно. Такива са общоприетите международни норми, такива са и изискванията на българското законодателство. Подходът на RAM няма нищо общо с казаното по- горе. По- лесно, удобно и разбира по- евтино е да се намерят всевъзможни причини за отказ.

М. Миланов


Има ли шанс да видим документа (сканиран/сниман), с който ти е отказана гаранцията?
Ако там е споменато неоторизирано разглобяване на главината и ти си го премълчал в първия си пост.... е едно.
Ако не е споменато такова нещо ... червен картон за рам (и Тонко)!
To call each thing
by its right name..
Аватар
Insight
 
Мнения: 526
Рейтинг: 1737
Регистриран на: Нед Ное 01, 2009 7:19 pm
Местоположение: София

Re: Защо няма да си купя велосипед от Ram-Bikes

Мнениеот overjoyed » Пет Май 29, 2015 9:25 pm

mentalhead написа:Оторизираният сервиз за това е оторизиран сервиз, защото един вид представлява обслужващата част към определена марка. Когато един клиент занесе продукт с повреда в гаранция в оторизиран сервиз би следвало неговите мъки да свършват дотам, а сервиза и производителя на базата на техните взаимоотношения и практики да вземат решение дали едно нещо ще се поправя или заменя.

Точно така е в оторизираните сервизи за фототехника. Отваря се обектива, тялото ... констатира се проблема, ако е невъзможно да се ремонтира в сервиза, се изпраща в европейски сервиз, ако и те не могат да го ремонтират, изпращат нов продукт.
"My ally is the Force, and a powerful ally it is."
Аватар
overjoyed
 
Мнения: 99
Рейтинг: 1420
Регистриран на: Нед Юни 19, 2011 11:00 pm

Re: Защо няма да си купя велосипед от Ram-Bikes

Мнениеот bigchicken » Пет Май 29, 2015 9:42 pm

:offtopic: Абе, на кое викате "клатене" ?
Аватар
bigchicken
 
Мнения: 105
Рейтинг: 1375
Регистриран на: Пет Апр 19, 2013 2:22 pm

Re: Защо няма да си купя велосипед от Ram-Bikes

Мнениеот Tonko » Пет Май 29, 2015 9:54 pm

Insight написа:
Милан Миланов написа:Здравейте,

Нямам идея какви действия са предприемани от оторизираният сервиз.

Като цяло не е нормално при потегляне или каране на високи предавки да се повреди главината. На всички е ясно, че при каране има места преминаването на които не може да мине без движение на висока предавка, поне за кратко време. Всички велосипеди се карат в подобни режими, включително и при потегляне.
Моето становище е ясно. Повредата се е получила поради неизправност в главината. Инструкцията за експлоатация не е нарушавана. Независимо какви действия са предприемани в последствие (ако изобщо има такива), дефектната главина следва да бъде заменена гаранционно. Такива са общоприетите международни норми, такива са и изискванията на българското законодателство. Подходът на RAM няма нищо общо с казаното по- горе. По- лесно, удобно и разбира по- евтино е да се намерят всевъзможни причини за отказ.

М. Миланов


Има ли шанс да видим документа (сканиран/сниман), с който ти е отказана гаранцията?
Ако там е споменато неоторизирано разглобяване на главината и ти си го премълчал в първия си пост.... е едно.
Ако не е споменато такова нещо ... червен картон за рам (и Тонко)!

Гаранцията е отказана чрез e-mail.
Целия отговор към Г-н Миланов с двете причини за отказ е публикуван назад в темата. Отделно господин Миланов е запознат с мащаба на деформацията според сервиза изпратил първоначалното запитване, което предполага, че е наясно дали главината е разглобявана или не.
Факта е налице храповика беше разглобен без никакво усилие и пълен с прясна грес и то синя, една от контрите беше обработвана с абразивен диск и оформяна, отделно деформацията по зъбите на тялото беше наистина мащабна и като цяло е невъзможно да изпотришиш контри и да дефирмираш храповик по този начин при нормална експлоатация било то и в планината с планински велосипед предназначен за блъскане. И двата фактора 1. Екстремна деформация на компоненти от задвижването, която няма как да се появи при нормална експлоатация 2. Външна намеса и опит за ремонт, без консултация с производителя са предпоставки за отхвърляне на гаранцията и това е описано в гаранционната карта стр 76 - http://www.ram-bikes.com/wp-content/upl ... manual.pdf . Опитахме се да сме по тактични в изказа си при отговора към ищеца, но май сбъркахме.
Г-н Миланов е сезирал арбитраж, който ще предприеме нужните действия и ще подкрепи или отхвърли правотата му.
Последна промяна Tonko на Пет Май 29, 2015 10:04 pm, променена общо 1 път
Аватар
Tonko
 
Мнения: 113
Рейтинг: 1482
Регистриран на: Съб Юни 04, 2005 8:37 pm
Местоположение: Eindhoven, The Netherlands

Re: Защо няма да си купя велосипед от Ram-Bikes

Мнениеот Милан Миланов » Пет Май 29, 2015 10:03 pm

Здравейте,

Както поясних, велосипедът беше предоставен веднага на оторизиран дилър/сервиз. Възможно е и да е отваряна главината. Не зная обаче какви са договореностите между РАМ и сервизът и докъде е обхвата на действие на всяка от страните.
Нямам документи, препратиха ми електронна кореспонденция. В нея нищо не се споменава за предварително отваряне. Не е конфиденциална, това е отговорът на РАМ:

Здравейте …………..,
Благодаря ви за приложената информация и документи.
Вчера привечер пристигна каплата и днес сутринта успяхме да разгледаме подробностите около гаранциония иск.
След разглобяване стана ясно, че шума в свободното движение се поражда от деформация на няколко зъба на тялото му, като един от тях е много деформиран.
За жалост подобна неизправност не се дължи на производствен дефект или дефекти в структурата на материала, а на неправилна експлоатация – използване на прекалено „тежка“ предавка при потегляне или при изкачване (на страница 25 и 26 от ръководството за ползване на велосипеда е описано подробно как да се експлоатира предавателната система и как да се подбират предавките).

За жалост поради преструктуриране на EASTON в световен мащаб, достъпа до резервни части е изключително затруднен и досегашния вносител и обезпечител на гаранцията за България не може да ни предложи резервни части, които да закупите, за да се отстрани този проблем.




След като РАМ разбраха, че няма да мине номера с предавките, се захванаха с (не)оторизираното отваряне. Директно жертваха сервиза само да останат „сухи“. Това е положението. Не им прави чест. Нищо не може да ме накара да променя мнението си за тях.

М. Миланов
Милан Миланов
 
Мнения: 8
Рейтинг: 1300
Регистриран на: Сря Май 27, 2015 10:48 pm

Re: Защо няма да си купя велосипед от Ram-Bikes

Мнениеот Tonko » Пет Май 29, 2015 10:16 pm

Милан Миланов написа:Здравейте,

Както поясних, велосипедът беше предоставен веднага на оторизиран дилър/сервиз. Възможно е и да е отваряна главината. Не зная обаче какви са договореностите между РАМ и сервизът и докъде е обхвата на действие на всяка от страните.
Нямам документи, препратиха ми електронна кореспонденция. В нея нищо не се споменава за предварително отваряне. Не е конфиденциална, това е отговорът на РАМ:

Здравейте …………..,
Благодаря ви за приложената информация и документи.
Вчера привечер пристигна каплата и днес сутринта успяхме да разгледаме подробностите около гаранциония иск.
След разглобяване стана ясно, че шума в свободното движение се поражда от деформация на няколко зъба на тялото му, като един от тях е много деформиран.
За жалост подобна неизправност не се дължи на производствен дефект или дефекти в структурата на материала, а на неправилна експлоатация – използване на прекалено „тежка“ предавка при потегляне или при изкачване (на страница 25 и 26 от ръководството за ползване на велосипеда е описано подробно как да се експлоатира предавателната система и как да се подбират предавките).

За жалост поради преструктуриране на EASTON в световен мащаб, достъпа до резервни части е изключително затруднен и досегашния вносител и обезпечител на гаранцията за България не може да ни предложи резервни части, които да закупите, за да се отстрани този проблем.




След като РАМ разбраха, че няма да мине номера с предавките, се захванаха с (не)оторизираното отваряне. Директно жертваха сервиза само да останат „сухи“. Това е положението. Не им прави чест. Нищо не може да ме накара да променя мнението си за тях.

М. Миланов

Моля да поясните, че мейла е изпратен към господата обслужвали велосипеда ви (те предявиха гаранционния иск към нас), а не към Вас (само за протокола) и те имат свободата да ви предадат информацията както сметнат за редно! Отделно въпроса с неправилната експлоатация и породените от това деформации е достатъчен, за да Ви бъде отказана гаранцията. В последващ мейл към Вас (който е публикуван в темата) лично Ви се изяснява поради какви причинИ се отказва гаранцията, да може примера с предавката да не е най-удачния, но повредата е породена от неправилна експлоатация, което е довело до изкъртване на компонентите от движението, които в последствие са манипулирани неясно от кого. До нас информация от дилъра, да са правени ремонти не е стигала по никакъв канал.
Аватар
Tonko
 
Мнения: 113
Рейтинг: 1482
Регистриран на: Съб Юни 04, 2005 8:37 pm
Местоположение: Eindhoven, The Netherlands

Re: Защо няма да си купя велосипед от Ram-Bikes

Мнениеот Tonko » Пет Май 29, 2015 10:21 pm

Мисля, че предоставената информация и от Г-н Миланов и от мен е достатъчна (поне тази от мен, моля да ме извини, ако смята, че не е така)
Щом има решение на КЗП се ангажирам да ви информирам какво е то.

Поздрави на всички and Happy trails.
Аватар
Tonko
 
Мнения: 113
Рейтинг: 1482
Регистриран на: Съб Юни 04, 2005 8:37 pm
Местоположение: Eindhoven, The Netherlands

Re: Защо няма да си купя велосипед от Ram-Bikes

Мнениеот heavymann » Пет Май 29, 2015 10:28 pm

mentalhead написа:Оторизираният сервиз за това е оторизиран сервиз, защото един вид представлява обслужващата част към определена марка. Когато един клиент занесе продукт с повреда в гаранция в оторизиран сервиз би следвало неговите мъки да свършват дотам, а сервиза и производителя на базата на техните взаимоотношения и практики да вземат решение дали едно нещо ще се поправя или заменя.
Единствения проблем, който може да предизвика отпадането на гаранцията за мен е, ако потребителя или друго неоторизирано лице са правили опит да отремонтират повредата сами.
Колкото и да го умувам, не виждам причина, на някой да му щукне да си ремонтира сам гаранционен велосипед, освен ако човъркането по разни неща не му е мания.
Това с кой на каква предавка кара, тръгва и спира е нелеп аргумент. Аз от тая тема разбирам,че имало предавки, на които не трябва да се тръгва.
Ми че като съм в планината и си карам не стоя да мисля, дали дадена предавка не е тежка за байка, а се фокусирам върху карането си. В крайна сметка тия велосипеди се правят за това.
Неадекватните размисли на heavymann направо ме изумяват, честно. Карали сме в планината бля-бля, където било нормално велосипедите да се чупят бля-бля.
Другарю heavymann планинските велосипеди за направени именно С ЦЕЛ да се карат в планината и да се експлоатират сериозно. Това е тяхното предназначение.
Нормално е да се чупят велосипеди от Метро за 300 лева. Те за това тия "истинските" велосипеди струват в хиляди, точно защото са направени (или поне би трябвало) да издържат жестоки натоварвания (в рамките на допустимото за стила, естествено).
Това е единствения коз на индустрията, който залага срещу няколкото хиляди лева, които ѝ даваме - качеството.
Това е и единственото хубаво нещо на това, че велосипедите струват колкото човешки орган - имаме пълното право да искаме те да са перфектни, а отношението към нас като към клиенти да е съвършено.

Жалко, че на българските фирми, и то до последната (а и на някои не-български) тези неща редовно трябва да им се напомнят защото не се сещат сами.
Сега, ясно че има и велосипеди и от по-нисък ценови клас - да кажем към 1000 лева, където компонентите са компромисни и естествено не толкова добри, но политиката на производителите не би следвало да се променя на тази база, защото именно в масовия ценови клас най-лесно се гради (и руши) имидж.
Проблемът е че това, което се пише тук съвсем не е изолиран случай, а си е масова практика на българските фирми. Тя е не малка част от причината хората да търсят марки отвън. Защото, ако аз съм потребител, склонен да се раздели с няколко хиляди, то ще очаквам за парите си нещо, което е здраво като танк, а когато този танк все пак се повреди, то да бъде оправян в рамките на гаранционната поддръжка.
В крайна сметка когато индустрията ни дои с баснословни цени за всеки един компонент, то тя трябва да предлага безкомпромисно качество и отношение в замяна.



Другарю който и там да си , колелата струват хиляди заради параметрите си - тегло, здравина , визия и т.н. Мен слабо ме грее дали намирате мненията ми за адекватни , истината е че съм и от двете страни на нещата всеки ден и виждам как стоят нещата с гаранциите. Аз в момента влагам във колела повече отколкото влагам в колите си, вкъщи и навсякъде другаде... истината е че не винаги ми стигат финанси но никога не съм взимал касова бележка от никъде .Основно пазарувам от чужбина и реално знам с какво се занимавам като хоби и че всичко което се чупи по байка е нормално да се чупи.Не си купувам компоненти с мисълта да карат вечно, ако ще и ден да изкарат щом си правя кеф ми е все тая.Сменям части често защото искам байка да ми е перфектен, но не искам нищо от никого да ми гарантира защото знам че няма как да ми се гарантира че нещо по колелото ще изкара, защото никой освен мен не знае как го карам и какво правя с него. Сервизирам си абсолютно всичко сам , имам инструменти за всичко,ако нямам си купувам или си правя , в краен случай ми правят. Истината е че не мога да искам гаранция за нищо защото веднага след покупка всичко се разглобява и си го правя така както на мен ми харесва.Не мисля че производителите могат да докажат дали нещо не е отваряно или манипулирано и затова не мисля че може да се говори за реални гаранции в този спорт. Много хора си прaвят компонентите "custom" - тогава каква гаранция? Така и с конкретната главина - дали в сервиза е отваряна и пилена ,дали клиента не си признава че е ровил и я е прецакал, не се знае.Както казах всеки ден съм и клиент и представител на редица производители ,всеки със собствени условия за гаранции .Видял съм и двете неща и да ви кажа че до ден днешен съм видял много малко основателни рекламации . Аз самият съм имал доста поводи да предявя рекламация по вашия смисъл ,дори към фирмата в която работя ,но не го правя защото знам как си карам колата и къде я карам. От човешка гледна точка не ми идва да го направя ,просто защото знам как стоят нещата.Не ми пречи да си плащам за всичко ,дори когато нямам достатъчно пари, просто не бих си позволил да правя подобни работи.


PS: Колко струва една такава главина - 100,200,300лв? Имал си пари за колело,са нямаш за една главина ли? Смени я и си карай с кеф, не си трови нервите.Лошото е че нема да ме чуеш,защото вече въпросът е в друго- така или иначе няма да я сменят или ще ти сложат някаква друга, вече зора е на тях да им е гадно , да ги прецакаш за да се чувстваш по-добре.Вече си е от злоба май ....
Аватар
heavymann
 
Мнения: 209
Рейтинг: 1376
Регистриран на: Вто Юли 30, 2013 6:11 pm
Местоположение: София 0896837388

Re: Защо няма да си купя велосипед от Ram-Bikes

Мнениеот Tonko » Пет Май 29, 2015 10:47 pm

heavymann написа:
mentalhead написа:

PS: Колко струва една такава главина - 100,200,300лв? Имал си пари за колело,са нямаш за една главина ли? Смени я и си карай с кеф, не си трови нервите.Лошото е че нема да ме чуеш,защото вече въпросът е в друго- така или иначе няма да я сменят или ще ти сложат някаква друга, вече зора е на тях да им е гадно , да ги прецакаш за да се чувстваш по-добре.Вече си е от злоба май ....

Нямаше да се меся повече, ама няма как. Не мисля, че става въпрос за злоба, а за факта, че господина е дал n-пари и очаква услуга в замяна. Няма по нормално нещо от това, да се сезират регулаторите, когато клиента смята, че правата са му нарушени, даже колкото повече клиенти прибягват основателно към такъв инструмент, толкова по-бързо ще се нормализират нещата в общ план. Фокуса на цялата тема малко се измести. Да това е клиент, който е недоволен от получената услуга и има пълното право да действа, както намери за добре (стига да е в рамките на закона естествено :) ). Колкото повече обратна връзка и по-изчерпателна информация се предоставя толкова по-добре.

Всеки има право да действа както намери за редно стига да не пречи на останалите. Аз лично не бих дал 300 лв за главина ако наистина съм я използвал нормално, тя дефектира и е все още в гаранция-бих си изискал гаранцията по установения ред посочен в гаранционната карта (това важи за всякакъв продукт).
Аватар
Tonko
 
Мнения: 113
Рейтинг: 1482
Регистриран на: Съб Юни 04, 2005 8:37 pm
Местоположение: Eindhoven, The Netherlands

Re: Защо няма да си купя велосипед от Ram-Bikes

Мнениеот heavymann » Пет Май 29, 2015 10:53 pm

Tonko написа:
heavymann написа:
mentalhead написа:

PS: Колко струва една такава главина - 100,200,300лв? Имал си пари за колело,са нямаш за една главина ли? Смени я и си карай с кеф, не си трови нервите.Лошото е че нема да ме чуеш,защото вече въпросът е в друго- така или иначе няма да я сменят или ще ти сложат някаква друга, вече зора е на тях да им е гадно , да ги прецакаш за да се чувстваш по-добре.Вече си е от злоба май ....

Нямаше да се меся повече, ама няма как. Не мисля, че става въпрос за злоба, а за факта, че господина е дал n-пари и очаква услуга в замяна. Няма по нормално нещо от това, да се сезират регулаторите, когато клиента смята, че правата са му нарушени, даже колкото повече клиенти прибягват основателно към такъв инструмент, толкова по-бързо ще се нормализират нещата в общ план. Фокуса на цялата тема малко се измести. Да това е клиент, който е недоволен от получената услуга и има пълното право да действа, както намери за добре (стига да е в рамките на закона естествено :) ). Колкото повече обратна връзка и по-изчерпателна информация се предоставя толкова по-добре.

Всеки има право да действа както намери за редно стига да не пречи на останалите. Аз лично не бих дал 300 лв за главина ако наистина съм я използвал нормално, тя дефектира и е все още в гаранция-бих си изискал гаранцията по установения ред посочен в гаранционната карта (това важи за всякакъв продукт).



Да , не гледам абсолютно обективно на нещата , но от мен не се и очаква да го правя , защото не съм никой. Просто изразявам гледна точка в случая , никой не е длъжен да е съгласен с мен или да приема мнението ми , както аз не приемам мненията на повечето колеги защото не намирам байковете за продукт , а за средство за забавление с екстсртемен характер и бидейки такова не очаквам да кара вечно или някой да ми го поддържа без пари :beer: :beer: :beer:
Аватар
heavymann
 
Мнения: 209
Рейтинг: 1376
Регистриран на: Вто Юли 30, 2013 6:11 pm
Местоположение: София 0896837388

Re: Защо няма да си купя велосипед от Ram-Bikes

Мнениеот buran » Съб Май 30, 2015 8:09 am

Tonko написа:Моля да поясните, че мейла е изпратен към господата обслужвали велосипеда ви (те предявиха гаранционния иск към нас), а не към Вас (само за протокола) и те имат свободата да ви предадат информацията както сметнат за редно! Отделно въпроса с неправилната експлоатация и породените от това деформации е достатъчен, за да Ви бъде отказана гаранцията. В последващ мейл към Вас (който е публикуван в темата) лично Ви се изяснява поради какви причинИ се отказва гаранцията, да може примера с предавката да не е най-удачния, но повредата е породена от неправилна експлоатация, което е довело до изкъртване на компонентите от движението, които в последствие са манипулирани неясно от кого. До нас информация от дилъра, да са правени ремонти не е стигала по никакъв канал.


Без да адвокатствам на никой, но факта, че от сервиза са си спестили да предоставят на клиента информацията за "нерегламентирано" според вас отваряне и манипулация, не Ви ли светва лампичка кой най-вероятно го е правил? Те (т.нар. сервиз) информирали ли са ви, че са правили опит да оправят нещо сами? Ако не са - това, заедно с факта, че после премълчават и пред клиента, за мен по-скоро би било още една индикация, че наистина са пипали те, опитвайки се да решат проблема.
Явно и двете страни предоставят само информация, която им е изгодно и подкрепя тезата - и господина от РАМ публикува мейла до клиента, без да спомене, че преди това комуникцията е вървяла с посредничеството на сервиза. И клиента си спести информацията, че РАМ са го информирали впоследствие и за "неоторизирано отваряне и манипулации"
buran
 
Мнения: 31
Рейтинг: 1285
Регистриран на: Вто Юни 25, 2013 1:33 pm

Re: Защо няма да си купя велосипед от Ram-Bikes

Мнениеот GalinBelos » Съб Май 30, 2015 9:37 am

Като чета тази тема ми стана ясно , че българските производители на велосипеди са стигнали до нови висоти в гаранционното обслужване , " Нерегламентирана намеса от оторизиран сервиз " . Няма такъв смях . Само да попитам господата от РАМ - Вие ако си купите телевизор , примерно Самсунг , и той се повреди докато е в гаранция какво правите ?
Отговор А - Носите го в оторизираният сервиз на Самсунг в България ?
Отговор Б - Пращате те го в завода в Южна Корея ?
И как ще реагирате като потребители , ако получите имейл от Самсунг - европа , че ви се отказва гаранция , защото по телевизора ви е имало нерегламентирана намеса от сервиза на Самсунг -България ?

Клиента ясно заяви , че е оставил велосипеда в " оторизиран сервиз " , край точка . От тук нататък каквито и проблеми да има по веригата , те са си вътрешно ваши , вътрешно фирмени проблеми . Ако считате че е имало нерегламентирана намеса , това е трябвало да бъде установено от оторизираният сервиз в момента на приемане на велосипеда . След като такава констатация не е направена в момента на постъпване на велосипеда в сервиза , се приема че всичко е било наред и следва гаранцията да бъде уважена .
GalinBelos
 
Мнения: 24
Рейтинг: 1260
Регистриран на: Нед Авг 16, 2009 9:20 am
Местоположение: Варна

Re: Защо няма да си купя велосипед от Ram-Bikes

Мнениеот mishu_ » Съб Май 30, 2015 11:29 am

Отделно въпроса с неправилната експлоатация и породените от това деформации е достатъчен, за да Ви бъде отказана гаранцията.


:crazy: :crazy: :crazy:
Ако такива са ви условията за гаранция, никога няма да си купя РАМ! Това си е чисто и просто измъкване. За какво ми е тая гаранция, щом за всяко нещо може да се каже "неправилна експлоатация"?
Тези колела са направени да се напъват в планината. Клатене, предавки, глупости на търкалца :crazy:

А колкото до казуса с г-н Миланов: Ако той е занесъл колелото в оторизирания сервиз, без да се е опитвал да прави ремонти сам, въпросът трябва да е приключен.
Кой къде, какво и как е правил след това, си е чисто ваша работа.
Аватар
mishu_
 
Мнения: 40
Рейтинг: 1220
Регистриран на: Чет Яну 24, 2013 1:21 pm

Re: Защо няма да си купя велосипед от Ram-Bikes

Мнениеот antonpc » Съб Май 30, 2015 12:37 pm

mishu_ написа:
Отделно въпроса с неправилната експлоатация и породените от това деформации е достатъчен, за да Ви бъде отказана гаранцията.


:crazy: :crazy: :crazy:
Ако такива са ви условията за гаранция, никога няма да си купя РАМ! Това си е чисто и просто измъкване. За какво ми е тая гаранция, щом за всяко нещо може да се каже "неправилна експлоатация"?
Тези колела са направени да се напъват в планината. Клатене, предавки, глупости на търкалца :crazy:

Нещо подобно ако не и същото е описано в гаранционните карти на всички Български фирми предлагащи велосипеди. :peace: :popcorn:
Thank You, Bicycle :) “It is not the mountain we conquer but ourselves.” ~ Edmund Hillary / FunKyBikers
Аватар
antonpc
 
Мнения: 269
Рейтинг: 1551
Регистриран на: Пон Яну 24, 2011 8:23 am
Местоположение: Абсурдистан, София

Re: Защо няма да си купя велосипед от Ram-Bikes

Мнениеот Милан Миланов » Съб Май 30, 2015 1:42 pm

Здравейте,

Бих желал да направя няколко уточнения и след това вероятно ще приключа. Дискусията стана отегчителна. Започнах тази дискусия с единствената цел да предупредя клиентите какво може да очакват.

Уточнявам, че главината е отваряна от оторизиран дилър. С малки изключения в България оторизирани сервизи няма. Оторизирани сервизи не са посочени и в гаранционната карта (за разлика от битовата техника например). Посочени са само оторизирани дилъри които са сертифицирани и могат да извършват определен обем сервизни услуги – прегледи, настройки, дефектовка. В конкретният случай възможните причини за шума в главината са няколко – лагери, замърсен свободен венец, повреден храпов механизъм. За да се установи точно каква е причината главината трябва да се отвори. Това е направено от оторизираният дилър, т.е,. направена е дефектовка, главината е почистена и затворена. Тази манипулация, която е нормална практика, в случая се използва от РАМ като аргумент за отказ на гаранционният иск. Какво се получава? Оторизираният дилър е третиран от РАМ според случая. Той е просто един удобен предпазител. Ако всичко е наред – мълчим, ако не – ами защо пипахте? Естествено, дилърът поема всички негативи. Предполагам, че обема дейности извършвани от дилъра не е официално упоменат в договора между него и РАМ. Така е по- удобно. За РАМ разбира се.

След всичко казано, вероятността РАМ да излязат чисти от ситуацията е голяма. Считам, че съм обективен. Исках просто да обсъдим ситуацията и същевременно да предупредя всички какво да очакват. Като българин винаги съм държал да закупувам произведени в България стоки. Възможно най- голяма част от парите ни трябва да остават в България. Защо трябва да е така е ясно на всички. След случая с РАМ се замислям сериозно. Надявам се да е изолиран случай, ама нещо не ми се вярва.

Толкова от мен.

Здраве и късмет!

М. Миланов
Милан Миланов
 
Мнения: 8
Рейтинг: 1300
Регистриран на: Сря Май 27, 2015 10:48 pm

Re: Защо няма да си купя велосипед от Ram-Bikes

Мнениеот heavymann » Съб Май 30, 2015 2:21 pm

Милан Миланов написа:Като българин винаги съм държал да закупувам произведени в България стоки. Възможно най- голяма част от парите ни трябва да остават в България. Защо трябва да е така е ясно на всички.

М. Миланов



Да, ясно е на всички ,ама в България остава само надценката защото в тук не се произвежда нищо по колелото ви , освен може би боята и стикерите.Големите пари заминават в Тайван,САЩ,Англия и т.н.Докато има само прекупвачи ,а не производители ще е така, тук се развиват само услугите !
Аватар
heavymann
 
Мнения: 209
Рейтинг: 1376
Регистриран на: Вто Юли 30, 2013 6:11 pm
Местоположение: София 0896837388

Re: Защо няма да си купя велосипед от Ram-Bikes

Мнениеот mentalhead » Съб Май 30, 2015 3:12 pm

Значи да видим дали разбирам правилно:

1) Клиента е купил велосипед РАМ от магазина на Косев и Тинков, които очевидно са дилър на фирмата за да продават техните продукти.
2) Велосипеда е получил повреда и е занесен за гаранционна рекламация в същия магазин.
3) В магазина, който е и сервиз са опитали да оправят проблема като са отворили главината, след което явно установили че проблема не може да се оправи са я пратили на РАМ
4) РАМ отказват да признаят гаранцията с аргумента, че главината е отваряна.
5) РАМ няма договореност с производителя Easton за никакви гаранционни поддръжки, т.е. поема дефектите самостоятелно... или не (виж т.6)
6) Easton има дилър тук, който не е ясно нито какво поема, нито дали е бил потърсен от РАМ, нито дали не е същия дилър, който е дилър и на РАМ.

Едно нещо изглежда се изясни - клиента няма вина и гаранционното му искане е основателно. Вече дали в Косев и Тинков е трябвало да отварят главината или не е въпрос на взаимоотношения между тях и РАМ. В единия случай отговорни са те, в другия - РАМ. Ако тези взаимоотношения не са уточнени, което е голяма глупост, то двете страни би трябвало да се разберат някак помежду си, защото топката така или иначе е в тяхното поле. Формално отговорност пред клиента държи продавача, като посредник, а не производителя, освен ако някъде не е упоменато друго. Реално е обратното, защото производителя има отговорност към своя продукт и избора си на дилъри. Нормално те би трябвало да действат в синхрон за да не петнят взаимно името си. В случая РАМ абдикира от своята отговорност като съветва клиента да се обърне към КЗП. Те вероятно ще заставят продавача да реши проблема. Остава въпроса защо се стига дотук, защо РАМ работи с дилъри, с които няма нормални търговски отношения и защо между двете страни (производител и дилър) не е направено достатъчно усилие да бъдат удовлетворени законните искания на клиента. КЗП вероятно е решение в подобен случай - лошо, неудобно, времеемко и оставящо лош вкус в устата да клиента решение. Ако на мен ми се наложи да ползвам услугите на КЗП, то аз моментално бих приключил с всички замесени отсреща страни от този ден нататък. Чудно ми е дали в нормалните държави има комисии като КЗП или там пазарът сам изхвърля неотговорните елементи в търговската схема.
Сега само остана да видим становището и на третата страна в случая, г-дата Косев и Тинков :popcorn:
Аватар
mentalhead
 
Мнения: 354
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Авг 10, 2010 6:49 pm

Re: Защо няма да си купя велосипед от Ram-Bikes

Мнениеот ikovachev » Съб Май 30, 2015 6:41 pm

GalinBelos написа: Ако считате че е имало нерегламентирана намеса , това е трябвало да бъде установено от оторизираният сервиз в момента на приемане на велосипеда . След като такава констатация не е направена в момента на постъпване на велосипеда в сервиза , се приема че всичко е било наред и следва гаранцията да бъде уважена .


+1
Преди време ми се случи да "придружавам" някакъв сложен принтер за етикети с повреда. Занесох принтера в сервиза и стоях до техника през времето, през което той го отвори, установи проблема, ОБЯСНИ И МИ ГО ПОКАЗА!, написа протокол със своето становище и ми го предостави. Аз го прочетох и трябваше да реша дали да се съглася или не. И да ме е метнал нещо (тъй като не разбирам от принтери), то поне нямаше за какво да мрънкам (което не беше така с шефката де :smash: ) .
Мисля, че това е коректен начин на работа. Всичко друго е "ала-бала". И като става въпрос за нещо скъпо, ще си направят труда, ще отделят 30 минути да го видят при приемането. Не е телевизор, нито лаптоп, че да изисква един куп тестове или измервания за да се открие проблема. Става въпрос да се развият няколко болта и да се види.
В конкретния случай, дори клиента да не казва самата истина, за мен фирмата е виновна и трябва да си поеме разходите. После да си допише устава, да си обучи служителите и т.н. ...и да й е за урок. Само че ние тук кога ли сме си учили уроците...
ikovachev
 
Мнения: 59
Рейтинг: 1220
Регистриран на: Вто Юни 10, 2014 12:00 pm

ПредишнаСледваща

Назад към Общ форум

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 18 госта